Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 12 august 2020  privind condiţiile necesar a fi respectate în vederea desfăşurării de către sportivii profesionişti, sportivii de performanţă şi/sau legitimaţi a activităţilor sportive în spaţii închise    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 12 august 2020 privind condiţiile necesar a fi respectate în vederea desfăşurării de către sportivii profesionişti, sportivii de performanţă şi/sau legitimaţi a activităţilor sportive în spaţii închise

EMITENT: Ministerul Tineretului şi Sportului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 757 din 19 august 2020
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 780/1.432/2020 publicat în Monitorul Oficial , Partea I, nr 757 din 19 august 2020.
──────────
    A. Scop
    Prezentul regulament stabileşte criteriile care trebuie îndeplinite de către structurile sportive pentru reluarea acţiunilor de pregătire sportivă în spaţii închise şi diminuarea riscului de infecţie cu COVID-19.
    Aplicarea corectă a acestor măsuri contribuie la diminuarea riscului de infecţie cu COVID-19, dar nu garantează eliminarea acestuia în contextul pandemiei.
    Acţiunile de pregătire sportivă se organizează în conformitate cu normele şi regulamentele specifice ramurii de sport, adaptate de structurile sportive la situaţia creată de epidemia de COVID19, cu condiţia ca acestea să nu vină în contradicţie cu normele legale în vigoare.
    Regulile generale de protecţie sanitară împotriva răspândirii SARS-CoV-2, precum şi regulile privind accesul în bazele sportive sunt stabilite în anexa nr. 1 la ordin.

    B. Măsuri specifice activităţilor de pregătire sportivă în spaţii închise
    1. Organizarea acţiunilor de pregătire sportivă
    - Organizarea spaţiului de pregătire sportivă astfel încât să permită menţinerea distanţei de minimum 2 m între oricare două persoane şi un spaţiu pentru fiecare persoană de minimum 7 mp
    – Colaborarea administratorilor sălii cu autorităţile sanitare şi cele locale astfel încât asigurarea sănătăţii tuturor participanţilor la activitatea sportivă, cât şi a personalului auxiliar să reprezinte obiectivul prioritar
    – Plasarea la loc vizibil a anunţurilor scrise privind regulile de igienă, distanţare fizică şi cele de acces în sală
    – Triajul observaţional zilnic la intrarea în sală. Nu se va permite accesul persoanelor care prezintă simptome de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, stare generală alterată) şi temperatură mai mare de 37,3°C.
    – Plasarea recipientelor cu dezinfectanţi avizaţi/autorizaţi pentru mâini la intrarea în sală
    – Elaborarea planurilor de sănătate şi securitate în muncă, în conformitate cu Ordinul ministrului muncii şi protecţiei sociale şi al ministrului sănătăţii nr. 3.577/831/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARSCoV2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţii la locul de muncă în condiţii de securitate şi sănătate în muncă, pe durata stării de alertă
    – În cazul încăperilor climatizate prin recircularea aerului se efectuează nebulizarea o dată pe săptămână, în afara programului de lucru, şi se efectuează dezinfecţia instalaţiei de climatizare conform instrucţiunilor producătorului.
    – Suprafeţele şi spaţiile comune vor fi dezinfectate frecvent (cel puţin o dată la 4 ore).
    – Asigurarea unei ventilaţii adecvate a tuturor încăperilor sau aerisirea lor periodică, cel puţin o dată la 4 ore

    2. Accesul în centrul de pregătire
    - Accesul sportivilor va fi permis doar în urma triajului observaţional şi a termometrizării.
    – Sportivii sunt informaţi să nu se prezinte în centrele de pregătire dacă prezintă semne clinice specifice COVID-19 sau specifice altor viroze respiratorii.
    – Accesul în sală trebuie să se facă numai în baza unei programări prealabile.
    – Numărul de sportivi care se antrenează la un moment dat va fi limitat în funcţie de capacitatea sălii, pentru a se menţine distanţa de siguranţă, astfel încât fiecărei persoane să îi revină un spaţiu de cel puţin 7 mp.

    3. Antrenamentul sportivilor în spaţii închise
    - Sportivii vor fi atenţionaţi să îşi spele mâinile înainte şi după terminarea antrenamentului.
    – În cazul în care sala este prevăzută cu aparate sportive, se va evita utilizarea acestora în regim de circuit şi se va încuraja utilizarea unui singur tip de aparat în cadrul aceleiaşi sesiuni de antrenament.
    – Se delimitează spaţiile de exerciţii, cu menţinerea distanţei fizice de minimum 2 m între oricare două persoane şi asigurarea unui spaţiu de minimum 7 mp/persoană. Se va asigura aceeaşi distanţă inclusiv între sportiv şi personalul tehnic (antrenor, medic, cu excepţia cazului în care acesta trebuie să intervină etc.). Prin excepţie, în cazul ramurilor sportive recunoscute care nu implică un efort fizic intens (de exemplu, şah, go, bridge şi aşa mai departe), sportivii pot sta la o distanţă mai mică dacă poartă mască respiratorie pe toată durata activităţii sportive.
    – Se limitează durata antrenamentelor, astfel încât să se poată stabili un orar clar pentru dezinfecţia şi aerisirea riguroasă a sălii.
    – Aparatele sportive vor fi dezinfectate înainte şi după fiecare utilizator.
    – Cu excepţia perioadei de desfăşurare a activităţilor fizice intense, purtarea măştii este obligatorie pe toată durata prezenţei în sală.

    4. Măsuri care trebuie luate după antrenament
    - Se interzice folosirea în comun a duşurilor, saunei şi altor zone cu risc mare de transmitere a virusului.
    – După terminarea antrenamentului se are în vedere intrarea eşalonată la vestiare, cu evitarea aglomeraţiei şi menţinerea distanţării, respectând un spaţiu de 4 mp pentru fiecare persoană.
    – Vânzarea şi/sau oferirea de gustări/băuturi în regim de autoservire nu este permisă; prin excepţie, se permite funcţionarea automatelor de băuturi răcoritoare şi mâncare ambalată.


    C. Condiţii generale pentru organizarea de competiţii în spaţii închise
    1. Măsuri cu caracter general
    - Structura sportivă care organizează o competiţie are obligaţia de a modifica regulamentul sportiv pentru a include reglementări clare cu privire la eventualitatea în care o etapă/ un meci nu se poate desfăşura/reprograma din cauza apariţiei cazurilor sau focarelor de COVID-19, inclusiv sub aspectul punctajelor pe baza cărora este stabilit clasamentul.
    – Fiecare structură sportivă implicată în organizarea sau desfăşurarea unei competiţii sportive asigură o persoană de contact responsabilă cu organizarea şi coordonarea aplicării protocoalelor stabilite.
    – Trebuie să participe la organizarea şi desfăşurarea competiţiilor doar persoanele a căror prezenţă este absolut necesară, pentru a limita pe cât posibil numărul celor care sunt expuşi unui potenţial risc de infectare.
    – Medicul structurii sportive organizatoare va fi implicat în asigurarea sănătăţii şi securităţii în muncă pe parcursul întregii competiţii sportive.

    2. Măsuri pentru organizatorii evenimentului sportiv
    a) În pregătirea evenimentului:
    - asigurarea echipamentului de protecţie (mască respiratorie) pentru întreg personalul implicat în organizarea competiţiei;
    – asigurarea măsurilor de igienizare a mâinilor cu produse biocide avizate/autorizate la intrarea în spaţiul destinat evenimentului pentru toţi participanţii;
    – atenţionarea în toate spaţiile folosite de competitori prin anunţuri scrise/postere informative plasate la loc vizibil privind regulile de igienă a mâinilor şi igienă respiratorie, practicarea responsabilităţii sociale prin distanţarea socială şi monitorizarea propriei stări de sănătate;
    – la locul organizării evenimentului sportiv, personalul medical efectuează termometrizarea digitală a persoanelor implicate în desfăşurarea competiţiei (sportivi, arbitri, antrenori, voluntari etc.). În cazul înregistrării unei temperaturi peste 37,3°C, se repetă termometrizarea după 5 minute de repaus. Dacă temperatura ridicată se menţine, persoana în cauză va fi izolată de restul grupului şi va fi informat medicul coordonator al competiţiei respective;
    – dotarea cu echipament de protecţie (mănuşi, halate, măşti) a personalului medical angajat, a personalului de curăţenie, a personalului care manipulează articole sportive, prosoape etc. (în cazul în care nu se pot folosi articole de unică folosinţă), a personalului de securitate şi pază etc.;
    – asigurarea dezinfecţiei periodice a elementelor folosite de mai multe persoane (de exemplu, mânerele uşilor, balustradele, recepţia, podelele etc.) cu produse biocide avizate/autorizate în acest scop;
    – amplasarea în grupul sanitar a dispenserelor cu săpun, a dispenserelor cu dezinfectant, precum şi a prosoapelor igienice de unică folosinţă (din hârtie);
    – pentru uscarea mâinilor se vor folosi şerveţele de hârtie;
    – dezinfecţia periodică a grupurilor sanitare cu produse biocide avizate/autorizate.

    b) În timpul evenimentului:
    - interzicerea accesului spectatorilor la competiţii pe perioada epidemiei de COVID-19;
    – toţi participanţii (sportivi, antrenori, arbitri, organizatori, voluntari, reprezentanţi ai presei etc.) trebuie să fie supuşi unui triaj epidemiologic şi trecuţi pe o listă nominală, pentru a facilita o eventuală anchetă epidemiologică;
    – serviciul de prim ajutor şi alte servicii medicale, inclusiv triajul epidemiologic al competitorilor, trebuie să fie efectuat de către personal calificat;
    – asigurarea îndepărtării hainelor purtate de către participanţi prin depozitarea lor în saci biodegradabili amplasaţi în coşuri marcate vizibil cu inscripţia „obiecte pentru dezinfecţie“.


    3. Măsuri pentru participanţii la eveniment
    a) Înainte de eveniment
    Toţi participanţii (sportivi, voluntari, oficiali etc.) trebuie să îşi monitorizeze starea de sănătate şi să respecte cu stricteţe măsurile de bază pentru protejarea împotriva COVID-19, cum ar fi igiena mâinilor, distanţarea socială, evitarea atingerii ochilor, nasului şi a gurii, respectarea igienei respiratorii şi respectarea recomandărilor de a rămâne acasă şi de a solicita asistenţă medicală dacă există simptome specifice bolii.
    Sosirea participanţilor în locaţia unde va avea loc competiţia sportivă trebuie să se facă astfel:
    - transportul interurban către locaţia unde va avea loc competiţia sportivă se va face cu autobuze/microbuze proprii sau rezervate în acest scop şi folosite exclusiv pentru participanţi sau cu maşina individuală. Se vor respecta reglementările anexei nr. 2 „Măsuri şi reguli care se impun a fi implementate pentru derularea operaţiunilor de transport rutier de persoane, transport rutier de mărfuri, transport în regim de taxi, transport în regim de închiriere cu şofer şi transport alternativ, pe perioada stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii COVID-19“ la Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii nr. 1.082/97/1.112/2020 privind măsuri şi reguli în domeniul transporturilor, pe perioada stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii COVID-19;
    – pentru transportul intraurban este recomandată sosirea individuală a participanţilor cu maşina personală sau cu autocarul/microbuzul închiriat în regim de uz exclusiv;
    – este recomandat ca participanţii să ajungă la momente diferite la locul de desfăşurare a competiţiei, pentru a evita aglomerarea de persoane în anumite puncte. În funcţie de infrastructura locaţiei, este recomandat să fie folosite căi diferite către punctul de desfăşurare a competiţiei;
    – în cazul în care participanţii la competiţie sunt obligaţi să călătorească în afara localităţii unde locuiesc, cazarea lor se va face respectând anexa nr. 3 „Recomandări privind funcţionarea structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare“ la Ordinul ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri şi al ministrului sănătăţii nr. 1.731/832/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţilor în condiţii de siguranţă sanitară în domeniul economiei, pe durata stării de alertă.


    b) În timpul derulării şi după derularea evenimentului:
    - participanţii trebuie să respecte regulile de igienă (de exemplu, folosirea unei batiste de unică folosinţă, în caz de tuse sau strănut, evitarea schimbului de echipament sportiv, săpun, sticle cu apă şi alte articole personale între competitori, interzicerea folosirii duşului sau a saunei, evitarea contactului fizic - strângeri de mână, îmbrăţişări la sfârşitul evenimentului);
    – părăsirea spaţiului unde s-a desfăşurat competiţia trebuie să se facă în mod ordonat, cu evitarea aglomeraţiei.

    c) Măsuri care trebuie respectate de reprezentanţii presei:
    - toţi reprezentanţii presei care asistă la competiţie trebuie să declare că sunt de acord să respecte normele de igienă, să se supună examenelor medicale şi să respecte distanţa socială de cel puţin 2 m;
    – conferinţele de presă se pot organiza exclusiv on-line. Declaraţiile de presă vor fi oferite reporterilor doar individual, păstrând distanţa de siguranţă;
    – amplasarea camerelor de luat vederi se va face cu respectarea distanţei de 1,5 m între acestea. Acolo unde distanţarea nu este posibilă, organizatorul competiţiei va instala pereţi despărţitori din plexiglas.



    D. Condiţii specifice sporturilor individuale practicate în spaţii închise pentru organizarea de competiţii
    1. Accesul la sala de desfăşurare a competiţiei
    Sala de desfăşurare a competiţiei va fi prevăzută la intrare cu covoraş cu dezinfectant pentru încălţări, precum şi soluţie dezinfectantă pentru mâini. Accesul se va face conform procedurilor descrise în anexa nr. 1 la ordin, care stabileşte condiţiile de acces în bazele sportive.
    Nu este permis accesul spectatorilor în sala unde se desfăşoară competiţia.

    2. Înaintea competiţiei
    Sportivii, stafful tehnic, persoanele desemnate de către structura sportivă care organizează competiţia şi personalul auxiliar vor ajunge la sala unde se va desfăşa meciul la ore diferite, pentru a evita aglomeraţia.
    Sportivii se vor prezenta la sala de desfăşurare a competiţiei deja echipaţi. Fiecare sportiv/oficial din echipă va veni la sală cu rucsacul propriu, pentru depozitarea echipamentului/ materialelor necesar/necesare.
    Se vor evita formele tradiţionale de salut înainte şi după desfăşurarea meciului, care presupun strângerea mâinilor între sportivi, antrenori, arbitri etc.

    3. În timpul competiţiei
    Este permisă organizarea de competiţii doar pentru probele de simplu. În cazul în care organizatorul competiţiei doreşte să includă şi proba de dublu, trebuie aplicate prevederile specifice sporturilor de echipă, prevăzute la lit. E.
    Persoanele implicate în desfăşurarea competiţiei (sportivi, staff tehnic, oficiali din partea organizatorului, personal auxiliar) vor păstra distanţa de siguranţă de cel puţin 2 m. Prin excepţie, în cazul ramurilor sportive recunoscute care nu implică un efort fizic intens (de exemplu, şah, go, bridge şi aşa mai departe) sportivii pot sta la o distanţă mai mică dacă poartă mască respiratorie pe toată durata competiţiei.
    Materialele sportive se vor dezinfecta ori de câte ori este posibil. Este obligatoriu ca fiecare participant la competiţie să aibă recipient propriu pentru băutura hidratantă/energizantă.

    4. După competiţie
    Părăsirea sălii unde se desfăşoară competiţia se va face în mod ordonat, pentru a evita aglomeraţia. La ieşirea din sală se vor dezinfecta din nou mâinile cu soluţia din recipientele aflate la intrarea în sală.


    E. Condiţii specifice sporturilor de echipă practicate în spaţii închise pentru organizarea de competiţii
    1. Cantonamentul În cazul sporturilor de echipă practicate în spaţii închise, competiţia trebuie să fie precedată de o perioadă de cantonament în izolare, pentru toate echipele participante, pe durata a cel puţin 14 zile calendaristice. Intrarea sportivilor şi a personalului tehnic în cantonament se face doar pentru persoanele testate prin metoda RT-PCR cu rezultat negativ, cu maximum 48 de ore înainte de data prevăzută pentru intrarea în cantonament.
    Echipele vor efectua o nouă testare prin metoda RT-PCR la 14 zile după intrarea în izolare, iar competiţia se poate organiza la 48 de ore după aceea. Fiecare echipă va transmite organizatorului competiţiei lista nominală a participanţilor la turneu, precum şi rezultatul celor două testări RT-PCR efectuate înainte de prezentarea la competiţie. În cazul în care competiţia se întinde pe o perioadă mai mare de două săptămâni, testarea prin metoda RT-PCR se va reface periodic din 14 în 14 zile.
    Regimul de izolare din cantonament trebuie urmat şi pe perioada competiţiei. Pentru optimizarea procedurilor sanitare şi minimalizarea factorilor de risc extern se recomandă ca, după obţinerea celor două rezultate negative succesive şi după o procedură de triaj observaţional, toate echipele participante la competiţie să intre în cantonament în aceeaşi bază sau în acelaşi hotel. Componenţii echipelor (jucători şi oficiali de echipă) şi reprezentanţii structurii sportive care organizează competiţia (oficiali, arbitri, delegaţi etc.) vor fi cazaţi în regim de cantonament pe toată durata desfăşurării evenimentului şi nu vor putea părăsi hotelul decât pentru a se deplasa la locul de desfăşurare a antrenamentelor şi meciurilor sau în scop de recreere, care va consta în plimbări scurte, în aer liber, în apropierea hotelului.

    2. Cazarea
    La intrarea în cantonamentul colectiv într-o bază ori într-un hotel, echipele trebuie să fie separate: cazarea se va face fie în clădiri diferite ale aceleiaşi baze, fie, dacă acest lucru nu este posibil, la etaje diferite ale aceleiaşi clădiri, care să nu comunice între ele. Arbitrii şi observatorii desemnaţi de structura sportivă organizatoare se vor caza în aceleaşi condiţii.
    Fiecărei echipe i se va pune la dispoziţie un spaţiu propriu pentru realizarea şedinţelor tehnico-metodice şi rezolvarea problemelor medicale ale echipei. Acesta va fi aerisit şi dezinfectat după fiecare folosire.
    Nu se va face curat în camere pe toată durata şederii la competiţie. Se vor pune la dispoziţia echipelor destule prosoape şi articole de igienă pentru a se evita intrarea în contact cu personalul de curăţenie.

    3. Transportul
    În cazul în care spaţiul de cazare este diferit de cel unde se desfăşoară antrenamentele şi meciurile, fiecare echipă se va deplasa cu autocarul propriu, evitându-se, pe cât posibil, opririle pe traseu. Fiecare echipă va avea oră diferită de plecare spre sală/spaţiul de cazare, în aşa fel încât să se evite aglomeraţia la punctul de plecare sau de sosire.

    4. Accesul la sala de antrenament/meci
    Sala de joc va fi prevăzută la intrare cu covoraş cu dezinfectant pentru încălţări, precum şi soluţie dezinfectantă pentru mâini. Accesul se va face conform procedurilor descrise în anexa nr. 1 la ordin, care stabileşte condiţiile de acces în bazele sportive.
    Au acces în sala de joc, pentru fiecare meci:
    - persoana responsabilă cu triajul epidemiologic;
    – componenţii celor două echipe (jucători şi staff tehnic), pe bază de tabel nominal semnat de delegatul clubului şi prezentat la şedinţa tehnică;
    – arbitrii/observatorii desemnaţi de structura sportivă organizatoare a competiţiei, pe bază de tabel nominal;
    – personalul auxiliar esenţial pentru desfăşurarea meciului (sunet, electrică, tehnic, streaming on-line, personal medical, pază etc.), pe bază de tabel nominal prezentat la şedinţa tehnică;
    – presa, pe bază de tabel nominal.


    5. Înaintea meciului
    Echipele şi persoanele desemnate de către structura sportivă care organizează competiţia vor ajunge la sala unde se va desfăşa meciul la ore diferite, pentru a evita aglomeraţia.
    Jucătorii se vor prezenta la sala de joc echipaţi şi pregătiţi pentru încălzire/meci. Accesul la vestiare este interzis. Fiecare echipă va avea acces la câte una/două toalete proprii.
    Fiecare jucător/oficial din echipă va veni la sală cu rucsacul propriu, pentru depozitarea echipamentului/materialelor necesar/necesare.
    Şedinţele tehnico-tactice ale echipelor nu se vor ţine la sala de joc. Acestea se vor programa înainte ca fiecare echipă să ajungă la sală, în spaţiu deschis sau în săli/incinte din cadrul spaţiului de cazare, unde se poate păstra distanţa de minimum 2 m între componenţii echipei.
    Jucătorii celor două echipe şi arbitrii principali nu vor ieşi în acelaşi timp la încălzire şi vor evita orice contact direct cu adversarii/arbitrii pe toată durata încălzirii. Salutul echipelor de la centrul terenului se va realiza păstrând distanţa de minimum 2 m între participanţi. Nu se va realiza prezentarea la centru a echipelor.

    6. În timpul meciului
    Materialele sportive se vor dezinfecta ori de câte ori este posibil. Este obligatoriu ca fiecare component al echipei să aibă recipient propriu pentru băutura hidratantă/energizantă. Jucătorii şi arbitrii vor păstra distanţa de siguranţă de minimum 2 m pe perioada când jocul este întrerupt.

    7. După meci
    După fluierul de final al jocului, reprezentanţii echipelor vor merge direct la autocar, de unde se vor deplasa spre locul de cazare. La ieşirea din sală se vor dezinfecta din nou mâinile cu soluţia din recipientele aflate la intrarea în sală. În pauzele dintre jocuri se va realiza dezinfectarea toaletelor şi a spaţiilor comune (hol intrare, suprafaţă de joc, masă oficială, bănci de rezervă).


    F. Proceduri în cazul apariţiei unei suspiciuni de infectare cu SARS-CoV-2 în centrul de pregătire
    În cazul în care o persoană care participă la activitatea de antrenament sau la competiţie este suspectă/confirmată cu COVID-19, se informează imediat direcţia de sănătate publică pe raza căreia s-a produs incidentul şi se urmează întocmai instrucţiunile primite de la autorităţile sanitare.
    În continuare, se realizează operaţiuni de dezinfecţie a încăperilor respective de către unităţi de dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare autorizate.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016