Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 13 octombrie 2011  de functionare a Consiliului National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare in vederea evaluarii tezelor de abilitare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 13 octombrie 2011 de functionare a Consiliului National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare in vederea evaluarii tezelor de abilitare

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 755 din 27 octombrie 2011

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Abilitarea reprezintã certificarea calitãţii unei persoane de a conduce lucrãri de doctorat şi de a ocupa funcţia didacticã şi de cercetare de profesor universitar, potrivit pct. 1 din anexa la Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 2
    Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, denumit în continuare CNATDCU, numeşte comisiile care evalueazã tezele de abilitare şi propune ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului acordarea atestatului de abilitare şi a calitãţii de conducãtor de doctorat în conformitate cu prevederile Legii nr. 1/2011, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentului regulament.
    ART. 3
    Pot susţine teza de abilitare numai persoanele care deţin titlul de doctor în ştiinţã şi care îndeplinesc standardele minimale necesare şi obligatorii pentru conferirea atestatului de abilitare, adoptate prin ordinele ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului nr. 4.478/2011, nr. 4.691/2011 şi nr. 4.692/2011.
    ART. 4
    Teza de abilitare prezintã în mod documentat realizãrile profesionale obţinute ulterior conferirii titlului de doctor în ştiinţã, care probeazã originalitatea şi relevanţa contribuţiilor academice, ştiinţifice şi profesionale şi care anticipeazã o dezvoltare independentã a viitoarei cariere de cercetare şi/sau universitare.
    ART. 5
    Teza de abilitare se bazeazã pe rezultatele ştiinţifice publicate/brevetate sau pe realizãrile profesionale fãcute publice anterior depunerii dosarului de abilitare, fãcând trimitere la respectivele publicaţii, brevete sau realizãri, fãrã a fi obligatorie reproducerea lor. Acestea se prezintã succint în scopul indicãrii evoluţiei şi dezvoltãrii carierei academice, ştiinţifice şi profesionale, precum şi a direcţiilor principale şi de dezvoltare viitoare ale acesteia, în contextul global al realizãrilor ştiinţifice semnificative şi de actualitate din domeniul de specialitate al autorului tezei de abilitare.
    ART. 6
    Teza de abilitare este un document public.
    ART. 7
    (1) Panelurile pe domenii fundamentale din cadrul CNATDCU, cu consultarea birourilor comisiilor de specialitate ale CNATDCU şi cu sprijinul tehnic al Unitãţii Executive pentru Finanţarea Învãţãmântului Superior, a Cercetãrii, Dezvoltãrii şi Inovãrii, denumitã în continuare UEFISCDI, elaboreazã ghiduri cu caracter informativ referitoare la realizarea tezei de abilitare care se încadreazã în domeniul fiecãrei comisii de specialitate, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament. Ghidurile au rolul de sprijin metodologic pentru candidaţi în vederea asigurãrii standardizãrii tezelor de abilitare.
    (2) Ghidurile aferente fiecãrei comisii de specialitate se adoptã prin decizie a panelului pe un domeniu fundamental corespunzãtor acesteia, se aprobã prin decizie a Consiliului general al CNATDCU şi se publicã pe site-ul web al CNATDCU.
    (3) Ghidurile prevãzute la alin. (1) se pot elabora în toate limbile în care se poate redacta şi susţine teza de abilitare din domeniul corespunzãtor ghidului, potrivit art. 13, dar cel puţin în limbile românã şi englezã sau francezã.
    ART. 8
    (1) Susţinerea tezei de abilitare are loc dupã cum urmeazã:
    a) în cadrul unei instituţii de învãţãmânt superior acreditate, clasificatã ca universitate de cercetare avansatã şi educaţie;
    b) în cadrul unei instituţii sau unitãţi de cercetare-dezvoltare, care nu este instituţie de învãţãmânt superior, numai dupã cum urmeazã:
      (i) în cadrul unei instituţii sau unitãţi de cercetaredezvoltare clasificate la nivelurile A+, A sau A-, potrivit prevederilor art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 324/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
      (ii) în cadrul unei instituţii sau unitãţi de cercetaredezvoltare acreditate anterior datei de 3 februarie 2011 ca unitate componentã a sistemului de cercetaredezvoltare de interes naţional, a cãrei acreditare nu a expirat şi pentru care nu s-a publicat decizia de neacordare a certificãrii potrivit prevederilor art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 324/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) Susţinerea tezei de abilitare poate avea loc numai într-o salã care poate gãzdui un numãr de persoane propice desfãşurãrii unei sesiuni publice cu minimum 40 de participanţi.
    ART. 9
    Secretariatul tehnic al CNATDCU, denumit în continuare secretariatul tehnic, stabilit potrivit art. 32 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului nr. 3.759/2011, publicã pe site-ul web al CNATDCU şi actualizeazã periodic lista instituţiilor în care poate avea loc susţinerea tezei de abilitare, potrivit prevederilor art. 8.
    ART. 10
    (1) Instituţia în cadrul cãreia se susţine o anumitã tezã de abilitare se stabileşte în urma obţinerii de cãtre secretariatul tehnic a acordului respectivei instituţii pentru susţinerea tezei în spaţiile acesteia, la o datã şi orã programate.
    (2) Secretariatul tehnic solicitã acordul instituţiilor prin parcurgerea listei de instituţii preferate de candidat, indicatã de acesta în dosarul de abilitare, în ordinea preferinţelor candidatului.
    (3) Instituţia în cadrul cãreia se susţine o anumitã tezã de abilitare este prima instituţie, în ordinea preferinţelor candidatului, care îşi dã acordul pentru susţinerea tezei în intervalul de timp solicitat de secretariatul tehnic.
    ART. 11
    (1) UEFISCDI poate percepe sume de bani în vederea acoperirii unor costuri ale procedurii de abilitare. Aceste costuri pot fi suportate de instituţia în care activeazã candidatul la abilitare sau din alte fonduri legal constituite.
    (2) Cuantumul maximal al sumelor prevãzute la alin. (1) este stabilit prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
    (3) Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, denumit în continuare MECTS, poate sprijini desfãşurarea procedurilor de abilitare prin acordarea de fonduri în bugetul UEFISCDI.

   CAPITOLUL II
    Conţinutul dosarului candidatului pentru acordarea atestatului de abilitare

    ART. 12
    (1) Dosarul pentru acordarea atestatului de abilitare este întocmit de candidat şi trebuie sã includã:
    a) curriculumul vitae al candidatului, în format tipãrit şi în format electronic;
    b) lista de lucrãri ale candidatului, în format tipãrit şi în format electronic;
    c) fişa de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, în format tipãrit şi în format electronic, corespunzãtoare domeniului în care candidatul considerã cã se încadreazã cel mai bine teza sa sau, în cazul în care teza se încadreazã în mai multe domenii, fişele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale corespunzãtoare fiecãruia din aceste domenii;
    d) copia diplomei de doctor şi, dacã este cazul, copia atestatului de recunoaştere sau echivalare a acesteia, în format tipãrit;
    e) copia actului de identitate, în format tipãrit;
    f) în cazul în care candidatul şi-a schimbat numele, copii ale documentelor care atestã schimbarea numelui - certificat de cãsãtorie sau dovada schimbãrii numelui, în format tipãrit;
    g) teza de abilitare, în format tipãrit şi în format electronic, care include un rezumat al acesteia;
    h) maximum 10 publicaţii, brevete sau alte lucrãri ale candidatului, în format electronic, selecţionate de acesta şi considerate a fi cele mai relevante pentru realizãrile profesionale obţinute ulterior conferirii titlului de doctor în ştiinţã;
    i) dupã caz, dovada acoperirii costurilor prevãzute la art. 11, în format tipãrit;
    j) în cazul în care candidatul doreşte, cerere pentru ca, în situaţia favorabilã de acordare a atestatului de abilitare, acesta sã fie expediat prin poştã, prin scrisoare recomandatã, la adresa de expediere menţionatã în cerere;
    k) cererea-tip completatã şi semnatã de cãtre candidat, în original, în limba românã, în format tipãrit, redactatã conform modelului prezentat în anexa nr. 2, incluzând:
      (i) solicitarea adresatã CNATDCU pentru susţinerea examenului de abilitare;
      (ii) declaraţia privind asumarea rãspunderii pentru veridicitatea informaţiilor prezentate în dosar;
      (iii) propunerea candidatului privitoare la comisia sau comisiile de specialitate care corespund subiectului tratat de teza de abilitare; în cazul în care se propun mai multe comisii de specialitate, trebuie indicatã comisia în care subiectul tratat de tezã se încadreazã cel mai bine;
      (iv) indicarea intervalelor calendaristice în care candidatul poate susţine teza de abilitare, care trebuie sã acopere cel puţin 50% din intervalul cuprins între 3 şi 6 luni de la data de depunere a dosarului;
      (v) lista instituţiilor în care candidatul preferã sã susţinã teza de abilitare, dintre cele incluse în lista prevãzutã la art. 9, în ordinea preferinţei.
    (2) Documentele în format tipãrit din dosarul pentru acordarea atestatului de abilitare se depun la registratura MECTS, direct sau prin intermediul serviciilor poştale sau de curierat care permit confirmarea primirii.
    (3) Documentele care se furnizeazã în format electronic, prevãzute la lit. a)-c) şi g)-h), se încarcã de candidat pe platforma electronicã realizatã în acest scop sau, pânã la realizarea acestei platforme, se transmit pe suport electronic împreunã cu documentele în format tipãrit.
    (4) Fişa sau fişele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, incluse în dosar, trebuie sã corespundã domeniului sau domeniilor acoperite de comisia sau comisiile de specialitate propuse de candidat.
    (5) În cazul în care documentele prevãzute la alin. (2) lit. d)-f) nu sunt redactate în limba românã sau englezã, ele vor fi însoţite de traducerea autorizatã în limba românã.
    (6) Curriculumul vitae şi lista de lucrãri ale candidatului se redacteazã atât în limba românã, cât şi în limba în care se redacteazã şi se susţine teza de abilitare.
    ART. 13
    (1) În vederea asigurãrii relevanţei ştiinţifice la nivel internaţional, teza de abilitare se redacteazã şi se susţine în limba englezã, cu excepţia cazurilor în care subiectul tezei de abilitare se încadreazã în unul dintre domeniile: limba şi literatura românã, drept românesc sau limba şi literatura unei minoritãţi naţionale. Teza de abilitare poate fi redactatã, pe lângã limba englezã, şi în limba românã, o limbã a unei minoritãţi naţionale sau o altã limbã de circulaţie internaţionalã, conform alegerii candidatului.
    (2) Pentru cazurile în care subiectul tezei de abilitare se încadreazã în domeniul limba şi literatura românã, drept românesc sau limba şi literatura unei minoritãţi naţionale, teza de abilitare se poate redacta şi susţine în limba românã, englezã, francezã, germanã sau în limba minoritãţii naţionale respective, conform alegerii candidatului.
    (3) În cazul în care candidatul obţine acordul scris al fiecãrui membru al comisiei de abilitare, teza de abilitare se poate susţine într-o altã limbã aleasã de candidat decât cea în care a fost redactatã potrivit alin. (1) şi (2).
    (4) Rezumatul tezei de abilitare, însumând minimum 4.000 de caractere, se redacteazã atât în limbile românã şi englezã, cât şi în limba de redactare a tezei, dacã este o altã limbã decât româna sau engleza.
    ART. 14
    Curriculumul vitae al candidatului trebuie sã includã cel puţin:
    a) informaţii despre studiile efectuate şi diplomele obţinute;
    b) informaţii despre experienţa profesionalã şi locurile de muncã relevante;
    c) informaţii despre proiectele de cercetare-dezvoltare pe care le-a condus în calitate de director de proiect şi granturile obţinute, în cazul în care existã astfel de proiecte sau granturi, indicându-se pentru fiecare sursa de finanţare şi volumul finanţãrii;
    d) informaţii despre premii sau alte elemente de recunoaştere a contribuţiilor ştiinţifice ale candidatului.
    ART. 15
    Lista de lucrãri ale candidatului va fi structuratã astfel:
    a) lista lucrãrilor prevãzute la art. 12 alin. (1) lit. h), considerate de candidat a fi cele mai relevante pentru realizãrile profesionale obţinute ulterior conferirii titlului de doctor în ştiinţã, care sunt incluse în format electronic în dosar şi care se pot regãsi şi în celelalte categorii de lucrãri prevãzute de prezentul articol;
    b) teza sau tezele de doctorat;
    c) brevete de invenţie şi alte titluri de proprietate industrialã;
    d) cãrţi şi capitole în cãrţi;
    e) articole/studii in extenso, publicate în reviste din fluxul ştiinţific internaţional principal;
    f) publicaţii in extenso, apãrute în lucrãri ale principalelor conferinţe internaţionale de specialitate;
    g) alte lucrãri şi contribuţii ştiinţifice.
    ART. 16
    Curriculumul vitae, lista de lucrãri, fişa sau fişele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale şi cererea prevãzutã la art. 12 alin. (1) lit. j), incluse în format tipãrit în dosar, vor fi semnate de cãtre candidat.

    CAP. III
    Evaluarea dosarului candidatului în vederea obţinerii atestatului de abilitare

    ART. 17
    (1) MECTS verificã existenţa în dosar a documentelor prevãzute de prezentul regulament.
    (2) În cazul în care dosarul este complet, compartimentul de specialitate al MECTS îl înainteazã secretariatului tehnic, în termen de 3 zile lucrãtoare de la depunerea acestuia.
    (3) În cazul în care dosarul este incomplet, acesta este respins şi MECTS informeazã candidatul, în termen de 3 zile lucrãtoare de la depunerea sa.
    ART. 18
    (1) Secretariatul tehnic verificã îndeplinirea de cãtre candidat a standardelor minimale necesare şi obligatorii pentru admisibilitatea dosarului de abilitare în vederea eventualei conferiri a atestatului de abilitare, prevãzute la art. 3.
    (2) Verificarea îndeplinirii standardelor minimale se face prin compararea informaţiilor din fişa sau fişele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, completatã de candidat, cu informaţiile publice, cele disponibile în bazele de date relevante sau cele furnizate de instituţii abilitate.
    (3) În urma verificãrii, secretariatul tehnic emite un raport de verificare.
    (4) Pentru fiecare element din fişa sau fişele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, raportul de verificare indicã una dintre urmãtoarele concluzii:
    a) informaţiile prezentate în acel element au fost validate în urma verificãrii;
    b) informaţiile prezentate în acel element au fost invalidate în urma verificãrii; în aceste cazuri, dacã este posibil, se indicã informaţiile corecte referitoare la acel element;
    c) nu s-au putut verifica informaţiile prezentate în acel element, în cazurile în care elementul respectiv nu face parte din categoriile de elemente despre care secretariatul tehnic dispune de informaţii.
    (5) Raportul de verificare indicã pentru fiecare fişã de verificare una dintre urmãtoarele:
    a) standardele minimale sunt îndeplinite;
    b) standardele minimale nu sunt îndeplinite;
    c) nu s-a putut verifica îndeplinirea sau neîndeplinirea tuturor elementelor standardelor minimale.
    (6) Secretariatul tehnic include raportul de verificare în dosarul candidatului.
    ART. 19
    În termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea dosarului, secretariatul tehnic înainteazã dosarul candidatului, în format electronic, preşedintelui panelului pe domeniul fundamental din care face parte comisia de specialitate care corespunde cel mai bine domeniului de activitate al candidatului, conform propunerii candidatului.
    ART. 20
    În termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea dosarului, în cazul în care preşedintele panelului pe domeniul fundamental cãruia i-a fost transmis dosarul considerã cã domeniul de activitate al candidatului se încadreazã mai bine în cadrul unui alt panel, informeazã preşedintele respectivului panel şi, cu acordul acestuia, îi transmite dosarul.
    ART. 21
    (1) În cazul în care preşedintele panelului cãruia i-a fost repartizat dosarul constatã cã subiectul tezei şi rezultatele ştiinţifice sau realizãrile profesionale prezentate de aceasta nu se încadreazã în domeniul sau domeniile pentru care candidatul a completat fişa sau fişele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, poate sesiza acest lucru panelului, în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea dosarului.
    (2) În cazul sesizãrii prevãzute la alin. (1), panelul propune, prin decizie, în termen de 30 de zile lucrãtoare, una dintre urmãtoarele:
    a) încadrarea tezei în domeniul sau domeniile pentru care candidatul a completat fişa sau fişele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale este corectã, caz în care se continuã procedura de abilitare;
    b) încadrarea tezei în domeniul sau domeniile pentru care candidatul a completat fişa sau fişele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale este eronatã, caz în care dosarul este respins şi panelul decide domeniul ori domeniile în care se încadreazã teza.
    (3) În cazul prevãzut la alin. (2) lit. b), propunerea panelului se înainteazã în termen de 3 zile lucrãtoare preşedintelui CNATDCU.
    (4) În termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea propunerii, preşedintele CNATDCU înainteazã MECTS propunerea de respingere a dosarului de abilitare.
    (5) În termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea propunerii de respingere a dosarului, MECTS comunicã acest lucru candidatului, împreunã cu indicarea domeniului sau domeniilor în care panelul a decis încadrarea tezei.
    (6) În cazul respingerii dosarului potrivit alin. (2) lit. b), candidatul poate depune din nou dosarul de abilitare, dupã includerea în acesta a fişei sau fişelor de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, corespunzãtoare domeniului ori domeniilor decise de panel.
    ART. 22
    (1) Preşedintele panelului cãruia i-a fost repartizat dosarul analizeazã raportul de verificare a îndeplinirii standardelor minimale.
    (2) Pentru analiza raportului de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, preşedintele panelului poate consulta membri ai birourilor comisiilor de specialitate din cadrul panelului.
    (3) În cazul în care în urma analizei se constatã erori sau omisiuni în verificarea îndeplinirii standardelor minimale, preşedintele panelului poate retrimite dosarul secretariatului tehnic, pentru o nouã verificare, o singurã datã, în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea dosarului de cãtre preşedintele panelului.
    (4) În cazul în care secretariatul tehnic nu a putut verifica îndeplinirea sau neîndeplinirea unor elemente ale standardelor minimale, preşedintele panelului cãruia i-a fost repartizat dosarul stabileşte motivat, în urma analizei raportului de verificare şi a completãrii acestuia, dacã standardele minimale sunt îndeplinite sau nu, în termen de 10 zile lucrãtoare de la primirea dosarului.
    (5) În cazul în care standardele minimale sunt îndeplinite de candidat, se trece la stabilirea componenţei comisiei de abilitare. Stabilirea componenţei comisiei de abilitare se finalizeazã în maximum 20 de zile lucrãtoare de la primirea dosarului de cãtre preşedintele panelului.
    (6) În cazul în care standardele minimale nu sunt îndeplinite de candidat, raportul de verificare se transmite preşedintelui CNATDCU, în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea acestuia de preşedintele panelului.
    (7) În termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea raportului de verificare care constatã neîndeplinirea standardelor minimale, preşedintele CNATDCU înainteazã MECTS propunerea de respingere a dosarului de abilitare.
    (8) În termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea propunerii de respingere a dosarului, MECTS comunicã acest lucru candidatului, împreunã cu raportul de verificare a îndeplinirii standardelor minimale.
    (9) În cazul respingerii dosarului ca urmare a neîndeplinirii standardelor minimale, candidatul poate depune un nou dosar de abilitare numai dupã cel puţin un an de la data depunerii dosarului de abilitare iniţial.
    ART. 23
    (1) Comisia de abilitare este formatã din 3 sau 5 persoane, specialişti în subiectul tratat de teza de abilitare, astfel încât sã se îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
    a) toate persoanele din cadrul comisiei de abilitare trebuie sã deţinã dreptul de a conduce doctorate, în România sau în una dintre ţãrile Uniunii Europene ori dintre ţãrile membre ale Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã;
    b) cel puţin o persoanã din cadrul comisiei de abilitare, denumitã în continuare expert extern, trebuie sã îndeplineascã cel puţin una dintre urmãtoarele condiţii, cu excepţia cazului în care subiectul tezei de abilitare se încadreazã în unul dintre domeniile: limba şi literatura românã, limba şi literatura unei minoritãţi naţionale, drept românesc, ştiinţe militare, informaţii şi ordine publicã:
      (i) sã aibã un contract de muncã cu o instituţie de învãţãmânt superior din strãinãtate, care este inclusã pe lista stabilitã potrivit art. 216 alin. (2) lit. f) din Legea nr. 1/2011, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
      (ii) sã aibã un contract de muncã cu un institut sau o unitate de cercetare-dezvoltare din strãinãtate situatã în celelalte ţãri ale Uniunii Europene ori în ţãrile membre ale Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã;
    c) persoanele din cadrul comisiei de abilitare care nu sunt experţi externi, denumite în continuare experţi interni, trebuie sã fie membri ai CNATDCU, cu excepţia cazului în care nu existã membri care îndeplinesc condiţiile prevãzute la lit. d) şi e);
    d) toate persoanele din cadrul comisiei de abilitare trebuie sã îndeplineascã aceleaşi standarde minimale pe care trebuie sã le îndeplineascã candidatul pentru admisibilitatea tezei de abilitare;
    e) niciuna dintre persoanele din cadrul comisiei de abilitare nu poate sã se afle în situaţia de conflict de interese în cazul evaluãrii candidatului.
    (2) Experţii membri ai CNATDCU care îndeplinesc condiţiile necesare pentru a fi consideraţi experţi externi, potrivit alin. (1) lit. b), pot fi consideraţi atât experţi interni, cât şi experţi externi.
    ART. 24
    Se aflã în situaţia de conflict de interese în cazul evaluãrii candidatului persoanele din cadrul comisiei de abilitare care se aflã în una dintre urmãtoarele relaţii cu candidatul:
    a) se aflã în relaţie de soţi, afini şi rude pânã la gradul al III-lea inclusiv;
    b) sunt sau au fost angajate în aceeaşi instituţie în ultimii 5 ani anteriori evaluãrii;
    c) sunt sau au fost remunerate prin proiecte de cercetare la care candidatul a avut calitatea de director de proiect, în ultimii 5 ani anteriori evaluãrii;
    d) beneficiazã ori au beneficiat, în ultimii 5 ani anteriori evaluãrii, de servicii sau foloase de orice naturã din partea candidatului.
    ART. 25
    (1) Preşedintele panelului cãruia i-a fost repartizat dosarul stabileşte, pe baza propunerii candidatului, comisia sau comisiile de specialitate ale CNATDCU care propun experţii evaluatori ce vor face parte din comisia de abilitare a respectivului candidat.
    (2) În cazul candidaţilor a cãror tezã de abilitare trateazã subiecte multidisciplinare sau interdisciplinare, experţii evaluatori pot fi propuşi de cãtre mai multe comisii de specialitate din cadrul panelului cãruia i-a fost repartizat dosarul sau şi din cadrul altor paneluri.
    (3) În cazul prevãzut la alin. (2), pe baza propunerii candidatului referitoare la comisiile de specialitate care propun experţii, preşedintele panelului cãruia i-a fost repartizat dosarul stabileşte numãrul de experţi evaluatori care sunt propuşi de cãtre fiecare comisie de specialitate, astfel încât numãrul de experţi propuşi de comisiile din panelul propriu sã nu fie mai mic decât numãrul de experţi propuşi de comisii din alte paneluri, indicând fiecãrei comisii numãrul de experţi interni, respectiv numãrul de experţi externi care trebuie propus de respectiva comisie.
    (4) Preşedintele panelului cãruia i-a fost repartizat dosarul îl transmite biroului comisiei sau birourilor comisiilor care propun experţii evaluatori, în format electronic, împreunã cu numãrul de experţi evaluatori repartizaţi fiecãrei comisii şi defalcarea experţilor pe experţi interni şi externi.
    ART. 26
    Pentru fiecare candidat, birourile fiecãrei comisii de specialitate cãreia i s-a repartizat dosarul selecteazã experţii repartizaţi respectivei comisii dupã urmãtoarea procedurã:
    a) dosarul este transmis, în format electronic, tuturor membrilor biroului comisiei;
    b) oricare din membrii biroului comisiei şi cel puţin acei membri indicaţi de preşedintele comisiei propun experţi care sã facã parte din comisia de abilitare a candidatului;
    c) fiecare din experţii propuşi este confirmat prin votul membrilor biroului comisiei, cu majoritate simplã, votul fiind considerat valid în cazul în care voteazã pentru confirmare cel puţin jumãtate plus unu dintre membrii biroului comisiei. Votul poate fi exprimat şi prin mijloace electronice;
    d) secretariatul tehnic verificã îndeplinirea de cãtre fiecare din experţii confirmaţi a standardelor minimale pe care trebuie sã le îndeplineascã candidatul pentru admisibilitatea tezei de abilitare, corespunzãtoare cel puţin unuia din domeniile în care se încadreazã teza candidatului;
    e) experţilor confirmaţi li se transmite prin mijloace electronice invitaţia de participare în cadrul comisiei de abilitare, împreunã cu curriculumul vitae al candidatului, teza de abilitare şi lucrãrile selecţionate de candidat şi incluse în dosar;
    f) experţii confirmaţi transmit acceptul lor pentru participarea în comisia de abilitare, declaraţia lor cã nu se aflã în conflict de interese pentru evaluarea candidatului şi indicã datele în care sunt disponibili pentru a participa la susţinerea tezei de abilitare;
    g) în cazul în care experţii confirmaţi nu acceptã participarea în comisia de abilitare, nu îndeplinesc condiţiile prevãzute de prezentul regulament sau, prin intersectarea intervalelor temporale de disponibilitate a candidatului şi a experţilor care au acceptat participarea şi care nu sunt în conflict de interese, nu se obţine un interval temporal în care sã fie disponibil numãrul necesar de experţi de diferite tipuri, se reiau, dupã caz, etapele prevãzute la lit. b)-f);
    h) procedura se finalizeazã atunci când experţii confirmaţi, care au acceptat participarea în comisia de abilitare şi care sunt toţi disponibili pentru a participa la susţinerea tezei de abilitare în acelaşi interval temporal, inclus în intervalul de disponibilitate a candidatului, sunt într-un numãr egal cu numãrul de experţi repartizat comisiei şi, dupã caz, defalcarea lor pe experţi interni şi externi corespunde celei repartizate comisiei;
    i) preşedintele comisiei de specialitate transmite preşedintelui panelului cãruia i-a fost repartizat dosarul lista nominalã a experţilor confirmaţi, iar preşedintele panelului emite decizia de numire a acestora în comisia de abilitare.
    ART. 27
    Membrii comisiei de abilitare aleg prin vot preşedintele comisiei de abilitare.
    ART. 28
    Membrilor comisiei de abilitare li se poate deconta, conform unei înţelegeri scrise cu aceştia, prin secretariatul tehnic, dupã caz, cheltuielile de transport, diurnã şi cazare pentru participarea la susţinerea tezei de abilitare, în condiţiile legii, şi pot beneficia de o remuneraţie al cãrei cuantum se stabileşte prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, în condiţiile legii.
    ART. 29
    (1) Secretariatul tehnic alocã o persoanã din cadrul acestuia ca secretar al comisiei de abilitare, denumit în continuare secretar al comisiei de abilitare.
    (2) Datele de contact ale secretarului comisiei de abilitare se comunicã fiecãrui membru al comisiei şi candidatului.
    ART. 30
    (1) În termen de maximum 15 zile lucrãtoare de la numirea comisiei de abilitare, membrii acesteia analizeazã curriculumul vitae al candidatului, teza de abilitare şi lucrãrile selecţionate de candidat şi incluse în dosar şi decid prin rezoluţie, în urma votului exprimat inclusiv prin mijloace electronice, pe baza acestor informaţii, admiterea cererii de susţinere a tezei de abilitare sau, dupã caz, respingerea acesteia.
    (2) Rezoluţia prevãzutã la alin. (1) este validã în cazul în care fiecare membru al comisiei de abilitare îşi exprimã votul.
    (3) Modul în care a votat fiecare membru al comisiei de abilitare pentru luarea deciziei prevãzute la alin. (1) constituie un secret profesional şi nu poate fi dezvãluit altor persoane decât celorlalţi membri ai comisiei de abilitare, preşedintelui panelului cãruia i-a fost repartizat dosarul, birourilor comisiilor de specialitate care au propus experţii evaluatori, comisiilor de control stabilite de cãtre Consiliul general al CNATDCU şi organelor abilitate de control.
    (4) Pentru încãlcarea prevederilor alin. (3), persoanele în culpã rãspund conform legii.
    ART. 31
    (1) În cazul în care comisia de abilitare decide respingerea tezei de abilitare, fiecare membru al comisiei de abilitare care a votat pentru respingere redacteazã câte un raport de motivare a acesteia şi care nu poate dezvãlui identitatea membrului comisiei de abilitare.
    (2) Rapoartele prevãzute la alin. (1) constituie raportul de respingere a tezei de abilitare.
    (3) În termen de 5 zile lucrãtoare de la rezoluţia de respingere a tezei, preşedintele comisiei de abilitare transmite preşedintelui CNATDCU raportul de respingere a tezei de abilitare.
    (4) În termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea raportului, preşedintele CNATDCU înainteazã MECTS propunerea de respingere a tezei de abilitare.
    (5) În termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea propunerii de respingere a tezei de abilitare, MECTS comunicã decizia candidatului, împreunã cu raportul de respingere a tezei de abilitare.
    (6) În cazul respingerii tezei de abilitare, candidatul poate depune un nou dosar de abilitare numai dupã o perioadã de cel puţin un an de la data depunerii dosarului de abilitare iniţial.

    CAP. IV
    Susţinerea tezei de abilitare în vederea acordãrii atestatului de abilitare

    ART. 32
    În cazul în care comisia de abilitare decide prin vot admiterea cererii de susţinere a tezei de abilitare, secretariatul tehnic ia mãsurile necesare pentru rezervarea sãlii în care se va desfãşura susţinerea, având în vedere prevederile art. 8 şi 10, şi stabileşte data şi ora susţinerii tezei de abilitare, inclusã în intervalul temporal rezultat din intersectarea intervalelor temporale de disponibilitate a experţilor confirmaţi şi a candidatului, de comun acord cu instituţia în care va avea loc susţinerea, cu membrii comisiei de abilitare şi cu candidatul.
    ART. 33
    Data, ora şi locul susţinerii tezei sunt comunicate de secretariatul tehnic candidatului şi membrilor comisiei de abilitare, în termen de 10 zile lucrãtoare de la rezoluţia de acceptare de cãtre comisie a cererii de susţinere a tezei şi cu cel puţin 20 de zile lucrãtoare înaintea datei susţinerii tezei.
    ART. 34
    Secretariatul tehnic publicã pe site-ul web destinat acestui scop, cu cel puţin 15 zile lucrãtoare înaintea datei susţinerii tezei:
    a) numele candidatului;
    b) rezumatul tezei de abilitare;
    c) teza de abilitare, numai cu acordul candidatului;
    d) lista de lucrãri ale candidatului;
    e) fişa sau fişele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale de cãtre candidat;
    f) data, ora şi locul susţinerii tezei de abilitare;
    g) componenţa comisiei de abilitare.
    ART. 35
    (1) Susţinerea tezei poate avea loc numai în prezenţa tuturor membrilor comisiei de abilitare.
    (2) În cazul în care, din motive excepţionale, un membru al comisiei de abilitare îşi anunţã indisponibilitatea de a fi prezent la susţinerea tezei, susţinerea tezei poate avea loc cu participarea acestuia la susţinere prin videoconferinţã, cu acordul candidatului, al membrilor comisiei de abilitare şi al preşedintelui panelului.
    (3) În cazul în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la alin. (1) şi (2), susţinerea tezei de abilitare se reprogrameazã cu acordul candidatului, al membrilor comisiei de abilitare şi al preşedintelui panelului şi/sau se înlocuieşte membrul comisiei de abilitare, cu respectarea prevederilor art. 23-27.
    ART. 36
    Teza de abilitare se susţine public şi orice persoanã interesatã poate participa la susţinerea acesteia.
    ART. 37
    (1) Susţinerea tezei se desfãşoarã dupã cum urmeazã:
    a) candidatul prezintã teza de abilitare şi perspectivele de dezvoltare a carierei, într-un interval de timp de minimum 45 de minute şi maximum 60 de minute;
    b) în funcţie de domeniul tezei de abilitare, prezentarea poate include demonstraţii practice;
    c) dupã prezentarea tezei de abilitare, urmeazã obligatoriu o sesiune de întrebãri;
    d) lucrãrile sesiunii de întrebãri sunt conduse de preşedintele comisiei de abilitare;
    e) în cadrul sesiunii de întrebãri, atât membrii comisiei de abilitare, cât şi publicul pot pune candidatului întrebãri legate de subiectul tezei de abilitare şi al dezvoltãrii ulterioare în carierã, la care candidatul este obligat sã rãspundã;
    f) fiecare membru al comisiei de abilitare trebuie sã punã candidatului cel puţin o întrebare;
    g) preşedintele comisiei de abilitare solicitã întrebãrile publicului dupã epuizarea întrebãrilor membrilor comisiei de abilitare;
    h) sesiunea de întrebãri nu poate depãşi 3 ore.
    (2) În funcţie de posibilitãţile tehnice, secretariatul tehnic al CNATDCU poate transmite sau înregistra audio/video susţinerea tezei de abilitare, iar respectivele înregistrãri pot fi publicate pe site-ul web prevãzut la art. 34.
    (3) Transmiterea sau înregistrarea audio/video a susţinerii tezei de abilitare prevãzutã la alin. (2) se realizeazã numai cu acordul scris al candidatului.
    ART. 38
    (1) Dupã finalizarea sesiunii de rãspunsuri la întrebãri, comisia de abilitare se retrage pentru deliberare. Este interzisã prezenţa în cadrul deliberãrii a altor persoane decât membrii comisiei.
    (2) În cadrul deliberãrii, membrii comisiei de abilitare discutã punctele tari şi slabe ale tezei de abilitare şi ale susţinerii ei de cãtre candidat.
    (3) Deliberarea se finalizeazã cu votul secret al membrilor comisiei referitor la acceptarea sau neacceptarea tezei de abilitare.
    (4) Rezultatul votului membrilor comisiei se anunţã verbal candidatului în termen de 3 ore de la finalizarea sesiunii de rãspunsuri la întrebãri.
    (5) Comisia de abilitare întocmeşte raportul comisiei în limba în care a fost susţinutã teza, incluzând rezultatul votului, care se semneazã de cãtre toţi membrii comisiei de abilitare şi se comunicã de cãtre secretariatul tehnic, în format electronic, preşedintelui CNATDCU, Consiliului general al CNATDCU şi membrilor panelului pe domeniul fundamental cãruia i-a fost repartizat dosarul, în termen de 3 zile lucrãtoare de la susţinerea tezei de abilitare.
    (6) În cazul în care raportul comisiei este întocmit într-o altã limbã decât limba românã, o traducere a acestuia în limba românã, realizatã prin grija secretariatului tehnic, se anexeazã raportului comisiei.
    ART. 39
    (1) În cazul în care comisia de abilitare decide respingerea tezei de abilitare, în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea raportului, preşedintele CNATDCU înainteazã MECTS raportul comisiei de abilitare.
    (2) În termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea raportului comisiei de abilitare de respingere a tezei, MECTS emite ordinul de ministru privind respingerea tezei de abilitare, pe care îl comunicã candidatului, împreunã cu raportul de respingere a tezei de abilitare.
    (3) În cazul respingerii tezei de abilitare, candidatul poate depune un nou dosar de abilitare numai dupã o perioadã de cel puţin un an de la data depunerii dosarului de abilitare iniţial.
    ART. 40
    (1) Rezultatul susţinerii tezei de abilitare şi, în cazul acceptãrii acesteia de cãtre comisie, raportul comisiei de abilitare se publicã pe site-ul web prevãzut la art. 34, în termen de 5 zile lucrãtoare de la susţinerea tezei de abilitare.
    (2) În cazul în care comisia de abilitare a stabilit acceptarea tezei de abilitare, orice persoanã poate contesta acest lucru prin transmiterea cãtre CNATDCU a unei sesizãri motivate, în termen de 10 zile lucrãtoare de la susţinerea tezei de abilitare.
    (3) Secretariatul tehnic transmite sesizãrile primite, în termen de douã zile lucrãtoare de la primirea lor, preşedintelui CNATDCU, membrilor Consiliului general al CNATDCU şi membrilor panelului pe domeniul fundamental cãruia i s-a repartizat dosarul.
    ART. 41
    (1) În cazul în care comisia de abilitare a stabilit acceptarea tezei de abilitare, preşedintele CNATDCU, membrii Consiliului general al CNATDCU şi membrii panelului pe domeniul fundamental cãruia i s-a repartizat dosarul analizeazã raportul comisiei de abilitare şi eventualele sesizãri primite, în termen de 17 zile lucrãtoare de la primirea raportului comisiei de abilitare.
    (2) Pentru tezele de abilitare care au fost susţinute şi acceptate de comisia de abilitare o singurã datã, în urma analizei prevãzute la alin. (1), preşedintele CNATDCU sau cel puţin o pãtrime dintre membrii panelului pe domeniul fundamental cãruia i s-a repartizat dosarul ori cel puţin o pãtrime dintre membrii Consiliului general al CNATDCU pot solicita întrunirea Consiliului general pentru o analizã suplimentarã şi decizia de aprobare a acceptãrii tezei de abilitare sau reluare a susţinerii tezei de abilitare. Consiliul general al CNATDCU se întruneşte în termen de 30 de zile de la solicitare.
    (3) În cazul în care Consiliul general al CNATDCU întrunit în urma solicitãrii prevãzute la alin. (2) decide reluarea susţinerii tezei de abilitare, acesta elaboreazã un raport de motivare a deciziei.
    (4) În urma acceptãrii tezei de abilitare de cãtre comisia de abilitare, în cazul în care Consiliul general al CNATDCU nu a fost solicitat sã se întruneascã potrivit alin. (2) sau în cazul în care acesta a fost solicitat sã se întruneascã potrivit alin. (2) şi a decis aprobarea acceptãrii tezei de abilitare, preşedintele CNATDCU propune ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului acordarea atestatului de abilitare şi a calitãţii de conducãtor de doctorat, în termen de 5 zile lucrãtoare de la expirarea termenului prevãzut la alin. (1) sau de la emiterea deciziei Consiliului general al CNATDCU prevãzute la alin. (3).
    (5) În cazul în care decizia prevãzutã la alin. (3) este de reluare a susţinerii tezei de abilitare, preşedintele CNATDCU comunicã MECTS aceastã decizie şi raportul de motivare a acesteia, în termen de 5 zile lucrãtoare de la emiterea sa, iar MECTS comunicã candidatului acest rezultat şi raportul de motivare a deciziei, în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea sa.
    ART. 42
    În baza propunerii prevãzute la art. 41 alin. (4), ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului aprobã prin ordin acordarea atestatului de abilitare şi a calitãţii de conducãtor de doctorat.
    ART. 43
    (1) Pentru tezele de abilitare care au fost susţinute şi acceptate de comisia de abilitare o singurã datã, ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului poate stabili prin ordin, pentru motive bine întemeiate, reluarea susţinerii tezei de abilitare, care are loc conform prevederilor alin. (2).
    (2) În cazul în care Consiliul general al CNATDCU şi/sau ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului solicitã reluarea susţinerii unei tezei de abilitare acceptate de cãtre comisia de abilitare:
    a) secretariatul tehnic solicitã indicarea noilor intervale calendaristice în care candidatul poate susţine teza de abilitare, care trebuie sã acopere cel puţin 50% din intervalul cuprins între 3 şi 6 luni de la data respectivei comunicãri;
    b) ulterior comunicãrii de cãtre candidat a intervalelor calendaristice se reia procedura de selecţie şi aprobare a experţilor care fac parte din comisia de abilitare, conform prevederilor prezentului regulament, astfel încât niciunul din membrii comisiei de abilitare iniţiale sã nu facã parte din noua comisie de abilitare;
    c) procedura de analizã, respectiv de susţinere a tezei de abilitare se reia conform prevederilor prezentului regulament.
    ART. 44
    (1) Decizia de acordare a atestatului de abilitare aprobatã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului poate fi contestatã în termen de 15 zile de la emiterea ordinului, iar deciziile de respingere a dosarului de abilitare, de respingere a tezei de abilitare sau de reluare a susţinerii tezei de abilitare pot fi contestate în termen de 15 zile de la comunicarea cãtre candidat a deciziei de cãtre compartimentul de specialitate al MECTS.
    (2) Pot fi admise numai contestaţiile care vizeazã viciile de procedurã, şi nu cele care vizeazã deciziile comisiei de abilitare, ale panelurilor, Consiliului general sau preşedintelui CNATDCU.
    (3) Comisia de analizã a contestaţiei este formatã din 5 persoane şi se numeşte de cãtre Consiliul general al CNATDCU.
    (4) În cazul în care se dovedeşte cã procedura a fost viciatã, candidatul poate depune o nouã cerere de susţinere a tezei şi se reia procedura de susţinere a tezei de abilitare de la etapa doveditã a fi viciatã.
    (5) MECTS transmite contestatarului decizia comisiei de analizã, aprobatã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, în termen de maximum 30 de zile de la primirea contestaţiei.
    ART. 45
    Persoanele care au dobândit atestatul de abilitare primesc titlul de "doctor abilitat", prescurtat "dr. habil.".
    ART. 46
    Atestatul de abilitare se acordã de cãtre MECTS în baza ordinului prevãzut la art. 42.

    CAP. V
    Eliberarea atestatului de abilitare

    ART. 47
    (1) Atestatul de abilitare este un înscris oficial de stat, cu regim special.
    (2) Registrele de evidenţã a atestatelor de abilitare sunt, de asemenea, înscrisuri oficiale cu regim special.
    (3) Modelul de referinţã al atestatului de abilitare se aprobã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
    (4) Formularele atestatelor de abilitare, atestatele de abilitare completate, duplicatele atestatelor de abilitare completate şi registrele de evidenţã a atestatelor de abilitare se gestioneazã astfel încât sã se realizeze protecţia acestora în condiţii de securitate deplinã, cu termen permanent.
    (5) Pãstrarea formularelor atestatelor de abilitare necompletate, a atestatelor de abilitare completate, dar neridicate de titulari, a celor anulate, a registrelor de evidenţã, precum şi a documentelor (împuterniciri, delegaţii, proceseverbale) privind primirea, predarea şi eliberarea formularelor atestatelor de abilitare se realizeazã în condiţii de securitate deplinã.
    (6) Registrele de evidenţã a formularelor atestatelor de abilitare - de primire, predare, eliberare - se pagineazã, se parafeazã cu sigiliul MECTS şi primesc numere de inventar.
    ART. 48
    (1) Completarea formularelor atestatelor de abilitare se efectueazã în termen de 5 zile lucrãtoare de la emiterea ordinului ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului privind acordarea atestatului de abilitare.
    (2) Un atestat de abilitare dintr-un carnet cu matcã (cotor) şi matca în cauzã sunt completate identic, matca rãmânând în arhiva MECTS cu termen permanent.
    (3) Completarea unui atestat de abilitare se efectueazã computerizat sau prin scriere de mânã cu tuş ori cu cernealã de culoare neagrã, citeţ şi fãrã ştersãturi, rãzuiri, acoperiri cu pastã corectoare.
    (4) În atestatele de abilitare datele se scriu fãrã prescurtãri, în conformitate cu terminologia oficialã în vigoare.
    (5) Atestatul de abilitare se completeazã cu datele din copia actului de identitate, furnizatã de candidat în dosar.
    ART. 49
    (1) Atestatul de abilitare se elibereazã titularului de cãtre MECTS.
    (2) La cererea scrisã a titularului, inclusã în dosar conform art. 12, atestatul de abilitare se poate transmite prin scrisoare recomandatã la adresa indicatã de titular.
    (3) Actele de studii completate şi neridicate de titulari, pentru care titularul nu a solicitat transmiterea prin scrisoare recomandatã, se pãstreazã în arhiva MECTS cu termen permanent.
    ART. 50
    (1) În cazul pierderii, distrugerii complete sau deteriorãrii parţiale a unui atestat de abilitare se poate elibera un duplicat al acestuia, dacã în arhiva MECTS se gãseşte matca (cotorul) actului respectiv.
    (2) Pentru eliberarea duplicatului unui atestat de abilitare, titularul adreseazã, în scris, conducerii MECTS o cerere, însoţitã de urmãtoarele documente: declaraţie scrisã a titularului actului, autentificatã la notariat, în care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare şi împrejurãrile în care atestatul a fost pierdut, distrus complet sau deteriorat parţial; o copie a actului de identitate; dovada publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, a pierderii atestatului de abilitare - în cazul pierderii, respectiv atestatul de abilitare deteriorat; dovada plãţii unei taxe de 50 de lei pentru eliberarea duplicatului.
    (3) Depunerea la MECTS a documentelor prevãzute la alin. (2) se poate efectua de cãtre titularul atestatului de abilitare în cauzã sau de cãtre împuternicitul acestuia.
    (4) Pentru publicarea pierderii unui atestat de abilitare, titularul acestuia se adreseazã Regiei Autonome "Monitorul Oficial", anunţul urmând sã cuprindã urmãtoarele date: referirea la atestatul de abilitare; numele, iniţiala/iniţialele prenumelui/prenumelor tatãlui (mamei), prenumele titularului; seria şi numãrul atestatului respectiv; anul emiterii atestatului.
    (5) Atestatele de abilitare deteriorate parţial se anuleazã şi se pãstreazã în arhiva MECTS, în vederea casãrii.
    (6) Toate aprobãrile date pentru eliberarea de duplicate se pãstreazã în arhiva MECTS cu termen permanent.
    ART. 51
    (1) Duplicatul atestatului de abilitare se realizeazã pe un formular similar celui original, eliberat titularului, sau prin scriere dupã modelul de referinţã al atestatului original - dacã nu mai existã formular similar celui original; completarea datelor şi eliberarea duplicatului se efectueazã dupã procedurile prevãzute la actele originale, cu menţiunea cã datele care se înscriu sunt cele existente în documentele specifice din arhiva MECTS.
    (2) Completarea duplicatului unui atestat de abilitare se efectueazã dupã procedura generalã prevãzutã pentru actele originale, cu urmãtoarele înscrisuri suplimentare: într-un spaţiu corespunzãtor - DUPLICAT (scris cu tuş sau cu cernealã de culoare roşie); în partea de sus - seria şi numãrul actului original eliberat.
    (3) Eliberarea duplicatelor atestatelor de abilitare se efectueazã în condiţiile prevãzute pentru eliberarea actelor originale.
    (4) Duplicatele completate şi neridicate se arhiveazã.
    (5) În registrul de evidenţã a atestatelor de abilitare şi pe matca atestatului de abilitare original (când atestatul de abilitare s-a eliberat din carnet cu matcã) se înscriu seria şi numãrul duplicatului eliberat.
    (6) Duplicatul unui atestat de abilitare se elibereazã, de regulã, o singurã datã.
    (7) Dacã duplicatul unui atestat de abilitare a fost pierdut sau distrus complet în condiţii de forţã majorã (calamitãţi naturale, incendii etc.), titularului i se poate elibera un alt duplicat, la cerere şi pe baza aprobãrii acesteia de cãtre conducerea MECTS, în condiţiile prevãzute la alin. (1)-(6), cu menţiunea cã pe acesta se înscriu, suplimentar, seria şi numãrul duplicatului anterior, precum şi data la care acesta a fost eliberat.
    ART. 52
    (1) În cazul în care titularul constatã greşeli în atestatul de abilitare/duplicat dupã o perioadã de timp de la primirea acestuia, titularul se adreseazã în scris conducerii MECTS, în vederea eliberãrii unui nou atestat de abilitare/duplicat, în conformitate cu prevederile prezentului regulament, pe care se scrie, la subsol, nota: "Prezentul ....... (atestat de abilitare/duplicat) înlocuieşte ....... (atestatul de abilitare/duplicatul) cu seria ....... şi nr. ......, precum şi cu nr. de înregistrare ....... (acordat de MECTS din registrul de eliberãri) din ....... (data), deoarece acesta (aceasta) conţinea greşeli de redactare."
    (2) Documentul greşit se anuleazã şi se arhiveazã cu termen permanent.

                                  ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016