Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 18 octombrie 2005  de organizare si functionare al Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 18 octombrie 2005 de organizare si functionare al Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 966 din 1 noiembrie 2005
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Agenţia Romana de Asigurare a Calitãţii în Învãţãmântul Preuniversitar, denumita în continuare ARACIP, este instituţie publica de interes naţional, cu personalitate juridicã şi buget propriu de venituri şi cheltuieli, în coordonarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Spiru Haret nr. 12, sectorul 1.
ART. 2
Obiectivul ARACIP este de a efectua evaluarea externa a calitãţii educaţiei realizate de instituţiile de învãţãmânt preuniversitar şi de alte organizaţii furnizoare de programe de formare profesionalã continua specifice învãţãmântului preuniversitar, cu scopul de:
a) a atesta capacitatea organizaţiilor furnizoare de educaţie de a satisface asteptarile beneficiarilor şi standardele de calitate, prin activitãţi de evaluare şi acreditare;
b) a asigura protecţia beneficiarilor direcţi şi indirecti de programe de studiu de nivelul învãţãmântului preuniversitar prin producerea şi diseminarea de informaţii sistematice, coerente şi credibile, public accesibile, despre calitatea educaţiei;
c) a contribui la dezvoltarea unei culturi instituţionale a calitãţii în învãţãmântul preuniversitar;
d) a propune Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii politici şi strategii de permanenta ameliorare a calitãţii învãţãmântului preuniversitar, în strânsã corelare cu învãţãmântul superior.

CAP. II
Structura organizatoricã a ARACIP

ART. 3
(1) ARACIP este condusã de un preşedinte ajutat de un vicepreşedinte şi dispune de un aparat propriu, format din experţi şi personal administrativ, angajaţi pe baza de concurs.
(2) Numãrul maxim de posturi ale aparatului propriu al ARACIP este de 50, din care 45 sunt posturi de execuţie şi 5 de conducere, fãrã a depãşi numãrul de posturi alocate unitãţilor din subordinea şi coordonarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(3) Structura organizatoricã a ARACIP este prevãzutã în anexa nr. 2 la hotãrâre.
ART. 4
(1) ARACIP are urmãtoarea structura organizatoricã:
a) Consiliul ARACIP;
b) Biroul executiv;
c) Departamentul de acreditare;
d) Departamentul de asigurare a calitãţii;
e) Serviciul economic şi administrativ;
f) compartimentele functionale ale ARACIP.
(2) În funcţie de activitãţile derulate, în cadrul ARACIP se pot constitui şi alte departamente speciale.
(3) La nivelul ARACIP, în vederea verificãrii şi sustinerii deciziei ARACIP, Biroul executiv poate constitui şi se poate consulta cu o comisie consultativa, constituitã conform prevederilor art. 16.
ART. 5
(1) Consiliul ARACIP reprezintã organul colectiv de decizie al ARACIP.
(2) Biroul executiv al ARACIP constituie organul care asigura conducerea operativã a ARACIP.
(3) Departamentele, Serviciul economic şi administrativ, respectiv compartimentele ARACIP, sunt structuri organizate în cadrul ARACIP, care desfãşoarã activitãţi specifice, conform cu atribuţiile stabilite prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/2005 .
ART. 6
(1) Preşedintele şi vicepreşedintele ARACIP sunt numiţi prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, pe baza de concurs desfãşurat conform legii, şi fac parte din aparatul propriu al ARACIP.
(2) Conducãtorii departamentelor, respectiv al Serviciului economic şi administrativ, organizate în cadrul ARACIP, sunt numiţi de cãtre preşedintele ARACIP, pe baza de concurs desfãşurat conform legii.
ART. 7
(1) Preşedintele ARACIP este asimilat ca funcţie cu directorul general din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(2) Vicepreşedintele ARACIP este asimilat ca funcţie cu directorul general adjunct din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(3) Conducãtorii departamentelor din cadrul ARACIP sunt asimilaţi cu funcţia de director în Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
ART. 8
Personalul din cadrul ARACIP este remunerat conform legislaţiei referitoare la salarizarea personalului din ministere şi din alte organe centrale de specialitate.
ART. 9
(1) În vederea îndeplinirii obiectivelor sale, ARACIP foloseşte colaboratori externi, experţi în evaluare şi acreditare, înscrişi în registrul propriu al experţilor în evaluare şi acreditare, precum şi experţii din aparatul propriu al ARACIP.
(2) Colaboratorii externi ai ARACIP sunt remuneraţi în funcţie de activitãţile derulate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 10
Din structurile prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. a), c), d) şi e), precum şi la art. 9 alin. (1) face parte şi câte un reprezentant al învãţãmântului în limbile minoritãţilor naţionale.

CAP. III
Funcţionarea ARACIP

ART. 11
(1) Consiliul ARACIP este alcãtuit din 15 membri, dupã cum urmeazã:
a) preşedintele ARACIP;
b) vicepreşedintele ARACIP;
c) conducãtorii departamentelor organizate în cadrul ARACIP, respectiv al Serviciului economic şi administrativ;
d) un consilier juridic din structura organizatoricã a ARACIP;
e) 9 experţi din cadrul departamentelor ARACIP.
(2) Persoanele care ocupa funcţiile nominalizate la alin. (1) lit. a), b) şi c) fac parte de drept din Consiliul ARACIP. Ceilalţi membri ai Consiliului ARACIP sunt numiţi în urma selecţiei desfãşurate în baza unor criterii stabilite prin decizie a preşedintelui ARACIP, pe o perioada de 3 ani.
(3) Consiliul ARACIP este condus de preşedintele ARACIP, iar în lipsa acestuia, de vicepreşedintele ARACIP.
(4) Consiliul ARACIP se întruneşte în şedinţa ordinarã, lunar, respectiv în şedinţa extraordinarã, ori de câte ori este cazul, la cererea preşedintelui ARACIP sau a doua treimi din numãrul membrilor sãi. Şedinţele ordinare ale Consiliului ARACIP sunt statutar constituite în cazul întrunirii a cel puţin doua treimi din totalul membrilor.
(5) În îndeplinirea atribuţiilor sale, Consiliul ARACIP adopta hotãrâri prin votul majoritãţii membrilor sãi. Hotãrârile Consiliului ARACIP se fac publice pe site-ul ARACIP.
(6) Consiliul ARACIP îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) analizeazã şi aproba proiectul de strategie institutionala;
b) analizeazã şi aproba standardele, standardele de referinta, indicatorii de performanta, pentru evaluarea şi asigurarea calitãţii în învãţãmântul preuniversitar, precum şi standardele de acreditare, specifice fiecãrei etape a procesului de acreditare; la stabilirea standardelor pentru evaluarea şi asigurarea calitãţii în învãţãmântul preuniversitar se va tine seama de natura specifica a învãţãmântului în limbile minoritãţilor naţionale;
c) analizeazã şi aproba metodologia de evaluare institutionala şi de acreditare a organizaţiilor furnizoare de educaţie;
d) analizeazã periodic şi aproba propunerea privind cuantumul taxelor de autorizare, de acreditare, respectiv de evaluare periodicã;
e) analizeazã şi aproba Codul de etica profesionalã al experţilor în evaluare şi acreditare;
f) analizeazã şi aproba rapoartele de autorizare, de acreditare, respectiv de evaluare externa a calitãţii, întocmite de membrii comisiilor de experţi, în urma avizãrii Biroului executiv al ARACIP; rapoartele de autorizare, de acreditare şi de evaluare externa a calitãţii se publica pe site-ul ARACIP;
g) propune acordarea/neacordarea/ridicarea autorizaţiei de funcţionare provizorie, respectiv a acreditãrii pentru instituţiile de învãţãmânt preuniversitar, pentru fiecare nivel de învãţãmânt, program de studiu, respectiv calificare profesionalã, dupã caz;
h) analizeazã şi aproba manualele de evaluare interna a calitãţii;
i) analizeazã şi aproba publicarea ghidurilor de bune practici;
j) înainteazã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii spre aprobare, prin ordin, bugetul anual de venituri şi cheltuieli, situaţia financiarã anuala şi contul de execuţie bugetarã ale ARACIP;
k) analizeazã şi aproba contractele instituţionale încheiate cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, pentru evaluarea calitãţii educaţiei în învãţãmântul preuniversitar;
l) analizeazã şi aproba metodologiile-cadru de cofinantare a unor proiecte naţionale şi internaţionale la care ARACIP participa în calitate de promotor, partener sau asociat;
m) analizeazã propunerile venite din partea comisiei consultative organizate la nivelul ARACIP, pe marginea proiectelor de acte normative iniţiate de ARACIP şi supuse dezbaterii acestei comisii;
n) propune Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii mãsuri de asigurare şi imbunatatire a calitãţii în învãţãmântul preuniversitar, pe baza rapoartelor întocmite de departamentele ARACIP.
(7) Membrii Consiliului ARACIP, cu excepţia preşedintelui şi a vicepreşedintelui ARACIP, pot fi revocaţi din funcţie prin decizie a preşedintelui ARACIP, în urmãtoarele situaţii:
a) prin absenta nejustificatã de la doua şedinţe consecutive sau de la trei şedinţe într-un an calendaristic;
b) dacã se afla în imposibilitatea de a-şi îndeplini atribuţiile, din diverse motive, pe o perioada mai mare de 90 de zile;
c) la sãvârşirea oricãror fapte de natura sa atragã rãspunderea disciplinarã sau penalã, cu repercusiuni asupra prestigiului Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii şi/sau al ARACIP, dupã caz.
(8) Preşedintele şi vicepreşedintele ARACIP pot fi revocaţi din funcţie, în situaţiile prevãzute la alin. (7), prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
ART. 12
(1) Biroul executiv al ARACIP este alcãtuit din 5 membri, respectiv din preşedintele, vicepreşedintele şi conducãtorii departamentelor, respectiv al Serviciului economic şi administrativ, organizate în cadrul ARACIP.
(2) Biroul executiv se întruneşte în şedinţa ordinarã, de regula sãptãmânal, respectiv în şedinţa extraordinarã, ori de câte ori este cazul, la convocarea preşedintelui, a vicepreşedintelui ARACIP sau a conducerii Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(3) Biroul executiv al ARACIP îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigura conducerea operativã a ARACIP;
b) coordoneazã ducerea la îndeplinire a hotãrârilor Consiliului ARACIP;
c) proiecteazã, organizeazã, coordoneazã, controleazã şi evalueaza activitatea ARACIP;
d) aproba graficul de desfãşurare a vizitelor de evaluare, precum şi componenta comisiilor de experţi, desemnate în acest scop;
e) aproba raportul anual cu privire la activitatea ARACIP, care se publica pe site-ul ARACIP;
f) aproba încadrarea, promovarea şi eliberarea din funcţie a personalului din aparatul propriu al ARACIP, în condiţiile legii, precum şi aplicarea, dacã este cazul, de sancţiuni disciplinare;
g) aproba programul de pregãtire profesionalã pentru personalul din aparatul propriu al ARACIP;
h) avizeazã şi propune spre aprobare Consiliului ARACIP proiectul de buget de venituri şi cheltuieli al ARACIP;
i) aproba participarea ARACIP, în calitate de promotor, partener sau asociat, la proiecte naţionale şi internaţionale;
j) evalueaza periodic activitatea desfasurata de colaboratorii externi ai ARACIP;
k) elaboreazã proiectul de strategie institutionala a ARACIP;
l) analizeazã şi avizeazã rapoartele de autorizare, de acreditare, respectiv de evaluare externa a calitãţii, întocmite de comisiile de experţi în evaluare şi acreditare, validate de experţii din departamentele ARACIP;
m) înainteazã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii spre aprobare, prin ordin, propunerea ARACIP de acordare/ neacordare/ridicare a autorizaţiei de funcţionare provizorie, respectiv a acreditãrii pentru instituţiile de învãţãmânt preuniversitar, pentru fiecare nivel de învãţãmânt, program de studiu, respectiv calificare profesionalã, dupã caz;
n) înainteazã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, în vederea promovãrii prin hotãrâre a Guvernului, standardele, standardele de referinta, indicatorii de performanta, pentru evaluarea şi asigurarea calitãţii în învãţãmântul preuniversitar, precum şi standardele de acreditare specifice fiecãrei etape a procesului de acreditare;
o) înainteazã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, în vederea promovãrii prin hotãrâre a Guvernului, metodologia de evaluare institutionala şi de acreditare a organizaţiilor furnizoare de educaţie;
p) înainteazã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, în vederea promovãrii prin hotãrâre a Guvernului, propunerea privind cuantumul taxelor de autorizare, de acreditare, respectiv de evaluare periodicã;
q) înainteazã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, în vederea promovãrii prin ordin, Codul de etica profesionalã a experţilor în evaluare şi acreditare;
r) înainteazã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, în vederea promovãrii prin ordin, manualele de evaluare interna a calitãţii, în urma aprobãrii Consiliului ARACIP;
s) informeazã Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii în legatura cu concluziile şi rezultatele activitãţii de evaluare a calitãţii realizate la unitãţile de învãţãmânt preuniversitar;
t) informeazã Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii referitor la situaţiile în care organizaţiile furnizoare de educaţie nu mai îndeplinesc standardele de calitate.
ART. 13
În vederea exercitãrii atribuţiilor prevãzute în <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/2005 , departamentele de acreditare şi de asigurare a calitãţii desfãşoarã, în principal, urmãtoarele activitãţi:
a) elaboreazã şi reactualizeazã periodic standardele, standardele de referinta şi indicatorii de performanta, pentru evaluarea şi asigurarea calitãţii în învãţãmântul preuniversitar, precum şi standardele de acreditare specifice fiecãrei etape a procesului de acreditare;
b) elaboreazã metodologia de evaluare institutionala şi de acreditare a organizaţiilor furnizoare de educaţie din învãţãmântul preuniversitar, care se aproba prin hotãrâre a Guvernului;
c) elaboreazã Codul de etica profesionalã al experţilor în evaluare şi acreditare;
d) elaboreazã manuale de evaluare interna a calitãţii şi ghiduri de bune practici;
e) elaboreazã analize de sistem asupra calitãţii învãţãmântului preuniversitar, precum şi recomandãri de imbunatatire continua a calitãţii învãţãmântului preuniversitar;
f) elaboreazã raportul anual cu privire la propria activitate;
g) participa, prin experţii din aparatul propriu al ARACIP, la vizitele de evaluare şi acreditare;
h) primesc, înregistreazã şi expertizeaza rapoartele de evaluare interna depuse de organizaţiile interesate în furnizarea de educaţie, respectiv de inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, în vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare provizorie, respectiv a acreditãrii;
i) primesc, înregistreazã şi verifica rapoartele anuale de evaluare a calitãţii întocmite de comisiile de calitate din instituţiile de învãţãmânt preuniversitar de stat şi particular autorizate sa funcţioneze provizoriu/acreditate privind respectarea standardelor, a standardelor de referinta, precum şi a standardelor proprii, specifice unitãţii de învãţãmânt preuniversitar respective;
j) primesc, înregistreazã, verifica şi valideazã rapoartele întocmite de comisiile de experţi în evaluare şi acreditare pentru a stabili respectarea metodologiei de evaluare externa;
k) primesc de la inspectoratele şcolare judeţene şi analizeazã rapoartele şi situaţiile anuale privind starea învãţãmântului preuniversitar de la nivelul judeţului respectiv, pe baza cãrora realizeazã analize de sistem;
l) îndeplinesc hotãrârile Consiliului ARACIP în domeniul propriu de competenta.
ART. 14
Serviciul economic şi administrativ din cadrul ARACIP este organizat pe compartimente care desfãşoarã activitãţi specifice, stabilite de Biroul executiv al ARACIP.
ART. 15
(1) Colaboratorii externi ai ARACIP, experţi în evaluare şi acreditare, înscrişi în registrul propriu al experţilor în evaluare şi acreditare, au urmãtoarele atribuţii:
a) realizeazã activitãţile de evaluare a organizaţiilor interesate în furnizarea de educaţie;
b) înainteazã departamentelor din cadrul ARACIP rapoartele de autorizare, de acreditare, respectiv de evaluare externa a calitãţii, întocmite cu ocazia desfãşurãrii vizitelor în teren;
c) propun mãsuri de ameliorare a instrumentelor de lucru utilizate în activitãţile de evaluare şi acreditare, în vederea eficientizarii activitãţii ARACIP.
(2) Poate fi desemnat în calitate de colaborator extern, expert în evaluare şi acreditare, orice cadru didactic care îndeplineşte criteriile stabilite prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii şi care nu este angajat în administraţia centrala a Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, respectiv a inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti.
(3) Colaboratorii externi ai ARACIP au obligaţia de a participa la activitãţi şi programe de formare profesionalã în domeniul evaluãrii instituţionale şi al acreditãrii.
ART. 16
(1) Comisia consultativa care se poate constitui la nivelul ARACIP este formatã din 9-15 membri, cadre didactice din învãţãmântul preuniversitar de stat şi particular, precum şi cercetãtori, cadre didactice din învãţãmântul superior, cu expertiza în învãţãmântul preuniversitar, numiţi prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, la propunerea organizaţiilor reprezentative din domeniu sau din proprie initiativa. Din comisia consultativa pot face parte şi reprezentanţi ai învãţãmântului în limbile minoritãţilor naţionale, respectiv reprezentanţi ai pãrinţilor.
(2) Componenta comisiei consultative se reînnoieşte periodic, la propunerea preşedintelui ARACIP, pe baza unor criterii şi a unei metodologii specifice.
(3) Comisia consultativa se întruneşte de regula la cererea preşedintelui ARACIP, a ministrului educaţiei şi cercetãrii sau ori de câte ori este cazul, la propunerea a doua treimi din numãrul membrilor sãi sau la propunerea a doua treimi din numãrul membrilor Consiliului ARACIP.
(4) Comisia consultativa are rolul de a dezbate proiectele de acte normative elaborate de ARACIP şi de a inainta Consiliului ARACIP propunerile pe marginea proiectelor dezbãtute.
(5) În exercitarea atribuţiilor sale, comisia consultativa emite un aviz cosultativ şi face propuneri şi recomandãri pe marginea proiectelor dezbãtute.

CAP. IV
Atribuţiile preşedintelui, vicepreşedintelui şi ale conducãtorilor departamentelor ARACIP

ART. 17
(1) Preşedintele ARACIP asigura conducerea executivã a ARACIP.
(2) În îndeplinirea atribuţiilor sale, preşedintele ARACIP emite hotãrâri.
(3) Preşedintele ARACIP are urmãtoarele atribuţii principale:
a) reprezintã ARACIP în justiţie, în raporturile cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele fizice sau juridice din ţara şi din strãinãtate, cu orice instituţie, organism interesat în domeniul de activitate al ARACIP;
b) exercita funcţia de ordonator de credite, în condiţiile prevãzute de lege;
c) numeşte conducãtorii departamentelor ARACIP, în condiţiile legii;
d) aproba statul de funcţii al ARACIP;
e) stabileşte condiţiile privind angajarea personalului ARACIP;
f) aproba evaluarea anuala a performantelor profesionale ale personalului din cadrul aparatului propriu al ARACIP;
g) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite în sarcina sa de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
ART. 18
Vicepreşedintele ARACIP are urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã şedinţele Consiliului ARACIP;
b) coordoneazã şi rãspunde de activitatea aparatului propriu al ARACIP;
c) rãspunde de organizarea bazei de date referitoare la activitatea ARACIP;
d) rãspunde de organizarea arhivei ARACIP;
e) organizeazã împreunã cu secretarul general al Agenţiei Romane de Asigurare a Calitãţii în Învãţãmântul Superior (ARACIS) consultãri bianuale între cele doua agenţii;
f) asigura publicarea pe site-ul ARACIP a proceselor-verbale încheiate cu ocazia desfãşurãrii şedinţelor ordinare, respectiv a şedinţelor extraordinare ale Consiliului ARACIP, a rapoartelor de autorizare, de acreditare, respectiv de evaluare externa a calitãţii, întocmite de membrii comisiilor de experţi, precum şi a raportului anual cu privire la activitatea ARACIP;
g) asigura publicarea şi diseminarea manualelor, analizelor, precum şi a ghidurilor de bune practici;
h) îndeplineşte, în lipsa preşedintelui ARACIP, toate atribuţiile stabilite în sarcina acestuia;
i) îndeplineşte alte atribuţii, stabilite de preşedintele ARACIP, în condiţiile legii.
ART. 19
(1) În vederea organizãrii şi coordonãrii activitãţii ARACIP, conducãtorii departamentelor din cadrul ARACIP au urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã activitatea departamentului corespunzãtor;
b) întocmesc aprecierile profesionale pentru personalul din subordine;
c) realizeazã analize privind nevoile de formare profesionalã pentru personalul din subordine;
d) controleazã îndeplinirea sarcinilor de serviciu de cãtre personalul din subordine;
e) propun persoanele desemnate pentru a face parte din Consiliul ARACIP.
(2) Conducãtorii departamentelor de acreditare şi de asigurare a calitãţii din cadrul ARACIP au urmãtoarele atribuţii specifice:
a) coordoneazã şi participa la elaborarea şi actualizarea standardelor, standardelor de referinta, a indicatorilor de performanta, pentru evaluarea şi asigurarea calitãţii în învãţãmântul preuniversitar, precum şi a standardelor de acreditare specifice fiecãrei etape a procesului de acreditare;
b) coordoneazã şi participa la elaborarea metodologiei de evaluare institutionala şi de acreditare a organizaţiilor furnizoare de educaţie din învãţãmântul preuniversitar;
c) coordoneazã elaborarea de manuale de evaluare interna a calitãţii, de ghiduri de bune practici, de analize de sistem, precum şi de recomandãri de imbunatatire continua a calitãţii în învãţãmântul preuniversitar.
(3) Conducãtorul Serviciului economic şi administrativ al ARACIP îndeplineşte urmãtoarele atribuţii specifice:
a) organizeazã şi coordoneazã activitatea compartimentelor din structura sa;
b) rãspunde de elaborarea metodologiilor şi a altor acte normative referitoare la domeniul financiar;
c) rãspunde de întocmirea proiectului de buget de venituri şi cheltuieli al ARACIP şi îl propune spre avizare Biroului executiv al ARACIP;
d) rãspunde de organizarea evidentei financiar-contabile a ARACIP;
e) rãspunde de execuţia bugetului propriu al ARACIP.
ART. 20
(1) ARACIP colaboreazã cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, precum şi cu inspectoratele şcolare în vederea realizãrii activitãţii de monitorizare şi control al calitãţii.
(2) În vederea exercitãrii atribuţiilor sale, ARACIP poate solicita inspectoratelor şcolare urmãtoarele:
a) informãri privind monitorizarea, consilierea şi îndrumarea unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar din reţeaua învãţãmântului preuniversitar de pe raza judeţului respectiv;
b) informãri privind controlul anual al unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar din reţeaua învãţãmântului preuniversitar de pe raza judeţului respectiv, pe baza standardelor, standardelor de referinta, precum şi a standardelor proprii, specifice unitãţii de învãţãmânt preuniversitar respective, şi propun mãsuri ameliorative;
c) sinteze anuale ale rapoartelor de autoevaluare ale unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar şi ale activitãţilor de inspecţie şcolarã şi de evaluare institutionala, pe care le înainteazã atât direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, cat şi ARACIP;
d) graficul anual de efectuare a inspecţiei şcolare şi a evaluãrii instituţionale în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar;
e) orice alte propuneri şi informãri specifice domeniului de activitate al ARACIP.
ART. 21
Organizaţiile furnizoare de educaţie, interesate în organizarea şi desfãşurarea de activitãţi de învãţãmânt de nivel preuniversitar, corespunzãtoare unui sistem educaţional din alta ţara, se vor supune procesului de evaluare externa şi de acreditare, în conformitate cu prevederile corespunzãtoare din metodologia de evaluare institutionala şi de acreditare.
ART. 22
ARACIP colaboreazã cu agenţii şi organisme similare din alte tari în vederea dezvoltãrii şi aplicãrii unor mãsuri cat mai eficiente de imbunatatire a calitãţii programelor de învãţãmânt preuniversitar.
ART. 23
(1) ARACIP poate sa încheie contracte, acorduri sau convenţii cu agenţii şi organisme similare din strãinãtate, în vederea colaborãrii şi cooperãrii pe plan internaţional în domeniul sau de activitate, în condiţiile legii.
(2) ARACIP poate contribui, din bugetul propriu, cu o cota-parte la cofinantarea unor proiecte naţionale şi internaţionale la care participa ca promotor, partener sau asociat.
ART. 24
(1) Veniturile proprii ale ARACIP vor fi utilizate integral pentru:
a) plata cheltuielilor de personal;
b) plata cheltuielilor materiale şi a serviciilor;
c) plata cheltuielilor de capital;
d) plata taxelor şi a cotizaţiilor la organisme internaţionale;
e) cofinantarea proiectelor naţionale şi internaţionale.
(2) Excedentul anual rezultat din execuţia bugetului ARACIP se reporteazã în anul urmãtor, cu aceeaşi destinaţie, şi se cuprinde în bugetul de venituri şi cheltuieli.

CAP. V
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 25
Conducerea interimara a ARACIP este asigurata de un preşedinte şi un vicepreşedinte, numiţi pe o perioada determinata, pana la organizarea concursului, prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
ART. 26
(1) Pana la constituirea Consiliului ARACIP, timp de cel mult 6 luni de la intrarea în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 75/2005 , rolul de organ colectiv decizional îl îndeplineşte un consiliu interimar, format din preşedintele şi vicepreşedintele ARACIP, precum şi dintr-un numãr de 10 membri, cadre didactice din învãţãmântul preuniversitar de stat şi particular şi cercetãtori, cadre didactice din învãţãmântul superior, cu expertiza în învãţãmântul preuniversitar, numiţi prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii. Din componenta Consiliului interimar al ARACIP pot face parte şi membri ai Comisiei Naţionale de Evaluare şi Acreditare a Învãţãmântului Preuniversitar, cu respectarea condiţiilor prevãzute de prezentul regulament.
(2) Cei 10 membri ai Consiliului interimar al ARACIP sunt salarizaţi în funcţie de activitatea desfasurata, în regim de colaboratori externi, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 27
Conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 75/2005 , ARACIP preia patrimoniul, toate drepturile şi obligaţiile, infrastructura logistica, personalul, baza de date şi funcţiile Comisiei Naţionale de Evaluare şi Acreditare a Învãţãmântului Preuniversitar, pe baza de protocol de predare-preluare.
ART. 28
(1) Pe perioada interimatului, preşedintele şi vicepreşedintele ARACIP îndeplinesc urmãtoarele atribuţii principale:
a) realizeazã activitãţile de preluare şi de încadrare a personalului, menţionate la art. 26;
b) asigura organizarea şi coordonarea activitãţii ARACIP;
c) propun Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii spre aprobare, prin ordin, posturile din structura organizatoricã a ARACIP;
d) organizeazã concursul pentru ocuparea posturilor cuprinse în organigrama ARACIP;
e) stabilesc atribuţiile de serviciu pentru personalul din cadrul ARACIP, în conformitate cu fişele postului corespunzãtoare;
f) conduc, coordoneazã şi rãspund de activitatea Consiliului interimar al ARACIP;
g) îndeplinesc alte atribuţii, stabilite de ministrul educaţiei şi cercetãrii, în condiţiile legii.
(2) Principalele atribuţii ale Consiliului interimar al ARACIP sunt:
a) sa elaboreze şi sa înainteze Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii spre aprobare, prin ordin, criteriile şi metodologia de selecţie şi de formare a experţilor înscrişi în Registrul propriu al experţilor în evaluare şi acreditare;
b) sa participe la constituirea Registrului experţilor în evaluare şi acreditare al ARACIP;
c) sa elaboreze metodologia de evaluare externa şi asigurare a calitãţii, în colaborare cu personalul ARACIP;
d) sa elaboreze standardele, standardele de referinta, indicatorii de performanta, precum şi standardele de acreditare, specifice fiecãrei etape a procesului de acreditare, în colaborare cu personalul ARACIP;
e) sa desemneze o persoana care sa deruleze activitãţile de deschidere a contului de disponibil al ARACIP;
f) sa îndeplineascã orice alte atribuţii stabilite în sarcina sa de preşedintele ARACIP, respectiv de ministrul educaţiei şi cercetãrii, în condiţiile legii.
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016