Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 15 ianuarie 1999  privind receptia lucrarilor de geodezie, cartografie, cadastru, fotogrammetrie si teledetectie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 15 ianuarie 1999 privind receptia lucrarilor de geodezie, cartografie, cadastru, fotogrammetrie si teledetectie

EMITENT: OFICIUL NATIONAL DE CADASTRU GEODEZIE SI CARTOGRAFIE
PUBLICAT: BROSURA nr. 1 din 15 ianuarie 1999

CAP. 1
DISPOZIŢII GENERALE

ART. 1
Prezentul regulament stabileşte condiţiile de recepţie prin care Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie (ONCGC) şi Oficiile Judeţene de Cadastru, Geodezie şi Cartografie (OJCGC) îşi exercita atribuţiile în conformitate cu prevederile <>Legii cadastrului şi a publicitãţii imobiliare nr. 7/1996 . Prevederile regulamentului sunt obligatorii pentru persoanele fizice şi juridice care desfãşoarã activitãţi în domeniile geodeziei, cartografiei şi cadastrului.
ART. 2
Recepţia lucrãrilor specificate în prezentul regulament se efectueazã, dupã caz, de cãtre ONCGC sau OJCGC, în funcţie de emitentul avizului.
ART. 3
Recepţia tuturor categoriilor de lucrãri are ca scop verificarea îndeplinirii condiţiilor de execuţie impuse de normativele, metodologiile şi instrucţiunile elaborate sau avizate de ONCGC, a standardelor tehnice în vigoare şi a avizelor eliberate potrivit "Regulamentului privind avizarea lucrãrilor de geodezie, cartografie, cadastru, fotogrammetrie şi teledetectie".
ART. 4
Recepţia se face în condiţiile în care s-a executat controlul lucrãrilor şi validarea acestora, pe etapele menţionate în aviz, conform normelor tehnice specificate pe categorii de lucrãri.
ART. 5
Executantul are obligaţia sa angajeze persoane juridice sau persoane fizice autorizate din afarã personalului propriu, pentru verificarea şi întocmirea dosarului de verificare al lucrãrilor, atât pentru faza de teren cat şi pentru cea de birou.
ART. 6
Documentele tehnice care compun lucrarea, precum şi dosarul de verificare, vor fi puse la dispoziţia ONCGC sau OJCGC pentru realizarea recepţiei parţiale sau finale a lucrãrilor.
ART. 7
Executantul şi persoana fizica sau juridicã angajata pentru verificarea lucrãrii rãmân rãspunzãtori pentru calitatea generalã a întregii lucrãri, inclusiv pentru procentul de elemente neverificate.
ART. 8
Cheltuielile ocazionate de recepţia lucrãrii, ca şi cele de verificare şi întocmire a dosarului de verificare, vor fi prevãzute în valoarea contractului de execuţie. Costul recepţiei este prevãzut în tarifele aprobate prin ordinul preşedintelui ONCGC, iar costurile de verificare şi întocmire a dosarului de verificare se vor stabili în contractul de execuţie, prin negocierea directa între pãrţi.
ART. 9
Executantul lucrãrilor este obligat sa solicite recepţia de cãtre ONCGC sau, dupã caz, de cãtre OJCGC, în termen de 10 zile de la terminarea lucrãrii. Datele de începere a receptiilor se stabilesc de cãtre ONCGC sau OJCGC, de comun acord cu executantii lucrãrilor.
ART. 10
Recepţia este obligatorie pentru toate categoriile de lucrãri cuprinse în prezentul regulament, indiferent de sursa lor de finanţare.
ART. 11
Recepţia se executa de cãtre ONCGC sau OJCGC prin personalul propriu. În cazul în care recepţia nu poate fi executatã prin personalul propriu, ONCGC sau OJCGC pot încheia contracte sau convenţii cu persoane fizice sau juridice autorizate, cu acordul conducerii ONCGC, potrivit normelor legale.
ART. 12
(1) Documentaţia întocmitã în urma realizãrii recepţiei va cuprinde, în funcţie de specificul lucrãrii, urmãtoarele:
- copie dupã aviz;
- dosarul de verificare;
- memoriul tehnic, cu specificarea operaţiunilor prevãzute la recepţie;
- procesul-verbal de recepţie (anexa 1);
- harti, planuri, schite şi alte documente grafice şi textuale, prevãzute în aviz.
(2) Fac excepţie de la întocmirea documentelor prevãzute la alin. (1), lucrãrile care fac obiectul Capitolului VI din prezentul regulament.

CAP. 2
RECEPŢIA REŢELELOR GEODEZICE, HARTILOR ŞI PLANURILOR ANALOGICE ŞI DIGITALE ŞI ORTOFOTOHARTILOR

ART. 13
Recepţia, va parcurge urmãtoarele etape:
(a) analiza generalã, urmãrind:
- respectarea prevederilor din aviz şi a modului de îndeplinire a acestora;
- verificarea respectãrii normelor şi a nivelului de prezentare a documentaţiei;
- constatarea modului de folosire a lucrãrilor anterior executate în zona;
- conţinutul şi modul de întocmirii a dosarului de verificare;
- respectarea prevederilor din proiectul de execuţie (dacã este cazul);
(b) verificarea lucrãrilor de teren, urmãrind:
- modul de materializare şi amplasare a punctelor reţelelor geodezice şi a punctelor reţelelor de ridicare;
- corespondenta conţinutului hartilor şi planurilor analogice şi digitale şi ortohartilor, cu terenul;
- gradul de precizie a hartilor şi planurilor analogice şi digitale.
(c) verificarea lucrãrilor de birou, urmãrind:
- modul de utilizare a datelor iniţiale în realizarea lucrãrii şi de respectare a proiectului tehnic de execuţie;
- calitatea şi corectitudinea operaţiunilor, mãsurãtorilor şi calculelor;
- calitatea produselor şi documentelor finale, din punct de vedere al conţinutului, formei de prezentare şi gradului de precizie.

CAP. 3
RECEPŢIA LUCRĂRILOR DE AEROFOTOGRAFIERE

ART. 14
Recepţia, va cuprinde analizarea şi verificarea lucrãrilor de teren şi birou, urmãrind:
- modul de întocmire şi conţinutul schemei de dispunere a fotogramelor şi fotomozaicului aerofotografierii zonei;
- asigurarea calitãţii fotografice a fotogramelor prin imagini cu contraste corespunzãtoare, care sa rãspundã complet condiţiilor cerute de lucrãrile fotogrammetrice;
- modul de verificare a rezultatelor aerofotografierii cu privire la calitatea fotografica;
- corectitudinea şi corespondenta datelor de recepţie a aerofotografierii cu fişa tehnica.
ART. 15
În urma realizãrii recepţiei, în plus fata de prevederile art. 12 se vor preda la ONCGC sau, dupã caz, la OJCGC, urmãtoarele:


cantitate
──────────
- negative originale pe film sau iregistrarile numerice 1
- diapozitive 1
- copii contact pe hârtie fotografica 2
- amplificari pe hârtie de 2 ori fata de original 1
- certificat de calibrare a camerei fotoaeriene 1
- mozaicul cu dispunerea fotogramelor 1
- fişa tehnica de recepţie a aerofotografierii 1




CAP. 4
RECEPŢIA LUCRĂRILOR DE CADASTRU GENERAL TEHNIC

ART. 16
În scopul realizãrii recepţiei, executantul va preda la OJCGC documentele tehnice care compun lucrarea şi dosarul de verificare, întocmite conform prevederilor din "Normele tehnice pentru introducerea cadastrului general", conţinând datele şi documentele stabilite în aviz şi în prezentul regulament.
ART. 17
Potrivit prevederilor contractuale, se pot efectua recepţii parţiale, dar numai la lucrãrile sau etapele încheiate, prevãzute în contract.
ART. 18
Recepţia lucrãrilor de introducere a cadastrului general - partea tehnica - consta din analizarea şi verificarea prin sondaj a tuturor documentaţiilor, atât la teren cat şi la birou, tinindu-se seama şi de documentele de control ale ONCGC/OJCGC, încheiate pe parcursul executãrii lucrãrilor, de procesele-verbale de recepţie parţialã şi de avizare a proiectului tehnic de ansamblu şi a celui tehnic de execuţie.
ART. 19
În cazurile în care se constata ca lucrãrile necesita remedieri de conţinut sau de prezentare grafica, atunci la procesul-verbal de recepţie (lucrare respinsã) se anexeazã o "Nota de constatãri" în care se nominalizeaza deficientele constatate şi completãrile necesare, precum şi termenele în care se vor efectua remedierile. Procesul-verbal de recepţie, respectiv Nota de constatãri se semneazã de cãtre împuterniciţii ONCGC sau OJCGC şi de cãtre executantul lucrãrii.
ART. 20
Dupã recepţie se va realiza publicarea rezultatelor prin afişarea, la sediul primãriei teritoriului administrativ respectiv, a datelor rezultate în urma mãsurãtorilor cadastrale - date de identificare, suprafata parcelelor, a corpurilor de proprietate şi partidele cadastrale pe proprietari. Proprietarii care au domiciliul în alte localitãţi decât cele în care s-au executat lucrãrile, vor fi înştiinţaţi, prin grija primãriei, în mod obligatoriu prin adresa scrisã, expediatã prin posta.
ART. 21
La rezolvarea contestaţiilor, depuse în termen de 60 zile de la publicarea rezultatelor, se va avea în vedere soluţionarea numai a acelor probleme care se referã la exactitatea mãsurãtorilor cadastrale, dovedite printr-o documentaţie tehnica întocmitã de o persoana fizica sau juridicã autorizata.
ART. 22
Stabilirea soluţiilor şi modului de compensare a unor suprafeţe gãsite în plus sau în minus, prin mãsurãtorile executate pentru introducerea cadastrului general, fata de înscrisurile din titlurile de proprietate şi din alte documente legale, intra în responsabilitatea consiliilor locale.
ART. 23
La introducerea cadastrului general, datele cadastrale modificatoare vor fi actualizate - pe baza documentaţiilor elaborate pentru înscrierea cu caracter definitiv în cartea funciarã - de cãtre executantul lucrãrii.
ART. 24
Recepţia finala a lucrãrilor de cadastru general se va realiza în termen de 30 de zile de la data expirãrii celor 60 de zile prevãzute pentru depunerea contestaţiilor, timp în care se vor rezolva, de cãtre executantul lucrãrii, problemele legate de afaceri sau corectii ale datelor privind exactitatea mãsurãtorilor.
ART. 25
Procesul-verbal de recepţie finala se întocmeşte în doua exemplare şi se semneazã de componentii comisiei de recepţie, se consemneazã luarea la cunostinta de cãtre primar şi se aproba de cãtre directorul general al OJCGC. Data definitivãrii lucrãrilor de cadastru coincide cu data întocmirii proceselor-verbale de recepţie finala.

CAP. 5
RECEPŢIA DATELOR DE GEODEZIE, CARTOGRAFIE ŞI CADASTRU GENERAL DIN LUCRĂRILE CADASTRELOR DE SPECIALITATE

ART. 26
La recepţia datelor de geodezie, cartografie şi cadastru general din lucrãrile cadastrelor de specialitate se va avea în vedere, în mod special, asigurarea condiţiilor tehnice pentru recuperarea şi integrarea datelor în baza de date a cadastrului general.
ART. 27
Pe baza cunoaşterii situaţiei anuale asupra lucrãrilor de cadastru de specialitate finalizate, OJCGC, împreunã cu beneficiarul şi fiecare executant de cadastru de specialitate, va întocmi programe comune pentru efectuarea receptiilor.
ART. 28
În scopul realizãrii recepţiei, executantul va preda la OJCGC documentele tehnice care conţin datele de geodezie, cartografie şi cadastru general şi dosarul de verificare, întocmite conform prevederilor normelor metodologice ale fiecãrui cadastru de specialitate, aprobate sau avizate de ONCGC.
ART. 29
În cazul în care, datoritã mãrimii sau ariei de rãspândire şi amplasare a lucrãrilor de cadastru de specialitate, acestea se finalizeazã în perioade de timp care depãşesc 12 luni, atunci se admite şi efectuarea de recepţii pe zone, dar numai pe faze de lucrãri încheiate, finalizate cu documentaţii care pot fi preluate pentru a fi integrate în baza de date a cadastrului general.

CAP. 6
RECEPŢIA PLANURILOR DE AMPLASAMENT ŞI DELIMITARE A BUNURILOR IMOBILE, NECESARE ÎNREGISTRĂRII ÎN EVIDENTELE CADASTRAL-JURIDICE SAU UTILIZĂRII ÎN CIRCUITUL CIVIL

ART. 30
Recepţia planurilor de amplasament şi delimitare a bunurilor imobile, necesare înregistrãrii în evidentele cadastral juridice, întocmite potrivit prevederilor <>art. 61 din Legea nr. 7/1996 , se realizeazã prin OJCGC. În aceleaşi condiţii se vor receptiona şi planurile de amplasament şi delimitare a bunurilor imobile, necesare utilizãrii în circuitul civil.
ART. 31
Recepţia documentelor se efectueazã din punct de vedere tehnic. Consemnarea verificãrii lucrãrilor şi recepţiei va consta din aplicarea parafei OJCGC pe documentaţia de întocmire a planurile de amplasament şi delimitare a bunurilor imobile, conform modelului din anexa nr. 2, cu menţionarea datei, numelui şi prenumelui celui care a efectuat verificarea.
ART. 32
Executantul va preda la OJCGC un exemplar al documentaţiei de întocmire a planurilor de amplasament şi delimitare a bunurilor imobile, care consta din:
- memoriul justificativ;
- planul de încadrare în zona, la scarile 1:2.000-1:10.000;
- planul de amplasament şi delimitare a bunurilor imobile;
- inventarul de coordonate ale punctelor vechi şi noi din reţeaua de sprijin;
- descrierile topografice ale punctelor de sprijin noi.
ART. 33
Recepţia documentaţiei topografice elaborata conform H.G nr. 834/1991 şi pe baza Criteriilor MLPAT şi MF nr. 2665/IC/311 de stabilire şi evaluare a terenurilor aflate în patrimoniul societãţilor comerciale cu capital de stat, având în vedere modificãrile şi completãrile ulterioare, se face pe baza prevederilor acestora, cu participarea unui delegat al ONCGC sau OJCGC, dupã caz.

CAP. 7
DATE ŞI DOCUMENTE CARE SE PREDAU LA ONCGC/OJCGC

ART. 34
Categoriile de date şi documente care trebuie sa fie transmise, în mod obligatoriu - odatã cu recepţia lucrãrilor - la ONCGC sau OJCGC sunt cele stabilite la emiterea avizelor.
ART. 35
Pentru lucrãrile care au fãcut obiectul avizãrii conţinutului topografic al documentelor cartografice destinate uzului public, beneficiarul este obligat ca, dupã tipãrirea (editarea, reproducerea) lucrãrii, sa transmitã, în termen de 10 zile, 2 exemplare la ONCGC sau, dupã caz, la OJCGC.

CAP. 8
DISPOZIŢII FINALE

ART. 36
La finalul lucrãrii se încheie "procesul-verbal de recepţie", în conformitate cu modelul prezentat la anexa nr. 1, în doua exemplare, unul pentru beneficiar şi altul pentru oficiul care a efectuat analiza.
ART. 37
În cazul lucrãrilor care nu pot fi recepţionate, procesul-verbal de recepţie şi Nota de constatare se semneazã de reprezentanţii executantului şi de cei ai ONCGC sau OJCGC. Refuzul semnãrii acestor documente nu modifica valabilitatea constatãrilor reţinute de ONCGC sau OJCGC.
ART. 38
Lucrãrile care fac obiectul prezentului regulament sunt considerate valide şi adecvate scopurilor pentru care au fost comandate de beneficiari, numai dacã au fost declarate "Admise" prin procesul-verbal de recepţie.
ART. 39
Beneficiarii au obligaţia de a nu prelua, utiliza sau pune la dispoziţie categoriile de date şi documente rezultate din procesul de realizare a lucrãrilor descrise în cap. II, III, IV, V şi VI, dacã acestea nu au fost recepţionate conform prevederilor prezentului regulament.
ART. 40
Lucrãrile realizate prin forte şi mijloace proprii de OJCGC sau IGFCC, finanţate de la bugetul de stat, sunt recepţionate de ONCGC, fãrã plata tarifelor pentru serviciile prestate.
ART. 41
Personalul angajat din ONCGC şi instituţiile subordonate, care executa în calitate de persoane fizice autorizate operaţiuni de verificare, specificate prin contracte de execuţie a lucrãrilor prevãzute în prezentul regulament, nu pot face parte din comisia de recepţie a acelor lucrãri.
ART. 42
Recepţia lucrãrilor de teledetectie se va face pe baza unor reglementãri speciale, elaborate de ONCGC, ca urmare a solicitãrii avizului, pentru fiecare caz în parte.
ART. 43
Nerespectarea prezentului regulament de cãtre persoanele fizice şi juridice se sancţioneazã potrivit legii.
ART. 44
Prezentul regulament este urmat de doua anexe, numerotate de la 1 la 2, care sunt parte integrantã din acesta.

ANEXA 1

Model de proces-verbal

GUVERNUL ROMÂNIEI
ONCGC/OJCGC
Nr ... data ....

PROCES - VERBAL DE RECEPŢIE
Întocmit azi, .............

Privind lucrarea ....... avizatã de ONCGC/OJCGC cu nr. ...., la data de .....
1/Beneficiar...................................................
2/Executant ...................................................
3/Date despre membrii comisiei de recepţie (numele şi prenumele persoanelor şi funcţiile): ................................................................. 4/Lista categoriilor de lucrãri recepţionate (denumire, amplasament, cantitãţi, valori, numele beneficiarului, sursa de finanţare)
5/Nominalizarea documentelor şi a documentaţiilor care se predau la ONCGC/OJCGC conform avizului.
6/Concluziile comisiei de recepţie. Lucrarea este declarata ADMISĂ/RESPINSĂ.
7/În cazul calificativului de lucrare RESPINSĂ se anexeazã o nota de constatare.

Semnãturi:

EXECUTANT MEMBRII COMISIEI DE RECEPŢIE
......... ............................
............................
............................

ANEXA 2

Parafa
prin care se atesta receptionarea planurilor de amplasament şi
delimitare a bunurilor imobile


┌───────────────────────────────┐
│ OFICIUL DE CADASTRU, │
│ GEODEZIE ŞI CARTOGRAFIE │
│Judeţul ...................... │
│Nr. inreg. ...... data ....... │
│───────────────────────────────┤
│VERIFICAT ŞI RECEPTIONAT: │
├───────────────────────────────┤
│Inspector, │
└───────────────────────────────┘





──────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016