Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 15 iulie 2004  de punere in aplicare a   Legii nr. 251/2004 privind unele masuri referitoare la bunurile primite cu titlu gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol in exercitarea mandatului sau a functiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 15 iulie 2004 de punere in aplicare a Legii nr. 251/2004 privind unele masuri referitoare la bunurile primite cu titlu gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol in exercitarea mandatului sau a functiei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 680 din 28 iulie 2004
ART. 1
Prezentul regulament reglementeazã modul de constituire, componenţa, atribuţiile şi procedura de lucru ale comisiilor de evaluare şi inventariere a bunurilor primite cu titlu gratuit cu prilejul unor acţiuni de protocol în exercitarea mandatului sau a funcţiei.
ART. 2
În cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice sau al persoanelor juridice în care funcţioneazã personalul nominalizat la <>art. 1 din Legea nr. 251/2004 privind unele mãsuri referitoare la bunurile primite cu titlu gratuit cu prilejul unor acţiuni de protocol în exercitarea mandatului sau a funcţiei, denumitã în continuare lege, se constituie, prin act administrativ al conducãtorului unitãţii, Comisia de evaluare şi inventariere a bunurilor primite cu titlu gratuit cu prilejul unor acţiuni de protocol în exercitarea mandatului sau a funcţiei publice, denumitã în continuare comisie.
ART. 3
Comisia este compusã din 3 membri, din care unul are calitatea de preşedinte.
ART. 4
(1) Mandatul membrilor comisiei este de 3 ani şi poate fi reînnoit o singurã datã.
(2) Cu 30 de zile înainte de expirarea mandatului membrilor comisiei se vor lua mãsuri pentru constituirea noii comisii, în condiţiile prezentului regulament.
ART. 5
Pentru activitatea desfãşuratã în cadrul comisiei, membrii acesteia nu sunt retribuiţi, activitatea reprezentând sarcinã de serviciu.
ART. 6
Mandatul membrilor comisiei se suspendã de drept în urmãtoarele situaţii:
a) în cazul delegãrii sau detaşãrii în cadrul altei autoritãţi ori instituţii publice sau persoane juridice;
b) în cazul suspendãrii din funcţia care a determinat numirea ca membru al comisiei.
ART. 7
(1) Mandatul membrilor comisiei înceteazã înainte de termen în urmãtoarele situaţii:
a) renunţarea la calitatea de membru;
b) suspendarea din funcţie pe o perioadã mai mare de 30 de zile;
c) transferarea în cadrul altei autoritãţi sau instituţii publice;
d) încetarea raportului de serviciu;
e) aplicarea unei sancţiuni disciplinare.
(2) Cererea de renunţare la calitatea de membru în condiţiile alin. (1) lit. a) se înainteazã preşedintelui comisiei şi produce efecte la 5 zile de la înregistrare. În cazul preşedintelui, cererea se înainteazã conducãtorului unitãţii.
(3) Încetarea mandatului de membru al comisiei în celelalte cazuri prevãzute de alin. (1) se constatã printr-un raport al acesteia care se aduce la cunoştinţã conducãtorului unitãţii.
ART. 8
În cazurile prevãzute la art. 7 se numeşte un nou membru al cãrui mandat dureazã pânã la expirarea mandatului celui în locul cãruia a fost numit.
ART. 9
(1) Persoanele care au calitatea prevãzutã de art. 1 alin. (1) din lege au obligaţia de a declara şi de a prezenta conducãtorului instituţiei, în termen de 30 de zile de la primire, bunurile primite cu titlu gratuit în cadrul unor activitãţi de protocol în exercitarea mandatului sau a funcţiei, cu excepţiile prevãzute de lege. Declaraţia împreunã cu bunul/bunurile primite se înainteazã de îndatã comisiei.
(2) Declaraţia trebuie sã cuprindã:
a) numele, prenumele, locul de muncã şi funcţia deţinutã de persoana în cauzã;
b) descrierea în detaliu a bunului predat;
c) descrierea împrejurãrilor în care a primit bunul;
d) data şi semnãtura.
(3) Declaraţia se formuleazã în scris şi este însoţitã de bunul/bunurile ce vor fi predate.
ART. 10
Bunurile depuse la comisie se evalueazã de îndatã, avându-se în vedere, de regulã, preţul pieţei. Pentru evaluare se pot consulta experţi în domeniu, selectaţi în condiţiile legii.
ART. 11
(1) Comisia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) înregistreazã şi ţine evidenţa statisticã, cantitativã şi valoricã a bunurilor primite cu titlu gratuit cu prilejul unor acţiuni de protocol în exercitarea mandatului sau a funcţiei;
b) evalueazã şi inventariazã bunurile;
c) restituie primitorului bunurile a cãror valoare este sub 200 euro;
d) aprobã pãstrarea de cãtre primitor a bunurilor cu o valoare mai mare de 200 euro, cu condiţia achitãrii de cãtre acesta a diferenţei de preţ;
e) propune, dupã caz, pãstrarea bunurilor în patrimoniul unitãţii, transmiterea cu titlu gratuit a bunurilor rãmase în patrimoniul unitãţii cãtre o instituţie publicã de profil sau vânzarea prin licitaţie a acestor bunuri;
f) ia mãsuri pentru publicarea listei cuprinzând bunurile depuse şi destinaţia acestora, în condiţiile legii;
g) asigurã, prin grija compartimentelor de specialitate, pãstrarea şi securitatea bunurilor.
(2) Atribuţiile prevãzute la alin. (1) lit. e) se exercitã dupã inventarierea bunurilor, care se efectueazã pânã la sfârşitul fiecãrui an calendaristic. Vânzarea bunurilor prin licitaţie se face în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 98/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi a normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 , aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 514/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 12
(1) Veniturile obţinute din valorificarea acestor bunuri se varsã, dupã caz, la bugetul de stat, bugetele locale sau la bugetele autoritãţilor, instituţiilor publice ori persoanelor juridice, potrivit modului de finanţare a acestora.
(2) Regimul prevãzut la alin. (1) se aplicã şi în cazul diferenţei de valoare plãtite de primitorul bunului în condiţiile art. 11 alin. (1) lit. d).
(3) Plata diferenţei se face într-un cont deschis la unitãţile Trezoreriei Statului, stabilit prin ordin al ministrului finanţelor publice.
ART. 13
(1) Bunul/bunurile nerestituit/nerestituite trec în proprietatea privatã a statului sau a unitãţilor administrativ-teritoriale ca urmare a aprobãrii de cãtre conducãtorul unitãţii a propunerii înaintate de comisie.
(2) Transmiterea cu titlu gratuit se face de cãtre unitatea deţinãtoare, la propunerea comisiei, dupã consultarea în prealabil a instituţiei de profil cãreia urmeazã a i se transmite bunul, în funcţie de natura lui.
(3) Prin instituţie publicã de profil se înţelege orice instituţie care, potrivit specificului activitãţii, poate folosi bunul conform naturii şi destinaţiei acestuia.

---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016