Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 14 aprilie 2005  privind organizarea si desfasurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor materiale aflate in administrarea Serviciului de Informatii Externe    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 14 aprilie 2005 privind organizarea si desfasurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor materiale aflate in administrarea Serviciului de Informatii Externe

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 361 din 28 aprilie 2005

CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Bunurile materiale aflate în administrarea Serviciului de Informaţii Externe, care nu mai sunt necesare, sunt excedentare în raport cu prevederile normelor de înzestrare ori nu mai sunt prevãzute de acestea, cele a cãror utilizare nu mai este oportunã sau nu se mai justificã din punct de vedere economic, cele atipice, precum şi cele pe care Serviciul de Informaţii Externe nu mai are dreptul sã le foloseascã, dar care pot fi utilizate în mod curent de alte persoane juridice ori fizice, se scot din funcţiune în condiţiile legii şi pot fi valorificate în starea fizicã în care se aflã sau ca materiale şi piese rezultate în urma casãrii acestora, prin:
a) licitaţie publicã cu strigare;
b) valorificare directã fãrã organizare de licitaţie;
c) selecţie de oferte sau negociere directã;
d) transmitere fãrã platã la alte instituţii publice.
(2) Bunurile materiale de natura armamentului, tehnicii de luptã, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi cele care, datoritã caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate se scot din funcţiune potrivit legii şi pot fi valorificate în starea fizicã în care se aflã sau sub forma rezultatelor obţinute din casarea acestora, prin agenţi economici români acreditaţi în producerea şi/sau comercializarea acestora, prin:
a) negociere directã;
b) selecţie de oferte;
c) transmitere fãrã platã la alte instituţii publice din sistemul de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã.
(3) Bunurile materiale care fac obiectul rezervelor proprii se scot din rezerve în condiţiile legii şi se valorificã potrivit dispoziţiilor alin. (1) sau (2), în funcţie de natura acestora.
(4) Mijloacele destinate obţinerii, verificãrii, prelucrãrii şi stocãrii informaţiilor privitoare la siguranţa naţionalã se valorificã numai sub forma rezultatelor obţinute din casarea acestora, prin agenţi economici specializaţi în colectarea şi/sau reciclarea deşeurilor, pe bazã de selecţie de oferte; prin excepţie, unele bunuri materiale de aceastã naturã pot fi valorificate prin procedurile prevãzute la alin. (1), numai dacã ordonatorul principal de credite constatã cã prin aceasta nu se aduce atingere metodelor şi mijloacelor de muncã specifice Serviciului de Informaţii Externe.
(5) Produsele, ansamblurile, subansamblurile, piesele de schimb şi alte materiale aflate în existent, care nu mai sunt necesare, sunt excedentare în raport cu prevederile tabelelor de înzestrare, normelor şi normativelor de consum ori nu mai sunt prevãzute de acestea, cele a cãror utilizare nu mai este oportunã sau nu se mai justificã din punct de vedere economic, cele atipice, precum şi cele pe care Serviciul de Informaţii Externe nu mai are dreptul sã le foloseascã, de natura celor care pot fi utilizate în mod curent de alte persoane juridice sau fizice, a armamentului, tehnicii de luptã, mijloacelor şi instalaţiilor speciale ori a mijloacelor destinate obţinerii, verificãrii, prelucrãrii şi stocãrii informaţiilor privitoare la siguranţa naţionalã, pot fi valorificate potrivit dispoziţiilor alin. (1), (2) sau (4), în funcţie de natura acestora.
ART. 2
(1) Nu fac obiectul valorificãrii:
a) aparatura, obiectele şi materialele de secretizare, suporţii de memorie din tehnica de calcul sau alte componente speciale care, prin procedura de valorificare, ar conduce la transmiterea de informaţii şi date cu caracter secret. Acestea se scot din funcţiune sau se declaseazã, dupã caz, şi se caseazã potrivit normelor metodologice aprobate prin ordin al directorului Serviciului de Informaţii Externe;
b) deşeurile nerefolosibile, care se distrug.
(2) Nu se valorificã la persoanele fizice şi agenţii economici neautorizaţi bunurile materiale care, prin destinaţia lor, ar putea fi utilizate în scopuri care afecteazã siguranţa naţionalã şi individualã sau colectivã.
ART. 3
(1) În cazul în care cheltuielile de valorificare şi/sau de pãstrare a bunurilor materiale nu se justificã din punct de vedere economic ori starea tehnicã nu permite valorificarea lor în starea în care se aflã, bunurile materiale vor fi scoase din funcţiune sau vor fi declasate, dupã caz, şi apoi casate cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
(2) Rezultatele obţinute în urma casãrii se valorificã, prin selecţie de oferte, prin agenţii economici specializaţi în colectarea şi reciclarea deşeurilor.
ART. 4
Valorificarea bunurilor materiale în starea fizicã în care se aflã sau sub forma rezultatelor obţinute din casarea acestora, precum şi procedurile de valorificare se aprobã de ordonatorul principal de credite, la propunerea structurilor stabilite prin norme metodologice aprobate prin ordin al directorului Serviciului de Informaţii Externe.
ART. 5
În sensul prezentului regulament, prin bunuri materiale se înţelege produsele, echipamentele şi orice alte obiecte de orice fel şi cu orice descriere, cu excepţia clãdirilor şi terenurilor.
ART. 6
Pentru bunurile materiale scoase din funcţiune sau declasate, aprobate pentru valorificare, se interzice efectuarea oricãror lucrãri care determinã consumuri de materiale, de energie sau de manoperã ori care urmãresc schimbarea stãrii tehnice avute la data scoaterii din funcţiune, cu excepţia celor destinate casãrii ori dezafectãrii de tehnica specific militarã.

CAP. II
Evaluarea bunurilor materiale
ART. 7
Evaluarea bunurilor materiale care urmeazã a se valorifica în starea fizicã în care se aflã se face de cãtre o comisie de evaluare numitã prin ordin al ordonatorului principal de credite, compusã din cel puţin 3 membri, din care, în mod obligatoriu, fac parte reprezentanţi ai structurilor financiar-contabilã, de logisticã şi specialişti în domeniul de utilizare a bunurilor materiale care se valorificã.
ART. 8
(1) Comisia de evaluare stabileşte preţul minim de începere a procedurii şi întocmeşte un raport de evaluare care va fi supus aprobãrii ordonatorului principal de credite, în conformitate cu prevederile normelor metodologice aprobate prin ordin al directorului Serviciului de Informaţii Externe.
(2) Prin raportul de evaluare, comisia va supune totodatã spre aprobare ordonatorului principal de credite salturile de supralicitare şi eventualele preţuri diminuate, corespunzãtoare situaţiilor prevãzute la art. 24 alin. (2) şi, respectiv, la art. 28 lit. b) şi c).
ART. 9
La evaluarea bunurilor materiale se vor avea în vedere procedura şi criteriile stabilite prin ordin al directorului Serviciului de Informaţii Externe, precum şi preţul pieţei la bunuri materiale de acelaşi fel.
ART. 10
Bunurile materiale care se valorificã prin transmitere fãrã platã la alte instituţii publice se evalueazã la valoarea cu care sunt înregistrate în evidenţa contabilã.

CAP. III
Valorificarea bunurilor materiale
SECŢIUNEA 1
Organizarea şi desfãşurarea procedurii de valorificare prin licitaţie publicã cu strigare
ART. 11
(1) Licitaţiile publice cu strigare se organizeazã de cãtre structura stabilitã prin ordin al directorului Serviciului de Informaţii Externe.
(2) Valorificarea bunurilor materiale aflate în administrarea Serviciului de Informaţii Externe se realizeazã, de regulã, prin aplicarea procedurii de licitaţie.
ART. 12
(1) Şeful structurii organizatoare numeşte, cu cel puţin 30 de zile înainte de data ţinerii licitaţiei, comisia de licitaţie formatã din minimum 3 membri cu experienţã profesionalã şi probitate moralã, în urmãtoarea componenţã:
a) preşedintele comisiei de licitaţie;
b) membri: (i) specialişti în domeniile logistic, financiar şi juridic;
(ii) specialişti în domeniul de utilizare a bunurilor materiale care se valorificã;
c) secretarul comisiei de licitaţie.
(2) Nu pot face parte din comisia de licitaţie persoanele din componenţa comisiei de evaluare a bunurilor materiale care fac obiectul procedurii respective.
ART. 13
În vederea asigurãrii transparenţei, structura organizatoare va publica un anunţ de vânzare cu cel puţin 15 zile înainte de data ţinerii licitaţiei.
ART. 14
Anunţul de vânzare se publicã într-un cotidian de circulaţie la nivel naţional şi va conţine cel puţin urmãtoarele informaţii:
a) denumirea şi adresa structurii organizatoare a licitaţiei;
b) obiectul licitaţiei;
c) locul şi data pânã la care se poate obţine documentaţia licitaţiei, precum şi preţul acesteia;
d) locul, data şi ora ţinerii licitaţiei, precum şi datele de desfãşurare a urmãtoarelor licitaţii în caz de neadjudecare;
e) numãrul de telefon şi/sau fax la care pot fi obţinute informaţii suplimentare.
ART. 15
(1) Organizatorul licitaţiei întocmeşte şi pune la dispoziţie persoanelor juridice şi fizice interesate, contra cost, cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii licitaţiei, documentaţia licitaţiei, care cuprinde:
a) caietul de sarcini;
b) fişele tehnice ale bunurilor materiale scoase la licitaţie, în care se vor face şi precizãri referitoare la starea tehnicã de funcţionare a acestora;
c) proiectul contractului de vânzare-cumpãrare şi modelul declaraţiei de acceptare a acestuia;
d) liste, cataloage şi altele asemenea, dacã este cazul.
(2) Caietul de sarcini cuprinde:
a) obiectul licitaţiei;
b) cantitatea oferitã;
c) locul unde pot fi vizionate bunurile materiale;
d) condiţiile de admitere la licitaţie, precum şi clauzele privind pierderea garanţiei de participare;
e) valoarea taxei de participare şi modalitãţile de achitare;
f) cota garanţiei de participare la licitaţie şi modul de constituire;
g) preţul de începere a licitaţiei şi valoarea saltului de supralicitare;
h) termenul limitã de prezentare a documentelor de cãtre participanţii la licitaţie;
i) data, locul şi ora de desfãşurare a licitaţiei;
j) modul de desfãşurare a licitaţiei;
k) modalitãţile de platã;
l) adresa, numãrul de telefon şi numãrul de fax ale departamentului care se va ocupa de soluţionarea contestaţiilor;
m) alte condiţii şi precizãri pe care comisia de licitaţie considerã cã este necesar sã le introducã.
(3) Caietul de sarcini se aprobã de ordonatorul principal de credite.
(4) Costul documentelor prevãzute la alin. (1), numite "documentaţia licitaţiei", reprezintã contravaloarea redactãrii şi multiplicãrii acestora.
ART. 16
(1) Orice persoanã fizicã sau juridicã, denumitã în continuare licitator, care a obţinut un exemplar al documentaţiei licitaţiei elaborate de organizatorul licitaţiei, are dreptul de a solicita, în scris, clarificãri.
(2) Organizatorul licitaţiei are obligaţia de a rãspunde, în scris, înainte de termenul de depunere a documentelor, la orice solicitare de clarificãri formulatã de licitatori.
(3) Organizatorul licitaţiei are obligaţia de a comunica aceste clarificãri cãtre toţi participanţii la procedurã.
ART. 17
Modificarea documentelor licitaţiei, efectuatã de organizator din proprie iniţiativã sau la solicitarea justificatã a licitatorilor, se notificã în scris tuturor licitatorilor, cu cel puţin 5 zile înainte de termenul limitã de depunere a documentelor de participare la licitaţie.
ART. 18
(1) Taxa de participare la licitaţie este stabilitã de comisia de licitaţie, în funcţie de cheltuielile ocazionate de organizarea şi desfãşurarea licitaţiei.
(2) Taxa de participare la licitaţie achitatã nu se restituie.
ART. 19
(1) Garanţia de participare la licitaţie, stabilitã de organizatorul licitaţiei, reprezintã 5-10% din preţul de pornire şi se depune în contul organizatorului licitaţiei sau la casieria acestuia, în forma şi pânã la data stabilitã prin caietul de sarcini.
(2) Licitatorii pierd garanţia de participare dacã pe timpul desfãşurãrii licitaţiei nu oferã cel puţin preţul de pornire.
(3) Garanţia de participare se restituie, în termen de maximum 15 zile lucrãtoare de la data desfãşurãrii licitaţiei, licitatorilor cãrora, deşi au oferit cel puţin preţul de pornire, nu li s-au adjudecat bunurile materiale sau celor care nu s-au prezentat la licitaţie.
ART. 20
(1) La licitaţiile publice cu strigare poate participa orice persoanã juridicã sau fizicã care a cumpãrat caietul de sarcini şi care prezintã urmãtoarele documente:
a) chitanţa de achitare a taxei de participare la licitaţie, eliberatã de casieria organizatorului licitaţiei;
b) dovada depunerii garanţiei de participare;
c) declaraţia de acceptare a modelului contractului de vânzare-cumpãrare;
d) copie de pe codul unic de înregistrare la registrul comerţului sau de pe certificatul de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, dupã caz, şi de pe codul de identificare fiscalã, pentru persoanele juridice, iar pentru persoanele fizice, copie de pe actul de identitate.
(2) Documentele de participare la licitaţie se primesc de organizator pânã la data stabilitã în caietul de sarcini.
(3) Licitatorii pot participa la licitaţie şi prin reprezentanţi desemnaţi de aceştia, prin procurã autentificatã de un notar public.
ART. 21
(1) Solicitanţilor care prezintã chitanţele de platã a taxelor de participare la licitaţie li se permite sã examineze bunurile materiale, fãrã punerea în funcţiune şi fãrã efectuarea de probe.
(2) Cu ocazia examinãrii bunurilor materiale, potrivit alin. (1), nu se admit consumuri de energie, de carburanţi şi lubrifianţi sau de piese de schimb şi alte materiale.
ART. 22
(1) La licitaţie nu pot participa, în calitate de licitator, persoanele din componenţa comisiei de evaluare, a comisiei de licitaţie şi nici soţul sau rudele ori afinii acestora pânã la gradul IV inclusiv.
(2) Înainte de începerea licitaţiei, persoanele care alcãtuiesc comisia de licitaţie semneazã o declaraţie pe propria rãspundere, prin care se angajeazã sã respecte prevederile alin. (1).
ART. 23
(1) Comisia de licitaţie analizeazã documentele prezentate şi întocmeşte lista cu licitatorii acceptaţi, cu douã zile înainte de data desfãşurãrii licitaţiei excluzându-i de la participare pe cei care nu au prezentat, în totalitate şi pânã la termenul stabilit, documentele de participare prevãzute în caietul de sarcini.
(2) Comisia de licitaţie are obligaţia de a încheia un proces-verbal în care se va consemna rezultatul activitãţilor prevãzute la alin. (1).
ART. 24
(1) Desfãşurarea procedurii de licitaţie se realizeazã în prezenţa tuturor membrilor comisiei, şedinţele fiind conduse de preşedintele comisiei de licitaţie.
(2) În ziua şi la ora stabilite pentru începerea licitaţiei, în cazul în care sunt cel puţin 2 licitatori, preşedintele comisiei de licitaţie verificã dacã sunt îndeplinite condiţiile legale pentru desfãşurarea licitaţiei, inclusiv cele de publicitate, face prezenţa licitatorilor prin completarea unui tabel cu datele de identificare a acestora, citeşte lista celor excluşi şi motivele excluderii, dupã care anunţã obiectul licitaţiei şi preţul iniţial de vânzare de la care se porneşte strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite de comisia de licitaţie.
(3) Licitatorii prezintã oferta de preţ prin strigare; oferta de preţ trebuie sã respecte condiţiile de salt precizate la deschiderea licitaţiei; preşedintele comisiei de licitaţie anunţã cu glas tare şi clar suma oferitã de licitator.
(4) Dacã la a treia strigare a ultimei oferte nu se oferã o sumã mai mare, preşedintele comisiei de licitaţie anunţã adjudecarea bunului licitat în favoarea licitatorului care a oferit ultima sumã.
(5) Dupã anunţarea verbalã a câştigãtorului, preşedintele comisiei de licitaţie declarã închisã licitaţia, iar secretarul comisiei întocmeşte un proces-verbal care se semneazã de membrii comisiei de licitaţie şi de licitatori.
(6) Dosarul licitaţiei, care conţine procesele-verbale şi toate documentele privind organizarea şi desfãşurarea procedurii de valorificare, se arhiveazã la sediul organizatorului licitaţiei, constituind baza legalã a încheierii contractului de vânzare-cumpãrare.
ART. 25
(1) Orice persoanã fizicã sau juridicã care suferã, riscã sã sufere sau a suferit un prejudiciu, ca o consecinţã directã a unui act nelegal ori a unei decizii nelegale a organizatorului licitaţiei, are dreptul de a formula o contestaţie pe care o depune la sediul organizatorului licitaţiei, în termen de douã zile lucrãtoare de la încheierea procedurii.
(2) Organizatorul este obligat sã soluţioneze contestaţiile în termen de 5 zile lucrãtoare de la depunerea acestora şi sã comunice hotãrârea în scris; în acest sens se numeşte o comisie formatã din 3-5 persoane, altele decât cele care fac parte din comisia de licitaţie.
ART. 26
(1) Câştigãtorul licitaţiei are obligaţia sã semneze contractul de vânzare-cumpãrare şi sã achite integral preţul bunului adjudecat, în termen de 10 zile lucrãtoare de la data licitaţiei.
(2) Dacã s-a formulat o contestaţie la licitaţie, contractul de vânzare-cumpãrare se semneazã în termen de 5 zile lucrãtoare de la soluţionarea acesteia, în condiţiile stabilite prin hotãrârea comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 27
(1) Câştigãtorul licitaţiei, care nu se prezintã sau refuzã sã semneze contractul de vânzare-cumpãrare în condiţiile stabilite la art. 26, pierde garanţia de participare la licitaţie.
(2) În situaţiile prevãzute la alin. (1), organizatorul licitaţiei negociazã vânzarea bunurilor materiale cu ceilalţi licitatori, în ordinea descrescãtoare a preţului licitat de aceştia, pentru fiecare dintre bunurile materiale în cauzã şi încheie contractul de vânzare-cumpãrare cu cel care a oferit preţul cel mai mare.
(3) Preţul negociat nu poate fi mai mic decât preţul oferit cu ocazia licitaţiei.
ART. 28
În cazul în care la licitaţie nu s-au prezentat minimum 2 licitatori, se procedeazã dupã cum urmeazã:
a) dacã s-a prezentat un singur licitator, a cãrui ofertã este corespunzãtoare, comisia adjudecã bunurile materiale în favoarea acestuia, la preţul iniţial; se întocmeşte un proces-verbal de adjudecare semnat de ambele pãrţi, care va constitui temeiul legal al încheierii contractului de vânzare-cumpãrare;
b) dacã nu s-a prezentat nici un licitator, licitaţia se repetã dupã trecerea a cel puţin 15 zile de la data organizãrii precedentei licitaţii, iar preţul iniţial se diminueazã cu pânã la 20%; dacã la licitaţia repetatã s-a prezentat un singur licitator, a cãrui ofertã este corespunzãtoare, se procedeazã conform prevederilor lit. a), preţul de adjudecare fiind preţul iniţial diminuat cu pânã la 20%;
c) dacã la a doua licitaţie nu s-a prezentat nici un licitator, licitaţia se repetã dupã cel puţin 5 zile, iar preţul iniţial se diminueazã cu pânã la 40%; dacã s-a prezentat un singur licitator, a cãrui ofertã este corespunzãtoare, se procedeazã în conformitate cu prevederile lit. a), preţul de adjudecare fiind preţul iniţial diminuat cu pânã la 40%;
d) dacã la licitaţia repetatã dupã 5 zile nu s-a prezentat cel puţin un licitator, comisia de licitaţie informeazã în scris ordonatorul principal de credite, care dispune mãsuri în vederea valorificãrii bunurilor materiale.
ART. 29
(1) Organizatorul licitaţiei poate sã anuleze licitaţia pânã la închiderea acesteia, în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) nu au fost întrunite condiţiile de calificare de nici unul dintre licitatori;
b) nici un licitator nu a oferit preţul de pornire.
(2) Decizia de anulare a licitaţiei obligã organizatorul sã restituie garanţiile de participare, cu excepţia situaţiei prevãzute la alin. (1) lit. b).

SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea şi desfãşurarea procedurilor de valorificare prin selecţie de oferte şi prin negociere directã
ART. 30
(1) Procedura selecţiei de oferte de preţ constã în solicitarea, prin transmiterea unor invitaţii de participare şi fãrã obligaţia publicãrii unui anunţ, a unor oferte de preţ de la cel puţin 2 potenţiali cumpãrãtori, denumiţi în continuare ofertanţi.
(2) Şeful structurii organizatoare numeşte, cu cel puţin 10 zile înainte de data desfãşurãrii selecţiei de oferte, comisia de selecţie formatã din minimum 3 persoane cu experienţã profesionalã şi probitate moralã, în urmãtoarea componenţã:
a) preşedintele comisiei de licitaţie;
b) membri: (i) specialişti în domeniile logistic, financiar şi juridic;
(ii) specialişti în domeniul de utilizare a bunurilor materiale care se valorificã;
c) secretarul comisiei de selecţie.
(3) Nu pot face parte din comisia de selecţie persoanele din componenţa comisiei de evaluare a bunurilor materiale care fac obiectul procedurii respective.
ART. 31
(1) Invitaţiile de participare la aceastã procedurã trebuie sã conţinã cel puţin urmãtoarele elemente:
a) denumirea şi adresa structurii organizatoare a licitaţiei;
b) obiectul selecţiei de oferte;
c) cantitatea oferitã;
d) informaţii privind starea bunurilor materiale ce fac obiectul selecţiei de oferte;
e) preţul minim de începere a procedurii;
f) modalitatea de depunere sau de transmitere a ofertei;
g) locul şi termenul limitã de depunere sau de transmitere a ofertei;
h) data şi locul deschiderii ofertelor;
i) modalitãţile de platã;
j) adresa, numãrul de telefon şi numãrul de fax ale departamentului care se va ocupa de soluţionarea contestaţiilor;
k) alte condiţii şi precizãri pe care comisia de selecţie considerã cã este necesar sã le introducã.
(2) Structura organizatoare poate stabili drept condiţie de admitere la selecţia de oferte depunerea unei garanţii de participare în cuantum de 5-10% din preţurile minime de începere a procedurii stabilite în urma evaluãrii bunurilor. În acest caz, cota garanţiei de participare, modul de constituire şi clauzele privind pierderea acesteia vor fi precizate în invitaţiile de participare.
(3) Fiecare ofertant are voie sã prezinte o singurã ofertã de preţ, pe care nu o poate schimba.
(4) Ofertele de preţ semnate de ofertant se depun sau se transmit la sediul organizatorului selecţiei de oferte.
ART. 32
(1) Ofertele se deschid la data şi în locul indicate în invitaţia de participare.
(2) Dupã verificarea modului de respectare a regulilor formale de depunere şi prezentare a ofertelor şi a documentelor care le însoţesc, preşedintele comisiei de selecţie va proceda la deschiderea plicurilor, având obligaţia de a anunţa urmãtoarele:
a) denumirea (numele) ofertanţilor;
b) retragerile de oferte;
c) existenţa documentelor solicitate;
d) preţul oferit;
e) orice alte detalii şi precizãri pe care comisia de selecţie le considerã necesare.
ART. 33
(1) Comisia de selecţie are obligaţia de a analiza ofertele depuse, de a le evalua pe cele corespunzãtoare şi de a stabili oferta câştigãtoare.
(2) Evaluarea ofertelor se face pe baza criteriului "preţul cel mai mare" şi se realizeazã prin compararea preţurilor ofertelor; clasamentul se întocmeşte în ordinea descrescãtoare a preţurilor, stabilindu-se astfel oferta câştigãtoare.
(3) Rezultatele analizei şi evaluãrii se consemneazã într-un proces-verbal.
ART. 34
Contractul de vânzare-cumpãrare se încheie cu ofertantul care a oferit preţul cel mai mare.
ART. 35
(1) Eventualele contestaţii formulate de ofertanţi se depun la sediul organizatorului procedurii, în termen de douã zile lucrãtoare de la data comunicãrii rezultatelor selecţiei de oferte.
(2) Contestaţiile depuse se soluţioneazã, iar contractele, în astfel de situaţii, se încheie prin aplicarea corespunzãtoare a prevederilor art. 25 alin. (2) şi, respectiv, ale art. 26 alin. (2).
ART. 36
(1) Câştigãtorul selecţiei de oferte este obligat sã semneze contractul de vânzare-cumpãrare şi sã achite integral preţul bunului adjudecat, în termen de 10 zile lucrãtoare de la data comunicãrii rezultatelor selecţiei de oferte.
(2) Câştigãtorul selecţiei de oferte, care nu se prezintã sau refuzã sã semneze contractul de vânzare-cumpãrare în condiţiile stabilite la alin. (1), pierde garanţia de participare la licitaţie, în cazul în care a fost solicitatã.
(3) În situaţia în care câştigãtorul selecţiei de oferte nu se prezintã sau refuzã sã semneze contractul de vânzarecumpãrare în condiţiile stabilite la alin. (1), structura organizatoare a selecţiei de oferte negociazã vânzarea bunurilor materiale cu ceilalţi ofertanţi, în ordinea descrescãtoare a preţurilor oferite de aceştia pentru fiecare dintre bunurile materiale în cauzã şi încheie contractul de vânzare-cumpãrare cu cel care a oferit preţul cel mai mare.
(4) Preţul negociat nu poate fi mai mic decât preţul oferit cu ocazia selecţiei de oferte.
ART. 37
(1) Structura organizatoare nu are obligaţia de a repeta procedura de valorificare prin selecţie de oferte în cazul în care primeşte o singurã ofertã. În acest caz, bunurile materiale se pot adjudeca în favoarea singurului ofertant, preţurile de vânzare urmând a fi stabilite prin negociere directã.
(2) În cazul aplicãrii procedurii selecţiei de oferte, când mai mulţi ofertanţi oferã acelaşi preţ, egal sau mai mare decât cel de evaluare a bunului, se aplicã procedura de valorificare prin negociere directã. În acest caz, comisia de selecţie organizeazã şedinţa de negociere în cel mult 10 zile de la organizarea selecţiei.
(3) Negocierea directã se desfãşoarã dupã cum urmeazã:
a) consultarea ofertantului, negocierea preţului şi stabilirea prevederilor finale privind conţinutul clauzelor contractuale, întocmindu-se în acest sens un proces-verbal care se semneazã de cãtre ambele pãrţi;
b) încheierea contractului de vânzare-cumpãrare.
ART. 38
De asemenea, procedura de valorificare prin negociere directã se poate organiza, cu aprobarea ordonatorului principal de credite şi în urmãtoarele cazuri:
a) valorificarea bunurilor materiale presupune luarea unor mãsuri speciale de securitate;
b) organizarea unei alte proceduri de valorificare nu se justificã din punct de vedere economic.
ART. 39
Selecţia de oferte poate fi aprobatã înainte de desfãşurarea altei proceduri, la propunerea motivatã a structurii organizatoare, conform normelor metodologice aprobate prin ordin al directorului Serviciului de Informaţii Externe.

SECŢIUNEA a 3-a
Organizarea şi desfãşurarea procedurii de valorificare directã fãrã organizare de licitaţie
ART. 40
(1) Valorificarea directã fãrã organizare de licitaţie constã în schimbarea bunului material cu altul nou având aceeaşi destinaţie şi caracteristici tehnico-funcţionale cel puţin egale cu ale bunului schimbat, acceptatã de producãtor sau de alt ofertant.
(2) Eventualele diferenţe de preţ, solicitate de producãtorul bunului nou sau de alt ofertant, se aprobã de ordonatorul principal de credite, pe baza propunerilor formulate de structura organizatoare, vizate pentru control financiar preventiv propriu.
ART. 41
Valorificarea directã fãrã organizare de licitaţie poate fi aprobatã înainte de desfãşurarea altei proceduri, la propunerea motivatã a structurii organizatoare, conform normelor metodologice aprobate prin ordin al directorului Serviciului de Informaţii Externe.

SECŢIUNEA a 4-a
Organizarea şi desfãşurarea procedurii de valorificare prin transmitere fãrã platã la alte instituţii publice
ART. 42
(1) Bunurile materiale care se apreciazã cã prezintã interes pentru alte instituţii publice pot fi propuse pentru valorificare prin transmitere fãrã platã.
(2) Listele cu bunurile materiale prevãzute la alin. (1) se transmit instituţiilor publice potenţial interesate, cãrora li se comunicã şi termenul pânã la care pot formula rãspunsul.
(3) În cazul în care rãspunsul instituţiilor publice nu este transmis în termenul stabilit, structura organizatoare formuleazã propuneri de valorificare prin celelalte proceduri prevãzute de prezenta hotãrâre, cu respectarea regulilor stabilite prin norme metodologice aprobate prin ordin al directorului Serviciului de Informaţii Externe.
ART. 43
Transmiterea fãrã platã la altã instituţie publicã se face prin ordin al directorului Serviciului de Informaţii Externe şi prin proces-verbal de predare-preluare, aprobat de ordonatorii principali de credite ai instituţiilor publice care predau şi, respectiv, care preiau.
ART. 44
(1) La cererea expresã a unor instituţii publice şi cu aprobarea ordonatorului principal de credite, bunurile materiale pot fi transmise fãrã platã, înainte de organizarea oricãrei alte proceduri de valorificare.
(2) Bunurile materiale culturale clasate sau susceptibile de a fi clasate, care sunt scoase din funcţiune, pot fi valorificate numai prin transmitere fãrã platã Ministerului Culturii şi Cultelor.

CAP. IV
Dispoziţii finale
ART. 45
(1) Bunurile materiale de natura celor care pot fi utilizate în mod curent de alte persoane juridice sau fizice, care nu au putut fi valorificate în starea fizicã în care se aflã prin organizarea uneia dintre procedurile prevãzute la art. 1 alin. (1), se caseazã cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
(2) Rezultatele obţinute în urma casãrii se valorificã, prin selecţie de oferte, la agenţi economici specializaţi în colectarea şi reciclarea deşeurilor.
ART. 46
(1) Bunurile materiale de natura armamentului, tehnicii de luptã, mijloacelor şi instalaţiilor speciale care nu au putut fi valorificate în starea fizicã în care se aflã, prin procedurile prevãzute la art. 1 alin. (2), se caseazã cu aprobarea ordonatorului principal de credite, conform normelor metodologice aprobate prin ordin al directorului Serviciului de Informaţii Externe.
(2) Rezultatele obţinute în urma casãrii armamentului, tehnicii de luptã, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi rezultatele casãrii mijloacelor prevãzute la art. 1 alin. (4) se valorificã prin agenţi economici specializaţi, pe bazã de selecţie de oferte sau negociere directã, cu condiţia ca structura organizatoare sã asigure luarea tuturor mãsurilor astfel încât, prin operaţiile efectuate, deşeurile sã nu poatã fi utilizate în scopul reconstituirii bunurilor materiale din care provin.
ART. 47
Veniturile realizate din valorificarea bunurilor materiale se înregistreazã ca venituri bugetare şi se vireazã la bugetul de stat.
ART. 48
Organizarea şi exercitarea controlului financiar preventiv propriu, precum şi înregistrãrile contabile ale modificãrilor patrimoniale determinate de procesul valorificãrii bunurilor materiale se efectueazã potrivit legii.
ART. 49
În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament se emit şi se aprobã, prin ordin al directorului Serviciului de Informaţii Externe, norme metodologice care prevãd atribuţiile şi limitele de competenţã ale structurilor interne, modalitatea de calcul al preţului de pornire pe categorii de bunuri, precum şi alte detalii tehnice privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor de valorificare.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016