Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
REGULAMENT din 16 martie 2009 de organizare si functionare al comisiilor de specialitate ale Ministerului Sanatatii
ART. 1 Comisia de specialitate reprezintã structura tehnicã prin care Ministerul Sãnãtãţii coordoneazã din punct de vedere ştiinţific şi metodologic domeniul de specialitate din sfera de competenţã a comisiei. ART. 2 (1) Comisia de specialitate este formatã dintr-un numãr variabil de personalitãţi ale lumii medicale, numite prin ordin de cãtre ministrul sãnãtãţii. (2) Comisia este organizatã pe urmãtoarele funcţii: preşedinte, vicepreşedinte, membri, secretar. (3) Comisia poate avea în structura sa una sau mai multe subcomisii. (4) Comisia poate invita la lucrãrile sale şi alţi specialişti din domeniul sãu de activitate sau din alte domenii, în funcţie de problematica abordatã. (5) La lucrãrile comisiei de specialitate participã în calitate de observator maximum 2 reprezentanţi desemnaţi de fiecare dintre asociaţiile reprezentative ale bolnavilor. ART. 3 (1) Comisia de specialitate îşi desfãşoarã activitatea în şedinţe organizate lunar sau ori de câte ori este necesar. (2) Şedinţele comisiei se convoacã de cãtre preşedinte, se desfãşoarã numai în prezenţa acestuia şi a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor sãi. (3) În situaţia în care, din motive obiective, preşedintele nu poate participa la lucrãrile comisiei, deleagã aceastã competenţã vicepreşedintelui comisiei. (4) Deciziile comisiei se adoptã cu majoritatea simplã a voturilor. (5) În situaţia egalitãţii de voturi, decizia aparţine preşedintelui comisiei. (6) Preşedintele comisiei are dreptul la un singur vot. (7) Secretarul comisiei şi invitaţii care participã la lucrãrile comisiei nu au drept de vot. ART. 4 (1) Membrii comisiei de specialitate completeazã declaraţia de interese şi semneazã angajamentul de confidenţialitate, prevãzute în anexele nr. 3 şi 4 la ordin. Semnarea angajamentului de confidenţialitate se realizeazã şi de cãtre reprezentanţii desemnaţi în calitate de observator pe lângã comisia de specialitate. (2) Declaraţiile de interese ale membrilor comisiei de specialitate se actualizeazã anual sau ori de câte ori apar modificãri semnificative şi se pãstreazã la Secretariatul general al Ministerului Sãnãtãţii. ART. 5 (1) Comisia de specialitate se întruneşte la sediul Ministerului Sãnãtãţii. (2) Situaţia prezenţei membrilor comisiei, certificatã prin semnãtura preşedintelui acesteia, se depune, prin grija Secretariatului comisiei din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, lunar, pânã la data de 5 a lunii curente pentru luna expiratã. ART. 6 (1) Cheltuielile de deplasare ocazionate de participarea la şedinţele comisiei sunt suportate de instituţiile în care persoanele sunt încadrate sau unde acestea desfãşoarã activitate prin integrare clinicã. (2) Cheltuielile de deplasare din alte localitãţi, ocazionate de participarea membrilor în Comisia de specialitate de medicinã de familie, sunt suportate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii de la titlul II "Bunuri şi servicii - Deplasãri, detaşãri, transferãri". În vederea decontãrii, documentele de transport se depun la serviciul financiar din cadrul Direcţiei generale buget şi credite externe din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, pânã la data de 5 a lunii curente pentru luna expiratã. (3) Specialiştii invitaţi la lucrãrile comisiei de specialitate nu beneficiazã de decontarea cheltuielilor de deplasare.
CAP. II Atribuţiile comisiei de specialitate
ART. 7 Comisia de specialitate are urmãtoarele atribuţii: a) coordoneazã, din punct de vedere ştiinţific şi metodologic, domeniul de specialitate din sfera sa de competenţã; b) elaboreazã propuneri pentru pachetul de bazã de servicii medicale din cadrul sistemului de asigurãri sociale şi private de sãnãtate; c) fundamenteazã deciziile ministrului sãnãtãţii în probleme specifice domeniului de specialitate, vizând: - elaborarea politicilor şi strategiilor Ministerului Sãnãtãţii în domeniul sãu de competenţã; - elaborarea şi aplicarea ghidurilor de practicã medicalã şi a protocoalelor diagnostice şi terapeutice; - proiectarea de criterii şi standarde de performanţã pentru organizarea şi evaluarea activitãţii medicale din unitãţile sanitare publice; - achiziţia de aparaturã de înaltã performanţã pentru dotarea unitãţilor sanitare publice; - pregãtirea continuã a personalului de specialitate din sistemul de sãnãtate; - pregãtirea prin rezidenţiat a medicilor specialişti (numãrul de posturi necesar pentru pregãtirea pentru rezidenţiat, criteriile de admitere, structura pregãtirii etc.); - elaborarea criteriilor de admitere pentru obţinerea celei de-a doua specialitãţi; - programul de investiţii pentru dezvoltarea şi modernizarea sistemului de sãnãtate; - organizarea structurilor de specialitate ale instituţiilor din sistemul de sãnãtate; d) elaboreazã criterii specifice în vederea constituirii registrelor naţionale pentru bolile cu impact major asupra sãnãtãţii; e) colaboreazã cu Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti pentru elaborarea programelor de pregãtire profesionalã, organizarea şi desfãşurarea activitãţii de învãţãmânt; f) participã la organizarea şi desfãşurarea acţiunilor de control şi evaluare a activitãţii de specialitate întreprinse de Ministerul Sãnãtãţii în instituţiile sanitare; g) colaboreazã cu Comisia naţionalã de acreditare la elaborarea şi fundamentarea criteriilor şi standardelor de performanţã în vederea acreditãrii unitãţilor sanitare publice; h) elaboreazã standarde, pe tipuri de spitale, privind dotarea cu aparaturã medicalã, materiale sanitare, precum şi nomenclatoare cu medicamente specifice asistenţei terapeutice; i) participã la elaborarea documentaţiei pentru achiziţiile de medicamente şi materiale sanitare pentru programele naţionale de sãnãtate; j) consultã societãţile ştiinţifice sau asociaţiile profesional-ştiinţifice în problemele majore ori de interes naţional ale specialitãţii; k) formuleazã criteriile de evaluare a instituţiilor sau secţiilor/compartimentelor din specialitate; l) evalueazã bolnavii pentru trimiterea la tratament în strãinãtate, în conformitate cu metodologia stabilitã prin <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 50/2004 privind metodologia de trimitere a unor categorii de bolnavi pentru tratament în strãinãtate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; m) analizeazã şi avizeazã, în termen de 10 zile de la primire, caietele de sarcini sau documentaţia descriptivã elaborate în vederea achiziţionãrii de medicamente, materiale sanitare, aparate/echipamente medicale şi mijloace de transport specifice, primite de la comisiile de întocmire a documentaţiei de atribuire; n) îndeplineşte şi alte sarcini stabilite de ministrul sãnãtãţii, în acord cu specificul domeniului de activitate pe care îl coordoneazã. ART. 8 (1) Avizul prevãzut la art. 7 lit. m) este aviz consultativ. (2) În situaţia nerespectãrii termenului prevãzut la art. 7 lit. m), la propunerea motivatã a directorului Direcţiei pentru infrastructurã sanitarã, logisticã şi dispozitive medicale, ministrul sãnãtãţii dispune înlocuirea din comisia de specialitate a persoanelor care se fac vinovate de neîndeplinirea atribuţiei. ART. 9 Comisia de specialitate colaboreazã cu Direcţia generalã de sãnãtate publicã, asistenţã medicalã şi programe pentru rezolvarea urmãtoarelor probleme: - definirea obiectivelor şi activitãţilor cuprinse în programele naţionale de sãnãtate; - estimarea necesarului de fonduri pentru organizarea şi desfãşurarea programelor naţionale de sãnãtate; - elaborarea de criterii şi standarde pentru evaluarea impactului, oportunitãţii şi eficienţei programelor naţionale de sãnãtate; - analiza modului de aplicare a strategiilor terapeutice şi de îndeplinire a obiectivelor programelor naţionale de sãnãtate; - elaborarea, în proiect, a listelor de medicamente şi materiale sanitare ce urmeazã a fi achiziţionate pentru programele naţionale de sãnãtate. ART. 10 Comisia de specialitate poate solicita, prin intermediul direcţiilor din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, materiale documentare şi alte informaţii necesare activitãţii ei. ART. 11 Ministerul Sãnãtãţii, prin direcţiile de specialitate, asigurã buna desfãşurare a lucrãrilor comisiei de specialitate.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email