Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 18 noiembrie 2009  de organizare si functionare a Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 18 noiembrie 2009 de organizare si functionare a Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 847 din 8 decembrie 2009

Departamentele din cadrul Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei asigurã îndeplinirea urmãtoarelor atribuţii principale, care le revin, în condiţiile legii, în urmãtoarele domenii de activitate:
a) Departamentul reglementare piaţã de energie electricã, preţuri şi tarife asigurã:
- elaborarea de reglementãri privind preţurile şi cantitãţile de energie electricã şi termicã pe piaţa reglementatã, tarifele pentru reţeaua de transport, servicii de sistem, reţelele de distribuţie, preţuri/tarife ale furnizorilor de ultimã opţiune, tarifele la clienţii finali captivi, precum şi tarifele de racordare la reţeaua electricã;
- elaborarea de reglementãri comerciale pe piaţa naţionalã de energie electricã, armonizarea cadrului de reglementare pentru dezvoltarea pieţei regionale de energie electricã, precum şi monitorizarea pieţei de energie electricã.
b) Departamentul reglementare piaţã de gaze naturale, preţuri şi tarife asigurã:
- elaborarea de reglementãri privind preţurile şi tarifele reglementate, inclusiv preţurile pentru furnizorii de ultimã opţiune, precum şi analizarea costurilor prezentate de operatorii licenţiaţi la fundamentarea preţurilor şi tarifelor reglementate, cu prelucrarea unor indicatori specifici;
- elaborarea de reglementãri comerciale pe piaţa naţionalã de gaze naturale, armonizarea cadrului de reglementare pentru dezvoltarea pieţei regionale de gaze naturale, precum şi monitorizarea pieţei de gaze naturale.
c) Departamentul reglementare acces la reţea şi autorizare în domeniul energiei electrice şi gazelor naturale asigurã:
- elaborarea de reglementãri tehnice, precum şi reglementãri privind acordarea licenţelor şi autorizaţiilor în sectorul energiei electrice, al gazelor naturale şi al energiei termice produse în cogenerare, autorizarea electricienilor şi atestarea operatorilor economici în sectorul energiei electrice, precum şi autorizarea operatorilor economici şi a persoanelor de specialitate în sectorul gazelor naturale.
d) Departamentul reglementare în domeniul eficienţei energetice asigurã:
- implementarea şi monitorizarea aplicãrii politicii naţionale de eficienţã energeticã, monitorizarea programelor de utilizare eficientã a energiei şi a economiilor de energie rezultate, evaluarea tehnicã a proiectelor de investiţii în domeniul eficienţei energetice pentru care se solicitã finanţare, elaborarea împreunã cu Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice şi publicarea liniilor directoare privind eficienţa energeticã şi economiile de energie ca posibile criterii de evaluare a ofertelor la procedurile de atribuire a contractelor de achiziţii publice, autorizarea auditorilor energetici şi atestarea managerilor energetici;
- promovarea energiei electrice produse din surse regenerabile de energie şi în cogenerare de înaltã eficienţã.
e) Departamentul control şi protecţia consumatorilor asigurã:
- realizarea de activitãţi specifice privind protecţia consumatorilor, soluţionarea divergenţelor din domeniul energiei electrice şi al gazelor naturale, în condiţiile legii, controlul respectãrii reglementãrilor emise de Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Energiei, precum şi a normelor, reglementãrilor şi mãsurilor specifice privind creşterea eficienţei energetice în toate domeniile de activitate.
f) Departamentul cooperare, programe şi comunicare asigurã:
- relaţiile cu instituţiile Uniunii Europene şi cu entitãţile naţionale care coordoneazã transpunerea şi implementarea acquis-ului comunitar, derularea programelor de asistenţã cu organisme internaţionale, coordonarea alinierii sistemului de reglementãri din domeniul energiei electrice şi din domeniul gazelor naturale, care sunt de competenţa Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, la legislaţia Uniunii Europene, asigurã relaţiile cu persoanele fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate, relaţiile publice, relaţia cu mass-media, activitãţile specifice în domeniul comunicãrii şi al transparenţei decizionale, precum şi administrarea şi dezvoltarea sistemului informatic al Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei.
g) Cabinetul preşedintelui este organizat şi funcţioneazã în conformitate cu prevederile legii.
h) Direcţia juridicã asigurã legalitatea în desfãşurarea activitãţilor Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, precum şi apãrarea drepturilor şi intereselor instituţiei, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
i) Direcţia economicã asigurã efectuarea lucrãrilor specifice privind:
- bugetul de venituri şi cheltuieli, contabilitatea financiarã şi de gestiune, contabilitatea de angajamente, finanţarea activitãţilor instituţiei, evidenţa şi gestiunea patrimoniului;
- gestionarea, paza şi protecţia bunurilor ce formeazã patrimoniul instituţiei, achiziţiile publice, dezvoltarea bazei materiale şi gospodãrirea acesteia, gestionarea arhivei de documente;
j) Direcţia management şi resurse umane asigurã:
- efectuarea lucrãrilor specifice privind planificarea şi monitorizarea Programului de reglementãri al Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, a şedinţelor Comitetului de reglementare şi a şedinţelor consiliului consultativ; controlul managerial intern, care include sistemul calitãţii; securitatea şi sãnãtatea în muncã în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare în domeniu; situaţiile de urgenţã şi gestionarea documentelor clasificate;
- activitatea de management organizatoric, gestiunea resurselor umane, formarea profesionalã a salariaţilor, în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare, întocmirea şi evidenţa deciziilor privind organizarea şi funcţionarea instituţiei.
k) Biroul audit public intern se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu prevederile legii.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016