Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 18 octombrie 2022  de organizare şi funcţionare, precum şi a atribuţiilor Comisiei de autorizare a activităţii de schimb valutar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 18 octombrie 2022 de organizare şi funcţionare, precum şi a atribuţiilor Comisiei de autorizare a activităţii de schimb valutar

EMITENT: Ministerul Finantelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1043 din 27 octombrie 2022
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 3.894 din 18 octombrie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1043 din 27 octombrie 2022.
──────────
    ART. 1
    Autorizarea entităţilor prevăzute la art. 1 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.096/2022 pentru aprobarea procedurii de autorizare a caselor de schimb valutar care solicită să desfăşoare activităţi de schimb valutar pentru persoane fizice şi de încasare a cecurilor de călătorie, precum şi a entităţilor care deţin în administrare structuri de primire turistice cu funcţiuni de cazare turistică, ce solicită să desfăşoare operaţiuni de cumpărare de valute de la persoane fizice şi de încasare a cecurilor de călătorie, şi pentru aprobarea procedurii de înregistrare a punctelor de schimb valutar se realizează prin intermediul Comisiei de autorizare a activităţii de schimb valutar, denumită în continuare Comisie, structură interministerială care îşi desfăşoară activitatea la sediul Ministerului Finanţelor.

    ART. 2
    Activitatea curentă a Comisiei se realizează prin intermediul direcţiei din cadrul Ministerului Finanţelor cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific, denumită în continuare direcţie de specialitate.

    ART. 3
    (1) Deciziile se iau de către Comisie cu votul majorităţii simple din numărul membrilor prezenţi.
    (2) În exercitarea atribuţiilor sale, Comisia emite acte administrative sub formă de decizii.
    (3) Deciziile Comisiei sunt obligatorii pentru toate entităţile prevăzute la art. 1 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.096/2022.

    ART. 4
    (1) Comisia se întruneşte la sediul Ministerului Finanţelor, lunar sau ori de câte ori este necesar pentru analiza situaţiilor care impun luarea unei decizii. Şedinţele Comisiei se desfăşoară, de regulă, cu participarea fizică a membrilor acesteia. În cazuri temeinic justificate şedinţele Comisiei se pot desfăşura şi în sistem online, prin utilizarea oricăror mijloace electronice, comunicate în documentul de convocare.
    (2) Datele la care au loc şedinţele Comisiei se afişează pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor, după fiecare şedinţă a Comisiei, pentru luna următoare.
    (3) Comisia se convoacă de către preşedintele sau vicepreşedintele acesteia, inclusiv la propunerea direcţiei de specialitate.

    ART. 5
    (1) Direcţia de specialitate pune la dispoziţia membrilor Comisiei, cu cel puţin două zile lucrătoare înaintea şedinţei, ordinea de zi şi notele de prezentare aferente fiecărei documentaţii. Concomitent cu transmiterea către membrii Comisiei, ordinea de zi este afişată pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor.
    (2) Pe ordinea de zi se înscriu numai solicitările cu documentaţii complete, care au fost depuse cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de data şedinţei Comisiei.
    (3) Documentaţia constă, în principal, în:
    a) solicitări în vederea autorizării şi/sau înregistrării, susţinute de actele necesare;
    b) sesizările primite de la organele cu atribuţii de control;
    c) sesizări din partea entităţilor sau de la alţi operatori economici.


    ART. 6
    Fiecare documentaţie este prezentată în plenul Comisiei prin intermediul unei note care cuprinde propunerea de soluţionare formulată de direcţia de specialitate care asigură secretariatul Comisiei şi este semnată de către directorul acesteia sau de înlocuitorul său, după caz.

    ART. 7
    (1) Comisia analizează fiecare documentaţie în baza notei menţionate la art. 6, cu respectarea prevederilor prezentului regulament şi a legislaţiei în vigoare.
    (2) Direcţia de specialitate sau Comisia au dreptul de a solicita orice alte documente, declaraţii sau informaţii atât de la entităţi sau alţi operatori economici, cât şi de la alte autorităţi şi instituţii publice. În aceste situaţii, Comisia amână luarea oricărei decizii până la primirea documentelor, declaraţiilor sau informaţiilor solicitate.
    (3) Comisia respinge orice solicitare de autorizare şi/sau înregistrare în situaţia în care nu sunt întrunite elementele de admitere a acesteia.

    ART. 8
    (1) Deciziile Comisiei sunt validate prin semnarea de către toţi membrii prezenţi a procesului-verbal în care sunt menţionate acestea.
    (2) Deciziile se semnează de către preşedintele sau de către vicepreşedintele Comisiei.
    (3) Membrii Comisiei nu răspund civil sau penal, după caz, dacă instanţele judecătoreşti constată îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii de către aceştia cu bună-credinţă şi fără neglijenţă a oricărui act sau fapt în legătură cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce revin Comisiei.

    ART. 9
    (1) Secretariatul Comisiei consemnează într-un registru de procese-verbale aspectele analizate şi toate deciziile adoptate în cadrul şedinţei.
    (2) La lucrările Comisiei pot fi invitaţi şi specialişti din cadrul direcţiilor de specialitate ale Ministerului Finanţelor sau Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi din cadrul altor autorităţi şi instituţii publice, punctele de vedere exprimate de aceştia având caracter consultativ.
    (3) Reprezentanţii asociaţiilor profesionale sau patronatelor în domeniu pot fi invitaţi să participe la analiza cazurilor supuse dezbaterilor Comisiei, dar nu pot participa la luarea deciziei de către membrii Comisiei.

    ART. 10
    (1) Deciziile Comisiei sunt acte administrative emise numai în formă scrisă.
    (2) Deciziile cuprind următoarele elemente:
    a) denumirea Comisiei;
    b) data la care a fost emisă decizia;
    c) datele de identificare ale entităţii care face obiectul prezentului ordin;
    d) obiectul actului administrativ;
    e) motivele de fapt;
    f) temeiul de drept;
    g) numele şi semnătura preşedintelui sau vicepreşedintelui Comisiei, după caz;
    h) ştampila Comisiei;
    i) posibilitatea de a fi contestată, calea de atac şi termenul în care aceasta poate fi exercitată;
    j) data de la care produce efecte.

    (3) Deciziile Comisiei pot fi sub formă de: autorizaţie, scrisoare de atribuire a codului statistic, decizie de anulare/ revocare/suspendare/respingere/soluţionare a plângerii prealabile.

    ART. 11
    (1) Decizia se comunică entităţii căreia îi este destinată.
    (2) Comunicarea deciziei se realizează prin una dintre următoarele modalităţi:
    a) prin prezentarea reprezentantului legal al entităţii sau a persoanei împuternicite de către acesta, după caz, la sediul direcţiei de specialitate în vederea înmânării actului administrativ, data comunicării fiind data ridicării sub semnătură a actului;
    b) prin remiterea, sub semnătură, a actului administrativ prin unităţile subordonate Ministerului Finanţelor - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, după caz, data comunicării fiind data remiterii sub semnătură a actului;
    c) prin poştă, la domiciliul fiscal al entităţii sau al persoanei împuternicite de către aceasta, după caz, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, precum şi prin alte mijloace electronice de transmitere la distanţă, dacă se asigură transmiterea textului actului administrativ şi confirmarea primirii acestuia şi dacă entitatea a solicitat expres acest lucru, data comunicării fiind data confirmării primirii actului administrativ;
    d) prin publicitate, prin afişarea la sediul autorităţii fiscale aparţinând Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală responsabile cu administrarea din punct de vedere fiscal a entităţii sau a persoanei împuternicite de către aceasta, după caz, a unei copii a deciziei emise pe numele acesteia, în cazul în care comunicarea deciziei nu a fost posibilă potrivit dispoziţiilor prevăzute la lit. a)-c). Decizia se consideră comunicată în termen de 15 zile de la data afişării.


    ART. 12
    Deciziile de anulare/revocare/suspendare/ respingere produc efecte din momentul în care sunt comunicate entităţii sau persoanei împuternicite de către aceasta, după caz, sau de la o dată ulterioară expres menţionată în actul administrativ comunicat, potrivit legii.

    ART. 13
    Lipsa unuia dintre elementele deciziei referitoare la calitatea persoanei care semnează actul administrativ, numele şi prenumele ori denumirea entităţii, a obiectului actului administrativ sau a semnăturii preşedintelui sau vicepreşedintelui Comisiei atrage nulitatea acesteia. Nulitatea se constată de instanţa judecătorească de contencios administrativ în condiţiile legii.

    ART. 14
    Comisia poate îndrepta erorile materiale din decizie, din oficiu sau la cererea entităţii sau a persoanei împuternicite de către aceasta, după caz. Decizia corectată se comunică entităţii sau persoanei împuternicite de către aceasta, după caz, potrivit legii.

    ART. 15
    (1) Împotriva deciziei Comisiei se poate formula plângere prealabilă în condiţiile art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Plângerea prealabilă formulată împotriva deciziei Comisiei este calea administrativă de atac prin care se solicită autorităţii publice emitente anularea/revocarea deciziei.

    ART. 16
    În situaţia în care entitatea căreia îi este adresată sau persoana împuternicită de către aceasta, după caz, contestă decizia emisă de Comisie, efectul deciziei nu se suspendă de drept până la soluţionarea contestaţiei de către Comisie în cadrul procedurii prealabile prevăzute în legislaţia în domeniu.

    ART. 17
    (1) Plângerea prealabilă se formulează în scris şi cuprinde:
    a) datele de identificare ale contestatorului;
    b) obiectul plângerii prealabile;
    c) motivele de fapt şi de drept;
    d) dovezile pe care se întemeiază;
    e) semnătura contestatorului sau a împuternicitului acestuia. Dovada calităţii de împuternicit al contestatorului, persoană fizică sau juridică, se face potrivit legii.

    (2) Plângerea prealabilă se depune la registratura generală a Ministerului Finanţelor, în termenele prevăzute la art. 7 din Legea nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 18
    Plângerea prealabilă poate fi retrasă de contestator până la soluţionarea acesteia. Comisia comunică contestatorului decizia prin care se ia act de renunţarea la plângerea prealabilă.

    ART. 19
    (1) În soluţionarea plângerii prealabile, Comisia se pronunţă prin decizie.
    (2) Decizia emisă în soluţionarea plângerii prealabile este definitivă în sistemul căilor administrative de atac.

    ART. 20
    (1) Decizia de soluţionare a plângerii prealabile se emite în formă scrisă şi cuprinde: preambulul, considerentele şi dispozitivul.
    (2) Preambulul cuprinde: denumirea Comisiei, numele şi prenumele sau denumirea contestatorului, domiciliul fiscal al acestuia, numărul de înregistrare a plângerii prealabile la direcţia de specialitate şi obiectul cauzei.
    (3) Considerentele cuprind motivele de fapt şi de drept care au format convingerea Comisiei în emiterea deciziei.
    (4) Dispozitivul cuprinde soluţia pronunţată, calea de atac şi termenul în care aceasta poate fi exercitată.
    (5) Decizia se semnează de către preşedintele sau vicepreşedintele Comisiei, după caz.

    ART. 21
    (1) În soluţionarea plângerii prealabile, Comisia verifică motivele de fapt şi de drept care au stat la baza emiterii deciziei atacate. Analiza plângerii prealabile se face în raport cu susţinerile formulate de contestator, cu dispoziţiile legale invocate de acesta şi cu documentele existente la dosarul cauzei. Soluţionarea plângerii prealabile se face în limitele sesizării.
    (2) Comisia, pentru lămurirea cauzei, poate solicita punctul de vedere al direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sau al altor autorităţi şi instituţii publice.
    (3) Prin soluţionarea plângerii prealabile nu se poate crea o situaţie mai grea contestatorului în propria cale de atac.
    (4) Contestatorul sau împuterniciţii acestuia pot să depună probe noi în susţinerea cauzei.
    (5) Comisia se va pronunţa mai întâi asupra excepţiilor de procedură şi asupra celor de fond, iar, când se constată că acestea sunt întemeiate, nu se va mai proceda la analiza pe fond a cauzei.

    ART. 22
    (1) Prin decizie, plângerea prealabilă va putea fi admisă, în totalitate sau în parte, ori respinsă.
    (2) În cazul admiterii plângerii prealabile se decide, după caz, anularea totală sau parţială a actului atacat.
    (3) Dacă se constată neîndeplinirea unei condiţii procedurale la învestirea Comisiei cu soluţionarea plângerii prealabile, aceasta va fi respinsă fără a se proceda la analiza pe fond a cauzei.
    (4) Plângerea prealabilă nu poate fi respinsă dacă poartă o denumire greşită.

    ART. 23
    (1) Decizia privind soluţionarea plângerii prealabile se comunică contestatorului în formă scrisă în condiţiile prevăzute la art. 11 din prezentul regulament.
    (2) Deciziile emise în soluţionarea plângerilor prealabile pot fi atacate la instanţa judecătorească de contencios administrativ competentă, conform art. 8 din Legea nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016