Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 18 ianuarie 2008  de organizare si functionare al Comisiei de arbitraj    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 18 ianuarie 2008 de organizare si functionare al Comisiei de arbitraj

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 63 din 28 ianuarie 2008

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Comisia de arbitraj, denumitã în continuare comisie, este o instituţie permanentã de arbitraj, fãrã personalitate juridicã, independentã în exercitarea atribuţiilor ce îi revin, organizatã şi funcţionând în conformitate cu prezentul regulament, fiind condusã de un Consiliu de conducere.
(2) Sediul comisiei este în municipiul Bucureşti, Calea Cãlãraşilor nr. 248, bl. S19, sectorul 3.
ART. 2
Comisia are competenţa de a soluţiona litigiile dintre furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale şi casele de asigurãri de sãnãtate, la solicitarea uneia dintre pãrţi, în condiţiile şi potrivit procedurilor dreptului comun.

CAP. II
Atribuţii

ART. 3
(1) Principala atribuţie a comisiei constã în organizarea şi administrarea soluţionãrii pe calea arbitrajului a unor litigii dintre furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, pe de o parte, şi casele de asigurãri de sãnãtate, pe de altã parte, dacã pãrţile au încheiat în acest sens o convenţie arbitralã scrisã.
(2) Organizarea şi soluţionarea litigiului arbitral sunt stabilite prin Regulamentul de soluţionare a cauzelor arbitrale al comisiei.
ART. 4
Comisia are urmãtoarele atribuţii:
a) la cererea pãrţilor, asigurã organizarea arbitrajului;
b) elaboreazã modelul de convenţie arbitralã şi asigurã difuzarea acestuia, pentru furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale care nu se aflã în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate;
c) dezbate în cadrul comisiei aspectele de drept deosebite ivite în practica arbitralã, precum şi problematica generalã a arbitrajului în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate;
d) colaboreazã cu Ministerul Sãnãtãţii Publice, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate (CNAS), Colegiul Medicilor din România (CMR), Colegiul Farmaciştilor din România (CFR) şi Colegiul Medicilor Dentişti din România (CMDR) pentru desfãşurarea unor acţiuni comune de promovare a arbitrajului în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate;
e) ţine evidenţa practicii arbitrale;
f) face propuneri privind îmbunãtãţirea organizãrii şi desfãşurãrii arbitrajului din sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate;
g) îndeplineşte orice alte atribuţii ce îi sunt conferite prin prezentul regulament şi prin Regulamentul de soluţionare a cauzelor arbitrale al comisiei.

CAP. III
Organizare şi funcţionare

ART. 5
(1) Comisia de arbitraj este formatã din câte un arbitru desemnat de fiecare parte şi unul desemnat de Consiliul de conducere al comisiei dintr-o listã de arbitri atestaţi de Ministerul Sãnãtãţii Publice, pe baza unui examen desfãşurat în condiţiile şi potrivit procedurilor stabilite printr-un regulament aprobat prin ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi înregistrat la comisie.
(2) Pot fi arbitri persoanele care au studii medicale, economice ori studii juridice, îndeplinesc şi celelalte condiţii legale privind dobândirea calitãţii de arbitru şi nu sunt angajaţi ai niciuneia dintre pãrţile aflate în litigiu ori ai instituţiilor care au desemnat reprezentanţi în Consiliul de conducere al comisiei.
ART. 6
(1) Consiliul de conducere al comisiei este format dintr-un reprezentant al Ministerului Sãnãtãţii Publice numit prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, un reprezentant al CNAS numit prin ordin al preşedintelui CNAS, un reprezentant al CMR numit prin decizie a preşedintelui CMR, un reprezentant al CFR numit prin decizie a preşedintelui CFR şi un reprezentant al CMDR numit prin decizie a preşedintelui CMDR.
(2) Consiliul de conducere al comisiei este compus dintr-un preşedinte, un vicepreşedinte şi 3 membri, aleşi prin vot secret de cãtre reprezentanţii menţionaţi la alin. (1).
(3) Consiliul de conducere ia hotãrâri cu majoritatea absolutã a membrilor ce îl compun.
(4) Consiliul de conducere are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã conducerea generalã a comisiei;
b) propune regulile de soluţionare a cauzelor arbitrale, care se aprobã prin ordin al ministrului justiţiei şi se completeazã cu prevederile Codului de procedurã civilã;
c) propune, dacã este cazul, modificarea prezentului regulament;
d) stabileşte atribuţiile comisiei;
e) numeşte preşedintele comisiei.
ART. 7
(1) Comisia constituitã potrivit art. 5 alin. (1) se compune dintr-un preşedinte şi 2 membri arbitrali.
(2) Preşedintele comisiei asigurã conducerea curentã a litigiului şi exercitã atribuţiile referitoare la organizarea şi administrarea litigiului arbitral, prevãzute în Regulamentul de soluţionare a cauzelor arbitrale.
(3) Pe lângã comisie funcţioneazã un secretariat tehnic, a cãrui componenţã este aprobatã prin ordin al preşedintelui CNAS.
ART. 8
(1) Soluţionarea litigiului aparţine exclusiv comisiei.
(2) În înţelesul prezentului regulament, comisia este totalitatea arbitrilor investiţi de pãrţi prin convenţia arbitralã şi în conformitate cu Regulamentul de soluţionare a cauzelor arbitrale sã soluţioneze un litigiu determinat şi sã pronunţe o hotãrâre definitivã.
ART. 9
Ministerul Sãnãtãţii Publice, CNAS, CMR, CFR, CMDR, precum şi Consiliul de conducere se vor abţine ca, prin organizarea şi administrarea arbitrajului, sã intervinã în soluţionarea litigiului sau sã influenţeze în vreun fel comisia.
ART. 10
Numirea arbitrilor într-un litigiu determinat şi constituirea comisiei se efectueazã în conformitate cu prevederile Regulamentului de soluţionare a cauzelor arbitrale.

CAP. IV
Resurse

ART. 11
(1) CNAS va suporta cheltuielile legate de activitatea de organizare, desfãşurare şi soluţionare a litigiilor, inclusiv de secretariat, precum şi indemnizaţia de şedinţã pentru arbitri în cuantum de 15%, iar pentru membrii secretariatului tehnic indemnizaţia de şedinţã în cuantum de 10% din indemnizaţia preşedintelui CNAS.
(2) Cheltuielile reprezentând indemnizaţiile de şedinţã pentru arbitri, precum şi pentru secretariatul tehnic se suportã din sumele alocate pentru administrarea Fondului naţional unic pentru asigurãri sociale de sãnãtate.
ART. 12
CNAS va asigura spaţiul şi condiţiile materiale corespunzãtoare desfãşurãrii activitãţii comisiei.

CAP. V
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 13
Consiliul de conducere, comisia şi secretariatul tehnic au obligaţia sã asigure confidenţialitatea arbitrajului potrivit Regulamentului de soluţionare a cauzelor arbitrale.
ART. 14
Pãrţile nu pot deroga de la prevederile prezentului regulament decât în limitele prevãzute de acesta.
ART. 15
Secretariatul tehnic al comisiei va asigura comunicarea cãtre cei interesaţi a prezentului regulament, a Regulamentului de soluţionare a cauzelor arbitrale şi a listei de arbitri.
ART. 16
Pânã la organizarea comisiei, litigiile dintre furnizorii de servicii medicale, medicamente şi de dispozitive medicale şi casele de asigurãri de sãnãtate vor fi judecate de Comisia centralã de arbitraj, organizatã conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea şi funcţionarea sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016