Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 19 iulie 2019  de organizare şi funcţionare al Muzeului Naţional Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 19 iulie 2019 de organizare şi funcţionare al Muzeului Naţional "Constantin Brâncuşi"

EMITENT: Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 657 din 7 august 2019
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 2.738 din 19 iulie 2019, publicat în Monitorul Oficial, nr. 657 din 7 august 2019.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Muzeul Naţional „Constantin Brâncuşi“, denumit în continuare Muzeul, este o instituţie publică de cultură cu personalitate juridică, finanţată din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, care funcţionează în subordinea Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale.

    ART. 2
    Muzeul este organizat şi funcţionează în conformitate cu legislaţia română în vigoare, respectiv cu respectarea prevederilor Legii nr. 199/2015 privind înfiinţarea Muzeului Naţional „Constantin Brâncuşi“, ale Legii muzeelor şi colecţiilor publice nr. 311/2003, republicată, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 269/2009, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale prezentului regulament de organizare şi funcţionare, astfel încât să armonizeze activităţile specifice unei instituţii muzeale cu activităţile auxiliare acesteia, precum şi cu activităţile funcţionale.

    ART. 3
    (1) Muzeul este o instituţie publică de cultură aflată în serviciul societăţii, a cărei misiune este conservarea, cercetarea, restaurarea şi valorificarea patrimoniului pe care îl administrează şi promovarea, printr-o ofertă consistentă şi variată de activităţi multidisciplinare, a personalităţii lui Constantin Brâncuşi şi a creaţiei sale, în scopul cercetării, cunoaşterii şi educării.
    (2) Muzeul are sediul în municipiul Târgu Jiu, Strada Victoriei nr. 1, judeţul Gorj.
    (3) Toate înscrisurile emise de către Muzeu, facturile, anunţurile, publicaţiile etc. vor conţine denumirea completă a Muzeului, sediul şi codul fiscal.

    ART. 4
    (1) Muzeul poate organiza şi realiza în nume propriu activităţi auxiliare de natura prestărilor de servicii către terţi - persoane fizice sau juridice - prin programe anuale sau pe termen mediu şi lung.
    (2) Muzeul poate angaja din afara instituţiei persoane fizice sau juridice, pe perioadă determinată, cu respectarea prevederilor legale.
    (3) În cadrul statului de funcţii pot fi ocupate poziţii atât cu normă întreagă, cât şi cu jumătate de normă, în condiţiile legii.

    ART. 5
    Muzeul poate da şi lua cu împrumut bunuri culturale, cu respectarea legislaţiei în materie.

    CAP. II
    Scopul şi obiectul de activitate
    ART. 6
    (1) Muzeul are următoarele obiective:
    a) reunirea tuturor lucrărilor lui Constantin Brâncuşi într-o expunere de tip virtual cu imagini 3D de tip digital;
    b) iniţierea şi elaborarea de lucrări şi programe de cercetare asupra operei şi vieţii lui Constantin Brâncuşi;
    c) identificarea lucrărilor şi alcătuirea unui repertoriu al lucrărilor lui Constantin Brâncuşi aflate pe teritoriul României şi în străinătate şi organizarea de expoziţii temporare, prin expunerea acestora în Muzeu, cu acordul deţinătorilor;
    d) acordarea de sprijin de specialitate autorităţilor locale şi entităţilor cu drept de administrare în vederea protejării şi conservării Ansamblului Monumental „Calea Eroilor“;
    e) organizarea unei secţiuni ambient „Atelier Brâncuşi“;
    f) organizarea unui departament de documentare - bibliotecă, cuprinzând colecţii de cărţi, publicaţii şi cataloage ilustrând bibliografia exhaustivă privind viaţa şi opera lui Constantin Brâncuşi - studii de specialitate, monografii, studii de istoria artelor, albume, fotografii, alte documente;
    g) publicarea de studii, cataloage şi albume, ca rezultat al cercetărilor întreprinse;
    h) achiziţionarea de documente, obiecte cu caracter documentar, lucrări pentru colecţia Muzeului;
    i) crearea unei secţii de activităţi de pedagogie muzeală pentru copii şi tineret cu scopul stimulării creativităţii acestora;
    j) iniţierea de tabere de sculptură în colaborare cu Uniunea Artiştilor Plastici;
    k) depozitarea, conservarea şi restaurarea patrimoniului deţinut, conform standardelor şi normelor elaborate de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale.

    (2) Punerea în valoare a patrimoniului cultural aflat în administrarea Muzeului se realizează prin:
    a) organizarea de expoziţii permanente şi temporare, la sediul Muzeului, în ţară şi în străinătate;
    b) acordarea unor servicii de documentare pentru persoanele fizice şi juridice, prin folosirea informaţiilor despre patrimoniul cultural deţinut şi despre instituţie, potrivit normativelor în vigoare;
    c) editarea de publicaţii ştiinţifice şi de popularizare.


    ART. 7
    În vederea realizării obiectivelor prevăzute la art. 6, Muzeul are următoarele atribuţii principale:
    a) colecţionarea de documente şi mărturii cu privire la biografia şi personalitatea sculptorului Constantin Brâncuşi;
    b) elaborarea, coordonarea, precum şi participarea, prin reprezentanţi, la programe şi/sau proiecte de cercetare, stagii de pregătire şi instruire în domeniul specific;
    c) stabilirea de relaţii de tip parteneriat public-privat cu persoane fizice sau juridice din ţară şi din străinătate, organizaţii neguvernamentale etc.;
    d) efectuarea de studii şi cercetări, în ţară şi în străinătate, pentru aprofundarea cunoaşterii fenomenului Constantin Brâncuşi;
    e) organizarea de activităţi de cercetare ştiinţifică, conferinţe, expoziţii sau seminare cu caracter informativ-educativ;
    f) editarea şi publicarea de studii, cărţi, articole, corespondenţă, memorie fotografică şi video, colecţii de documente, albume fotografice privind personalitatea lui Constantin Brâncuşi;
    g) organizarea de schimburi de experienţă, reuniuni şi colocvii consacrate lui Constantin Brâncuşi şi participarea, prin reprezentanţi, la evenimente culturale naţionale şi internaţionale;
    h) achiziţionarea ori acceptarea cu titlu de donaţie de opere de artă, obiecte, fotografii, documente, cărţi sau publicaţii ce au aparţinut lui Constantin Brâncuşi ori care constituie materiale documentare privind viaţa sau creaţia acestuia.


    CAP. III
    Patrimoniul
    ART. 8
    (1) Patrimoniul Muzeului este format din drepturi şi obligaţii asupra unor bunuri mobile aflate în proprietatea publică şi/sau privată a statului, pe care Muzeul le administrează, în condiţiile legii, precum şi asupra bunurilor aflate în proprietatea privată a instituţiei.
    (2) Patrimoniul Muzeului poate fi îmbogăţit şi completat prin achiziţii şi donaţii, precum şi prin preluarea unor bunuri, în regim de comodat sau prin transfer din partea unor instituţii publice, a unor persoane juridice de drept public sau privat, a unor persoane fizice din ţară şi străinătate.
    (3) Bunurile mobile şi imobile aflate în administrarea Muzeului se gestionează potrivit normelor în vigoare, conducerea instituţiei având obligaţia să aplice măsurile prevăzute de lege în vederea protejării acestora.
    (4) Gestionarii bunurilor mobile şi imobile vor fi numiţi, prin decizie a managerului instituţiei, dintre persoanele competente, care au dovedit aptitudinile necesare în ceea ce priveşte buna lor conservare şi prezintă garanţii că le vor gestiona corect.
    (5) Predarea-primirea colecţiilor aflate în gestiune se face prin decizie a managerului instituţiei, cu precizarea clară a termenului de desfăşurare a operaţiilor, precum şi cu instituirea unor comisii care să asigure executarea lor în condiţii legale.

    CAP. IV
    Personalul şi conducerea
    ART. 9
    (1) Personalul Muzeului se structurează în personal de conducere, personal de specialitate şi personal auxiliar.
    (2) Angajarea, promovarea, sancţionarea şi concedierea personalului Muzeului se realizează în condiţiile legii.

    ART. 10
    (1) Managementul Muzeului este asigurat de un manager, desemnat, potrivit legii, în urma concursului de proiecte de management, pe baza contractului de management încheiat cu Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 269/2009, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Managerul Muzeului conduce întreaga activitate a instituţiei, pe care o reprezintă în raportul cu autorităţile publice, instituţii şi organizaţii, precum şi cu persoane fizice şi juridice din ţară şi din străinătate.

    ART. 11
    (1) Managerul are următoarele atribuţii principale:
    a) asigură funcţionarea, organizarea, conducerea şi dezvoltarea activităţii instituţiei, în condiţiile legii;
    b) în calitate de ordonator terţiar de credite, răspunde de organizarea contabilităţii şi întocmirea la termen a situaţiilor financiare trimestriale şi anuale şi ţinerea la zi a evidenţei patrimoniului;
    c) elaborează şi aplică strategia necesară bunului mers al activităţii curente şi de perspectivă a instituţiei;
    d) ia măsuri în vederea realizării obiectivelor stabilite prin contractul de management încheiat cu Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale;
    e) reprezintă instituţia în raporturile cu terţii şi încheie acte juridice în numele şi pe seama instituţiei, în limitele de competenţă stabilite prin contractul de management;
    f) avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al instituţiei şi îl înaintează spre aprobare Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale;
    g) răspunde de integritatea bunurilor încredinţate instituţiei şi organizează inventarierea generală a elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute, cel puţin o dată în cursul exerciţiului financiar şi/sau în alte situaţii prevăzute de lege;
    h) angajează cheltuieli în limita creditelor de angajament repartizate şi utilizează creditele bugetare ce au fost repartizate instituţiei numai pentru realizarea sarcinilor acesteia, potrivit prevederilor din bugetele aprobate şi în condiţiile stabilite prin dispoziţiile legale;
    i) răspunde de realizarea veniturilor;
    j) aprobă programarea concediilor de odihnă anuale ale angajaţilor;
    k) coordonează programele de manifestări ştiinţifice şi culturale;
    l) aprobă tematica pentru concursurile organizate în vederea ocupării posturilor vacante;
    m) negociază clauzele contractelor încheiate conform prevederilor Codului civil sau, după caz, conform legilor speciale;
    n) aprobă fişele de post pentru personalul Muzeului;
    o) selectează, angajează, sancţionează şi concediază personalul salariat conform legislaţiei în vigoare;
    p) stabileşte criteriile de evaluare a posturilor, care se înscriu în fişele posturilor, şi dispune efectuarea evaluărilor anuale ale performanţelor salariaţilor, în condiţiile legii;
    q) coordonează direct activitatea structurilor funcţionale din cadrul instituţiei;
    r) răspunde pentru buna gestionare a patrimoniului instituţiei;
    s) ia măsuri pentru asigurarea pazei instituţiei şi pentru asigurarea protecţiei contra incendiilor în instituţie;
    ş) stabileşte măsuri privind protecţia muncii, pentru cunoaşterea de către salariaţi a normelor de securitate a muncii;
    t) răspunde de legalitatea stabilirii drepturilor salariale ale personalului Muzeului şi asigură promovarea acestuia în grade şi trepte profesionale şi avansarea în gradaţii, în condiţiile legii, cu încadrarea în sumele aprobate cu această destinaţie în bugetul propriu;
    ţ) soluţionează contestaţiile în legătură cu stabilirea salariilor de bază, sporurilor, premiilor şi a altor drepturi salariale, în condiţiile legii;
    u) asigură respectarea legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice;
    v) propune spre dezbatere consiliului de administraţie proiectul de regulament intern al Muzeului şi aprobă acest document;
    w) avizează proiectele de regulament de organizare şi funcţionare şi de organigramă ale Muzeului, pe care le transmite în vederea aprobării conducerii Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale;
    x) avizează statele de funcţii anuale şi statele de funcţii modificatoare, precum şi bugetele de venituri şi cheltuieli la termenele şi în condiţiile stabilite de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale şi le transmite în vederea aprobării ministrului culturii şi identităţii naţionale;
    y) aprobă, în condiţiile legii, programarea anuală a concediilor de odihnă ale angajaţilor Muzeului;
    z) răspunde de organizarea controlului financiar preventiv propriu, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu, republicat, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de activitatea de audit public intern;
    aa) îndeplineşte orice alte atribuţii date în competenţa sa, potrivit dispoziţiilor legale.

    (2) Managerul este preşedintele Consiliului de administraţie al Muzeului.
    (3) În exercitarea atribuţiilor sale, managerul emite decizii.
    (4) În absenţa managerului, Muzeul este condus de unul dintre salariaţi, desemnat de manager prin decizie scrisă.

    ART. 12
    (1) Activitatea managerului este sprijinită de Consiliul de administraţie, organ colectiv de conducere cu caracter deliberativ.
    (2) Componenţa Consiliului de administraţie este următoarea:
    a) preşedinte - managerul Muzeului;
    b) membri - coordonatori de lucru din compartimentele de specialitate ale instituţiei, reprezentantul direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale;
    c) secretar - prin rotaţie, unul din membrii Consiliului de administraţie numit de preşedinte.

    (3) La şedinţele Consiliului de administraţie pot fi invitate şi personalităţi ale vieţii economice, culturale, artistice şi ştiinţifice, doar în calitate de consultanţi.

    ART. 13
    Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea după cum urmează:
    a) se întruneşte la sediul Muzeului, lunar sau ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui sau a 1/3 din numărul membrilor săi;
    b) este legal întrunit în prezenţa a 2/3 din numărul total al membrilor săi şi ia hotărâri cu majoritate simplă din numărul total al membrilor prezenţi;
    c) este prezidat de preşedinte;
    d) dezbaterile Consiliului de administraţie au loc potrivit ordinii de zi, comunicată membrilor săi cu cel puţin 3 zile înainte, prin grija secretarului;
    e) dezbaterile se consemnează în procesul-verbal de şedinţă, inserat în registrul de şedinţe, sigilat şi parafat;
    f) procesul-verbal de şedinţă se semnează de către toţi participanţii la lucrările Consiliului de administraţie.


    ART. 14
    (1) Consiliul de administraţie are următoarele atribuţii principale:
    a) elaborează, definitivează şi aprobă programele de activitate ale instituţiei, hotărând direcţiile de dezvoltare ale Muzeului;
    b) aprobă colaborările Muzeului cu alte instituţii din ţară şi din străinătate;
    c) aprobă proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al instituţiei în vederea avizării acestuia de către ordonatorul principal de credite, iar după avizarea lui, defalcarea pe activităţi specifice;
    d) elaborează şi supune aprobării managerului/ministrului culturii şi identităţii naţionale programele de investiţii şi reparaţii curente necesare instituţiei;
    e) supune anual ministrului culturii şi identităţii naţionale statul de funcţii al instituţiei, ţinând seama de scopul, obiectivele şi atribuţiile principale ale acesteia;
    f) aprobă regulamentul de ordine interioară al instituţiei;
    g) analizează şi aprobă măsuri pentru perfecţionarea, încadrarea şi promovarea salariaţilor, potrivit legii;
    h) hotărăşte organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante;
    i) aprobă măsuri pentru organizarea eficientă a muncii, vizând studii şi propuneri de perfecţionare a activităţii;
    j) urmăreşte buna gospodărire şi folosire a mijloacelor materiale şi financiare ale instituţiei, luând măsurile necesare pentru asigurarea integrităţii patrimoniului din administrare şi, după caz, pentru recuperarea pagubelor pricinuite;
    k) stabileşte modul în care se utilizează bugetul şi sunt orientate sumele realizate din venituri extrabugetare, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 9/1996 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare a instituţiilor publice de cultură finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 86/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    l) stabileşte tematica tipăriturilor şi publicaţiilor;
    m) stabileşte premierea personalului, cu respectarea dispoziţiilor legale în domeniu.

    (2) În exercitarea atribuţiilor sale, Consiliul de administraţie adoptă hotărâri.

    ART. 15
    (1) Consiliul ştiinţific este un organism colegial cu rol consultativ în domeniul de activitate al Muzeului.
    (2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din maximum 9 membri şi are următoarea componenţă:
    a) manager;
    b) specialistul din cadrul structurii funcţionale a Muzeului;
    c) specialişti consacraţi ai domeniului din afara Muzeului.

    (3) Consiliul ştiinţific are următoarele atribuţii principale:
    a) dezbate programele anuale şi de perspectivă ale Muzeului, propunând măsuri organizatorice, financiare şi materiale pentru punerea lor în aplicare; evaluează şi avizează activitatea de cercetare şi studiile elaborate în vederea publicării;
    b) propune colectivele de specialişti pentru programele de cercetare pe care le realizează împreună cu materialul ştiinţific şi cultural însoţitor: cataloage cu opere de artă şi de expoziţii, ghiduri, pliante, afişe, foi de sală etc.;
    c) analizează rapoartele de activitate privind stadiul de îndeplinire a programului Muzeului;
    d) face evaluări periodice asupra contribuţiei specialistului privind dezvoltarea vieţii ştiinţifice, culturale, economice şi organizatorice a Muzeului.


    ART. 16
    În cadrul Muzeului funcţionează următoarele comisii, înfiinţate prin decizie a managerului:
    a) comisii de specialitate:
    (i) comisia de inventariere;
    (ii) comisia de recepţie, evaluare şi achiziţii de bunuri culturale;
    (iii) comisia pentru pregătirea documentaţiei în vederea clasării bunurilor culturale mobile în patrimoniul cultural naţional;
    (iv) comisia de casare;
    (v) comisia pentru avizarea şi recepţia lucrărilor de conservare şi restaurare;
    (vi) comisia de etică şi disciplină;

    b) comisii tehnice:
    (i) comisia de recepţie şi încadrare în tarife;
    (ii) comisia pentru recepţionarea lucrărilor de reparaţii capitale;
    (iii) comisia pentru protecţia civilă;
    (iv) comisia tehnică de apărare împotriva incendiilor;
    (v) orice alte comisii impuse de activitatea Muzeului, în condiţiile legii.



    CAP. V
    Structura organizatorică
    ART. 17
    (1) Pentru realizarea activităţilor care decurg din atribuţiile sale specifice, Muzeul are o structură organizatorică proprie, conform organigramei prevăzute în anexa nr. 2 la ordinul ministrului culturii şi identităţii naţionale pentru aprobarea prezentului regulament.
    (2) Numărul maxim de posturi aprobat este 3.

    ART. 18
    Compartimentul financiar-contabilitate, salarizare, secretariat, resurse umane, achiziţii, administrativ, juridic se subordonează managerului şi îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
    I. în domeniul financiar-contabilitate şi salarizare:
    a) desfăşoară activitatea financiar-contabilă şi de salarizare, cu respectarea dispoziţiilor legale;
    b) organizează în cadrul compartimentului activitatea de control financiar propriu, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu, republicat, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) asigură organizarea inventarierii generale a elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute, cel puţin o dată în cursul exerciţiului financiar şi/sau în alte situaţii prevăzute de lege, şi înregistrarea în contabilitate a rezultatului acesteia;
    d) propune măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii financiar-contabile a instituţiei;
    e) răspunde de încasarea şi înregistrarea veniturilor extrabugetare, potrivit dispoziţiilor legale;
    f) asigură elaborarea şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
    g) răspunde de operaţiunile financiare efectuate pentru derularea investiţiilor;
    h) urmăreşte din punct de vedere economic derularea contractelor încheiate;
    i) asigură organizarea evidenţei contabile a elementelor patrimoniale de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, a veniturilor şi cheltuielilor în baze contabile de numerar şi de angajamente, cu respectarea actelor normative în vigoare;
    j) asigură înregistrarea cronologică şi sistematică a operaţiunilor patrimoniale în contabilitate, cu respectarea succesiunii documentelor justificative, în conturi sintetice şi răspunde de întocmirea registrelor contabile obligatorii şi de arhivarea acestora, conform prevederilor legale;
    k) întocmeşte situaţiile financiare trimestriale şi anuale, pe care le înaintează spre aprobare conducătorului instituţiei, şi răspunde de transmiterea acestora, la termenele stabilite de lege, ordonatorului principal/secundar de credite;
    l) întocmeşte lunar statele pentru plata salariilor;
    m) efectuează operaţiunile de încasări şi plăţi către salariaţii instituţiei şi către terţi;
    n) fundamentează proiectul bugetului instituţiei publice pe baza scrisorii-cadru transmise de ordonatorul principal de credite, pe care îl supune aprobării conducătorului instituţiei/ Consiliului de administraţie, şi răspunde de transmiterea acestuia la compartimentul de specialitate din cadrul Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale;
    o) asigură raporturile instituţiei cu Trezoreria Statului sau unităţile bancare, după caz;
    p) răspunde de întocmirea şi transmiterea la termen a raportărilor lunare (monitorizare cheltuieli de personal, monitorizare cheltuieli de capital, rânduri bilanţ, plăţi restante şi execuţie bugetară), astfel încât să fie respectate termenele legale stabilite de actele normative în vigoare, pe care le supune aprobării conducătorului instituţiei;
    q) verifică respectarea normelor legale cu privire la existenţa, integritatea şi păstrarea bunurilor de orice fel, utilizarea mijloacelor materiale şi băneşti, efectuarea recepţiilor şi plăţilor, inventarierilor, angajarea şi constituirea de garanţii, obligaţiile şi răspunderile gestionarului, conducerea evidenţei contabile şi realizarea datelor înscrise în bilanţuri şi conturi de execuţie;
    r) răspunde de organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, în limita creditelor de angajament şi creditelor bugetare repartizate şi aprobate, de lichidarea şi întocmirea instrumentelor de plată a cheltuielilor pe baza ordonanţărilor de plată a cheltuielilor aprobate de ordonatorul de credite;
    s) efectuează plata cheltuielilor bugetare;
    ş) răspunde de întocmirea şi transmiterea la termen a necesarului de credite pentru cheltuieli de personal, bunuri şi servicii, cofinanţare nerambursabilă, după caz, şi cheltuieli de capital, pe care îl supune aprobării conducătorului instituţiei;
    t) îndeplineşte orice alte atribuţii specifice, potrivit legii;

    II. în domeniul secretariat şi resurse umane:
    a) elaborează anual statul de funcţii al Muzeului, la termenele şi în condiţiile comunicate de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, precum şi statele de funcţii modificatoare, pe care le transmite în vederea aprobării de către ordonatorul principal de credite;
    b) întocmeşte şi actualizează statul de funcţii nominal al instituţiei, operând modificările intervenite în cariera sau salarizarea angajaţilor Muzeului, potrivit legii;
    c) stabileşte, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, nivelul salariilor de bază ale personalului Muzeului, precum şi celelalte elemente care compun sistemul de salarizare;
    d) stabileşte structura de personal pe baza căreia se determină cheltuielile cu salariile, conform legii; întocmeşte contractele individuale de muncă ale salariaţilor, întocmeşte formele pentru promovarea personalului în urma concursurilor susţinute, conform legii;
    e) întocmeşte documentaţia specifică şi întreprinde demersurile legale în vederea angajării, avansării în funcţie, grad sau treaptă profesională, trecerii la gradaţia imediat superioară sau încetării raporturilor de muncă ale angajaţilor Muzeului;
    f) stabileşte, în condiţiile legii, drepturile salariale ale personalului Muzeului;
    g) coordonează procesul de evaluare a performanţelor profesionale ale salariaţilor şi gestionează fişele de evaluare profesională anuală;
    h) propune conducerii Muzeului persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege în vederea promovării în grade sau trepte profesionale şi întreprinde demersurile legale în vederea derulării procedurilor specifice de promovare;
    i) calculează vechimea în muncă a salariaţilor în vederea trecerii în gradaţii superioare, în condiţiile legii;
    j) întocmeşte şi depune la termenele stabilite statisticile privind activitatea de resurse umane;
    k) întocmeşte dosarele de pensionare;
    l) eliberează, la solicitarea angajaţilor sau a foştilor angajaţi ai Muzeului, adeverinţe de personal reflectând situaţia salarizării sau a încadrării solicitanţilor;
    m) gestionează dosarele de personal ale angajaţilor Muzeului;
    n) ţine corespondenţa cu diferite instituţii ale statului sau private în vederea cooperării şi bunei funcţionări; completează registrul de intrare-ieşire a corespondenţei;
    o) realizează şi actualizează fişierul alfabetic al instituţiilor şi persoanelor cu care Muzeul are relaţii de colaborare;
    p) asigură activitatea de secretariat a conducerii prin înregistrarea şi păstrarea actelor normative, a deciziilor managerului, a hotărârilor Consiliului de administraţie, asigură multiplicarea şi difuzarea acestora celor interesaţi, conform legilor în vigoare;
    q) asigură păstrarea registrelor Muzeului;
    r) răspunde de evidenţa, selecţionarea, păstrarea şi casarea documentelor din arhiva instituţiei;

    III. în domeniul achiziţiilor publice:
    a) asigură ducerea la îndeplinire a prevederilor Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, ale Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, ale Legii nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) întreprinde demersurile necesare pentru înregistrarea/ reînnoirea/recuperarea înregistrării autorităţii contractante în SEAP sau recuperarea certificatului digital, dacă este cazul;
    c) elaborează şi, după caz, actualizează, pe baza necesităţilor transmise de celelalte compartimente, strategia de contractare şi programul anual al achiziţiilor publice şi sectoriale;
    d) elaborează sau, după caz, coordonează activitatea de elaborare a documentaţiei de atribuire şi a documentelor-suport, în cazul organizării unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs, pe baza necesităţilor transmise de compartimentele de specialitate;
    e) concepe şi redactează toate documentele necesare iniţierii, derulării şi finalizării procedurilor de atribuire;
    f) aplică şi finalizează procedurile de atribuire;
    g) realizează achiziţiile directe;
    h) constituie şi păstrează dosarul achiziţiei publice;
    i) stabileşte circumstanţele de încadrare pentru aplicarea fiecărei proceduri sau pentru cumpărarea directă, conform prevederilor Legii nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
    j) întocmeşte Programul anual al achiziţiilor publice, în condiţiile legii;
    k) îndeplineşte obligaţiile referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevăzute de reglementările legale;
    l) derulează procedurile prevăzute de lege şi date în competenţa acestei structuri în scopul achiziţionării de bunuri şi servicii, în baza solicitărilor celorlalte compartimente, respectând prevederile Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale tuturor celorlalte acte normative incidente, atât din legislaţia naţională, cât şi din cea europeană;
    m) elaborează şi prezintă, în conformitate cu reglementările legale în vigoare, documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei pentru achiziţia publică de produse, lucrări şi servicii;
    n) exercită atribuţiile de specialitate cu privire la realizarea achiziţiilor publice în sistem electronic (on-line) potrivit prevederilor legale în vigoare;
    o) îndeplineşte orice alte atribuţii date în competenţa sa prin lege;

    IV. în domeniul administrativ:
    a) asigură întreţinerea în stare optimă de funcţionare şi exploatare a instalaţiilor electrice, sanitare, de încălzire centrală etc.;
    b) asigură efectuarea operativă a lucrărilor de remediere a defecţiunilor ce apar la instalaţiile din dotarea instituţiei;
    c) asigură executarea lucrărilor de reparaţii curente ale spaţiilor instituţiei, în condiţiile legii;
    d) asigură aprovizionarea cu materiale de întreţinere şi de consum, bunuri de inventar, mijloace fixe etc., necesare desfăşurării activităţilor specifice instituţiei;
    e) asigură administrarea optimă a spaţiilor din dotare;
    f) asigură întreţinerea curăţeniei în interiorul instituţiei şi în spaţiile aferente acesteia;
    g) asigură lucrările de exploatare, reparaţii, întreţinere a autoturismului din dotare;

    V. în domeniul juridic:
    a) avizează din punctul de vedere al legalităţii actele juridice producătoare de efecte juridice la care Muzeul este parte;
    b) informează conducerea Muzeului cu privire la actele normative nou-apărute cu relevanţă pentru activitatea instituţiei;
    c) realizează evidenţa materialului legislativ referitor la activităţile specifice Muzeului;
    d) reprezintă interesele Muzeului, în condiţiile legii, în faţa instanţelor de judecată.



    ART. 19
    Compartimentul expoziţii, evidenţa patrimoniului, muzeografie se subordonează managerului şi are următoarele atribuţii principale:
    a) elaborează lucrările de cercetare ştiinţifică incluse în programul de cercetare, participă la realizarea altor teme din cadrul programelor curente şi de perspectivă în vederea elaborării tematicilor de expunere permanentă sau temporară;
    b) realizează şi îndeplineşte proiecte în domeniul organizării expoziţiilor;
    c) identifică sursele de constituire a colecţiilor Muzeului;
    d) inventariază şi prelucrează fondurile;
    e) face propuneri pentru bunurile susceptibile de a fi clasate în patrimoniul cultural naţional;
    f) elaborează programul şi tematica pentru expoziţiile temporare sau permanente, în colaborare cu corpul de specialişti din cadrul secţiei organizare expoziţii;
    g) selectează bunurile culturale pentru organizarea expoziţiilor temporare sau permanente;
    h) cercetează şi elaborează documentaţii adecvate pentru punerea în valoare a bunurilor culturale către beneficiari;
    i) face propuneri pentru achiziţionarea unor bunuri culturale;
    j) întocmeşte documentaţia specifică în cazul organizării unor expoziţii în străinătate pentru obţinerea documentelor de export temporar;
    k) redactează fişele analitice de evidenţă a bunurilor culturale aflate în gestiunea Muzeului;
    l) realizează evidenţa computerizată a bunurilor culturale aflate în gestiunea Muzeului;
    m) elaborează lucrări de cercetare în vederea includerii datelor primare ale patrimoniului deţinut în baza naţională de date;
    n) inventariază şi prelucrează fondurile;
    o) organizează Catalogul ştiinţific, sistematizează arhiva documentară a Muzeului, completează fişele de fototecă, filmotecă, fişele corelative, fotografice şi tematice;
    p) redactează şi transmite informaţii vizând publicul larg, specialiştii, instituţiile culturale, instituţiile mass-media etc., cu scopul de a promova imaginea şi acţiunile culturale ale Muzeului;
    q) elaborează strategii cu scopul constituirii unui corpus minim de informaţii esenţiale şi adecvate privind spaţiul expoziţional şi categoriile de obiective existente (inclusiv instrumente auxiliare de ghidaj: ghiduri, prospecte, pliante, cataloage şi foi de sală etc.);
    r) efectuează ghidajul în spaţiul expoziţional;
    s) proiectează şi realizează semnale scrise şi vizuale, materiale documentare şi informative destinate publicului vizitator: invitaţii, felicitări, cărţi poştale ilustrate, calendare, postere, afişe, pliante, spoturi publicitare etc.;
    ş) asigură activitatea de protocol (invitaţii, relaţii cu instituţii culturale etc.);
    t) colaborează cu asociaţiile şi fundaţiile care sprijină Muzeul, proiectând pentru ele diferite manifestări culturale;
    ţ) mediază contactele Muzeului cu toate categoriile de public;
    u) întocmeşte şi urmăreşte dosarele pentru finanţarea de proiecte şi programe, studii de piaţă, strategii de promovare şi comercializare a ofertei culturale a Muzeului;
    v) evaluează publicul (statistic şi analitic), vizând fluctuaţia vizitatorilor în frecventarea Muzeului, analizarea publicului, a practicilor sale, a receptării discursului muzeal;
    w) asigură accesul la informaţiile de interes public, în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare.


    CAP. VI
    Bugetul de venituri şi cheltuieli
    ART. 20
    Cheltuielile curente şi de capital ale Muzeului se finanţează din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale.

    ART. 21
    Veniturile extrabugetare se realizează din activităţi realizate direct de Muzeu, şi anume din:
    a) comercializarea publicaţiilor proprii (cărţi, reviste, cataloage de artă, ghiduri, pliante, afişe, cărţi poştale, CD-uri, etc.);
    b) taxe de fotografiere/filmare;
    c) donaţii şi sponsorizări acceptate de Muzeu;
    d) organizarea de manifestări culturale, studii, proiecte, precum şi din exploatarea unor bunuri aflate în administrare;
    e) alte activităţi specifice realizate de Muzeu, în condiţiile legii.


    CAP. VII
    Dispoziţii finale
    ART. 22
    (1) Muzeul dispune de ştampilă şi sigiliu proprii.
    (2) Muzeul are arhivă proprie în care se păstrează documentele stabilite prin nomenclatorul arhivistic al Muzeului, aprobat potrivit dispoziţiilor Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, republicată.

    ART. 23
    (1) Prevederile prezentului regulament de organizare şi funcţionare se completează, de drept, cu dispoziţiile ordinelor şi instrucţiunilor în domeniu, emise de ministrul culturii şi identităţii naţionale, sau cu alte dispoziţii legale în vigoare.
    (2) Orice modificare şi completare a prezentului regulament vor fi propuse de manager, după consultarea Consiliului de administraţie, în vederea aprobării prin ordin al ministrului culturii şi identităţii naţionale.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016