Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 14 noiembrie 2013  de organizare si functionare privind monitorizarea si executia contractelor de asistenta tehnica, servicii de consultanta si contracte de lucrari in baza Conditiilor generale de contract de constructie de lucrari de inginerie si cladiri proiectate de catre beneficiar (FIDIC rosu - ed. 1999) (Anexa nr. 2)*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 14 noiembrie 2013 de organizare si functionare privind monitorizarea si executia contractelor de asistenta tehnica, servicii de consultanta si contracte de lucrari in baza Conditiilor generale de contract de constructie de lucrari de inginerie si cladiri proiectate de catre beneficiar (FIDIC rosu - ed. 1999) (Anexa nr. 2)*)

EMITENT: DEPARTAMENTUL PENTRU PROIECTE DE INFRASTRUCTURA SI INVESTITII STRAINE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 715 bis din 20 noiembrie 2013
---------
    *) Aprobat de Ordinul nr. 460 din 14 noiembrie 2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 715 din 20 noiembrie 2013.


    1. PREAMBUL: TERMENE INTERNE PREVĂZUTE ÎN REGULAMENT

    1.1. CONTRACTE EXECUŢIE LUCRĂRI
    1.1.1. Activităţi în perioada de pre-construcţie
    a) Data de Începere a Lucrărilor
    Termenul conform Condiţii Generale/Speciale FIDIC Cartea Roşie 1999 - 42 de zile (notificarea se transmite "cu cel puţin 42 zile înainte" de Data de Începere)
    b) Posesia Şantierului
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Roşie 1999 - conform Anexei la Oferta din cadrul fiecărui Contract (în general 28 zile de la Data de Începere, sau în situaţia predării etapizate a amplasamentului nu se vor depăşi 365 zile); Termenul propus - depinde de data la care va fi emisă Decizia de expropriere
    c) Poliţe de Asigurare (medicală, securitatea muncii, şi responsabilitate, etc.)
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Roşie 1999 - conform Anexei la Oferta
    Această activitate este în sarcina Antreprenorului, acesta având obligaţia contractuală de a transmite spre verificare Inginerului (Consultantului).
    d) Programul de execuţie
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Roşie 1999 - 28 de zile de la Data de Începere
    Această activitate este în sarcina Antreprenorului, acesta având obligaţia contractuală de a transmite spre verificare şi aprobare Inginerului (Consultantului) în termenul prevăzut în cadrul Contractului.
    e) Graficul de Plăţi (Fluxul de Numerar)
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Roşie 1999 - 28 de zile de la Data de Începere.
    Antreprenorul şi Inginerul au obligaţia ca până la data de 5 a fiecărei luni să transmită fluxul de numerar actualizat către Beneficiar (CNADNR SA).

    1.1.2. Activităţi în perioada de construcţie
    a) Întâlnirile de Progres
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Roşie 1999 - nu exista termen contractual
    Termenul conform Cerinţelor Beneficiarului - în fiecare luna pe perioada de Execuţie a Contractului
    b) Monitorizarea şi evaluarea progresului lucrărilor
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Roşie 1999 - nu există termen contractual
    În conformitate cu prevederile contractuale, monitorizarea progresului lucrărilor se efectuează prin Puncte de Referinţă (milestones) pentru care au fost stabilite termene de îndeplinire. Responsabilul de contract urmăreşte îndeplinirea acestora în termenele contractuale.
    c) Rapoarte. Rapoartele Inginerului în legătură cu Contractul de Execuţie Lucrări
    Termenul de verificare al CNADNR conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Roşie 1999 - nu există termen contractual
    Termenul de verificare al CNADNR conform prevederilor Contractului încheiat cu Inginerul - 45 de zile de la data transmiterii de către Inginer a Raportului
    Termenul propus de verificare de către CNADNR - 15 zile
    d) Modificări şi Variaţii - Elaborarea şi Verificarea Modificărilor (Ordinelor de Variaţie)
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Roşie 1999 - nu există termen contractual
    Termenul propus - 15 zile de la transmiterea de către Inginer a Raportului privind modificarea propusă.
    e) Personalul Antreprenorului şi Subantreprenori
    Înlocuire personal cheie
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Roşie 1999 - nu există termen contractual
    În cazul în care Inginerul solicită un punct de vedere al Beneficiarului, acesta va transmite un răspuns în maxim 15 zile.
    Subantreprenori
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Roşie 1999 - nu exista termen contractual
    Beneficiarul va transmite acceptul/refuzul în maxim 15 zile de la transmiterea de către Inginer a documentaţiei.
    f) Inspecţii şi verificări pe teren
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Roşie 1999 - nu exista termen contractual
    Beneficiarul va efectua inspecţii şi verificări pe teren ori de câte ori este necesar.
    g) Recepţia la terminarea lucrărilor
    Recepţia la terminarea lucrărilor se efectuează în conformitate cu prevederile legale şi contractuale.
    h) Recepţia Finală
    Recepţia finală este convocată de investitor în conformitate cu prevederile HG nr. 273/1994 - Regulament de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, în cel mult 15 zile după expirarea perioadei de garanţie.
    Perioada de garanţie este cea prevăzută în Contract.

    1.1.3. Aspecte financiare şi plăţi - Garanţii
    a) Garanţia de Bună Execuţie
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Roşie 1999 - 28 de zile de la data primirii Scrisorii de Acceptare, Antreprenorul trebuie să transmită Garanţia de Bună Execuţie Beneficiarului.
    b) Garanţia pentru acordarea Avansului
    Dacă în cadrul contractului este prevăzută posibilitatea acordării unui avans, Antreprenorul va transmite CNADNR Garanţia pentru acordarea Avansului, pentru toată suma solicitată ca avans;
    c) Garanţia pentru Sume reţinute
    În cazul în care Antreprenorul solicită constituirea unei Garanţii pentru cuantumul sumelor Reţinute din cadrul Certificatelor Interimare de Plata în conformitate cu Anexa la Oferta, va înainta către Beneficiar (CNADNR SA) Garanţia în vederea verificării şi aprobării acesteia.

    1.1.4. Plăţi către antreprenor
    Beneficiarul trebuie să plătească Antreprenorului:
    a) Suma certificată de Inginer pentru plata în Avans,
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Roşie 1999 - 28 de zile
    Termenul propus - 15 zile de la transmiterea de către Inginer a Certificatului
    b) Suma certificată de Inginer în fiecare Certificat Interimar de Plată
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Roşie 1999 - 28 de zile
    Termenul propus - 15 zile de la transmiterea de către Inginer a Certificatului
    c) Suma certificată de Inginer în Certificatul Final de Plată
    Termenul conform Condiţii Generale FIDIC Cartea Roşie 1999 - 28 de zile
    Termenul propus - 15 zile de la transmiterea de către Inginer a Certificatului

    1.1.5. Modificarea şi prelungirea contractului
    Dacă pe parcursul implementării contractului apar circumstanţe de natură să afecteze implementarea contractului şi care conduc la necesitatea adoptării unor modificări faţă de prevederile Contractului iniţial, UIP va întocmi Nota Justificativă/Explicativa/Fundamentare în maxim 15 zile de la apariţia circumstanţei şi o va transmite împreună cu informaţiile şi documentele necesare către Direcţia Achiziţii cu Finanţare Externă care prin intermediul Serviciului Contractare Fonduri Externe asigura elaborarea şi încheierea actului Adiţional.

    1.1.6. Rezilierea contractului
    Rezilierea poate fi solicitată de către Beneficiar, Antreprenor, sau poate fi de comun acord cu respectarea prevederilor contractuale.

    1.2. CONTRACTE DE ASISTENŢĂ TEHNICĂ
    a) Întâlnirea de început - 3 zile de la semnarea contractului în vederea asigurării înţelegerii prevederilor contractuale, pentru asigurarea unor Condiţii optime de implementare;
    b) Asigurarea Condiţiilor de intrare în vigoare a contractului - 15 zile (conform contract: prezentarea Scrisorii Bancare pentru Buna Execuţie şi Asigurări);
    c) Notificarea Datei de Începere a activităţilor - conform contract şi după intrarea în vigoare a acestuia;
    d) Mobilizare/organizare/program/aprobare personal - conform prevederilor contractuale: 20 zile;
    e) Verificări documentaţii tehnice - termen propus CNADNR: 21 zile, funcţie de complexitatea proiectului, primirea recomandărilor de la direcţiile de specialitate din cadrul CNADNR pe specificul activităţilor verificate de către acestea, etc.; acest termen poate fi depăşit în cazul proiectelor majore, a căror documentaţie este verificată şi de către experţii JASPERS;
    f) Avizare CTE-CNADNR, CTE-DPIIS, CI -
    g) Verificări/aprobări rapoarte - 15 zile;
    h) Verificări certificate de plata - 15 zile;
    i) Verificare documente în vederea acordării vizei de legalitate, realitate şi conformitate - 4 zile (Decizia CNADNR nr. 687/04.06.2013);
    j) Verificare facturi - 1 zi;
    k) Întocmirea solicitării de plata şi avizarea acesteia - 2 zile;
    l) Verificarea documentelor în vederea acordării vizei de control financiar preventiv - 5 zile;
    m) Urmărirea circuitului de plata, conform regulamentului Direcţiei financiare din cadrul CNADNR

    1.3. CONTRACTE DE SUPERVIZARE EXECUŢIE LUCRĂRI
    a) Întâlnirea de început - termen propus CNADNR: 3 zile de la semnarea contractului în vederea asigurării înţelegerii prevederilor contractuale, pentru asigurarea unor Condiţii optime de implementare;
    b) Asigurarea Condiţiilor de intrare în vigoare a contractului - 15 zile (conform contract: prezentarea Scrisorii Bancare pentru Buna Execuţie şi Asigurări);
    c) Notificarea Datei de Începere a activităţilor - conform contract şi după intrarea în vigoare a acestuia;
    d) Mobilizare/organizare/program/aprobare personal - conform prevederilor contractuale: 20 zile;
    e) Urmărirea activităţilor prestate, conform prevederilor Caietului de Sarcini şi în termenele precizate în contract - pe toata perioada de derulare a contractului;
    f) Verificări/aprobări rapoarte - 15 zile;
    g) Verificări certificate de plată - 15 zile;
    h) Verificare documente în vederea acordării vizei de legalitate, realitate şi conformitate - 4 zile (Decizia CNADNR nr. 687/04.06.2013);
    i) Verificare facturi - 1 zi;
    j) Întocmirea solicitării de plată şi avizarea acesteia - 2 zile;
    k) Verificarea documentelor în vederea acordării vizei de control financiar preventiv - 5 zile;
    l) Urmărirea circuitului de plată, conform regulamentului Direcţiei financiare din cadrul CNADNR.

    NOTA 1: Termenele menţionate mai sus se aplică în cazul în care documentele sunt complete şi corecte. În caz contrar, termenul va fi recalculat de la data transmiterii documentelor în forma completă şi corectă.
    NOTA 2: În cazul în care mai multe activităţi se vor suprapune pe aceeaşi perioadă de timp acestea vor fi decalate în funcţie de prioritizarea şi necesitatea acestora de la momentul respectiv.

    2. ACTIVITĂŢI INTERNE DE IMPLEMENTARE A CONTRACTELOR

    2.1. CONTRACTE DE ASISTENŢĂ TEHNICĂ
    1. Înregistrarea Contractului semnat şi înaintat de către Serviciul Contractare, în cadrul UIP;
    2. Se trece la verificarea Condiţiilor ce trebuiesc îndeplinite, pentru intrarea în vigoare a contractului, respectiv prezentarea Garanţiei de Bună Execuţie şi Asigurările prevăzute în cadrul contractului, şi se asigură că aceste Condiţii sunt îndeplinite în termenele precizate în contract;
    3. Constituirea Scrisorii de Garanţie de Bună Execuţie - verificarea şi aprobarea acesteia se realizează de către Serviciul Garanţii Bancare, care informează UIP, despre situaţia aprobării;
    4. Constituirea Scrisorii de Garanţie pentru plata Avansului (după caz) - verificarea şi aprobarea acesteia se realizează de către Serviciul Garanţii Bancare, care informează UIP, despre situaţia aprobării;
    5. Constituirea Poliţelor de asigurări (20 zile) - verificarea şi aprobarea acestora se realizează de către Serviciul Garanţii Bancare, care informează UIP, despre situaţia constatată - corespondenţa cu prevederile contractuale şi legale;
    6. În situaţia îndeplinirii Condiţiilor de intrare în vigoare a contractului se notifică Data de Începere a serviciilor;
    7. Se urmăreşte înaintarea Programului propus pentru mobilizarea personalului, mobilizarea personalului în termenul prevăzut în contract, se analizează propunerile de mobilizare a personalului care trebuie să corespundă Condiţiilor din Documentaţia de Atribuire, respectiv Caietul de Sarcini/Contract. În situaţia în care apare imposibilitatea mobilizării unor experţi propuşi în cadrul ofertei, funcţie de situaţiile prevăzute în cadrul contractului, vor fi aplicate penalităţile aferente;
    8. Se urmăreşte înaintarea Raportului de Început la termenul precizat în contract (în cadrul acestui raport va fi cuprins Sistemul de Management al Calităţii); acesta se verifica în conformitate cu cerinţele Caietului de Sarcini, şi cu obiectivele contractului, se solicită modificări/completări funcţie de caz, şi se aprobă (în cazul în care este specificat în contract);
    9. Se urmăreşte înaintarea Rapoartelor de Progres lunare (în cazul în care este specificat în contract), în termenele precizate în contract;
    10. Se urmăreşte înaintarea Raportului Preliminar şi a documentaţiei tehnice preliminare, conform H.G. nr. 28/2008 în termenul stabilit prin contract:
    - În cadrul UIP, se verifică componenţa şi conţinutul documentaţiei şi a Raportului Preliminar, în raport cu cerinţele caietului de sarcini, Condiţiilor de contract;
    - Se înaintează spre analiză serviciilor suport, în funcţie de specificul activităţii lor (Direcţia Tehnică, Direcţia Achiziţii Terenuri, Serviciul Contracte de Finanţare, Serviciul Avize şi Acorduri, Serviciul Protecţia Mediului, etc.);
    - Se urmăreşte ca serviciile suport să transmită observaţii/modificări/recomandări pentru capitolele specifice activităţii acestora, în termenul solicitat de către UIP;
    - UIP centralizează şi transmite întregul ansamblu de observaţii către Prestator, astfel încât documentaţia să fie revizuită şi să poată fi respectate termenele prevăzute în contract
    - În urma revizuirii documentaţiei de către Prestator şi predate Beneficiarului, volumele care înglobează observaţiile serviciilor suport vor fi transmise fiecărui compartiment în parte pentru a verifica corectitudinea răspunsului la observaţiile făcute;
    - După verificarea în cadrul UIP, a faptului ca s-a ţinut cont de observaţiile şi recomandările formulate pentru documentaţia preliminară, Studiul de Fezabilitate cu întreaga documentaţie tehnică revizuită şi nota tehnică de prezentare, vor fi înaintate către C.T.E.-CNADNR pentru avizarea documentaţiei, respectiv varianta de traseu optimă din punct de vedere tehnico-economic;
    - Odată aprobată varianta de traseu optimă, se aprobă şi Raportul Preliminar, şi se urmăreşte obţinerea tuturor avizelor necesare (inclusiv obţinerea Acordului de Mediu, în baza Studiu de Evaluare Adecvată);
    - După avizarea CTE-CNADNR, documentaţia se transmite spre analiza JASPERS, în vederea Verificării îndeplinirii Condiţiilor de eligibilitate/rentabilitate ale proiectului propus, şi de asemenea, este transmisă spre avizare Consiliului Tehnico-Economic al Ordonatorului Principal de Credite, şi la Consiliul Interministerial;
    - Se întocmeşte nota de fundamentare pentru promovare H.G. indicatori tehnico-economici şi se înaintează pe circuitul de avizare;
    11. Se urmăreşte înaintarea Raportului privind Proiectul tehnic pentru relocarea/protejarea de utilităţi la nivel de detalii de Execuţie însoţite de aprobările proprietarilor de utilităţi, în termenul stabilit prin contract:
    12. Se urmăreşte şi se verifică îndeplinirea cerinţelor din avizele emise de proprietarii de utilităţi, zonele de influenţă cu risc asupra proiectului;
    13. Se transmit observaţii la Proiectant, şi se urmăreşte revizuirea documentaţiei conform observaţiilor;
    14. Se urmăreşte înaintarea Raportului Preliminar privind Proiectul Tehnic la nivel de DDE, în termenul stabilit prin contract:
    - În cadrul UIP, se verifică componenţa şi conţinutul documentaţiei şi a Raportului Preliminar, în raport cu cerinţele caietului de sarcini, Condiţiilor de contract;
    - Se verifică respectarea în elaborarea/verificarea PT-ului a cerinţelor şi specificaţiilor tehnice cuprinse în Acordul de Mediu;
    - Se verifica respectarea în elaborarea PT-ului a cerinţelor şi specificaţiilor tehnice cuprinse în avizele/acordurile emise;
    - Se urmăreşte verificarea PT-ului de către verificatori atestaţi;
    - Se urmăreşte elaborarea/verificarea DTAC în conformitate cu Legea nr. 50/1991;
    - Documentele tehnico-economice, sunt transmise spre verificare serviciilor suport, care completează lista de verificare conform specificului activităţii verificate, şi precizează eventuale observaţii/recomandări.
    - Observaţiile/recomandările sunt transmise Proiectantului în vederea revizuirii documentaţiei şi a Raportului Preliminar;
    - Se urmăreşte în cazul în care există observaţii, Prestatorul va trebui să răspundă în termenul prevăzut în contract;
    15. Se urmăreşte înaintarea Raportului Final în termenul stabilit prin contract, însoţit de Documentaţia Tehnică revizuită conform observaţiilor/recomandărilor;
    16. Se verifică dacă Raportul şi Documentaţia Tehnică sunt revizuite conform observaţiilor;
    17. În cazul în care nu există observaţii Raportul Final este aprobat.

    2.2. Contracte de Servicii
    1. Înregistrarea Contractului semnat şi înaintat de către Serviciul Contractare, în cadrul UIP;
    2. Se trece la verificarea Condiţiilor ce trebuiesc îndeplinite, pentru intrarea în vigoare a contractului, respectiv prezentarea Garanţiei de Bună Execuţie şi Asigurările prevăzute în cadrul contractului, şi se asigură că aceste Condiţii sunt îndeplinite în termenele precizate în contract;
    3. Constituirea Scrisorii de Garanţie de Buna Execuţie - verificarea şi aprobarea acesteia se realizează de către Serviciul Garanţii Bancare, care informează UIP, despre situaţia aprobării;
    4. Constituirea Scrisorii de Garanţie pentru plata Avansului (după caz) - verificarea şi aprobarea acesteia se realizează de către Serviciul Garanţii Bancare, care informează UIP, despre situaţia aprobării;
    5. Constituirea Poliţelor de asigurări (20 zile) - verificarea şi aprobarea acestora se realizează de către Serviciul Garanţii Bancare, care informează UIP, despre situaţia constatată - corespondenţa cu prevederile contractuale şi legale;
    6. În situaţia îndeplinirii Condiţiilor de intrare în vigoare a contractului se notifică Data de Începere a serviciilor;
    7. UIP organizează Întâlnirea de început, la care participă echipa de proiect şi reprezentanţii Consultantului; la aceasta întâlnire se trec în revistă obligaţiile şi termenele contractuale, se discută riscurile identificate asupra proiectului, se stabilesc măsuri astfel încât să fie evitate eventuale blocaje;
    8. În baza notificării emise de către Beneficiar, se urmăreşte mobilizarea personalului şi a echipamentelor necesare implementării contractului, aprobarea şi mobilizarea personalului non-cheie, în termenul specificat în contract;
    9. Se urmăreşte înaintarea Raportului Iniţial în termenul specificat în contract, care se verifică în conformitate cu cerinţele precizate în contract, se transmit Consultantului observaţiile şi se urmăreşte înaintarea Raportului în forma finală, astfel încât acesta să fie aprobat în termenul precizat în contract;
    10. Se urmăreşte îndeplinirea activităţilor conform prevederilor contractuale:
    - Activităţi de pre-construcţie;
    - Activităţi de construcţie;
    - Activităţi de post-construcţie.
    11. Se urmăreşte înaintarea Rapoartelor lunare de Progres în termenele precizate în contract, se verifică conţinutul şi completarea informaţiilor prezentate conform cerinţelor, se transmit observaţii, se urmăreşte înaintarea formei revizuite şi se aprobă conform procedura, în termenul precizat în contract;
    12. Ori de câte ori se constată necesitatea unui Raport Special pentru diverse situaţii constatate în derularea contractului de lucrări, acesta se solicită Consultantului, într-un termen definit, şi se urmăreşte înaintarea acestuia conform solicitărilor;
    13. Se urmăreşte raportarea evenimentelor din Şantier către Beneficiar;
    14. Se urmăreşte asigurarea serviciilor de supervizare conform cerinţelor Caietului de Sarcini, în vederea realizării lucrărilor conform Proiectului Tehnic;
    15. Se urmăreşte înregistrarea unui eveniment pentru care sunt stabilite Condiţii de aplicare a penalităţilor (înlocuire personal, nerespectarea termenelor pentru transmiterea rapoartelor, etc.), urmându-se procedura de aplicare a penalităţilor, conform prevederilor contractuale şi a legislaţiei în vigoare;
    16. Se urmăreşte înaintarea Rapoartelor Financiare (trimestriale), care se verifica şi se aproba conform procedura, în termenul stabilit în contract;
    17. Se urmăreşte înaintarea Raportului la Terminarea Lucrărilor, fiind necesar a fi prezentat în forma completa cu istoricul Execuţiei lucrărilor, la momentul Recepţiei la Terminarea Lucrărilor;
    18. Se urmăreşte înaintarea Rapoartelor pe perioada de notificarea a defecţiunilor; în situaţia în care sunt constatate defecte, Inginerul va notifica Antreprenorul pentru a lua măsurile necesare de remediere;
    19. Se urmăreşte înaintarea Raportului la sfârşitul perioadei de notificare, şi se verifica din punct de vedere al prezentării comportamentului lucrărilor executate în timpul perioadei de garanţie, intervenţiile realizate de către Antreprenor, recomandări pentru întreţinere, etc.;
    20. Se urmăreşte propunerea de organizare sesiuni de instruire pentru personalul Beneficiarului, în conformitate cu cerinţele Caietului de Sarcini;

    2.3. Contracte de Lucrări
    1. Garanţia de bună Execuţie - Antreprenorul transmite Garanţia de Bună Execuţie Beneficiarului - în termenul specificat în Contract - de la Data semnării Acordului Contractual.
    Garanţia de Bună Execuţie va fi emisă de o entitate şi dintr-o ţară (sau altă jurisdicţie) aprobate de către Beneficiar, şi având conţinutul formularului anexat Condiţiilor Speciale sau un alt format acceptat de Beneficiar.
    Antreprenorul se va asigura că Garanţia de Bună Execuţie este valabilă şi în vigoare până la execuţia şi terminarea Lucrărilor de către Antreprenor şi remedierea oricăror defecţiuni.
    În cazul în care Antreprenorul nu prezintă, în termenul specificat în contract o Garanţie de Bună Execuţie valabilă, Beneficiarul este îndreptăţit să rezilieze contractul.
    2. UIP organizează Întâlnirea de început, la care participa echipa de proiect a Beneficiarului, echipa de supervizare a Consultantului, reprezentanţii locali ai Beneficiarului (DRDP); la această întâlnire se trec în revista obligaţiile şi termenele contractuale, se discută riscurile identificate asupra proiectului, se stabilesc măsuri astfel încât să fie evitate eventuale blocaje;
    3. În termenul specificat în contract, Inginerul va informa Antreprenorul, cu privire la data de Începere a lucrărilor;
    4. Beneficiarul va preda Antreprenorului Posesia şantierului (predare borne, coordonate, drum - (în termenul specificat în Anexa la Ofertă)) de la Data de Începere a Lucrărilor;
    5. După emiterea ordinului de Începere, Inginerul va organiza şedinţele lunare de management la care va participa şi Beneficiarul;
    6. În termenul specificat în contract Antreprenorul va instala panourile pentru promovarea lucrărilor;
    7. Antreprenorul va prezenta Inginerului programul de Execuţie în termenul menţionat în contract de la data ordinului de Începere;
    8. După aprobarea programului de Execuţie, Inginerul împreună cu Antreprenorul vor defini complet indicatorii punctelor de referinţa, menţionate în contract şi vor stabili datele de îndeplinire ale acestora;
    9. În cazul în care Antreprenorul nu îndeplineşte, unul sau mai mulţi indicatori ai unui punct de referinţa, la termenul stabilit anterior, Beneficiarul este îndreptăţit să dispună sistarea plăţilor până la îndeplinirea tuturor indicatorilor aferenţi punctului de referinţă sau notificarea aplicării penalităţilor, după cum este prevăzut în cadrul contractului.
    10. Se vor urmări situaţiile aferente înlocuirii personalului cheie al Antreprenorului, neprezentarea programului de lucrări în termenul stabilit de Inginer, sau nerespectarea Planului de Management al Traficului, în vederea notificării, determinării şi aplicării penalităţilor precizate în contract - Anexa la Oferta, pentru fiecare eveniment de acest tip sesizat;
    11. Antreprenorul va întocmi şi înainta, către Inginer raportul de progres lunar.
    12. Antreprenorul va elabora şi transmite Inginerului, lunar, Situaţia Interimară de Lucrări, însoţita de documente justificative (procese verbale de recepţie calitativă şi cantitativă, măsurători, etc.)
    13. Inginerul va verifica daca articolele furnizate sau lucrarea realizată de Antreprenor este conform contractului şi Proiectului Tehnic de Execuţie aprobat şi va determina suma datorată Contractorului. Verificările efectuate vizează: corelarea dintre cantităţile cuprinse în situaţiile de lucrări, proiectele tehnice de Execuţie aprobate, preturile cuprinse în situaţiile de lucrări prezentate spre decontare în concordanta cu listele de cantităţi; documentele de calitate prezentate de către Antreprenor, materialele în Şantier şi documentele suport aferente, etc.;
    De asemenea, se calculează şi certifica ajustarea preturilor, se verifica Rambursarea Plăţii în Avans, se verifica şi certifica Reţinerile şi efectuează eventualele corecturi sau modificări care în mod normal ar fi trebuit să fie aplicate unui Certificat de Plată anterior;
    În cazul în care valoarea Certificatului Interimare de Plata este mai mică decât valoarea menţionată în cadrul Anexei la Oferta, atunci Inginerul nu va emite certificatul Beneficiarului;
    14. Beneficiarul, va analiza Certificatul Interimar de Plata şi documentele justificative aferente acestuia;
    În anumite, situaţii, atunci când Beneficiarul considera necesar, se vor efectua inspecţii şi vizite pe teren, pentru verificarea lucrărilor certificate.
    În cazul în care pe circuitul de verificare se constată neconformităţi, certificatul se respinge, procedura fiind reluată ulterior revizuirii şi remedierii neconformităţilor;
    15. Dacă Certificatul Interimar de Plată este întocmit conform prevederilor contractuale, este iniţializat pentru verificare (Responsabilul de Contract), este vizat cu "Viza de legalitate, regularitate şi conformitate" (Şef Proiect) şi aprobat (Director);
    16. Se notifică Antreprenorul/Inginerul cu privire la acceptarea totală sau parţială sau returnarea Certificatului Interimar de Plată conform Condiţii Generale de Contract şi Condiţii Speciale de Contract;
    17. După aprobarea Certificatului Interimar de Plată, Beneficiarul informează în scris Părţile, solicitând Antreprenorului emiterea facturii corespunzătoare Certificatului Interimar de Plată.
    18. Când lucrările sunt substanţial finalizate şi îndeplinite Condiţiile pentru Recepţia la Terminarea lucrărilor, Antreprenorul va notifica Beneficiarul cu privire la acest lucru;
    19. Beneficiarul are obligaţia, conform legii, ca în termen de 15 zile de la data notificării să întocmească o comisie de recepţie la terminarea lucrărilor;
    20. În urma unei inspecţii în şantier, comisia numită va propune admiterea/respingerea recepţiei la terminarea lucrărilor.
    21. În cazul în care comisia va propune respingerea recepţiei la terminarea lucrărilor, i se va acorda Antreprenorului o perioadă rezonabilă de timp în vederea finalizării lucrărilor.
    22. Dacă se propune admiterea recepţiei la terminarea lucrărilor, va fi întocmit Procesul Verbal de Recepţie la Terminarea Lucrărilor şi înaintat spre aprobare reprezentantului legal al Beneficiarului;
    23. În situaţia în care se propune respingerea Recepţiei la Terminarea Lucrărilor şi perioada de Execuţie contractuală este depăşită, Beneficiarul va emite o notificare de Revendicare cu privire la penalităţile de întârziere aferente prelungirii perioadei de Execuţie.
    Inginerul, după admiterea Recepţiei la Terminarea Lucrărilor, va emite o determinare cu valoarea penalităţilor de întârziere la care este îndreptăţit Beneficiarul, în conformitate cu prevederile contractule
    24. În situaţia aprobării Procesului Verbal de Recepţie la Terminarea Lucrărilor, Inginerul va emite Certificatul de Recepţie la Terminarea Lucrărilor, având ataşate şi eventualele anexe care cuprind lucrările rămase de finalizat, respectiv lucrările ce vor fi ţinute sub observaţie pe perioada de Garanţie.
    25. În baza Certificatului de Recepţie la Terminarea Lucrărilor, la solicitarea Antreprenorului, se va putea elibera jumătate din suma reţinută din Reţinerile Monetare (conform procentului specificat în cadrul Anexei la Ofertă), sau se va diminua la jumătate valoarea aferentă scrisorii de Garanţie bancară, după caz;
    26. Antreprenorul va elabora şi transmite Inginerului, Situaţia de Plată la Terminarea Lucrărilor, însoţită de documente justificative (procese verbale de Recepţie calitativă şi cantitativă, măsurători, etc.)
    27. Inginerul va verifica Situaţia de Plată la Terminarea Lucrărilor. Verificările efectuate vizează: corelarea dintre cantităţile cuprinse în situaţiile de lucrări, proiectele tehnice şi detaliile de Execuţie aprobate, preţurile cuprinse în situaţiile de lucrări prezentate spre decontare în concordanţă cu listele de cantităţi; documentele de calitate prezentate de către Antreprenor, materialele în Şantier şi documentele suport aferente, etc.;
    De asemenea, se calculează şi certifica ajustarea preţurilor, se verifica Rambursarea Plăţii în Avans, se verifica şi certifica Reţinerile şi efectuează eventualele corecturi sau modificări care în mod normal ar fi trebuit să fie aplicate unui Certificat de Plată anterior;
    28. Beneficiarul, va analiza Certificatul de Plata la Terminarea Lucrărilor şi documentele justificative aferente acestuia, identic cu paşii prezentaţi la pct. 12-16;
    29. În termen de 15 zile înainte de expirarea perioadei de Garanţie, Beneficiarul are obligaţia, conform legii, să întocmească o comisie de Recepţie finala;
    30. În urma unei inspecţii în şantier, comisia numita va propune admiterea/respingerea Recepţiei finale a lucrărilor.
    31. În cazul în care comisia va propune respingerea Recepţiei finale, i se va acorda Antreprenorului o perioadă rezonabilă de timp în vederea finalizării/remedierii lucrărilor.
    32. Dacă se propune admiterea recepţiei finale a lucrărilor, Beneficiarul va aproba Procesul Verbal de Recepţie Finală;
    33. După aprobarea Procesului Verbal de Recepţie Finală, Inginerul va emite Certificatul de Performanţă acesta fiind documentul care atestă finalizarea şi acceptarea lucrărilor în conformitate cu prevederile contractuale;
    34. Antreprenorul va elabora şi transmite Inginerului, Situaţia Finală de Plata, însoţită de documente justificative (procese verbale de Recepţie calitativă şi cantitativă, măsurători, etc.)
    35. Inginerul va verifica Situaţia Finală de Plată şi o va înainta spre analiză la Beneficiar, urmându-se paşii precizaţi la pct. 12-16;
    36. În termenul precizat în contract, şi după emiterea Certificatului de Performanţă, Beneficiarul va elibera Garanţia de Bună Execuţie a Antreprenorului.

    2.4. Plata şi Rambursarea
    Certificatul pentru avans/intermediar/final de lucrări/eliberarea reţinerilor, certificatul de supervizare este aprobat de către serviciile de implementare
    1. Factura emisă de către Consultant/Antreprenor este verificată din punct de vedere financiar precum şi a existenţei Garanţiilor de avans, reţineri şi/sau buna Execuţie, atunci când este cazul
      1.1. Dacă factura este incorectă, se returnează pentru modificare la Consultant/Constructor
      1.2. Dacă factura este corect întocmită, se înaintează la serviciul de implementare pentru viza de realitate şi bun de plată
    2. Factura este verificată de către Unitatea de Implementare pentru concordanţa cu certificatul de plată:
      2.1. Dacă există neconcordanţe aceasta se returnează pentru modificare la Consultant/Constructor
      2.2. Dacă factura este corect întocmită, aceasta este vizată, i se acordă bun de plată şi este înaintată cu documentele suport la serviciul gestionare fonduri
    3. Serviciul Gestionare fonduri întocmeşte solicitarea de plată şi după semnarea acesteia de către toate persoanele factura este înaintată pentru viza CFP
    4. După acordarea vizei CFP factura este înaintată pentru a fi luată în evidenţele contabile şi apoi transmisă la Direcţia Financiara pentru solicitarea deschiderilor de credite bugetare
    5. După ce a fost efectuată plata către Consultant/Antreprenor, în baza extraselor de cont şi a documentelor justificative, Serviciul Gestionare Fonduri întocmeşte, lunar, cererea de rambursare aferentă proiectului
    6. Cererea de rambursare este apoi supusă vizei CFP
    7. Împreună cu documentele justificative (raportul de progres, extrasele de cont etc.) cererea de rambursare este transmisă către Ministerul Transporturilor

    2.5. Asigurarea Fondurilor pentru contractele aflate în implementare
    1. În vederea întocmirii proiectului de buget pentru anul n+1, în cursul anului n, la solicitarea MFP este întocmit necesarul de fonduri în bază:
    - Stadiului actual al proiectului;
    - Termenul de finalizare al proiectului;
    - Plăţilor efectuate pana la aceea data;
    - Cash-flow-ului actualizat primit de la Consultant;
    - Alte documente/situaţii relevante.
    2. În cursul anului bugetar n+1, conform legii bugetului de stat, serviciul gestionare fonduri va monitoriza existenţa creditelor bugetare pentru acoperirea plăţilor contractuale
    3. În cazul în care creditul bugetar devine insuficient pentru efectuarea plăţilor, serviciul gestionare fonduri va lua toate măsurile pentru găsirea resurselor necesare, astfel:
    a) Prin realocări între proiecte pe parcursul întregului an bugetar
    b) Prin realocări între proiecte sau suplimentari de la MFP cu ocazia rectificărilor bugetare.

                                   -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016