Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 19 ianuarie 2006  privind managementul situatiilor de urgenta specifice tipurilor de riscuri din domeniul de competenta al Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 19 ianuarie 2006 privind managementul situatiilor de urgenta specifice tipurilor de riscuri din domeniul de competenta al Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 152 din 17 februarie 2006
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Managementul situaţiilor de urgenţã în domeniul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei se organizeazã şi funcţioneazã în scopul asigurãrii stabilitãţii funcţionãrii reţelelor de comunicaţii, precum şi refacerii operative a celor avariate grav de acţiunea factorilor de risc generatori de situaţii de urgenţã şi cuprinde identificarea şi monitorizarea surselor de risc, evaluarea informaţiilor şi analiza situaţiei, elaborarea de prognoze, stabilirea variantelor de acţiune şi implementarea acestora.
ART. 2
Fac obiectul prezentului regulament, ca tipuri de risc generatoare de situaţii de urgenţã, avariile grave la reţelele de comunicaţii electronice, reţele poştale şi sisteme informatice care pot fi provocate de incendii de mari proporţii, accidente nucleare şi urgenţe radiologice, cãderi de obiecte din atmosferã ori din cosmos, cutremure puternice, inundaţii, explozii, fenomene meteorologice periculoase, alunecãri şi prãbuşiri de teren, atacuri informatice.
ART. 3
Atacul informatic reprezintã acţiunea prin care sunt afectate reţelele de calculatoare ale unei organizaţii (agenţii guvernamentale sau companii) cu scopul de a le sabota activitatea (întreruperea fluxurilor de date, indisponibilizarea serviciilor furnizate prin mijloace electronice etc.), de a obţine informaţii confidenţiale sau secrete (numere de conturi, de card, liste cu clienţi, informaţii tehnice etc.) ori de a transfera ilegal bani în contul celui care atacã.
ART. 4
Se considerã avarie gravã acea avarie care necesitã reparaţii structurale pentru evitarea întreruperii definitive a funcţionãrii sistemelor de comunicaţii şi informatice şi poate determina apariţia imposibilitãţii de comunicare la nivel zonal sau naţional.
ART. 5
Managementul situaţiilor de urgenţã se realizeazã prin:
a) identificarea, înregistrarea şi evaluarea factorilor interni de risc;
b) informarea, înştiinţarea şi avertizarea furnizorilor de reţele de comunicaţii electronice, de servicii poştale şi de servicii furnizate prin mijloace electronice asupra posibilitãţii apariţiei şi dezvoltãrii unor factori de risc interni, precum şi despre pericolul manifestãrii unor factori externi comunicat prin fluxul informaţional al Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã;
c) luarea mãsurilor de prevenire, limitare şi contracarare a factorilor de risc, precum şi de înlãturare a efectelor negative produse de acţiunea acestora;
d) refacerea operativã a reţelelor de comunicaţii şi informatice avariate de acţiunea factorilor de risc.
ART. 6
(1) Managementul situaţiilor de urgenţã în domeniul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei se realizeazã prin urmãtoarele structuri:
a) Comitetul ministerial pentru situaţii de ugenţã;
b) Centrul operativ pentru situaţii de urgenţã;
c) celule de urgenţã.
(2) Comitetul ministerial pentru situaţii de urgenţã, denumit în continuare comitet ministerial, este constituit şi funcţioneazã sub conducerea ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei.
(3) Centrul operativ pentru situaţii de urgenţã organizat la nivelul Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, denumit în continuare centru operativ, este constituit ca structurã tehnico-operativã de specialitate cu activitate permanentã, îndeplineşte funcţiile de monitorizare şi evaluare a factorilor de risc specifici, precum şi înştiinţarea, avertizarea şi alertarea furnizorilor de reţele de comunicaţii electronice, de servicii poştale şi de servicii furnizate prin mijloace electronice asupra posibilitãţii apariţiei şi dezvoltãrii unor factori de risc.
(4) Celulele de urgenţã se organizeazã la furnizorii de reţele de comunicaţii electronice, de servicii poştale şi de servicii furnizate prin mijloace electronice, numai pe timpul situaţiilor de urgenţã, şi conlucreazã cu structurile Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã.

CAP. II
Atribuţiile celulelor de urgenţã

ART. 7
Celulele de urgenţã au urmãtoarele atribuţii:
A. în domeniul poştal:
● coordonarea întregii activitãţi desfãşurate de structurile subordonate furnizorilor de servicii poştale pentru protecţia personalului şi bunurilor proprii împotriva acţiunii factorilor de risc, refacerea operativã a reţelelor poştale şi asigurarea continuitãţii furnizãrii serviciilor poştale;
● informarea, înştiinţarea şi avertizarea personalului propriu, precum şi informarea centrului operativ al Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei despre parametrii situaţiei de urgenţã apãrute;
● menţinerea legãturii permanente şi conlucrarea cu centrul operativ şi cu comitetul ministerial ale Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei;
● punerea în aplicare a hotãrârilor comitetului ministerial organizat la nivelul Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei;
● asigurarea continuitãţii comunicaţiilor poştale, prin folosirea itinerariilor de transport poştal de rezervã, activarea oficiilor poştale mobile din rezerva de mobilizare ca ghişee poştale în zonele calamitate, reorganizarea reţelei poştale în cazul evacuãrii populaţiei şi evacuarea oficiilor şi ghişeelor poştale împreunã şi în acelaşi loc cu populaţia deservitã, redistribuirea personalului poştal pe plan local, în funcţie de situaţia existentã;
● deservirea populaţiei sinistrate şi/sau evacuate, prin organizarea de ghişee poştale în taberele de sinistraţi;
● repunerea reţelei poştale în stare de funcţionare, prin reabilitarea obiectivelor poştale afectate de dezastru, mutarea activitãţilor poştale în alte obiective şi asigurarea rechizitelor, formularelor, timbrelor şi efectelor poştale necesare;
B. în domeniul comunicaţiilor electronice:
● coordonarea întregii activitãţi desfãşurate de structurile subordonate furnizorilor de reţele de comunicaţii electronice şi de servicii furnizate prin mijloace electronice pentru protecţia personalului şi a bunurilor proprii împotriva acţiunii factorilor de risc, refacerea operativã a reţelelor de comunicaţii şi asigurarea continuitãţii furnizãrii serviciilor de comunicaţii de bazã;
● informarea, înştiinţarea şi avertizarea personalului propriu, precum şi informarea centrului operativ al Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei despre parametrii situaţiei de urgenţã apãrute;
● menţinerea legãturii permanente şi conlucrarea cu centrul operativ şi cu comitetul ministerial ale Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei;
● punerea în aplicare a hotãrârilor comitetului ministerial organizate la nivelul Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei;
● asigurarea suportului tehnic pentru transmiterea comunicatelor oficiale cãtre populaţie, prin posturile naţionale de radio şi televiziune;
● asigurarea şi completarea echipelor de restabiliri cu materiale din rezerva de mobilizare şi personal specializat, în vederea intervenţiei în zonele calamitate pentru înlãturarea avariilor produse la reţelele de comunicaţii şi informatice;
● asigurarea, în cooperare cu structurile de comunicaţii şi informaticã aparţinând celorlalte instituţii din Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã, a sistemului de comunicaţii şi informatic necesar conducerii intervenţiei la dezastre;
● asigurarea, la solicitarea comitetului ministerial organizat la nivelul Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, a comunicaţiilor pentru populaţia evacuatã în tabere de sinistraţi;
● asigurarea, la solicitarea structurilor Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, a spaţiilor tehnice pentru instalarea şi funcţionarea instalaţiilor de alarmare şi avertizare a populaţiei.

CAP. III
Funcţii de sprijin

ART. 8
În conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 2.288/2004 pentru aprobarea repartizãrii principalelor funcţii de sprijin pe care le asigurã ministerele, celelalte organe centrale şi organizaţiile neguvernamentale privind prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţã, Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei îi revin urmãtoarele funcţii de sprijin:
● monitorizarea pericolelor şi riscurilor specifice, precum şi a efectelor negative ale acestora;
● informarea, înştiinţarea şi avertizarea;
● comunicaţii şi informaticã;
● logistica intervenţiei;
● reabilitarea, prin mijloace specifice, a zonei afectate.
ART. 9
Monitorizarea pericolelor pentru reţelele de comunicaţii şi informatice se efectueazã de cãtre centrele de management şi de monitorizare (dispecerate) ale furnizorilor de reţele de comunicaţii electronice, de servicii poştale şi de servicii furnizate prin mijloace electronice. Apariţia şi dezvoltarea unor factori de risc se comunicã la centrul operativ al Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, dacã produc avarii grave care nu pot fi înlãturate în mai puţin de 12 ore şi care izoleazã localitãţi din punctul de vedere al comunicaţiilor.
ART. 10
Centrul operativ coroboreazã datele transmise de furnizorii de reţele de comunicaţii electronice, de servicii poştale şi de servicii furnizate prin mijloace electronice cu cele furnizate de celelalte structuri ale Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã, evalueazã riscurile specifice şi informeazã conducerea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei şi/sau comitetul ministerial.
ART. 11
Manifestarea unor factori de risc, precum şi dezvoltarea în timp a acestora, difuzatã prin sistemul informaţional-decizional al Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã, se comunicã de cãtre centrul operativ tuturor furnizorilor de reţele de comunicaţii electronice, de servicii poştale şi de servicii furnizate prin mijloace electronice, reprezentaţi în comitetul ministerial.
ART. 12
Societatea Naţionalã de Radiocomunicaţii asigurã suportul tehnic necesar pentru avertizarea populaţiei şi transmiterea, prin posturile naţionale de televiziune şi radiodifuziune, a mesajelor autoritãţilor publice şi Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţã.
ART. 13
Refacerea operativã a sistemului public de comunicaţii este sarcina fiecãrui furnizor de reţele de comunicaţii electronice, de servicii poştale şi de servicii furnizate prin mijloace electronice, pentru reţelele proprii afectate de acţiunea factorilor de risc.
ART. 14
Furnizorii de reţele de comunicaţii electronice, de servicii poştale şi de servicii furnizate prin mijloace electronice asigurã, în cooperare cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi alte componente ale sistemului naţional de apãrare, sistemul de comunicaţii, de prelucrare automatã şi de stocare a datelor, necesar funcţionãrii Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã şi conducerii intervenţiei operative; în acest scop, între furnizorii de reţele de comunicaţii electronice, de servicii poştale şi de servicii furnizate prin mijloace electronice şi componentele sistemului naţional de apãrare, care au ca sarcinã participarea la realizarea sistemului de comunicaţii, se vor încheia protocoale de colaborare.
ART. 15
Logistica intervenţiei se asigurã de fiecare furnizor de reţele de comunicaţii electronice, de servicii poştale şi de servicii furnizate prin mijloace electronice. Societãţile care deţin în custodie echipamente şi materiale din rezerva de mobilizare pot solicita şefului Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale utilizarea celor aflate în depozitare în scopul înlãturãrii urmãrilor dezastrelor naturale.

CAP. IV
Fluxul informaţional

ART. 16
Schema fluxului informaţional pentru managementul situaţiilor de urgenţã din domeniul de competenţã al Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei este prezentatã în anexa la prezentul regulament.
ART. 17
Pe timpul stãrii de alertã, stãrii de urgenţã sau existenţei unei situaţii de urgenţã, cauzate de factori de risc, informãrile se transmit zilnic, dimineaţa, pânã la ora 8,30. La solicitarea preşedintelui comitetului ministerial, graficul de transmitere al informãrilor poate fi modificat sau suspendat.
ART. 18
Conţinutul informãrii este urmãtorul:
● data, ora, locul şi cauza producerii avariei;
● efecte produse (pierderi de vieţi omeneşti - personal propriu, numãr de abonaţi şi localitãţi rãmase fãrã comunicaţii);
● pagube produse bunurilor proprii;
● durata probabilã de înlãturare a avariei;
● mãsuri adoptate.
ART. 19
Centrul operativ transmite cãtre furnizorii de reţele de comunicaţii electronice, de servicii poştale şi de servicii furnizate prin mijloace electronice (structurile desemnate şi/sau celulele de urgenţã) datele din sistemul informaţional-decizional al Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã referitoare la manifestarea unor factori de risc, precum şi dezvoltarea în timp a acestora, pe mãsura difuzãrii lor.
ART. 20
Informãrile se transmit prin telefon, fax şi pe suport electronic. Informãrile care conţin informaţii clasificate, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, se transmit prin poşta militarã.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 21
Asigurarea serviciilor de comunicaţii şi informatice prevãzute la art. 14 se face la cererea ministerelor şi instituţiilor publice centrale de specialitate care au repartizate funcţii de sprijin pentru gestionarea situaţiilor de urgenţã, prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.288/2004 . Acestea vor asigura şi plata serviciilor efectuate de furnizorii de reţele de comunicaţii electronice, de servicii poştale şi de servicii furnizate prin mijloace electronice, fiecare pentru serviciile solicitate.
ART. 22
Furnizorii de reţele de comunicaţii electronice, de servicii poştale şi de servicii furnizate prin mijloace electronice, reprezentaţi în comitetul ministerial, îşi vor întocmi planuri de protecţie civilã care vor cuprinde, pe tipuri de risc generatoare de situaţii de urgenţã şi zone probabile de manifestare a acestora, mãsuri, acţiuni şi activitãţi desfãşurate în scopul protecţiei personalului şi bunurilor proprii, asigurãrii continuitãţii funcţionãrii reţelelor proprii de comunicaţii, sprijinirii autoritãţilor publice şi forţelor specializate pe timpul intervenţiei operative.

ANEXĂ
------
la regulament
-------------


FLUXUL INFORMATIONAL
PENTRU MANAGEMENTUL SITUATIILOR DE URGENTA


SISTEMUL NATIONAL DE MANAGEMENT AL SITUATIILOR DE URGENTA

┌────────────────────┐
│ COMITETUL NATIONAL │
┌.......>│ PENTRU SITUATII DE │
. │ URGENTA │
. └─────────┬──────────┘
. │
. V
. ┌───────────────────────┐
. │ CENTRUL OPERATIONAL │ ┌───────────────┐
. │ NATIONAL │ │ OPERATORII DE │
. └─────┬─────────────────┘ │ COMUNICATII │
. │ ^ │ │
. │ . │ ┌─────────┐ │
. │ . │ │CELULE DE│ │
┌──────────┴────────────┐ │ . ┌─────────────────────┐ │┌─>│ URGENTA │<├┐
│ COMITETUL MINISTERIAL │ │ . │ COMITETE PENTRU │ │. └─────────┘ │|




│ URGENTA (MCTI) │ │ . │ DE LA ALTE MINISTERE│ └.──────────────┘|
│ │ │ . │ SI INSTITUTII │ . ^ |
└─────────────┬─────────┘ │ . └──────────┬──────────┘ . . |
^ │ ┌─────────┘ . │ . . |
. │ │ ┌........┘ │ . . |
. │ │ . │ . . |
. v v v v . . |
┌───────┴───────────────┐ ┌─────────────────────┐ . . |
│ CENTRU OPERATIV │ │ CENTRE OPERATIVE │ . . |
│ PENTRU SITUATII DE │ │ PENTRU SITUATII DE │ . . |


│ │ │ DE LA ALTE MINISTERE│ . . |
│ │ │ SI INSTITUTII │ . . |


└───────┬───────────────┘ └─────────────────────┘ . . |
. ^ ^ . . |
. | └........................................┘ . |


└..........................................................┘

LEGENDA



───────> Coordonare

.......> Informare



-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016