Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 14 iulie 2010  de organizare si functionare a consiliilor de onoare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 14 iulie 2010 de organizare si functionare a consiliilor de onoare

EMITENT: MINISTERUL APARARII NATIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 522 din 27 iulie 2010

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezentul regulament stabileşte modul de organizare, funcţionare, componenţa, atribuţiile, modul de sesizare şi procedura de lucru ale consiliilor de onoare.
(2) Pentru apãrarea onoarei cadrelor militare şi evitarea abuzurilor, se constituie consilii de onoare, care reprezintã organe deliberative, independente în exercitarea atribuţiilor ce le revin, având competenţa de a analiza faptele cadrelor militare sesizate ca abateri de la disciplina militarã şi de a individualiza sancţiuni disciplinare aplicabile.
(3) În exercitarea atribuţiilor menţionate la alin. (2), consiliile de onoare adoptã hotãrâri şi decizii, conform prevederilor art. 33 şi 38.
(4) Cadrele militare sunt trimise în faţa consiliilor de onoare numai în situaţia în care faptele comise, potrivit legii, nu constituie infracţiuni. Dacã pe timpul cercetãrii faptei se constatã cã aceasta are caracter infracţional, dosarul cauzei se înainteazã organului de urmãrire penalã competent. În cazul în care se va dispune scoaterea de sub urmãrire penalã sau încetarea urmãririi penale, procedura de trimitere în faţa consiliului de onoare va fi reluatã. Pe perioada cât dosarul cauzei se aflã la organul de urmãrire penalã se întrerupe termenul de prescripţie prevãzut la art. 40.
(5) Pentru a-şi apãra onoarea şi demnitatea, cadrele militare care se considerã lezate în urma unor afirmaţii şi acţiuni directe sau prin care se nasc suspiciuni asupra integritãţii lor morale pot solicita analizarea lor în cadrul consiliului de onoare, potrivit prevederilor art. 19 alin. (1) lit. c).
(6) Dreptul de a propune şi de a aplica sancţiuni disciplinare îl au numai comandanţii/şefii cadrelor militare analizate în consiliile de onoare, conform competenţelor prevãzute în anexa nr. 4 la Regulamentul disciplinei militare, aprobat prin Ordinul ministrului apãrãrii naţionale nr. M.26/2009, denumit în continuare RDM.
ART. 2
Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii sunt trimişi în faţa consiliilor de onoare numai dacã fapta sau faptele sãvârşite îndeplinesc, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) constituie abateri de la disciplina militarã, potrivit art. 42 alin. (1)-(3) din RDM, sau reprezintã încãlcãri ale prevederilor <>art. 8 şi 28-30 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) nu a/au constituit anterior temeiul aplicãrii unei alte sancţiuni disciplinare;
c) a/au fost sãvârşitã/sãvârşite în urmã cu cel mult 6 luni;
d) nu constituie infracţiuni sau cauze de trimitere în faţa consiliilor de judecatã.
ART. 3
În ordinul de trimitere în faţa consiliului de onoare se individualizeazã fiecare abatere de la disciplina militarã, prin menţionarea expresã a articolului de lege sau de act normativ specific în care aceasta se încadreazã.
ART. 4
Activitatea consiliilor de onoare are la bazã urmãtoarele principii:
a) prezumţia de nevinovãţie, conform cãreia se prezumã cã orice cadru militar trimis în faţa consiliului de onoare este nevinovat atât timp cât vinovãţia sa nu a fost doveditã;
b) garantarea dreptului la apãrare, conform cãruia se recunoaşte dreptul cadrului militar de a fi audiat, de a prezenta dovezi în apãrarea sa şi de a fi asistat de un apãrãtor;
c) celeritatea procedurii, care presupune obligaţia consiliului de onoare de a proceda fãrã întârziere la soluţionarea cauzei, cu respectarea drepturilor persoanelor implicate şi a regulilor prevãzute de lege şi de prezentul regulament;
d) contradictorialitatea, care presupune asigurarea posibilitãţii persoanelor aflate pe poziţii divergente de a se exprima cu privire la orice act sau fapt care are legãturã cu abaterea de la disciplina militarã pentru care a fost sesizat consiliul de onoare;
e) proporţionalitatea, conform cãreia trebuie respectat un raport corect între gravitatea abaterii de la disciplina militarã, circumstanţele sãvârşirii acesteia şi sancţiunea disciplinarã propusã a fi aplicatã;
f) legalitatea sancţiunii, conform cãreia consiliul de onoare nu poate propune decât sancţiunile disciplinare prevãzute de lege;
g) unicitatea sancţiunii, conform cãreia pentru o abatere de la disciplina militarã nu se poate aplica decât o singurã sancţiune disciplinarã.

CAP. II
Condiţiile de constituire şi mandatul consiliilor de onoare

ART. 5
(1) În fiecare unitate militarã în care efectivul existent este de minimum 30 de cadre militare se constituie un consiliu de onoare pentru ofiţeri şi unul pentru maiştri militari şi subofiţeri.
(2) În unitãţile militare în care efectivul existent este mai mic decât cel prevãzut la alin. (1) sau este imposibilã constituirea de consilii de onoare separate pentru ofiţeri şi pentru maiştri militari şi subofiţeri, în condiţiile art. 10 alin. (2), se constituie un singur consiliu de onoare.
(3) Dacã efectivul existent nu permite constituirea consiliului de onoare în condiţiile prevãzute la alin. (1) şi (2), precum şi în cazul în care nu pot fi respectate prevederile art. 25 alin. (1), (5) şi (6), cadrul militar respectiv este trimis în faţa consiliului de onoare de la eşalonul superior.
ART. 6
La structurile centrale şi celelalte structuri subordonate nemijlocit ministrului apãrãrii naţionale, care au în compunere compartiment de resurse umane, se constituie consilii de onoare, separat pe categorii de cadre militare şi în numãrul pe care îl aprobã comandanţii/şefii acestora.
ART. 7
Cadrele militare încadrate pe statul anexã "M" al Direcţiei management resurse umane pentru a îndeplini funcţii în afara Ministerului Apãrãrii Naţionale, care sãvârşesc fapte în condiţiile prevãzute la art. 2, sunt trimise în faţa consiliilor de onoare constituite la aceastã direcţie.
ART. 8
(1) Cadrele militare care, pe timpul cât sunt detaşate în afara Ministerului Apãrãrii Naţionale pentru a executa misiuni ori pentru a urma o formã de perfecţionare a pregãtirii în ţarã sau în strãinãtate, precum şi pe timpul detaşãrii pentru îndeplinirea unor misiuni în teatrele de operaţii în afara teritoriului naţional, sãvârşesc fapte în condiţiile prevãzute la art. 2 sunt trimise în faţa consiliilor de onoare ale unitãţilor militare din care fac parte.
(2) Cadrele militare care ocupã posturile permanente în strãinãtate definite la art. 1 din Normele pentru ocuparea posturilor permanente în strãinãtate de cãtre personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale, aprobate prin Ordinul ministrului apãrãrii naţionale nr. M.88/2009, şi care sãvârşesc fapte în condiţiile prevãzute la art. 2 din prezentul regulament, pe timpul cât se aflã la post în strãinãtate, sunt trimise în faţa consiliului de onoare constituit la nivelul structurii centrale în coordonarea cãreia se aflã posturile respective.
ART. 9
(1) Ofiţerii care îndeplinesc funcţii prevãzute cu gradul de general de brigadã/similar sau superior acestuia sunt trimişi în faţa consiliului de onoare, numit pentru fiecare caz în parte, prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale, la propunerea şefului Direcţiei management resurse umane, în situaţia în care sunt informaţii concludente despre sãvârşirea unor fapte în condiţiile prevederilor art. 2. În situaţia în care cel în cauzã este şeful Direcţiei management resurse umane, propunerea se face de cãtre şeful Statului Major General.
(2) Consiliul de onoare se constituie din 5 ofiţeri, cel puţin egali în grad şi funcţie cu cel în cauzã. Preşedintele consiliului de onoare trebuie sã aibã grad superior celui trimis în faţa consiliului de onoare.
(3) Evaluarea concludenţei informaţiilor în vederea trimiterii în faţa consiliului de onoare a unui ofiţer care îndeplineşte o funcţie prevãzutã cu gradul de general de brigadã/similar sau superior acestuia se face de cãtre o comisie de cercetare prealabilã, numitã prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale în termen de douã zile calendaristice de la data luãrii la cunoştinţã, la propunerea şefului structurii centrale din care face parte ofiţerul în cauzã sau a şefului structurii centrale care are în coordonare structura respectivã, iar pentru cei care se subordoneazã nemijlocit ministrului apãrãrii naţionale, la propunerea şefului Direcţiei management resurse umane sau a şefului Statului Major General, dupã caz.
(4) Comisia de cercetare prealabilã se constituie din 3 ofiţeri, din care: 2 ofiţeri cu gradul cel puţin egal cu al celui în cauzã, iar unul - ofiţer de justiţie militarã din cadrul Direcţiei pentru relaţia cu Parlamentul şi asistenţã juridicã.
(5) În termen de 5 zile calendaristice de la constituire, comisia de cercetare prealabilã prezintã ministrului apãrãrii naţionale un raport din care sã rezulte dacã se impune sau nu trimiterea celui în cauzã în faţa consiliului de onoare.
(6) În situaţia în care, în baza propunerii comisiei de cercetare prealabilã, ministrul apãrãrii naţionale hotãrãşte trimiterea celui în cauzã în faţa consiliului de onoare, şeful Direcţiei management resurse umane sau şeful Statului Major General, dupã caz, prezintã acestuia pentru aprobare proiectul ordinului de trimitere în faţa consiliului de onoare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1.
(7) Comisia de cercetare prealabilã prevãzutã la alin. (4) îndeplineşte atribuţiile conferite prin prezentul regulament ofiţerului cu cercetarea penalã specialã, urmând sã efectueze investigaţiile şi sã întocmeascã dosarul cauzei, prin derogare de la prevederile art. 20 alin. (2), în termen de cel mult 5 zile calendaristice de la data primirii ordinului de trimitere în faţa consiliului de onoare.
ART. 10
(1) Membrii consiliilor de onoare sunt aleşi pentru o perioadã de 2 ani, de regulã, în luna decembrie, iar la instituţiile militare de învãţãmânt, în prima lunã dupã începerea anului de învãţãmânt.
(2) În compunerea fiecãrui consiliu de onoare sunt aleşi 5 membri titulari, dintre care unul, de regulã, trebuie sã aibã studii juridice, precum şi 2-3 membri supleanţi, din rândul:
a) ofiţerilor, pentru consiliul de onoare al acestora, din care, de regulã, cel puţin 4 membri titulari şi un membru supleant trebuie sã fie ofiţeri cu grade superioare;
b) ofiţerilor, maiştrilor militari şi subofiţerilor pentru consiliul de onoare al maiştrilor militari şi subofiţerilor, din care, de regulã, cel puţin 4 membri titulari şi un membru supleant trebuie sã fie ofiţeri;
c) ofiţerilor, maiştrilor militari şi subofiţerilor, pentru consiliile de onoare prevãzute la art. 5 alin. (2), din care, de regulã, 1-2 membri sunt maiştri militari sau subofiţeri.
ART. 11
(1) Cadrele militare care sunt propuse pentru a fi alese în consiliile de onoare trebuie sã se distingã prin conduitã ireproşabilã, principialitate, autoritate moralã şi profesionalã în rândul acestora, sã aibã o vechime de cel puţin un an în unitatea militarã respectivã şi de cel puţin 5 ani în rândul cadrelor militare în activitate.
(2) Condiţia de vechime în unitate prevãzutã la alin. (1) nu se cere la constituirea consiliilor de onoare ale ofiţerilor, maiştrilor militari şi subofiţerilor studenţi şi cursanţi din instituţiile militare de învãţãmânt.
(3) Nu pot fi propuşi pentru a fi aleşi în consiliile de onoare comandanţii/şefii unitãţilor militare în care acestea se constituie, ofiţerii cu cercetarea penalã specialã, consilierii comandanţilor pentru problemele maiştrilor militari şi subofiţerilor, precum şi cadrele militare care au fost sancţionate disciplinar, iar sancţiunea disciplinarã aplicatã nu a fost radiatã, conform legii.
(4) Membrii comisiei de cercetare prealabilã prevãzute la art. 9 nu pot fi propuşi pentru a fi numiţi în consiliul de onoare care analizeazã fapta/faptele respectivã/respective.
ART. 12
(1) Membrii consiliilor de onoare sunt aleşi în adunãri ale cadrelor militare, la care participã şi comandantul/şeful unitãţii militare.
(2) La adunãrile în care sunt aleşi membrii consiliilor de onoare ale ofiţerilor participã numai ofiţerii, iar la cele în care se aleg consiliile de onoare ale maiştrilor militari şi subofiţerilor participã cadrele militare cu astfel de grade, precum şi un numãr de ofiţeri, ca invitaţi, stabiliţi de cãtre comandantul/şeful unitãţii militare. La adunãrile la care se alege un singur consiliu de onoare participã toate cadrele militare din unitate.
(3) La adunãrile convocate pentru alegerea consiliilor de onoare este necesar sã ia parte cel puţin douã treimi din numãrul cadrelor militare pentru care se alege consiliul de onoare.
ART. 13
(1) Adunãrile cadrelor militare pentru alegerea consiliilor de onoare se desfãşoarã astfel:
a) comandantul/şeful unitãţii militare deschide adunarea şi comunicã scopul pentru care a fost convocatã;
b) dintre participanţi, cu excepţia comandantului/şefului unitãţii militare, este ales prin vot deschis un prezidiu format din 3-5 membri, care sã conducã lucrãrile adunãrii, unul dintre membrii acestuia redactând şi procesul-verbal al adunãrii;
c) adunarea cadrelor militare stabileşte, prin vot deschis, numãrul membrilor supleanţi;
d) participanţii la adunare fac propuneri de candidaţi pentru membrii titulari şi, separat, pentru membrii supleanţi, care se supun, pe rând, discuţiei adunãrii;
e) în situaţia în care sunt obiecţii asupra unei propuneri, participanţii hotãrãsc prin vot deschis, cu majoritate simplã, dacã cel propus este înscris pe lista candidaţilor;
f) dintre participanţii care nu figureazã pe lista candidaţilor se alege prin vot deschis o comisie pentru numãrarea voturilor, formatã din 3-5 membri, dintre care unul este ales preşedinte;
g) se trece la alegerea prin vot secret a membrilor titulari şi supleanţi ai consiliului de onoare;
h) pentru a fi declarat ales, candidatul propus trebuie sã întruneascã majoritatea simplã a voturilor exprimate.
(2) Rezultatul alegerilor se consemneazã într-un procesverbal care este citit în faţa adunãrii de cãtre preşedintele comisiei pentru numãrarea voturilor. Procesul-verbal se semneazã de toţi membrii comisiei, se înregistreazã la compartimentul documente clasificate, iar componenţa consiliilor de onoare se consemneazã în ordinul de zi pe unitate.
(3) Dintre membrii titulari aleşi, ofiţerul cu gradul cel mai mare sau, la grade egale, cel mai mare în funcţie este, de drept, preşedintele consiliului de onoare.
ART. 14
(1) Membrii consiliului de onoare îşi exercitã mandatul de la data constituirii consemnatã în ordinul de zi pe unitate pânã la data expirãrii duratei pentru care a fost ales sau înainte de termen, în condiţiile prezentului regulament.
(2) Cu 30 de zile calendaristice înainte de data expirãrii duratei mandatului membrilor consiliilor de onoare, comandanţii/şefii unitãţilor militare unde se constituie acestea au obligaţia iniţierii procedurilor de constituire a noului consiliu de onoare.
(3) Mandatul de membru al consiliului de onoare se suspendã în cazul în care:
a) beneficiazã de concediu conform prevederilor legale sau este detaşat în cadrul unei alte unitãţi militare, dar nu mai mult de 6 luni consecutive;
b) consiliul de onoare a primit o sesizare din partea ori cu privire la un cadru militar cu care membrul consiliului de onoare este soţ, rudã sau afin, pânã la gradul al patrulea inclusiv;
c) s-a pronunţat în orice mod cu privire la fapta sesizatã ca abatere disciplinarã anterior propunerii consiliului de onoare pentru soluţionarea cauzei;
d) consiliul de onoare a primit o sesizare îndreptatã împotriva sa;
e) se aflã în una dintre situaţiile de conflict de interese;
f) solicitã motivat suspendarea sa pentru o perioadã de cel mult 60 de zile consecutive.
(4) Membrul consiliului de onoare care se aflã în una dintre situaţiile prevãzute la alin. (3) are obligaţia de a solicita suspendarea mandatului de îndatã ce ia cunoştinţã de existenţa vreuneia dintre aceste situaţii.
(5) Cererea de suspendare se face în scris, cu menţionarea perioadei pentru care se solicitã suspendarea, şi se înainteazã comandantului/şefului unitãţii militare unde este constituit consiliul de onoare, împreunã cu probele doveditoare ale susţinerilor care fac obiectul cererii.
(6) În caz de suspendare a mandatului unui membru titular al consiliului de onoare, şedinţele se desfãşoarã cu participarea membrului supleant corespunzãtor.
ART. 15
Membrii consiliului de onoare se aflã în conflict de interese dacã se aflã în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) au relaţii cu caracter patrimonial cu cadrul militar a cãrui faptã sesizatã ca abatere de la disciplina militarã este cercetatã;
b) se aflã în raporturi ierarhice directe cu cadrul militar a cãrui faptã sesizatã ca abatere disciplinarã este cercetatã.
ART. 16
Mandatul de membru al consiliului de onoare înceteazã:
a) la data expirãrii perioadei pentru care a fost ales consiliul de onoare;
b) la data mutãrii în cadrul altei unitãţi militare;
c) la data la care a fost sancţionat disciplinar, iar sancţiunea disciplinarã aplicatã nu a fost radiatã, conform legii;
d) la data de la care beneficiazã de concediu conform prevederilor legale sau este detaşat în cadrul unei alte unitãţi militare, pentru o perioadã mai mare de 6 luni consecutive;
e) la data trecerii în rezervã;
f) la data solicitatã de cadrul militar, prin cerere scrisã motivatã, cu privire la renunţarea la calitatea de membru în consiliul de onoare;
g) la data rãmânerii definitive a hotãrârii consiliului de onoare prin care se propune sancţionarea disciplinarã a cadrului militar respectiv.
ART. 17
Pe locurile de membri titulari, devenite vacante, sunt numite de cãtre preşedintele consiliului de onoare cadre militare din rândul membrilor supleanţi, iar în locul acestora sunt aleşi alţi membri. Orice modificare survenitã în componenţa consiliului de onoare este consemnatã în ordinul de zi pe unitate.
ART. 18
Membrii titulari ai consiliilor de onoare care sãvârşesc fapte în condiţiile prevãzute la art. 2 sunt trimişi în faţa consiliului de onoare al
eşalonului superior.

CAP. III
Funcţionarea consiliilor de onoare

ART. 19
(1) Preşedintele consiliului de onoare iniţiazã demersurile necesare cercetãrii faptelor care se supun analizei consiliului de onoare, astfel:
a) la ordinul comandantului/şefului unitãţii militare unde este constituit consiliul de onoare, care constatã, personal, cã se impune acest lucru;
b) din oficiu, când aflã, pe orice cale, despre sãvârşirea unor fapte în condiţiile prevãzute la art. 2, înaintând comandantului/şefului unitãţii militare dupã consultarea membrilor consiliului de onoare un raport de informare, înregistrat la compartimentul documente clasificate;
c) la cererea, formulatã în scris, a cadrelor militare care se considerã lezate în onoarea şi demnitatea lor.
(2) În urma demersurilor prevãzute la alin. (1), comandantul/şeful unitãţii militare emite ordinul de trimitere în faţa consiliului de onoare, conform modelului prezentat în anexa nr. 2, în termen de douã zile calendaristice de la data luãrii la cunoştinţã de comiterea faptei.
(3) Ordinul de trimitere în faţa consiliului de onoare se comunicã în scris, în termen de 3 zile calendaristice de la emitere, preşedintelui consiliului de onoare, celui trimis în faţa consiliului de onoare şi ofiţerului cu cercetarea penalã specialã. În aceeaşi perioadã de timp, ordinul se transmite, dupã caz, comandantului/şefului unitãţii militare din care face parte cel în cauzã şi celui la care se aflã detaşat sau pus la dispoziţie. În situaţia în care cadrul militar trimis în faţa consiliului de onoare absenteazã în mod justificat-misiune, spitalizare, concediu, permisie ori în situaţii de forţã majorã, termenul de comunicare curge de la data prezentãrii la serviciu.
(4) În termen de 3 zile calendaristice de la emiterea ordinului de trimitere în faţa consiliului de onoare a unui ofiţer care îndeplineşte o funcţie prevãzutã cu gradul de general de brigadã/similar sau superior, acesta este adus la cunoştinţã în scris de cãtre şeful Direcţiei management resurse umane sau şeful Statului Major General, dupã caz, preşedintelui şi membrilor consiliului de onoare, comisiei de cercetare prealabilã şi ofiţerului în cauzã.
(5) Cadrele militare care au luat cunoştinţã de conţinutul ordinului de trimitere în faţa consiliului de onoare semneazã în tabelul întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 3, care se redacteazã pe versoul ordinului de trimitere în faţa consiliului de onoare.
ART. 20
(1) Preşedintele consiliului de onoare aduce la cunoştinţa membrilor consiliului de onoare conţinutul ordinului comandantului/şefului unitãţii militare.
(2) Ofiţerul cu cercetarea penalã specialã efectueazã investigaţiile şi întocmeşte dosarul cauzei în termen de cel mult 10 zile calendaristice de la data primirii ordinului de trimitere în faţa consiliului de onoare, pe care îl înmâneazã preşedintelui consiliului de onoare.
(3) În vederea întocmirii dosarului cauzei, ofiţerul cu cercetarea penalã specialã poate solicita, pe cale oficialã, copii ale acelor acte, care pot constitui probe necesare consiliului de onoare pentru a se putea pronunţa asupra cauzei. Acesta are obligaţia de a asculta punctul de vedere al cadrului militar trimis în faţa consiliului de onoare şi, dacã este cazul, pe cel/cei care a/au formulat o plângere împotriva acestuia, precum şi persoanele care cunosc faptele imputate, luându-le note explicative.
(4) Ofiţerul cu cercetarea penalã specialã sintetizeazã rezultatele cercetãrii într-un referat care conţine:
a) datele personale ale cadrului militar cercetat;
b) modul de comportare anterioarã;
c) sancţiunile aplicate şi recompensele acordate pe parcursul carierei militare;
d) descrierea amãnunţitã a faptei şi condiţiile în care aceasta a fost sãvârşitã.
ART. 21
(1) În situaţia în care ofiţerul cu cercetarea penalã specialã constatã cã nu sunt dovezi suficiente care sã justifice trimiterea celui în cauzã în faţa consiliului de onoare, acesta poate propune, prin referatul întocmit, revocarea ordinului.
(2) Comandantul/Şeful unitãţii militare poate revoca ordinul de trimitere în faţa consiliului de onoare numai în intervalul de timp cuprins între data emiterii ordinului şi data la care are loc şedinţa consiliului de onoare.
ART. 22
(1) Dosarul cauzei trebuie sã cuprindã:
a) un opis al tuturor documentelor componente, conform modelului prevãzut în anexa nr. 4;
b) unul din documentele prevãzute la art. 19 alin. (1);
c) ordinul de trimitere în faţa consiliului de onoare;
d) referatul întocmit de ofiţerul cu cercetarea penalã specialã;
e) nota explicativã a cadrului militar trimis în faţa consiliului de onoare;
f) note explicative ale persoanelor care au cunoştinţã despre fapte sau documente în legãturã cu fapta pentru care cel în cauzã este trimis în faţa consiliului de onoare;
g) documente probatorii obţinute pe durata cercetãrii;
h) dovada de luare la cunoştinţã a conţinutului dosarului cauzei de cãtre cadrul militar şi, dupã caz, de cãtre apãrãtorul sãu, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5;
i) alte documente prevãzute în prezentul regulament.
(2) Documentele care compun dosarul cauzei trebuie sã fie, în mod obligatoriu, datate şi semnate.
(3) Dosarul cauzei, cuprinzând documentele prevãzute la alin. (1) lit. a)-g), se înregistreazã la compartimentul documente clasificate şi se prezintã în aceeaşi zi preşedintelui consiliului de onoare.
ART. 23
În cazul în care preşedintele consiliului de onoare considerã cã rezultatul cercetãrilor nu este edificator, solicitã ofiţerului cu cercetarea penalã specialã sã completeze dosarul cu elementele necesare lãmuririi cauzei, pânã la data desfãşurãrii şedinţei consiliului de onoare.
ART. 24
Dacã pe parcursul cercetãrii şi analizãrii unui caz rezultã şi implicarea unor cadre militare din afara unitãţii, preşedintele consiliului de onoare şi ofiţerul cu cercetarea penalã specialã raporteazã situaţia comandantului/şefului unitãţii militare, care este obligat sã îi sesizeze în scris pe comandanţii/şefii unitãţilor militare din care fac parte cadrele militare respective. Aceştia pot supune cazurile analizei consiliilor de onoare din unitãţile lor, dacã apreciazã cã se impune aceastã mãsurã.
ART. 25
(1) Cauza se analizeazã de cãtre membrii titulari ai consiliului de onoare care au gradul cel puţin egal cu al cadrului militar trimis în faţa acestuia.
(2) Cadrul militar trimis în faţa consiliului de onoare are dreptul sã cearã suspendarea a cel mult 3 membri din compunerea consiliului de onoare în situaţia în care sesizeazã existenţa uneia dintre situaţiile prevãzute la art. 14 alin. (3) lit. b)-e).
(3) Cererea de suspendare se face în scris, cu cel puţin 3 zile calendaristice înainte de data şedinţei consiliului de onoare, şi trebuie sã fie temeinic argumentatã.
(4) Preşedintele consiliului de onoare stabileşte dacã cererea de suspendare este întemeiatã şi dispune, dacã este cazul, înlocuirea membrilor titulari cu membri supleanţi, iar hotãrârea luatã se consemneazã într-un proces-verbal care se introduce în dosarul cauzei şi se aduce la cunoştinţa celui trimis în faţa acestui consiliu. În situaţia în care cererea de suspendare îl vizeazã pe preşedintele consiliului de onoare, aceasta se soluţioneazã de cãtre comandantul/şeful unitãţii militare care a emis ordinul de trimitere în faţa consiliului de onoare.
(5) Membrii titulari aflaţi în situaţia prevãzutã la alin. (1), precum şi cei care nu pot participa la şedinţa consiliului de onoare din motive temeinice sunt înlocuiţi de cãtre preşedintele consiliului de onoare cu membri supleanţi, cu cel puţin 3 zile calendaristice înainte de data şedinţei.
(6) În cazul în care membrii supleanţi nu îndeplinesc condiţiile pentru a fi titulari, cu cel puţin 3 zile calendaristice înainte de data şedinţei, se procedeazã la alegerea, prin vot secret, a altor membri titulari ai consiliului de onoare, numai pentru şedinţa respectivã.
ART. 26
(1) Şedinţa consiliului de onoare se desfãşoarã în termen de 5 zile calendaristice de la înregistrarea dosarului cauzei, timp în care dosarul este studiat de cãtre membrii consiliului de onoare care participã la soluţionarea acestuia.
(2) Locul desfãşurãrii, data şi ora începerii şedinţei se stabilesc de preşedintele consiliului de onoare, cu aprobarea comandantului/şefului unitãţii militare, se consemneazã în ordinul de zi pe unitate şi se comunicã, în scris sau prin notã telefonicã, dupã caz, cadrului militar ce urmeazã a fi analizat în consiliul de onoare, precum şi martorilor prevãzuţi la art. 27 alin. (3).
(3) În vederea pregãtirii şi desfãşurãrii şedinţei, membrii consiliului de onoare pot solicita asistenţã juridicã din partea consilierului juridic care asigurã asistenţã juridicã unitãţii militare.
ART. 27
(1) Cadrul militar trimis în faţa consiliului de onoare are dreptul ca la şedinţa consiliului de onoare sã fie asistat de un apãrãtor.
(2) Apãrãtorul nu poate fi din rândul membrilor consiliului de onoare al unitãţii militare sau consilierul juridic care a asigurat asistenţa juridicã a consiliului de onoare.
(3) Cadrul militar trimis în faţa consiliului de onoare comunicã preşedintelui consiliului de onoare numele apãrãtorului ales, numele persoanelor care sunt audiate în calitate de martori pe timpul cercetãrii şi propuse sã dea note explicative în cadrul şedinţei consiliului de onoare, în oricare dintre zilele premergãtoare şedinţei, inclusiv în ziua stabilitã pentru analizarea cazului.
(4) Martorii propuşi de cãtre cel în cauzã sã fie audiaţi de cãtre consiliul de onoare sunt informaţi în timp util asupra datei şi locului de desfãşurare a şedinţei.
(5) Comandanţii/Şefii unitãţilor militare în care sunt încadraţi martorii şi apãrãtorul ales iau mãsuri pentru participarea acestora la şedinţele consiliului de onoare şi pentru înscrierea activitãţii în ordinul de zi pe unitate.
ART. 28
(1) Preşedintele consiliului de onoare, cu cel puţin 3 zile calendaristice înainte de desfãşurarea şedinţei, aduce la cunoştinţa celui trimis în faţa consiliului de onoare, pe bazã de semnãturã, precum şi apãrãtorului acestuia, în cazul cã şi l-a ales, conţinutul dosarului cauzei. Cu acest prilej cadrul militar în cauzã poate propune şi martorii pe care doreşte sã îi aducã pentru a fi audiaţi în şedinţa consiliului de onoare.
(2) Dosarul cauzei poate fi studiat de cel trimis în faţa consiliului de onoare sau de cãtre apãrãtorul acestuia ori de câte ori este nevoie, în oricare dintre zilele lucrãtoare premergãtoare şedinţei consiliului de onoare, în baza înştiinţãrii prealabile, în scris, a preşedintelui consiliului de onoare. Dosarul este studiat în prezenţa a cel puţin unui membru al consiliului de onoare.
(3) În cazul în care cel trimis în faţa consiliului de onoare nu vrea sã semneze de luare la cunoştinţã a conţinutului dosarului ori, din motive neîntemeiate, nu se prezintã pentru luare la cunoştinţã, preşedintele consiliului de onoare informeazã despre acest fapt în deschiderea şedinţei de analizã a faptelor sãvârşite de cel în cauzã.
ART. 29
Prezenţa cadrului militar în cauzã este obligatorie. Atunci când se constatã absenţa acestuia pentru motivele prevãzute la art. 19 alin. (3), şedinţa se desfãşoarã în cel mult 3 zile calendaristice de la data încetãrii situaţiei pentru care cel în cauzã a absentat justificat. În cazul în care cel în cauzã absenteazã nejustificat, deşi a fost înştiinţat, şedinţa consiliului de onoare se desfãşoarã în lipsa acestuia, specificându-se aceastã situaţie în procesul-verbal al şedinţei şi în hotãrâre.
ART. 30
Pentru asigurarea efectului preventiv şi educativ al activitãţii consiliilor de onoare, la şedinţele acestora asistã toate cadrele militare prezente în unitate, care sunt cel puţin egale în grad cu cel trimis în faţa consiliului de onoare, mai puţin martorii propuşi, care se introduc, pe rând, în salã şi rãmân dupã ce au fost audiaţi, numai dacã îndeplinesc condiţiile de a asista la dezbateri.
ART. 31
(1) În situaţia în care cadrul militar a fãcut o avertizare în interes public şi este analizat ca urmare a unui act de avertizare, acesta poate cere sã fie invitaţi presa şi un reprezentant al asociaţiei profesionale din care face parte. În acest sens, anunţul se face la cererea scrisã a preşedintelui consiliului de onoare prin comunicat pe pagina de internet a Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înaintea şedinţei, sub sancţiunea nulitãţii hotãrârii consiliului de onoare.
(2) Termenii de avertizare în interes public şi act de avertizare au semnificaţiile prevãzute în <>Legea nr. 571/2004 privind protecţia personalului din autoritãţile publice, instituţiile publice şi din alte unitãţi care semnaleazã încãlcãri ale legii.
(3) Pentru accesul presei şi al reprezentantului asociaţiei profesionale la şedinţa consiliului de onoare trebuie avute în vedere urmãtoarele:
a) informaţiile ce se discutã sã nu facã parte din categoria informaţiilor clasificate potrivit legii;
b) pentru informaţiile clasificate vehiculate reprezentanţii sã deţinã certificat de securitate ori autorizaţie de acces corespunzãtor/corespunzãtoare.
ART. 32
(1) Membrii consiliului de onoare nu depun jurãmânt. Preşedintele consiliului de onoare le atrage însã atenţia sã îşi dea votul fãrã patimã şi prejudecãţi, îndeplinindu-şi datoria de conştiinţã în spiritul dreptãţii, al onoarei şi al demnitãţii militare.
(2) Preşedintele desemneazã un membru al consiliului de onoare care întocmeşte procesul-verbal al şedinţei, în care se consemneazã modul de desfãşurare a acesteia, precum şi hotãrârea adoptatã.
(3) În continuarea şedinţei, preşedintele consiliului de onoare dã citire ordinului de trimitere în faţa acestui consiliu a cadrului militar în cauzã, iar ofiţerul cu cercetarea penalã specialã prezintã referatul şi alte documente relevante privind fapta sãvârşitã. Preşedintele consiliului de onoare solicitã apoi celui în cauzã sã prezinte, personal ori prin apãrãtor, eventualele probe pregãtite în apãrarea sa, care se depun la dosarul cauzei.
(4) Pentru a se edifica asupra faptei/faptelor sãvârşite, membrii consiliului de onoare trec la interogarea celui în cauzã, cãruia îi adreseazã întrebãrile pe care le considerã necesare prin preşedinte. Cadrul militar trimis în faţa consiliului de onoare rãspunde la întrebãri personal iar, în prealabil, se poate consulta cu apãrãtorul.
(5) Dupã epuizarea întrebãrilor sunt audiaţi, pe rând, martorii care sunt introduşi în salã. Înainte de a fi audiaţi, martorilor li se cere sã spunã numai adevãrul şi sã nu ascundã nimic din ceea ce cunosc. Membrii consiliului de onoare pot adresa, prin preşedinte, întrebãri sau pot cere lãmuriri martorilor.
(6) Preşedintele consiliului de onoare dã cuvântul ofiţerului cu cercetarea penalã specialã în situaţia în care acesta are de fãcut precizãri faţã de elementele nou-apãrute.
(7) Preşedintele consiliului de onoare dã cuvântul cadrului militar trimis în faţa consiliului de onoare ori apãrãtorului sãu, pentru a expune concluziile sale asupra faptei/faptelor pentru care a fost trimis în faţa consiliului de onoare şi asupra probelor administrate în cauzã. La sfârşitul şedinţei, cadrul militar trimis în faţa consiliului de onoare poate depune la dosar, personal sau prin apãrãtor, concluzii scrise.
(8) Preşedintele consiliului de onoare declarã dezbaterile încheiate, iar membrii consiliului de onoare care au analizat cazul se retrag pentru deliberare şi adoptarea hotãrârii.

CAP. IV
Hotãrârea consiliilor de onoare

ART. 33
Consiliile de onoare adoptã una dintre urmãtoarele hotãrâri:
a) fapta sesizatã nu constituie abatere de la disciplina militarã;
b) fapta sesizatã constituie abatere de la disciplina militarã, cu propunerea de sancţionare cu mustrare scrisã;
c) fapta sesizatã constituie abatere de la disciplina militarã, cu propunerea de sancţionare cu retrogradarea în funcţie;
d) fapta sesizatã constituie abatere de la disciplina militarã, cu propunerea de sancţionare cu amânarea înaintãrii în gradul urmãtor pe timp de un an;
e) fapta sesizatã constituie abatere de la disciplina militarã, cu propunerea de sancţionare cu amânarea înaintãrii în gradul urmãtor pe timp de 2 ani;
f) fapta sesizatã constituie abatere de la disciplina militarã, cu propunerea de trimitere a celui în cauzã în faţa consiliului de judecatã, când faptele sãvârşite sunt de natura sau gravitatea celor ce intrã în competenţa acestuia, potrivit "R.G.-8, Regulamentul consiliilor de judecatã", aprobat prin Ordinul ministrului apãrãrii naţionale nr. M.153/2005*).
_________
*) Ordinul ministrului apãrãrii naţionale nr. M.153/2005 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementãri din sectorul de apãrare a ţãrii şi securitate naţionalã.

ART. 34
(1) Când fapta sesizatã constituie abatere de la disciplina militarã, consiliul de onoare propune aplicarea unei sancţiuni disciplinare în raport cu gravitatea abaterii sãvârşite, avându-se în vedere prevederile art. 53 din RDM.
(2) Consiliul de onoare ia hotãrârea dupã ce fiecare membru, începând cu cel mai mic în grad, iar la grade egale, cu cel care are stagiul cel mai mic în grad, propune una dintre hotãrârile prevãzute la art. 33, adoptându-se cea propusã de majoritatea membrilor.
(3) Hotãrârea consiliului de onoare se redacteazã conform modelului prevãzut în anexa nr. 6, urmãrindu-se sã nu se omitã urmãtoarele elemente:
a) propunerea fiecãrui membru al consiliului de onoare sã fie clar exprimatã, sã nu conducã spre formulãri de genul: "Sunt de acord cu propunerea fãcutã anterior." sau: "Sunt de acord cu majoritatea.";
b) în finalul hotãrârii consiliului de onoare se va menţiona explicit: "Cu drept de formulare a unei cereri de apel în termen de o zi calendaristicã de la data luãrii la cunoştinţã (...)".
(4) Hotãrârea consiliului de onoare se semneazã de cãtre toţi membrii care au analizat cauza.
(5) Dupã adoptare, hotãrârea consiliului de onoare este adusã imediat la cunoştinţa celui/celor în cauzã, de cãtre preşedintele consiliului de onoare, în prezenţa asistenţei. În termen de o zi calendaristicã de la adoptarea hotãrârii consiliului de onoare, un exemplar al acesteia se înmâneazã cadrului militar/cadrelor militare trimis/trimise în faţa consiliului de onoare de cãtre şeful compartimentului de resurse umane, pe bazã de semnãturã. Dacã cel/cei în cauzã refuzã sã semneze, şeful compartimentului de resurse umane consemneazã refuzul pe exemplarul de hotãrâre a consiliului de onoare introdus în dosarul cauzei.
ART. 35
(1) Procesul-verbal al şedinţei consiliului de onoare, întocmit de persoana desemnatã în condiţiile art. 32 alin. (2), cuprinde:
a) partea introductivã, în care se consemneazã ziua, luna, anul, locul de desfãşurare a şedinţei, gradul, numele şi prenumele preşedintelui, membrilor consiliului de onoare, ale cadrului militar/cadrelor militare şi ale apãrãtorului/apãrãtorilor acestuia/acestora, dacã este cazul, fapta pentru care a fost trimis în faţa consiliului de onoare şi prevederile legale încãlcate prin sãvârşirea faptei;
b) partea descriptivã, cu înscrisurile care s-au prezentat în şedinţa consiliului de onoare, întrebãrile şi rãspunsurile, concluziile membrilor consiliului de onoare, ale cadrului militar/cadrelor militare şi ale apãrãtorului/apãrãtorilor acestuia/acestora, dacã este cazul;
c) dispozitivul procesului-verbal, care prevede hotãrârea adoptatã de cãtre membrii consiliului de onoare, în conformitate cu prevederile art. 33.
(2) Dupã întocmire, procesul-verbal al şedinţei consiliului de onoare se introduce în dosarul cauzei.
ART. 36
(1) În prima zi calendaristicã dupã data desfãşurãrii şedinţei, preşedintele consiliului de onoare întocmeşte un raport adresat comandantului/şefului unitãţii militare, la care anexeazã dosarul cauzei.
(2) Dupã studierea documentelor, comandantul/şeful unitãţii militare adoptã una dintre urmãtoarele decizii:
a) dispune mãsuri pentru aplicarea sancţiunii propuse, conform competenţelor legale, de îndatã ce hotãrârea consiliului de onoare devine definitivã;
b) dispune reanalizarea, în termen de cel mult 3 zile calendaristice de la pronunţare, a cauzei de cãtre acelaşi consiliu de onoare în cazul în care constatã cã au fost încãlcate prevederile de procedurã cuprinse în prezentul regulament.

CAP. V
Cãile de atac ale hotãrârilor consiliilor de onoare

ART. 37
(1) În cazul în care cel trimis în faţa consiliului de onoare se considerã nedreptãţit prin hotãrârea adoptatã, poate formula cerere de apel motivatã, în termen de o zi calendaristicã, dupã ce a luat cunoştinţã, pe bazã de semnãturã, de conţinutul acesteia. Cererea se depune la compartimentul documente clasificate al unitãţii militare unde este constituit consiliul de onoare.
(2) În cazul în care cel trimis în faţa consiliului de onoare este împiedicat sã formuleze cererea de apel în termenul stabilit la alin. (1) din motive care nu ţin de persoana sa, acest termen începe sã curgã de la data încetãrii situaţiei în care s-a aflat cel în cauzã.
(3) Obligaţia dovedirii cazurilor care au împiedicat exercitarea dreptului la formularea cererii de apel revine celui în cauzã.
(4) Cererea de apel se soluţioneazã în termen de 5 zile calendaristice de la înregistrarea acesteia, de cãtre un consiliu de onoare pentru soluţionarea apelului, format din 3 membri, alţii decât cei care au fãcut parte din consiliul de onoare care a analizat cazul, numit de comandantul/şeful unitãţii militare. Pentru ofiţerii care îndeplinesc funcţii prevãzute cu gradul de general de brigadã/similar sau superior acestuia, cererea de apel se soluţioneazã de cãtre un consiliu de onoare pentru soluţionarea apelului, format din 3 membri, alţii decât cei care au fãcut parte din consiliul de onoare care a analizat cazul, numit cu aplicarea corespunzãtoare a prevederilor art. 9.
(5) Consiliul de onoare pentru soluţionarea apelului analizeazã cererea de apel dupã procedura prevãzutã la art. 32. Cu ocazia soluţionãrii cererii de apel se pot aduce probe noi, care nu au putut fi administrate anterior în cadrul consiliului de onoare.
ART. 38
(1) Consiliul de onoare pentru soluţionarea apelului poate adopta una dintre urmãtoarele decizii:
a) menţinerea hotãrârii iniţiale;
b) schimbarea hotãrârii, ţinând cont de faptul cã cel în cauzã nu îşi poate agrava situaţia în propria lui cale de atac.
(2) Prevederile art. 34 alin. (2)-(5) şi ale art. 35 se aplicã în mod corespunzãtor.
(3) Decizia consiliului de onoare pentru soluţionarea apelului, redactatã conform modelului prevãzut la anexa nr. 7, este definitivã. Aceasta poate fi atacatã la instanţa de judecatã competentã în termen de 30 de zile calendaristice de la aducerea ei la cunoştinţa celui în cauzã. Despre aceasta se menţioneazã în cuprinsul deciziei, sub sancţiunea nulitãţii hotãrârii luate.
(4) Hotãrârea consiliului de onoare rãmâne definitivã în cazul în care cel în cauzã nu a formulat cerere de apel în termenul legal prevãzut.
ART. 39
(1) Dupã rãmânerea definitivã a hotãrârii consiliului de onoare, comandantul/şeful unitãţii militare procedeazã astfel:
a) în cazul adoptãrii hotãrârii prevãzute la art. 33 lit. a), ordonã compartimentului de resurse umane sã facã menţiunea corespunzãtoare în memoriul original;
b) în cazul adoptãrii hotãrârii prevãzute la art. 33 lit. b)-e), aplicã sancţiunea disciplinarã corespunzãtor competenţelor în domeniu sau înainteazã raport, pe cale ierarhicã, în care se menţioneazã propunerea de sancţionare disciplinarã, la care anexeazã dosarul cauzei şi memoriul original al cadrului militar;
c) în cazul adoptãrii hotãrârii prevãzute la art. 33 lit. f), în termen de cel mult douã zile calendaristice, dupã caz, numeşte consiliul de judecatã, încredinţându-i dosarul, ori înainteazã ierarhic, comandantului/şefului eşalonului la care se constituie consiliul de judecatã, raport în care menţioneazã punctul sãu de vedere motivat, anexând dosarul cauzei şi memoriul original al cadrului militar.
(2) Dosarul cauzei se claseazã în arhiva unitãţii militare, iar câte o copie a hotãrârii consiliului de onoare şi a deciziei consiliului de onoare pentru soluţionarea apelului, dacã este cazul, precum şi a procesului-verbal/proceselor-verbale al/ale şedinţei/şedinţelor desfãşurate se introduc în memoriul original al celui în cauzã.
(3) Compartimentul de resurse umane al unitãţii militare consemneazã şi înainteazã, ierarhic, în termen de 5 zile calendaristice, adresele pentru operarea de modificãri în sistemul de evidenţã integrat al managementului resurselor umane.

CAP. VI
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 40
Faptele care intrã în competenţa consiliului de onoare, reclamate sau sesizate dupã 6 luni de la sãvârşirea lor, se prescriu şi nu mai fac obiectul analizãrii în consiliul de onoare.
ART. 41
(1) Dispoziţiile prezentului regulament se aplicã şi procedurilor începute potrivit "R.G.-7, Regulamentul consiliilor de onoare", aprobat prin Ordinul ministrului apãrãrii naţionale nr. M.101/2006*), şi nefinalizate.
_________
*) Ordinul ministrului apãrãrii naţionale nr. M.101/2006 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementãri din sectorul de apãrare a ţãrii şi securitate naţionalã.

(2) Hotãrârile pronunţate înainte de intrarea în vigoare a prezentului regulament rãmân supuse cãilor de atac şi termenelor prevãzute de reglementarea sub care au fost pronunţate.
ART. 42
Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezentul regulament.


ANEXA 1
la regulament
- Model -


..........................
(nivelul de clasificare)
Exemplarul nr. .........

ORDINUL
ministrului apãrãrii naţionale

Nr. ....... din ................

În temeiul prevederilor <>art. 35 din Legea nr. 80/1995 privind statutul
cadrelor militare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
potrivit prevederilor art. 9 alin. (1) şi (6) din Regulamentul de
organizare şi funcţionare a consiliilor de onoare, aprobat prin Ordinul
ministrului apãrãrii naţionale nr. M.76/2010,

ORDON:

1. Trimiterea în faţa consiliului de onoare al ...........................
(denumirea eşalonului la care se analizeazã cazul)
a ..........................................................................
(gradul, arma, numele, prenumele tatãlui, prenumele, codul, funcţia şi
unitatea)
pentru: ....................................................................
(se înscrie fapta pentru care cel în cauzã a fost trimis în faţa
consiliului de onoare)
2. Consiliul de onoare va fi constituit în urmãtoarea componenţã:
- preşedinte: general ........................................;
- membri: - general-maior.....................................;
- general de brigadã ...............................;
- ..................................................;
- ................................................. .
3. Cercetarea şi întocmirea dosarului cauzei se vor efectua în termen de
cel mult 5 zile calendaristice de la data luãrii la cunoştinţã a prezentului
ordin de cãtre comisia de cercetare prealabilã numitã prin Ordinul
ministrului apãrãrii naţionale nr. ............ din ............. .
4. Pe tot parcursul analizei cauzei, cadrul militar trimis în faţa
consiliului de onoare are dreptul sã fie asistat de un apãrãtor ales.

Ministrul apãrãrii naţionale,
....................................
(numele şi prenumele, cu majuscule)




ANEXA 2
la regulament
- Model -


ROMÂNIA ..........................
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE (nivelul de clasificare)
...............................
(denumirea structurii)
........................... Exemplarul nr. ....
(data)
Nr. ..................
- Bucureşti -

ORDINUL
comandantului/şefului Unitãţii militare ............

Nr. ........ din ...............

În temeiul prevederilor <>art. 35 din Legea nr. 80/1995 privind statutul
cadrelor militare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
potrivit prevederilor art. 19 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi
funcţionare a consiliilor de onoare, aprobat prin Ordinul ministrului
apãrãrii naţionale nr. M.76/2010,

ORDON:

1. Trimiterea în faţa consiliului de onoare al ..........................
(denumirea eşalonului la care se analizeazã cazul)
a .........................................................................
(gradul, arma, numele, prenumele tatãlui, prenumele, codul, funcţia
şi unitatea)
pentru: ...................................................................
(se înscrie fapta pentru care cel în cauzã a fost trimis în faţa
consiliului de onoare)
2. Consiliul de onoare va fi constituit în urmãtoarea componenţã:
- preşedinte: colonel .......................;
- membri: - locotenent-colonel ..........;
- maior .......................;
- cãpitan ....................., absolvent al Facultãţii
de drept, cu diplomã de licenţã în anul*) ......;
- ............................ .
3. Cercetarea şi întocmirea dosarului cauzei se vor efectua de
cãtre .....................................................................,
(se înscriu gradul, numele şi prenumele ofiţerului cu cercetarea
penalã specialã)
ofiţer cu cercetarea penalã specialã la ................................,
(se înscrie unitatea militarã)
în termen de cel mult 10 zile calendaristice de la data luãrii la cunoştinţã
a prezentului ordin.
4. Pe tot parcursul analizei cauzei, cadrul militar trimis în faţa
consiliului de onoare are dreptul sã fie asistat de un apãrãtor ales.

Comandantul/Şeful unitãţii militare,
...............................


__________
*) Conform art. 10 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliilor de onoare, se menţioneazã membrul titular al consiliului de onoare care are studii juridice şi anul în care acestea au fost finalizate.


ANEXA 3
la regulament
- Model -

Vãzut
Comandantul/Şeful Unitãţii militare .................
...................................
(gradul)
...................................
(numele şi prenumele)

TABEL
cu cadrele militare care au luat cunoştinţã de conţinutul
ordinului comandantului/şefului Unitãţii militare nr. ...........
din ...............




┌──────────────────────────────────────────────┬──────────────┬─────────────┬────────────┐
│ Calitatea │Gradul, numele│ Data │ Semnãtura │
│ │şi prenumele │ │ │
├─────────────────────────────────┬────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ Preşedinte │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │
│Consiliul de onoare │ Membri ├──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│Ofiţerul cu cercetarea penalã │ │ │ │ │
│specialã │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│Cadrul militar trimis în faţa │ │ │ │ │
│consiliului de onoare │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┤
│Apãrãtorul ales (dupã caz) │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┴─────────────┴────────────┘

Am primit ordinul de trimitere în faţa consiliului de onoare a .......................
(se înscriu gradul, numele şi prenumele celui în cauzã)

.......................................
(se înscrie data primirii ordinului)




ANEXA 4
la regulament

- Model -

OPIS
Total pagini: ..............


┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│Nr. │ Cuprins │ Pagina │
│crt.│ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 1. │Opisul dosarului cauzei │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 2. │Ordinul de trimitere în faţa consiliului de onoare │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 3. │Hotãrârea consiliului de onoare │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 4. │Procesul-verbal de desfãşurare a şedinţei consiliului de │ │
│ │onoare │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 5. │Referatul ofiţerului cu cercetarea penalã specialã │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 6. │Nota explicativã a celui trimis în faţa consiliului de │ │
│ │onoare │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 7. │Concluziile scrise ale celui în cauzã sau ale │ │
│ │apãrãtorului acestuia, depuse pe timpul şedinţei │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 8. │Alte documente │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 9. │Dovada de luare la cunoştinţã a conţinutului dosarului │ │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘




ANEXA 5
la regulament

- Model -

DOVADA
de luare la cunoştinţã a conţinutului dosarului cauzei

Subsemnatul, .............................., din Unitatea militarã .................., trimis în faţa consiliului de onoare constituit la Unitatea militarã nr. ..........., prin Ordinul nr. .......... din ............... al comandantului/şefului Unitãţii militare nr. ..........., am luat cunoştinţã de conţinutul dosarului cauzei.

................. .................
(data) (semnãtura)


ANEXA 6
la regulament
- Model -


ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE .........................
.............................. (nivelul de clasificare)
(denumirea structurii) Exemplarul nr. ....
.......................
(data)
Nr. ..................
- Galaţi -

HOTĂRÂREA
consiliului de onoare al .....................................
(denumirea unitãţii militare la care se desfãşoarã şedinţa)

1. În baza Ordinului nr. .......... din .................
al ........................................................................,
(se înscriu datele din ordinul de trimitere în faţa consiliului de onoare)
consiliul de onoare, format din:
● preşedinte: colonel ..........................;
● membri: - locotenent-colonel .................;
- maior ..............................;
- cãpitan ......................, absolvent al Facultãţii
de drept, cu diplomã de licenţã în anul ........;
- ................................;
întrunit pe data de ............., a procedat la analiza faptei sãvârşite de
............................................................................
(se înscriu gradul, numele şi prenumele celui în cauzã)
pentru ................................................................... .
(se înscrie fapta pentru care cel în cauzã a fost trimis în faţa
consiliului de onoare)
2. În urma prezentãrii referatului de cãtre ofiţerul cu cercetarea penalã
specialã, .................................................................,
(se înscriu gradul, numele şi prenumele)
a întrebãrilor adresate de membrii consiliului de onoare şi a rãspunsurilor
date de ...................................................................,
(se înscriu gradul, numele şi prenumele)
a rezultat cã ..............................................................
(se înscrie fapta pentru care cel în cauzã a fost trimis în faţa
consiliului de onoare)
constituie/nu constituie abatere de la disciplina militarã.
3. Individual, componenţii consiliului de onoare au propus:
● colonel .............................: Fapta sesizatã constituie abatere
de la disciplina militarã - amânarea înaintãrii în gradul urmãtor pe timp de
2 ani;
● locotenent-colonel: .........................: Fapta sesizatã constituie
abatere de la disciplina militarã - amânarea înaintãrii în gradul urmãtor pe
timp de un an;
● .............................;
● .............................;
● ............................ .
4. Deliberând, consiliul de onoare al ....................................
(denumirea unitãţii militare)
a hotãrât ................................. a ............................ .
(se înscrie hotãrârea adoptatã) (se înscriu gradul, numele
şi prenumele)
Cu drept de formulare a unei cereri de apel în termen de o zi
calendaristicã de la data luãrii la cunoştinţã, cererea urmând a fi depusã
la compartimentul documente clasificate al unitãţii militare în care s-a
desfãşurat şedinţa consiliului de onoare.

Preşedinte,
.............
.............. Membri:
..............
..............
..............
..............
..............
..............
..............
..............

Am luat cunoştinţã Data luãrii la cunoştinţã
.................. .......................




ANEXA 7
la regulament
- Model -


ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE .........................
.............................. (nivelul de clasificare)
(denumirea structurii) Exemplarul nr. ....
.......................
(data)
Nr. ..................
- Galaţi -

DECIZIA
consiliului de onoare pentru soluţionarea apelului
al .................................................
(denumirea unitãţii militare la care se constituie)

1. În baza Ordinului nr. .......... din ......................... al
...........................................................................,
(se înscriu datele din ordinul de constituire a consiliului de onoare
pentru soluţionarea apelului)
consiliul de onoare pentru soluţionarea apelului, format din:
● preşedinte: colonel .................................;
● membri: - locotenent-colonel ........................;
- maior ....................................., absolvent al
Facultãţii de drept, cu diplomã de licenţã în anul .........,
întrunit pe data de ................., a procedat la analiza apelului
...........................................................................
(se înscriu gradul, numele şi prenumele celui în cauzã)
pentru ................................................................... .
(se înscrie motivaţia cererii de apel)
2. În urma întrebãrilor adresate de membrii consiliului de onoare pentru
soluţionarea apelului şi a rãspunsurilor date de ..........................,
(se înscriu gradul, numele şi prenumele celui în cauzã)
a rezultat cã .............................................................
(se înscrie fapta pentru care cel în cauzã a fost trimis în faţa
consiliului de onoare)
constituie/nu constituie abatere de la disciplina militarã.
3. Individual, componenţii consiliului de onoare pentru soluţionarea
apelului au propus:
● colonel ..................: menţinerea hotãrârii iniţiale a consiliului
de onoare;
● locotenent-colonel ..................: schimbarea hotãrârii iniţiale a
consiliului de onoare;
● ................................................ .
4. Deliberând, consiliul de onoare pentru soluţionarea apelului
al .......................... a hotãrât ...................................
(denumirea unitãţii militare) (se înscrie decizia adoptatã)
privind pe .............................................................. .
(se înscriu gradul, numele şi prenumele celui în cauzã)
Cu drept de contestare la instanţa de judecatã competentã, în termen de
30 de zile calendaristice de la data luãrii la cunoştinţã.

Preşedinte,
.............
.............. Membri:
..............
..............
..............
..............
..............
..............
..............
..............

Am luat cunoştinţã Data luãrii la cunoştinţã
.................. .......................



----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016