Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 13 august 2004  de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Inginerie Electrică ICPE - CA Bucureşti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 13 august 2004 de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Inginerie Electrică ICPE - CA Bucureşti

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 775 din 24 august 2004
──────────
    Conţinut de HOTĂRÂREA nr. 1.282 din 13 august 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 775 din 24 august 2004.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Inginerie Electrică ICPE - CA Bucureşti, denumit în continuare institut naţional, este persoană juridică română care funcţionează în coordonarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării.
    (2) Institutul naţional funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, calculează amortismente şi conduce evidenţa contabilă potrivit legii şi îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare, precum şi ale prezentului regulament.

    ART. 2
    (1) Institutul naţional are ca scop desfăşurarea activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul ingineriei electrice, corespunzător hotărârii de înfiinţare a acestuia.
    (2) Institutul naţional contribuie la elaborarea strategiei de dezvoltare a ingineriei electrice, potrivit hotărârii de înfiinţare şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice stabilite prin programele naţionale de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică.

    CAP. II
    Obiectul de activitate
    ART. 3
    (1) Obiectul de activitate al institutului naţional cuprinde, în principal:
    A. Activităţi de cercetare-dezvoltare:
    a) în cadrul Planului Naţional pentru CercetareDezvoltare şi Inovare realizează cercetări fundamentale şi aplicative în domeniul ingineriei electrice şi anume:
    - modele de analiză şi decizie pentru modificări structurale, tehnologice şi de management în sectorul ingineriei electrice, în vederea unei dezvoltări economice şi sociale durabile;
    – materiale organice şi anorganice, produse pentru inginerie electrică şi tehnologii moderne de obţinere a acestor materiale, cu proprietăţi mecanice, electrice, magnetice, electromagnetice, optice controlate, mono- şi multifazice, amorfe, nano-, micro-, structurate şi polimerizabile;
    – metode şi tehnologii de protecţie anticorosivă a produselor, incluzând testarea şi acoperirea metalelor, protecţie anticorosivă activă a structurilor metalice;
    – tehnologii şi materiale procesate prin iradiere, fenomene de luminiscenţă;
    – factori determinanţi ai duratei de viaţă a structurilor polimerice şi tehnologii de prelungire a acesteia;
    – implementarea sistemului de management al mediului şi promovarea tehnologiilor ecologice şi curate;
    – tehnologii de analiză, diagnostic industrial, control şi eliminarea vibraţiilor mecanice în sisteme complexe;
    – tehnologii şi tehnici criogenice;
    – tehnologii şi sisteme microelectromecanice cu aplicaţii în ingineria electrică, operativă, biomedicală şi medicină, inginerie electrică neconvenţională;
    – asigurarea protecţiei proprietăţii industriale prin brevete, mărci, desene şi modele industriale, produse şi tehnologii ecologice şi curate;
    – tehnologii, materiale şi sisteme moderne de producere şi utilizare a energiei, inclusiv din resurse regenerabile;
    – tehnologii de prelucrare şi valorificare a deşeurilor industriale;

    b) studii pentru elaborarea strategiilor de diagnoză şi prognoză privind dezvoltarea domeniului ştiinţei şi tehnologiei în ingineria electrică;
    c) cercetare aplicativă şi/sau dezvoltare tehnologică pentru soluţionarea unor probleme concrete din domeniul ingineriei electrice:
    - asistenţă tehnică, consultanţă, testare şi standardizare, furnizare de servicii ştiinţifice şi tehnologice societăţilor comerciale sau altor beneficiari interesaţi;
    – probe şi măsurători pentru echipamente electrice;
    – încercări de materiale electrotehnice;
    – diagnoză, măsurători, teste, încercări, monitorizări;
    – tehnologii specifice echipamentelor electrice;
    – tehnologii specifice materialelor folosite în ingineria electrică;
    – studii de impact, bilanţuri de mediu;
    – expertize şi puneri în funcţiune;
    – audituri, certificări;
    – analize de avarii.


    B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare desfăşurate în domeniul propriu de activitate:
    a) formarea şi specializarea de cercetători ştiinţifici în domeniul propriu de activitate, prin reţeaua de doctorate, cursuri, seminarii cu caracter naţional şi internaţional;
    b) recepţia, administrarea şi valorificarea rezultatelor cercetărilor în domeniu;
    c) consultanţă de specialitate;
    d) participarea la îndeplinirea obligaţiilor României, care decurg din tratatele şi convenţiile semnate în domeniul ingineriei electrice;
    e) participarea ca membru în organizaţiile ştiinţifice internaţionale de interes deosebit pentru România;
    f) organizarea manifestărilor tehnico-ştiinţifice şi participarea la târguri şi expoziţii de interes naţional în domeniul ingineriei electrice, precum şi a unor întâlniri cu reprezentanţi de înalt nivel ai instituţiilor publice, pentru a discuta probleme de interes comun din domeniile energiei, economiei şi ecologiei;
    g) asistenţă tehnică, furnizare de servicii ştiinţifice şi tehnologice agenţilor economici sau oricăror beneficiari interesaţi;
    h) testare şi certificare de produse;

    C. Elaborare de normative tehnice şi economice de interes naţional privind asigurarea cerinţelor fundamentale din domeniul ingineriei electrice, publicaţiilor de specialitate: studii, rapoarte, sinteze;
    D. Formare şi specializare de cercetători, personal tehnic de specialitate din industrie şi din serviciile în domeniul materialelor organice şi anorganice, tehnologii şi materiale procesate;
    E. Activitate de transfer tehnologic al rezultatelor cercetării din domeniul ingineriei electrice, activităţi de informare-documentare şi editare a publicaţiilor de specialitate;
    F. Valorificarea rezultatelor cercetărilor din domeniul ingineriei electrice prin implementarea în industrie şi alte unităţi interesate;
    Activităţile prevăzute la lit. A-F pot fi efectuate în cadrul unor contracte externe sau programe.


    (2) Institutul naţional poate efectua şi activităţi de import-export potrivit legii.
    (3) În cadrul obiectului său de activitate, institutul naţional poate colabora şi la realizarea unor activităţi de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice şi apărarea naţională sau poate desfăşura şi alte activităţi conexe, cu aprobarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării.

    CAP. III
    Patrimoniul
    ART. 4
    (1) Conform situaţiilor financiare la data de 31 decembrie 2003, institutul naţional are un patrimoniu în valoare de 21.022.210 mii lei, din care imobilizări corporale în valoare de 3.062.901 mii lei.
    (2) Institutul naţional administrează, cu diligenţa unui bun proprietar, bunuri proprietate publică şi privată a statului, precum şi alte bunuri proprii dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică a statului, administrate de institutul naţional, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii, după caz, se înregistrează distinct în patrimoniul institutului naţional.
    (3) Rezultatele cercetărilor obţinute în baza derulării unui contract finanţat de fonduri publice aparţin institutului naţional, în calitate de persoană juridică executantă, şi ordonatorului principal de credite, în egală măsură, dacă prin contract nu s-a prevăzut altfel. Administrarea, înregistrarea în evidenţa contabilă a institutului naţional, precum şi înstrăinarea, închirierea sau concesionarea şi casarea rezultatelor cercetărilor obţinute în baza derulării unui contract finanţat din fonduri publice se fac potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare.
    (4) În exercitarea drepturilor sale, institutul naţional posedă şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul său şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului său de activitate.
    (5) Institutul naţional poate realiza servicii sau activităţi de microproducţie prin asociere în participaţiune, în scopul stimulării valorificării rezultatelor cercetării, cu aprobarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării.
    (6) Patrimoniul institutului naţional poate fi majorat sau diminuat conform prevederilor legale.

    CAP. IV
    Structura organizatorică şi funcţională
    ART. 5
    (1) Structura organizatorică a institutului naţional, aprobată conform legii, se poate modifica prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, la propunerea directorului general, cu avizul consiliului de administraţie.
    (2) Institutul naţional poate înfiinţa subunităţi, cu sau fără personalitate juridică, departamente, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului său de activitate, cu respectarea prevederilor legale.
    (3) În funcţie de specificul activităţii, prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administraţie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unităţi din ţară sau din străinătate.

    CAP. V
    Organele de conducere
    ART. 6
    Conducerea institutului naţional este asigurată de către:
    a) consiliul de administraţie;
    b) comitetul de direcţie;
    c) directorul general.


    ART. 7
    Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice din institutul naţional sunt asigurate de consiliul ştiinţific.

    ART. 8
    (1) Relaţiile dintre subunităţile aflate în structura institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii sunt stabilite de directorul general, care poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului naţional, cu avizul consiliului de administraţie.
    (2) Conducătorii subunităţilor din structura institutului naţional răspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competenţelor încredinţate de aceştia. Consiliul de administraţie

    ART. 9
    (1) Consiliul de administraţie este format din şapte membri, cetăţeni români, numiţi prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, la propunerea conducerii autorităţii de la care aceştia provin, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
    (2) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu:
    a) directorul general al institutului naţional, care este preşedintele consiliului de administraţie;
    b) preşedintele consiliului ştiinţific al institutului naţional;
    c) un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetării;
    d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
    e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei;

    (3) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie sunt specialişti din domeniu, propuşi de Ministerul Educaţiei şi Cercetării.
    (4) Revocarea membrilor consiliului de administraţie se face de acelaşi organ care a făcut numirea, în caz de abateri sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin.

    ART. 10
    (1) Membrii consiliului de administraţie îşi păstrează calitatea de angajaţi la instituţia sau unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care derivă din această calitate.
    (2) Pentru activitatea desfăşurată, în calitate de membri ai consiliului de administraţie, aceştia beneficiază de o indemnizaţie lunară stabilită de consiliul de administraţie, dar nu mai mult de 20% din salariul de bază al directorului general al institutului naţional.
    (3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de două consilii de administraţie ale institutelor naţionale şi nu pot participa în aceeaşi calitate la alte unităţi cu care institutul naţional are relaţii contractuale sau interese concurente.
    (4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal, soţul/soţia ori rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unităţi cu acelaşi profil sau cu care institutul naţional se află în relaţii comerciale directe.

    ART. 11
    (1) Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) aprobă, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului naţional, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanţă cu strategia generală a domeniului propriu de activitate;
    b) propune modificarea structurii organizatorice a institutului naţional, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunităţi din structura acestuia;
    c) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, care se depune la Ministerul Educaţiei şi Cercetării în vederea aprobării conform reglementărilor legale;
    d) analizează şi avizează situaţiile financiare, pe care le supune spre aprobare Ministerului Educaţiei şi Cercetării, şi aprobă raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institutul naţional în anul precedent;
    e) analizează realizarea criteriilor de performanţă şi raportarea trimestrială privind activitatea realizată de institutul naţional şi aprobă măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru ale bugetului de venituri şi cheltuieli;
    f) analizează, aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de institutul naţional;
    g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi concesionarea sau închirierea unor bunuri din patrimoniul institutului naţional, în condiţiile legii;
    h) aprobă valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
    i) aprobă volumul creditelor bancare prevăzute la art. 32 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
    j) aprobă utilizarea disponibilităţilor în valută;
    k) aprobă mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă;
    l) aprobă criteriile şi comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul institutului naţional.

    (2) Consiliul de administraţie exercită orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.

    ART. 12
    Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, avizat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării. Acesta hotărăşte în problemele privind activitatea institutului naţional, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.

    ART. 13
    (1) Consiliul de administraţie se întruneşte de regulă o dată pe lună sau ori de câte ori interesele institutului naţional o cer, convocarea acestuia făcându-se de către preşedinte sau, la solicitarea unei treimi din numărul membrilor consiliului de administraţie, de către vicepreşedintele acestuia.
    (2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedintele ales de către membrii acestuia.

    ART. 14
    (1) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită această condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramată într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
    (2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unu din numărul total al membrilor.

    ART. 15
    La şedinţele consiliului de administraţie participă, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.

    ART. 16
    Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiză consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remunerată conform prevederilor legale.

    ART. 17
    (1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi răspund solidar pentru gestionarea patrimoniului institutului naţional.
    (2) Membrii consiliului de administraţie care s-au abţinut ori s-au împotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit păgubitoare pentru institutul naţional nu răspund dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacă au anunţat în scris despre aceasta Ministerul Educaţiei şi Cercetării.
    (3) Membrii consiliului de administraţie care nu respectă prevederile art. 10 alin. (3) şi (4) răspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului naţional ca urmare a acestui fapt.

    ART. 18
    În primul trimestru al fiecărui an consiliul de administraţie prezintă Ministerului Educaţiei şi Cercetării un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.

    ART. 19
    Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institutul naţional; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie.


    Comitetul de direcţie
    ART. 20
    (1) Conducerea operativă a institutului naţional este asigurată de un comitet de direcţie compus din directorul general şi conducătorii principalelor compartimente din structura organizatorică a institutului naţional.
    (2) La şedinţele comitetului de direcţie participă, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.

    ART. 21
    (1) Comitetul de direcţie exercită atribuţii şi are răspunderi în limita competenţelor propuse de directorul general şi aprobate de consiliul de administraţie.
    (2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
    a) strategia programelor de dezvoltare a institutului naţional;
    b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
    c) bugetul de venituri şi cheltuieli;
    d) programul de investiţii;
    e) sistemul de asigurare a calităţii;
    f) alte obligaţii.


    ART. 22
    Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului naţional o impun.

    ART. 23
    (1) La nivelul subunităţilor din institutul naţional se organizează şi funcţionează comitetul de conducere care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie al institutului naţional, şi este prezidat de directorul subunităţii respective.
    (2) Comitetul de conducere exercită atribuţii şi are răspunderi în limita competenţelor stabilite de directorul general al institutului naţional şi aprobate de consiliul de administraţie.


    Directorul general
    ART. 24
    (1) Activitatea curentă a institutului naţional este condusă de directorul general, numit pe baza rezultatelor concursului de selecţie organizat conform Hotărârii Guvernului nr. 91/2003 privind aprobarea Metodologiei de concurs pentru ocuparea funcţiei de director general la institutele naţionale de cercetaredezvoltare.
    (2) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general se fac prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, în condiţiile legii.

    ART. 25
    Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
    a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului naţional în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţară şi din străinătate;
    b) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile la nivelul subunităţilor şi departamentelor institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii, cu avizul consiliului de administraţie;
    c) propune consiliului de administraţie modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional;
    d) numeşte directorii şi conducătorii compartimentelor din structura organizatorică a institutului naţional, în urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de direcţie, şi îi revocă, după caz, cu avizul consiliului de administraţie;
    e) angajează şi concediază personalul institutului naţional, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de muncă;
    f) asigură negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului naţional şi a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de direcţie; aprobă salariile rezultate din negocierea directă;
    g) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
    h) adoptă măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ interior şi de import-export prin compartimentele proprii specializate;
    i) analizează lunar stadiul valorificării rezultatelor cercetării, inclusiv activitatea compartimentului de marketing;
    j) are atribuţii şi răspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului naţional de la bugetul de stat;
    k) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului naţional;
    l) exercită orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie.



    Consiliul ştiinţific
    ART. 26
    (1) Consiliul ştiinţific este format din minimum 5 membri, reprezentând principalele compartimente din cadrul institutului naţional care desfăşoară activităţi de cercetare-dezvoltare.
    (2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizări deosebite în domeniu, salariaţi ai institutului naţional, aleşi pe 4 ani, prin vot secret, de către cadrele cu studii superioare din institutul naţional.
    (3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi în lipsa acestuia de un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de către membrii consiliului ştiinţific.
    (4) Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific al institutului naţional.
    (5) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu aprobat de consiliul de administraţie.

    ART. 27
    Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:
    a) participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare în domeniul ingineriei electrice şi la elaborarea planurilor proprii de cercetaredezvoltare;
    b) analizează, avizează şi urmăreşte realizarea lucrărilor de cercetare ştiinţifică;
    c) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului naţional;
    d) avizează hotărârile care implică politica de cercetare a institutului naţional şi a ramurii;
    e) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională şi încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
    f) organizează şi coordonează desfăşurarea manifestărilor cu caracter ştiinţific;
    g) avizează acţiunile de cooperare interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;
    h) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţară şi în străinătate.


    CAP. VI
    Bugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia acestuia. Relaţii financiare
    ART. 28
    (1) Institutul naţional întocmeşte anual buget de venituri şi cheltuieli şi situaţii financiare, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.
    (2) Situaţiile financiare anuale se aprobă de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării în condiţiile legii.

    ART. 29
    Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe baza indicatorilor de performanţă stabiliţi de Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi se aprobă prin ordin al Ministrului Educaţiei şi Cercetării, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.

    ART. 30
    Institutul naţional determină anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programată.

    ART. 31
    (1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor legale şi prevederilor contractului colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli stabilit, potrivit legii.
    (2) Salariul de bază al directorului general se stabileşte prin ordin al Ministrului Educaţiei şi Cercetării, potrivit reglementărilor legale.

    ART. 32
    (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului naţional nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent.
    (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se efectuează cu aprobarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice.

    ART. 33
    (1) Institutul naţional hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului său de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, precum şi din surse bugetare, prin Ministerul Educaţiei şi Cercetării, potrivit legii.
    (2) Ministerul Educaţiei şi Cercetării va cuprinde în bugetul său de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizării unor investiţii, dotări, achiziţionării de aparatură, echipamente şi instalaţii pentru institutul naţional.
    (3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudecă potrivit legii.

    ART. 34
    (1) Operaţiunile de încasări şi plăţi ale institutului naţional se efectuează, după caz, prin unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului pentru fondurile derulate prin bugetul de stat, potrivit legii, şi prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România.
    (2) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de încasări şi plăţi în lei şi în valută prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casă şi a normativelor de disciplină financiar-valutare stabilite prin actele normative în vigoare.
    (3) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de comerţ exterior aferente obiectului său de activitate, potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plăţi cu străinătatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unităţile bancare specializate cu sediul în România.

    ART. 35
    Institutul naţional îşi organizează controlul financiar preventiv propriu, auditul şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.

    CAP. VII
    Reglementarea litigiilor
    ART. 36
    Litigiile institutului naţional cu persoane fizice sau persoane juridice, nesoluţionate pe cale amiabilă, sunt supuse spre rezolvare instanţelor judecătoreşti române de drept comun.

    CAP. VIII
    Dispoziţii finale
    ART. 37
    Statutul de institut naţional de cercetaredezvoltare se reînnoieşte periodic, prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani, sau la modificarea obiectului de activitate al institutului naţional.

    ART. 38
    Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează şi se modifică potrivit legislaţiei în vigoare.


    --------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016