Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 15 iunie 2021  privind soluţionarea plângerilor împotriva operatorilor de reţea/sistem din sectorul energiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 15 iunie 2021 privind soluţionarea plângerilor împotriva operatorilor de reţea/sistem din sectorul energiei

EMITENT: Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 673 din 8 iulie 2021
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 47 din 15 iunie 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 673 din 8 iulie 2021.
──────────
    CAP. I
    Scop şi domeniu de aplicare
    ART. 1
    Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, denumită în continuare ANRE, soluţionează plângerile împotriva operatorilor de reţea/sistem din sectorul energiei.

    ART. 2
    Prezentul regulament este elaborat în scopul creării unui mecanism de soluţionare a plângerilor împotriva operatorilor de reţea/sistem din sectorul energiei, aşa cum sunt aceştia definiţi în cuprinsul Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege.

    ART. 3
    (1) Este îndreptăţită să depună la ANRE plângere împotriva unui operator de reţea/sistem din sectorul energiei, dacă aceasta vizează activitatea acestuia, persoana fizică sau juridică care, prin actul emis de către acesta sau prin răspunsul primit la cererea sa, consideră că îi este încălcat un drept recunoscut de lege sau un interes legitim.
    (2) Este îndreptăţită să depună la ANRE plângere împotriva unui operator de reţea/sistem din sectorul energiei, dacă aceasta vizează activitatea acestuia, persoana fizică sau juridică care s-a adresat unui operator de reţea/sistem din sectorul energiei şi se află în situaţia unui refuz nejustificat din partea acestuia de a efectua o anumită operaţiune necesară pentru exercitarea sau protejarea dreptului sau interesului său legitim.
    (3) Termenul pentru depunerea plângerilor prevăzute la alin. (1) şi (2) curge de la momentul primirii răspunsului de către reclamant cu privire la cererea sa.

    ART. 4
    Nu se supun prevederilor prezentului regulament:
    a) reclamaţiile/sesizările formulate de o persoană fizică sau juridică, în sectorul energiei, la adresa unui participant la piaţa de energie/titular de licenţă/titular de atestat/titular de autorizaţie, înaintate spre soluţionare ANRE, care fac obiectul soluţionării Procedurii privind soluţionarea reclamaţiilor părţilor interesate în sectorul energiei, aprobată prin ordin al preşedintelui ANRE;
    b) neînţelegerile apărute la încheierea contractelor în sectorul energiei, conform dispoziţiilor art. 9 alin. (1) lit. k), precum şi ale art. 10 alin. (1) lit. ş) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2012, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare OUG nr. 33/2007;
    c) plângerile/litigiile/disputele contractuale pe piaţa angro şi cu amănuntul apărute între participanţii la piaţa de energie, conform dispoziţiilor art. 20 alin. (3)-(5), art. 62 alin. (1) lit. h^6) şi j), ale art. 145 alin. (4) lit. j) şi ale art. 174 alin. (8)-(10) din Lege;
    d) plângerile/disputele/divergenţele privind accesul la reţelele/sistemele din sectorul energiei, conform dispoziţiilor art. 25 alin. (3), ale art. 153 din Lege, precum şi ale prevederilor art. 11 alin. (2) din OUG nr. 33/2007;
    e) plângerile privind declanşarea unor investigaţii, conform dispoziţiilor art. 9 alin. (1) lit. y) şi z), ale art. 10 alin. (1) lit. b) şi alin. (6) lit. d) din OUG nr. 33/2007;
    f) plângerile a căror soluţionare nu face obiectul reglementărilor în vigoare din sectorul energiei;
    g) plângerile prin intermediul cărora se solicită soluţionarea unor aspecte a căror rezolvare nu intră în competenţa ANRE, inclusiv aspecte legate de proprietate, dezmembrăminte ale dreptului de proprietate sau alte drepturi reale;
    h) plângerile legate de sustragerea energiei electrice şi/sau de intervenţia asupra reţelelor/sistemelor, de modalitatea de determinare a cantităţii de energie electrică/gaze naturale care face obiectul unui prejudiciu legat de sustragerea energiei electrice, de modul în care operatorul de reţea/sistem a acţionat în aceste situaţii;
    i) plângerile al căror obiect depăşeşte 36 de luni de la data săvârşirii;
    j) plângerile deduse spre soluţionare instanţelor judecătoreşti sau unor entităţi juridice pe cale extrajudiciară nu mai pot fi adresate spre soluţionare şi ANRE.


    ART. 5
    Orice plângere transmisă cu nerespectarea termenului prevăzut la art. 4 lit. i) se respinge ca fiind tardiv introdusă.

    CAP. II
    Definiţii
    ART. 6
    (1) În înţelesul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) audiere - etapă a procedurii de soluţionare a plângerii împotriva unui operator de reţea/sistem din sectorul energiei în cadrul căreia părţile îşi expun punctele de vedere şi argumentele pe care acestea se întemeiază;
    b) comisie - grup de persoane din cadrul ANRE, constituit din angajaţi care împreună posedă abilităţile, experienţa şi competenţa necesare, inclusiv juridică, astfel încât să garanteze imparţialitatea acţiunilor sale, desemnat să soluţioneze plângerea;
    c) reclamat - operator de reţea/sistem din sectorul energiei, împotriva căruia este formulată o plângere; prin operator de reţea/sistem din sectorul energiei se înţelege: operator de distribuţie şi operator de transport şi de sistem în sectorul energiei electrice, precum şi operator de distribuţie, operator al terminalului GNL, operator de înmagazinare şi operator de transport şi de sistem în sectorul gazelor naturale, aşa cum sunt definiţi în Lege;
    d) reclamant - persoană fizică sau juridică care transmite la ANRE o plângere împotriva unui operator de reţea/sistem din sectorul energiei;
    e) părţi - reclamant şi reclamat.

    (2) Definiţiile prevăzute la alin. (1) se completează cu definiţiile prevăzute în Lege.

    CAP. III
    Soluţionarea plângerii împotriva unui operator de reţea/sistem din sectorul energiei
    SECŢIUNEA 1
    Aspecte generale
    ART. 7
    (1) Soluţionarea plângerii împotriva unui operator de reţea/sistem din sectorul energiei presupune parcurgerea consecutivă a următoarelor etape:
    a) soluţionarea la nivelul reclamatului;
    b) soluţionarea la nivelul ANRE.

    (2) În situaţia prevăzută la alin. (1) lit. b), în cazul în care, pe parcursul procesului de soluţionare a plângerii împotriva reclamatului, apar şi alte neînţelegeri/divergenţe/plângeri, în măsura în care ANRE hotărăşte că este posibil, acestea se includ în procedura de soluţionare aflată deja în derulare. În caz contrar, acestea vor face obiectul unei soluţionări ulterioare, reluându-se etapele procedurale.
    (3) Limba oficială utilizată pe parcursul desfăşurării acestei proceduri este limba română, iar documentele redactate într-o limbă străină vor fi însoţite de traducerea în limba română, certificată de un traducător autorizat; în caz contrar, documentele nu vor fi luate în considerare.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Soluţionarea la nivelul operatorului de reţea/sistem
    ART. 8
    (1) Părţile au obligaţia parcurgerii procedurii soluţionării plângerii împotriva unui operator de reţea/sistem din sectorul energiei, la nivelul acestuia, prealabil declanşării procedurii la nivelul ANRE.
    (2) În acest sens, reclamantul se adresează reclamatului cu o plângere, în termen de 30 de zile de la data primirii răspunsului nesatisfăcător al reclamatului sau de la data la care reclamantul trebuia să primească răspunsul.
    (3) În termen de 7 zile de la primirea plângerii, operatorul de reţea/sistem căruia i s-a adresat reclamantul transmite în scris invitaţia de soluţionare.
    (4) În termen de 7 zile de la primirea invitaţiei, reclamantul are obligaţia de a transmite operatorului de reţea/sistem punctul său de vedere, însoţit de toate documentele pe care îşi întemeiază susţinerea.
    (5) Documentele depuse în copie vor fi certificate pe fiecare pagină „conform cu originalul“ şi vor conţine data, numele în clar al celui care face certificarea, semnătura acestuia, olografă sau electronică, după caz.
    (6) În vederea soluţionării plângerii, în termen de 15 zile de la data transmiterii invitaţiei de soluţionare a plângerii se desfăşoară şedinţa comună, organizată de către reclamat.
    (7) Reclamantul are obligaţia confirmării către reclamat a participării la şedinţa organizată în vederea soluţionării plângerii sale.
    (8) În cazul în care reclamantul nu se prezintă la şedinţa comună şi nu a comunicat reclamatului, în timp util, faptul că nu poate participa la şedinţa comună, operatorul de reţea/sistem va încheia un proces-verbal în care se va consemna acest fapt, considerându-se că reclamantul a renunţat la soluţionarea plângerii.
    (9) În situaţia în care părţile implicate soluţionează plângerea se va întocmi în termen de 3 zile lucrătoare o minută care să consfinţească înţelegerea dintre părţi.
    (10) În situaţia în care minuta încheiată cu ocazia şedinţei comune, întocmită conform anexei nr. 1, nu este însuşită sau este însuşită parţial de către una dintre părţile implicate, se consideră că plângerea nu a fost soluţionată la acest nivel şi, în termen de 30 de zile de la data desfăşurării şedinţei comune, reclamantul transmite către ANRE cererea de soluţionare a plângerii împotriva reclamatului, întocmită conform modelului din anexa nr. 2.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Soluţionarea la nivelul ANRE
    ART. 9
    (1) Plângerea transmisă la ANRE de către reclamant se soluţionează de către Comisia de soluţionare a plângerii împotriva operatorului de reţea/sistem din sectorul energiei, denumită în continuare Comisie.
    (2) Documentele ce însoţesc plângerea trebuie să cuprindă cel puţin următoarele:
    a) copia minutei încheiate în condiţiile art. 8 alin. (10);
    b) corespondenţa dintre părţi privind soluţionarea plângerii;
    c) decizii ale organelor jurisdicţionale, în măsura în care acestea există;
    d) indicarea temeiului legal în baza căruia îşi fundamentează pretenţiile;
    e) alte documente cuprinzând informaţii tehnice sau de altă natură, necesare soluţionării plângerii.

    (3) Certificarea copiilor documentelor prevăzute la alin. (2) se realizează în atâtea exemplare câte părţi sunt şi unul în plus pentru ANRE. Aceasta va conţine precizarea „conform cu originalul“, data, numele în clar al celui care face certificarea, semnătura acestuia, olografă sau electronică, după caz.
    (4) La data transmiterii la ANRE a plângerii, reclamantul înştiinţează cealaltă parte despre acest demers şi pune la dispoziţia acesteia o copie a plângerii şi a documentaţiei anexate, prevăzute la alin. (1) şi (2).
    (5) Plângerile vor fi soluţionate de către comisie, în termen de 60 de zile de la data primirii plângerii. Acest termen poate fi prelungit cu 60 de zile în cazul în care sunt necesare informaţii suplimentare, în situaţia în care obiectul plângerii prezintă un grad ridicat de complexitate sau din alte motive justificate. Acest termen extins poate fi prelungit cu acordul reclamantului.

    ART. 10
    (1) Comisia se numeşte prin decizie a preşedintelui ANRE, cu precizarea calităţii de preşedinte şi a membrului înlocuitor.
    (2) Comisia este alcătuită dintr-un număr impar de membri cu drept de vot, nu mai puţin de 5 şi nu mai mult de 7, precum şi un secretar al Comisiei fără drept de vot.
    (3) Din componenţa comisiei fac parte obligatoriu reprezentanţi ai compartimentului de reglementare şi ai compartimentului juridic.
    (4) Pentru soluţionarea plângerilor ce fac obiectul prezentului regulament, ANRE poate apela şi la experţi/consultanţi, persoane fizice/juridice, sub condiţia semnării de către aceştia a unui acord de confidenţialitate. Experţii/Consultanţii nu fac parte din Comisie.
    (5) Contravaloarea serviciului prestat de experţi/consultanţi va fi suportată conform reglementărilor emise de ANRE.

    ART. 11
    După înregistrarea plângerii la ANRE se parcurg următoarele etape:
    a) întrunirea Comisiei;
    b) analiza preliminară a documentaţiei transmise şi solicitarea completării acesteia, după caz;
    c) pregătirea audierii şi convocarea părţilor;
    d) audierea părţilor;
    e) pronunţarea deciziei şi comunicarea acesteia părţilor.


    ART. 12
    În situaţiile prevăzute la art. 4 şi 5, Comisia stabileşte că procedura de soluţionare a plângerii nu poate fi declanşată, caz în care emite o decizie de respingere a plângerii ca inadmisibilă sau ca tardiv introdusă, după caz. Decizia se comunică părţilor în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la primirea plângerii.

    ART. 13
    (1) În vederea pregătirii audierii, Comisia poate solicita părţilor, în scris, informaţii suplimentare sau completarea documentaţiei depuse, în termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii de soluţionare a plângerii. Părţile au obligaţia transmiterii acestora în termen de cel mult 5 zile de la data primirii solicitării, direct, prin poştă, fax sau prin e-mail, atât către ANRE, cât şi către cealaltă/celelalte parte/părţi, conform solicitărilor Comisiei.
    (2) În cazul în care una dintre părţi sau părţile, după caz, nu dau curs solicitării de transmitere a documentelor ori transmit parţial documentele solicitate în termenul prevăzut la alin. (1), Comisia va analiza şi va soluţiona plângerea pe baza documentelor deţinute.

    ART. 14
    (1) Convocarea părţilor în vederea audierii are loc cu cel puţin 5 zile înainte de termenul stabilit pentru audiere.
    (2) Comunicarea convocării se realizează prin scrisoare cu confirmare de primire, prin e-mail sau prin fax, dacă este posibil.
    (3) Comunicările se transmit la adresele indicate de părţi în cerere sau la adresele aduse la cunoştinţa ANRE, pe parcursul derulării procedurii de soluţionare a plângerii.

    ART. 15
    (1) Audierea are loc, de regulă, la sediul ANRE, în termen de cel mult 20 de zile de la data înregistrării cererii. În situaţia în care se solicită informaţii suplimentare sau completarea documentaţiei depuse iniţial, audierea are loc în termen de cel mult 30 de zile de la data înregistrării cererii la ANRE.
    (2) Părţile participă la audiere prin reprezentanţi legali sau prin persoane împuternicite. Persoanele care nu pot proba cu înscrisuri această calitate nu vor fi acceptate la audiere. Documentul care atestă calitatea de împuternicit va fi prezentat la audiere şi va fi păstrat la dosarul cauzei.
    (3) Oricare dintre părţi poate cere ca audierea să se realizeze în lipsa ei, pe baza cererii şi a actelor depuse. Solicitarea se va face în scris, cu cel puţin două zile înainte de data stabilită pentru audiere.
    (4) Lipsa uneia dintre părţi de la dezbateri nu afectează derularea procedurii sau luarea unei decizii.
    (5) Dacă ambele părţi, deşi înştiinţate, nu se prezintă la dezbateri şi nici nu au solicitat soluţionarea în lipsă, Comisia suspendă procedura de soluţionare a plângerii, informând părţile în acest sens.
    (6) Dacă în termen de 30 de zile de la data suspendării niciuna dintre părţi nu efectuează demersurile prevăzute la alin. (3), ANRE respinge solicitarea de soluţionare a plângerii.
    (7) Prin derogare de la prevederile alin. (4), dacă părţile solicită în prealabil, cu cel puţin 3 zile, reprogramarea audierii, Comisia poate amâna o singură dată audierea.
    (8) Audierea reprogramată va avea loc în termen de maximum 10 zile de la data fixată iniţial şi va fi comunicată părţilor, în conformitate cu prevederile art. 14.

    ART. 16
    (1) În cadrul audierii, părţile îşi exprimă punctele de vedere argumentate cu probe pertinente, concludente şi utile soluţionării plângerii.
    (2) Expunerea părţilor va fi clară şi concisă, cu argumente de drept şi de fapt.
    (3) După ce fiecare parte îşi prezintă poziţia, membrii Comisiei pot pune întrebări pentru clarificarea aspectelor supuse soluţionării.
    (4) În situaţia în care Comisia consideră necesar, poate stabili o nouă audiere, în termen de 10 zile de la prima audiere. Cu această ocazie, Comisia poate să solicite părţilor şi alte documente relevante pentru soluţionarea cererii, situaţie în care părţile au obligaţia de a transmite documentele în termen de 5 zile de la solicitare atât către ANRE, cât şi către cealaltă/celelalte parte/părţi, conform indicaţiilor Comisiei.

    ART. 17
    (1) Şedinţele Comisiei se consideră întrunite legal, respectiv cvorumul este îndeplinit dacă sunt prezenţi cel puţin 3 dintre membrii săi, incluzând preşedintele Comisiei sau, în absenţa acestuia, înlocuitorul desemnat.
    (2) Comisia adoptă soluţia, cu majoritatea voturilor membrilor ei. În caz de egalitate de voturi este decisiv votul preşedintelui sau, în cazul absenţei acestuia, cel al înlocuitorului său.

    ART. 18
    (1) Şedinţele Comisiei sunt prezidate de preşedintele acesteia, iar în absenţa preşedintelui, de către înlocuitorul desemnat.
    (2) Lucrările Comisiei sunt asigurate de secretarul Comisiei.

    ART. 19
    (1) În termen de 5 zile de la data ultimei audieri, Comisia se întruneşte în şedinţă, în vederea deliberării şi emiterii unui proiect de decizie.
    (2) Proiectul de decizie al Comisiei este redactat de către secretarul acesteia şi trebuie să conţină următoarele:
    a) datele de identificare a părţilor;
    b) obiectul plângerii;
    c) soluţia pronunţată, motivele de fapt şi de drept care stau la baza deciziei Comisiei;
    d) precizarea căii de atac şi a termenului de exercitare a acesteia, precum şi a instanţei competente să soluţioneze cererea de chemare în judecată;
    e) semnătura preşedintelui ANRE, a preşedintelui Comisiei şi a secretarului Comisiei.

    (3) Decizia devine obligatorie pentru părţi, sub condiţia însuşirii acesteia, prin semnătură, de către preşedintele ANRE şi a transmiterii acesteia părţilor implicate în soluţionare, până la pronunţarea unei hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile contrare, dacă nu a fost revocată de emitent. O nouă solicitare având acelaşi obiect va fi respinsă ca inadmisibilă.

    ART. 20
    (1) Decizia este redactată în atâtea exemplare originale câte părţi sunt, unul în plus pentru ANRE.
    (2) În termen de maximum 5 zile de la data emiterii acesteia, decizia se comunică părţilor implicate, prin scrisoare cu confirmare de primire sau, după caz, prin fax ori e-mail.

    ART. 21
    (1) Pe toată durata desfăşurării procesului de soluţionare, dar nu mai târziu de data la care se emite decizia ANRE cu privire la plângerea respectivă, părţile pot soluţiona pe cale amiabilă plângerea apărută.
    (2) Părţile sunt obligate să comunice ANRE înţelegerea la care au ajuns, în termen de două zile de la data la care plângerea s-a soluţionat, fără a se depăşi termenul prevăzut la alin. (1). În acest caz, înţelegerea părţilor trebuie să fie redactată în scris, datată şi însuşită prin semnătură de fiecare parte aflată în plângerea respectivă.
    (3) În cazul în care părţile au soluţionat plângerea pe cale amiabilă şi au încheiat o înţelegere conform alin. (2), plângerea se consideră soluţionată.
    (4) În cazul în care părţile au soluţionat plângerea pe cale amiabilă, acestea nu mai au dreptul să revină ulterior cu o nouă cerere la ANRE, având acelaşi obiect.

    ART. 22
    ANRE poate îndrepta erorile materiale din conţinutul deciziei, din oficiu ori la solicitarea unei părţi, situaţie în care aceasta va comunica părţilor decizia modificată în condiţiile prevăzute la art. 20 alin. (2).

    ART. 23
    (1) Dosarul este confidenţial. Nicio altă persoană în afara părţilor, a membrilor Comisiei şi a preşedintelui ANRE sau a înlocuitorului de drept al acestuia nu are acces la dosar fără acordul scris al părţilor şi fără încuviinţarea Comisiei, cu excepţia situaţiei în care aceste date sunt solicitate de către direcţiile de specialitate din cadrul ANRE cu atribuţii de control, investigaţii sau de către o autoritate a statului, în condiţiile legii, şi a situaţiei în care date, informaţii şi documente sunt solicitate de către/transmise către direcţiile de specialitate din cadrul ANRE sau părţilor implicate.
    (2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), în situaţia în care pe parcursul procedurii de soluţionare a plângerilor Comisia identifică abateri de la dispoziţiile legale şi/sau ale reglementărilor aplicabile în sectorul energiei electrice şi al gazelor naturale, acestea vor fi aduse la cunoştinţa entităţilor de specialitate din cadrul ANRE cu atribuţii de organizare a activităţii de control şi/sau de investigare, în conformitate cu prevederile reglementărilor şi procedurilor emise de ANRE.
    (3) În vederea apărării intereselor legitime ale părţilor, personalul ANRE, membrii Comisiei şi experţii/consultanţii sunt obligaţi să nu publice şi să nu divulge datele şi informaţiile de care iau cunoştinţă în această calitate, fără a avea acordul scris al părţii implicate.
    (4) Dosarul se păstrează la sediul ANRE timp un an de la data emiterii deciziei prin care este soluţionată plângerea, după care se arhivează timp de 4 ani.
    (5) Evidenţa dosarelor privind soluţionarea plângerilor se va ţine în registre speciale, electronic, prin grija secretarului Comisiei.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 24
    Plângerile aflate în curs de soluţionare, dar nefinalizate până la data intrării în vigoare a prezentului regulament se supun prevederilor actelor normative în vigoare la data declanşării procesului de soluţionare a acestora.

    ART. 25
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.

    ANEXA 1

    la regulament
    MINUTĂ .............
                       (nr./dată)
    subiecte aflate în divergenţă după parcurgerea etapei de soluţionare la nivelul operatorului de reţea/sistem
    ..............................................

┌────┬─────────────┬────────────┬──────────┬─────────────┬────────────┐
│ │ │ │Formularea│ │ │
│Nr. │Formularea │Formularea │celorlalte│Justificarea │Justificarea│
│crt.│reclamantului│reclamatului│părţi, │reclamantului│reclamatului│
│ │ │ │după caz │ │ │
├────┼─────────────┼────────────┼──────────┼─────────────┼────────────┤
│1. │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼────────────┼──────────┼─────────────┼────────────┤
│2. │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼────────────┼──────────┼─────────────┼────────────┤
│3. │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────┴────────────┴──────────┴─────────────┴────────────┘


    Semnătura reclamantului
    Semnătura reclamatului

    ANEXA 2

    la regulament
    CERERE DE SOLUŢIONARE A PLÂNGERII
    Subsemnatul/Subscrisa, ............................................., prin reprezentant legal ..................................., solicităm soluţionarea plângerii formulate împotriva operatorului de reţea/sistem ........................................., după parcurgerea etapei soluţionării la nivelul operatorului de reţea/sistem, conform minutei anexate.
    Urmează expunerea, pe scurt, a obiectului plângerii, cu datele aferente:
    [ ] indicarea speţei;
    [ ] indicarea temeiului juridic.
    [ ] Am luat cunoştinţă de faptul că decizia pe care o va emite Comisia de soluţionare a plângerilor împotriva operatorilor de reţea/sistem din sectorul energiei are caracter obligatoriu şi poate conţine măsuri cu caracter coercitiv asupra subsemnatului/subscrisei.
    [ ] Sunt de acord cu soluţionarea prezentei cereri de către Comisie.
    [ ] Sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal de către ANRE.

    Data ..........................................................
    Semnătura .................................................
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016