Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REGULAMENT din 12 martie 2021 privind înregistrarea entităţii raportoare în evidenţele Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor
EMITENT: Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 270 din 18 martie 2021
──────────
Aprobat prin ORDINUL nr. 47 din 12 martie 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 270 din 18 martie 2021.
──────────
ART. 1
Prezentul regulament stabileşte modul de înregistrare a entităţilor raportoare în evidenţele Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, denumit în continuare Oficiu, prin intermediul aplicaţiei „Sistemul electronic de transmisie de date“ în vederea obţinerii contului de raportor necesar transmiterii rapoartelor prevăzute la art. 6 şi 7 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege.
ART. 2
Intră sub incidenţa prevederilor prezentului regulament entităţile raportoare prevăzute la art. 5 alin. (1) din Lege, după cum urmează:
a) instituţiile de credit persoane juridice române şi sucursalele instituţiilor de credit persoane juridice străine, cu excepţia instituţiilor bancare;
b) instituţiile financiare persoane juridice române şi sucursalele instituţiilor financiare persoane juridice străine;
c) administratorii de fonduri de pensii private, în nume propriu şi pentru fondurile de pensii private pe care le administrează, cu excepţia caselor de pensii ocupaţionale profesionale;
d) furnizorii de servicii de jocuri de noroc;
e) auditorii, experţii contabili şi contabilii autorizaţi, evaluatorii autorizaţi, consultanţii fiscali, persoanele care acordă consultanţă financiară, de afaceri sau contabilă, alte persoane care se angajează să furnizeze, direct sau prin intermediul altor persoane cu care persoana respectivă este afiliată, ajutor material, asistenţă sau consiliere cu privire la aspectele fiscale, financiare, ca activitate economică sau profesională principală;
f) notarii publici, avocaţii, executorii judecătoreşti şi alte persoane care exercită profesii juridice liberale, în cazul în care acordă asistenţă pentru întocmirea sau perfectarea de operaţiuni pentru clienţii lor privind cumpărarea ori vânzarea de bunuri imobile, acţiuni sau părţi sociale ori elemente ale fondului de comerţ, administrarea instrumentelor financiare, valorilor mobiliare sau a altor bunuri ale clienţilor, operaţiuni sau tranzacţii care implică o sumă de bani sau un transfer de proprietate, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, funcţionării sau administrării unei societăţi; constituirea, administrarea ori conducerea unor astfel de societăţi, organismelor de plasament colectiv în valori mobiliare sau a altor structuri similare, precum şi în cazul în care participă în numele sau pentru clienţii lor în orice operaţiune cu caracter financiar ori vizând bunuri imobile; crearea, funcţionarea sau administrarea de fiducii, societăţi, fundaţii sau structuri similare;
g) furnizorii de servicii pentru societăţi sau fiducii, alţii decât cei prevăzuţi la lit. e) şi f);
h) furnizorii de servicii de schimb între monede virtuale şi monede fiduciare;
i) furnizorii de portofele digitale;
j) agenţii şi dezvoltatorii imobiliari, inclusiv atunci când acţionează în calitate de intermediari în închirierea de bunuri imobile, dar numai în ceea ce priveşte tranzacţiile pentru care valoarea chiriei lunare reprezintă echivalentul în lei a 10.000 euro sau mai mult;
k) alte persoane care, în calitate de profesionişti, comercializează bunuri, numai în măsura în care efectuează tranzacţii în numerar a căror limită minimă reprezintă echivalentul în lei a 10.000 euro, indiferent dacă tranzacţia se execută printr-o singură operaţiune sau prin mai multe operaţiuni care au o legătură între ele;
l) persoanele care comercializează opere de artă sau care acţionează ca intermediari în comerţul de opere de artă, inclusiv atunci când această activitate este desfăşurată de galerii de artă şi case de licitaţii, în cazul în care valoarea tranzacţiei sau a unei serii de tranzacţii legate între ele reprezintă echivalentul în lei a 10.000 euro sau mai mult;
m) persoanele care depozitează sau comercializează opere de artă sau care acţionează ca intermediari în comerţul cu opere de artă, atunci când această activitate este desfăşurată în zone libere, în cazul în care valoarea tranzacţiei sau a unei serii de tranzacţii legate între ele reprezintă echivalentul în lei a 10.000 euro sau mai mult.
ART. 3
(1) Sistemul electronic de transmisie de date, denumit în continuare SETD, reprezintă platforma pusă la dispoziţia entităţilor raportoare de către Oficiu, în vederea înregistrării şi transmiterii de informaţii prevăzute de Lege.
(2) Modul de utilizare a sistemului SETD este prezentat în Manualul utilizatorului care se regăseşte pe site-ul Oficiului, www.onpcsb.ro, secţiunea „raportare on-line“.
ART. 4
(1) Pentru a avea acces la sistemul SETD, o entitate raportoare trebuie să se înregistreze o singură dată în sistemul SETD. Înregistrarea în sistemul SETD presupune alocarea unui cont.
(2) Entitatea raportoare solicită alocarea şi activarea contului atunci când are de transmis către Oficiu un raport conform prevederilor art. 6 şi 7 din Lege.
ART. 5
Pentru înregistrarea în sistem entitatea trebuie să realizeze următoarele acţiuni:
a) accesează sistemul SETD la adresa https://raportare.onpcsb.ro; (a se vedea imaginea asociată)
b) apasă butonul „Înregistraţi-vă acum !“ de pe prima pagină, pentru a ajunge la formularul de înregistrare;
c) dacă este de acord cu mesajul mai jos prezentat, apasă butonul „OK“ în fereastra de atenţionare; (a se vedea imaginea asociată)
d) completează datele din pagina de înregistrare; (a se vedea imaginea asociată)
(a se vedea imaginea asociată)
e) în urma completării datelor de identificare cerute în formularul de înregistrare, sistemul generează un document .pdf de solicitare de alocare a contului de utilizator care trebuie descărcat, tipărit (doar prima pagină a documentului .pdf) şi semnat de către reprezentantul legal al entităţii;
f) documentul privind solicitarea de alocare de cont, semnat olograf sau cu semnătură electronică, se transmite prin poştă, curier sau e-mail la Oficiu. Datele de contact ale Oficiului se regăsesc pe pagina www.onpcsb.ro la secţiunea „CONTACT“;
g) după înregistrarea cererii la Oficiu, entitatea raportoare va primi parola pe baza căreia va accesa sistemul. Parola de acces la sistem se va depozita într-un loc sigur pentru a putea fi folosită şi ulterior la accesarea sistemului, ori de câte ori va fi nevoie.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: