Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 19 februarie 2007  privind evaluarea activitatii profesionale a personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, din Ministerul Justitiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 19 februarie 2007 privind evaluarea activitatii profesionale a personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, din Ministerul Justitiei

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 146 din 28 februarie 2007


ART. 1
Evaluarea personalului de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor, din Ministerul Justiţiei, denumit în continuare personal de specialitate juridicã, vizeazã îmbunãtãţirea performanţelor profesionale ale acestuia, precum şi creşterea eficienţei activitãţii instituţiei.
ART. 2
Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţã profesionalã şi de performanţã, personalul de specialitate juridicã este supus la fiecare 3 ani unei evaluãri privind eficienţa, calitatea activitãţii şi integritatea, obligaţia de formare profesionalã continuã şi absolvirea unor cursuri de specializare. În cazul personalului de specialitate juridicã numit în funcţii de conducere, evaluarea se face şi asupra modului de îndeplinire a atribuţiilor manageriale.
ART. 3
(1) Criteriile de competenţã profesionalã şi de performanţã şi indicatorii relevanţi pentru notarea criteriilor sunt prevãzuţi la lit. A a anexei nr. 1.
(2) În cazul personalului de specialitate juridicã numit în funcţii de conducere, pe lângã indicatorii prevãzuţi la alin. (1), vor fi avuţi în vedere, în scopul evaluãrii modului de îndeplinire a atribuţiilor manageriale, şi indicatorii prevãzuţi la lit. B a anexei nr. 1.
ART. 4
(1) Prima evaluare a personalului de specialitate juridicã se face la 2 ani de la numirea în funcţie, iar urmãtoarele evaluãri se fac la fiecare 3 ani, de regulã, în luna februarie a anului urmãtor.
(2) Pentru perioada 2004-2006, evaluarea personalului de specialitate juridicã se va realiza în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament.
ART. 5
Evaluarea personalului de specialitate juridicã detaşat la alte instituţii se face de instituţia la care acesta funcţioneazã, în raport de specificul activitãţii desfãşurate.
ART. 6
(1) Evaluarea personalului de specialitate juridicã de execuţie, precum şi a personalului de specialitate juridicã care îndeplineşte funcţiile de conducere de şef serviciu sau şef birou în cadrul unor direcţii se face de directorul direcţiei în care persoana evaluatã îşi desfãşoarã activitatea.
(2) Evaluarea personalului de specialitate juridicã de conducere, altul decât cel prevãzut la alin. (1), se face, dupã caz, de secretarul general, secretarul de stat coordonator sau de ministrul justiţiei, în raport de competenţele acestora.
(3) La evaluarea personalului de specialitate juridicã de conducere evaluatorul va avea în vedere, orientativ, şi media notelor acordate de persoanele din subordinea celui evaluat.
(4) În cursul procedurii de evaluare, evaluatorul va putea consulta orice lucrare îndeplinitã în perioada avutã în vedere, precum şi dosarul profesional al persoanei evaluate.
ART. 7
În mod excepţional, în situaţia în care persoana evaluatã este eliberatã sau revocatã din funcţia de conducere, evaluarea activitãţii acesteia se va realiza în maximum 15 zile de la data încetãrii funcţiei de conducere.
ART. 8
(1) Fiecare criteriu de competenţã profesionalã şi de performanţã se noteazã cu note de la 1 la 10.
(2) În urma notãrii se poate acorda unul dintre urmãtoarele calificative: "foarte bine", "bine", "satisfãcãtor" sau "nesatisfãcãtor".
(3) Calificativele se stabilesc în funcţie de media notelor obţinute pentru fiecare criteriu, astfel:


Media Calificativ


8,51-10 Foarte bine
7,00-8,50 Bine
6,00-6,99 Satisfãcãtor
Sub 6,00 Nesatisfãcãtor


ART. 9
(1) Rezultatele evaluãrii se înscriu într-un raport de evaluare care se semneazã de evaluator şi de persoana evaluatã.
(2) Modelul raportului de evaluare este prevãzut în anexa nr. 2.
(3) Raportul de evaluare se ataşeazã la dosarul profesional al persoanei evaluate.
ART. 10
(1) Personalul de specialitate juridicã poate contesta calificativul acordat în termen de 30 de zile de la data comunicãrii raportului de evaluare.
(2) În cazul personalului de specialitate juridicã de execuţie, precum şi al personalului de specialitate juridicã ce îndeplineşte funcţiile de conducere de şef serviciu sau şef birou în cadrul unor direcţii, contestaţia se soluţioneazã de cãtre un secretar de stat desemnat de ministrul justiţiei.
(3) În cazul personalului de specialitate juridicã de conducere, altul decât cel prevãzut la alin. (2), contestaţia se soluţioneazã de cãtre ministrul justiţiei. În situaţia în care evaluarea se face de cãtre ministrul justiţiei, contestaţia se soluţioneazã de cãtre un secretar de stat desemnat de ministrul justiţiei.
(4) În soluţionarea contestaţiei, secretarul de stat sau, dupã caz, ministrul justiţiei poate solicita evaluatorului orice informaţii pe care le considerã necesare, iar audierea persoanei evaluate este obligatorie.
(5) Calificativul final acordat dupã soluţionarea contestaţiei se consemneazã în raportul de evaluare.
ART. 11
(1) Personalul de specialitate juridicã cãruia i s-a acordat calificativul "Nesatisfãcãtor" este obligat sã urmeze, pentru o perioadã cuprinsã între 3 şi 6 luni, cursuri speciale organizate conform legii.
(2) Personalul de specialitate juridicã cãruia i s-a acordat calificativul final "Satisfãcãtor" în urma a douã evaluãri consecutive este obligat sã urmeze, pentru o perioadã cuprinsã între 3 şi 6 luni, cursuri speciale organizate conform legii.
(3) Cursurile prevãzute la alin. (1) şi (2) se încheie prin susţinerea unui examen.
ART. 12
Personalul de specialitate juridicã ce primeşte în urma a douã evaluãri consecutive calificativul "Nesatisfãcãtor" sau care nu a promovat examenul prevãzut la art. 11 alin. (3) este eliberat din funcţie pentru incapacitate profesionalã.
ART. 13
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul regulament.


ANEXA 1
la regulament

A. Criteriile de competenţã profesionalã şi de performanţã pentru evaluarea activitãţii profesionale a personalului de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor, cu funcţii de execuţie, din Ministerul Justiţiei, şi indicatorii relevanţi pentru notarea criteriilor


┌────┬─────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Criteriul │ Indicatori pentru notarea criteriului │
│crt.│ │ │
├────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Eficienţa activitãţii │- respectarea termenelor de soluţionare a │
│ │profesionale │ lucrãrilor
│ │ │- operativitatea şi celeritatea în soluţiona-│
│ │ │ rea lucrãrilor repartizate spre soluţionare│
│ │ │ în raport cu numãrul şi complexitatea │
│ │ │ acestora │
│ │ │- capacitatea de rezolvare a lucrãrilor cu │
│ │ │ grad de complexitate ridicat │
│ │ │- disponibilitatea de rezolvare a lucrãrilor,│
│ │ │ în raport cu atribuţiile postului │
├────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Calitatea activitãţii │- calitatea redactãrii lucrãrilor: structurã │
│ │ │ coerentã, argumentaţie clarã, logicã juri- │
│ │ │ dicã, exprimare corectã şi precisã, capaci-│
│ │ │ tate de interpretare şi aplicare a legii, │
│ │ │ capacitate de sintezã, stil limpede şi │
│ │ │ concis, gândire independentã/criticã │
│ │ │- comunicare verbalã corectã, clarã şi logicã│
│ │ │- capacitatea de a accepta erorile sau, │
│ │ │ dupã caz, deficienţele propriei activitãţi │
│ │ │ şi de a rãspunde pentru acestea │
│ │ │- modul de îndeplinire a altor activitãţi │
│ │ │ (de exemplu: participarea în cadrul dife- │
│ │ │ ritelor comisii, la organizarea unor exa- │
│ │ │ mene/concursuri, conferinţe) │
├────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Integritatea │- respectarea deontologiei profesionale │
│ │ │- respectarea legii, a normelor şi a proce- │
│ │ │ durilor de lucru în activitatea desfãşura- │
│ │ │ tã, precum şi a prevederilor legale privind│
│ │ │ incompatibilitãţile, interdicţiile şi │
│ │ │ conflictul de interese │
│ │ │- sancţiunile disciplinare aplicate │
│ │ │- comportamentul demn, autocontrolul, adre- │
│ │ │ sarea politicoasã, respectarea demnitãţii │
│ │ │ persoanelor cu care interacţioneazã │
├────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Obligaţia de formare pro-│- cunoaşterea şi aprofundarea legislaţiei, │
│ │fesionalã continuã şi │ precum şi a doctrinei şi jurisprudenţei în │
│ │absolvirea unor cursuri │ domeniul de activitate │
│ │de specializare*) │- interesul şi disponibilitatea pentru pregã-│
│ │ │ tirea individualã │
│ │ │- participarea la programe de formare profe- │
│ │ │ sionalã continuã (inclusiv cursuri pentru │
│ │ │ învãţarea sau aprofundarea unor limbi │
│ │ │ strãine, precum şi cursuri pentru iniţierea│
│ │ │ sau aprofundarea cunoştinţelor de operare │
│ │ │ pe calculator) ori la alte forme de perfec-│
│ │ │ ţionare profesionalã (seminarii, dezbateri,│
│ │ │ consultãri etc.) │
└────┴─────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────┘
*) În situaţia în care, din motive obiective, persoana evaluatã nu a parti-
cipat la programe de formare profesionalã continuã sau la alte forme de
perfecţionare profesionalã, notarea criteriului nu este influenţatã.



B. Criteriile de competenţã profesionalã şi de performanţã pentru evaluarea activitãţii profesionale a personalului de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor, cu funcţii de conducere, din Ministerul Justiţiei, şi indicatorii relevanţi pentru notarea criteriilor


┌────┬─────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Criteriul │ Indicatori pentru notarea criteriului │
│crt.│ │ │
├────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Modul de îndeplinire a │- capacitatea de organizare a activitãţilor │
│ │atribuţiilor manageriale │ specifice compartimentului prin repartiza- │
│ │ │ rea echilibratã şi echitabilã a sarcinilor │
│ │ │- capacitatea de decizie în organizarea │
│ │ │ activitãţilor specifice compartimentului │
│ │ │- autoritatea │
│ │ │- capacitatea de monitorizare a activitãţii │
│ │ │ desfãşurate la nivelul compartimentului │
│ │ │- capacitatea de coordonare şi gestionare a │
│ │ │ resurselor umane existente la nivelul │
│ │ │ compartimentului: abilitãţi de comunicare, │
│ │ │ motivarea subordonaţilor, identificarea │
│ │ │ nevoii de perfecţionare profesionalã a │
│ │ │ acestora, obiectivitatea şi imparţialitatea│
│ │ │ în aprecierea activitãţii subordonaţilor │
│ │ │- atitudinea în relaţiile cu subordonaţii, │
│ │ │ petiţionarii, alte instituţii │
│ │ │- abilitãţi de mediere, negociere şi solu- │
│ │ │ ţionare a conflictelor │
└────┴─────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 2
la regulament

RAPORT DE EVALUARE
a activitãţii profesionale a personalului de
specialitate juridicã asimilat judecãtorilor
şi procurorilor, din Ministerul Justiţiei
(model)

Numele şi prenumele ................................
Funcţia ............................................
Compartimentul .....................................
Perioada evaluatã ..................................


┌───────────────────────────────────┬────────────────┬───────────────────────┐
│ Criteriul │ Nota │ Observaţiile │
│ │ │ evaluatorului │
├───────────────────────────────────┼────────────────┼───────────────────────┤
│Eficienţa activitãţii profesionale │ │ │
├───────────────────────────────────┼────────────────┼───────────────────────┤
│Calitatea activitãţii │ │ │
├───────────────────────────────────┼────────────────┼───────────────────────┤
│Integritatea │ │ │
├───────────────────────────────────┼────────────────┼───────────────────────┤
│Obligaţia de formare profesionalã │ │ │
│continuã şi absolvirea unor │ │ │
│cursuri de specializare │ │ │
├───────────────────────────────────┼────────────────┼───────────────────────┤
│Modul de îndeplinire a atribuţiilor│ │ │
│manageriale*) │ │ │
└───────────────────────────────────┴────────────────┴───────────────────────┘

Media notelor acordate de fiecare subordonat*) ..........................
Media notelor acordate de cãtre evaluator ...............................
Calificativ .............................................................
Numele şi prenumele evaluatorului .......................................
Funcţia evaluatorului ...................................................
Semnãtura evaluatorului .................................................
Data ....................................................................

Se contestã/Nu se contestã calificativul.

Semnãtura persoanei evaluate ............................................
Data ....................................................................

Calificativul acordat dupã contestaţie ..................................
Secretar de stat/Ministrul justiţiei ....................................
Data ....................................................................
___________
*) Pentru persoanele cu funcţii de conducere, avându-se în vedere indicatorii
cuprinşi în anexa nr. 1 lit. B.


----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016