Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 13 august 2007  privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 13 august 2007 privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTAREA SI MONITORIZAREA ACHIZITIILOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 4 septembrie 2007

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentul regulament are ca obiect reglementarea metodologiei de supraveghere de Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice a modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri şi a contractelor de concesiune de servicii.
ART. 2
În sensul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) A.N.R.M.A.P. - Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice;
b) agent constatator - persoanã din cadrul Direcţiei generale supraveghere, monitorizare şi evaluare a A.N.R.M.A.P., împuternicitã prin ordin al preşedintelui A.N.R.M.A.P. pentru a desfãşura activitatea de supraveghere şi de a aplica sancţiunile contravenţionale prevãzute de legislaţia aplicabilã domeniului achiziţiilor publice;
c) echipã de control - echipã formatã din 2 sau mai mulţi agenţi constatatori;
d) echipã de control mixtã - echipã de control care cuprinde şi alte persoane din cadrul unor instituţii/autoritãţi publice cu care A.N.R.M.A.P. are încheiate protocoale de colaborare/ acorduri în domeniul achiziţiilor publice, gestionãrii fondurilor comunitare/nerambursabile, concurenţei şi al controlului;
e) ordin de control - ordin al preşedintelui A.N.R.M.A.P. prin care se dispune membrilor unei echipe de control sã efectueze o activitate de supraveghere;
f) mãsuri de prevenire, stopare sau remediere a efectelor - mãsuri adoptate, în condiţiile legii, prin care se pot preveni, stopa sau remedia efectele produse de încãlcarea sau eludarea prevederilor legale, altele decât aplicarea de sancţiuni.
Aceste mãsuri sunt:
- sesizarea organelor competente ale statului, în mãsura în care se constatã fapte care excedeazã limitelor de competenţã conferite A.N.R.M.A.P. prin actele normative în vigoare;
- formularea de acţiuni în constatarea nulitãţii absolute a contractelor/acordurilor-cadru în cazurile în care legea prevede o astfel de posibilitate;
- recomandãri şi propuneri privind modul de aplicare a procedurilor de achiziţie publicã de cãtre autoritãţile contractante;
g) plan lunar de supraveghere - document de planificare a activitãţilor de supraveghere pentru o perioadã egalã cu o lunã calendaristicã;
h) notã de control - document unilateral care se întocmeşte de echipa de control şi care conţine constatãrile, concluziile şi mãsurile dispuse ca urmare a efectuãrii procedurii de supraveghere;
i) proces-verbal de constatare a contravenţiilor - document care se încheie pentru acele fapte care constituie contravenţii, ale cãror constatare şi sancţionare prin amenda contravenţionalã sunt de competenţa A.N.R.M.A.P., şi care se întocmeşte pe baza notei de control;
j) regulament - prezentul regulament privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri şi a contractelor de concesiune de servicii;
k) supraveghere - funcţie a A.N.R.M.A.P. prin care se desfãşoarã activitatea de control al procedurilor de atribuire aplicate de autoritãţile contractante, de constatare a faptelor prin care se încalcã sau se eludeazã prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice, precum şi, dupã caz, de aplicare a sancţiunilor pentru acele fapte care constituie contravenţie sau a altor mãsuri pentru prevenirea, stoparea şi remedierea efectelor negative ale procedurilor de achiziţie publicã;
l) zile - zile calendaristice, dacã nu se precizeazã zile lucrãtoare.
ART. 3
(1) În exercitarea funcţiei de supraveghere a achiziţiilor publice, activitãţile A.N.R.M.A.P. sunt:
a) constatarea faptelor prin care se încalcã sau se eludeazã prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice;
b) sancţionarea faptelor prevãzute la lit. a), în mãsura în care acestea constituie contravenţii;
c) utilizarea mãsurilor prin care se pot preveni, stopa sau remedia efectele produse de încãlcarea sau eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni.
(2) A.N.R.M.A.P. îndeplineşte activitãţile prevãzute la alin. (1) prin:
a) controlul planificat pe baza planului lunar de supraveghere;
b) controlul neplanificat, ca urmare a unor sesizãri primite de la terţi sau ca urmare a sesizãrii din oficiu.
(3) Activitãţile derulate în scopul îndeplinirii funcţiei de supraveghere nu pot depãşi, în nicio situaţie, atribuţiile şi competenţele conferite A.N.R.M.A.P. prin actele normative în vigoare.
ART. 4
(1) Planul lunar de supraveghere se întocmeşte pânã pe data de 25 a lunii în curs pentru luna urmãtoare, de cãtre Direcţia generalã supraveghere, monitorizare şi evaluare din cadrul A.N.R.M.A.P.
(2) Planul lunar de supraveghere se avizeazã de cãtre vicepreşedintele A.N.R.M.A.P., se aprobã de cãtre preşedintele A.N.R.M.A.P. şi poate fi modificat în cazuri temeinic justificate, ori de câte ori este necesar, ulterior datei întocmirii acestuia.
ART. 5
(1) În situaţia în care urmeazã a fi efectuat un control neplanificat, în cazurile prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. b), agentul constatator cãruia i s-a repartizat respectiva sesizare va întocmi o notã de informare, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 1.
(2) Nota de informare va fi avizatã de vicepreşedinte şi aprobatã de preşedintele A.N.R.M.A.P.
(3) Dupã aprobarea notei de informare, conducãtorul Direcţiei generale supraveghere, monitorizare şi evaluare a A.N.R.M.A.P. va desemna membrii echipei de control şi va întocmi ordinul de control.

CAP. II
Procedura de supraveghere

ART. 6
(1) Procedura de supraveghere se efectueazã de echipa de control, în baza ordinului de control, respectând urmãtoarele etape:
a) transmiterea cãtre autoritatea contractantã a comunicãrii privind începerea procedurii de supraveghere;
b) efectuarea controlului procedurilor de atribuire aplicate de autoritãţile contractante;
c) întocmirea notei de control care va conţine toate informaţiile cu privire la autoritatea contractantã, echipa de control, contractul de achiziţie publicã şi procedura urmatã în vederea atribuirii acestuia;
d) întocmirea, dacã este cazul, a procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi/sau utilizarea mãsurilor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor.
(2) Pentru efectuarea activitãţii de control în bune condiţii, autoritatea contractantã supusã procedurii de supraveghere are obligaţia de a pune la dispoziţia echipei de control toate documentele şi actele solicitate în termenele stabilite, precum şi un spaţiu adecvat desfãşurãrii acestei activitãţi, în cadrul sediului propriu.
(3) Procedura de supraveghere se poate desfãşura şi la sediul A.N.R.M.A.P., cu respectarea prevederilor prezentului regulament.
ART. 7
(1) Echipa de control îşi desfãşoarã activitatea în baza ordinului de control.
(2) Ordinul de control se întocmeşte conform modelului din anexa nr. 2 şi va conţine numele şi prenumele agenţilor constatatori, numãrul legitimaţiilor de control, autoritatea contractantã, obiectivele, perioada şi locul desfãşurãrii procedurii de supraveghere.
(3) În cazul în care pe parcursul desfãşurãrii procedurii de supraveghere se constatã şi alte încãlcãri ale prevederilor legale, altele decât cele sesizate iniţial, sau cã documentaţia pusã la dispoziţia echipei de control necesitã o perioadã mai mare de analizã decât cea prevãzutã iniţial în ordinul de control, perioada de efectuare a procedurii de supraveghere poate fi extinsã cu aprobarea preşedintelui.
ART. 8
(1) Dupã aprobarea ordinului de control şi înainte de efectuarea controlului procedurilor de atribuire aplicate de autoritãţile contractante, A.N.R.M.A.P., prin intermediul Direcţiei generale supraveghere, monitorizare şi evaluare, are obligaţia de a transmite autoritãţii contractante o comunicare privind începerea procedurii de supraveghere, care va cuprinde urmãtoarele informaţii:
a) perioada în care se va desfãşura procedura de supraveghere;
b) obiectul şi/sau perioada la care se raporteazã procedura de supraveghere;
c) documentele pe care autoritatea contractantã trebuie sã le punã la dispoziţia A.N.R.M.A.P. în vederea efectuãrii controlului procedurilor de atribuire aplicate, precum şi termenul în care autoritatea contractantã trebuie sã se conformeze cu aceastã obligaţie.
(2) Modelul comunicãrii privind începerea procedurii de supraveghere este prevãzut în anexa nr. 3.
(3) Comunicarea prevãzutã la alin. (1) va fi transmisã autoritãţii contractante cu cel puţin 5 zile înainte de data programatã pentru efectuarea controlului.
ART. 9
(1) În efectuarea controlului procedurii de atribuire aplicate de autoritãţile contractante, echipa de control poate solicita reprezentantului autoritãţii contractante sau oricãrui angajat al acesteia note explicative. Întrebãrile la care se va rãspunde prin notele explicative vor fi formulate în mod clar, concis şi concret, pentru a da posibilitatea unor rãspunsuri la obiect.
(2) Modelul notelor explicative este prevãzut în anexa nr. 4.
(3) În cazul în care persoana cãreia i s-a solicitat o notã explicativã refuzã sã furnizeze rãspunsurile solicitate pe loc, agentul constatator va stabili un termen rezonabil, care nu poate depãşi 72 de ore pentru formularea rãspunsului. În acest caz, agentul constatator va proceda la solicitarea notei explicative prin adresã scrisã care se înregistreazã la registratura autoritãţii contractante.
(4) Netransmiterea în termenul stabilit a documentelor şi a notelor explicative solicitate de cãtre A.N.R.M.A.P. se consemneazã în nota de control şi echivaleazã cu refuzul de a pune la dispoziţia A.N.R.M.A.P. informaţiile referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publicã, faptã sancţionatã în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 10
(1) Dupã verificarea documentelor puse de autoritatea contractantã la dispoziţia echipei de control, aceasta întocmeşte o notã de control
(2) Nota de control se întocmeşte în douã exemplare, în conformitate cu modelul prevãzut în anexa nr. 5, şi se semneazã pe fiecare paginã de cãtre toţi membrii echipei de control.
(3) Nota de control va indica documentele puse de autoritatea contractantã la dispoziţia echipei de control împreunã cu elementele de identificare ale acestora.
(4) Constatãrile care se înscriu în nota de control trebuie sã fie precise, fãrã ştersãturi şi corecturi şi trebuie sã se bazeze pe date şi documente expuse clar, eliminându-se orice elemente şi descrieri personale, inutile şi neconcludente, care încarcã nejustificat conţinutul acesteia.
(5) Nota de control poate conţine şi descrierea altor aspecte constatate în cursul derulãrii controlului, care pot contribui la stabilirea unor elemente relevante legate de procedurile de atribuire aplicate de autoritatea contractantã. La nota de control se pot anexa orice acte, documente şi note explicative necesare susţinerii constatãrilor.
(6) Concluziile trase ca urmare a efectuãrii procedurii de supraveghere se vor concretiza în propunerea de mãsuri care se impun pentru remedierea şi/sau sancţionarea neregulilor/deficienţelor constatate.
(7) Neregulile, încãlcarea sau eludarea prevederilor legale constatate se consemneazã în nota de control în mod obligatoriu, cu precizarea actelor normative încãlcate, la nivel de articol, alineat şi/sau literã. Pentru fiecare neregulã înscrisã în nota de control se nominalizeazã persoana care nu a respectat prevederile legale, la nivel de persoanã fizicã şi/sau persoanã juridicã.
(8) Autoritatea contractantã are dreptul de a fi informatã pe parcursul desfãşurãrii controlului asupra constatãrilor rezultate din efectuarea controlului procedurilor de atribuire aplicate.
(9) La încheierea procedurii de supraveghere, agentul constatator care coordoneazã echipa de control are obligaţia de a comunica autoritãţii contractante un exemplar din nota de control.
ART. 11
În mãsura în care prin nota de control s-a constatat încãlcarea sau eludarea prevederilor legale, agenţii constatatori au obligaţia de a finaliza procedura de supraveghere prin:
a) încheierea procesului-verbal de constatare a contravenţiilor, indicând, pentru persoanele fizice rãspunzãtoare, datele personale din actul de identitate, inclusiv seria, numãrul şi codul numeric personal, ocupaţia şi locul de muncã, iar pentru persoanele juridice, denumirea, sediul, cod de identificare fiscalã/cod unic de înregistrare la registrul comerţului, datele de identificare ale conducãtorului instituţiei/reprezentantului legal al acesteia;
b) înaintarea cãtre preşedintele A.N.R.M.A.P. a propunerii de a se utiliza mãsuri de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încãlcarea sau eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri şi a contractelor de concesiune de servicii.
ART. 12
(1) Constatarea contravenţiilor, aplicarea sancţiunilor contravenţionale, utilizarea cãilor de atac împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiilor, precum şi executarea sancţiunilor contravenţionale se efectueazã în conformitate cu dispoziţiile procedurilor stabilite prin legislaţia în vigoare privind regimul juridic al contravenţiilor.
(2) Procesul-verbal de constatare a contravenţiilor se întocmeşte în 2 (douã) exemplare, dintre care unul pentru autoritatea contractantã, şi are la bazã informaţiile conţinute în nota de control, aceasta din urmã fiind anexatã la procesulverbal de constatare. Modelul procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor este prevãzut în anexa nr. 6.
ART. 13
Dupã finalizarea fiecãrei proceduri de supraveghere se va întocmi un dosar de supraveghere care va conţine urmãtoarele:
a) opis documente control, conform modelului din anexa nr. 7;
b) ordinul de control;
c) sesizarea, conform prevederilor art. 3 alin. (2) lit. b);
d) nota de informare întocmitã potrivit prevederilor art. 5;
e) documentele aferente fiecãrei etape din cadrul procedurii de supraveghere;
f) notele explicative;
g) nota de control;
h) procesul-verbal de constatare a contravenţiei;
i) documentele care atestã utilizarea oricãror mijloace de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încãlcarea sau eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni;
j) oricare alte informaţii/documente relevante pentru verificarea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã.

CAP. III
Agenţii constatatori

ART. 14
Exercitarea funcţiei de supraveghere a A.N.R.M.A.P. se efectueazã de cãtre agenţii constatatori, cu respectarea dispoziţiilor prezentului regulament.
ART. 15
(1) Agenţii constatatori au urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
a) sã efectueze procedurile de supraveghere, în conformitate cu prevederile prezentului regulament;
b) sã constate faptele prin care se încalcã sau se eludeazã prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice şi sã aplice, dacã este cazul, sancţiunile corespunzãtoare;
c) sã propunã preşedintelui A.N.R.M.A.P. utilizarea mãsurilor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încãlcarea sau eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni;
d) sã solicite autoritãţii contractante, în original şi/sau în copie conformã cu originalul, toate documentele în legãturã cu procedurile de achiziţie publicã, precum şi note explicative, care pot contribui la stabilirea unor elemente relevante legate de procedurile de atribuire aplicate;
e) sã se legitimeze şi sã prezinte ordinul de control ori de câte ori acest lucru este solicitat de cãtre autoritãţile contractante care sunt supuse procedurii de supraveghere;
f) sã demonstreze obiectivitate şi imparţialitate în desfãşurarea procedurii de supraveghere;
g) sã pãstreze secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legãturã cu faptele, informaţiile sau documentele de care iau cunoştinţã în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
h) sã nu pretindã sau sã primeascã bani ori alte foloase materiale şi sã nu îşi creeze avantaje în legãturã cu serviciul sau în calitate de agent constatator.
(2) Echipa de control este coordonatã de unul dintre agenţii constatatori care face parte din aceasta şi este desemnat prin ordinul de control ca agent coordonator.
(3) Agentul coordonator rãspunde de modul de desfãşurare a etapelor aferente procedurii de supraveghere şi, la finalizarea procedurii de supraveghere, va definitiva dosarul de supraveghere prevãzut la art. 13.
(4) În desfãşurarea activitãţii de supraveghere, calitatea de agent constatator se atestã prin prezentarea legitimaţiei de control, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 8.
(5) Orice faptã sãvârşitã împotriva membrilor echipei de control se sancţioneazã potrivit dispoziţiilor legale aplicabile.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 16
Dispoziţiile prezentului regulament se completeazã cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 17
În exercitarea funcţiei de supraveghere, A.N.R.M.A.P. poate încheia protocoale de colaborare/acorduri cu instituţiile care au anumite competenţe în domeniul achiziţiilor publice, gestionãrii fondurilor comunitare/nerambursabile, concurenţei şi al controlului.
ART. 18
În vederea punerii în executare a sancţiunii amenzii contravenţionale, Direcţia economico-administrativã din cadrul A.N.R.M.A.P. va transmite procesul-verbal de constatare în conformitate cu prevederile legale privind regimul juridic al contravenţiilor.
ART. 19
Anexele nr. 1-8 fac parte integrantã din prezentul regulament.


ANEXA 1
-------
la regulament
-------------

Direcţia generalã supraveghere, monitorizare şi evaluare Aprobat
Nr. ......../........ -------
Preşedinte,
............

Avizat
------
Vicepreşedinte,
...............

NOTĂ DE INFORMARE

[] Sesizare primitã de la ..............................................
[] Sesizare din oficiu

Autoritatea contractantã ................................................
la care se referã sesizarea .............................................

Obiectul, pe scurt, al sesizãrii:
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................

Propuneri:
[] Înaintarea petiţiei cãtre o altã instituţie/autoritate competentã
....................................................................
[] Înaintarea petiţiei cãtre o altã ...................................
direcţie din cadrul A.N.R.M.A.P. ......................................
[] Clasare, întrucât ...............................................
[] Conexare cu altã lucrare, respectiv ....................................
[] Începerea procedurii de supraveghere


Vizat
------
Director general,
...................
Întocmit
...................

ANEXA 2
-------
la regulament
-------------


GUVERNUL [STEMA] ROMÂNIEI


─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
┌─────┐ AUTORITATEãA NAŢIONALĂ PENTRU
│Sigla│ REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA
└─────┘ ACHIZIŢIILOR PUBLICE
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Bd. Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sectorul 1, Bucureşti, România, 010873
Telefon/Fax: +4(021) 311.80.90 /+4(021) 311.80.95


Nr. ........./.......

ORDIN DE CONTROL

Se desemneazã

1. .........................., legitimaţie nr. ...................
2. .........................., legitimaţie nr. ...................

sã efectueze, începând cu data de/în perioada ..........., în conformitate cu prevederile Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobat prin Ordinul preşedintelui A.N.R.M.A.P. nr. 11/2007, o procedurã de supraveghere la:
..................................................................


Procedura de supraveghere se va desfãşura la:

[] sediul autoritãţii contractante
[] sediul A.N.R.M.A.P.


Obiectivele procedurii de supraveghere sunt:
..................................................................
..................................................................
..................................................................
..................................................................
..................................................................
..................................................................


Preşedinte,
.............


ANEXA 3


la regulament
-------------


GUVERNUL [STEMA] ROMÂNIEI


─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
┌─────┐ AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU
│Sigla│ REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA
└─────┘ ACHIZIŢIILOR PUBLICE
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Bd. Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sectorul 1, Bucureşti, România, 010873
Telefon/Fax: +4(021) 311.80.90 /+4(021) 311.80.95

Nr. ........./.......

Cãtre ............................

În atenţia domnului/doamnei .........................

COMUNICARE
privind începerea procedurii de supraveghere

Prin prezenta, Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.) vã aducem la cunoştinţã cã veţi face obiectul unui control al urmãtoarelor proceduri de achiziţie publicã:
.....................................................................
.....................................................................

Procedura de supraveghere se va desfãşura la:

[] sediul instituţiei dumneavoastrã, începând cu data de/în perioada:
................................................................

[] sediul A.N.R.M.A.P., dumneavoastrã având obligaţia de a ne pune la dispoziţie, în termen de 5 zile de la data primirii prezentei comunicãri, urmãtoarele documente:
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
Procedura de supraveghere se va desfãşura în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui A.N.R.M.A.P. nr. 11/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii.


Direcţia generalã supraveghere, monitorizare şi evaluare

Director general,
.....................

Persoanã de contact .................. Telefon ...............



ANEXA 4


la regulament
-------------

NOTĂ EXPLICATIVĂ

Subsemnatul/Subsemnata ............, având calitatea de ........., la ........., la întrebãrile puse de .........., în calitate de agent constatator în cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, dau urmãtoarele explicaţii:

1. Întrebarea:
.................................................................
.................................................................
.................................................................
Rãspuns:
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
2. Întrebarea:
.................................................................
.................................................................
.................................................................
Rãspuns:
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
3. Alte observaţii:
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................



┌────────────────────────────────────────────┐
│Persoana care a completat rãspunsurile: │
│Nume şi prenume (în clar) ................. │ Agent constator,
│Funcţia ................................... │ ................
│Semnãtura ................................. │
└────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 5


la regulament
-------------


GUVERNUL [STEMA] ROMÂNIEI


─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
┌─────┐ AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU
│Sigla│ REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA
└─────┘ ACHIZIŢIILOR PUBLICE
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Nr. ........./.......


NOTĂ DE CONTROL

încheiatã în ziua ......... luna ... anul ...., ora ...., localitatea ......, judeţul (sectorul) .........

1. Date privind controlul efectuat
Echipa de control
Numele şi prenumele: Funcţia: Numãr legitimaţie
..................... ................ .....................
..................... ................ .....................
..................... ................ .....................
..................... ................ .....................

Ordinul de control: nr. ......... din .............
Numãrul comunicãrii privind începerea procedurii de supraveghere ..........
Locul desfãşurãrii procedurii de supraveghere:

Sediul [] autoritãţii contractante
[] A.N.R.M.A.P.

Perioada efectuãrii procedurii de supraveghere .................
Obiectul şi/sau perioada la care se raporteazã procedura de supraveghere
.................................................................
.................................................................
.................................................................
Documentele pe care autoritatea contractantã le-a pus la dispoziţia A.N.R.M.A.P.
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................

2. Date privind autoritatea contractantã
Denumirea .......................................................
Sediul ..........................................................
Codul de indentificare fiscalã/
cod unic de înregistrare la Registrul Comerţului ..........
Numele reprezentantului legal al autoritãţii contractante ..........
Numele persoanelor care au participat în derularea controlului..........


Echipa de control:
......................
......................
......................
......................
......................
3. Rezultatele controlului procedurilor de atribuire aplicate de autoritatea contractantã
Planificarea achiziţiilor publice şi etapele premergãtoare iniţierii procedurii de atribuire
...................................................................
...................................................................
...................................................................
Respectarea regulilor de publicitate
...................................................................
...................................................................
...................................................................
Întocmirea documentaţiei de atribuire
...................................................................
...................................................................
...................................................................
Alegerea procedurii şi a criteriilor de atribuire
...................................................................
...................................................................
...................................................................
Activitatea comisiei de evaluare
...................................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................
Respectarea regulilor de comunicare
...................................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................
Decizia de atribuire a contractului de achiziţie publicã
...................................................................
...................................................................
...................................................................
Respectarea principiilor care guverneazã achiziţiile publice
...................................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................
4. Alte aspecte constatate în cursul derulãrii controlului
...................................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................
5. Concluzii şi propuneri de mãsuri
...................................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................
Prezenta notã de control conţine un numãr de ...... pagini şi s-a întocmit în 2 (douã) exemplare, din care un exemplar pentru autoritatea contractantã.
Nota de control a fost înregistratã la registratura autoritãţii contractante sub nr. .......................


┌──────────────────────────────────────────────┐
│Se confirmã restituirea tuturor documentelor │
│solicitate de cãtre A.N.R.M.A.P. şi prezentate│
│acesteia în original │
│Nume şi prenume (în clar) ................. │ Echipa de control:
│Funcţia ................................... │ ...................
│Semnãtura ................................. │ ...................
└──────────────────────────────────────────────┘ ...................
...................

ANEXA 6


la regulament
-------------



GUVERNUL [STEMA] ROMÂNIEI


──────────────────────────────────────── PROCES-VERBAL
┌─────┐ AUTORITATEA NATIONALA PENTRU de constatare a contravenţiilor
│Sigla│ REGLEMENTAREA SI MONITORIZAREA seria ....... nr. ........
└─────┘ ACHIZITIILOR PUBLICE
────────────────────────────────────────

Încheiat in ziua luna anul ora in localitatea judeţul/sectorul
................ .... .... .... .............. ................

de cãtre agentul constatator ............., legitimaţie nr. .............
din cadrul Autoritaţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.)

In urma controlului procedurilor de achiziţie publicã, efectuat în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 , aprobatã prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile si completãrile ulterioare, aplicate de autoritatea contractantã:
..................................................................

in data de(perioada) ..............................................

descrierea faptei(faptelor):
.......................................................................
.......................................................................
.......................................................................
.......................................................................
Pentru sãvârşirea faptei/faptelor ........................
descrisã/descrise mai sus se face vinovat(ã): ........................
Fapta/faptele descrisã/descrise mai sus ........................
constituie contravenţie/contravenţii conform: ........................

şi se sanctioneazã cu amendã de la: ............... la: ...............

conform art. ...................... din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului
...................... nr. 34/2006, aprobatã prin Legea
...................... nr. 337/2006, cu modificãrile şi
completãrile ulterioare.

Stabilesc averisment/amendã in cuantum de: .....(..............) lei.
Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, dupã caz, de la data comunicarii acestuia, jumãtate din minimul amenzii prevazute in actul normativ.
.......................
Alte menţiuni (obiecţiuni ale contravenientului): .......................

Împotriva prezentului proces-verbal se poate face plângere in termen de 15 zile de la data comunicãrii acestuia. Plângerea însoţitã de copia procesului-verbal se depune la sediul A.N.R.M.A.P./instanţei competente de la domiciliul contravenientului.
Contravenientul nu este de faţã/refuzã/
nu poate sã semneze procesul-verbal, Semnãturã
fapt atesta de martorul: ................... ..................

domiciliat în: .......... str. ...... nr. ..... bl. ......, judeţul/sectorul .....
act de identitate: seria .... nr. ...., emis de ......., cod numeric personal:.....

Prezentul proces-verbal nu contine menţiunile referitoare la martor, deoarece:

[] a fost încheiat in conformitate cu prevederile <>art. 19 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri si completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile si completãrile ulterioare, si ale art. 6 alin. (3) din Ordinul preşedintelui Autoritaţii Naţionale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 11 din 13 august 2007;

[] ................................................................


Semnãtura agentului constatator, Semnãtura (şi ştampila)
contravenientului


Înştiinţare de platã

Amenda cu cuantum de ................(..............) lei se va achita in contul nr. ............., deschis la Trezoreria ..........., beneficiar ............ .
Chitanţa de platã a amenzii se depune impreunã cu copia procesului-verbal sau se transmite de cãtre contravenient prin poştã recomandat la sediul A.N.R.M.A.P. din .............
Amenda poate fi achitatã la jumãtate de minimul prevazut de lege în termen de 48 de ore de la primirea prezentei înştiinţãri.
Neachitarea amenzii în termenul legal de 15 zile de la data comunicãrii prezentei înştiinţãri atrage executarea silitã conform prevederilor legale.


ANEXA 7
-------
la regulament
-------------



Direcţia generalã supraveghere, monitorizare şi evaluare
Nr. ........./......

OPIS DOCUMENTE

┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│*) │ Documente │Pagina │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │Ordinul de control │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │Sesizarea │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │Nota de informare │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │Documentele aferente fiecãrei etape din cadrul procedurii │ │
│ │de supraveghere │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │Notele explicative │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │Nota de control │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │Procesul-verbal de constatare a contravenţiei │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │Documentele care atestã utilizarea oricãror mijloace de │ │
│ │prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de │ │
│ │încãlcarea sau eludarea prevederilor legale │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │Oricare alte informaţii/documente relevante pentru verificarea│ │
│ │modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã │ │
└────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘


*) Se bifeazã cãsuţa.

Vizat
-------

Director general,
..................

Întocmit
---------
Agent coordonator,
...................


ANEXA 8
-------
la regulament
-------------

MODELUL
legitimaţiei de control

NOTĂ (CTCE)
-----------
Modelul - Legitimaţiei de control, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 609 din 4 septembrie 2007, la pagina 12.(a se vedea imaginea asociatã)
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016