Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 16 iulie 2009  de organizare si functionare al Dispeceratului unic pentru centralizarea paturilor libere care se asigura de catre spitalele de urgenta din municipiul Bucuresti pentru internarea pacientilor proveniti din UPU sau CPU    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 16 iulie 2009 de organizare si functionare al Dispeceratului unic pentru centralizarea paturilor libere care se asigura de catre spitalele de urgenta din municipiul Bucuresti pentru internarea pacientilor proveniti din UPU sau CPU

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 527 din 30 iulie 2009
CAP. I
Organizare

ART. 1
În sensul prezentului regulament, termenii de mai jos au urmãtorul înţeles:
1. platformã informaticã - suportul tehnic şi programele informatice prin care se realizeazã procesul de dispecerizare;
2. coordonator - Centrul Operativ pentru Situaţii de Urgenţã din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, având rolul de coordonare operativã, supraveghere şi control al procesului de dispecerizare. Accesul în cadrul platformei informatice de dispecerizare se face utilizându-se drept de administrator;
3. administrator - Serviciul de Ambulanţã al Municipiului Bucureşti (SAMB) prin Dispeceratul SAMB, şi Serviciul Mobil de Urgenţã, Reanimare şi Descarcerare (SMURD) Bucureşti, prin Dispeceratul ISU-SMURD Bucureşti. Aceştia, în calitate de administratori ai platformei informatice, beneficiazã de dreptul de administrare asupra platformei informatice, precum şi de toate drepturile conferite de prezentul regulament, scopul principal fiind acela de a putea vizualiza locurile libere din toate unitãţile sanitare publice din Bucureşti, în scopul direcţionãrii ambulanţelor cu medic cãtre spitalele care au locuri libere;
4. utilizator - unitatea sanitarã publicã care are acces în cadrul platformei informatice pentru a putea introduce numãrul paturilor libere din cadrul fiecãrei secţii a spitalului şi de a le elimina pe mãsura ocupãrii lor.
ART. 2
(1) Toate UPU/CPU ale spitalelor care au fost dotate cu staţii radio în reţeaua TETRA au obligaţia sã menţinã în stare de funcţionare aceste staţii, în UPU/CPU (în "Grupul Spitale", subgrupul "Spital Buc"), pentru a putea comunica cu cei care au acces în sistemul TETRA. Staţia va fi montatã în proximitatea operatoarei de la registraturã sau triaj, care va avea sarcina sã o supravegheze şi sã rãspundã cu promptitudine.
(2) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, toate instituţiile participante la procedura de dispecerizare vor instala câte un terminal în reţeaua de cooperare "I. C." a Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) în UPU/CPU, în proximitatea terminalului PC, pentru a putea avea o legãturã operativã securizatã cu toţi utilizatorii şi administratorii.

CAP. II
Funcţionare

ART. 3
(1) În UPU/CPU al fiecãrui utilizator se va înfiinţa un registru de dispecerizare, care va fi înregistrat la registratura instituţiei, va avea toate filele numerotate şi ştampilate cu ştampila UPU/CPU, iar pe ultima filã va avea inscripţionat: "Acest registru conţine un nr. de ....... file numerotate şi ştampilate", cuvinte urmate de semnãtura şi parafa medicului şef al UPU/CPU.
(2) În registrul prevãzut la alin. (1) se vor trece zilnic urmãtoarele: data şi ora la care au fost introduse locurile libere şi orele la care au fost eliminate, precum şi numele complet şi funcţia celui care a fãcut aceste operaţii. De asemenea, vor fi consemnate eventualele disfuncţionalitãţi în operarea platformei informatice, ora la care a fost sesizatã problema, cui i-a fost sesizatã şi ora remedierii.
(3) La începutul fiecãrei gãrzi/ture, medicul şef al UPU/CPU sau medicul responsabil de gardã va nominaliza persoanele care vor avea dreptul de a opera în cadrul dispecerizãrii.
ART. 4
Administratorii vor consemna datele legate de dispecerizarea locurilor libere în registrele proprii ale dispeceratelor SAMB şi, respectiv, ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţã "Dealu Spirii" (ISU) - Serviciului Mobil de Urgenţã, Reanimare şi Descarcerare (SMURD) Bucureşti.
ART. 5
Fiecare administrator şi fiecare utilizator vor primi conturi şi parole iniţiale de acces în cadrul platformei informatice de dispecerizare. Dupã activarea contului, fiecare administrator şi fiecare utilizator îşi vor modifica parolele, introducând o parolã proprie pentru a nu permite intrãri neautorizate în sistem. Periodic, la maximum 6 luni, aceste parole vor fi modificate din motive de securitate.
ART. 6
(1) În cursul dimineţii, fiecare secţie a spitalelor nominalizate în anexa nr. 1 la ordin va elibera un numãr de locuri pentru a putea fi folosite pentru internarea urgenţelor, astfel încât la nivelul întregului spital acestea sã totalizeze între 5% şi 10% din totalul locurilor spitalului.
(2) Aceste locuri vor fi comunicate de asistentele şefe ale secţiilor cãtre UPU/CPU pânã cel mai târziu la ora 13,00 a aceleiaşi zile, pentru a putea fi introduse în sistem pânã cel mai târziu la ora 13,30.
(3) Vor fi comunicate ca locuri libere cele existente fizic libere la ora 13,00 şi cele care vor fi eliberate în orele urmãtoare (de exemplu: externãri, transferuri intra- şi interspitaliceşti etc.).
(4) Locurile libere cu posibilitate de ventilaţie mecanicã din secţiile de terapie intensivã (STI) vor fi comunicate separat, din totalul locurilor libere din STI.
(5) Persoanele desemnate la art. 3 alin. (3) vor introduce în sistem datele transmise de secţii şi le vor consemna în registru.
(6) Pe mãsura ocupãrii locurilor, secţiile vor transmite datele cãtre UPU/CPU, iar cei responsabili vor face modificãrile în sistem şi vor consemna în registru.
(7) Sunt interzise internãrile programate pe locurile asigurate pentru urgenţã şi raportate în sistem ca atare.
ART. 7
Procedura de dispecerizare a locurilor libere se aplicã pentru urgenţele cotidiene. În cazul unor evenimente cu victime multiple sau de activare parţialã ori totalã a Planului Roşu vor fi direcţionaţi pacienţi cãtre spitale, indiferent dacã au sau nu locuri libere.
ART. 8
(1) Dispeceratele celor douã servicii publice de urgenţã prespitaliceşti, SAMB şi SMURD Bucureşti vor direcţiona ambulanţele cu medic, în funcţie de locurile libere pe fiecare specialitate şi de gravitatea cazului, cãtre cel mai apropiat spital competent.
(2) Dacã pacientul este stabil, ambulanţele cu medic pot fi direcţionate şi cãtre un alt spital competent care are locuri libere, dacã prin aceasta ambulanţa nu este îndepãrtatã prea mult de la staţia/unitatea de bazã.
(3) În cazul pacienţilor critici, aceştia pot fi transportaţi la cel mai apropiat spital competent, chiar dacã nu are locuri libere, cu acordul dispeceratului serviciului public de urgenţã prespitalicesc, în vederea stabilizãrii lor. Ulterior, spitalul în cauzã îi poate transfera la un alt spital care are locuri libere, cu sprijinul Dispeceratului SAMB, care îi va furniza date despre spitalele care au locuri libere, în vederea organizãrii transferului interclinic, conform <>Ordinului ministrului sãnãtãţii publice nr. 1.091/2006 privind aprobarea protocoalelor de transfer interclinic al pacientului critic, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 775 din 13 septembrie 2006.
(4) Prevederile prezentului regulament nu se aplicã echipajelor de prim ajutor ale SMURD sau ambulanţelor tip B2 cu asistent ale SAMB, care vor transporta pacientul la cel mai apropiat spital competent.
(5) Prin derogare de la prevederile alin. (4), pentru pacienţii stabili, cu aprobarea medicului coordonator al Dispeceratului SAMB, ambulanţele tip B2 cu asistent ale SAMB pot fi direcţionate şi cãtre un alt spital competent care are locuri libere.
(6) În cazul pacienţilor critici dispeceratele SAMB şi ISU-SMURD Bucureşti au obligaţia sã anunţe prin radio (în reţeaua TETRA) sau telefonic (în reţeaua "I. C.") UPU/CPU-ul de destinaţie despre momentul estimat al sosirii echipajului şi o scurtã prezentare a cazului.
ART. 9
În cazul unor dificultãţi de utilizare a platformei informatice se va proceda astfel:
a) utilizatorul va informa Dispeceratul SAMB despre problema în cauzã, în scopul remedierii ei, se va consemna în registrul propriu datele prevãzute la art. 3 alin. (2);
b) Dispeceratul SAMB, ca administrator şi responsabil al întreţinerii platformei informatice a Dispeceratului, va întreprinde toate mãsurile pentru remedierea problemei;
c) Dispeceratul SAMB va comunica utilizatorului care a sesizat problema momentul remedierii ei;
d) în cazul în care problema este identificatã ca fiind localã, a utilizatorului, în sensul unei probleme la terminalul PC sau la legãtura internet, utilizatorul va fi informat şi va remedia problema în cel mai scurt timp;
e) în cazul în care Dispeceratul SAMB nu poate fi contactat, va fi informat despre problemã al doilea administrator, Dispeceratul ISU-SMURD Bucureşti, care va informa pe canale specifice Dispeceratul SAMB în scopul remedierii problemei.
ART. 10
În cazul în care platforma informaticã a Dispeceratului nu poate fi accesatã, utilizatorul în cauzã va comunica telefonic (în reţeaua "I. C.") dispeceratelor SAMB şi ISU-SMURD Bucureşti lista paturilor libere, pentru ca acestea sã îşi desfãşoare în bune condiţii procesul de direcţionare a cazurilor cãtre spitale.

CAP. III
Coordonare şi monitorizare

ART. 11
Ministerul Sãnãtãţii, prin Centrul Operativ pentru Situaţii de Urgenţã, desfãşoarã activitatea de coordonare şi monitorizare a activitãţii de dispecerizare a paturilor libere raportate de spitalele publice din municipiul Bucureşti.
ART. 12
(1) Centrul Operativ pentru Situaţii de Urgenţã dispune organizarea unor şedinţe de analizã a activitãţii de dispecerizare în scopul îmbunãtãţirii acesteia, cu participarea reprezentanţilor administratorilor şi utilizatorilor.
(2) În primele 6 luni şedinţele se vor organiza lunar, iar ulterior se vor organiza trimestrial, precum şi ori de câte ori va fi nevoie.
ART. 13
Centrul Operativ pentru Situaţii de Urgenţã poate solicita, în baza propriilor constatãri sau la sesizarea unuia dintre administratori, efectuarea de controale la utilizatorii care nu comunicã sau comunicã eronat numãrul locurilor libere.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 14
Lista utilizatorilor programului informatic se poate modifica periodic, în funcţie de numãrul acestora sau de secţiile pe care un utilizator le are în structurã la un moment dat, cu aprobarea coordonatorului şi informarea administratorilor.
ART. 15
Raportarea eronatã sau neraportarea locurilor libere atrage rãspunderea administrativã, civilã sau penalã, dupã caz.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016