Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 13 ianuarie 2000  de functionare a comisiei de autorizare a contractarii de imprumuturi externe de catre autoritatile administratiei publice locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 13 ianuarie 2000 de functionare a comisiei de autorizare a contractarii de imprumuturi externe de catre autoritatile administratiei publice locale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 18 din 19 ianuarie 2000

1. Comisia de autorizare a contractãrii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, denumita în continuare comisie, constituitã în baza prezentei hotãrâri, îşi desfãşoarã activitatea în cadrul Ministerului Finanţelor.
2. Comisia este condusã de un secretar general adjunct din Ministerul Finanţelor, cu atribuţii de coordonare a datoriei publice, şi are în componenta sa 11 membri, dintre care 5 reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor, 3 ai Departamentului pentru Administraţie Publica Localã şi câte un reprezentant al Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, al Bãncii Naţionale a României şi al autoritãţilor administraţiei publice locale. Reprezentanţii instituţiilor publice, membri în comisie, sunt desemnaţi prin ordin al conducatorului instituţiei respective. Persoanele care fac parte din comisie îşi pãstreazã calitatea de angajat al instituţiilor de la care provin, precum şi toate drepturile care deriva din aceasta calitate.
3. Comisia se întruneşte lunar şi ori de câte ori este nevoie la sediul Ministerului Finanţelor. Hotãrârile comisiei se iau cu o majoritate simpla, condiţionat de prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor acesteia.
4. La şedinţele comisiei pot participa ca invitaţi reprezentanţii autoritãţilor administraţiei publice locale şi ai altor instituţii interesate.
5. Lucrãrile de secretariat ale comisiei vor fi asigurate, ca activitate permanenta şi distinctã, de Ministerul Finanţelor. Secretariatul comisiei va fi coordonat de un specialist desemnat de Ministerul Finanţelor. Secretariatul va asigura convocarea comisiei. Convocarea comisiei se va face cu cel puţin 3 zile înainte de data stabilitã pentru şedinţa. O data cu convocarea se vor transmite membrilor comisiei proiectul ordinii de zi şi setul de materiale ce urmeazã sa fie supuse discuţiilor.
6. La secretariatul comisiei se primesc şi se înregistreazã într-un registru special de evidenta cererile primite de la autoritãţile administraţiei publice locale, ocazie cu care se va verifica şi primirea documentaţiilor prevãzute în anexa nr. 1 la prezenta hotãrâre. La constatarea lipsei unuia sau mai multor documente solicitantului i se cere sa completeze documentaţia.
7. Secretariatul comisiei, pe baza documentaţiei complete aferente primite de la autoritãţile administraţiei publice locale prezintã în comisie, în termen de maximum 15 zile calendaristice, cererea prin care se solicita autorizarea contractãrii împrumutului extern.
8. Pentru autorizarea contractãrii împrumutului extern comisia va analiza, pe baza documentaţiei primite de la solicitant:
a) încadrarea în plafonul de indatorare publica externa;
b) întrunirea condiţiilor legale pentru contractarea împrumuturilor;
c) oportunitatea lansãrii de titluri de valoare, corelat cu programul de emisiuni al Ministerului Finanţelor, în scopul evitãrii concurentei în atragerea de împrumuturi de pe pieţele de capital;
d) respectarea stricta a prevederilor <>art. 51 alin. (1) din Legea nr. 189/1998 , astfel cum a fost modificat prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 216/1999 , potrivit cãrora autoritãţilor administraţiei publice locale li se interzice accesul la orice fel de împrumut, dacã totalul costurilor anuale reprezentând rate scadente la împrumuturile contractate, dobânzile şi comisioanele aferente acestora, inclusiv la împrumuturi care urmeazã sa fie angajate în anul respectiv, depãşeşte limita de 20% din totalul veniturilor curente ale bugetelor locale, inclusiv cotele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat.
9. Comisia analizeazã documentaţia completa şi avizeazã contractarea de împrumuturi externe în condiţiile în care sunt îndeplinite prevederile stipulate în Normele şi procedurile privind autorizarea contractãrii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, prezentate în anexa nr. 1.
10. Lucrãrile comisiei se consemneazã într-un proces-verbal, pe baza cãruia se comunica solicitanţilor aprobarea sau respingerea cererii de autorizare a contractãrii de împrumuturi externe. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care l-a întocmit şi va fi aprobat, prin semnatura, de membrii comisiei care au luat hotãrârea de aprobare sau de respingere a cererii, conform prevederilor pct. 3.
11. Hotãrârea comisiei se transmite solicitantului în termen de 3 zile de la adoptarea sa. În cazul unui aviz nefavorabil, hotãrârea va fi însoţitã de motivarea respingerii autorizãrii de contractare a împrumutului extern.
12. Contractul de împrumut încheiat cu instituţia finanţatoare se transmite comisiei în termen de 5 zile de la data semnãrii, ca parte a documentaţiei aferente pentru evidenta şi actualizarea bazei de date proprii.
13. Pentru analiza documentelor prevãzute în normele cuprinse în anexa nr. 1 autoritãţile administraţiei publice locale suporta din bugetul local o taxa de 0,001%, calculatã asupra valorii împrumutului. Taxa se achitã la depunerea documentaţiei complete. În cazul autorizãrii de cãtre comisie a contractãrii împrumutului extern, în vederea eliberãrii hotãrârii de autorizare, autoritãţile administraţiei publice locale suporta din bugetul local un comision de 0,2%, calculat asupra valorii împrumutului, din care se deduce taxa achitatã la depunerea documentaţiei complete.
14. Gestionarea fondului de autorizare se face de cãtre Ministerul Finanţelor, în regim extrabugetar, prin contul general al trezoreriei statului. Sumele din comisioane se încaseazã în contul "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi instituţiilor", deschis pe seama Ministerului Finanţelor la Trezoreria municipiului Bucureşti.
15. Veniturile fondului de autorizare se constituie din sumele încasate de la autoritãţile administraţiei publice locale, reprezentând taxa de analiza şi comisionul de autorizare, precum şi din dobânzile bonificate de trezoreria statului la depozitele constituite din sursele temporar disponibile.
16. Toate cheltuielile legate de funcţionarea comisiei, inclusiv indemnizaţiile cuvenite membrilor acesteia, se suporta din fondul de autorizare. Competentele de aprobare a cheltuielilor din mijloace extrabugetare se vor stabili prin ordin al ministrului finanţelor.
17. Pentru activitatea efectiv depusa în cadrul comisiei persoanele vor primi o indemnizaţie lunarã. Nivelul indemnizaţiilor lunare ale persoanelor numite în comisie este similar cu nivelul indemnizaţiilor membrilor Comitetului Interministerial de Garanţii şi Credite de Comerţ Exterior, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 293/1992 .
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016