Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 15 iulie 1999  pentru acordarea licentelor si autorizatiilor in sectorul energiei electrice si termice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 15 iulie 1999 pentru acordarea licentelor si autorizatiilor in sectorul energiei electrice si termice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 368 din 2 august 1999
CAP. 1
Dispozitii generale
Autoritate
ART. 1
Prezentul regulament este emis in conformitate cu prevederile art. 5 lit. a), art. 6 lit. b) si <>art. 16 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE, precum si ale <>art. 45-57 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica si termica.

Scop
ART. 2
Prezentul regulament stabileste conditiile generale si procedura pentru solicitarea si acordarea autorizatiilor si licentelor pentru activitatile de producere, transport, stocare, dispecerizare, distributie si furnizare a energiei electrice si/sau termice.

Definitii
ART. 3
In intelesul prezentului regulament, urmatorii termeni se definesc astfel:
* acces la retea - dreptul agentilor economici care produc si furnizeaza energie electrica, precum si al consumatorilor de energie electrica de a se racorda si de a folosi, in conditiile legii, serviciile retelelor de transport si de distributie;
* asigurare - resursele financiare prezervate de catre titularul de autorizatie/licenta, care sa permita acestuia fie inlocuirea oricaror elemente de active deteriorate sau distruse din cauza unor avarii, accidente sau altor evenimente fortuite, fie plata unor penalizari, despagubiri etc. catre terti, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
* autoproducator de energie electrica si/sau termica - agentul economic care, in afara activitatilor sale de baza, produce: (1) singur sau (2) cu un alt producator din apropiere, in intregime sau in parte, energia electrica si/sau termica necesara pentru consumul sau. In cazul (2) agentul economic consumator detine o cota de minimum 10% din capitalul social al agentului economic producator si trebuie sa consume cel putin 50% din productia anuala de energie electrica si/sau termica a agentului economic producator. Autoproducatorul poate sa livreze surplusul de energie electrica si/sau termica in retelele publice de transport/distributie si sa primeasca energie electrica in cazuri de necesitate;
* autoritate competenta - Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE;
* autorizatie - actul tehnic si juridic emis de autoritatea competenta, prin care se acorda o permisiune unei persoane juridice, romana sau straina, pentru a construi, a pune si mentine in functiune sau a modifica o instalatie de producere, transport, dispecerizare si distributie a energiei electrice si/sau termice;
* bonitate financiara - masura a increderii, de natura financiara, pe care o prezinta o persoana juridica in momentul solicitarii unei autorizatii/licente;
* caracteristici tehnice - totalitatea datelor si elementelor de natura tehnica, caracteristice unui obiectiv energetic;
* cod - colectie de reglementari cu caracter tehnic, comercial si juridic, emise de autoritatea competenta, prin care se stabilesc reguli si proceduri obligatorii pentru agentii economici din sectorul energiei electrice si/sau termice;
* consumator (final) de energie electrica si/sau termica - persoana fizica sau juridica, romana sau straina, care cumpara si consuma energie electrica si/sau termica pentru uzul propriu si, eventual, pentru un alt consumator racordat la instalatiile sale;
* furnizor - persoana juridica, titular al unei licente de furnizare, care asigura alimentarea cu energie electrica si/sau termica a unuia sau a mai multor consumatori, pe baza unui contract de furnizare;
* licenta - actul tehnic si juridic emis de autoritatea competenta, prin care se acorda o permisiune unei persoane juridice, romana sau straina:
- de exploatare comerciala a instalatiilor autorizate de producere, transport, stocare, dispecerizare, distributie si masurare a energiei electrice si/sau termice;
- de furnizare (comercializare) a energiei electrice sau termice;
* obiectiv energetic - ansamblul instalatiilor, constructiilor si echipamentului aferent, care este proiectat sa produca, sa transporte, sa stocheze si sa distribuie energie electrica si/sau termica;
* permis - actul tehnic si juridic emis de autoritatea competenta, prin care se autorizeaza o persoana juridica, romana sau straina, sa puna in functiune o instalatie de producere, transport, dispecerizare si distributie a energiei electrice si/sau termice;
* producator de energie electrica si/sau termica - persoana juridica, titular al unei licente de producere a energiei electrice si/sau termice, avand ca specific activitatea de producere a energiei electrice si/sau termice in scopul vanzarii;
* producator independent de energie electrica si/sau termica - producatorul de energie electrica si/sau termica care nu detine retele de transport/distributie;
* punere in functiune - totalitatea activitatilor prevazute de documentatia tehnica de proiectare si de reglementarile in vigoare, pentru a demonstra ca echipamentul si sistemele tehnologice se comporta in limitele prevazute de proiect, in momentul in care se declara in functiune;
* sistem electroenergetic national - ansamblul instalatiilor eletroenergetice interconectate, situate pe teritoriul tarii, prin care se realizeaza producerea, transportul, stocarea, dispecerizarea, distributia si utilizarea energiei electrice;
* sectorul energiei electrice si termice - ansamblul agentilor economici, al activitatilor si instalatiilor aferente de producere, transport, dispecerizare, distributie si furnizare a energiei electrice si termice, inclusiv importul si exportul energiei electrice, precum si schimburile de energie electrica cu sistemele electroenergetice ale tarilor vecine;
* standarde de performanta (calitate) - normele tehnice, economice si operationale cu caracter obligatoriu, referitoare la parametrii de calitate ai serviciului de alimentare cu energie electrica si/sau termica (durate de interventii si de eliminare a defectelor, numarul de intreruperi, continuitate in alimentare, tensiune, frecventa, temperatura etc.);
* suspendarea autorizatiei/licentei - decizia emisa de autoritatea competenta prin care se retrag unui titular de autorizatie/licenta permisiunile dobandite prin aceasta, pentru un interval de timp bine stabilit. ANRE poate dispune continuarea activitatii in regim controlat si cu restrictii, daca activitatea afecteaza interesele consumatorilor de energie electrica si termica;
* titular de autorizatie/licenta - persoana juridica detinatoare a unei autorizatii/licente eliberate de catre autoritatea competenta.

Abrevieri
ART. 4
Abrevierile utilizate in textul prezentului regulament au urmatoarea semnificatie:
* AMC - aparatura de masura si control;
* ANRE - Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei;
* GJ - gigajoule;
* km - kilometru;
* MVA - megavoltamper;
* MWe - megawatt electric;
* MWt - megawatt termic;
* MWh - megawatt ora;
* PRAM - protectii, reglaje, automatizari, masura;
* S.E.N. - Sistemul electroenergetic national.

Domeniul de aplicare
ART. 5
(1) Prezentul regulament se aplica persoanelor juridice care solicita acordarea unei autorizatii pentru infiintarea, punerea in functiune si functionarea unor capacitati energetice de producere, transport, stocare, dispecerizare si distributie a energiei electrice si termice sau a unei licente pentru a desfasura activitati comerciale de producere, transport, dispecerizare, stocare, distributie si furnizare a energiei electrice si termice, ca urmare a indeplinirii cerintelor stabilite in prezentul regulament.
(2) Totodata prin regulament se reglementeaza relatiile si schimbul de informatii intre autoritatea competenta si solicitantii/titularii de autorizatii/licente.

Competente
ART. 6
ANRE emite autorizatii, permise si licente pentru capacitatile energetice, respectiv activitatile de producere, transport, stocare, dispecerizare, distributie si furnizare a energiei electrice si termice. In situatiile prevazute la <>art. 72 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 consiliile locale (municipale, orasenesti si comunale) sunt abilitate, prin delegare de competenta de catre ANRE, sa emita licente si autorizatii in conformitate cu reglementarile ANRE.

CAP. 2
Tipuri de autorizatii si licente
ART. 7
Autorizatiile pot fi:
1. autorizatii de infiintare pentru:
a) realizarea de noi capacitati energetice de producere, transport, stocare, dispecerizare si distributie a energiei electrice si termice;
b) modificarea capacitatilor energetice de producere, transport, dispecerizare si distributie a energiei electrice si termice existente;
2. permise de punere in functiune pentru:
a) capacitati energetice de producere a energiei electrice si/sau termice;
b) instalatii de transport al energiei electrice si/sau termice;
c) sisteme de stocare a energiei electrice si/sau termice;
d) sisteme de dispecerizare a energiei electrice si/sau termice;
e) instalatii de distributie a energiei electrice si/sau termice;
3. autorizatii de functionare pentru:
a) capacitati energetice de producere a energiei electrice si/sau termice;
b) instalatii de transport al energiei electrice si/sau termice;
c) sisteme de stocare a energiei electrice si/sau termice;
d) sisteme de dispecerizare a energiei electrice si/sau termice;
e) instalatii de distributie a energiei electrice si/sau termice.
ART. 8
(1) Autorizatiile prevazute la art. 7 se emit pentru fiecare obiectiv energetic.
(2) Capacitatile energetice de producere a energiei electrice cu putere instalata mai mica de 10 MWe, capacitatile energetice de producere a energiei termice cu putere echivalenta sub 30 MWt si instalatiile de distributie de joasa tensiune, precum si instalatiile si capacitatile energetice de producere a energiei electrice din centrale nuclearoelectrice, autorizate in temeiul Legii nr. 111/1996 privind desfasurarea in siguranta a activitatilor nucleare, republicata, nu sunt supuse autorizarii in conditiile prezentului regulament.
(3) Instalatiile din retelele electrice de distributie de medie tensiune vor fi autorizate pe baza de program anual.
(4) La acordarea licentelor de exploatare comerciala, capacitatile energetice de producere, transport, dispecerizare si distributie existente, aflate in functiune la data intrarii in vigoare a acestui regulament, se vor considera autorizate provizoriu pe o perioada de maximum 2 ani. In acest interval titularul de licenta este obligat sa intreprinda actiunile necesare in vederea obtinerii autorizatiilor de functionare pentru aceste capacitati energetice, potrivit legii.
ART. 9
Licentele pot fi:
1. licenta de producere a energiei electrice si/sau termice;
2. licenta de transport al energiei electrice si/sau termice;
3. licenta pentru asigurarea serviciilor de sistem;
4. licenta de dispecerizare (operator de sistem si operator comercial);
5. licenta de distributie a energiei electrice si/sau termice;
6. licenta de furnizare a energiei electrice si/sau termice.

CAP. 3
Procedura de acordare a autorizatiilor si licentelor
Inregistrarea cererii solicitantului
ART. 10
(1) Pentru obtinerea unei autorizatii/licente solicitantii se vor adresa autoritatii competente, la sediul acesteia, cu cereri scrise, insotite de documentele justificative precizate la art. 11 si 12.
(2) Solicitantul trebuie sa fie persoana juridica, romana sau straina, cu sediul in Romania. Persoanele juridice straine solicitante trebuie sa stabileasca si sa mentina in Romania, in conditiile legii, un sediu secundar pe intreaga durata de valabilitate a autorizatiei/licentei.
(3) Nu pot primi autorizatie/licenta solicitantii aflati in procedura reorganizarii judiciare sau a falimentului si nici acei solicitanti carora le-a fost retrasa sau anulata o autorizatie/licenta intr-o perioada de 5 ani anterior inregistrarii cererii, in acelasi domeniu.
(4) Cererea intocmita conform modelului nr. 1 prezentat in anexa nr. 1 va fi inscrisa intr-un registru cu regim special la Departamentul de licente, autorizari si reglementari tehnice al ANRE.

Documente solicitate pentru toate tipurile de autorizatii si licente
ART. 11
La solicitarea eliberarii autorizatiei/licentei se vor prezenta urmatoarele documente:
1. actul constitutiv al societatii comerciale sau al regiei autonome, in copie xerox;
2. certificatul de inmatriculare a societatii comerciale sau al regiei autonome la oficiul registrului comertului, in copie xerox;
3. certificatul de plata a impozitelor si taxelor, eliberat de Ministerul Finantelor, Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat judeteana sau a municipiului Bucuresti;
4. informatii privind situatia financiara, conform modelului nr. 2 prezentat in anexa nr. 1;
5. curriculum vitae pentru conducatorul societatii comerciale sau al regiei autonome (director/manager), care sa ateste capabilitatea manageriala;
6. dovada achitarii contributiei banesti catre ANRE pe anul in curs, conform tabelului nr. 2 prezentat in anexa nr. 2.
Documente specifice tipului de autorizatie/licenta
ART. 12
Pe langa documentele prevazute la art. 11 se vor prezenta, in functie de tipul autorizatiei/licentei, urmatoarele documente:
1. Pentru autorizatiile de infiintare:
-----------------------------------
a) date si elemente de identificare privind amplasarea obiectivului energetic;
b) caracteristici tehnice ale capacitatii/instalatiei;
c) studiu de fezabilitate, intocmit de un proiectant acreditat conform legislatiei in vigoare sau de catre o firma straina acreditata conform standardelor internationale, pentru obiectivele de investitii realizate in intregime cu capital strain;
d) acordul de mediu eliberat de autoritatea centrala/teritoriala pentru protectia mediului, conform <>Legii protectiei mediului nr. 137/1995 (dupa caz);
e) autorizatia de construire, conform <>Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii constructiilor si unele masuri pentru realizarea locuintelor, cu modificarile ulterioare;
f) acordul preliminar de angajare al unui antreprenor cu experienta in realizarea unor proiecte similare;
g) avizul tehnic care sa contina cerintele tehnice de racordare la S.E.N. si/sau la retelele de transport al caldurii, eliberat de operatorul de transport al S.E.N., respectiv de operatorul de transport al energiei termice.
2. Pentru permisele de punere in functiune:
----------------------------------------
a) autorizatia de infiintare;
b) procesul-verbal de receptie preliminara, semnat de comisia de receptie constituita conform <>Hotararii Guvernului nr. 51/1996 privind aprobarea Regulamentului de receptie a lucrarilor de montaj utilaje, echipamente, instalatii tehnologice si a punerii in functiune a capacitatilor de productie; acest proces-verbal atesta calitatea executiei lucrarilor de constructii-montaj, rezultatele probelor de casa, I.S.C.I.R., indeplinirea cerintelor tehnice specificate in codurile retelelor de transport si de distributie, respectarea normelor de protectie si securitate a muncii, conform legislatiei in vigoare; pana la emiterea codurilor retelelor de transport si de distributie se atesta respectarea prescriptiilor tehnice in vigoare, referitoare la conectarea la retea si functionarea S.E.N.;
c) documentul de constituire a comisiei de receptie preliminara;
d) documente care sa ateste calificarea personalului de punere in functiune (personal autorizat metrologic, I.S.C.I.R. etc.);
e) autorizarea metrologica a laboratoarelor AMC/PRAM/chimice (dupa caz).
3. Pentru autorizatiile de functionare:
------------------------------------
a) permisul de punere in functiune;
b) acordul/autorizatia de mediu eliberat/a de autoritatea centrala/teritoriala pentru protectia mediului, conform <>Legii nr. 137/1995 (dupa caz);
c) procesul-verbal de receptie definitiva, semnat de comisia de receptie constituita conform <>Hotararii Guvernului nr. 51/1996 ; acest proces-verbal atesta trecerea cu succes a probelor de punere in functiune, atingerea indicatorilor de performanta prevazuti in proiect, indeplinirea cerintelor tehnice specificate in codurile retelelor de transport si de distributie, respectarea normelor de protectie si securitate a muncii, conform legislatiei in vigoare;
d) documentul de constituire a comisiei de receptie definitiva;
e) fisa cu privire la personal (structura personalului, pe specialitati), care atesta calificarea personalului de exploatare.
4. Pentru licentele de producere a energiei electrice si/sau termice:
------------------------------------------------------------------
a) autorizatia de functionare pentru capacitatile exploatate;
b) autorizatia/acordul de mediu, dupa caz, conform prevederilor legale in vigoare (numai pentru agentii economici existenti);
c) fisa cu privire la personal (structura personalului, pe specialitati), care atesta calificarea personalului de exploatare;
d) lista cuprinzand sediile secundare;
e) liste cuprinzand capacitatile de producere a energiei electrice si termice aferente fiecarui sediu secundar.
5. Pentru licentele de transport al energiei electrice si/sau termice:
-------------------------------------------------------------------
a) fisa cu privire la personal (structura personalului, pe specialitati), care atesta calificarea personalului de exploatare;
b) autorizatia de functionare pentru instalatiile exploatate;
c) lista cuprinzand sediile secundare;
d) liste cuprinzand instalatiile de transport (linii electrice si statii electrice de transformare), aferente fiecarui sediu secundar.
6. Pentru licentele de asigurare a serviciilor de sistem:
------------------------------------------------------
a) autorizatia de functionare pentru capacitatile exploatate;
b) autorizatia/acordul de mediu, dupa caz, conform prevederilor legale in vigoare (numai pentru agentii economici existenti);
c) lista cuprinzand sediile secundare;
d) lista cuprinzand capacitatile de producere care asigura serviciile de sistem (pe categorii de servicii: rezerva de putere, rezerva turnanta, reglajul de putere-frecventa, reglajul tensiunii), aferente fiecarui sediu secundar.
7. Pentru licentele de dispecerizare a energiei electrice si/sau termice:
----------------------------------------------------------------------
a) fisa cu privire la personal (structura personalului, pe specialitati), care atesta calificarea personalului;
b) autorizatia de functionare pentru sistemele de dispecerizare exploatate;
c) lista cuprinzand sediile secundare;
d) liste cuprinzand sistemele de dispecerizare aferente fiecarui sediu secundar.
8. Pentru licentele de distributie a energiei electrice si/sau termice:
--------------------------------------------------------------------
a) fisa cu privire la personal (structura personalului, pe specialitati), care atesta calificarea personalului;
b) autorizatia de functionare pentru instalatiile exploatate;
c) lista cuprinzand sediile secundare;
d) liste cuprinzand instalatiile de distributie (linii electrice, statii electrice si posturi de transformare), aferente fiecarui sediu secundar.
9. Pentru licentele de furnizare a energiei electrice si/sau termice:
------------------------------------------------------------------
a) fisa cu privire la personal (structura personalului, pe specialitati), care atesta calificarea personalului;
b) documente (manualul de asigurare a calitatii, regulamentul de organizare si functionare a agentului economic etc.) care sa ateste:
* existenta unui sistem de colectare a reclamatiilor consumatorilor si de rezolvare a acestora;
* existenta unui sistem de comunicare cu clientii, prin care acestia sa fie informati asupra modificarilor de acte normative in domeniu;
c) lista cuprinzand sediile secundare.
ART. 13
(1) Licentele de furnizare se pot acorda producatorilor si distribuitorilor de energie electrica si/sau termica sau altor agenti economici care prezinta suficiente asigurari financiare pentru garantarea activitatii de furnizare pentru care solicita licenta.
(2) Pentru a se asigura impartialitatea in tranzactiile cu energie electrica licenta de furnizare a energiei electrice nu se acorda agentilor economici care au rol de operator de transport si/sau de sistem.

Achitarea tarifului de acordare a autorizatiei/licentei
ART. 14
In termen de 5 zile lucratoare de la primirea comunicarii din partea ANRE privind valoarea tarifului stabilit in conformitate cu prevederile anexei nr. 2 solicitantul va prezenta dovada achitarii acestuia.

Aprobarea responsabilului delegat al solicitantului de autorizatie
(pentru obtinerea autorizatiilor mentionate la art. 7)
ART. 15
(1) Responsabilul delegat, conform <>art. 51 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 , este o persoana fizica desemnata de un solicitant de autorizatie, care este totodata si imputernicitul acestuia pe langa autoritatea competenta.
(2) Atributiile responsabilului delegat sunt:
a) prezinta cererea de solicitare a autorizatiei, impreuna cu documentatia aferenta, conform prevederilor art. 11 si 12;
b) prezinta datele si informatiile suplimentare cerute de ANRE, necesare in vederea acordarii autorizatiei;
c) urmareste respectarea de catre titularul de autorizatie a conditiilor precizate in autorizatie;
d) intocmeste rapoarte periodice privind activitatea titularului de autorizatie, pe care le inainteaza autoritatii competente;
e) urmareste aplicarea de catre titularul de autorizatie a masurilor dispuse de autoritatea competenta.
(3) Procedura de aprobare a responsabilului delegat consta in inaintarea catre ANRE a unui dosar al persoanei desemnate, care va cuprinde urmatoarele documente:
a) mandatul persoanei juridice, solicitanta a autorizatiei;
b) curriculum vitae;
c) diploma universitara, recunoscuta in Romania (in copie legalizata);
d) o scrisoare de recomandare care sa ateste calitatea profesionala si experienta in domeniu a persoanei desemnate, semnata de reprezentantul oficial al unei organizatii profesionale din domeniul energiei;
e) declaratie pe propria raspundere, autentificata in fata notarului public, din care sa rezulte ca nu detine o functie cu atributii de control la persoana juridica care solicita autorizatia;
f) declaratie pe propria raspundere, autentificata in fata notarului public, din care sa rezulte ca nu are cazier judiciar;
g) adeverinta care sa ateste actualul loc de munca al persoanei desemnate si acordul conducerii de la actualul loc de munca pentru exercitarea functiei de responsabil delegat la solicitantul de autorizatie (in cazul in care nu este angajat al acestuia).
(4) In termen de 10 zile de la depunerea dosarului responsabilului delegat ANRE va comunica in scris solicitantului de autorizatie aprobarea sau, dupa caz, respingerea motivata a responsabilului delegat.
(5) In cazul respingerii responsabilului delegat, solicitantul de autorizatie va desemna o alta persoana in termen de 5 zile de la primirea comunicarii ANRE, cu respectarea conditiilor prezentate mai sus.

Verificarea indeplinirii conditiilor de acordare a autorizatiei/licentei si a corectitudinii datelor furnizate de solicitant
ART. 16
(1) ANRE desemneaza un responsabil din cadrul Departamentului de licente, autorizari si reglementari tehnice, care analizeaza daca documentatia depusa de solicitant corespunde prevederilor prezentului regulament si ii comunica acestuia daca exista documente necorespunzatoare. In acest caz solicitantul va completa documentatia conform observatiilor facute, in termen de maximum 15 zile de la primirea comunicarii.
(2) In functie de tipul autorizatiei/licentei solicitate, responsabilul din partea ANRE poate verifica, la fata locului, realitatea datelor inscrise in documentatie. Rezultatul verificarilor faptice de la fata locului se inscrie intr-un proces-verbal care este semnat de catre acesta si de responsabilul delegat/imputernicitul solicitantului. In situatia in care se constata ca datele inscrise in documentatie nu corespund realitatii, acestea se vor mentiona distinct in procesul-verbal si pot constitui motivatie pentru neacordarea autorizatiei/licentei.
(3) Dupa verificarea documentatiei Departamentul de licente, autorizari si reglementari tehnice intocmeste un raport prin care propune acordarea/refuzul de acordare a autorizatiei/licentei si justificarile corespunzatoare. In raport se va preciza durata de valabilitate propusa pentru autorizatie/licenta, dupa cum urmeaza:
a) durata de valabilitate a unei autorizatii prevazute la art. 7 pct. 1 si 2 va fi legata de durata executarii lucrarilor aferente prevazute in studiul de fezabilitate;
b) durata maxima de valabilitate a unei autorizatii prevazute la art. 7 pct. 3 va fi de 30 de ani;
c) durata maxima de valabilitate a unei licente prevazute la art. 9 pct. 1-5 va fi de 25 de ani;
d) durata maxima de valabilitate a unei licente prevazute la art. 9 pct. 6 va fi de 8 ani.
(4) Raportul este prezentat spre analiza consiliului de reglementare, compus din presedinte, vicepresedinte si directorii generali ai Departamentului de licente, autorizari si reglementari tehnice si ai Departamentului de tarife, reglementari comerciale si protectia consumatorilor din cadrul ANRE. Sedinta consiliului de reglementare este publica. Discutiile din cadrul sedintei vor fi inregistrate, iar suportul hard se va pastra pe o durata de minimum 5 ani.
(5) ANRE decide asupra acordarii autorizatiei/licentei, in intervalul de 30-60 de zile de la data depunerii documentatiei complete de catre solicitant.

Acordarea autorizatiei/licentei
ART. 17
(1) Acordarea sau refuzul de acordare a autorizatiei/licentei se face prin decizie a presedintelui ANRE, care va fi comunicata solicitantului in termen de 5 zile lucratoare de la data emiterii acesteia.
(2) Acordarea sau refuzul de acordare a autorizatiei/licentei se motiveaza in baza urmatoarelor criterii obligatorii:
a) completitudinea si autenticitatea documentatiei prezentate;
b) existenta unui cadru tehnico-organizatoric care sa permita indeplinirea conditiilor stipulate in autorizatii si in licente;
c) asigurarea resurselor financiare;
d) asigurarea cu personal calificat si competent;
e) nivelul asteptat al calitatii serviciilor asigurate clientilor;
f) capabilitatea manageriala (experienta profesionala si de conducere);
g) asigurarea sanatatii si securitatii persoanelor;
h) protectia mediului;
i) eficienta energetica a capacitatilor pentru activitatile cu caracter de monopol supuse autorizarii.
(3) Autorizatiile/licentele vor contine, dupa caz, urmatoarele prevederi, fara a se limita la acestea:
a) drepturile conferite de autorizatie/licenta;
b) conditionari, limitari si restrictii privind sursele de combustibil, continuitatea, nivelurile de functionare a capacitatii autorizate;
c) interdictii si sarcini privind securitatea persoanelor, protectia proprietatii si a mediului inconjurator, afectarea unor activitati de interes public;
d) delimitarea zonei de protectie si de siguranta;
e) continutul servitutii, conform prevederilor <>art. 54 alin. (3) si (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 ;
f) datele tehnice privind capacitatea energetica autorizata;
g) conditionari, limitari si restrictii pentru asigurarea egalitatii de tratament a clientilor si pentru evitarea oricaror discriminari;
h) interdictii si sarcini urmarind prezervarea unui mediu concurential normal in domeniu, prin evitarea dezechilibrelor pe piata si a practicilor anticoncurentiale;
i) delimitarea teritoriala a zonei geografice, pentru licentele prevazute la art. 9 pct. 2, 5 si 6;
j) obligativitatea pentru titularii de licente prevazute la art. 9 pct. 2 si 5 de a asigura accesul tuturor producatorilor si consumatorilor la retelele de transport si de distributie;
k) obligativitatea pentru titularii de licente prevazute la art. 9 pct. 1 si 3 de a asigura, dupa caz, stocul de siguranta de combustibil solid sau lichid, necesar pentru functionarea capacitatilor de productie, pentru o perioada de minimum 30 de zile, sau, prin contracte ferme, necesarul de combustibil gazos pe o perioada de minimum 3 luni sau de a asigura o rezerva de apa in lacurile de acumulare, care sa permita atat indeplinirea obligatiei de furnizare a energiei electrice, cat si a prevederilor din <>Legea apelor nr. 107/1995 ;
l) obligativitatea pentru titularii de licente mentionate la art. 9 pct. 6 de a respecta unele standarde de performanta referitoare la calitatea serviciului de furnizare a energiei electrice si/sau termice catre consumatori (standardele de performanta se aproba de catre ANRE) si de a prezenta unele rapoarte anuale privind indeplinirea cerintelor specificate in standardele de performanta;
m) obligativitatea pentru titularii de licente de a prezenta periodic (semestrial/anual) rapoarte tehnice si financiare privind activitatea acestora; pentru rapoartele financiare se va stipula separarea evidentei contabile intre activitatile licentiate si cele nelicentiate;
n) obligativitatea pentru titularii de licente/autorizatii de a furniza unele date si informatii catre autoritatea competenta (tipul de date, periodicitatea, formatul de transmitere a datelor etc.).
ART. 18
(1) Decizia presedintelui va fi data publicitatii prin afisarea acesteia la sediul ANRE. Deciziile de acordare a autorizatiilor de infiintare vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei pe cheltuiala titularului de autorizatie.
(2) Decizia presedintelui privind acordarea/refuzul de acordare a autorizatiei/licentei poate fi contestata de catre cei interesati la autoritatea competenta, in termen de 30 de zile de la data primirii acesteia de catre solicitant.
(3) Raspunsul ANRE la contestatii va fi comunicat petitionarului in termen de 15 zile.
(4) Daca petitionarul este nemultumit de solutionarea contestatiei, acesta poate ataca decizia presedintelui in contencios administrativ.
(5) Continutul-cadru al autorizatiei/licentei este prezentat in modelul nr. 3 prezentat in anexa nr. 1.

CAP. 4
Procedura de modificare a autorizatiilor si licentelor
ART. 19
(1) La cererea titularilor si din initiativa proprie ANRE poate decide, in conformitate cu prevederile legale, modificarea autorizatiilor/licentelor eliberate initial, in urmatoarele situatii:
a) in caz de survenire a unor schimbari ale circumstantelor in data eliberarii autorizatilor/licentelor (cadrul legislativ, hotarari ale instantelor judecatoresti) sau a unor evenimente care afecteaza substantial producerea, transportul sau distributia de energie ori piata energiei;
b) in cazul unor schimbari care conduc la imposibilitatea indeplinirii, partial sau total, a conditiilor stipulate in autorizatie/licenta;
c) in cazul unor modificari ale statutului titularului de autorizatie/licenta - prin divizare, fuziune, transformare, schimbarea obiectului de activitate, a sediului, modificarea capitalului social etc. - sau al unor modificari ale patrimoniului ori care afecteaza autorizatia sau licenta eliberata.
(2) Pentru situatiile prevazute la alin. (1) lit. a) modificarea autorizatiilor/licentelor se va face din initiativa ANRE, conform constrangerilor impuse de aceste imprejurari, cu respectarea egalitatii de tratament a titlularilor si a proportionalitatii afectarii. ANRE va comunica, in scris, titularilor de autorizatie/licenta modificarile survenite. In aceste cazuri ANRE va elibera titularilor noi autorizatii sau licente cu continut modificat, anulandu-le pe cele initiale.
(3) Pentru situatiile prevazute la alin. (1) lit. b) si c) titularul autorizatiei/licentei va notifica ANRE, in termen de 30 de zile de la aparitia situatiei nou-create, solicitarea de modificare. Dupa primirea notificarii ANRE va examina situatia nou-creata si va dispune, daca solicitarea este intemeiata, dupa caz:
a) modificarea corespunzatoare a autorizatiilor/licentelor, eliberand noi autorizatii sau licente, cu continut modificat, si anulandu-le pe cele initiale;
b) emiterea unor amendamente la conditiile asociate aut orizatiei/licentei existente.

CAP. 5
Procedura de suspendare si de retragere a autorizatiilor si licentelor
ART. 20
(1) In cazul neindeplinirii de catre titularul autorizatiei, respectiv al licentei, a obligatiilor sale legale, precum si in cazul nerespectarii conditionarilor, limitarilor, restrictiilor, interdictiilor sau a sarcinilor stabilite prin autorizatie, respectiv prin licenta, constatata de ANRE din oficiu ori sesizata de catre terti sau prin notificarea de catre titular, ANRE va proceda dupa cum urmeaza:
a) pentru neindeplinirea sau nerespectarea obligatiilor neimputabile titularului va dispune:
(i) daca situatia creata este remediabila, un termen de conformare de maximum 6 luni, sub sanctiunea suspendarii autorizatiei, respectiv a licentei;
(ii) daca situatia creata este iremediabila, retragerea autorizatiei, respectiv a licentei;
b) pentru neindeplinirea sau nerespectarea obligatiilor din autorizatie/licenta, imputabile titularului, va dispune:
(i) daca situatia creata este remediabila, suspendarea autorizatiei, respectiv a licentei, pe o perioada fixata, de 3 luni, pentru remedierea situatiei create si pentru conformarea cu autorizatia, respectiv cu licenta (inainte de suspendarea autorizatiei/licentei autoritatea competenta va aplica sanctiuni in conformitate cu prevederile cap. VI din prezentul regulament);
(ii) daca situatia creata este iremediabila, retragerea autorizatiei, respectiv a licentei.
(2) In toate cazurile prevazute la alin. (1) persoanele prejudiciate il pot actiona pe titular in justitie pentru repararea pagubei cauzate.
ART. 21
ANRE va suspenda titularului autorizatia, respectiv licenta, in caz de incepere a procedurii reorganizarii judiciare sau a falimentului. Titularul este obligat sa notifice ANRE situatia aparuta, in termen de 8 zile de la emiterea hotararii judecatoresti.
ART. 22
ANRE va retrage titularului autorizatia, respectiv licenta, in cazul decaderii, incapacitatii sau al falimentului acestuia, la incetarea concesiunii sau a locatiunii capacitatii energetice, la vanzarea capacitatii de catre titular, precum si in cazurile prevazute la art. 19 alin. (1) lit. c), daca acestea conduc la imposibilitatea titularului de a-si indeplini obligatiile asumate.

CAP. 6
Sanctiuni
ART. 23
Autoritatea competenta poate aplica sanctiuni contraventionale titularului de autorizatie/licenta pentru orice incalcare de catre acesta a termenilor sau conditiilor autorizatiilor/licentelor, cu respectarea dispozitiilor <>art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 si ale <>art. 79 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 .
ART. 24
ANRE poate delega consiliilor locale competente de aplicare a sanctiunilor, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare.

CAP. 7
Dispozitii finale
ART. 25
Autorizatiile si licentele se inregistreaza intr-un registru in care inscrierea se face in ordinea emiterii acestor acte de reglementare. Numarul autorizatiei/licentei este numarul de ordine din acest registru. Registrul este public si poate fi consultat de catre cei interesati la sediul autoritatii competente, conform unui program care va fi afisat.
ART. 26
Autorizatia/licenta se elibereaza in trei exemplare, dintre care autoritatea competenta transmite un exemplar titularului, un exemplar se ataseaza la documentele care au stat la baza emiterii actului de reglementare si un exemplar se ataseaza la dosarul-anexa la registru.
ART. 27
Autoritatea competenta va pune la dispozitie, pentru consultare publica, la cerere, orice document sau date obtinute din analiza unei cereri, din verificarile efectuate pe parcurs sau din luarea unei masuri de punere in aplicare, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 28.
ART. 28
Nu se vor pune la dispozitie, pentru consultare publica, informatiile confidentiale sau de afaceri, a caror difuzare poate cauza daune economice, informatiile care pot compromite sau impiedica o investitie in curs si informatiile care constituie secret de stat.
ART. 29
Costurile aferente activitatii de modificare a autorizatiilor/licentelor, precum si de control si de verificare a indeplinirii prevederilor acestora sunt suportate de catre titularii de autorizatii/licente prin tariful anual stabilit de ANRE, conform anexei nr. 2.
ART. 30
Autorizatiile/licentele nu pot fi transferate, in intregime sau in parte, fara aprobarea autoritatii competente. Orice transfer efectuat fara aprobarea autoritatii este nul de drept si constituie o incalcare a prevederilor autorizatiei/licentei, fiind supusa sanctionarii conform prevederilor cap. VI.
ART. 31
Pentru agentii economici existenti in sectorul energiei electrice si termice termenul maxim de solicitare a licentelor este prevazut in anexa nr. 3.
ART. 32
Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentul regulament.

ANEXA 1
-------
la regulament
--------------

MODELUL Nr. 1

Numarul de inregistrare la ANRE ......../........

Catre

Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE

Bucuresti, str. Constantin Nacu nr. 3, sectorul 2

Subsemnatul ..............., director general al ......................, cu sediul in ........................., reprezentat prin responsabil delegat ........................, in conformitate cu prevederile art. 5 lit. a) si ale <>art. 6 lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 , precum si ale <>art. 45 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 , solicit eliberarea unei autorizatii/licente pentru .................../(autorizatie/permis de punere in functiune/licenta)
In sustinerea cererii anexam dosarul cu urmatoarele documente:
- ......................................................................
- ......................................................................
- ......................................................................
- ......................................................................

Director general,
................

Responsabil delegat,
...................

MODELUL Nr. 2


DATE
privind situatia financiara

Solicitantul ........... Certificam exactitatea datelor


(Directia generala a finantelor
publice si controlului financiar
de stat a judetului .........../
municipiului Bucuresti)

A. Indicatori privind evolutia bonitatii financiare:
----------------------------------------------------------------------------
Indicatorii de bonitate, calculati
Nr. Denumirea Simbolul U.M. conform bilanturilor anuale si
crt. raportarilor semestriale
----------------------------------
1998 30 iunie 1999 30 iunie 2000
----------------------------------------------------------------------------
1. Lichiditatea globala Lg %
2. Solvabilitatea patrimoniala Sp %
3. Rata profitului brut Rpb %
4. Viteza de rotatie a fondului
de rulment Vr cicluri/
an
----------------------------------------------------------------------------


Lichiditatea globala = active circulante/datorii curente x 100,
in care:
* active circulante = stocuri + alte active circulante;
* datorii curente (in termen de pana la un an) = furnizori si conturi asimilate + imprumuturi pe termen scurt + salarii + impozite si taxe.
Solvabilitatea patrimoniala = capitaluri proprii/total pasiv, mai putin clienti creditori si conturi de regularizare si asimilate x 100
Rata profitului brut = rezultatul brut (profit sau pierdere) al exercitiului financiar/cifra de afaceri x 100
Viteza de rotatie a fondului de rulment = viteza de rotatie anuala a fondului de rulment, calculata pe baza datelor din bilantul contabil din anul precedent, care reprezinta raportul dintre veniturile din exploatare si fondul de rulment aferent exercitiului financiar (cicluri/an)

B. Indicatori privind capacitatea financiara a solicitantului,
calculati la data de ..........

1. TOTAL GENERAL ACTIV (milioane lei) .........................,
din care:
1.1. Active circulante - TOTAL (milioane lei) ...................

2. TOTAL GENERAL PASIV (milioane lei) ..........................,
din care:
2.1. Obligatii - TOTAL (milioane lei) ...........................

3. Fond de rulment (rd. 1.1 - rd. 2.1) - TOTAL (milioane lei) ....

4. Depozite bancare - TOTAL (milioane lei) .......................

5. Linie de credite deschise - TOTAL (milioane lei) ...............

6. Credite bancare (neconsumate) - TOTAL (milioane lei) ...........

7. Venituri din exploatare - TOTAL (milioane lei) .................

8. Viteza de rotatie a fondului de rulment (Vr) ...................

Director economic, Director general,
.............. ...........

NOTA:
1. Pentru capacitatile nou-infiintate informatiile privind situatia financiara pot fi prezentate de catre investitori.
2. Pentru investitorii straini informatiile privind situatia financiara pot fi prezentate de compania mama din strainatate, in numele companiei fiice din Romania, in masura in care se face dovada preluarii in mod indubitabil a tuturor angajamentelor financiare ale acesteia. Informatiile vor fi prezentate in limba romana, in traducere legalizata la un birou notarial din Romania. ANRE va lua in considerare orice tip de informatii referitoare la viabilitatea financiara a proiectului supus autorizarii.

MODELUL Nr. 3.1

CONTINUTUL - CADRU
al autorizatiei

Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE

Autorizatie de .........
Nr. ...... din ........

Ca urmare a cererii adresate de .........., cu sediul in .............., reprezentata prin .................................../(responsabil delegat), inregistrata la numarul ..... din data de ................,
in urma analizarii si verificarii documentelor transmise,
in baza prevederilor <>Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 si ale <>Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 ,
se acorda urmatoarea

AUTORIZATIE

pentru .........../(obiectul autorizatiei) din ......................./(adresa completa a locului de amplasament)
Capacitatea are urmatoarele caracteristici tehnice: .................... ............................................................................ .......................................................................... .
Prezenta autorizatie este valabila in conditiile specificate in anexa.

Data eliberarii ..........

Presedinte,
..........

MODELUL Nr. 3.2
CONTINUTUL - CADRU
al permisului de punere in functiune

Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE

Permis de punere in functiune
Nr. ...... din ..............

Ca urmare a cererii adresate de ........., cu sediul in ..............., reprezentata prin .................................../(responsabil delegat), inregistrata la numarul ........ din data de ...............,
in urma analizarii si verificarii documentelor transmise,
in baza prevederilor <>Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 si ale <>Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 ,
se acorda urmatorul

PERMIS DE PUNERE IN FUNCTIUNE

pentru ............./(obiectul) din ......................./(adresa completa a locului de amplasament al capacitatii/instalatiei energetice)
Capacitatea are urmatoarele caracteristici tehnice: .................... ........................................................................ ........................................................................
Prezentul permis de punere in functiune este valabil in conditiile specificate in anexa.

Data eliberarii .........
Presedinte,
........
MODELUL Nr. 3.3

CONTINUTUL - CADRU
al licentei

Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE

Licenta de ..............
Nr. ........ din ........

Ca urmare a cererii adresate de ............., cu sediul in ..........., reprezentata prin ..........., inregistrata la numarul ................. din data de ...........,
in urma analizarii si verificarii documentelor transmise,
in baza prevederilor <>Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 si ale <>Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 ,
se acorda urmatoarea

LICENTA

Societatii Comerciale ................ pentru ......................../ (obiectul licentei)
Prezenta licenta este valabila in conditiile specificate in anexa.

Data eliberarii .........

Presedinte,
........

ANEXA 2
--------
la regulament
--------------

TARIFE
pentru acordarea de autorizatii si licente
Tabelul nr. 1
----------------------------------------------------------------------------
Tarife
Nr. Activitatea ---------------------------
crt. U.M. Autori- Licente (lei/U.M.)
zatii -----------------
(lei/U.M.) la anual
acordare
-----------------------------------------------------------------------------
Producerea energiei electrice si termice
1. Autorizatii de infiintare pentru:
1.1. realizarea de noi capacitati
energetice
- capacitati de producere
a energiei
- electrice MWe instalat 250.000
- termice MWt instalat 50.000
- statii electrice proprii MVA 50.000
1.2. modificarea capacitatii
energetice existente
- capacitati de producere
a energiei
- electrice MWe instalat 250.000
- termice MWt instalat 50.000
- statii electrice proprii MVA 50.000
2. Permis de punere in functiune
a capacitatilor
- capacitati de producere
a energiei
- electrice MWe instalat 50.000
- termice MWt instalat 10.000
- statii electrice proprii MVA 10.000
3. Autorizatie de functionare
pentru capacitati energetice
- capacitati de producere
a energiei
- electrice MWe instalat 250.000*)
- termice MWt instalat 50.000*)
- statii electrice proprii MVA 50.000*)
4. Licenta de producere a energiei
- electrice MWe instalat 50.000 50.000
- termice MWt instalat 30.000 30.000

Transportul energiei electrice

1. Autorizatii de infiintare pentru:
1.1. linii electrice - lungimea liniei km 250.000
1.2. statii electrice (inclusiv SRA) MVA 50.000
2. Permis de punere in functiune
pentru:
2.1. linii electrice - lungimea liniei km 50.000
2.2. statii electrice (inclusiv SRA) MVA 10.000
3. Autorizatie de functionare pentru:
3.1. linii electrice - lungimea liniei km 250.000*)
3.2. statii electrice (inclusiv SRA) MVA 50.000*)
4. Licenta de transport al energiei
electrice
- puterea instalata in statii MVA 20.000 20.000

Distributia energiei electrice

1. Autorizatii de infiintare pentru:
1.1. linii electrice de inalta
tensiune - 110 kV
- lungimea liniilor electrice km 100.000
1.2. linii electrice de medie tensiune
- lungimea liniilor electrice km 15.000
1.3. statii electrice (inclusiv SRA) unitate 5.000.000
1.4. posturi de transformare unitate 200.000
2. Permis de punere in functiune
pentru:
2.1. linii electrice de inalta
tensiune - 110 kV
- lungimea liniilor electrice km 20.000
2.2. linii electrice de medie tensiune
- lungimea liniilor electrice km 3.000
2.3. statii electrice (inclusiv SRA) unitate 1.000.000
2.4. posturi de transformare unitate 40.000
3. Autorizatie de functionare pentru:
3.1. linii electrice de inalta
tensiune - 110 kV
- lungimea liniilor electrice km 80.000*)
3.2. linii electrice de medie tensiune
- lungimea liniilor electrice km 15.000*)
3.3. statii electrice (inclusiv SRA) unitate 1.500.000*)
3.4. posturi de transformare unitate 50.000*)
4. Licenta de distributie a energiei
electrice
- puterea instalata in statii
electrice si in posturi MVA 20.000 20.000

Dispecerizarea energiei electrice

1. Autorizatii de infiintare pentru:
- sisteme la nivel national 10.000.000
- sisteme la nivel teritorial 1.000.000
2. Permis de punere in functiune pentru:
- sisteme la nivel national 2.000.000
- sisteme la nivel teritorial 200.000
3. Autorizatie de functionare pentru:
- sisteme la nivel national 5.000.000
- sisteme la nivel teritorial 500.000
4. Licenta pentru dispecerizarea
energiei electrice grup 100.000 100.000
dispece-
rizabil

Furnizarea energiei electrice

1. Licenta pentru furnizarea MWe**) 50.000 50.000
energiei electrice
2. Licenta pentru furnizarea MWt**) 30.000 30.000
energiei termice

Asigurarea serviciilor de sistem

Licenta pentru asigurarea MW rezerva 20.000 20.000
serviciilor de sistem si reglaj


Acreditarea consumatorilor eligibili

Acreditarea consumatorilor MW***) 5.000.000****)
eligibili 1.000.000
----------------------------------------------------------------------------

*) Valoarea se diminueaza de 5 ori pentru capacitatile si instalatiile existente in functiune la data intrarii in vigoare a prezentului regulament.
**) Puterea maxima absorbita conform contractelor de furnizare.
***) Puterea maxima de contract pe anul anterior.
****) Reprezinta suma fixa achitata in momentul depunerii cererii de acreditare.


CONTRIBUTIILE AGENTILOR ECONOMICI

din sector pentru emiterea reglementarilor, altele decat licentele si autorizatiile


Tabelul nr. 2


Valoarea contributiei
Denumirea agentului economic pe anul 1999
- mii lei -
----------------------------------------------------------------------------
Societatea Comerciala "Termoelectrica" - S.A. 625.000
Societatea Comerciala "Hidroelectrica" - S.A. 120.000
Societatea Nationala "Nuclearelectrica" - S.A. 120.000
Societatea Comerciala "Electrica" - S.A. 550.000
Compania Nationala de Electricitate - S.A. -
Transport-Dispecer 75.000
Agenti economici (producatori independenti,
autoproducatori, furnizori etc.)
- pentru fiecare in parte 10.000
-----------------------------------------------------------------------------

NOTA:
Nivelul tarifelor pentru acordarea de autorizatii si licente agentilor economici din sectorul energiei electrice si termice se actualizeaza anual, in functie de rata inflatiei, prin ordin al presedintelui ANRE.
Nivelul tarifelor si contributiilor se publica in Monitorul Oficial al Romaniei.
Pentru anul 1999 nivelul contributiilor agentilor economici reprezinta 0,023% din cheltuiala cu munca vie a acestora.
Pentru anul 2000 si urmatorii nivelul contributiilor agentilor economici va reprezenta 0,12% din cheltuiala cu munca vie.
In cazul reorganizarii unuia dintre agentii economici cuprinsi in tabelul nr. 2, succesorii acestuia vor prelua obligatia privind contributia si vor stabili prin protocol participarea in raport cu propriile cheltuieli cu munca vie.
Tarifele si contributiile aprobate se vor achita in contul ANRE nr. 500311514848, deschis la Trezoreria sectorului 2.
Tarifele pentru acordare se achita in momentul depunerii documentatiilor supuse autorizarii/licentierii.
Tarifele anuale pentru licente si contributiile agentilor economici se achita esalonat, in transe trimestriale egale, pana cel mai tarziu la sfarsitul primei luni a trimestrului in curs.

ANEXA 3
--------
la regulament
--------------

ESALONAREA IN TIMP
a emiterii licentelor pentru agentii economici existenti din sectorul energiei electrice si termice



Nr. Termenul limita
crt. Denumirea licentei Agentul economic de depunere a
cererii
----------------------------------------------------------------------------
1. Furnizare energie electrica Societatea Comerciala 15 august 1999
"Electrica" - S.A.
2. Distributie energie electrica Societatea Comerciala 30 august 1999
"Electrica" - S.A.
3. Transport energie electrica Compania Nationala 15 septembrie
de Electricitate - S.A. 1999
4. Dispecerizare energie electrica Compania Nationala 30 septembrie
de Electricitate - S.A. 1999
5. Producere energie electrica Societatea Comerciala 15 octombrie
"Termoelectrica" - S.A. 1999
Societatea Comerciala 30 octombrie
"Hidroelectrica" - S.A. 1999
Societatea Nationala 30 noiembrie
"Nuclearelectrica" - S.A. 1999
Producatori independenti 15 decembrie
1999
Autoproducatori 30 aprilie 2000
6. Producere/transport/distributie/ Societatea Comerciala 1 martie 2000
furnizare energie termica "Termoelectrica" - S.A.
Altii 1 iunie 2000
----------------------------------------------------------------------------

NOTA:
In cazul reorganizarii unuia dintre agentii economici nominalizati, succesorii acestuia vor prelua obligatia respectarii termenelor precizate in tabel.
----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016