Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 17 aprilie 2019  de organizare şi funcţionare a Autorităţii Electorale Permanente    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 17 aprilie 2019 de organizare şi funcţionare a Autorităţii Electorale Permanente

EMITENT: Birourile Permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 313 din 22 aprilie 2019
──────────
    Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 2 din 17 aprilie 2019, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 313 din 22 aprilie.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Autoritatea Electorală Permanentă, denumită în continuare Autoritatea, este autoritatea administrativă autonomă, cu personalitate juridică şi competenţă generală în materia pregătirii, organizării şi desfăşurării alegerilor şi a referendumurilor, precum şi în domeniul finanţării partidelor politice şi a campaniilor electorale.
    (2) Sediul central al Autorităţii se află în municipiul Bucureşti.
    (3) Autoritatea are sedii secundare în municipiul Bucureşti şi în fiecare municipiu reşedinţă de judeţ.

    ART. 2
    (1) Organizarea şi funcţionarea Autorităţii sunt prevăzute de Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare, şi de Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de prezentul regulament.
    (2) Competenţa şi atribuţiile Autorităţii sunt stabilite de legile prevăzute la alin. (1), de alte legi care reglementează organizarea şi desfăşurarea alegerilor şi a referendumurilor, precum şi finanţarea partidelor politice şi a campaniilor electorale, de ordonanţe şi hotărâri ale Guvernului în aceeaşi materie, precum şi de prezentul regulament.

    ART. 3
    Autoritatea exercită următoarele funcţii:
    a) de strategie, prin care se asigură stabilirea obiectivelor sectoriale în domeniul său de activitate;
    b) de reglementare, prin care se asigură iniţierea, avizarea şi supunerea spre aprobare a proiectelor de legi, ordonanţe şi hotărâri ale Guvernului în domeniile sale de competenţă şi necesare realizării atribuţiilor sale, precum şi elaborarea şi aprobarea hotărârilor şi instrucţiunilor proprii;
    c) de management, prin care se asigură organizarea şi coordonarea activităţilor şi resurselor necesare pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea proceselor electorale;
    d) de autoritate de stat, prin care asigură aplicarea unitară a legislaţiei în domeniile sale de competenţă;
    e) de informare, prin care se asigură transmiterea de informaţii corecte în domeniile sale de competenţă către alegători, autorităţi şi organisme publice, precum şi partide politice;
    f) de instruire şi îndrumare, prin care se transmit competenţe şi cunoştinţe profesionale din sfera sa de competenţă persoanelor implicate în organizarea şi desfăşurarea proceselor electorale, precum şi în finanţarea partidelor politice şi a campaniilor electorale;
    g) de educare, prin care se urmăresc formarea şi dezvoltarea atitudinilor şi comportamentelor democratice ale alegătorilor;
    h) de prevenire prin care elaborează şi operaţionalizează mecanisme şi proceduri de prevenţie a încălcării legislaţiei în domeniul său de activitate;
    i) de control, prin care se realizează verificarea respectării legislaţiei în sfera sa de competenţă şi aplicarea sancţiunilor prevăzute de lege, unde este cazul;
    j) de reprezentare a statului român în domeniile sale de competenţă, în plan intern şi extern.


    ART. 4
    Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin potrivit legii, Autoritatea are un aparat propriu, care este organizat la nivel central în departamente, direcţii generale, direcţii, servicii, birouri, cabinete şi compartimente, iar la nivel teritorial în filiale şi birouri judeţene.

    CAP. II
    Organizarea aparatului propriu al Autorităţii
    ART. 5
    (1) Autoritatea Electorală Permanentă are următoarea structură organizatorică:
    A. Conducerea Autorităţii, formată din preşedinte, vicepreşedinţi şi secretarul general.
    B. Aparatul propriu - la nivel central:
    a) Structuri de specialitate:
    1. Departamentul de control al finanţării partidelor politice şi a campaniilor electorale;
    1.1. Direcţia prevenţie, îndrumare şi monitorizare;
    1.2. Direcţia control;

    2. Departamentul legislativ;
    2.1. Direcţia reglementări, drepturi şi proceduri electorale;
    2.2. Direcţia afaceri europene şi relaţia cu Parlamentul;
    2.3. Serviciul politici publice;

    3. Direcţia generală sistemul informaţional electoral naţional;
    3.1. Direcţia Registrul electoral;

    4. Direcţia generală coordonarea activităţii în teritoriu;
    5. Departamentul suport organizatoric electoral;
    6. Departamentul cooperare internaţională şi relaţii publice;
    6.1. Direcţia comunicare;

    7. Direcţia generală logistică şi resurse electorale;
    7.1. Direcţia tehnologii electorale;

    8. Serviciul audit public intern;
    9. Oficiul protecţia datelor cu caracter personal (la nivel de birou);
    10. Biroul protecţia informaţiilor clasificate.

    b) Structuri funcţionale:
    1. Registratura generală (la nivel de direcţie generală);
    1.1. Direcţia registratură şi arhivă;
    1.1.1. Biroul registratură;
    1.1.2. Biroul arhivă;

    1.2. Serviciul relaţii cu publicul;

    2. Direcţia generală juridică şi resurse umane;
    2.1. Direcţia juridică;
    2.1.1. Serviciul avizare documente şi întocmire contracte;
    2.1.2. Biroul contencios;

    2.2. Direcţia resurse umane;
    2.2.1. Serviciul dezvoltare profesională;
    2.2.2. Biroul etică şi integritate;


    3. Direcţia generală administrativă şi achiziţii publice;
    3.1. Direcţia achiziţii publice;
    3.2. Direcţia tehnologia informaţiei;
    3.3. Biroul administrativ;
    3.4. Biroul parc auto;

    4. Direcţia financiară şi salarizare;
    4.1. Serviciul salarizare şi decontări;
    4.2. Serviciul planificare şi urmărire bugetară;
    4.3. Biroul alocare subvenţii şi rambursări cheltuieli electorale.



    C. Aparatul propriu la nivel local - structuri de specialitate:
    1. Filiale (la nivel de direcţie);
    2. Birouri judeţene (la nivel de birou).


    (2) Organigrama aparatului propriu al Autorităţii este prevăzută în anexa nr. 1.
    (3) Filialele Autorităţii şi birourile judeţene sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    (4) În cadrul Autorităţii sunt organizate şi funcţionează cabinetul preşedintelui şi cabinetele vicepreşedinţilor, conduse de către directori de cabinet.
    (5) Angajarea personalului din cadrul cabinetului preşedintelui şi al cabinetelor vicepreşedinţilor, precum şi stabilirea atribuţiilor acestuia se fac potrivit dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administraţia publică centrală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 760/2001, cu modificările şi completările ulterioare, şi potrivit dispoziţiilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 6
    (1) Departamentul este condus de un şef de departament, numit în condiţiile legii.
    (2) Direcţia generală este condusă de un director general, numit în condiţiile legii.
    (3) Direcţia/Filiala este condusă de un director şi un director adjunct, numiţi în condiţiile legii.
    (4) Serviciul este condus de un şef serviciu, numit în condiţiile legii.
    (5) Biroul este condus de un şef birou, numit în condiţiile legii.
    (6) În cadrul filialelor funcţionează birourile judeţene care sunt conduse de câte un şef birou şi se subordonează directorului filialei.
    (7) Pe timpul absenţei şefilor de departament, directorilor generali, directorului direcţiei financiare şi salarizare, şefului serviciului de audit public intern şi şefului oficiului pentru protecţia datelor cu caracter personal, preşedintele desemnează prin ordin persoanele cărora li se deleagă atribuţiile.

    ART. 7
    (1) Compartimentele Autorităţii îndeplinesc în domeniul lor de activitate următoarele atribuţii generale:
    a) elaborează, avizează şi supun spre aprobare preşedintelui Autorităţii metodologii, norme, instrucţiuni şi proceduri de lucru din sfera lor de competenţă;
    b) elaborează contribuţiile proprii la raportările obligatorii prevăzute de lege, conform domeniului lor de competenţă, pe care le transmit în termen util compartimentelor responsabile;
    c) întocmesc documentele necesare desfăşurării şi îmbunătăţirii activităţii proprii şi a condiţiilor de lucru;
    d) fac propuneri în vederea elaborării regulamentului intern;
    e) formulează răspunsuri la petiţiile şi cererile de informaţii de interes public adresate Autorităţii, potrivit domeniului lor de competenţă;
    f) publică informaţii şi documente, potrivit domeniului lor de competenţă, pe pagina proprie de internet/intranet a Autorităţii;
    g) asigură protecţia datelor cu caracter personal, în sfera lor de competenţă;
    h) întocmesc corespondenţa proprie şi asigură circuitul documentelor proprii;
    i) întocmesc, păstrează şi pregătesc pentru arhivare, potrivit Nomenclatorului arhivistic, documentele proprii pe care le gestionează până la data predării la arhiva instituţiei;
    j) colaborează între ele în vederea îndeplinirii obiectivelor proprii şi ale Autorităţii;
    k) sprijină activitatea birourilor şi a oficiilor electorale, în condiţiile stabilite prin ordin al preşedintelui Autorităţii.

    (2) Structurile de specialitate din cadrul aparatului propriu al Autorităţii se subordonează preşedintelui Autorităţii.
    (3) Structurile funcţionale din cadrul aparatului propriu al Autorităţii se subordonează secretarului general al acesteia.
    (4) Compartimentele Autorităţii îndeplinesc şi alte atribuţii în legătură cu sfera lor de competenţă, stabilite prin lege, prezentul regulament, acte ale Autorităţii şi ale preşedintelui Autorităţii.

    CAP. III
    Preşedintele, vicepreşedinţii, secretarul general şi şefii compartimentelor Autorităţii
    SECŢIUNEA 1
    Preşedintele Autorităţii
    ART. 8
    (1) Preşedintele îndeplineşte, în domeniul de activitate al Autorităţii, următoarele atribuţii generale:
    a) organizează, coordonează şi controlează aplicarea legilor, ordonanţelor şi hotărârilor Guvernului, a hotărârilor, deciziilor şi instrucţiunilor Autorităţii, precum şi a ordinelor pe care le-a emis, potrivit legii;
    b) iniţiază şi avizează proiecte de legi, ordonanţe, hotărâri ale Guvernului şi memorandumuri privind domeniile de competenţă ale Autorităţii;
    c) acţionează pentru aplicarea strategiei Autorităţii;
    d) fundamentează şi elaborează propuneri pentru bugetul anual, pe care le înaintează Guvernului;
    e) urmăreşte proiectarea şi realizarea investiţiilor din sistemul Autorităţii, în baza bugetului aprobat;
    f) reprezintă interesele statului în diferite organe şi organisme internaţionale, în conformitate cu acordurile şi convenţiile la care România este parte şi cu alte înţelegeri stabilite în acest scop, şi dezvoltă relaţii de colaborare cu organe şi organizaţii similare din alte state şi cu organizaţii internaţionale ce interesează domeniul de activitate al Autorităţii;
    g) iniţiază şi negociază, din împuternicirea Preşedintelui României sau a Guvernului, în condiţiile legii, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale sau propune întocmirea formelor de aderare la cele existente;
    h) urmăreşte şi controlează aplicarea convenţiilor şi acordurilor internaţionale la care România este parte şi ia măsuri pentru realizarea condiţiilor în vederea integrării în structurile europene sau în alte organisme internaţionale;
    i) coordonează şi urmăreşte elaborarea şi implementarea de politici şi strategii în domeniile de activitate ale Autorităţii;
    j) avizează, în condiţiile legii, înfiinţarea organismelor neguvernamentale şi cooperează cu acestea în realizarea scopului pentru care au fost create;
    k) colaborează cu instituţiile de specialitate pentru formarea şi perfecţionarea pregătirii profesionale a personalului din cadrul Autorităţii;
    l) aprobă, după caz, editarea publicaţiilor de specialitate şi informare;
    m) constituie, potrivit legii, comisii de elaborare a codurilor privind domeniile de competenţă ale Autorităţii;
    n) aprobă metodologiile, procedurile şi normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 7/2006 privind statutul funcţionarului public parlamentar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, la nivelul Autorităţii;
    o) coordonează, în mod direct, structurile de specialitate din cadrul aparatului propriu al Autorităţii;
    p) aprobă, la propunerea secretarului general, regulamentul intern al Autorităţii Electorale Permanente, în condiţiile legii.

    (2) Preşedintele îndeplineşte şi alte atribuţii specifice, stabilite potrivit legii.
    (3) Preşedintele îşi îndeplineşte atribuţiile ce îi revin cu ajutorul aparatului propriu al Autorităţii.
    (4) În subordinea preşedintelui este organizat şi funcţionează un cabinet propriu, conform prevederilor aplicabile miniştrilor din Ordonanţa Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administraţia publică centrală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 760/2001, cu modificările şi completările ulterioare. Personalul din cadrul cabinetului exercită atribuţii de execuţie şi secretariat legate în mod direct de activitatea preşedintelui şi asigură legătura funcţională a preşedintelui cu compartimentele Autorităţii, potrivit dispoziţiilor acestuia.
    (5) În îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, preşedintele emite ordine, în condiţiile legii.

    ART. 9
    (1) În cazurile în care preşedintele se află în concediu sau în imposibilitatea exercitării funcţiei sale, înlocuitorul acestuia pe durata concediului sau a imposibilităţii exercitării funcţiei este unul dintre vicepreşedinţi desemnat de acesta, prin ordin.
    (2) Preşedintele îşi poate delega atribuţiile prin ordin.

    ART. 10
    (1) Preşedintele poate adresa mesaje publice pe teme generale în domeniile de competenţă ale Autorităţii.
    (2) Preşedintele poate acorda diplome, premii şi distincţii stabilite prin ordin, pentru merite în activitatea în domeniile de competenţă ale Autorităţii sau pentru performanţe profesionale deosebite în cadrul Autorităţii.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Vicepreşedinţii
    ART. 11
    (1) Vicepreşedinţii exercită atribuţiile prevăzute de lege şi pe cele delegate de către preşedinte, prin ordin.
    (2) În subordinea fiecărui vicepreşedinte este organizat şi funcţionează câte un cabinet propriu, conform prevederilor aplicabile pentru secretarii de stat din Ordonanţa Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administraţia publică centrală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 760/2001, cu modificările şi completările ulterioare. Personalul din cadrul cabinetelor vicepreşedinţilor exercită atribuţii de execuţie şi secretariat legate în mod direct de activitatea şi atribuţiile vicepreşedinţilor şi asigură legătura funcţională a acestora cu compartimentele Autorităţii.
    (3) În îndeplinirea atribuţiilor care le revin, vicepreşedinţii emit dispoziţii, note, rezoluţii şi avize scrise, în condiţiile legii.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Secretarul general
    ART. 12
    (1) Autoritatea Electorală Permanentă are un secretar general. Secretarul general este numit de prim-ministru, în condiţiile legii.
    (2) Principalele atribuţii şi responsabilităţi ale secretarului general sunt următoarele:
    a) coordonează buna funcţionare a compartimentelor şi activităţilor cu caracter funcţional din cadrul Autorităţii şi asigură legătura operativă dintre preşedinte şi conducătorii tuturor compartimentelor din Autoritate;
    b) colaborează cu compartimentele de specialitate din cadrul Secretariatului General al Guvernului, cu secretarii generali din ministere şi alte autorităţi publice, cu secretarii judeţelor şi cu instituţiile prefectului, în probleme de interes comun;
    c) primeşte şi transmite spre avizare proiectele de acte normative iniţiate de Autoritate şi asigură avizarea actelor normative primite de la alţi iniţiatori;
    d) transmite Secretariatului General al Guvernului proiectele de acte normative iniţiate de Autoritate, pentru a fi discutate în şedinţa Guvernului;
    e) urmăreşte şi asigură finalizarea actelor normative aprobate de Guvern, care au fost iniţiate de Autoritate;
    f) monitorizează şi controlează elaborarea raportărilor periodice, prevăzute de reglementările în vigoare;
    g) coordonează, în mod direct, structurile funcţionale din cadrul aparatului propriu al Autorităţii;
    h) coordonează întregul personal al Autorităţii, activitatea de elaborare a politicilor de personal şi principiile directoare pentru managementul de personal din cadrul compartimentelor;
    i) urmăreşte şi asigură publicarea în Monitorul Oficial al României a actelor din sfera de competenţă a Autorităţii.

    (3) Secretarul general al Autorităţii îndeplineşte şi alte însărcinări prevăzute de regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorităţii ori încredinţate de preşedinte.
    (4) Secretarul general intră în categoria funcţiilor publice parlamentare corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici şi beneficiază de drepturile salariale prevăzute de lege pentru secretarii generali ai celor două Camere ale Parlamentului şi de cele stabilite prin prezentul regulament.
    (5) În cazurile în care secretarul general se află în concediu sau în imposibilitatea exercitării funcţiilor sale, este înlocuit de către persoana delegată prin ordin al preşedintelui, la propunerea acestuia.
    (6) În îndeplinirea atribuţiilor care îi revin, secretarul general emite dispoziţii, note şi rezoluţii scrise, în condiţiile legii. Secretarul general avizează documentele şi lucrările întocmite de către personalul din subordine.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Colegiul Autorităţii
    ART. 13
    (1) Pe lângă preşedinte funcţionează Colegiul Autorităţii, format din vicepreşedinţi, secretarul general şi conducătorii compartimentelor care ocupă funcţii de conducere corespunzătoare primului nivel ierarhic.
    (2) Preşedintele poate dispune ca la lucrările Colegiului Autorităţii să participe şi alte persoane, atunci când, în opinia sa, situaţia o impune.
    (3) Colegiul Autorităţii se întruneşte lunar şi ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui.
    (4) Colegiul Autorităţii dezbate activitatea şi politicile acesteia.
    (5) Convocarea şi ordinea de zi a Colegiului Autorităţii sunt stabilite de către preşedinte, lucrările fiind conduse de către acesta sau de către un vicepreşedinte desemnat în acest scop.
    (6) Colegiul Autorităţii are un rol consultativ.
    (7) Componenţa şi regulamentul de desfăşurare a lucrărilor Colegiului Autorităţii se aprobă prin ordin al preşedintelui.
    (8) Secretariatul Colegiului Autorităţii este asigurat de Direcţia generală juridică şi resurse umane.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Conducătorii compartimentelor Autorităţii
    ART. 14
    Conducătorii compartimentelor Autorităţii îndeplinesc următoarele atribuţii principale comune:
    a) îndeplinesc sarcinile pe care le primesc, potrivit legii şi prezentului regulament, din partea preşedintelui Autorităţii, a vicepreşedinţilor sau a secretarului general, după caz;
    b) asigură îndeplinirea atribuţiilor care revin, potrivit legii şi prezentului regulament, compartimentelor pe care le conduc;
    c) repartizează sarcini personalului din subordine şi întocmesc fişele de post ale personalului din subordine;
    d) coordonează personalul din subordine în vederea îndeplinirii sarcinilor repartizate;
    e) verifică modul de îndeplinire a sarcinilor repartizate personalului din subordine;
    f) avizează/semnează documentele şi lucrările întocmite de către personalul din subordine, precum şi documentele şi lucrările care privesc activitatea compartimentelor pe care le conduc;
    g) asigură urmărirea avizării şi aprobării documentelor promovate de compartimentele pe care le conduc;
    h) evaluează performanţele profesionale ale personalului din subordine;
    i) propun preşedintelui Autorităţii acordarea de diplome, premii şi distincţii stabilite prin ordin, pentru merite în activitatea în materie electorală sau pentru orice altă performanţă profesională în materie electorală, pentru personalul din subordine;
    j) asigură evidenţa prezenţei la serviciu a personalului din subordine şi întocmirea pontajelor lunare;
    k) reprezintă compartimentele pe care le conduc în raporturile cu celelalte compartimente ale Autorităţii, cu alte autorităţi, ministere şi instituţii publice, precum şi cu persoane fizice şi juridice, în limitele stabilite de către preşedintele Autorităţii, ori secretarul general, după caz;
    l) răspund pentru bunul mers al compartimentelor pe care le conduc.


    CAP. IV
    Atribuţiile structurilor de specialitate - la nivel central
    SECŢIUNEA 1
    Departamentul de control al finanţării partidelor politice şi a campaniilor electorale
    ART. 15
    (1) Prin excepţie de la prevederile art. 6 alin. (1), Departamentul de control al finanţării partidelor politice şi a campaniilor electorale este condus de un director general, numit în condiţiile legii.
    (2) Departamentul de control al finanţării partidelor politice şi a campaniilor electorale îndeplineşte următoarele atribuţii generale:
    a) efectuează controlul finanţării activităţii curente a structurilor şi organizaţiilor partidelor politice, conform legii şi normelor metodologice, în baza planului de control anual;
    b) întocmeşte, unde este cazul, proiectele de decizii şi hotărâri privind sancţionarea contravenţională a partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale, organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, a candidaţilor independenţi, precum şi a altor persoane;
    c) întocmeşte, unde este cazul, proiectele de decizii privind suspendarea acordării subvenţiilor de la bugetul de stat către partidele politice;
    d) analizează, verifică, gestionează şi arhivează rapoartele detaliate anuale ale partidelor politice;
    e) analizează, verifică, gestionează şi arhivează rapoartele, declaraţiile şi documentele aferente campaniilor electorale;
    f) asigură publicarea raportărilor prevăzute de lege pe site-ul Autorităţii Electorale Permanente şi în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform legii, normelor metodologice aplicabile şi prezentului regulament;
    g) efectuează controlul finanţării campaniilor electorale şi a campaniilor pentru referendum, potrivit legii şi normelor aplicabile;
    h) înregistrează mandatarii financiari;
    i) asigură instruirea şi îndrumarea persoanelor responsabile cu administrarea fondurilor partidului politic, la nivel naţional şi judeţean, precum şi a mandatarilor financiari;
    j) verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege pentru rambursarea cheltuielilor electorale efectuate de către partidele politice, alianţele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale şi candidaţii independenţi;
    k) verifică şi avizează pentru control financiar preventiv operaţiunile privind rambursarea cheltuielilor electorale efectuate de către partidele politice, alianţele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale şi candidaţii independenţi;
    l) colaborează cu celelalte compartimente ale Autorităţii în vederea bunei desfăşurări a controlului finanţării partidelor politice, a campaniilor electorale şi a campaniilor pentru referendum;
    m) elaborează proceduri pentru prevenirea neregulilor în finanţarea partidelor politice, a campaniilor electorale şi a campaniilor pentru referendum şi urmăreşte aplicarea acestora.

    (3) În exercitarea atribuţiilor de control al finanţării partidelor politice, a campaniilor electorale şi a campaniilor pentru referendum, controlorii Autorităţii sunt independenţi.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Departamentul legislativ
    ART. 16
    Departamentul legislativ îndeplineşte următoarele atribuţii generale:
    a) elaborează şi avizează proiectele de acte normative în sfera de competenţă a Autorităţii, colaborând, unde este cazul, cu structurile Ministerului Afacerilor Interne; întocmeşte proiectele de hotărâri şi instrucţiuni ale Autorităţii care au caracter normativ şi urmăreşte adoptarea acestora;
    b) asigură transpunerea şi implementarea legislaţiei Uniunii Europene în domeniile de competenţă ale Autorităţii;
    c) formulează propuneri şi observaţii privind proiectele de acte normative ale Uniunii Europene în sfera de competenţă a Autorităţii;
    d) elaborează sau avizează, după caz, proiectele de hotărâri şi decizii cu caracter individual ale Autorităţii care privesc aplicarea legislaţiei privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor şi a referendumurilor şi urmăreşte adoptarea acestora;
    e) asigură transparenţa decizională şi consultarea structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale la elaborarea proiectelor de acte normative din sfera de competenţă a Autorităţii;
    f) elaborează rapoartele Autorităţii către Parlament, pe baza contribuţiilor celorlalte compartimente;
    g) urmăreşte aplicarea unitară a legislaţiei privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor şi a referendumurilor şi respectarea drepturilor electorale, prin mijloacele şi procedurile stabilite de lege;
    h) urmăreşte evoluţia jurisprudenţei electorale şi formulează propuneri pentru unificarea practicii electorale;
    i) întocmeşte punctele de vedere ale Autorităţii referitoare la sesizările şi excepţiile privind neconstituţionalitatea unor legi sau ordonanţe iniţiate de către Autoritatea Electorală Permanentă;
    j) întocmeşte răspunsurile şi punctele de vedere ale Autorităţii privind plângerile prealabile care au ca obiect revocarea sau modificarea ordonanţelor şi a hotărârilor Guvernului, a hotărârilor, deciziilor şi instrucţiunilor Autorităţii privind aplicarea legislaţiei privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor şi a referendumurilor;
    k) întocmeşte elemente de poziţie, note, informări, rapoarte şi puncte de vedere în domeniile de competenţă ale Autorităţii, în relaţia cu organizaţiile internaţionale şi instituţiile Uniunii Europene;
    l) elaborează şi avizează documentele de politici publice din sfera de competenţă a Autorităţii Electorale Permanente şi monitorizează implementarea acestora;
    m) asigură implementarea strategiei naţionale anticorupţie la nivelul Autorităţii;
    n) pregăteşte sau contribuie la elaborarea documentelor necesare privind participarea la grupurile de lucru ale organizaţiilor internaţionale sau ale instituţiilor Uniunii Europene în domeniul de competenţă al departamentului şi asigură, după caz, participarea la acestea;
    o) întocmeşte punctele de vedere ale Autorităţii referitoare la iniţiativele legislative ale parlamentarilor privind domeniile de competenţă ale Autorităţii;
    p) formulează răspunsurile Autorităţii la întrebările şi interpelările parlamentarilor;
    q) urmăreşte ordinea de zi a comisiilor de specialitate ale Parlamentului şi a plenului celor două Camere ale Parlamentului şi informează conducerea Autorităţii ori de câte ori se dezbat sau se votează propuneri ori proiecte în domeniul de activitate al acesteia;
    r) realizează analize, evaluări, studii, puncte de vedere, note privind diverse probleme de drept din sfera de competenţă;
    s) întocmeşte actele de procedură şi reprezintă Autoritatea în faţa instanţelor judecătoreşti, a Curţii Constituţionale şi a altor organe jurisdicţionale în litigiile privind actele cu caracter normativ adoptate de către Autoritate, actele adoptate de către organismele electorale şi hotărârile şi deciziile Autorităţii care privesc aplicarea legislaţiei privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor şi a referendumurilor;
    t) îndeplineşte formalităţile necesare validării membrilor din România în Parlamentul European.


    SECŢIUNEA a 3-a
    Direcţia generală sistemul informaţional electoral naţional
    ART. 17
    Direcţia generală sistemul informaţional electoral naţional îndeplineşte următoarele atribuţii generale:
    a) elaborează standarde, strategii, politici şi programe privind informatizarea proceselor electorale şi asigură implementarea acestora;
    b) realizează, coordonează şi supervizează implementarea conceptului de automatizare a proceselor din cadrul Autorităţii;
    c) constituie baza materială specifică sistemului informaţional electoral naţional, prin asigurarea serviciilor, aplicaţiilor şi a produselor informatice necesare;
    d) certifică spre neschimbare programele de calculator privind centralizarea rezultatelor alegerilor şi ale referendumurilor şi le pune la dispoziţia persoanelor prevăzute de lege;
    e) întocmeşte planul de achiziţionare a echipamentelor pentru dezvoltarea sistemului informaţional electoral naţional;
    f) urmăreşte modul de executare a contractelor din sfera sa de activitate şi efectuează recepţia serviciilor sau produselor, după caz;
    g) elaborează instrucţiuni privind măsurile de securitate în legătură cu gestionarea şi utilizarea Registrului electoral;
    h) asigură auditări ale securităţii Registrului electoral şi a celorlalte componente ale sistemului informaţional electoral naţional, în condiţiile legii;
    i) administrează, coordonează şi realizează activităţi de actualizare a Registrului electoral, potrivit legii;
    j) întocmeşte lista cu personalul de specialitate atestat de Institutul Naţional de Statistică, care participă la centralizarea, prelucrarea datelor şi constatarea rezultatelor alegerilor şi ale referendumurilor;
    k) realizează activităţile de implementare a Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, care sunt de resortul Autorităţii;
    l) coordonează şi îndrumă din punct de vedere metodologic persoanele autorizate să opereze în Registrul electoral;
    m) asigură schimbul de date privind alegătorii români şi europeni cu autorităţile similare din alte state membre ale Uniunii Europene;
    n) stabileşte politicile de protecţie şi securitate informatică în sfera de competenţă a Autorităţii.


    SECŢIUNEA a 4-a
    Direcţia generală coordonarea activităţii în teritoriu
    ART. 18
    Direcţia generală coordonarea activităţii în teritoriu îndeplineşte următoarele atribuţii generale:
    a) coordonează, îndrumă, monitorizează şi evaluează activitatea filialelor şi a birourilor judeţene ale Autorităţii, potrivit ordinului preşedintelui Autorităţii;
    b) asigură legătura funcţională între filiale şi birouri judeţene, pe de o parte, şi conducerea Autorităţii şi compartimentele Autorităţii, pe de altă parte;
    c) întocmeşte, la solicitarea conducerii, informări, sinteze, note, analize şi rapoarte, pe diverse teme în materie electorală, pe baza datelor transmise de către filiale şi birourile judeţene;
    d) organizează întâlniri de lucru şi instruiri ale personalului filialelor şi birourilor judeţene;
    e) furnizează la cererea celorlalte compartimente date şi statistici relevante din domeniul său de activitate;
    f) asigură, la solicitarea Departamentului legislativ, consultarea filialelor şi a birourilor judeţene la elaborarea proiectelor de legi, ordonanţe şi hotărâri ale Guvernului, precum şi ale altor acte normative;
    g) coordonează, îndrumă, monitorizează şi evaluează modalitatea de îndeplinire a atribuţiilor legale în pregătirea şi organizarea alegerilor şi referendumurilor de către autorităţile administraţiei publice centrale şi locale;
    h) asigură aplicarea sancţiunilor prevăzute de lege, când situaţia o impune, autorităţilor administraţiei publice centrale;
    i) coordonează din punct de vedere logistic activităţile de îndrumare şi instruire a prefecţilor, primarilor, secretarilor unităţilor administrativ-teritoriale, precum şi a altor categorii de persoane din administraţia publică centrală şi locală cu privire la atribuţiile care le revin potrivit legii pentru organizarea alegerilor şi referendumurilor;
    j) coordonează activităţile de organizare a examenelor de admitere în Corpul experţilor electorali;
    k) coordonează activităţile de organizare a sesiunilor de instruire a experţilor electorali, a operatorilor de calculator, a preşedinţilor şi locţiitorilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară;
    l) coordonează activităţile de organizare a procedurilor de desemnare a preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară şi a locţiitorilor acestora;
    m) coordonează activităţile de organizare a procedurilor de selecţie şi desemnare a operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară.


    SECŢIUNEA a 5-a
    Departamentul suport organizatoric electoral
    ART. 19
    Departamentul suport organizatoric electoral are următoarele atribuţii generale:
    a) coordonează activităţile tehnico-organizatorice ale personalului auxiliar al birourilor electorale centrale;
    b) monitorizează şi sprijină activitatea reprezentanţilor Autorităţii în birourile electorale de circumscripţie;
    c) monitorizează şi sprijină activitatea personalului desemnat de Autoritate în aparatul tehnic auxiliar al birourilor electorale de circumscripţie;
    d) asigură monitorizarea, analiza, evaluarea şi planificarea strategică a operaţiunilor electorale în vederea realizării unui management integrat al alegerilor şi referendumurilor;
    e) elaborează ghiduri, instrucţiuni, pliante şi materiale de informare şi instruire privind alegerile şi referendumurile pentru autorităţile administraţiei publice centrale şi autorităţile locale implicate în pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor şi a referendumurilor, membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare, precum şi pentru misiunile diplomatice şi oficiile consulare;
    f) elaborează standarde, proceduri, strategii şi programe privind selecţia şi formarea experţilor electorali, precum şi a operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare;
    g) elaborează programe şi proiecte privind formarea membrilor birourilor electorale, a personalului tehnic auxiliar al acestora şi a persoanelor din administraţia publică centrală şi locală cu atribuţii în materie electorală;
    h) propune stabilirea sediilor secţiilor de votare din străinătate, pe baza cererilor de înregistrare a alegătorilor cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate, precum şi a propunerilor Ministerului Afacerilor Externe;
    i) organizează, împreună cu instituţiile competente, procedurile de selecţie, instruire şi desemnare a preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate şi a operatorilor de calculator ai acestora;
    j) operează în Registrul electoral cererile pentru înscriere cu adresa de domiciliu sau reşedinţă din străinătate ale alegătorilor români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate.


    SECŢIUNEA a 6-a
    Direcţia generală logistică şi resurse electorale
    ART. 20
    Direcţia generală logistică şi resurse electorale are următoarele atribuţii generale:
    a) urmăreşte asigurarea de o manieră unitară a logisticii electorale: urne şi cabine de vot, buletine de vot, ştampile, tuşiere, recipiente pentru transportul buletinelor de vot şi altele asemenea;
    b) urmăreşte modul de asigurare a fondurilor necesare realizării eşalonate, din timp, a logisticii necesare desfăşurării alegerilor şi referendumurilor;
    c) monitorizează, pe baza datelor furnizate de structurile de specialitate de la nivel local, securitatea secţiilor de votare, a buletinelor de vot şi a celorlalte documente şi materiale specifice perioadei electorale;
    d) elaborează standarde, strategii, politici şi programe privind logistica electorală şi monitorizează starea acesteia;
    e) urmăreşte modul de asigurare a fondurilor necesare realizării eşalonate, din timp, a logisticii electorale;
    f) centralizează cheltuielile efectuate pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor şi referendumurilor şi asigură transparenţa acestora;
    g) face propuneri privind condiţiile minimale necesare pentru organizarea localurilor secţiilor de votare; stabileşte procedura de constatare şi atestare a îndeplinirii condiţiilor minimale necesare pentru organizarea localurilor secţiilor de votare;
    h) gestionează evidenţa centralizată a preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi a locţiitorilor acestora;
    i) ţine evidenţa centralizată a persoanelor admise în Corpul experţilor electorali, a celor care au fost excluse, s-au retras ori le-a încetat calitatea;
    j) propune admiterea în Corpul experţilor electorali a persoanelor care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege şi de normele aplicabile;
    k) propune excluderea din Corpul experţilor electorali şi constatarea încetării calităţii de expert electoral, potrivit legii şi normelor aplicabile;
    l) asigură aducerea la cunoştinţă publică, conform legii, a datelor de identificare ale persoanelor înscrise în Corpul experţilor electorali;
    m) ţine evidenţa centralizată a operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare;
    n) face propuneri privind desemnarea operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare;
    o) face propuneri pentru proiectul de buget necesar alegerilor şi referendumurilor şi pentru acţiuni legate de acestea;
    p) ţine evidenţa centralizată a secţiilor de votare şi a sediilor acestora; administrează Registrul secţiilor de votare;
    q) realizează analize privind finanţarea alegerilor şi a referendumurilor şi asigurarea logisticii electorale;
    r) ţine evidenţa comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi a judeţelor în care sunt vacante posturile de primar sau în care au fost dizolvate consiliile locale sau consiliile judeţene; colaborează cu Departamentul legislativ la elaborarea propunerilor privind stabilirea datei de organizare şi desfăşurare a alegerilor parţiale;
    s) elaborează şi implementează, în colaborare cu Direcţia generală coordonarea sistemului informaţional electoral naţional, proiecte şi programe de cercetare-dezvoltare privind utilizarea noilor tehnologii în alegeri şi referendumuri.


    SECŢIUNEA a 7-a
    Departamentul cooperare internaţională şi relaţii publice
    ART. 21
    Departamentul cooperare internaţională şi relaţii publice îndeplineşte următoarele atribuţii generale:
    a) promovează imaginea Autorităţii în spaţiul public românesc şi internaţional;
    b) gestionează relaţia Autorităţii cu mass-media;
    c) întocmeşte documentaţia, inclusiv programul delegaţiilor străine, şi asigură însoţirea acestora pe toată perioada şederii lor în România, conform legii;
    d) face propuneri de colaborare şi cooperare internaţională cu organisme care au activitate în domeniul electoral; asigură stabilirea şi menţinerea legăturii Autorităţii cu acestea;
    e) face propuneri de participare la activităţi de monitorizare/observare a proceselor electorale din alte state, precum şi la misiuni de asistenţă electorală sub egida unor organizaţii internaţionale sau în nume propriu;
    f) asigură realizarea traducerilor unor analize şi sinteze documentare privind diferite aspecte ale problematicii electorale ce urmează a fi utilizate în activitatea Autorităţii;
    g) la solicitarea cetăţenilor români care doresc să candideze la alegerile pentru Parlamentul European şi la alegerile locale în alt stat membru al Uniunii Europene, eliberează adeverinţe care atestă că nu au fost lipsiţi de dreptul de a fi aleşi în România sau că o asemenea interdicţie nu este cunoscută de autorităţile române;
    h) acreditează, în cazul îndeplinirii condiţiilor prevăzute de lege, observatorii electorali şi reprezentanţii mass-mediei, precum şi organizaţiile neguvernamentale şi instituţiile massmedia, conform legii;
    i) organizează conferinţe, seminare şi congrese naţionale şi internaţionale în materie electorală;
    j) asigură legătura cu mediul academic şi societatea civilă în vederea stabilirii de către Autoritate a unor parteneriate pentru realizarea de studii, proiecte, programe, campanii naţionale şi internaţionale vizând educaţia electorală, promovarea participării la vot, dezvoltarea studiilor electorale şi îmbunătăţirea capacităţii administrative a organismelor electorale prin adecvarea la standardele şi practicile internaţionale;
    k) asigură editarea şi publicarea revistei Autorităţii;
    l) asigură accesul la informaţiile de interes public, conform legii şi normelor aplicabile.


    SECŢIUNEA a 8-a
    Serviciul audit public intern
    ART. 22
    Serviciul audit public intern îndeplineşte următoarele atribuţii generale:
    a) examinează legalitatea, regularitatea şi conformitatea operaţiunilor, propune măsuri şi soluţii preşedintelui Autorităţii;
    b) examinează regularitatea sistemelor de fundamentare a deciziilor, planificarea, programarea, organizarea şi coordonarea deciziilor, precum şi urmărirea şi controlul îndeplinirii acestora;
    c) elaborează proiectele planului anual de audit şi planului strategic pe termen lung şi desfăşoară misiunile prevăzute în acestea;
    d) efectuează unele misiuni dispuse de preşedintele Autorităţii care nu au fost prevăzute în planul de audit pe anul respectiv;
    e) elaborează norme metodologice specifice de audit intern;
    f) elaborează raportul anual privind activitatea auditului intern;
    g) poate efectua orice fel de reverificări financiare şi contabile legate de activităţile de control intern;
    h) transmite rapoartele de audit intern de îndată preşedintelui Autorităţii;
    i) comunică rapoartele de audit intern secretarului general, direcţiei financiare şi salarizare, direcţiei generale juridice şi resurse umane, precum şi persoanelor a căror activitate a făcut obiectul misiunii de audit.


    SECŢIUNEA a 9-a
    Oficiul protecţia datelor cu caracter personal
    ART. 23
    Oficiul protecţia datelor cu caracter personal îndeplineşte următoarele atribuţii generale:
    a) informează şi consiliază operatorul sau persoana împuternicită de operator, precum şi angajaţii autorităţii care se ocupă de prelucrare cu privire la obligaţiile care le revin în temeiul legislaţiei Uniunii Europene şi legislaţiei naţionale referitoare la protecţia datelor;
    b) aplică unitar, la nivelul Autorităţii Electorale Permanente, măsuri tehnice şi organizatorice adecvate pentru protecţia datelor cu caracter personal în conformitate cu prevederile legislaţiei Uniunii Europene şi legislaţiei naţionale referitoare la protecţia datelor;
    c) monitorizează respectarea prevederilor legislaţiei Uniunii Europene şi legislaţiei naţionale referitoare la protecţia datelor şi a politicilor operatorului sau ale persoanei împuternicite de operator în ceea ce priveşte protecţia datelor cu caracter personal;
    d) consiliază, la cerere, personalul Autorităţii în ceea ce priveşte evaluarea impactului asupra protecţiei datelor şi monitorizarea funcţionării acesteia;
    e) cooperează cu autoritatea de supraveghere;
    f) îşi asumă rolul de punct de contact pentru autoritatea de supraveghere privind aspectele legate de prelucrare.


    SECŢIUNEA a 10-a
    Biroul protecţia informaţiilor clasificate
    ART. 24
    Serviciul protecţia informaţiilor clasificate îndeplineşte următoarele atribuţii generale:
    a) elaborează şi supune aprobării conducerii normele interne privind protecţia informaţiilor clasificate, ghidul de atribuire a claselor şi nivelurilor de secretizare pentru informaţiile clasificate, lista cu informaţiile clasificate din cadrul instituţiei, urmărind actualizarea periodică a acestora;
    b) biroul, ca parte a structurii de securitate, participă la organizarea, planificarea, coordonarea şi controlul aplicării măsurilor privind protecţia informaţiilor clasificate;
    c) întocmeşte şi supune spre aprobare, conform competenţelor, lista funcţiilor ce presupun acces la informaţii clasificate;
    d) iniţiază şi monitorizează, pentru personalul cu atribuţii specifice din cadrul compartimentelor Autorităţii, procedurile de autorizare a accesului la informaţii clasificate;
    e) asigură instruirea persoanelor cărora le-au fost eliberate certificate de securitate sau autorizaţii de acces, atât la acordarea acestora, cât şi periodic, cu privire la conţinutul reglementărilor privind protecţia informaţiilor clasificate;
    f) primeşte şi distribuie corespondenţa clasificată adresată persoanelor autorizate să acceseze informaţii clasificate;
    g) inventariază, arhivează, distruge, multiplică, păstrează documentele clasificate şi alte operaţiuni specifice, conform prevederilor legale;
    h) urmăreşte asigurarea măsurilor de protecţie fizică şi juridică a informaţiilor clasificate, în colaborare cu compartimentele Autorităţii;
    i) colaborează cu alte structuri cu atribuţii în domeniul informaţiilor clasificate din cadrul instituţiilor.


    CAP. V
    Atribuţiile structurilor funcţionale - la nivel central
    SECŢIUNEA 1
    Registratura generală
    ART. 25
    Registratura generală îndeplineşte următoarele atribuţii generale:
    a) înregistrează şi predă corespondenţa primită direct sau prin poştă preşedintelui, vicepreşedinţilor, secretarului general sau compartimentelor Autorităţii, după caz, în funcţie de domeniul şi nivelul de competenţă vizate;
    b) primeşte de la compartimentele Autorităţii corespondenţa, pentru a fi expediată prin poşta specială sau civilă, potrivit procedurii interne privind circuitul documentelor şi normelor tehnice privind împachetarea, colectarea, transportul, mânuirea şi distribuirea acesteia;
    c) asigură predarea telegramelor, coletelor, notelor telefonice preşedintelui Autorităţii, vicepreşedinţilor Autorităţii, secretarului general sau compartimentelor Autorităţii, după caz, în funcţie de domeniul şi nivelul de competenţă vizate;
    d) gestionează registrul de intrare-ieşire a corespondenţei;
    e) coordonează şi răspunde de activitatea arhivistică din cadrul Autorităţii în conformitate cu prevederile legislaţiei arhivistice în vigoare;
    f) iniţiază şi organizează activitatea de întocmire a Nomenclatorului arhivistic al Autorităţii şi îl actualizează periodic;
    g) pune documente din arhiva Autorităţii pe care o gestionează, la dispoziţia solicitanţilor, în condiţiile legii;
    h) propune, organizează şi dezvoltă procedura privind circuitul documentelor în cadrul Autorităţii, în format fizic şi electronic;
    i) asigură suportul logistic pentru organizarea, înregistrarea, evidenţa şi arhivarea documentelor la nivelul compartimentelor Autorităţii;
    j) preia şi gestionează arhiva Biroului Electoral Central, după finalizarea alegerilor şi referendumurilor, conform legii;
    k) îndeplineşte, prin compartimentul de profil, rolul compartimentului pentru relaţii cu publicul prevăzut de Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare.


    SECŢIUNEA a 2-a
    Direcţia generală juridică şi resurse umane
    ART. 26
    Direcţia generală juridică şi resurse umane îndeplineşte următoarele atribuţii generale:
    a) reprezintă Autoritatea în faţa instanţelor judecătoreşti şi a altor organe jurisdicţionale în litigiile în care Autoritatea este parte;
    b) propune exercitarea căilor de atac sau renunţarea motivată la exercitarea acestora, în litigiile în care Autoritatea este parte;
    c) verifică şi avizează sub aspectul legalităţii actele emise de către preşedintele Autorităţii, precum şi actele care angajează răspunderea patrimonială a Autorităţii;
    d) elaborează proiecte de contracte, de regulamente, de ordine şi instrucţiuni cu caracter intern;
    e) face demersurile necesare în vederea recuperării debitelor înregistrate în evidenţa contabilă;
    f) transmite spre executare compartimentului economic de specialitate hotărârile judecătoreşti definitive şi/sau irevocabile privind obligaţiile stabilite în sarcina Autorităţii în dosarele având ca obiect acţiuni promovate de personalul din aparatul propriu;
    g) asigură managementul resurselor umane în cadrul Autorităţii, conform legii;
    h) întocmeşte formalităţile necesare organizării concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul Autorităţii sau de promovare a personalului Autorităţii;
    i) întocmeşte formalităţile necesare numirii, delegării, detaşării, transferului şi eliberării din funcţie a personalului Autorităţii;
    j) efectuează formalităţile necesare realizării procesului de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale personalului Autorităţii;
    k) întocmeşte planul de pregătire profesională a personalului Autorităţi;
    l) gestionează aplicaţia informatică REVISAL;
    m) întocmeşte statul de funcţii şi statul de personal al Autorităţii;
    n) alcătuieşte şi gestionează dosarele profesionale ale personalului Autorităţii, asigurând confidenţialitatea datelor cuprinse în acestea;
    o) îndeplineşte formalităţile necesare privind declaraţiile de avere şi interese ale personalului Autorităţii, ale membrilor din România în Parlamentul European, precum şi ale comisarului european din partea României;
    p) întocmeşte şi transmite raportări statistice potrivit obligaţiilor legale în materia resurselor umane;
    q) păstrează şi arhivează, potrivit legii şi Nomenclatorului de documente privind fondul arhivistic, dosarele aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti, materiale preconstituite, registrele, documentele proprii, precum şi dosarele profesionale ale angajaţilor Autorităţii.


    SECŢIUNEA a 3-a
    Direcţia generală administrativă şi achiziţii publice
    ART. 27
    Direcţia generală administrativă şi achiziţii publice îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
    a) achiziţionează, în numele Autorităţii, produse, servicii sau lucrări necesare bunei desfăşurări a activităţilor şi proiectelor instituţiei;
    b) elaborează Strategia anuală de achiziţii publice a Autorităţii şi Programul anual al achiziţiilor publice pe baza referatelor de necesitate anuală ale tuturor structurilor Autorităţii;
    c) întocmeşte şi transmite diferite rapoarte privind achiziţiile publice realizate sau care sunt planificate a se realiza într-un anumit interval de timp;
    d) întocmeşte, pentru achiziţiile ce urmează a fi derulate, note justificative, strategii de contractare, invitaţii de participare, documentaţii de atribuire şi proiecte de ordine ale preşedintelui Autorităţii Electorale Permanente pentru numirea membrilor comisiilor de evaluare a ofertelor;
    e) realizează achiziţiile directe;
    f) asigură legătura funcţională, în spiritul legii, cu instituţiile abilitate în domeniul achiziţiilor publice;
    g) publică în sistemul electronic de achiziţii publice anunţul de intenţie/participare/participare simplificat/atribuire, după caz;
    h) publică în sistemul electronic de achiziţii publice documentaţia de atribuire a contractului de achiziţie publică şi solicitările de clarificări, însoţite de răspunsurile aferente;
    i) asigură, potrivit legii, preşedinţia comisiilor de evaluare a ofertelor economico-financiare depuse de operatorii economici în cadrul derulării procedurilor de achiziţie publică;
    j) identifică oferte economico-financiare de pe piaţă sau prin utilizarea catalogului de produse/servicii/lucrări disponibil în cadrul sistemului electronic de achiziţii publice în vederea achiziţionării de produse/servicii/lucrări necesare bunei desfăşurări a activităţilor şi proiectelor instituţiei;
    k) asigură procurarea documentelor de călătorie pentru deplasările externe (bilete de transport, vouchere de cazare, asigurări de călătorie);
    l) constituie şi păstrează dosarele de achiziţie publică;
    m) urmăreşte modul de executare a contractelor;
    n) întocmeşte referatele de necesitate de anualitate şi de completare în vederea achiziţionării de bunuri şi servicii cu caracter de regularitate (articole consumabile de birou şi pentru terminalele informatice, servicii de curăţenie, de spălătorie auto, de telecomunicaţii, de pază, de service auto), precum şi pentru oricare activitate care are legătură cu funcţionarea în condiţii optime a instituţiei;
    o) organizează activitatea de dotare, de întreţinere a sediului Autorităţii şi a bunurilor sale şi stabileşte măsuri pentru folosirea acestora;
    p) organizează activitatea de protecţie, de securitate a muncii (SSM), precum şi de prevenire şi stingere a incendiilor (PSI);
    q) gestionează magazia Autorităţii;
    r) organizează activitatea de protocol la nivelul Autorităţii;
    s) ia măsuri pentru asigurarea pazei;
    t) urmăreşte modul de utilizare şi integritatea bunurilor achiziţionate pentru activitatea compartimentelor Autorităţii Electorale Permanente;
    u) răspunde de recepţionarea, gestionarea, depozitarea şi păstrarea bunurilor din magazia Autorităţii;
    v) asigură distribuirea bunurilor achiziţionate pentru activitatea compartimentelor autorităţii, controlează integritatea acestora şi urmăreşte casarea sau declasarea acestora;
    w) asigură organizarea logistică a întâlnirilor de lucru şi a sesiunilor de instruire ale personalului Autorităţii;
    x) asigură dotarea cu infrastructură IT (computere, imprimante, scannere, videoproiectoare, piese şi accesorii, pachete software antivirus, sisteme de operare, de tehnoredactare computerizată) a personalului din structurile Autorităţii;
    y) asigură contractarea unor programe/baze de date legislative pentru activităţile curente ale Autorităţii;
    z) administrează pagina de internet/intranet a Autorităţii.


    SECŢIUNEA a 4-a
    Direcţia financiară şi salarizare
    ART. 28
    Direcţia financiară şi salarizare îndeplineşte următoarele atribuţii generale:
    a) fundamentează şi elaborează proiectul bugetului Autorităţii, având ca sursă de finanţare credite bugetare, pe baza propunerilor compartimentelor Autorităţii Electorale Permanente;
    b) urmăreşte execuţia bugetului, întocmeşte rapoarte periodice cu privire la aceasta şi elaborează contul anual de execuţie a bugetului, în vederea prezentării spre aprobare ordonatorului principal de credite, potrivit legii;
    c) asigură raportarea angajamentelor bugetare şi legale la departamentul de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
    d) verifică şi avizează pentru control financiar preventiv operaţiunile privind deschiderea, repartizarea şi modificarea creditelor bugetare;
    e) asigură raportarea activităţii de control financiar preventiv propriu la departamentul de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
    f) asigură, în cadrul procedurilor de finanţare din fonduri externe nerambursabile, activităţile specifice de natură economico-financiară, conform prevederilor legale;
    g) întocmeşte statele de plată pentru indemnizaţii, salariile şi alte drepturi băneşti;
    h) întocmeşte situaţii statistice lunare, semestriale şi anuale privind fondul de salarii, structura personalului şi alţi indicatori de muncă şi salarii;
    i) acordă drepturile cuvenite preşedintelui, vicepreşedinţilor, secretarului general, funcţionarilor publici parlamentari şi personalului contractual din cadrul compartimentelor Autorităţii Electorale Permanente, în vederea deplasării în ţară sau străinătate, în condiţiile legii;
    j) îndeplineşte formalităţile pentru acordarea sumelor din bugetul de stat, prevăzute de Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.


    CAP. VI
    Atribuţiile structurilor de specialitate - la nivel local
    SECŢIUNEA 1
    Filialele Autorităţii
    ART. 29
    Filialele Autorităţii îndeplinesc următoarele atribuţii principale:
    a) coordonează, îndrumă, monitorizează şi evaluează activitatea birourilor judeţene din subordine;
    b) coordonează activităţile de control, stabilite de lege în competenţa Autorităţii, desfăşurate de personalul din birourile judeţene potrivit ordinului preşedintelui Autorităţii;
    c) coordonează activităţile de selecţie şi instruire a experţilor electorali şi a operatorilor de calculator efectuate de birourile judeţene din subordine;
    d) coordonează activităţile de îndrumare a autorităţilor locale efectuate de birourile judeţene din subordine;
    e) coordonează activităţile de desemnare şi înlocuire a preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi a locţiitorilor acestora, conform legii şi normelor aplicabile;
    f) coordonează activităţile de desemnare şi înlocuire a operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare, conform legii şi normelor aplicabile;
    g) realizează documentaţia necesară emiterii avizelor conforme privind delimitarea secţiilor de votare din ţară şi stabilirea sediilor acestora, pe baza informaţiilor furnizate de birourile judeţene;
    h) realizează, pe baza datelor furnizate de birourile judeţene, monografii privind unităţile administrativ-teritoriale, constând în evidenţe, situaţii, statistici, nomenclatoare, documentare foto, hărţi etc. necesare în evaluarea, monitorizarea şi planificarea operaţiunilor electorale, pe care le pun la dispoziţia compartimentelor de specialitate ale Autorităţii;
    i) desfăşoară activitatea de relaţii cu publicul şi de registratură, la nivelul la care funcţionează;
    j) urmăresc repartizarea alegătorilor la secţiile de votare;
    k) gestionează evidenţa secţiilor de votare şi a sediilor acestora din raza lor teritorială de competenţă;
    l) emit avizele conforme privind delimitarea secţiilor de votare din ţară şi stabilirea sediilor acestora, conform legii şi normelor aplicabile.


    SECŢIUNEA a 2-a
    Birourile Autorităţii
    ART. 30
    Birourile Autorităţii îndeplinesc următoarele atribuţii generale:
    a) îndrumă şi monitorizează autorităţile administraţiei publice locale cu privire la actualizarea Registrului electoral şi la modul de îndeplinire a atribuţiilor privind pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor şi referendumurilor, ce le revin potrivit legii;
    b) organizează activităţile de selecţie şi instruire a experţilor electorali şi operatorilor de calculator;
    c) asigură desemnarea şi înlocuirea preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi a locţiitorilor acestora, conform legii şi normelor aplicabile;
    d) desfăşoară activităţile de îndrumare, monitorizare şi control, stabilite de lege în competenţa Autorităţii, prin personalul stabilit prin ordin al preşedintelui Autorităţii;
    e) implementează la nivel local programele Autorităţii de formare, instruire şi educaţie în materie electorală;
    f) monitorizează starea logisticii electorale şi a sediilor secţiilor de votare;
    g) furnizează filialelor informaţii pentru elaborarea documentaţiilor necesare emiterii avizelor conforme privind delimitarea secţiilor de votare din ţară şi stabilirea sediilor acestora;
    h) furnizează filialelor date, evidenţe, situaţii, statistici, nomenclatoare, documentare foto etc. pentru realizarea de monografii ale unităţilor administrativ-teritoriale;
    i) monitorizează întocmirea şi tipărirea listelor electorale;
    j) gestionează evidenţele experţilor electorali, ale operatorilor de calculator, ale preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi a locţiitorilor acestora, la nivelul la care funcţionează;
    k) asigură prin personalul desemnat prin ordin al preşedintelui Autorităţii, aplicarea sancţiunilor prevăzute de lege, când situaţia o impune, autorităţilor administraţiei publice locale;
    l) desfăşoară activitatea de relaţii cu publicul şi de registratură, la nivelul la care funcţionează.


    CAP. VII
    Statutul personalului Autorităţii
    ART. 31
    (1) Personalul din aparatul propriu al Autorităţii are acelaşi statut cu personalul din structurile de specialitate ale Parlamentului, fiindu-i aplicabile, în mod corespunzător, prevederile Legii nr. 7/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi, după caz, prevederile legislaţiei muncii.
    (2) Raporturile de serviciu sau de muncă, după caz, se nasc şi se exercită pe baza actului administrativ de numire, emis în condiţiile legii şi ale prezentului regulament de preşedintele Autorităţii.

    ART. 32
    (1) Pentru a fi numită într-o funcţie publică parlamentară în aparatul propriu al Autorităţii, o persoană trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de Legea nr. 7/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Condiţiile de vechime în specialitate necesară pentru ocuparea funcţiilor publice parlamentare din cadrul Autorităţii, precum şi alte condiţii specifice se prevăd în regulamentul intern al Autorităţii.

    ART. 33
    (1) Funcţiile publice parlamentare din aparatul propriu al Autorităţii corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici parlamentari sunt funcţiile de şef departament şi de director general.
    (2) Personalul aparatului propriu al Autorităţii cu statut de înalt funcţionar public parlamentar este numit, eliberat sau destituit din funcţie de preşedintele Autorităţii Electorale Permanente, cu avizul birourilor permanente reunite ale celor două Camere ale Parlamentului. Poate fi numită în funcţia de şef departament sau de director general orice persoană prevăzută la art. 36 alin. (1), care îndeplineşte condiţiile prevăzute în regulamentul intern al Autorităţii.
    (3) Solicitarea avizului se va face, de către Autoritatea Electorală Permanentă, cu 30 de zile înaintea numirii, eliberării sau destituirii din funcţie a personalului menţionat la alin. (2).
    (4) La expirarea termenului prevăzut la alin. (3), preşedintele Autorităţii numeşte, eliberează sau destituie din funcţie, prin ordin, personalul aparatului propriu al Autorităţii cu statut de înalt funcţionar public parlamentar.
    (5) Preşedintele, vicepreşedinţii, secretarul general, şefii de departamente şi directorii generali care nu au domiciliul şi nici locuinţă proprietate personală în municipiul Bucureşti primesc, conform legii, o diurnă de deplasare, pe zi de activitate, de 2% din indemnizaţia lunară brută sau din salariul de bază lunar brut, după caz.

    ART. 34
    Preşedintele, vicepreşedinţii, secretarul general, funcţionarii publici parlamentari şi personalul contractual au dreptul la concediu de odihnă plătit, potrivit legii şi prezentului regulament.

    ART. 35
    Eliberarea din funcţie, promovarea, modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de serviciu ale funcţionarilor publici parlamentari, ori, după caz a contractelor de muncă pentru personalul contractual se fac de către preşedinte, în condiţiile legii şi ale prezentului regulament.

    ART. 36
    (1) Personalul Autorităţii este format din funcţionari publici parlamentari şi din personal încadrat pe bază de contract individual de muncă.
    (2) Funcţiile utilizate pentru personalul încadrat pe bază de contract individual de muncă din aparatul propriu sunt cele prevăzute de anexa nr. VIII, cap. II, lit. A, pct. I2, subpct. 2.8 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 37
    (1) Pentru realizarea unor lucrări specifice sau cu caracter ocazional, preşedintele Autorităţii poate aproba utilizarea unor colaboratori externi.
    (2) Colaboratorii externi beneficiază de drepturile corespunzătoare cuvenite, potrivit legii, colaboratorilor externi ai aparatului Parlamentului.

    ART. 38
    (1) Autoritatea are un număr de 522 de posturi, exclusiv demnitarii şi cabinetele preşedintelui şi vicepreşedinţilor.
    (2) Repartizarea posturilor din aparatul propriu al Autorităţii se face, prin ordin, de către preşedintele Autorităţii, la propunerea secretarului general.

    CAP. VIII
    Dispoziţii tranzitorii şi finale
    ART. 39
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.

    ART. 40
    În cel mult 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament se procedează la repartizarea atribuţiilor pe compartimente, stabilirea numărului de posturi necesar fiecărui compartiment, întocmirea fişelor de post şi reîncadrarea personalului Autorităţii, potrivit legii.

    ANEXA 1

    la regulament
    *) Anexa nr. 1 la regulament este reprodusă în facsimil.
    STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
    a Autorităţii Electorale Permanente
    Numărul maxim de posturi = 522 (exclusiv demnitarii şi cabinetele preşedintelui şi vicepreşedinţilor)
 (a se vedea imaginea asociată)
    Legendă:
    I. Structuri de specialitate - la nivel central:
    A. Departamentul de control al finanţării partidelor politice şi a campaniilor electorale:
    1. Direcţia prevenţie, îndrumare şi monitorizare;
    2. Direcţia control.

    B. Departamentul legislativ:
    1. Direcţia reglementări, drepturi şi proceduri electorale;
    2. Direcţia afaceri europene şi relaţia cu Parlamentul;
    3. Serviciul politici publice.

    C. Direcţia generală sistemul informaţional electoral naţional:
    1. Direcţia Registrul electoral.

    D. Direcţia generală coordonarea activităţii în teritoriu;
    E. Departamentul suport organizatoric electoral;
    F. Departamentul cooperare internaţională şi relaţii publice:
    1. Direcţia comunicare.

    G. Direcţia generală logistică şi resurse electorale:
    1. Direcţia tehnologii electorale.

    H. Serviciul audit public intern;
    I. Oficiul protecţia datelor cu caracter personal (la nivel de birou);
    J. Biroul protecţia informaţiilor clasificate.

    II. Structuri de specialitate - la nivel local:
    K. Filiale (la nivel de direcţie);
    L. Birouri judeţene (la nivel de birou).

    III. Structuri funcţionale:
    M. Registratura generală (la nivel de direcţie generală):
    1.1. Direcţia registratură şi arhivă;
    1.1.1. Biroul registratură;
    1.1.2. Biroul arhivă;

    1.2. Serviciul relaţii cu publicul.

    N. Direcţia generală juridică şi resurse umane:
    1. Direcţia juridică;
    1.1. Serviciul avizare documente şi întocmire contracte;
    1.2. Biroul contencios;

    2. Direcţia resurse umane;
    2.1. Serviciul dezvoltare profesională;
    2.2. Biroul etică şi integritate.


    O. Direcţia generală administrativă şi achiziţii publice:
    1. Direcţia achiziţii publice;
    2. Direcţia tehnologia informaţiei;
    3. Biroul administrativ;
    4. Biroul parc auto.

    P. Direcţia financiară şi salarizare:
    1. Serviciul salarizare şi decontări;
    2. Serviciul planificare şi urmărire bugetară;
    3. Biroul alocare subvenţii şi rambursări cheltuieli electorale.




    ANEXA 2

    la regulament
    Structurile de specialitate la nivel local ale aparatului propriu al Autorităţii
    I. FILIALA NORD-EST, cu sediul în municipiul Bacău, are în subordine:
    1. Biroul Judeţean Bacău;
    2. Biroul Judeţean Botoşani;
    3. Biroul Judeţean Iaşi;
    4. Biroul Judeţean Neamţ;
    5. Biroul Judeţean Suceava;
    6. Biroul Judeţean Vaslui.

    II. FILIALA SUD-EST, cu sediul în municipiul Galaţi, are în subordine:
    1. Biroul Judeţean Galaţi;
    2. Biroul Judeţean Brăila;
    3. Biroul Judeţean Buzău;
    4. Biroul Judeţean Constanţa;
    5. Biroul Judeţean Vrancea;
    6. Biroul Judeţean Tulcea.

    III. FILIALA SUD-MUNTENIA, cu sediul în municipiul Târgovişte, are în subordine:
    1. Biroul Judeţean Dâmboviţa;
    2. Biroul Judeţean Argeş;
    3. Biroul Judeţean Prahova;
    4. Biroul Judeţean Teleorman.

    IV. FILIALA SUD-VEST OLTENIA, cu sediul în municipiul Râmnicu Vâlcea, are în subordine:
    1. Biroul Judeţean Vâlcea;
    2. Biroul Judeţean Dolj;
    3. Biroul Judeţean Gorj;
    4. Biroul Judeţean Mehedinţi;
    5. Biroul Judeţean Olt.

    V. FILIALA VEST, cu sediul în municipiul Reşiţa, are în subordine:
    1. Biroul Judeţean Caraş-Severin;
    2. Biroul Judeţean Arad;
    3. Biroul Judeţean Hunedoara;
    4. Biroul Judeţean Timiş.

    VI. FILIALA NORD-VEST, cu sediul în municipiul Cluj-Napoca, are în subordine:
    1. Biroul Judeţean Cluj;
    2. Biroul Judeţean Bihor;
    3. Biroul Judeţean Bistriţa-Năsăud;
    4. Biroul Judeţean Sălaj;
    5. Biroul Judeţean Satu Mare;
    6. Biroul Judeţean Maramureş.

    VII. FILIALA CENTRU, cu sediul în municipiul Braşov, are în subordine:
    1. Biroul Judeţean Braşov;
    2. Biroul Judeţean Alba;
    3. Biroul Judeţean Covasna;
    4. Biroul Judeţean Harghita;
    5. Biroul Judeţean Mureş;
    6. Biroul Judeţean Sibiu.

    VIII. FILIALA BUCUREŞTI-ILFOV, cu sediul în municipiul Bucureşti, are în subordine:
    1. Biroul Municipal Bucureşti;
    2. Biroul Judeţean Ilfov;
    3. Biroul Judeţean Călăraşi;
    4. Biroul Judeţean Giurgiu;
    5. Biroul Judeţean Ialomiţa.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016