Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 12 noiembrie 2003  de organizare si functionare a directiilor de sanatate publica si a municipiului Bucuresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 12 noiembrie 2003 de organizare si functionare a directiilor de sanatate publica si a municipiului Bucuresti

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 842 din 26 noiembrie 2003
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti sunt unitãţi descentralizate ale Ministerului Sãnãtãţii, cu personalitate juridicã, reprezentând autoritatea de sãnãtate publicã la nivel local, care realizeazã politicile şi programele naţionale de sãnãtate, elaboreazã şi implementeazã programe locale de sãnãtate publicã, organizeazã şi coordoneazã structurile sanitare, elaboreazã evidenţele statistice în probleme de sãnãtate publicã şi asigurã planificarea şi derularea investiţiilor finanţate de la bugetul de stat pentru sistemul de sãnãtate.
ART. 2
În exercitarea atribuţiilor generale prevãzute la alin. (1) direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti îndeplinesc urmãtoarele activitãţi:
a) coordoneazã şi evalueazã realizarea indicatorilor programelor naţionale de sãnãtate care se deruleazã în teritoriul arondat şi organizeazã acţiuni de inspecţie sanitarã de stat prin personalul împuternicit în condiţiile legii; programele de sãnãtate privind femeile şi copiii, precum şi toate aspectele legate de starea de sãnãtate a acestui grup populaţional sunt coordonate şi monitorizate de cãtre personalul nominalizat în acest scop;
b) elaboreazã în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare programe comune de sãnãtate publicã în colaborare cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, cu organizaţii neguvernamentale de profil şi cu alte persoane juridice care au în obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de sãnãtate publicã;
c) coordoneazã şi organizeazã activitãţile privind asigurarea asistenţei medicale în caz de dezastre, epidemii şi alte situaţii speciale;
d) organizeazã preluarea de la toţi furnizorii de servicii medicale a datelor statistice, prelucrarea şi raportarea acestora, în conformitate cu reglementãrile în vigoare.
ART. 3
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, în colaborare cu autoritãţile locale, cu instituţii de învãţãmânt şi organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, organizeazã activitãţi în domeniul sãnãtãţii publice.
ART. 4
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti coordoneazã serviciile medicale din teritoriu, organizeazã şi coordoneazã asistenţa medicalã în caz de calamitãţi, catastrofe şi alte situaţii deosebite, stabilite de Ministerul Sãnãtãţii, organizeazã, coordoneazã şi rãspund de pregãtirea reţelei sanitare pentru apãrare şi asistenţã medicalã în caz de dezastre, epidemii şi alte situaţii deosebite, sub coordonarea Ministerului Sãnãtãţii.
ART. 5
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti organizeazã culegerea şi prelucrarea datelor statistice de la toţi furnizorii de servicii medicale din teritoriul arondat, indiferent de forma de organizare, şi întocmesc rapoarte pe care au obligaţia de a le pune la dispoziţie Ministerului Sãnãtãţii şi instituţiilor desemnate de acesta, potrivit reglementãrilor legale în vigoare. Furnizeazã date statistice cãtre alte autoritãţi, activitate ce se va face la solicitare şi cu respectarea confidenţialitãţii referitoare la persoane.
ART. 6
La cererea unor persoane fizice sau juridice, direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti efectueazã, potrivit dispoziţiilor legale, servicii de sãnãtate publicã, pentru care se percep tarife potrivit actelor normative în vigoare.
ART. 7
Veniturile realizate de direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti constituie venituri proprii, care se folosesc în condiţiile legii.

CAP. II
Atribuţii

ART. 8
Directorul executiv al direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) evalueazã starea de sãnãtate a populaţiei din teritoriul arondat, identificã principalele probleme de sãnãtate publicã şi alocã prioritar resursele spre intervenţiile cu cea mai mare eficienţã în ameliorarea stãrii de sãnãtate;
b) evalueazã anual strategiile aplicate prin prisma progresului realizat în ameliorarea stãrii de sãnãtate a populaţiei din teritoriu şi propune aplicarea de noi strategii;
c) informeazã autoritãţile teritorial-administrative asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei şi a concluziilor care rezultã din evaluare, periodic şi ori de câte ori considerã necesar;
d) coordoneazã elaborarea Raportului stãrii de sãnãtate a comunitãţii;
e) elaboreazã planul de intervenţie în caz de dezastre şi epidemii;
f) organizeazã şi coordoneazã activitatea de audit public intern;
g) acordã împuterniciri temporare, cu avizul direcţiei coordonatoare din Ministerul Sãnãtãţii, personalului mediu în vederea desfãşurãrii activitãţii de inspecţie sanitarã de stat în obiectivele cu risc minor.
ART. 9
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti au urmãtoarele atribuţii în domeniul resurse umane, normare, organizare, salarizare şi informaticã, respectiv în domeniul resurse umane, normare, organizare şi salarizare:
a) propun angajarea şi eliberarea din funcţie, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, a echipei manageriale de la nivelul unitãţilor sanitare cu paturi subordonate, precum şi a medicului director, a adjunctului acestuia şi a contabilului-şef din celelalte unitãţi sanitare subordonate;
b) participã la evaluarea activitãţii persoanelor care fac parte din echipa managerialã a unitãţilor sanitare cu paturi, precum şi a medicului director, a adjunctului acestuia şi a contabilului-şef din celelalte unitãţi subordonate;
c) aplicã normele Ministerului Sãnãtãţii privind formarea, încadrarea, transferul şi detaşarea medicilor, farmaciştilor, biologilor, chimiştilor şi biochimiştilor la nivelul direcţiei de sãnãtate publicã; coordoneazã şi verificã aplicarea acestor norme la nivelul unitãţilor sanitare cu personalitate juridicã subordonate;
d) aplicã normele Ministerului Sãnãtãţii în ceea ce priveşte selecţionarea medicilor de familie şi a medicilor de specialitate care îşi desfãşoarã activitatea în cabinete medicale organizate în baza <>Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, republicatã;
e) aplicã normele Ministerului Sãnãtãţii în ceea ce priveşte verificarea profesionalã, în situaţia în care se impune, a medicilor de familie şi a medicilor de specialitate din unitãţile ambulatorii care îşi desfãşoarã activitatea în spaţii private;
f) participã, dupã caz, la controlul practicii profesionale împreunã cu Colegiul Medicilor din România, Ordinul Asistenţilor Medicali din România şi Compartimentul managementul îngrijirilor de sãnãtate şi comunitare şi participã la luarea de mãsuri pentru asigurarea ordinii, promovarea normelor morale şi a deontologiei profesionale a personalului din unitãţile sanitare subordonate lor;
g) urmãresc şi îndrumã formarea şi perfecţionarea pregãtirii profesionale a personalului din unitãţile sanitare subordonate lor;
h) verificã şi supun aprobãrii conducerii statele de funcţii ale unitãţilor sanitare cu personalitate juridicã din subordine, în limita numãrului maxim de posturi, a normativelor de personal şi a bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat;
i) îndrumã, urmãresc şi verificã în unitãţile sanitare subordonate aplicarea legislaţiei în vigoare referitoare la încadrarea, salarizarea, promovarea şi acordarea tuturor celorlalte drepturi salariale privind salariul de merit, indemnizaţia de conducere, sporul de vechime, sporul pentru condiţii deosebite de muncã, încadrarea personalului care îşi desfãşoarã activitatea în locuri de muncã cu condiţii speciale şi deosebite, salarizarea gãrzilor etc.;
j) coordoneazã şi verificã modul de organizare şi desfãşurare a concursurilor la nivelul unitãţilor sanitare cu personalitate juridicã din subordine pentru toate categoriile de personal;
k) aprobã pentru unitãţile sanitare din subordine, la propunerea acestora, modificarea organigramei pentru sectorul tehnic, economic şi administrativ, cu consultarea sindicatelor reprezentative;
l) elaboreazã statul de personal pentru posturile finanţate integral de la bugetul de stat şi îl înainteazã Ministerului Sãnãtãţii; aprobã modificarea statelor de funcţii pentru unitãţile sanitare cu personalitate juridicã din subordine;
m) întocmesc rapoarte statistice privind numãrul şi drepturile de personal pentru Institutul Naţional de Statisticã, Ministerul Sãnãtãţii, Centrul de Statisticã Sanitarã şi Documentare Medicalã Bucureşti;
n) întocmesc statul de funcţii pentru aparatul propriu în vederea aprobãrii de cãtre Ministerul Sãnãtãţii, precum şi lucrãrile privind modificarea şi completarea acestuia;
o) solicitã Ministerului Sãnãtãţii publicarea posturilor vacante de medici, farmacişti, biologi, chimişti şi biochimişti din aparatul propriu, în vederea organizãrii concursului, conform reglementãrilor legale în vigoare;
p) participã la organizarea concursurilor şi examenelor pentru obţinerea de grade şi trepte profesionale, precum şi de intrare în rezidenţiat; participã la organizarea concursurilor şi examenelor pentru unitãţile sanitare cu personalitate juridicã din subordine, potrivit legii;
r) transmit informãri operative (în timp real) persoanelor cu atribuţii de decizie;
s) centralizeazã, verificã şi transmit la Centrul de Statisticã Sanitarã şi Documentare Medicalã Bucureşti dãrile de seamã de stat ale Institutului Naţional de Statisticã (unitãţi, paturi, personal, activitãţi) la datele fixate;
t) ţin evidenţa şi raporteazã mişcarea personalului medical pe unitãţi, specialitãţi medicale, sexe şi vârstã, actualizeazã permanent registrul naţional;
u) participã concret la toate anchetele medicale de sãnãtate organizate de Centrul de Statisticã Sanitarã şi Documentare Medicalã Bucureşti pentru aflarea opiniei populaţiei privind calitatea şi necesarul de asistenţã medicalã, opinia specialiştilor privind structurarea reţelei sanitare, necesarul de medicamente, necesarul de personal medicosanitar etc.;
v) participã la aplicarea sistemului informaţional la nivel judeţean, al spitalelor şi al altor unitãţi sanitare, în conformitate cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii şi a Bãncii Mondiale privind informatizarea sectorului de sãnãtate din România;
w) sunt responsabile pentru organizarea bazei de date judeţene, verificarea şi codificarea informaţiilor la intrarea şi ieşirea din aceastã bazã de date a ocrotirii sãnãtãţii;
x) pun la dispoziţie tuturor compartimentelor interesate toate datele solicitate;
y) colaboreazã cu celelalte compartimente şi servicii din cadrul lor pe probleme legate de informaticã medicalã;
z) alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv.
ART. 10
Compartimentul legislaţie şi contencios din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) avizeazã, la cererea conducerii, actele care pot angaja rãspunderea patrimonialã a persoanei juridice, precum şi orice alte acte care produc efecte juridice;
b) participã la negocierea şi încheierea contractelor;
c) redacteazã cererile de chemare în judecatã, de exercitare a cãilor de atac, modificã, renunţã la pretenţii şi cãi de atac, cu aprobarea conducerii direcţiei de sãnãtate publicã;
d) reprezintã şi apãrã interesele persoanei juridice în faţa organelor administraţiei de stat, a instanţelor judecãtoreşti, a altor organe cu caracter jurisdicţional, precum şi în cadrul oricãrei proceduri prevãzute de lege, în baza delegaţiei date de conducerea persoanei juridice;
e) participã la negocierea de înţelegeri internaţionale privind domeniul de activitate în care funcţioneazã sau, dupã caz, avizeazã asemenea înţelegeri;
f) se preocupã de obţinerea titlurilor executorii şi sesizeazã directorul financiar contabil în vederea luãrii mãsurilor necesare pentru realizarea executãrii silite a drepturilor de creanţã, iar pentru realizarea altor drepturi sesizeazã organul de executare silitã competent;
g) urmãreşte apariţia actelor normative şi semnaleazã organelor de conducere şi serviciilor interesate atribuţiile ce le revin din acestea;
h) contribuie prin întreaga activitate la asigurarea respectãrii legii, apãrarea proprietãţii publice şi private a statului aflate în administrarea direcţiei de sãnãtate publicã, a unitãţilor din subordine, precum şi la buna gospodãrire a mijloacelor materiale şi financiare din patrimoniu;
i) semnaleazã organelor competente cazurile de aplicare neuniformã a actelor normative şi, când este cazul, face propuneri corespunzãtoare;
j) analizeazã, împreunã cu compartimentul financiar-contabil şi cu alte compartimente interesate, modul în care sunt respectate dispoziţiile legale în desfãşurarea activitãţii unitãţilor şi cauzele care genereazã prejudicii aduse avutului public sau infracţiuni. Întocmeşte constatãri şi propune luarea mãsurilor necesare în vederea întãririi ordinii şi disciplinei, prevenirea încãlcãrii legilor şi a oricãror alte abateri;
k) asigurã transmiterea cãtre unitãţile sanitare din subordine a tuturor ordinelor ministrului sãnãtãţii, circularelor şi instrucţiunilor tehnice elaborate de Ministerul Sãnãtãţii;
l) realizeazã evidenţa actelor normative cu aplicare în sistemul sanitar, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi a celor cu caracter general sau privind probleme financiar-contabile ce se regãsesc în activitatea direcţiei de sãnãtate publicã ori a unitãţilor subordonate;
m) îndeplineşte orice alte lucrãri cu caracter juridic.
ART. 11
Biroul avize şi autorizaţii sanitare din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) realizeazã activitatea de primire şi înregistrare a documentaţiilor în vederea avizãrii/autorizãrii şi repartizarea acestora cãtre compartimentele/birourile de specialitate;
b) realizeazã activitatea de eliberare de avize, autorizaţii şi notificãri conform legislaţiei sanitare în vigoare;
c) realizeazã managementul informaţiilor privind avizele/autorizaţiile şi notificãrile eliberate, conform reglementãrilor în vigoare;
d) înregistreazã declaraţiile pe propria rãspundere;
e) gestioneazã baza de date pentru avizele/autorizaţiile eliberate;
f) comunicã departamentului de medicinã preventivã avizele, autorizaţiile şi reautorizãrile eliberate;
g) asigurã informarea solicitanţilor asupra procedurii de avizare şi autorizare sanitarã;
h) alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv al direcţiei de sãnãtate publicã.
ART. 12
Biroul (compartimentul) audit din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã proiectul planului de audit public intern;
b) efectueazã activitãţi de audit intern pentru a evalua dacã sistemele de management financiar şi control ale unitãţii publice sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţã şi eficacitate;
c) informeazã structura de audit public intern din Ministerul Sãnãtãţii despre recomandãrile neînsuşite de conducãtorul unitãţii publice auditate, precum şi despre consecinţele acestora;
d) raporteazã periodic asupra constatãrilor, concluziilor şi recomandãrilor rezultate din activitãţile sale de audit;
e) elaboreazã raportul anual al activitãţilor de audit public intern;
f) raporteazã imediat conducãtorului unitãţii publice şi structurii de control intern abilitate, în cazul identificãrii unor neregularitãţi sau posibile prejudicii.
Biroul (compartimentul) nu poate fi implicat în elaborarea procedurilor de control intern şi în desfãşurarea activitãţilor supuse auditului public intern.
ART. 13
Compartimentul de statisticã, pentru domeniul statisticii şi informaticii din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a muncipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) transmite informãri operative (în timp real) persoanelor cu atribuţii de decizie;
b) colaboreazã cu compartimentele de epidemiologie în realizarea rapoartelor periodice, precum şi a prognozelor;
c) organizeazã sistemul de evidenţã primarã şi raportarea statisticã sanitarã la nivelul cabinetelor medicale, indiferent de forma de organizare, şi al unitãţilor sanitare;
d) verificã datele raportate cu evidenţele primare şi centralizatoare;
e) centralizeazã dãrile de seamã de la nivelul judeţului şi centralizatoarele de activitate şi morbiditate, trimestriale, anuale;
f) verificã şi centralizeazã dãrile de seamã privind morbiditatea cu incapacitate temporarã de muncã, calcularea indicatorilor de gravitate şi durata medie pe ramuri de producţie, calcularea indicatorilor incapacitãţii şi compararea lor cu perioadele anterioare similare (date comparabile);
g) codificã cauzele de deces, în conformitate cu obligaţiile Ministerului Sãnãtãţii, în buletinele de deces şi de nãscut mort, conform legislaţiei de stare civilã a populaţiei;
h) verificã şi codificã fişele de decese sub un an, decese perinatale, fişele cu decese materne şi le comparã ca numãr şi cauzã de deces cu cele care circulã prin sistemul informaţional al Institutului Naţional de Statisticã;
i) verificã şi ţine la zi registrul judeţean de cancer;
j) organizeazã cursurile de perfecţionare a personalului de statisticã şi instruirea cu privire la codificarea morbiditãţii, a incapacitãţii temporare de muncã şi buna completare a evidenţelor şi dãrilor de seamã, precum şi arhivarea formularelor statistice în conformitate cu indicatorul termenelor de pãstrare a documentelor;
k) organizeazã tipãrirea pe plan local a imprimatelor necesare tuturor unitãţilor sanitare;
l) centralizeazã, verificã şi transmite la Centrul de Statisticã Sanitarã şi Documentare Medicalã Bucureşti dãrile de seamã de stat ale Institutului Naţional de Statisticã (unitãţi, paturi, personal, activitãţi) la datele fixate;
m) ţine evidenţa şi raporteazã mişcarea personalului medical pe unitãţi, specialitãţi medicale, sexe şi vârstã şi actualizeazã permanent registrul naţional;
n) participã concret la toate anchetele medicale de sãnãtate organizate de Centrul de Statisticã Sanitarã şi Documentare Medicalã Bucureşti pentru aflarea opiniei populaţiei privind calitatea şi necesarul de asistenţã medicalã, opinia specialiştilor privind structura reţelei sanitare, necesarul de medicamente, necesarul de personal medicosanitar etc.;
o) participã la aplicarea sistemului informaţional al spitalelor şi al altor unitãţi sanitare, în conformitate cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii şi a Bãncii Mondiale privind informatizarea sectorului de sãnãtate din România;
p) este responsabil pentru organizarea bazei de date judeţene, verificarea şi codificarea informaţiilor la intrarea şi ieşirea din aceastã bazã de date a ocrotirii sãnãtãţii;
r) pune la dispoziţie tuturor compartimentelor interesate toate datele solicitate;
s) colaboreazã cu celelalte compartimente şi servicii ale direcţiei de sãnãtate publicã pe probleme legate de statisticã medicalã;
t) alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv al direcţiei de sãnãtate publicã.
ART. 14
Serviciul relaţii publice din cadrul Direcţiei de sãnãtate publicã a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
1. a) realizeazã obiectivele de comunicare prin massmedia sau prin mijloace proprii direcţiei de sãnãtate publicã dupã informarea prealabilã a Ministerului Sãnãtãţii - Direcţia generalã de sãnãtate publicã şi inspecţie sanitarã de stat;
b) evalueazã imaginea direcţiei de sãnãtate publicã şi a unitãţilor sanitare şi stabileşte mãsurile pentru îmbunãtãţirea acesteia;
c) asigurã desfãşurarea optimã a activitãţilor de relaţii publice;
d) asigurã informarea permanentã referitoare la principalele activitãţi ale direcţiei de sãnãtate publicã, privind în mod deosebit derularea reformei în sistemul sanitar;
e) asigurã o legãturã permanentã între comunitate şi direcţia de sãnãtate publicã, organizând dupã un program stabilit activitatea de audienţe pentru populaţie; pe baza datelor comunicate de Direcţia relaţii cu publicul, massmedia şi administrativ din Ministerul Sãnãtãţii, asigurã informarea populaţiei (prin intermediul spitalelor, al unitãţilor sanitare ambulatorii şi al mass-media) privind programul sãptãmânal de audienţã al Ministerului Sãnãtãţii;
f) desfãşoarã activitatea de analizã a cererilor cetãţenilor şi disponibilizeazã toate informaţiile necesare pentru soluţionarea problemelor prezentate sau solicitate; urmãreşte şi sprijinã totodatã soluţionarea legalã şi în termen a cererilor, petiţiilor etc. primite de la Ministerul Sãnãtãţii şi transmise la direcţia de sãnãtate publicã, precum şi comunicarea cãtre minister a modului de soluţionare a scrisorilor respective;
g) realizeazã legãtura dintre cetãţean şi unitãţile sanitare din subordine pentru clarificarea tuturor problemelor în vederea rezolvãrii cererii solicitantului;
h) realizeazã legãtura între persoanele defavorizate şi instituţii specializate în asistenţa acestora;
i) realizeazã legãtura între persoanele defavorizate care necesitã efectuarea tratamentului în strãinãtate şi conducerea direcţiilor de sãnãtate publicã în vederea elaborãrii documentaţiilor necesare;
2. relaţiile cu prefectura, consiliul judeţean, alte organe ale administraţiei publice, organizaţii politice, sindicate şi organisme nonguvernamentale se asigurã astfel:
a) organizeazã legãtura dintre direcţia de sãnãtate publicã şi prefecturã, consiliul judeţean, primãriile locale, partidele politice şi organizaţiile nonguvernamentale;
b) asigurã legãtura între conducerea direcţiei de sãnãtate publicã şi sindicate în vederea analizei şi soluţionãrii, conform legislaţiei în vigoare, a revendicãrilor sindicale;
c) comunicã direcţiei de specialitate din Ministerul Sãnãtãţii date privind:
- adresa direcţiei, numele şi prenumele persoanelor din conducerea direcţiei de sãnãtate publicã, numãrul de telefon şi fax (inclusiv e-mail); pentru directori, inclusiv mobilul şi numãrul de telefon de la domiciliul acestora;
- denumirea şi adresa spitalelor din teritoriu, numele şi prenumele directorilor, numãrul de telefon şi fax (inclusiv mobil);
- denumirea şi adresa altor unitãţi importante din teritoriu, numele şi prenumele conducãtorilor, numãrul de telefon (inclusiv mobil);
- modificãrile ce intervin în datele comunicate.
ART. 15
Directorul executiv adjunct de medicinã preventivã al direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) participã la adaptarea şi implementarea la nivel local a strategiilor de sãnãtate aprobate de Ministerul Sãnãtãţii;
b) coordoneazã elaborarea Raportului stãrii de sãnãtate în relaţie cu factorii de risc din mediul de viaţã şi de muncã;
c) participã, cu date specifice, la evaluarea stãrii de sãnãtate a populaţiei din teritoriul arondat;
d) identificã prioritãţile locale în domeniul sãnãtãţii publice;
e) coordoneazã activitãţile de medicinã preventivã la nivel teritorial;
f) coordoneazã implementarea, evaluarea şi raportarea programului comunitar de sãnãtate publicã la nivel local;
g) fundamenteazã finanţarea suprogramelor naţionale de sãnãtate publicã din cadrul programului comunitar de sãnãtate publicã;
h) coordoneazã îndeplinirea şi raportarea planurilor de acţiuni privind implementarea în plan judeţean a acquisului comunitar;
i) coordoneazã activitãţile de avizare/autorizare/reautorizare sanitarã şi le prezintã spre aprobare directorului executiv;
j) coordoneazã integrarea activitãţilor de supraveghere, control şi inspecţie desfãşurate în scopul asigurãrii complementaritãţii, convergenţei şi economisirii resurselor;
k) defineşte şi stabileşte unitãţile cu risc minor la propunerea şefilor structurilor de specialitate (epidemiologie, igienã, medicina muncii etc.);
l) asigurã coordonarea implementãrii programului de acreditare a laboratoarelor;
m) colaboreazã cu alte departamente şi parteneri locali în elaborarea şi implementarea acţiunilor din domeniul prevenirii îmbolnãvirilor şi promovãrii sãnãtãţii;
n) participã la elaborarea planului de intervenţie în caz de dezastre şi epidemii;
o) asigurã evaluarea periodicã a activitãţilor de supraveghere a stãrii de sãnãtate şi de inspecţie sanitarã de stat;
p) aprobã planul anual al acţiunilor de inspecţie tematicã;
r) propune directorului executiv împuternicirea personalului mediu în vederea desfãşurãrii activitãţii de inspecţie sanitarã de stat în obiectivele cu risc minor;
s) elaboreazã lista de investiţii în domeniul medicinei preventive.
ART. 16
Serviciul inspecţie sanitarã de stat judeţeanã din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) realizeazã prin personalul împuternicit inspecţia de specialitate pe domeniile: igiena alimentaţiei, mediului, şcolarã, a unitãţilor sanitare şi medicinei muncii;
b) verificã, prin personalul mediu, conformitatea cu declaraţia pe propria rãspundere a obiectivelor/activitãţilor şi autorizaţiilor sanitare, respectarea termenelor acordate pentru remedierea deficienţelor constatate;
c) poate aplica în unitãţile cu risc minor stabilite, prin personalul mediu împuternicit, sancţiuni contravenţionale, în condiţiile legii;
d) realizeazã, prin personalul de specialitate şi mediu abilitat, acţiuni de îndrumare şi constatare în domeniile anterior menţionate, participã la acţiuni de inspecţie tematicã;
e) programeazã activitãţi de inspecţie tematice în unitãţile cu risc şi pentru supravegherea pieţei principalelor produse, activitãţi, servicii cu implicaţii asupra stãrii de sãnãtate;
f) participã în echipele de inspecţie iniţiate de Ministerul Sãnãtãţii şi de alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale;
g) realizeazã, prin personalul superior abilitat, acţiuni de inspecţie şi sancţionare a contravenţiilor la normele de igienã;
h) soluţioneazã sesizãrile şi reclamaţiile primite, potrivit competenţelor;
i) elaboreazã planul anual al acţiunilor de inspecţie tematicã şi îl înainteazã spre aprobare directorului executiv adjunct de medicinã preventivã.
ART. 17
Serviciul supravegherea stãrii de sãnãtate din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã şi participã la identificarea prioritãţilor locale în domeniul sãnãtãţii publice;
b) participã la coordonarea activitãţilor de supraveghere a stãrii de sãnãtate la nivel teritorial;
c) realizeazã implementarea, evaluarea şi raportarea programului comunitar de sãnãtate publicã la nivel local;
d) contribuie la fundamentarea finanţãrii subprogramelor naţionale de sãnãtate publicã din cadrul programului comunitar de sãnãtate publicã;
e) participã la organizarea, în colaborare cu alte instituţii ale administraţiei centrale şi locale şi cu instituţii din sectorul nonguvernamental, a activitãţilor de sãnãtate publicã;
f) participã la îndeplinirea planurilor de acţiuni privind implementarea în plan judeţean a acquisului comunitar;
g) asigurã coordonarea activitãţilor de epidemiologie, igienã, medicina muncii şi promovarea stãrii de sãnãtate la nivel teritorial;
h) elaboreazã/aprobã, dupã caz, referatele de evaluare a unitãţilor/activitãţilor supuse avizãrii/autorizãrii sanitare;
i) efectueazã la cererea terţilor consultanţã de specialitate;
j) participã la elaborarea Raportului stãrii de sãnãtate a comunitãţii şi a Raportului stãrii de sãnãtate în relaţie cu factorii de risc din mediul de viaţã şi muncã;
k) participã la elaborarea planului de intervenţie în caz de dezastre şi epidemii.
ART. 18
Biroul (compartimentul) igiena alimentaţiei din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) implementeazã activitãţile cuprinse în cadrul obiectivului privind protejarea sãnãtãţii şi prevenirea îmbolnãvirilor asociate factorilor de risc alimentari din cadrul subprogramului privind evaluarea stãrii de sãnãtate şi a factorilor de risc;
b) asigurã monitorizarea şi raportarea activitãţilor specifice subprogramului;
c) asigurã organizarea activitãţilor de colectare şi raportare a datelor necesare elaborãrii sintezelor naţionale privind sãnãtatea în relaţie cu alimentul;
d) efectueazã, la cererea terţilor, consultanţã de specialitate;
e) desfãşoarã, prin personalul împuternicit, activitãţi de inspecţie în specialitate în cadrul subprogramului de sãnãtate privind: calitatea alimentului, respectarea normelor de igienã pe lanţul de la producţie pânã la comercializarea produselor alimentare, starea de sãnãtate a personalului, însuşirea noţiunilor fundamentale de igienã;
f) elaboreazã concluziile buletinului de analizã privind riscurile pentru sãnãtate în relaţie cu calitatea alimentului;
g) participã la acţiuni de inspecţie tematicã în domeniul igienei alimentului;
h) elaboreazã referatele de evaluare a unitãţilor/activitãţilor supuse avizãrii/autorizãrii sanitare;
i) participã la elaborarea şi execuţia planurilor de acţiuni privind implementarea în plan judeţean a acquisului comunitar;
j) pune la dispoziţie structurii de statisticã datele solicitate;
k) participã la efectuarea anchetelor epidemiologice a toxiinfecţiilor alimentare, în colaborare cu celelalte structuri cu atribuţii specifice;
l) alte atribuţii specifice stabilite de şeful Serviciului supravegherea stãrii de sãnãtate.
ART. 19
Biroul (compartimentul) igiena mediului din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) implementeazã activitãţile cuprinse în cadrul obiectivului privind protejarea sãnãtãţii în relaţie cu mediul din cadrul subprogramului privind evaluarea stãrii de sãnãtate şi a factorilor de risc;
b) asigurã monitorizarea şi raportarea activitãţilor specifice subprogramului;
c) asigurã organizarea activitãţilor de colectare şi raportare a datelor necesare elaborãrii sintezelor naţionale privind sãnãtatea în relaţie cu factorii de mediu;
d) deruleazã, prin personalul împuternicit, activitãţi de inspecţie în specialitate în cadrul subprogramului privind: calitatea apei de bãut şi de îmbãiere, calitatea aerului, habitatul, starea de sãnãtate a personalului, însuşirea noţiunilor fundamentale de igienã;
e) elaboreazã concluziile buletinului de analizã privind riscurile pentru sãnãtate în relaţie cu calitatea apei, aerului şi habitatului;
f) elaboreazã referatele de evaluare a unitãţilor/activitãţilor supuse avizãrii/autorizãrii sanitare/reautorizãrii;
g) efectueazã, la cererea terţilor, consultanţã de specialitate;
h) participã la elaborarea şi execuţia planurilor de acţiuni privind implementarea în plan judeţean a acquisului comunitar;
i) pune la dispoziţie structurii de statisticã datele solicitate;
j) participã la efectuarea anchetelor epidemiologice în cazul epidemiilor hidrice în colaborare cu celelalte structuri cu atribuţii specifice;
k) participã la acţiuni de inspecţie tematicã în domeniul igienei mediului;
l) alte atribuţii specifice stabilite de şeful Serviciului supravegherea stãrii de sãnãtate.
ART. 20
Biroul (compartimentul) igiena şcolarã din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) implementeazã activitãţile cuprinse în cadrul obiectivului privind protejarea sãnãtãţii copiilor şi tinerilor din cadrul subprogramului privind evaluarea stãrii de sãnãtate şi a factorilor de risc; asigurã monitorizarea şi raportarea activitãţilor specifice subprogramului;
b) asigurã organizarea activitãţilor de colectare şi raportare a datelor necesare elaborãrii sintezelor naţionale privind sãnãtatea în relaţie cu factorii de mediu;
c) deruleazã, prin personalul împuternicit, activitãţi de inspecţie în specialitate în cadrul subprogramului privind: normele de igienã în colectivitãţile de copii şi tineri, starea de sãnãtate a personalului, însuşirea noţiunilor fundamentale de igienã;
d) elaboreazã, prin personalul de specialitate cu studii superioare, referatele de evaluare a unitãţilor/activitãţilor supuse avizãrii/autorizãrii sanitare/reautorizãrii;
e) participã la elaborarea şi execuţia planurilor de acţiuni privind implementarea în plan judeţean a acquisului comunitar;
f) pune la dispoziţie structurii de statisticã datele solicitate;
g) participã la acţiuni de inspecţie tematicã în domeniul igienei şcolare;
h) alte atribuţii specifice stabilite de şeful Serviciului supravegherea stãrii de sãnãtate.
ART. 21
Biroul (compartimentul) medicina muncii din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) implementeazã activitãţile cuprinse în cadrul obiectivului privind protejarea sãnãtãţii şi prevenirea îmbolnãvirilor asociate factorilor de risc ocupaţionali din cadrul subprogramului privind evaluarea stãrii de sãnãtate şi a factorilor de risc;
b) asigurã monitorizarea şi raportarea indicatorilor subprogramului;
c) asigurã organizarea activitãţilor de colectare şi raportare a datelor necesare elaborãrii sintezelor naţionale privind sãnãtatea în relaţie cu mediul ocupaţional;
d) coordoneazã şi monitorizeazã activitatea structurilor medicale din medicina muncii;
e) stocheazã datele medicale de la angajatorii aflaţi în procedurã de faliment;
f) realizeazã registrul de evidenţã a bolilor profesionale la nivel teritorial;
g) realizeazã ancheta cazurilor suspecte de boalã şi declararea bolilor profesionale;
h) participã la aplicarea legislaţiei privind încadrarea locurilor de muncã în condiţii deosebite şi speciale;
i) colaboreazã cu compartimentele de specialitate (igiena mediului, epidemiologie etc.) şi cu angajatorii în aplicarea principiilor bunei practici de sãnãtate - securitate în muncã şi sãnãtatea mediului la locul de muncã;
j) efectueazã, la cererea terţilor, determinãri de noxe în mediul de muncã;
k) controleazã, prin personal împuternicit, aplicarea normelor privind asigurarea supravegherii medicale a expusului profesional;
l) pune la dispoziţie structurii de statisticã datele solicitate;
m) elaboreazã referatele de evaluare a unitãţilor/activitãţilor supuse avizãrii/autorizãrii sanitare;
n) participã la elaborarea şi execuţia planurilor de acţiuni privind implementarea în plan judeţean a acquisului comunitar;
o) deruleazã, prin personalul împuternicit, activitãţi de inspecţie privind respectarea normelor de medicina muncii;
p) alte atribuţii specifice stabilite de şeful Serviciului supravegherea stãrii de sãnãtate.
ART. 22
Biroul (compartimentul) epidemiologie din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã activitãţile specifice din cadrul Programului comunitar de sãnãtate publicã: subprogramele de supraveghere şi control al bolilor transmisibile, supravegherea şi controlul infecţiei HIV/SIDA şi supravegherea şi controlul tuberculozei;
b) colecteazã datele privind bolile transmisibile de la toate sursele existente în teritoriu;
c) analizeazã periodic datele privind bolile transmisibile dupã caracteristicile de timp, loc şi persoanã, precum şi tendinţele de evoluţie a acestora;
d) asigurã, prin responsabilul desemnat, funcţionarea reţelei naţionale de supraveghere a bolilor transmisibile;
e) organizeazã şi gestioneazã bazele de date privind bolile transmisibile prin personal specializat (biostatistica);
f) efectueazã anchetele epidemiologice şi adoptã mãsurile necesare pentru limitarea focarelor de boalã transmisibilã în colectivitãţi, în colaborare cu celelalte structuri cu atribuţii specifice (igienã, microbiologie, inspecţie sanitarã);
g) verificã, în colaborare cu personalul compartimentului de statisticã, datele legate de bolile transmisibile;
h) asigurã diseminarea periodicã a datelor privind bolile transmisibile rezultate din analiza şi interpretarea acestora cãtre sursele de la care au provenit;
i) coordoneazã activitatea de supraveghere a bolilor transmisibile în compartimentele teritoriale;
j) acordã consultanţã unitãţilor sanitare arondate, la solicitare, în probleme de infecţii nosocomiale;
k) efectueazã, la cererea terţilor, consultanţã de specialitate;
l) elaboreazã, prin personalul de specialitate cu studii superioare, referatele de evaluare a unitãţilor sanitare;
m) aplicã mãsurile de protecţie sanitarã a frontierelor de stat privind bolile transmisibile;
n) pune la dispoziţie structurii de statisticã datele solicitate;
o) deruleazã, prin personalul împuternicit, activitãţi de inspecţie în specialitate privind activitãţile cuprinse în cadrul subprogramelor de supraveghere şi control al bolilor transmisibile, infecţiei HIV/SIDA şi tuberculozei.
p) alte atribuţii specifice stabilite de şeful Serviciului supravegherea stãrii de sãnãtate.
ART. 23
Biroul (compartimentul) promovarea sãnãtãţii din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã şi implementeazã proiectele locale ce derivã din Programul naţional de promovare a sãnãtãţii şi educaţie pentru sãnãtate, precum şi componentele de promovare a sãnãtãţii şi educaţie pentru sãnãtate din cadrul altor programe naţionale;
b) furnizeazã informaţii cãtre populaţie referitoare la prevenirea bolilor şi promovarea sãnãtãţii;
c) asigurã dezvoltarea la nivel local a programelor prioritare de promovare a sãnãtãţii şi educaţie pentru sãnãtate;
d) implicã comunitatea în toate activitãţile de promovare a sãnãtãţii;
e) colaboreazã cu autoritãţile locale şi reprezentanţii în teritoriu ai altor ministere, organizaţii neguvernamentale naţionale şi internaţionale şi cu alte organizaţii din comunitate;
f) furnizeazã servicii de formare în educaţia pentru sãnãtate, adresate formatorilor din cadrul şi din afara sistemului de sãnãtate;
g) elaboreazã, editeazã şi asigurã multiplicarea de materiale publicitare specifice;
h) monitorizeazã şi supravegheazã realizarea eventualelor contracte cu furnizori de servicii în cadrul domeniilor specifice de activitate, din punct de vedere profesional şi tehnic, la nivelul judeţului;
i) alte atribuţii specifice stabilite de şeful Serviciului supravegherea stãrii de sãnãtate.
ART. 24
Compartimentul microbiologie din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) participã la efectuarea anchetelor epidemiologice prin recoltarea şi prelucrarea de probe bacteriologice, virusologice, serologice, imunologice şi parazitologice din produse biologice (patologice), pentru supravegherea şi controlul bolilor transmisibile;
b) asigurã, prin responsabilul desemnat, funcţionarea reţelei naţionale de supraveghere a bolilor transmisibile;
c) efectueazã analize microbiologice din probe de apã, aer, alimente şi factori de mediu;
d) înainteazã buletinul de analizã întocmit pentru interpretarea şi redactarea concluziilor şefului biroului/compartimentului de specialitate;
e) efectueazã analize microbiologice la cererea unor beneficiari, pentru care se percep taxe;
f) colaboreazã cu celelalte compartimente şi servicii din cadrul direcţiei de sãnãtate publicã pe probleme legate de microbiologie;
g) pune la dispoziţie compartimentelor de specialitate informaţiile necesare evaluãrii stãrii de sãnãtate şi a strategiilor de control;
h) organizeazã activitatea de supraveghere şi combatere a vectorilor de importanţã medicalã;
i) asigurã aplicarea procedurilor în vederea acreditãrii laboratorului;
j) alte atribuţii specifice stabilite de medicul şef de laborator.
ART. 25
Compartimentul chimie sanitarã şi toxicologie din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) efectueazã analize fizico-chimice şi toxicologice din probe biologice, apã, aer, aliment şi alţi factori de mediu pentru evaluarea obiectivã a conformitãţii produselor şi a riscurilor pentru sãnãtate în vederea realizãrii activitãţilor din cadrul programului comunitar de sãnãtate publicã;
b) efectueazã analize fizico-chimice şi toxicologice la cererea unor beneficiari din afara sistemului sanitar bugetar, pentru care se percep taxe;
c) întocmeşte buletinul de analizã şi îl înainteazã pentru interpretare şi redactarea concluziilor şefului biroului/compartimentului de specialitate (igiena alimentului, mediului, muncii);
d) colaboreazã cu celelalte compartimente şi servicii din direcţia de sãnãtate publicã pe probleme legate de chimie şi toxicologie sanitarã;
e) pune la dispoziţie structurii de statisticã informaţiile necesare evaluãrii stãrii de sãnãtate şi a strategiilor de control;
f) asigurã aplicarea procedurilor în vederea acreditãrii laboratorului;
g) alte atribuţii specifice stabilite de medicul şef de laborator.
ART. 26
Compartimentul de produse antiepidemice din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã aprovizionarea, depozitarea şi distribuirea în teritoriul arondat a vaccinurilor, a celorlalte produse biologice şi materiale necesare derulãrii programelor de medicinã preventivã;
b) asigurã aprovizionarea, depozitarea şi livrarea produselor DDD, necesare intervenţiei în focarele de boli transmisibile;
c) asigurã aprovizionarea laboratoarelor cu medii de culturã, seruri de diagnostic, sticlãrie, reactivi, truse de reactivi şi alte materiale consumabile, în vederea realizãrii activitãţilor cuprinse în programele de medicinã preventivã;
d) colaboreazã cu celelalte compartimente şi servicii din cadrul direcţiei de sãnãtate publicã pe probleme legate de produsele antiepidemice;
e) alte atribuţii specifice stabilite de medicul şef de laborator.
ART. 27
Laboratorul igiena radiaţiilor din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã implementarea activitãţilor cuprinse în cadrul obiectivului privind protejarea sãnãtãţii şi prevenirea efectelor asociate radiaţiilor ionizante din cadrul subprogramului privind evaluarea stãrii de sãnãtate şi a factorilor de risc;
b) asigurã monitorizarea şi raportarea activitãţilor specifice subprogramului;
c) asigurã organizarea activitãţilor de colectare şi raportare a datelor necesare elaborãrii sintezelor naţionale privind sãnãtatea în relaţie cu radiaţiile ionizante;
d) participã la elaborarea Raportului stãrii de sãnãtate a comunitãţii;
e) efectueazã, din iniţiativã proprie sau la cererea terţilor, determinãri ale nivelurilor de radiaţii, consultanţã de specialitate;
f) controleazã, prin personalul împuternicit, aplicarea normelor de securitate nuclearã şi igiena radiaţiilor;
g) elaboreazã, prin personalul de specialitate cu studii superioare, referatele de evaluare a unitãţilor supuse avizãrii/autorizãrii sanitare;
h) asigurã inspecţia respectãrii normelor de igiena radiaţiilor ionizante în unitãţile autorizate şi în laboratoarele de profil;
i) participã la elaborarea planurilor de acţiuni privind implementarea în plan judeţean a acquisului comunitar;
j) participã la elaborarea planului de acţiune în caz de catastrofã;
k) intervine în caz de accident nuclear sau urgenţã radiologicã;
l) evalueazã nivelul expunerii medicale la radiaţii ionizante a populaţiei prin programe de asigurare şi control al calitãţii;
m) pune la dispoziţie structurii de statisticã datele solicitate;
n) alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de medicinã preventivã, coordonator al activitãţilor de supraveghere, control şi inspecţie sanitarã.
ART. 28
Directorul executiv adjunct de managementul asistenţei medicale al direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) participã la adaptarea şi implementarea la nivel local a strategiilor de sãnãtate elaborate de Ministerul Sãnãtãţii;
b) participã cu date specifice la elaborarea Raportului stãrii de sãnãtate a comunitãţii şi a nevoilor de servicii de sãnãtate ale populaţiei din teritoriul arondat;
c) elaboreazã strategia de dezvoltare a serviciilor de sãnãtate la nivel local, pe baza nevoilor de sãnãtate ale populaţiei şi în conformitate cu strategiile de sãnãtate stabilite de Ministerul Sãnãtãţii;
d) organizeazã reţeaua unitãţilor sanitare publice din teritoriu în vederea asigurãrii eficienţei şi calitãţii actului medical, cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii;
e) organizeazã şi controleazã activitatea medicalã a cabinetelor medicale, indiferent de forma de organizare, şi a unitãţilor sanitare din subordine; propune sancţionarea abaterilor în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
f) asigurã implementarea la nivel local a programelor naţionale ale Ministerului Sãnãtãţii; programul de prevenire şi control al bolilor netransmisibile şi programul de sãnãtate a copilului şi familiei şi realizeazã monitorizarea, evaluarea şi raportarea acestora;
g) dezvoltã programe de sãnãtate în domeniul asistenţei medicale care sã corespundã nevoilor locale specifice, în colaborare cu autoritãţile locale;
h) coordoneazã şi integreazã serviciile de îngrijiri la domiciliu şi cele furnizate la nivel comunitar;
i) colaboreazã cu autoritãţile administraţiei locale la activitãţile legate de organizarea şi funcţionarea unitãţilor de asistenţã medico-socialã şi asigurã îndrumarea metodologicã şi controlul modului de acordare a serviciilor medicale în aceste unitãţi;
j) monitorizeazã şi controleazã calitatea serviciilor medicale furnizate în cadrul asistenţei medicale primare, ambulatorii de specialitate, asistenţei de urgenţã şi al celei spitaliceşti;
k) analizeazã şi rezolvã sesizãrile şi reclamaţiile apãrute în domeniul asistenţei medicale;
l) participã la elaborarea planului de intervenţie în caz de dezastre şi epidemii.
ART. 29
Biroul (compartimentul) managementul serviciilor de sãnãtate: înregistrare, acreditare şi control din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã şi actualizeazã permanent evidenţa unitãţilor sanitare publice şi private din teritoriu, pe care o pune la dispoziţie Ministerului Sãnãtãţii, autoritãţilor publice locale şi Casei de Asigurãri de Sãnãtate;
b) analizeazã nevoile de servicii ale populaţiei şi propune spre aprobare Ministerului Sãnãtãţii modificarea structurii unitãţilor sanitare din subordine;
c) elaboreazã propuneri pentru înfiinţarea, desfiinţarea, reorganizarea, precum şi schimbarea denumirii, profilului şi a sediului unitãţilor sanitare, pe care le supune spre aprobare Ministerului Sãnãtãţii;
d) întocmeşte şi pãstreazã actul de înfiinţare (certificatul de înregistrare în registrul unic) a cabinetelor medicale;
e) organizeazã şi actualizeazã evidenţa medicilor din teritoriu;
f) este responsabil pentru implementarea la nivel local a programelor naţionale de acreditare şi îmbunãtãţire continuã a calitãţii serviciilor medicale;
g) monitorizeazã şi controleazã calitatea serviciilor medicale furnizate în unitãţile sanitare publice şi private, în cadrul asistenţei medicale primare, ambulatorii de specialitate, asistenţei de urgenţã şi al celei spitaliceşti;
h) asigurã informarea personalului medical în legãturã cu normele de eticã şi deontologie medicalã şi informarea pacienţilor cu privire la drepturile şi îndatoririle acestora;
i) elibereazã avizele de liberã practicã pentru medici, alt personal sanitar superior şi personal sanitar mediu din unitãţile sanitare publice şi private;
j) organizeazã evidenţa parteneriatelor public-privat şi asigurã sprijin local în implementarea strategiei Ministerului Sãnãtãţii de participare a sectorului privat la îmbunãtãţirea performanţei sectorului sanitar;
k) asigurã participarea direcţiei de sãnãtate publicã prin reprezentanţii sãi în comisiile paritare organizate la nivel judeţean;
l) analizeazã şi rezolvã sesizãrile şi reclamaţiile apãrute în domeniul asistenţei medicale.
ART. 30
Biroul (compartimentul) asistenţã medicalã şi programe din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã, monitorizeazã şi evalueazã la nivel local aplicarea programelor Ministerului Sãnãtãţii în domeniul asistenţei materno-infantile;
b) asigurã asistenţa gravidei, lãuzei şi nou-nãscutului (urmãrirea şi depistarea gravidei, identificarea gravidei cu risc crescut, îngrijirea şi supravegherea lãuzei şi nou-nãscutului);
c) asigurã asistenţa medicalã a copilului;
d) asigurã serviciile de planificare familialã şi sãnãtatea reproducerii;
e) coordoneazã, monitorizeazã şi controleazã asistenţa medicalã de specialitate în reţeaua ambulatorie şi spitaliceascã în domeniile: obstetricã-ginecologie, pediatrie, planificare familialã, sãnãtatea reproducerii şi servicii specifice pentru adolescenţi şi tineri;
f) colaboreazã cu agenţii internaţionale şi organizaţii neguvernamentale, precum şi cu alte autoritãţi publice naţionale sau locale în elaborarea şi derularea unor programe speciale în domeniu;
g) coordoneazã, monitorizeazã şi evalueazã modul în care unitãţile sanitare cu atribuţii în realizarea programelor de sãnãtate asigurã derularea acestora;
h) coordoneazã, prin coordonatorii locali de programe de asistenţã medicalã, organizarea şi monitorizarea activitãţilor specifice, aceştia urmãrind utilizarea fondurilor alocate şi realizarea indicatorilor stabiliţi, în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
i) coordoneazã, monitorizeazã şi controleazã modul în care unitãţile sanitare implicate îndeplinesc atribuţiile care le revin în derularea programului de sãnãtate.
ART. 31
Compartimentul managementul îngrijirilor de sãnãtate şi comunitare din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã activitatea şi pregãtirea profesionalã a asistenţilor medicali şi comunitari, personalului cu pregãtire sanitarã medie şi a personalului auxiliar sanitar;
b) coordoneazã, monitorizeazã şi controleazã serviciile de îngrijiri furnizate de unitãţile sanitare, organizaţii neguvernamentale şi alte organizaţii;
c) colaboreazã şi dezvoltã programe de îngrijiri de sãnãtate cu autoritãţile locale şi cu organizaţiile neguvernamentale din teritoriu;
d) organizeazã şi actualizeazã evidenţa asistenţilor medicali din teritoriu (în registrul unic);
e) elaboreazã metodologii, tematici şi bibliografii pentru examene şi concursuri adresate asistenţilor medicali şi comunitari, personalului cu pregãtire sanitarã medie, personalului auxiliar sanitar;
f) evalueazã periodic nivelul de cunoştinţe, nevoile de formare profesionalã şi organizeazã programe de educaţie continuã pentru asistenţi medicali, personal cu pregãtire sanitarã medie, îngrijitori la domiciliu;
g) monitorizeazã programele de îngrijire comunitarã şi de îngrijiri la domiciliu;
h) asigurã informarea asistenţilor medicali şi comunitari, precum şi a personalului cu pregãtire sanitarã medie asupra normelor de eticã şi deontologie profesionalã;
i) controleazã respectarea Codului de eticã şi a mãsurilor de securitate a muncii de cãtre asistenţii medicali şi personalul cu pregãtire sanitarã medie din sectorul public judeţean;
j) colaboreazã cu organizaţiile profesionale şi sindicale pentru asigurarea calitãţii serviciilor de îngrijiri şi dezvoltarea profesionalã a personalului;
k) controleazã respectarea programelor de instruire practicã a elevilor şi studenţilor din şcolile postliceale sanitare şi colegii;
l) participã la comisia de examinare pentru examenul de absolvire a şcolii postliceale;
m) participã la selectarea asistenţilor medicali, infirmierelor şi a îngrijitorilor la domiciliu, precum şi la organizarea examenelor şi concursurilor pentru aceştia;
n) analizeazã şi rezolvã sesizãrile şi reclamaţiile privind examenele şi concursurile, activitatea de îngrijire medicalã din teritoriu.
ART. 32
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti au urmãtoarele atribuţii în domeniul buget, financiar şi contabilitate:
a) finanţeazã şi/sau executã, dupã caz, indicatorii aprobaţi în bugetul de venituri şi cheltuieli al direcţiei de sãnãtate publicã şi al unitãţilor din subordine;
b) întocmesc dãrile de seamã periodice ale direcţiei; verificã, analizeazã şi centralizeazã dãrile de seamã ale unitãţilor din subordine potrivit normelor legale, asigurând realitatea şi exactitatea datelor cuprinse; prezintã la Ministerul Sãnãtãţii darea de seamã centralizatã, avizând în prealabil plãţile şi disponibilitãţile din conturi la trezorerii şi bãnci, dupã caz;
c) controleazã efectuarea inventarierilor la unitãţile subordonate şi modul de asigurare a integritãţii patrimoniului;
d) asigurã, în condiţiile legii, controlul unitãţilor din subordine, raportând la Ministerul Sãnãtãţii rezultatele obţinute;
e) propun Ministerului Sãnãtãţii indicatorii financiari ce urmeazã a fi incluşi în legea anualã a bugetului de stat;
f) avizeazã şi repartizeazã, dupã caz, bugetul de venituri şi cheltuieli al unitãţilor sanitare subordonate şi urmãresc utilizarea eficientã a fondurilor alocate;
g) elaboreazã propuneri de casare şi transfer de bunuri materiale, pe care le înainteazã Ministerului Sãnãtãţii;
h) executã indicatorii economico-financiari din bugetul propriu şi urmãresc executarea acestora la unitãţile finanţate în baza bugetului aprobat;
i) finanţeazã programele de sãnãtate publicã şi alte activitãţi, conform actelor normative în vigoare, pe baza solicitãrii deschiderii de credite lunare transmise de Ministerul Sãnãtãţii;
j) aprobã casãrile pentru unitãţile subordonate din teritoriu şi urmãresc modul de utilizare a acestora, conform normelor specifice;
k) întocmesc lunar situaţia monitorizãrii cheltuielilor de personal, pe care o transmit Ministerului Sãnãtãţii;
l) îndrumã metodologic din punct de vedere financiarcontabil unitãţile teritoriale subordonate;
m) întocmesc lunar execuţia bugetului de stat, pe care o înainteazã Ministerului Sãnãtãţii;
n) întocmesc lunar situaţia necesarului de credite bugetare pentru luna urmãtoare, pe titlul de cheltuieli şi programe de sãnãtate publicã, pe care le înainteazã Ministerului Sãnãtãţii;
o) stabilesc, pe baza evaluãrii bazei tehnico-materiale existente în teritoriu, prioritãţile de dezvoltare şi întreţinere a acesteia, propunând lucrãri de investiţii, consolidare de clãdiri şi reparaţii capitale;
p) stabilesc necesarul de credite bugetare anuale pentru lucrãri de investiţii, consolidãri de clãdiri şi reparaţii capitale pentru unitãţile subordonate;
r) efectueazã repartizarea creditelor bugetare anuale, asigurând transmiterea listei obiectivelor de investiţii nominalizate în anexa la bugetul de stat anual al unitãţilor subordonate beneficiare de investiţii la termenele prevãzute de lege;
s) asigurã, în limita alocaţiilor bugetare, finanţarea lucrãrilor de investiţii, conform actelor normative în vigoare, pe baza deschiderii de credite lunare;
t) urmãresc modul de executare a bugetului aprobat la titlul "Cheltuieli de capital" pe unitãţi subordonate, luând mãsurile necesare pentru respectarea dispoziţiilor legale privind disciplina în construcţii şi financiarã;
u) analizeazã periodic modul de derulare a procesului investiţional şi solicitã ordonatorului principal de credite modificãri valorice ale creditelor repartizate anual pe obiective de investiţii, acolo unde este cazul;
v) îndrumã din punct de vedere metodologic beneficiarii lucrãrilor de investiţii şi reparaţii capitale cu privire la proiectarea, avizarea, execuţia şi finanţarea acestora în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
w) îndrumã şi verificã unitãţile din subordine în activitatea de stabilire a tarifelor prestaţiilor efectuate de acestea în conformitate cu legislaţia în vigoare.
ART. 33
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti au urmãtoarele atribuţii în domeniul administrativ, aprovizionare, întreţinere şi investiţii:
a) stabilesc necesarul de aprovizionare, organizeazã desfãşurarea licitaţiilor conform reglementãrilor legale în vigoare, recepţia bunurilor achiziţionate, precum şi repartiţia acestora;
b) organizeazã activitatea de transport, achiziţionarea autovehiculelor, înscrierea acestora la organele de poliţie, efectuarea rodajului şi rãspund de controlul zilnic, reviziile tehnice, reparaţiile curente şi capitale la autovehicule;
c) asigurã executarea la timp şi în bune condiţii a transporturilor necesare unitãţii;
d) rãspund de depozitarea corespunzãtoare a carburanţilor şi lubrifianţilor, precum şi de utilizarea bonurilor de benzinã;
e) rãspund de elaborarea de cãtre unitãţi a documentaţiei tehnice pentru investiţii, potrivit reglementãrilor legale;
f) participã la stabilirea necesarului de investiţii: construcţii, consolidãri de clãdiri, pentru unitãţile din subordine;
g) stabilesc necesarul de aparaturã de înaltã performanţã pentru unitãţile din subordine;
h) verificã şi urmãresc eficienţa aprovizionãrii unitãţilor din subordine cu medicamente, materiale consumabile etc., în vederea asigurãrii funcţionãrii acestora;
i) organizeazã şi rãspund de asigurarea pazei, aplicarea normelor de protecţia muncii şi de prevenire a incendiilor potrivit legii;
j) participã la aprovizionarea şi distribuirea vaccinurilor, medicamentelor şi materialelor sanitare.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016