Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 16 august 1993  de organizare si functionare a Regiei Autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 16 august 1993 de organizare si functionare a Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta Sud"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 216 din 2 septembrie 1993

CAP. 1
Prevederi generale
ART. 1
Denumirea: Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta Sud".
ART. 2
Forma juridica: "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" este regie autonoma cu personalitate juridica, functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara si isi desfasoara activitatea pe baza prezentului regulament de organizare si functionare si a legislatiei in vigoare.
ART. 3
Sediul Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" este in cladirea administrativa din cadrul terminalului ferry-boat, in afara perimetrului zonei libere.
Acest sediu va putea fi schimbat in conditiile legii.
ART. 4
Delimitarea geografica a Zonei libere Constanta Sud este:
Platforma nr. I - in suprafata de 26,7 ha, delimitata astfel:
la est - cladirea administratiei din cadrul terminalului ferry-boat;
la sud - drum de acces port;
la vest - triaj cale ferata aferenta molului I Sud;
la nord - platforma aferenta fundului de bazin nr. I.

Platforma nr. II - in suprafata de 10,3 ha, delimitata astfel:
la est - racord cale ferata, triaj cale ferata mol I Sud;
la sud - triaj cale ferata portuara;
la vest si nord - drum de acces port.

Platforma nr. III - in suprafata de 140 ha, delimitata astfel:
la sud - digul de protectie Sud;
la vest - terminalul RO-RO;
la nord - acvatoriul portuar;
la est - digul inferior situat la jumatatea molului IV. Aceasta suprafata se va extinde in viitor pina la digul de intrare.

CAP. 2
Obiectul de activitate
ART. 5
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" are ca obiect de activitate: administrarea si exploatarea suprafetei declarate zona libera.
In calitate de administrator al bunurilor din patrimoniu, administreaza si asigura exploatarea platformelor, magaziilor, instalatiilor, utilajelor, cladirilor social-administrative, grupurilor sociale, statiilor de transformare etc., aflate in dotare proprie, si colaboreaza cu toti agentii economici, persoane fizice si juridice, romane sau straine, in activitati de investitii si modernizari ale mijloacelor din dotare.
ART. 6
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta Sud", in calitate de administrator al bunurilor din patrimoniul sau, are urmatoarele atributii:
a) raspunde de respectarea reglementarilor legale aplicabile in realizarea obiectului sau de activitate si controleaza felul in care persoanele care activeaza in zona libera respecta prevederile legale ce se aplica in aceasta zona;
b) concesioneaza si inchiriaza terenuri si constructii din zona libera persoanelor fizice si juridice romane sau straine;
c) administreaza si asigura exploatarea platformelor, magaziilor, instalatiilor, utilajelor, cladirilor social-administrative, grupurilor sociale, statiilor de transformare, suprafetelor de teren etc., aflate in dotare proprie;
d) asigura repararea si intretinerea constructiilor civile;
e) asigura intretinerea in stare de functionare a utilitatilor privind furnizarea de apa, agent termic si energie electrica;
f) asigura intretinerea cailor rutiere de acces;
g) asigura salubrizarea cladirilor si constructiilor situate in zona libera si preluarea reziduurilor petroliere, menajere si industriale;
h) inregistreaza situatia statistica a datelor de productie si financiare a agentilor economici care utilizeaza Zona libera Constanta Sud;
i) avizeaza si coordoneaza realizarea activitatilor in zona libera prin eliberarea de licente tuturor utilizatorilor zonei libere, agenti economici, persoane fizice si juridice romane sau straine, in scopul dezvoltarii echilibrate a zonei, al evitarii concurentei neloiale si al protejarii mediului ambiant;
j) stabileste, potrivit reglementarilor legale, tarifele minime anuale pentru toate activitatile care se desfasoara in interiorul zonei libere sau in legatura cu aceasta;
k) solicita, pe baza unor studii de fezabilitate, extinderea terenului zonei libere stabilit prin hotarire a Guvernului;
l) in calitate de administrator al Zonei libere Constanta Sud insoteste echipa de control trecere frontiera la mijloacele de transport;
m) aproba documentatiile tehnice si proiectele de executie a noilor obiective economice realizate prin mijloace proprii de catre agenti economici romani sau straini, sau in cooperare cu acestia, in conformitate cu legislatia in vigoare, in scopul dezvoltarii echilibrate a zonei si al protectiei mediului ambiant;
n) asigura aplicarea normelor de protectia muncii si a mediului inconjurator si controleaza modul de respectare a acestora;
o) organizeaza activitatea de prevenire si stingere a incendiilor;
p) intocmeste si executa, conform legii, bugetul de venituri si cheltuieli pentru activitatea proprie;
r) informeaza periodic sau la cererea Ministerului Transporturilor asupra activitatilor desfasurate in zona libera si a eficientei acestora;
s) elaboreaza studii si programe privind proportiile, nivelurile si ritmurile de dezvoltare, modernizare si sistematizare a Zonei libere Constanta Sud;
t) organizeaza si desfasoara activitatea de paza si control, la portile de acces si pe intreg teritoriul Zonei libere Constanta Sud, in interiorul acesteia.
ART. 7
In Zona libera Constanta Sud se pot desfasura urmatoarele activitati:
a) manipularea, depozitarea, sortarea, masurarea, ambalarea, conditionarea, asamblarea, prelucrarea, fabricarea, marcarea, testarea, licitarea, vinzarea-cumpararea, expertizarea, repararea, dezmembrarea marfurilor, transportul si expeditiile interne si internationale;
b) organizarea de expozitii;
c) operatiuni de bursa si financiar-bancare;
d) infiintarea de cantine si restaurante, precum si magazine de desfacere sau comercializare en gros sau en detail, in perimetrul zonei libere;
e) inchirierea sau concesionarea cladirilor, terenurilor, spatiilor de depozitare si a spatiilor neamenajate destinate construirii de obiective economice;
f) controlul calitativ si cantitativ al marfurilor;
g) aprovizionarea mijloacelor de transport care opereaza in Zona libera Constanta Sud;
h) prestari de servicii, precum si alte activitati specifice regimului de zona libera.
Activitatile prevazute la art. 7 se vor desfasura asigurindu-se masurile de protectia mediului. In baza aprobarii conducerii Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta Sud", personalului de control al protectiei mediului i se permite accesul in zona libera pentru efectuarea controlului.
ART. 8
Activitatile prevazute mai sus se realizeaza de agentii economici utilizatori ai Zonei libere Constanta Sud, cu avizul si pe baza licentelor eliberate de Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta Sud", in conformitate cu instructiunile Ministerului Transporturilor.
ART. 9
Introducerea sau scoaterea in si din zona libera a marfurilor de orice fel, a mijloacelor de transport, se face cu respectarea prevederilor legale in vigoare in ceea ce priveste controlul sau supravegherea vamala, controlul de frontiera, controlul sanitar-veterinar sau fitosanitar, dupa caz.
Este interzis accesul in zona libera al marfurilor al caror import este prohibit pe teritoriul Romaniei prin lege sau prin conventiile internationale la care Romania este parte.

CAP. 3
Patrimoniul
ART. 10
Patrimoniul Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" este constituit potrivit prevederilor art. 12 din Hotarirea Guvernului nr. 410/1993.
ART. 11
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" este administratorul bunurilor din patrimoniul sau. In exercitarea dreptului de administrare, regia foloseste si dispune in mod autonom de bunurile pe care le are in patrimoniu pentru realizarea obiectului sau de activitate si beneficiaza de rezultatele utilizarii acestora, potrivit legislatiei in vigoare.

CAP. 4
Organele de conducere ale Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta Sud"
ART. 12
Conducerea Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" este asigurata de:
- consiliul de administratie;
- directorul general al regiei, care este si presedintele consiliului de administratie si este numit de consiliul de administratie, cu avizul Ministerului Transporturilor.
ART. 13
Consiliul de administratie se numeste prin ordinul ministrului transporturilor si este compus din 9 membri, dupa cum urmeaza:
- un reprezentant al Ministerului Transporturilor;
- un reprezentant al Ministerului Finantelor;
- economisti, ingineri, juristi, tehnicieni dintre salariatii Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" sau din afara acesteia, specialisti in ramura de activitate.
La lucrarile consiliului de administratie pot participa, ca invitati, si delegati ai altor organe sau institutii, pentru consultare in probleme ce privesc acele organe sau institutii.
Activitatea consiliului de administratie se desfasoara pe baza prezentului regulament si a regulamentului de functionare propriu.
ART. 14
Membrii consiliului de administratie sint numiti pe o perioada de 4 ani; jumatate dintre ei pot fi inlocuiti la fiecare 2 ani, prin rotatie. Consiliul de administratie poate propune Ministerului Transporturilor inlocuirea unui membru necorespunzator, precum si completarea locurilor devenite vacante din diferite motive, in cursul perioadei de 4 ani. Membrul nou-numit va functiona numai pina la incheierea acestei perioade.
Completarea locurilor vacante se va face numai cu persoane de aceeasi specialitate cu membrii pe care acestea ii inlocuiesc.
Membrii consiliului de administratie nu pot participa la conducerea societatilor comerciale si regiilor autonome cu care Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" intretine relatii de afaceri sau cu care are interese contrare.
ART. 15
Membrii consiliului de administratie isi pastreaza calitatea de angajati la unitatea sau institutia de la care provin, cu toate drepturile si obligatiile derivind din aceasta calitate. Pentru activitatea depusa in consiliul de administratie, acestia primesc o indemnizatie lunara al carei cuantum se stabileste prin hotarirea consiliului.
ART. 16
Consiliul de administratie se intruneste lunar si ori de cite ori interesele regiei o cer, la solicitarea presedintelui care stabileste ordinea de zi, sau la solicitarea a cel putin jumatate plus unu din membrii consiliului.
ART. 17
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare. Activitatea acestora poate fi compensata material, conform intelegerii, pe baza de contract.
ART. 18
Consiliul de administratie poate lua hotariri numai in prezenta majoritatii simple a membrilor sai. Daca aceasta majoritate nu este realizata, intrunirea acestuia se reprogrameaza intr-un termen de cel mult 15 zile, cu aceeasi ordine de zi.
ART. 19
Consiliul de administratie are in principal urmatoarele atributii:
a) aproba conceptia si strategia de dezvoltare a regiei, aproba introducerea de noi tehnologii si modernizarea celor existente, intretinerea functionalitatii si repararea tuturor constructiilor din dotare;
b) analizeaza bilantul contabil anual si contul de profit si pierderi si le inainteaza Ministerului Finantelor pentru a fi aprobate potrivit legii;
c) aproba bugetul de venituri si cheltuieli;
d) aproba sau propune spre aprobare, potrivit competentelor, investitiile ce urmeaza a se realiza de catre regie;
e) stabileste prin negociere, potrivit legii, grilele de salarizare, in functie de studii si munca efectiv prestata, formele de salarizare, alte drepturi salariale pentru personalul regiei;
f) aproba structura organizatorica a regiei, intocmeste nomenclatoarele de functii si aproba infiintarea de noi compartimente de activitate sau desfiintarea unora;
g) stabileste atributiile, competentele si relatiile compartimentelor din aparatul propriu al regiei cu tertii;
h) aproba volumul maxim al creditelor bancare ce pot fi contractate pentru investitii;
i) propune spre aprobare, in conditiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, inchirierea sau locatia de gestiune ale unor bunuri sau servicii din patrimoniul regiei;
j) aproba constituirea fondului de rezerva, a fondului de dezvoltare si a altor fonduri, in conditiile legii;
k) aproba, in conditiile legii, angajarea si efectuarea de cheltuieli de orice natura, inclusiv pentru investitii, tranzactii financiare si comerciale, vinzari sau inchirieri de bunuri mobile sau imobile care nu mai sint necesare sau ale caror cheltuieli de intretinere sint nejustificate economic;
l) aproba nivelul minim anual al tarifelor si taxelor pentru toate activitatile si prestatiile pe care le efectueaza in zona libera, pe baza analizei complete si comparative si le supune spre avizare Ministerului Transporturilor;
m) aproba nivelurile taxelor pentru eliberarea de licente utilizatorilor Zonei libere Constanta Sud, agentilor economici, persoane fizice sau juridice romane sau straine, pentru desfasurarea de catre acestia de activitati in nume propriu;
n) asigura respectarea prevederilor legale privind protectia mediului inconjurator, salubrizarea si preluarea reziduurilor petroliere, menajere si a gunoiului;
o) numeste si revoca, cu avizul ministrului transporturilor, directorii regiei;
p) prezinta anual Ministerului Transporturilor un raport asupra activitatii desfasurate in perioada expirata si asupra programului de activitate in curs;
r) exercita orice alte atributii ce ii revin din prevederile legale in vigoare si din regulamentul de organizare si functionare si aproba orice alte masuri care privesc activitatea regiei.
ART. 20
Directorul general al regiei reprezinta interesele acesteia in raport cu tertii si in fata organelor si organizatiilor din tara si din strainatate.
ART. 21
Directorul general al regiei are, in principal, urmatoarele atributii si competente:
a) conduce sedintele consiliului de administratie;
b) asigura conducerea curenta a regiei;
c) dispune, urmareste si asigura aducerea la indeplinire a hotaririlor consiliului de administratie si a prevederilor legale;
d) aproba regulamente si instructiuni de serviciu pentru administrarea, pastrarea si intretinerea mijloacelor materiale din dotarea regiei, dezvoltarea si modernizarea acesteia, precum si pentru operatiunile financiar-contabile specifice, recrutarea, pregatirea si perfectionarea personalului;
e) aproba angajarea si concedierea personalului din aparatul propriu;
f) numeste si revoca conducatorii compartimentelor de munca;
g) indeplineste orice alte atributii si aproba orice alte masuri privind activitatea regiei, potrivit competentelor acordate.
ART. 22
Directorul general poate delega o parte dintre atributiile sale directorilor de specialitate. Unul dintre directorii de specialitate il inlocuieste pe directorul general, in lipsa acestuia, pe baza de imputernicire scrisa a directorului general.

CAP. 5
Bugetul de venituri si cheltuieli
ART. 23
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul contabil si contul de profit si pierderi, dupa modelele stabilite de Ministerul Finantelor. Bilantul contabil anual si contul de profit si pierderi se aproba in conditiile legii si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
ART. 24
Administratia este obligata sa-si acopere, din activitatea proprie, toate cheltuielile necesare functionarii si dezvoltarii.
ART. 25
Bugetul de venituri si cheltuieli al Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" se stabileste pentru fiecare exercitiu financiar si cuprinde:
- venituri din aplicarea tarifelor de inchiriere si concesionare, sume provenite din prestari de servicii, din taxe de licente, comisioane, precum si alte venituri;
- cheltuieli din valori consumate in activitatea de baza, inclusiv cheltuielile de salarizare, amortizare a mijloacelor fixe, intretinerea, repararea si exploatarea mijloacelor din patrimoniu, cheltuieli de administratie, rambursarea creditelor cu plata dobinzilor, precum si celelalte cheltuieli prevazute de acte normative in vigoare.
Bugetul de venituri si cheltuieli se intocmeste anual si se defalca pe trimestre.
ART. 26
Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" hotaraste cu privire la investitiile care urmeaza a fi realizate, in limita competentelor ce ii sint acordate, stabileste nivelul surselor proprii de finantare si determina volumul alocatiilor necesare de la bugetul de stat si, dupa caz, a creditelor bancare pentru obiectivele de investitii.

CAP. 6
Dispozitii finale
ART. 27
Pentru lucrarile cu ciclu lung de executie, Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" poate incheia contracte de lucrari sau prestari de servicii cu plata esalonata in rate, a caror achitare poate fi prevazuta in mai multe exercitii bugetare consecutive.
ART. 28
Litigiile Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta Sud" cu persoane fizice sau juridice, romane sau straine, sint de competenta instantelor judecatoresti din Romania sau pot fi solutionate prin arbitraj, potrivit prevederilor legale.
ART. 29
Dispozitiile prezentului regulament se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 84/1992 si cu alte prevederi legale in vigoare.

----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016