Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 13 mai 2007  de organizare si functionare a Consiliului de mediere    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 13 mai 2007 de organizare si functionare a Consiliului de mediere

EMITENT: CONSILIUL DE MEDIERE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 505 din 27 iulie 2007

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
În temeiul <>art. 17 alin. (1) din Legea nr. 192/2006 privind organizarea şi exercitarea profesiei de mediator, denumitã în continuare Lege, s-a înfiinţat Consiliul de mediere, denumit în continuare Consiliu, organism autonom cu personalitate juridicã, de interes public, cu sediul în municipiul Bucureşti.
ART. 2
Prezentul regulament de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere, denumit în continuare regulament, reglementeazã punerea în aplicare a prevederilor cu privire la activitatea Consiliului de mediere.
ART. 3
Prin mediator se înţelege persoana prevãzutã la art. 1, 7 şi 72 din Lege, care îşi desfãşoarã activitatea în condiţiile art. 22-24 şi ale art. 75 din aceasta.
ART. 4
Consiliul îşi desfãşoarã activitatea pe baza urmãtoarelor principii: principiul viziunii globale şi unitare; principiul legalitãţii; principiul imparţialitãţii; principiul cooperãrii; principiul prevenirii; principiul parteneriatului; principiul complementaritãţii, transparenţei şi dialogului social; principiul confidenţialitãţii, precum şi principiul responsabilitãţii.

CAP. II
Organizarea şi funcţionarea Consiliului de mediere

SECŢIUNEA 1
Funcţionarea Consiliului de mediere

ART. 5
(1) Consiliul este format din 9 membri, aleşi prin vot direct sau prin reprezentare de cãtre mediatori. Alegerea membrilor Consiliului se face conform procedurii adoptate prin hotãrâre a Consiliului, publicatã cu minimum 6 luni înainte de încetarea mandatului.
(2) Conform procedurii de la alin. (1) pot fi aleşi şi 3 membri supleanţi ai Consiliului.
(3) Membrii Consiliului sunt validaţi prin ordin al ministrului justiţiei, pe o duratã de 2 ani. Mandatul oricãruia dintre membrii Consiliului poate fi prelungit pentru aceeaşi duratã o singurã datã.
(4) Pot face parte din Consiliu numai mediatorii care dispun de cunoştinţe teoretice şi de experienţã practicã în domeniul medierii.
(5) Pentru activitatea depusã, membrii Consiliului au dreptul la o indemnizaţie lunarã în cuantum stabilit prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli adoptat prin hotãrâre a Consiliului.
(6) Consiliul îşi exercitã mandatul pânã la data validãrii membrilor unui nou Consiliu.
ART. 6
(1) Activitatea Consiliului este coordonatã de un preşedinte şi un vicepreşedinte aleşi prin vot secret dintre membrii sãi pentru un mandat de 2 ani.
(2) Pentru activitatea depusã, preşedintele şi vicepreşedintele au dreptul la o indemnizaţie lunarã de conducere în cuantum prevãzut prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli, aprobat prin hotãrâre a Consiliului.
ART. 7
(1) Lucrãrile Consiliului sunt pregãtite de o comisie cu activitate permanentã, denumitã în continuare Comisia permanentã, formatã din 5 membri desemnaţi de Consiliu dintre membrii sãi pentru o perioadã de un an. Preşedintele şi vicepreşedintele sunt membri de drept ai Comisiei permanente.
(2) Pentru activitatea depusã, membrii Comisiei permanente au dreptul la o indemnizaţie lunarã în cuantum prevãzut prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli aprobat prin hotãrâre a Consiliului.
ART. 8
(1) În structura Consiliului funcţioneazã un secretariat tehnic, conform organigramei prevãzute în anexa nr. 1.
(2) Pentru buna funcţionare şi îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin în condiţiile legii, Consiliul poate înfiinţa şi coordona comisii de specialitate formate din experţi pe domenii şi poate angaja contracte cu terţi.
ART. 9
Consiliul îşi acoperã cheltuielile de organizare şi funcţionare din venituri proprii dupã cum urmeazã:
a) taxe provenind din autorizarea mediatorilor;
b) taxe provenind din avizarea programelor de formare profesionalã a mediatorilor;
c) taxe provenind din avizarea programelor postuniversitare de nivel master în domeniul medierii;
d) taxe de înscriere în lista furnizorilor autorizaţi de formare profesionalã a mediatorilor;
e) donaţii, sponsorizãri, alte surse de finanţare, dobândite în condiţiile legii;
f) resurse obţinute de la bugetul de stat sau de la bugetele locale;
g) încasãri din vânzarea materialelor proprii;
h) sume provenite din amenzile aplicate ca sancţiuni disciplinare;
i) alte venituri stabilite prin hotãrâri ale Consiliului.
ART. 10
(1) Calitatea de membru al Consiliului înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) prin renunţare scrisã;
b) prin deces;
c) prin încetarea calitãţii de mediator;
d) prin absenţa nemotivatã la mai mult de 3 şedinţe ordinare consecutive, în condiţiile stabilite prin hotãrâre a Consiliului.
(2) Încetarea calitãţii de membru se constatã prin hotãrâre a Consiliului.
(3) În caz de încetare a mandatului de membru al Consiliului, membrii supleanţi aleşi conform procedurii stabilite la art. 5 alin. (1) vor completa Consiliul în ordinea listei pentru perioada de mandat rãmasã vacantã.
ART. 11
Suspendarea calitãţii de mediator atrage suspendarea calitãţii de membru al Consiliului.
ART. 12
Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, Consiliul coopereazã cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu instituţiile administraţiei publice locale, organizaţiile neguvernamentale, cu alte persoane juridice, precum şi cu persoanele fizice, în condiţiile legii.
ART. 13
(1) Coordonarea activitãţii Consiliului este asiguratã de un preşedinte şi un vicepreşedinte al cãror mandat începe de la data adoptãrii hotãrârii Consiliului privind validarea alegerilor.
(2) Preşedintele coordoneazã întreaga activitate, reprezintã Consiliul în relaţiile cu terţii şi este ordonator de credite.
(3) Preşedintele prezideazã şedinţele Consiliului şi ale Comisiei permanente.
(4) În exercitarea funcţiei sale preşedintele emite decizii.
(5) Preşedintele poate delega exercitarea unor atribuţii din competenţa sa şi poate încredinţa mandatul de reprezentare vicepreşedintelui ori altor persoane din cadrul Consiliului, în condiţiile legii.
(6) Vicepreşedintele este înlocuitorul de drept al preşedintelui. Dacã preşedintele şi vicepreşedintele sunt în imposibilitate temporarã de a-şi exercita funcţiile, Consiliul poate delega unul dintre membrii sãi pentru a îndeplini, parţial sau în totalitate, atribuţiile preşedintelui.
ART. 14
(1) Mandatul preşedintelui sau al vicepreşedintelui înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) prin renunţare scrisã;
b) prin deces;
c) prin încetarea calitãţii de membru al Consiliului;
d) prin absenţa pentru o perioadã mai mare de 3 luni consecutiv;
e) la împlinirea termenului mandatului dat de Consiliu pentru calitatea de preşedinte sau de vicepreşedinte;
f) prin revocare, cu votul a minimum 5 membri ai Consiliului.
(2) Încetarea mandatului de preşedinte sau vicepreşedinte se constatã prin hotãrâre a Consiliului.
(3) În caz de încetare a mandatului, Consiliul va organiza noi alegeri în termen de maximum 30 de zile de la constatarea vacantãrii postului.
ART. 15
(1) Activitatea Consiliului se desfãşoarã pe baza planului anual de activitãţi, aprobat prin hotãrâre a Consiliului.
(2) Consiliul se întruneşte lunar în şedinţã ordinarã şi ori de câte ori este necesar în şedinţã extraordinarã, la convocarea preşedintelui.
(3) Convocarea în şedinţã extraordinarã se face la propunerea preşedintelui sau a minimum 3 dintre membrii Consiliului.
(4) Convocarea pentru şedinţele ordinare se face cu minimum 10 zile înainte de data şedinţei, iar pentru cele extraordinare se face cu minimum 3 zile înainte. În oricare caz, convocarea cuprinde luna, ziua, ora, locul desfãşurãrii şedinţei şi propunerea de ordine de zi a acesteia şi este transmisã prin orice mijloace care asigurã confirmarea primirii ei.
(5) Şedinţele Consiliului sunt publice, cu excepţia cazului în care membrii sãi hotãrãsc altfel.
(6) Lucrãrile Consiliului se desfãşoarã în prezenţa a cel puţin 7 membri.
(7) În exercitarea atribuţiilor sale, Consiliul adoptã hotãrâri cu votul majoritãţii membrilor care îl compun, respectiv 5 voturi. În mod excepţional, Consiliul poate hotãrî exprimarea votului prin alte modalitãţi. Opiniile diferite se motiveazã şi se consemneazã separat în cuprinsul hotãrârii.
(8) Hotãrârile Consiliului care se referã la profesia de mediator sunt obligatorii pentru toţi mediatorii şi se publicã pe site-ul Consiliului în maximum 5 zile de la data adoptãrii lor.
(9) La lucrãrile Consiliului pot fi invitate sã participe persoane din orice alte instituţii, organisme profesionale sau organizaţii neguvernamentale.
(10) Cheltuielile de deplasare şi diurnã ale membrilor care participã la şedinţele ordinare sau extraordinare ori reprezintã Consiliul în relaţia cu terţii sunt suportate din bugetul anual al Consiliului, în limitele stabilite prin hotãrâre a acestuia.

SECŢIUNEA a 2-a
Atribuţiile Consiliului de mediere

ART. 16
Atribuţii de organizare şi funcţionare:
a) promoveazã activitatea de mediere, reprezintã interesele mediatorilor autorizaţi şi adoptã strategii în acest sens;
b) vegheazã la asigurarea condiţiilor corespunzãtoare de desfãşurare a activitãţii mediatorilor;
c) apãrã şi promoveazã interesele mediatorilor;
d) hotãrãşte cu privire la accesul în profesie al cetãţenilor strãini;
e) adoptã hotãrâri în toate problemele privind formarea iniţialã şi continuã a mediatorilor;
f) organizeazã şi editeazã publicaţiile Consiliului;
g) acceptã donaţiile şi legatele fãcute Consiliului;
h) alege şi revocã preşedintele şi vicepreşedintele Consiliului şi membrii Comisiei permanente;
i) întocmeşte şi actualizeazã lista furnizorilor de formare a mediatorilor care au obţinut autorizarea în conformitate cu cadrul legal existent în domeniul formãrii profesionale iniţiale şi continue a adulţilor;
j) autorizeazã mediatorii, în condiţiile prevãzute de Procedura de autorizare a mediatorilor;
k) întocmeşte şi actualizeazã tabloul mediatorilor autorizaţi;
l) avizeazã şi ţine evidenţa formelor de exercitare a profesiei de mediator;
m) primeşte înştiinţãrile depuse în scris şi ţine evidenţa cetãţenilor strãini care desfãşoarã cu caracter ocazional activitate ca mediator pe teritoriul României;
n) ia mãsuri pentru aplicarea în practicã a dispoziţiilor art. 26 alin. (2) din Lege;
o) colaboreazã cu alte instituţii publice pentru punerea în practicã în mod unitar a legislaţiei în domeniul medierii, precum şi pentru promovarea corectã a medierii şi a activitãţii mediatorilor;
p) colaboreazã cu organizaţii similare din strãinãtate pentru creşterea permanentã a calitãţii formãrii mediatorilor şi pentru promovarea intereselor acestora;
q) adoptã planul de activitãţi anuale, bugetul de venituri şi cheltuieli şi raportul de bilanţ financiar-contabil anual;
r) stabileşte şi actualizeazã cuantumul taxelor şi amenzilor din care îşi acoperã cheltuielile de organizare şi funcţionare conform art. 21 lit. a), c), d) şi e) din Lege;
s) organizeazã Conferinţa naţionalã anualã a mediatorilor pentru a promova profesia de mediator şi activitatea Consiliului;
t) stabileşte natura şi regimul documentelor şi informaţiilor referitoare la activitatea Consiliului.
ART. 17
Atribuţii de reglementare:
a) avizeazã modificarea standardului ocupaţional al mediatorului;
b) propune şi avizeazã modificãri ale standardelor ocupaţionale existente, precum şi propuneri de noi standarde ocupaţionale care conţin denumirea de mediator, competenţe de mediator sau prevederi referitoare la mediere;
c) elaboreazã standardele de formare în domeniul medierii, pe baza celor mai bune practici internaţionale în materie;
d) evalueazã periodic şi actualizeazã standardele şi programele de formare în domeniul medierii;
e) elaboreazã şi adoptã Procedura de avizare a furnizorilor de formare în domeniul medierii, programa-cadru, standardul de formare a mediatorului şi procedura de evaluare periodicã a furnizorilor de servicii de formare în domeniul medierii;
f) elaboreazã metodologia şi adoptã Procedura de avizare a programelor postuniversitare de nivel master în domeniul medierii;
g) elaboreazã metodologia şi adoptã Procedura de autorizare a mediatorilor, în condiţiile legii;
h) stabileşte condiţiile în care se poate face publicitate profesiei, care sunt adoptate prin hotãrâre a Consiliului;
i) adoptã Codul de eticã şi deontologie profesionalã a mediatorilor autorizaţi, precum şi normele de rãspundere disciplinarã a acestora;
j) face propuneri pentru completarea, modificarea sau, dupã caz, corelarea legislaţiei privind medierea;
k) adoptã regulamentul privind organizarea şi funcţionarea sa.
ART. 18
Atribuţii de control:
a) exercitã controlul asupra activitãţii mediatorilor;
b) exercitã controlul asupra activitãţii şi asupra deciziilor Comisiei permanente a Consiliului, preşedintelui şi vicepreşedintelui;
c) avizeazã programele de formare profesionalã a mediatorilor;
d) avizeazã programele postuniversitare de nivel master în domeniul medierii;
e) supravegheazã respectarea standardelor de formare în domeniul medierii;
f) ia mãsuri pentru respectarea prevederilor conţinute de Codul de eticã şi deontologie profesionalã a mediatorilor autorizaţi şi aplicã normele de rãspundere disciplinarã a acestora;
g) primeşte sesizãrile în legãturã cu sãvârşirea unei abateri dintre cele prevãzute la art. 38 din Lege;
h) aplicã sancţiunile stabilite de Comisia de disciplinã.
ART. 19
Consiliul îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de Lege şi de prezentul regulament.

SECŢIUNEA a 3-a
Atribuţiile Comisiei permanente

ART. 20
Atribuţiile Comisiei permanente sunt:
a) duce la îndeplinire hotãrârile Consiliului;
b) elaboreazã proiecte de strategii, de planuri de activitãţi şi de bugete de venituri şi cheltuieli;
c) pregãteşte şedinţele Consiliului şi propune ordinea de zi;
d) analizeazã Raportul anual de venituri şi cheltuieli şi formuleazã propuneri pentru a fi discutate şi adoptate de Consiliu;
e) elaboreazã proiecte de regulamente, metodologii, standarde şi proceduri privind organizarea profesiei de mediator şi le propune spre adoptare Consiliului;
f) formuleazã propuneri pentru completarea, modificarea sau, dupã caz, corelarea legislaţiei privind medierea;
g) formuleazã propuneri pentru conţinutul tematic al Conferinţei naţionale anuale;
h) analizeazã cererile de autorizare a mediatorilor.
ART. 21
(1) Comisia permanentã este condusã de preşedintele Consiliului şi lucreazã valabil în prezenţa majoritãţii membrilor sãi.
(2) Comisia permanentã îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de Consiliu.
(3) Comisia permanentã se întruneşte ori de câte ori este necesar, în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin.

SECŢIUNEA a 4-a
Atribuţiile preşedintelui şi vicepreşedintelui

ART. 22
Atribuţiile preşedintelui sunt:
a) duce la îndeplinire hotãrârile Consiliului;
b) reprezintã Consiliul în relaţiile cu persoanele fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate;
c) încheie convenţii, acorduri şi contracte în numele Consiliului, cu autorizarea prealabilã a acestuia;
d) semneazã actele Consiliului şi ale Comisiei permanente;
e) convoacã şi conduce şedinţele Consiliului şi ale Comisiei permanente;
f) coordoneazã activitatea Consiliului;
g) coordoneazã activitatea Secretariatului tehnic;
h) este ordonator de credite;
i) ia mãsuri pentru respectarea prevederilor legale cu privire la protecţia muncii de cãtre întregul personal;
j) colaboreazã cu vicepreşedintele în toatã activitatea sa;
k) în exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite decizii;
l) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de Lege, de prezentul regulament şi de hotãrârile Consiliului.
ART. 23
Atribuţiile vicepreşedintelui sunt:
a) duce la îndeplinire hotãrârile Consiliului;
b) asigurã coordonarea activitãţii Consiliului, în lipsa preşedintelui;
c) conduce lucrãrile în şedinţele Consiliului şi în şedinţele Comisiei permanente, în lipsa preşedintelui;
d) asigurã reprezentarea Consiliului în raport cu terţii, în lipsa preşedintelui;
e) coordoneazã activitatea Secretariatului tehnic, în lipsa preşedintelui sau ca urmare a unui mandat scris din partea preşedintelui;
f) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de Lege, de prezentul regulament şi de hotãrârile Consiliului;
g) colaboreazã cu preşedintele în toatã activitatea sa.

SECŢIUNEA a 5-a
Secretariatul tehnic

ART. 24
Secretariatul tehnic duce la îndeplinire hotãrârile Consiliului şi deciziile preşedintelui Consiliului şi are urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte şi ia în evidenţã corespondenţa adresatã Consiliului;
b) asigurã suportul tehnic necesar desfãşurãrii activitãţilor specifice Consiliului, preşedintelui şi vicepreşedintelui, precum şi membrilor Comisiei permanente;
c) redacteazã, înregistreazã, arhiveazã şi ţine evidenţa documentelor Consiliului;
d) pregãteşte activitãţi de relaţii publice pe plan intern şi extern;
e) pune la dispoziţia mijloacelor de informare în masã, a diferitelor instituţii, organizaţii sau a cetãţenilor, în mod oportun şi complet, informaţiile solicitate, în mãsura în care acestea au fost aprobate de cãtre Consiliu ca fiind publice;
f) rãspunde de realizarea şi actualizarea site-ului Consiliului şi asigurã informatizarea în condiţii optime a activitãţii acestuia;
g) asigurã activitatea de primire, depozitare, conservare, întreţinere şi exploatare a materialelor, inventarului propriu şi a mijloacelor fixe;
h) rãspunde de întreţinerea clãdirii şi a bunurilor din dotare, de buna funcţionare a instalaţiilor, întocmeşte documentaţiile tehnice pentru executarea lucrãrilor de reparaţii curente;
i) rãspunde de modul de aplicare a mãsurilor de prevenire a incendiilor, stabilite prin planul pe unitate.

CAP. III
Formele de exercitare a profesiei de mediator

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale

ART. 25
Mediatorii îşi pot desfãşura activitatea în cadrul unei societãţi civile profesionale, al unui birou în care pot funcţiona unul sau mai mulţi mediatori asociaţi, cu personalul auxiliar corespunzãtor, sau în cadrul unei organizaţii neguvernamentale, cu respectarea condiţiilor prevãzute de lege.
ART. 26
(1) Mediatorul îşi poate exercita profesia în una dintre urmãtoarele forme:
a) societate civilã profesionalã;
b) birou de mediator, în care pot funcţiona unul sau mai mulţi mediatori asociaţi;
c) angajat cu contract individual de muncã în interiorul profesiei, în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Avocaţii, notarii publici şi consilierii juridici care dobândesc calitatea de mediator potrivit Legii pot desfãşura activitatea de mediere în cadrul formelor de exercitare a profesiei lor.
(3) Formele de exercitare a profesiei pot angaja traducãtori, jurişti, alt personal de specialitate, precum şi personal administrativ şi de serviciu necesar activitãţii de mediere.
(4) În desfãşurarea activitãţii sale, mediatorul autorizat este obligat sã ţinã arhivã şi registre proprii, precum şi o evidenţã financiar-contabilã.
(5) Mediatorul poate sã încheie asigurãri de riscuri profesionale care sã acopere şi eventuale daune efective suferite de client şi rezultate din exercitarea profesiei cu nerespectarea prevederilor Legii, ale prezentului regulament şi ale Codului de eticã şi deontologie profesionalã a mediatorilor autorizaţi. Poliţa de asigurare, a cãrei copie este certificatã de mediator, poate fi depusã de Consiliu.
(6) Cheltuielile ocazionate de încheierea poliţei de asigurare pentru riscuri profesionale şi de plata primelor de asigurare reprezintã cheltuieli deductibile în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 27
Activitatea de mediere poate fi desfãşuratã în cadrul organizaţiei neguvernamentale pe baze contractuale cu oricare dintre formele de exercitare a profesiei de mediator.
ART. 28
(1) Mediatorul este liber sã opteze şi sã îşi schimbe în orice moment opţiunea pentru una dintre formele de exercitare a profesiei, prevãzute de Lege.
(2) Mediatorul este obligat sã înştiinţeze în scris Consiliul despre orice modificare intervenitã în forma de exercitare a profesiei.
(3) În oricare dintre formele de exercitare a profesiei, mediatorul îşi poate desfãşura activitatea dupã obţinerea avizului Consiliului, în condiţiile Legi şi ale prezentului regulament.
ART. 29
Toate formele de exercitare a profesiei de mediator sunt supuse urmãtoarelor reguli:
a) spaţiul în care mediatorul îşi are sediul profesional şi îşi desfãşoarã activitatea este propice pentru exercitarea profesiei de mediator, asigurând condiţii pentru respectarea principiului confidenţialitãţii, primirea clienţilor şi desfãşurarea şedinţelor de mediere;
b) patrimoniul comun este afectat exclusiv activitãţii profesionale şi are regimul patrimoniului de afectaţiune profesionalã;
c) mediatorul nu poate desfãşura activitãţi de mediere în afara formei de exercitare a profesiei pentru care a optat;
d) formele de exercitare a profesiei se individualizeazã prin denumire, conform prevederilor Legii şi ale prezentului regulament. În cazul tuturor formelor de exercitare a profesiei de cãtre mediatorii strãini se pot utiliza, la alegere, denumirea şi numele formei de exercitare a profesiei din ţarã sau din strãinãtate.
ART. 30
Între formele de exercitare a profesiei se pot stabili raporturi de conlucrare profesionalã. Convenţia de conlucrare profesionalã se înregistreazã la Consiliu. Regulile privind publicitatea profesionalã se aplicã în mod corespunzãtor.

SECŢIUNEA a 2-a
Societatea civilã profesionalã

ART. 31
(1) Societatea civilã profesionalã este constituitã din 2 sau mai mulţi mediatori care contribuie în naturã şi/sau în numerar la constituirea unui patrimoniu de afectaţiune în vederea desfãşurãrii activitãţii profesionale.
(2) Raportul civil se naşte între clienţi şi societatea civilã profesionalã, serviciile profesionale urmând sã fie îndeplinite cu acordul clienţilor de oricare dintre mediatorii asociaţi sau angajaţi.
ART. 32
(1) Societatea civilã profesionalã se individualizeazã printr-o denumire specificã ce cuprinde numele a cel puţin unuia dintre asociaţi, urmatã de sintagma "Societate civilã de mediatori" (de exemplu: "MIHAI POPESCU - Societate civilã de mediatori" sau "POPESCU, BARBU - Societate civilã de mediatori").
(2) Denumirea poate figura pe firma societãţii civile profesionale şi se utilizeazã în actele profesionale, cu respectarea prevederilor prezentului regulament.
ART. 33
(1) Contractul de societate civilã profesionalã şi statutul acesteia sunt încheiate în formã scrisã între mediatorii asociaţi, potrivit legii civile şi cu respectarea anexelor nr. 3 şi 4.
(2) Contractul de societate civilã profesionalã şi statutul acesteia se înregistreazã la Consiliu.

SECŢIUNEA a 3-a
Biroul de mediator

ART. 34
În biroul de mediator îşi exercitã profesia unul sau mai mulţi mediatori asociaţi. Biroul de mediator se înfiinţeazã în baza actului de înfiinţare a biroului de mediator, înregistrat la Consiliu şi întocmit conform anexei nr. 5.
ART. 35
(1) Biroul de mediator este individualizat printr-o denumire specificã ce cuprinde numele mediatorului titular sau al cel puţin unuia dintre asociaţi, urmatã de sintagma "Birou de mediator(i)" (de exemplu: "MIHAI POPESCU - Birou de mediator" sau "POPESCU, BARBU - Birou de mediatori").
(2) Dispoziţiile art. 32 alin. (2) se aplicã în mod corespunzãtor.

SECŢIUNEA a 4-a
Mediatorul angajat în interiorul profesiei prin contract individual de muncã

ART. 36
Mediatorul autorizat poate fi angajat în interiorul profesiei cu contract individual de muncã în condiţiile <>Legii nr. 53/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, încheiat cu biroul de mediator, biroul de mediatori asociaţi, societatea civilã profesionalã şi organizaţiile neguvernamentale care au ca obiect de activitate medierea astfel cum este reglementatã de Lege.
ART. 37
(1) În contractul individual de muncã, la secţiunea "Clauze speciale" se înscrie o menţiune referitoare la obligaţia de confidenţialitate a mediatorului şi dreptul sãu de a refuza angajatorului divulgarea conţinutului discuţiilor dintre pãrţi în timpul medierii.
(2) La contractul individual de muncã se anexeazã Codul de eticã şi deontologie profesionalã a mediatorilor autorizaţi.
ART. 38
Pentru toatã activitatea sa ca mediator, mediatorul angajat cu contract de muncã are obligaţia de a ţine aceeaşi evidenţã a cauzelor în care a intervenit ca mediator ca şi în cazul celorlalte forme de exercitare a profesiei.

CAP. IV
Procedura de autorizare a mediatorilor

ART. 39
(1) Procedura defineşte responsabilitãţile Consiliului şi modalitatea de autorizare a mediatorilor în România.
(2) Autorizarea mediatorilor se realizeazã în douã etape:
a) constatarea de cãtre Consiliu a îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 7 lit. a)-f) sau la art. 72 alin. (2) din Lege;
b) avizarea formei de exercitare a profesiei de mediator în condiţiile art. 22 sau art. 75 din Lege.
ART. 40
(1) În vederea constatãrii de cãtre Consiliu a îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 7 lit. a)-f), persoanele fizice, absolvenţi ai cursurilor de formare de mediatori organizate în România în condiţiile legii sau în strãinãtate, depun la secretariatul Consiliului o cerere, prezentatã în anexa nr. 2, la care se ataşeazã urmãtoarele documente:
a) actul de identitate - fotocopie;
b) certificat de cãsãtorie, dacã este cazul - fotocopie;
c) diplomã de licenţã sau titlul de studii însoţit de atestatul de echivalare eliberat de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii - fotocopie;
d) certificatul de absolvire cu recunoaştere naţionalã însoţit de anexã, eliberat de furnizorul de servicii de formare sau dovada absolvirii unui program postuniversitar de nivel master în domeniul medierii, acreditat conform legii şi avizat de Consiliu fotocopie;
e) documente care atestã programa de formare parcursã (în cazul persoanelor care se încadreazã în prevederile art. 8 şi 72 din Lege);
f) adeverinţã medicalã cu precizarea "Clinic sãnãtos", eliberatã de medicul de familie - original;
g) cazier judiciar în termen de valabilitate la data depunerii cererii la Consiliu, pentru cetãţenii români, sau declaraţie notarialã pe proprie rãspundere, pentru cetãţenii strãini original;
h) dovada vechimii în muncã, dacã este cazul - fotocopie.
(2) Persoanele prevãzute la alin. (1) primesc dovada depunerii cererii, respectiv numãrul de înregistrare din registrul de intrãri-ieşiri al Consiliului.
ART. 41
(1) Comisia permanentã analizeazã fiecare cerere în parte şi face, în consecinţã, recomandãri argumentate Consiliului.
(2) Fiecare cerere este analizatã de Consiliu, care hotãrãşte admiterea sau respingerea acesteia.
ART. 42
(1) Consiliul analizeazã în şedinţã cererile depuse în ultimele 30 de zile.
(2) Hotãrârea Consiliului este comunicatã solicitantului în scris.
ART. 43
Cererea de înregistrare, modificare sau încetare a formei de exercitare a profesiei se depune la Consiliu de cãtre persoana interesatã faţã de care acesta a constatat îndeplinirea condiţiilor art. 7 lit. a)-f), însoţitã în mod obligatoriu de copie de pe toate înscrisurile doveditoare.
ART. 44
(1) Consiliul poate delega unui consilier atribuţiile pentru verificarea condiţiilor prevãzute de Lege şi de prezentul regulament cu privire la soluţionarea cererilor.
(2) Consiliul poate dispune o inspecţie a spaţiului în care mediatorul a declarat cã îşi desfãşoarã activitatea.
(3) Consiliul hotãrãşte admiterea sau respingerea cererii prevãzute la art. 43 în conformitate cu dispoziţiile Legii şi ale prezentului regulament.
(4) Hotãrârea prevãzutã la alin. (3) se comunicã în scris mediatorului autorizat.
(5) În baza hotãrârii Consiliului vor fi efectuate modificãrile cuvenite în Tabloul mediatorilor autorizaţi.
ART. 45
(1) În vederea autorizãrii şi înscrierii în Tabloul mediatorilor autorizaţi, persoana pentru care Consiliul a aprobat cererea formulatã conform art. 43 va transmite Consiliului urmãtoarele documente:
a) o declaraţie pe propria rãspundere cã spaţiul în care urmeazã sã îşi desfãşoare activitatea este adecvat procesului de mediere;
b) documente care atestã pregãtirea de bazã a mediatorului -fotocopie;
c) documente care atestã domeniul medierii în care acesta este specializat, dacã este cazul - fotocopie;
d) documente care atestã durata experienţei practice în domeniul medierii, dacã este cazul - fotocopie;
e) atestat de competenţã lingvisticã într-o limbã strãinã, dacã este cazul - fotocopie;
f) documente care atestã calitatea de membru al unei asociaţii profesionale în domeniul medierii sau al altor organizaţii, dacã este cazul - fotocopie;
g) dovada achitãrii taxei de autorizare în cuantumul stabilit prin hotãrâre a Consiliului - fotocopie.
(2) În condiţiile alin. (1), Consiliul va elibera în original autorizaţia de mediator, la care se anexeazã hotãrârea prin care a fost avizatã forma de exercitare a profesiei.

CAP. V
Formarea mediatorilor

SECŢIUNEA 1
Programe şi standarde de formare

ART. 46
Formarea profesionalã a mediatorilor are ca principale obiective:
a) dobândirea de cunoştinţe teoretice în domeniul conflictelor, al soluţionãrii alternative a disputelor şi medierii;
b) dezvoltarea de abilitãţi practice în mediere;
c) cunoaşterea cadrului de reglementare în domeniul medierii;
d) asigurarea accesului în profesia de mediator.
ART. 47
(1) Formarea profesionalã a mediatorilor se realizeazã pe baza unor programe de formare întocmite pe baza criteriilor cuprinse în standardul de formare în domeniu, elaborat de Consiliu.
(2) Revizuirea programelor de formare este obigatorie în maximum 6 luni dupã publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a unor modificãri ale standardului de formare.
ART. 48
Standardul de formare în domeniul medierii stabileşte criteriile minime pentru realizarea programelor de formare în ceea ce priveşte:
a) structura pe arii tematice;
b) calificarea şi experienţa formatorilor;
c) durata minimã a cursurilor pentru fiecare arie tematicã, precum şi
d) condiţiile logistice minime ce trebuie asigurate de furnizorul de formare sau instituţia de învãţãmânt superior pe durata formãrii.
ART. 49
Standardul de formare adoptat de Consiliu şi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, este obligatoriu pentru elaborarea sau, dupã caz, revizuirea programelor de formare.

SECŢIUNEA a 2-a
Autorizarea furnizorilor de formare a mediatorilor

ART. 50
(1) Formarea profesionalã a mediatorilor se realizeazã prin:
a) cursuri organizate de furnizori de formare autorizaţi conform legislaţiei în domeniul formãrii adulţilor;
b) programe postuniversitare de nivel master acreditate, desfãşurate de instituţii de învãţãmânt superior.
(2) Programele de formare în domeniul medierii, precum şi programele postuniversitare de nivel master în domeniul medierii se întocmesc pe baza criteriilor cuprinse în standardele de formare elaborate de Consiliu şi se avizeazã în prealabil de cãtre acesta.
ART. 51
În vederea avizãrii, furnizorii de formare depun la Consiliu o cerere însoţitã de urmãtoarele documente în douã exemplare:
a) certificat de înregistrare fiscalã - fotocopie;
b) programul de formare propus;
c) lista formatorilor propuşi;
d) curriculum vitae al fiecãrui formator, însoţit de fotocopii ale documentelor care atestã pregãtirea şi experienţa în conformitate cu criteriile stabilite de standardul de formare în domeniul medierii.
ART. 52
(1) În termen de 15 zile de la data la care a fost înregistratã cererea de avizare a programului de formare, Comisia permanentã formuleazã o propunere şi o înainteazã Consiliului spre analizã şi aprobare.
(2) Hotãrârea de avizare datã de Consiliu este valabilã maximum 90 de zile de la data comunicãrii ei cãtre furnizorul de formare.
(3) Comunicarea hotãrârii Consiliului se face în scris, cu confirmarea primirii.
(4) Un exemplar al documentelor depuse spre avizare se returneazã petentului, iar pe fiecare paginã se înscrie menţiunea "Avizat de Consiliul de mediere, astãzi, ....".

CAP. VI
Normele de rãspundere disciplinarã a mediatorilor

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale

ART. 53
Protecţia onoarei şi prestigiului profesiei, precum şi respectarea normelor de reglementare a profesiei sunt în sarcina Consiliului.
ART. 54
Prin probitate profesionalã se înţelege respectarea obligaţiilor profesionale din conţinutul Legii, al prezentului regulament, al Codului de eticã şi deontologie profesionalã a mediatorilor autorizaţi şi al hotãrârilor Consiliului.
ART. 55
(1) Atrage rãspunderea disciplinarã neîndeplinirea obligaţiilor profesionale stabilite în sarcina mediatorilor prin Lege, prin prezentul regulament, prin Codul de eticã şi deontologie profesionalã a mediatorilor autorizaţi şi prin hotãrârile Consiliului de mediere, care aduc atingere probitãţii profesionale.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale, Consiliul se poate sesiza din oficiu cu privire la neîndeplinirea obligaţiilor profesionale ale mediatorilor.
ART. 56
Rãspunderea disciplinarã a mediatorului nu exclude rãspunderea civilã, penalã sau administrativã.
ART. 57
Acţiunea disciplinarã poate fi exercitatã în termen de cel mult un an de la data sãvârşirii abaterii.
ART. 58
Repetarea unei abateri disciplinare constituie o circumstanţã agravantã care va fi luatã în considerare la aplicarea sancţiunii.
ART. 59
Consiliul este obligat sã ţinã evidenţa sancţiunilor disciplinare aplicate fiecãrui mediator.
ART. 60
În cadrul Consiliului funcţioneazã Comisia de disciplinã cu competenţele stabilite de Lege, care efectueazã cercetarea abaterii şi sesizeazã Consiliul, constituit ca instanţã disciplinarã în condiţiile legii.

SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea şi funcţionarea Comisiei de disciplinã

ART. 61
Consiliul hotãrãşte, de câte ori este nevoie, constituirea unei comisii de disciplinã, din care fac parte în mod obligatoriu un membru al Consiliului anume desemnat şi doi reprezentanţi ai mediatorilor, ce urmeazã a fi desemnaţi prin tragere la sorţi din Tabloul mediatorilor autorizaţi. Cei trei membri ai Comisiei de disciplinã sunt numiţi prin hotãrâre a Consiliului.
ART. 62
Comisia de disciplinã astfel desemnatã este coordonatã de preşedintele sãu, care este membru al Consiliului. Consiliul va desemna din personalul angajat cu contract un secretar, care devine membru al comisiei, ţine evidenţele şi efectueazã lucrãrile necesare desfãşurãrii activitãţii comisiei. Secretarul lucreazã sub îndrumarea preşedintelui.
ART. 63
Comisia de disciplinã are în compenţã cercetarea abaterii, în urma cãreia se întocmeşte un dosar care va fi înaintat Consiliului. Cu privire la rãspunderea disciplinarã a mediatorilor, Consiliul hotãrãşte cu majoritatea prevãzutã de art. 19 din Lege, în termen de 30 de zile de la sesizarea sa.
ART. 64
Cheltuielile necesare activitãţii Comisiei de disciplinã şi ale Consiliului, ca instanţã disciplinarã, sunt suportate din bugetul Consiliului.

SECŢIUNEA a 3-a
Reguli de procedurã

ART. 65
Orice persoanã interesatã poate sesiza Consiliul în legãturã cu sãvârşirea de cãtre un mediator a unei abateri prevãzute la art. 38 din Lege.
ART. 66
(1) Plângerea se va face în scris şi va fi semnatã. Aceasta trebuie sã cuprindã numele, domiciliul sau reşedinţa pãrţii şi abaterea pretins sãvârşitã de cãtre mediator.
(2) Lipsa datelor de identificare a petentului sau a semnãturii duce la respingerea plângerii formulate.
ART. 67
(1) Cercetarea abaterii se va face cu celeritate. Cercetarea abaterii se efectueazã de cãtre Comisia de disciplinã desemnatã în condiţiile art. 40 din Lege, în termen de cel mult 60 de zile de la data înregistrãrii plângerii.
(2) Audierea petentului şi a mediatorului este obligatorie.
(3) Mediatorul cercetat va fi înştiinţat în vederea luãrii la cunoştinţã despre plângere şi piesele dosarului întocmit, pentru a-şi putea formula apãrarea.
(4) Convocarea pãrţilor în vederea audierii se face prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire.
ART. 68
Cercetarea disciplinarã se efectueazã numai dupã îndeplinirea demersurilor arãtate la art. 67.
ART. 69
Refuzul de a da curs convocãrii nu împiedicã desfãşurarea cercetãrii disciplinare. În caz de neprezentare, se va încheia un proces-verbal semnat de cãtre membrii comisiei, din care sã rezulte faptul cã, deşi procedural convocaţi, mediatorul şi/sau petentul nu s-au prezentat la termenul stabilit.
ART. 70
(1) În cursul cercetãrilor, preşedintele Comisiei de disciplinã va asculta persoana care a formulat plângerea, precum şi orice alte persoane ale cãror declaraţii pot elucida cazul, va efectua verificãri de înscrisuri şi va culege informaţii în legãturã cu abaterea pretins sãvârşitã, prin mijloacele prevãzute de lege.
(2) Pe baza datelor culese va întocmi un dosar al abaterii cercetate. Dosarul cuprinde şi un referat scris în care va consemna faptele, probele administrate, poziţia celui cercetat şi propunerea de sancţionare sau de neaplicare a unei sancţiuni disciplinare.
(3) Dosarul astfel întocmit va fi înaintat Consiliului, care, în termen de 30 de zile de la primirea lui, va hotãrî cu privire la rãspunderea disciplinarã a mediatorului.
ART. 71
La stabilirea sancţiunilor, astfel cum sunt prevãzute la art. 39 din Lege, se va ţine seama de gravitatea faptei, de cauzele şi împrejurãrile în care aceasta a fost sãvârşitã, de gradul de vinovãţie al mediatorului, dacã acesta a avut şi alte abateri în trecut, precum şi de urmãrile abaterii.
ART. 72
Limitele amenzii prevãzute de art. 39 alin. (1) lit. b) din Lege se actualizeazã anual de cãtre Consiliu.
ART. 73
Hotãrârea motivatã se comunicã, prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire sau direct prin semnãturã pe copie, mediatorului cercetat şi petentului, în termen de cel mult 15 zile de la pronunţarea hotãrârii cu privire la rãspunderea disciplinarã a mediatorului.
ART. 74
(1) Hotãrârea Consiliului prin care s-a aplicat una dintre sancţiunile prevãzute de art. 39 alin. (1) din Lege poate fi atacatã la instanţa de contencios administrativ competentã de la domiciliul sau reşedinţa mediatorului, în termen de 15 zile de la comunicarea acesteia.
(2) Acţiunea în contencios declanşatã potrivit alin. (1) suspendã executarea hotãrârii atacate.
(3) Consiliul, la cererea instanţei de judecatã, va înainta dosarul cauzei în copie certificatã.
ART. 75
(1) Hotãrârea disciplinarã rãmasã definitivã este obligatorie faţã de pãrţi şi Consiliu. Hotãrârea de aplicare a amenzii prevãzute de art. 39 alin. (1) lit. b) din Lege constituie titlu executoriu.
(2) Neachitarea amenzii aplicate în termen de 30 de zile de la data rãmânerii definitive a hotãrârii de sancţionare atrage suspendarea de drept a calitãţii de mediator pânã la achitarea sumei.
(3) Dupã plata amenzii, mãsura suspendãrii din calitatea de mediator înceteazã.

SECŢIUNEA a 4-a
Suspendare. Perimare. Reabilitare

ART. 76
Consiliul, ca instanţã disciplinarã, va putea suspenda cercetarea plângerii:
a) când ambele pãrţi o cer;
b) când s-a început urmãrirea penalã pentru o infracţiune care ar avea o înrâurire hotãrâtoare asupra soluţiei ce urmeazã a se da.
ART. 77
Cercetarea plângerii se reia prin cererea de redeschidere fãcutã de cãtre una dintre pãrţi.
ART. 78
Petentul poate oricând sã renunţe la cercetarea plângerii, fie verbal în şedinţa Comisiei de disciplinã, fie prin cerere scrisã.
ART. 79
Orice sesizare disciplinarã se perimã de drept dacã a rãmas în nelucrare timp de un an din vina petentului.
ART. 80
Cursul perimãrii este suspendat atât timp cât dãinuieşte suspendarea pronunţatã în baza art. 76.
ART. 81
Perimarea se constatã din oficiu sau la cererea pãrţii interesate.
ART. 82
Mediatorul sancţionat se reabiliteazã de drept în termen de un an de la terminarea executãrii sancţiunii aplicate.
ART. 83
Rãspunderea civilã a mediatorului poate fi angajatã, în condiţiile legii civile, pentru cauzarea de prejudicii prin încãlcarea obligaţiilor profesionale.

CAP. VII
Dispoziţii finale şi tranzitorii

ART. 84
(1) Fişele posturilor pentru funcţiile prevãzute în organigrama Consiliului sunt în competenţa de numire a preşedintelui şi se aprobã de cãtre acesta.
(2) Fişele posturilor pentru preşedintele şi vicepreşedintele Consiliului sunt aprobate prin hotãrâre a Consiliului.
ART. 85
Pentru organizarea şi funcţionarea primului Consiliu, în primul an de la începerea activitãţii, fondurile aferente cheltuielilor de întreţinere şi funcţionare sunt alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Justiţiei, pentru urmãtoarele categorii de cheltuieli:
a) cheltuielile de întreţinere: cheltuieli efectuate pentru plata utilitãţilor la sediul Consiliului, cheltuieli de reparaţie curentã pentru sediu etc.;
b) cheltuielile de funcţionare: cheltuieli efectuate cu transportul, cazarea şi diurna membrilor Consiliului şi ai comisiilor de specialitate, pentru deplasarea la Bucureşti, care este localitatea unde Consiliul îşi are sediul, cheltuieli de transport, cazare şi diurnã în alte localitãţi ale ţãrii, cheltuieli pentru procurarea de bunuri pentru mobilarea sediului, dotarea cu tehnicã de calcul, aparaturã de comunicare, biroticã, consumabile, literaturã de specialitate, cheltuieli ocazionate de realizarea site-ului, actualizarea şi întreţinerea acestuia, servicii pentru întreţinerea calculatoarelor, servicii de contabilitate, servicii de consultanţã financiarã şi specialitate, alte servicii care sã sprijine şi sã îmbunãtãţeascã activitatea Consiliului etc.
ART. 86
(1) În termen de o lunã de la data publicãrii prezentului regulament în Monitorul Oficial al României, Partea I, începe procedura de autorizare a mediatorilor.
(2) Persoanele care au absolvit pânã la data publicãrii prezentului regulament în Monitorul Oficial al României, Partea I, un curs de formare a mediatorilor în ţarã ori în strãinãtate, dacã îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 7 lit. a)-e) din Lege, pot solicita autorizarea ca mediator, în condiţiile legii şi prezentului regulament, având obligaţia prezentãrii documentelor care atestã programa de formare parcursã. Consiliul va decide autorizarea dupã evaluarea conţinutului documentelor care atestã programa de formare prezentatã, inclusiv a duratei pregãtirii pe baza criteriilor definite de Consiliu. Dispoziţiile art. 8 alin. (5) din Lege se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 87
În termen de o lunã de la publicarea prezentului regulament în Monitorul Oficial al României, Partea I, va fi adoptat Standardul de formare al mediatorului şi Programacadru în vederea autorizãrii furnizorilor de formare a mediatorilor.
ART. 88
Dispoziţiile prezentului regulament devin aplicabile de la data adoptãrii lui.
ART. 89
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentul regulament.


ANEXA 1


────────
la regulament
─────────────

ORGANIGRAMA
Consiliului de mediere





┌─────────────────────┐
│Consiliul de mediere │
└──────────┬──────────┘

┌────────────┴────────────┐
│Preşedintele Consiliului │
│ de mediere │
└───────────┬─────────────┘
├─────────────────────────┐
│ ┌───────────┴──────────┐
│ │ Vicepreşedintele │
│ │Consiliului de mediere│
│ └───────────┬──────────┘
├─────────────────────────┘

┌─────────────────────────┴───────────────────────────┐
│ │
┌────────┴─────────┐ ┌──────────────────┐ ┌────────────┴──────────┐
│Comisia permanentã│ │Secretariat tehnic│ │Comisii de specialitate│
└──┬───────────────┘ └─────────────┬────┘ └───────────────────────┘
│ │
│ │
│ │
│ ┌───────────────────────────┐ │ ┌────────────────────────────┐
│ │ Furnizori de servicii │ │ │Furnizori de servicii pentru│
└──┤de consultanţã şi expertizã│ └──────┤ organizarea şi funcţionarea│
│ în domeniul medierii │ │ Consiliului de mediere │
└───────────────────────────┘ └────────────────────────────┘



ANEXA 2


───────
la regulament
─────────────

CERERE
pentru constatarea de cãtre Consiliul de mediere a îndeplinirii condiţiilor prevãzute la <>art. 7 lit. a)-f) din Legea nr. 192/2006

DOMNULE PREŞEDINTE,
Subsemnatul, ........, domiciliat în ......., strada ........ nr. ......, bl. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ....., cod poştal ......, adresa de e-mail ......, nr. telefon ........, cetãţean ......, posesor al BI/CI/paşaport seria ........ nr. ......., absolvent al cursurilor de formare a mediatorilor în ........, vã rog sã aprobaţi prezenta cerere prin care solicit constatarea de cãtre Consiliul de mediere a îndeplinirii condiţiilor prevãzute la <>art. 7 lit. a)-f) din Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator.

Anexez urmãtoarele documente:
[] actul de identitate - fotocopie;
[] certificat de cãsãtorie, dacã este cazul - fotocopie;
[] diplomã de licenţã - fotocopie;
[] titlul de studii însoţit de Atestatul de echivalare eliberat de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului - fotocopie;
[] dovada absolvirii cursurilor de formare de mediatori - fotocopie;
[] dovada absolvirii unui program postuniversitar de nivel master, acreditat conform legii şi avizat de Consiliul de mediere fotocopie;
[] programa de formare, eliberatã de furnizorul de servicii de formare - fotocopie;
[] adeverinţã medicalã cu precizarea "Clinic sãnãtos", eliberatã de medicul de familie - original;
[] cazier judiciar în termen de valabilitate la data depunerii cererii la Consiliul de mediere - original;
[] declaraţie notarialã pe propria rãspundere, pentru cetãţenii strãini - original;
[] dovada vechimii în muncã, dacã este cazul - fotocopie.

Data Semnãtura
.......... .............

ANEXA 3
─────────
la regulament
──────────────

Domnului preşedinte al Consiliului de mediere

CONTRACT
de constituire a societãţii civile profesionale de mediatori

Între:
1. dl/dna .....................................;
2. dl/dna .....................................;
3. dl/dna .....................................;
4. dl/dna .................................... .
s-a convenit constituirea unei societãţi civile profesionale de mediatori, supusã reglementãrilor prevãzute de <>Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator şi în conformitate cu Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere.
Art. 1. - Denumirea societãţii
Societatea civilã profesionalã de mediatori poartã denumirea de ........... şi are sediul în ....................... .
Art. 2. - Societatea se constituie pe o duratã de ...................... .
Art. 3. - Condiţiile de asociere sunt prevãzute în statutul societãţii civile profesionale de mediatori, încheiat potrivit Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere şi care face parte integrantã din prezentul contract.

Localitatea .............. Data ...............

Semnãtura
.................

ANEXA 4
───────
la regulament
─────────────

STATUTUL
societãţii civile profesionale de mediatori .................
Subsemnaţii:
- .........., domiciliat în .........., cod numeric personal ...........,
nãscut în ............, la data de ....................................,
- .........., domiciliat în .........., cod numeric personal ..........., nãscut în ............, la data de ....................................,
- .........., domiciliat în .........., cod numeric personal ..........., nãscut în ............., la data de ...................................,
au convenit, dupã cum urmeazã, Statutul societãţii civile profesionale de mediatori ................................, înfiinţatã conform <>art. 22 din Legea nr. 192/2006 şi art. 32-34 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere.

TITLUL I
Forma, obiect, scop, denumirea (forma profesionalã), sediu, durata

ART. 1
Forma
Prezenta societate este înfiinţatã ca o societate profesionalã de mediatori şi este compusã din subsemnaţii:
- ........................................... - asociat;
- ........................................... - asociat;
- ........................................... - asociat.
ART. 2
Obiect
Societatea are ca obiect exercitarea în comun a profesiei de mediator conform <>Legii nr. 192/2006 şi Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere.
ART. 3
Scop profesional
(1) Fiecare asociat şi mediator salarizat în interiorul profesiei îşi angajeazã rãspunderea profesionalã pentru activitatea desfãşuratã în cadrul societãţii.
(2) Societatea este denumitã .............- societate civilã de mediatori.
ART. 4
Sediul
(1) Sediul principal al societãţii este situat în ................. .
(2) Societatea îşi poate deschide birouri de lucru în/pe raza judeţului/judeţelor .................................. .
ART. 5
Durata
Societatea se constituie pentru o duratã de ......... ani din momentul înscrierii sale la Consiliul de mediere.

TITLUL II
Capitalul social

ART. 6
Compunerea capitalului social
(1) Capitalul social este compus dupã cum urmeazã:
- Dl ...........................................................:
- aport în numerar/naturã/clientelã: ......... lei (.......) lei;
- Dl ...........................................................:
- aport în numerar/naturã/clientelã: ......... lei (.......) lei;
- Dl ...........................................................:
- aport în numerar/naturã/clientelã: .......... lei (.......) lei.
(2) Aporturile în naturã/clientelã ale asociaţilor sunt constituite din urmãtoarele bunuri:
- .............., evaluat de cãtre asociaţi/conform raportului de expertizã nr. ...... din data de .......... la valoarea de .................. lei;
- .............., evaluat de cãtre asociaţi/conform raportului de expertizã nr. ...... din data de .......... la valoarea de .................. lei;
- .............., evaluat de cãtre asociaţi/conform raportului de expertizã nr. ...... din data de .......... la valoarea de .................. lei.
ART. 7
Repartizare
Capitalul social este divizat în .............................. pãrţi sociale a câte ..................... lei fiecare, integral subscrise şi vãrsate de cãtre asociaţi, potrivit aporturilor menţionate la art. 6, astfel:
- ................... - ................... pãrţi sociale;
- ................... - ................... pãrţi sociale;
- ................... - ................... pãrţi sociale.

TITLU III
Adunarea generalã

ART. 8
Adunãrile generale
(1) Adunarea generalã reprezintã totalitatea asociaţilor şi deciziile luate sunt obligatorii pentru toţi asociaţii.
(2) Fiecare parte socialã subscrisã şi vãrsatã dã dreptul la un vot.
(3) Asociaţii nu pot fi reprezentaţi în adunarea generalã decât de alţi asociaţi.
(4) Adunãrile generale se convoacã de oricare dintre asociaţi prin orice mijloace care sã poatã proba realizarea convocãrii cu minimum 5 zile înainte de data ţinerii lor.
(5) Adunarea generalã se va întruni la sediul principal al societãţii sau cu acordul unanim al asociaţilor, în orice alt loc.
(6) Hotãrârile adunãrilor generale se iau prin votul asociaţilor reprezentând majoritatea pãrţilor sociale.
(7) Pentru hotãrârile având ca obiect modificarea actelor de constituire este necesar acordul unanim al asociaţilor.
ART. 9
Atribuţiile adunãrii generale
Principalele atribuţii ale adunãrii generale sunt:
a) aprobarea bilanţului anual;
b) repartizarea rezultatelor financiare (beneficiul);
c) mãrirea sau reducerea capitalului social;
d) fuziunea;
e) schimbarea denumirii societãţii;
f) schimbarea sediului principal, înfiinţarea de birouri de lucru sau sedii secundare;
g) crearea sau anularea pãrţilor de industrie;
h) primirea de noi asociaţi;
i) excluderea asociatului/asociaţilor;
j) alegerea mediatorului coordonator al societãţii;
k) desemnarea lichidatorului/lichidatorilor;
l) orice modificare a statutului societãţii.
ART. 10
Procedura adunãrii generale şi procesele-verbale
(1) Adunãrile generale sunt prezidate de mediatorul coordonator sau asociatul desemnat de cãtre acesta.
(2) Procesul-verbal va fi întocmit de secretarul adunãrii generale, desemnat dintre asociaţi, şi va cuprinde: data, locul, prezenţa, ordinea de zi, rezumatul dezbaterilor, hotãrârile luate, voturile exprimate pentru fiecare hotãrâre. Procesul-verbal va fi semnat de asociaţii prezenţi.
(3) Lucrãrile adunãrii generale se consemneazã într-un registru numerotat şi parafat de coordonatorul societãţii.

TITLUL IV
Coordonarea activitãţii

ART. 11
Coordonarea
(1) Societatea este coordonatã de un mediator coordonator sau asociatul desemnat de acesta. El este numit prin hotãrârea asociaţilor ce deţin împreunã mai mult de 1/2 din capitalul social.
(2) Mandatul mediatorului coordonator este de 2 ani.
(3) Calitatea de mediator coordonator înceteazã prin revocare, deces, demisie, retragere voluntarã din societate sau pentru motive temeinice, cu aprobarea adunãrii generale a asociaţilor.
ART. 12
Desemnarea mediatorului coordonator
Dl(Dna) ............ este desemnat(ã) începând cu data de ........... mediatorul coordonator al societãţii.
ART. 13
Drepturile şi obligaţiile mediatorului coordonator
(1) Mediatorul coordonator reprezintã societatea în raporturile cu terţii.
(2) Actele de înstrãinare cu privire la drepturile şi bunurile societãţii se încheie numai cu autorizarea prealabilã a asociaţilor conform art. 8. Asociaţii pot fixa un plafon maximal al valorii bunurilor care pot fi înstrãinate de cãtre mediatorul coordonator fãrã a fi necesarã autorizarea prealabilã şi fãrã ca aceastã valoare sã poatã depãşi 10% din valoarea capitalului social.
(3) Raporturile dintre mediatorul coordonator şi ceilalţi mediatori ai societãţii nu implicã nicio subordonare în plan profesional.
ART. 14
Remunerare
Mediatorul coordonator poate fi remunerat potrivit hotãrârii adunãrii generale.

TITLUL V
Conturile şi informarea asociaţilor cu privire la rezultatele obţinute de societate

ART. 15
Exerciţiul financiar
Exerciţiul financiar începe de la 1 ianuarie şi se sfârşeşte la data de 31 decembrie a fiecãrui an, cu excepţia primului an, când începe la data înfiinţãrii şi dureazã pânã la 31 decembrie.
ART. 16
Conturile şi informarea asociaţilor
(1) Operaţiunile în conturile bancare ale societãţii sunt efectuate de mediatorul coordonator singur, alãturi sau împreunã cu alte persoane desemnate prin hotãrârea adunãrii generale. La încheierea exerciţiului financiar, mediatorul coordonator întocmeşte bilanţul, contul de profit şi pierdere şi raportul de activitate, întocmite de coordonator.
(2) Asociaţii pot lua cunoştinţã de bilanţ, de anexele acestuia şi pot consulta orice registru şi document contabil al societãţii.
(3) Societatea poate angaja cenzori şi auditori pentru a verifica evidenţele contabile ale societãţii şi a întocmi raportul asupra gestiunii.
ART. 17
Rezultatele financiare
Adunarea generalã ordinarã aprobã conturile, exerciţiul financiar, bilanţul şi hotãrãşte cu privire la utilizarea rezultatelor financiare.
ART. 18
Repartizarea beneficiilor
(1) Beneficiul net al societãţii va fi stabilit dupã scãderea din totalul veniturilor a cheltuielilor deductibile, urmând a fi repartizat cãtre asociaţi.
(2) Dupã deducerea tuturor celorlalte obligaţii şi contribuţii care pot greva profitul net al societãţii, repartizarea rezultatelor financiare rãmase se va face astfel:
- cotã alocatã deţinãtorilor pãrţilor sociale ...................;
- cotã alocatã deţinãtorilor pãrţilor de industrie ..............;
- alte alocãri (fond de premiere, provizioane de risc, fond de rezervã, fond de investiţii etc.) ............................................. .

TITLUL VI
Cesiunea şi transmiterea pãrţilor sociale

ART. 19
Cesiunea pãrţilor sociale
(1) Cesiunea de pãrţi sociale poate fi fãcutã numai cãtre mediatori cu drept de exercitare a profesiei, în condiţiile legii.
(2) Cesiunea între asociaţi este liberã.
(3) Pãrţile sociale pot fi cesionate numai cu acordul unanim şi exprimat în scris al asociaţilor.
(4) Oricare asociat îşi poate exercita dreptul de preempţiune în termen de 30 de zile de la primirea notificãrii ofertei de cesiune. În caz de concurs între asociaţi, la preţ egal, este preferat asociatul care doreşte sã achiziţioneze numãrul total de pãrţi sociale ofertate sau, în lipsã, dupã caz, asociaţii vor achiziţiona pãrţile sociale proporţional cu cotele deţinute la capitalul social.
ART. 20
Notificarea cesiunii
(1) Asociatul care intenţioneazã sã cedeze pãrţile sociale este obligat sã notifice intenţia sa cu minimum 30 de zile anterior transmiterii, cãtre toţi asociaţii.
(2) În caz de neexercitare a dreptului de preempţiune, cesiunea poate fi fãcutã cãtre mediator/mediatori neasociat/neasociaţi, fãrã ca ceilalţi asociaţi sã se poatã opune, dispoziţiile art. 19 alin. (2) nefiind aplicabile.
(3) Oferta notificatã este irevocabilã pe toatã durata ei de valabilitate.
ART. 21
Retragerea asociaţilor
(1) Asociatul se poate retrage oricând din societate cu condiţia de a notifica, în scris, celorlalţi asociaţi şi Consiliului de mediere intenţia de retragere cu cel puţin 3 luni înainte.
(2) La împlinirea termenului prevãzut în notificare Consiliul de mediere va lua act de retragerea asociatului, operând modificãrile corespunzãtoare în evidenţele sale.
(3) În caz de neînţelegere cu privire la desocotirea consecutivã a retragerii se aplicã în mod corespunzãtor urmãtoarele prevederi ale prezentului statut: ...............................................................
ART. 22
Încetarea calitãţii de asociat
(1) Asociatul care din orice motiv pierde dreptul de exercitare a profesiei de mediator, asociatul exclus din societate, asociatul care s-a retras din societate sau asociatul pus sub interdicţie are la dispoziţie un termen de 3 luni pentru cesionarea pãrţilor sociale, în condiţiile prevãzute în prezentul titlu.
(2) În cazul în care la expirarea acestui termen cesiunea nu a avut loc, pãrţile sociale se vor anula, iar statutul se va modifica în mod corespunzãtor.
ART. 23
Decesul asociatului
(1) La data decesului unui asociat, pãrţile sociale deţinute de acesta se anuleazã.
(2) Pãrţile semnatare convin cã desocotirea dintre asociaţi şi succesorii asociatului decedat se va face potrivit urmãtoarelor reguli:
.........................................................................
.........................................................................
(3) În termen de maximum 3 luni de la data anulãrii pãrţilor sociale, asociaţii vor proceda dupã cum urmeazã:
a) reducerea corespunzãtoare a capitalului social;
b) emiterea de noi pãrţi sociale în vederea reconstituirii capitalului social la valoarea existentã la momentul decesului;
c) încetarea formei de exercitare a profesiei.
ART. 24
Alte dispoziţii
Cesionarii sunt obligaţi sã depunã la Consiliul de mediere un exemplar original al actului de cesiune. (Se pot introduce clauze specifice privind retragerea forţatã, retragerea voluntarã etc.)

TITLUL VII
Exercitarea profesiei

ART. 25
Activitatea şi rãspunderea profesionalã
(1) Asociaţii şi mediatorii salarizaţi în interiorul profesiei exercitã profesia de mediator în numele societãţii.
(2) Fiecare mediator rãspunde pentru actele profesionale pe care le îndeplineşte.
(3) Societatea va încheia contracte de asigurare profesionalã, în nume propriu şi pentru fiecare mediator care îşi exercitã profesia în cadrul acesteia.
ART. 26
Suspendarea asociaţilor
.........................................................................
.........................................................................

ART. 27
Intervenirea cazurilor de incapacitate de exercitare a profesiei
.........................................................................
.........................................................................

TITLUL VIII
Dizolvarea şi lichidarea

ART. 28
Dizolvarea
Societatea se dizolvã în urmãtoarele situaţii:
a) prin hotãrârea luatã în unanimitate de asociaţi;
b) prin hotãrâre judecãtoreascã;
c) prin radierea din profesie a tuturor asociaţilor;
d) prin decesul simultan al tuturor asociaţilor;
e) prin dobândirea tuturor pãrţilor sociale de cãtre un singur asociat şi pãstrarea lor de cãtre acesta o perioadã mai mare de 3 luni;
f) la cererea simultanã de retragere din societate formulatã de toţi asociaţii.
ART. 29
Lichidarea
(1) Societatea intrã în lichidare din momentul dizolvãrii sale. În toate actele sale se va menţiona "În lichidare".
(2) Asociaţii vor desemna un lichidator cu votul cerut pentru numirea mediatorului coordonator. În caz contrar acesta va fi numit de cãtre decan.
(3) Asociaţii vor fi convocaţi pentru a decide cu privire la rezultatele obţinute de lichidatori, la repartizarea activului net şi pentru a constata încheierea lichidãrii.
(4) În situaţiile în care în societate rãmâne un singur asociat pentru o perioadã mai mare de 3 luni, societatea intrã în lichidare, cu excepţia cazului în care asociatul rãmas decide reorganizarea acesteia.

TITLUL IX
Condiţia suspensivã şi publicitate

ART. 30
Condiţia suspensivã
(1) Societatea este constituitã între asociaţi de la data semnãrii statutului, sub condiţia suspensivã a înscrierii sale în Tabloul mediatorilor.
(2) Dupã înscrierea societãţii, mediatorul coordonator va convoca o adunare generalã extraordinarã pentru a se constata îndeplinirea tuturor condiţiilor cerute pentru începerea activitãţii.
ART. 31
Publicitate
În termen de 15 zile de la semnarea statutului, acesta va fi prezentat Consiliului de mediere.
Semnãturi:
Mediator ..................................................
Mediator ..................................................
Mediator ..................................................

Avizat în şedinţa Consiliului de mediere din ................. .

Preşedinte,
L.S.


ANEXA 5
────────
la regulament
──────────────

ACT DE ÎNFIINŢARE
a biroului de mediator(i)
Subsemnatul/Subsemnaţii, ...................., persoanã/persoane care îndeplineşte/îndeplinesc condiţiile prevãzute de <>art. 7 lit. a)-f) din Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator,

ÎNFIINŢEZ/ÎNFIINŢĂM

birou de mediator(i) cu:
1. denumirea .......................................................;
2. sediul profesional al biroului este: ............................;
3. aportul la constituirea patrimoniului de afectaţiune profesionalã necesar cabinetului constã în: (se descrie aportul, valoarea, actul sau modalitatea de dobândire) ..................................................... .
Mã angajez sã achit întocmai şi la termen taxele hotãrâte de Consiliul de mediere (se fac menţiuni suplimentare).
Data ....... Semnãtura ........
Depus azi, ..........., la Consiliul de mediere şi copiile certificate ale hotãrârilor de autorizare.

Secretar,
...................

Avizat în şedinţa Consiliului de mediere din .....

Preşedinte,
L.S.


ANEXA 6
────────
la regulament
─────────────

MODELUL
ştampilei formelor de exercitare a profesiei

1. Ştampila are formã rotundã.
2. Diametrul ştampilei este de 3 cm.
3. Conţinutul ştampilei:
a) Consiliul de mediere;
b) judeţul sau, dupã caz, municipiul Bucureşti (în care îşi are sediul forma de exercitare a profesiei);
c) denumirea formei de exercitare a profesiei.
4. Menţiunile privind Consiliul de mediere şi denumirea judeţului se inscripţioneazã în interiorul circumferinţei ştampilei, urmãrind linia circumferinţei.
5. Menţiunea privind forma de exercitare a profesiei se inscripţioneazã în interiorul circumferinţei ştampilei.
Exemple:

NOTA(CTCE)
Reprezentarea grafica a ştampilei formelor de exercitare a profesiei, se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Nr. 505 din 27072007, la pagina 32, a se vedea imaginea asociata.
__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016