Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 18 aprilie 2005  de organizare si functionare a Consiliului pentru Dezvoltare Regionala al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 18 aprilie 2005 de organizare si functionare a Consiliului pentru Dezvoltare Regionala al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia

EMITENT: CONSILIUL PENTRU DEZVOLTARE REGIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 325 din 18 aprilie 2005
CAP. I
Organizarea Consiliului pentru Dezvoltare Regionalã al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia

ART. 1
(1) Consiliul pentru Dezvoltare Regionalã al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia, denumit în continuare Consiliul, este organismul regional deliberativ, fãrã personalitate juridicã, care este constituit şi funcţioneazã pe principii parteneriale la nivelul regiunii de dezvoltare Sud-Muntenia, în scopul coordonãrii activitãţilor de elaborare şi monitorizare ce decurg din politicile de dezvoltare regionalã.
(2) Consiliul îşi desfãşoarã activitãţile în concordanţã cu obiectivele politicii regionale stabilite prin <>Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regionalã în România, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 577 din 29 iunie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare <>Legea nr. 315/2004 .
(3) Regiunea de dezvoltare Sud-Muntenia, denumitã în continuare regiunea, are în componenţa sa judeţele: Argeş, Cãlãraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman.
(4) La nivelul regiunii se organizeazã Agenţia pentru Dezvoltare Regionalã Sud-Muntenia, denumitã în continuare Agenţia, organism neguvernamental, nonprofit, de utilitate publicã, cu personalitate juridicã şi care funcţioneazã în condiţiile Legii şi ale statutului aprobat de Consiliu.
ART. 2
(1) Consiliul este alcãtuit din 28 de membri, câte 4 de la nivelul fiecãrui judeţ care compune regiunea, dupã cum urmeazã:
a) preşedintele consiliului judeţean;
b) reprezentantul consiliilor locale municipale;
c) reprezentantul consiliilor locale orãşeneşti;
d) reprezentantul consiliilor locale comunale.
(2) De regulã, reprezentantul consiliilor locale municipale este primarul municipiului reşedinţã de judeţ, dupã cum reprezentanţii celorlalte categorii de consilii locale sunt primari.
ART. 3
(1) Consiliul alege un preşedinte şi un vicepreşedine, care nu pot fi reprezentanţi ai aceluiaşi judeţ; aceste funcţii sunt îndeplinite, prin rotaţie, pentru câte un mandat de un an, de cãtre preşedinţii consiliilor judeţene.
(2) La numirea preşedintelui Consiliului, funcţia de vicepreşedinte va fi deţinutã de preşedintele consiliului judeţean al cãrui judeţ urmeazã sã preia mandatul de preşedinte.
(3) În cazul în care preşedintele nu îşi poate îndeplini atribuţiile, acestea vor fi preluate, de drept şi integral, de cãtre vicepreşedinte.
(4) În absenţa preşedintelui şi a vicepreşedintelui, lucrãrile şedinţelor Consiliului vor fi conduse de cãtre un preşedinte de consiliu judeţean, ales prin votul deschis al majoritãţii membrilor prezenţi la şedinţã.
ART. 4
Secretariatul Consiliului, denumit în continuare secretariat, este constituit din personal specializat din cadrul Agenţiei, desemnat de directorul acesteia.
ART. 5
(1) La fiecare şedinţã a Consiliului participã de drept, fãrã a putea vota, directorul Agenţiei.
(2) Prefecţii judeţelor prevãzute la art. 1 alin. (3) pot participa, fãrã drept de vot, la lucrãrile Consiliului.
(3) În funcţie de problematica supusã dezbaterii, la lucrãrile şedinţelor Consiliului pot asista şi lua cuvântul, în calitate de invitat al membrilor Consiliului sau al directorului Agenţiei, fãrã drept de vot, şi alte persoane, cum ar fi: reprezentanţi ai unor organisme internaţionale, reprezentanţi ai administraţiei publice centrale şi locale, ai instituţiilor şi organizaţiilor cu atribuţii în domeniul dezvoltãrii regionale, reprezentanţi ai societãţii civile şi parteneri socioeconomici relevanţi; aceştia pot face propuneri pe care Consiliul le poate dezbate şi supune la vot, dacã este cazul.
(4) În cazul reuniunilor Consiliului în cadrul cãrora se supun spre avizare sau aprobare proiecte de dezvoltare regionalã conform prevederilor <>art. 7 alin. (2) lit. c) şi d) din Legea nr. 315/2004 , membrii acestuia şi invitaţii semneazã o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate.
(5) Nerespectarea prevederilor legale privind conflictul de interese, precum şi a declaraţiilor de confidenţialitate atrage rãspunderea membrilor Consiliului şi se pedepseşte potrivit legii; în cazul în care se constatã vinovãţia unui membru al Consiliului, oricare ar fi funcţia sa, acesta nu mai poate deţine calitatea de membru şi nici nu poate fi reales pe o perioadã de cel puţin 5 ani de la data rãmânerii definitive a hotãrârii judecãtoreşti.

CAP. II
Funcţionarea Consiliului

ART. 6
(1) Reuniunile Consiliului se pot desfãşura numai în prezenţa a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor care îl constituie şi cu condiţia reprezentãrii tuturor judeţelor din cadrul regiunii.
(2) Dacã la o şedinţã a Consiliului nu sunt întrunite condiţiile de participare prevãzue la alin. (1), atunci ea se amânã, urmând sã fie convocatã o nouã şedinţã în termen de cel mult 15 zile lucrãtoare. Şedinţa convocatã în urma unei amânãri se desfãşoarã chiar dacã nu întruneşte condiţiile prevãzute la alin. (1), iar hotãrârile adoptate de Consiliu în cadrul acestei şedinţe sunt obligatorii.
(3) Membrii Consiliului care nu pot participa la reuniunile acestuia desemneazã, prin mandat scris, un înlocuitor; acesta trebuie sã fie reprezentantul aceleiaşi categorii de autoritãţi din care face parte membrul care nu poate participa şi are toate prerogativele acestuia pe durata şedinţei respective.
(4) Mandatul prevãzut la alin. (3), prin care sunt prezentate şi motivele neparticipãrii la şedinţa respectivã, se depune şi se înregistreazã înainte de începerea lucrãrilor acesteia, la secretariat. Un membru al secretariatului îi aduce la cunoştinţã preşedintelui Consiliului care sunt membrii absenţi, precum şi persoanele care participã pe bazã de mandat.
(5) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin Consiliul adoptã hotãrâri, preşedintele Consiliului depunând toate eforturile ca acestea sã fie însuşite prin consens. Dacã nu este posibil sã se realizeze consensul, hotãrârea respectivã este supusã la vot şi se adoptã cu votul deschis al majoritãţii membrilor prezenţi la şedinţã. În caz de paritate, votul preşedintelui este decisiv.
(6) Hotãrârile adoptate se comunicã Consiliului naţional pentru dezvoltare regionalã, membrilor Consiliului, precum şi celor interesaţi, prin grija secretariatului, în termen de 15 zile lucrãtoare de la data adoptãrii.
ART. 7
(1) Şedinţele ordinare ale Consiliului se desfãşoarã trimestrial, la convocarea preşedintelui sau, în absenţa acestuia, a vicepreşedintelui. La refuzul nejustificat al preşedintelui de a convoca în termen şedinţele ordinare ale Consiliului, sarcina convocãrii îi revine vicepreşedintelui sau unei treimi din numãrul membrilor Consiliului.
(2) În cazuri deosebite, şedinţele extraordinare ale Consiliului se pot organiza la convocarea persoanelor prevãzute la alin. (1), precum şi la solicitarea unei treimi din numãrul total al membrilor Consiliului, a directorului Agenţiei, precum şi la cererea Consiliului naţional pentru dezvoltare regionalã. Solicitarea şi/sau cererea trebuie transmise, în scris, tuturor membrilor Consiliului.
(3) Ca excepţie de la prevederile art. 6 alin. (5) teza a doua, Consiliul poate adopta hotãrâri prin procedurã scrisã.
(4) Acordul membrilor Consiliului privind adoptarea hotãrârilor prin procedurã scrisã se transmite de cãtre aceştia, în format electronic sau prin fax, pe adresa preşedintelui şi a vicepreşedintelui Consiliului, precum şi pe adresa secretariatului.
(5) Hotãrârile se considerã aprobate în procedurã scrisã, dacã acordul este dat de majoritatea membrilor Consiliului, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data primirii propunerii de hotãrâre. În caz de paritate, acordul preşedintelui este decisiv.
(6) În textul fiecãrei hotãrâri adoptate prin procedurã scrisã, conform alin. (3)-(5), se specificã modalitatea de adoptare a acesteia.
(7) Hotãrârile adoptate în procedurã scrisã se comunicã de cãtre secretariat, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data adoptãrii acestora, instituţiilor şi persoanelor prevãzute la art. 6 alin. (6).
ART. 8
(1) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor la şedinţele Consiliului se fac în scris de cãtre secretariat, cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii reuniunii. În mod obligatoriu acestea conţin data, ora, locul desfãşurãrii şi ordinea de zi, precum şi adresa de Internet de la care pot fi obţinute informaţii privind şedinţa respectivã.
(2) În cazul membrilor Consiliului care opteazã pentru efectuarea corespondenţei prin intermediul poştei electronice, convocarea, precum şi orice alt material se transmit, prin grija secretariatului, la adresa comunicatã de membrul respectiv.
(3) Ordinea de zi a şedinţei Consiliului şi, dupã caz, materialele care urmeazã a fi supuse dezbaterii se publicã pe pagina de Internet a Agenţiei, cu cel puţin 7 zile lucrãtoare înainte de data şedinţei.
ART. 9
(1) La începutul fiecãrei şedinţe preşedintele Consiliului supune la vot ordinea de zi a acesteia, care se aprobã cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
(2) Ordinea de zi poate fi completatã şi cu alte probleme decât cele comunicate iniţial, cu aprobarea a douã treimi din numãrul membrilor prezenţi.
(3) La sfârşitul fiecãrei şedinţe se propune, în principiu, data urmãtoarei şedinţe ordinare.

CAP. III
Atribuţiile Consiliului

ART. 10
(1) Consiliul are, potrivit prevederilor art. 7 alin. (2) şi ale <>art. 9 lit. j) şi n) din Legea nr. 315/2004 , urmãtoarele atribuţii principale:
a) analizeazã şi aprobã strategia şi programele de dezvoltare regionalã;
b) sprijinã elaborarea în parteneriat a Planului naţional de dezvoltare;
c) aprobã proiectele de dezvoltare regionalã, selecţionate la nivel regional în concordanţã cu prioritãţile şi metodologia elaborate de Consiliul naţional pentru dezvoltare regionalã, împreunã cu organismele regionale specializate;
d) transmite Consiliului naţional pentru dezvoltare regionalã, în vederea aprobãrii finanţãrii, portofoliul propus de proiecte pentru care se aplicã o procedurã de selecţie la nivel naţional;
e) aprobã criteriile, prioritãţile, alocarea şi destinaţiile resurselor Fondului naţional pentru dezvoltare regionalã;
f) prezintã Consiliului naţional pentru dezvoltare regionalã propuneri privind alocarea de resurse la Fondul naţional pentru dezvoltare regionalã;
g) urmãreşte utilizarea fondurilor alocate din Fondul naţional pentru dezvoltare regionalã;
h) propune Consiliului naţional pentru dezvoltare regionalã cuantumul contribuţiilor anuale, în limita sumelor aprobate prin bugetele celor 7 judeţe membre, alocate Fondului naţional pentru dezvoltare regionalã, în vederea finanţãrii politicilor regionale, precum şi destinaţia şi eşalonãrile de platã ale acestora;
i) atrage alte contribuţii financiare, locale şi regionale, în vederea realizãrii obiectivelor regionale, sursele atrase constituindu-se ca venituri la Fondul naţional pentru dezvoltare regionalã;
j) aprobã rapoartele de activitate semestriale întocmite de Agenţie;
k) coordoneazã şi sprijinã dezvoltarea parteneriatelor regionale;
l) elaboreazã şi aprobã regulamentul propriu de organizare şi funcţionare, în conformitate cu Regulamentulcadru de organizare şi funcţionare a consiliilor pentru dezvoltare regionalã, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.256/2004 ;
m) avizeazã contractele, convenţiile, acordurile, protocoalele, precum şi alte documente similare încheiate de cãtre Agenţie cu terţii în domeniul specific de activitate, inclusiv cu instituţiile similare din cadrul Uniunii Europene, şi informeazã corespunzãtor Consiliul naţional pentru dezvoltare regionalã;
n) aprobã Statutul de organizare şi funcţionare a Agenţiei, organigrama acesteia, precum şi statul de funcţii;
o) coordoneazã activitãţile de mediatizare la nivel regional a politicilor şi obiectivelor de dezvoltare regionalã, a programelor regionale finanţate de Uniunea Europeanã, precum şi pe cele privind utilizarea, la nivelul regiunii, a fondurilor, asigurând transparenţa şi informarea corectã, rapidã şi în timp util a cetãţenilor, în special a întreprinzãtorilor;
p) aprobã rapoartele Agenţiei în care sunt evidenţiate stadiul, dificultãţile de implementare, precum şi impactul programelor şi proiectelor de dezvoltare regionalã, rapoarte care vor fi înaintate Consiliului naţional pentru dezvoltare regionalã;
q) aprobã propunerile anuale ale bugetelor de venituri şi cheltuieli elaborate de Agenţie;
r) îndeplineşte şi atribuţiile ce îi revin în conformitate cu legislaţia privind zonele defavorizate;
s) aprobã sigiliul, însemnele, sigla, misiunea, viziunea şi valorile Agenţiei.
(2) Consiliul elaboreazã rapoarte semestriale, precum şi un raport anual de activitate. Aceste rapoarte se transmit spre informare Consiliului naţional pentru dezvoltare regionalã, în maximum 30 de zile calendaristice de la sfârşitul perioadei pentru care a fost întocmit raportul.
(3) Consiliul îl numeşte şi îl elibereazã din funcţie pe directorul Agenţiei.
(4) Numirea directorului Agenţiei se face prin concurs, în conformitate cu prevederile <>art. 8 alin. (6) din Legea nr. 315/2004 , precum şi cu alte reglementãri în materie.
(5) Eliberarea din funcţie a directorului Agenţiei se face de cãtre Consiliu, cu votul majoritãţii membrilor acestuia, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 53/2003 - Codul muncii şi ale oricãror alte acte normative care reglementeazã domeniul relaţiilor de muncã.
(6) Hotãrârea privind eliberarea din funcţie a directorului Agenţiei se transmite în scris, în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data adoptãrii acesteia, spre informare Consiliului naţional pentru dezvoltare regionalã. În şedinţa imediat urmãtoare secretariatul Consiliului naţional pentru dezvoltare regionalã informeazã membrii acestui consiliu.
(7) Hotãrârea Consiliului privind eliberarea din funcţie a directorului Agenţiei este însoţitã de procesul-verbal detaliat al şedinţei, precum şi de documentaţia care sã ateste cauzele care au determinat eliberarea din funcţie a acestuia.
(8) În cazul încetãrii raporturilor de serviciu ale directorului Agenţiei, perioada de interimat va fi asiguratã de cãtre o persoanã din cadrul Agenţiei, desemnatã de Consiliu şi care are o experienţã continuã de cel puţin 3 ani în domeniul implementãrii proiectelor de dezvoltare regionalã. Pânã la întrunirea Consiliului, interimatul se asigurã de cãtre persoana din cadrul Agenţiei desemnatã de preşedintele Consiliului.
ART. 11
Preşedintele Consiliului are urmãtoarele atribuţii principale:
a) convoacã, coordoneazã pregãtirea şi conduce şedinţele Consiliului;
b) aprobã proiectul ordinii de zi, precum şi materialele ce urmeazã sã fie transmise cu ocazia convocãrii şedinţelor Consiliului;
c) semneazã hotãrârile şi procesele-verbale ale şedinţelor Consiliului, rapoartele semestriale, precum şi raportul anual de activitate ale acestuia;
d) aprobã modificãrile la procesele-verbale ale şedinţelor, ţinând seama de propunerile şi de observaţiile membrilor Consiliului, precum şi de cele ale secretariatului acestuia;
e) împreunã cu vicepreşedintele reprezintã Consiliul în cadrul Consiliului naţional pentru dezvoltare regionalã;
f) este preşedintele comisiei de examinare pentru postul de director al Agenţiei;
g) reprezintã regiunea şi Consiliul în relaţiile cu alte regiuni din ţarã şi din strãinãtate, precum şi cu orice alte entitãţi;
h) îndeplineşte şi alte atribuţii care rezultã din organizarea executãrii şi din executarea în concret a prevederilor <>Legii nr. 315/2004 sau ale altor acte normative, precum şi însãrcinãrile date de Consiliu.
ART. 12
Vicepreşedintele Consiliului are urmãtoarele atribuţii:
a) preia atribuţiile preşedintelui Consiliului, pe bazã de mandat scris şi semnat de acesta, în cazul în care, din motive justificate, preşedintele nu le poate îndeplini;
b) participã la organizarea şedinţelor Consiliului;
c) face observaţii şi propuneri cu privire la conţinutul şi modul de întocmire a procesului-verbal al şedinţei Consiliului;
d) împreunã cu preşedintele reprezintã Consiliul în cadrul Consiliului naţional pentru dezvoltare regionalã;
e) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de Consiliu sau de preşedintele acestuia.
ART. 13
Secretariatul asigurã realizarea urmãtoarelor activitãţi principale:
a) pregãtirea documentelor necesare convocãrii reuniunilor Consiliului;
b) publicarea pe pagina de Internet a Agenţiei a ordinii de zi a şedinţelor, a proceselor-verbale ale acestora, precum şi a materialelor pentru care Consiliul hotãrãşte publicarea;
c) convocarea şi transmiterea invitaţiilor la şedinţele Consiliului, conform prevederilor art. 7 alin. (1) şi (2) şi ale art. 8;
d) întocmirea proceselor-verbale ale şedinţelor Consiliului şi transmiterea formei finale semnate de cãtre preşedintele acestuia, precum şi a hotãrârilor Consiliului la Consiliul naţional pentru dezvoltare regionalã, membrilor Consiliului, precum şi celor interesaţi, în termen de cel mult 15 zile calendaristice de la data la care a avut loc şedinţa;
e) înregistrarea acordului transmis prin procedurã scrisã, conform art. 7 alin. (3)-(5), şi transmiterea hotãrârilor adoptate, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data aprobãrii acestora, instituţiilor şi persoanelor prevãzute la art. 6 alin. (6);
f) redactarea rapoartelor semestriale, precum şi a raportului anual de activitate ale Consiliului şi transmiterea acestora, dupã aprobarea lor de cãtre Consiliu, în maximum 30 de zile calendaristice de la sfârşitul perioadei menţionate, spre informare Consiliului naţional pentru dezvoltare regionalã;
g) primirea şi înregistrarea mandatelor scrise privind numirea unor înlocuitori la şedinţele Consiliului;
h) asigurarea între şedinţe a asistenţei de specialitate preşedintelui şi vicepreşedintelui Consiliului;
i) înregistrarea şi pãstrarea, în condiţii adecvate, a declaraţiilor de confidenţialitate şi imparţialitate date de membrii Consiliului şi de invitaţi, conform art. 5 alin. (5);
j) primirea şi distribuirea corespondenţei destinate Consiliului;
k) constituirea şi pãstrarea unui registru de evidenţã privind activitãţile Consiliului;
l) asigurarea activitãţilor de registraturã şi arhivare a documentelor privind activitãţile Consiliului;
m) ducerea la îndeplinire şi a altor activitãţi care sunt stabilite de Consiliu sau de preşedintele acestuia.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 14
Membrii Consiliului îşi exercitã atribuţiile cu titlu gratuit.
ART. 15
Adoptarea, modificarea şi completarea prezentului regulament se fac cu votul a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor Consiliului şi numai în prezenţa a cel puţin unui reprezentant din fiecare judeţ.
ART. 16
Prezentul regulament, potrivit prevederilor <>art. 18 din Legea nr. 315/2004 , se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016