Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 11 aprilie 2002  de organizare si functionare al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie si Imunologie Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 11 aprilie 2002 de organizare si functionare al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie si Imunologie "Cantacuzino"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 320 din 15 mai 2002

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie "Cantacuzino", denumit în continuare institut, este persoana juridicã romana aflatã în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, care funcţioneazã conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizãrii şi finanţãrii activitãţii de cercetare-dezvoltare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificãrile ulterioare, şi prezentului regulament.
ART. 2
(1) Institutul are structura organizatoricã cuprinsã în anexa nr. 1 la Hotãrârea Guvernului nr. 352 din 11 aprilie 2002.
(2) Institutul are în cadrul structurii sale organizatorice subunitati, staţiuni fãrã personalitate juridicã, necesare realizãrii obiectului de activitate. Acestea sunt: staţiunile BaneasaBucuresti, Ciorogarla-Darvari, judeţul Giurgiu, şi subunitatea Iaşi.
(3) Institutul poate infiinta în cadrul structurii sale şi alte subunitati fãrã personalitate juridicã, necesare realizãrii obiectului sau de activitate. Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor în cadrul institutului şi cu terţii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare.

CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate

ART. 3
Institutul este înfiinţat în scopul desfãşurãrii activitãţii de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul microbiologiei şi imunologiei, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã şi ale Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare.
ART. 4
Obiectul de activitate al institutului cuprinde:
A. Cercetãri ştiinţifice în domeniul cauzelor şi mecanismelor de producere a infectiilor bacteriene, virale şi parazitare, precum şi în domeniul biologiei celulare şi moleculare, imunologiei, biotehnologiei şi geneticii microbiene, prin:
a) dezvoltarea studiilor teoretice în microbiologie şi imunologie, inclusiv în domeniul biologiei celulare, biotehnologiei şi geneticii moleculare;
b) studiul etiologiei şi patogeniei bolilor infectioase, parazitare şi imunitare, al mijloacelor specifice de diagnosticare, prevenire şi combatere a acestora;
c) studiul microorganismelor şi al rolului lor în procesele naturale, normale sau patologice, şi al reactiilor pe care le provoacã;
d) studierea bolilor transmisibile cu potenţial de larga propagare: tuberculoza, infectii acute respiratorii, hepatite virale, retrovirusuri, arbovirusuri, enterovirusuri etc.;
e) cercetãri în vederea elaborãrii şi evaluãrii de teste moleculare pentru diagnosticul modern microbiologic, imunologic şi imunochimic, inclusiv în scopuri epidemiologice;
f) studiul eficacitatii produselor biologice, precum şi al metodelor de profilaxie specifica bolilor infectioase;
g) studiul unor aspecte fundamentale de imunologie celulara şi umorala privind mecanismele imunomodulatoare; rolul receptorilor celulari şi al funcţiilor celulare prin mediatori; mecanisme moleculare şi celulare ale bolilor autoimune şi ale imunodeficientei;
h) supravegherea ecologica a populatiilor de insecte vectoare şi studiul unor agenţi biologici şi chimici de combatere;
i) studiul infectiilor parazitare cu implicaţii în sãnãtatea publica: cercetarea mecanismelor de patogenitate; elaborarea unor tehnici moderne de diagnostic; noi scheme de tratament şi profilaxie;
j) identificarea unor substanţe de origine bacteriana sau vegetala cu proprietãţi terapeutice;
k) cercetare-dezvoltare în domeniul biotehnologiei în vederea realizãrii unor produse biologice de uz medical;
l) elaborarea de strategii, studii de diagnoza şi prognoza privind dezvoltarea domeniilor ştiinţei şi tehnologiei;
m) cercetare aplicativa şi/sau dezvoltare tehnologicã pentru soluţionarea unor probleme concrete din domeniul sau de activitate, cu prioritate, la solicitarea unor beneficiari, prin contracte directe;
n) activitãţi de transfer tehnologic pentru rezultatele cercetãrii efectuate din domeniul propriu;
o) în cadrul obiectului sau de activitate colaboreazã şi la realizarea unor activitãţi de cercetare-dezvoltare privind apãrarea nationala.
B. Programul anual de asistenta tehnico-metodologicã şi activitãţi de sãnãtate publica, precum şi acordarea de servicii specializate:
a) asigurarea funcţiei de referinta în domeniul microbiologiei, acordarea de asistenta tehnica şi metodologicã unitãţilor de profil din reţeaua sanitarã, participarea la elaborarea, aplicarea şi evaluarea programelor de sãnãtate publica naţionale şi internaţionale în domeniile specifice activitãţii institutului, inclusiv prin acţiuni de instruire tehnico-metodologicã şi de evaluare a eficientei profesionale în unitãţile de profil din ţara;
b) promovarea afilierii unor centre naţionale de referinta la organizaţii şi organisme internaţionale;
c) acordarea de servicii de consultanţa tehnica şi metodologicã de specialitate solicitatã de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi de unitãţile sanitare din ţara, prin contracte sau convenţii;
d) intervenţii operative la solicitarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, în situaţii epidemiologice speciale, prin deplasarea de laboratoare şi specialişti în focare;
e) elaborarea unui sistem de evaluare a eficientei profesionale în unitãţile de profil din ţara şi implementarea tehnica a acestuia;
f) prestarea de servicii de laborator de specialitate pentru populaţie şi diverse unitãţi;
g) instruiri intensive de scurta durata în domeniul sau de activitate.
C. Formarea şi perfecţionarea de personal ştiinţific şi tehnic în domeniul microbiologiei, imunologiei şi epidemiologiei, prin:
a) organizarea anuala de cursuri teoretice şi practice de microbiologie, imunologie, cu participari naţionale şi internaţionale, cursanţi şi lectori;
b) organizarea de manifestãri ştiinţifice naţionale sau internaţionale în domeniul microbiologiei, epidemiologiei, imunologiei, biotehnologiei;
c) perfecţionarea personalului ştiinţific prin burse, stagii de schimb de experienta etc. în alte instituţii de profil din ţara şi din strãinãtate;
d) sprijinirea afilierii membrilor institutului la societãţi ştiinţifice naţionale şi internaţionale;
e) organizarea unui sistem complex de documentare ştiinţificã operativã-informatizata, inclusiv accesul la servicii de documentare-informare ştiinţificã internaţionale specializate.
D. Activitãţi de producţie:
a) producerea cu forte proprii şi/sau prin cooperare nationala şi internationala de preparate biologice profilactice şi terapeutice, reactivi biologici de diagnostic, reactivi imunochimici, medii bacteriologice şi pentru culturi celulare, dispozitive medicale, hrana granulata standardizata pentru animale de laborator şi comercializarea acestora în ţara şi în strãinãtate;
b) desfacerea direct cãtre populaţie de produse biologice, medicamente şi reactivi, medii şi dispozitive medicale;
c) creşterea, exploatarea şi comercializarea de animale de laborator destinate cercetãrii ştiinţifice, precum şi controlului de medicamente şi produse biologice administrabile omului;
d) efectuarea directa de activitãţi de import-export conform legii;
e) elaborarea de standarde referitoare la calitatea produselor şi serviciilor ce intra în sfera de activitate a institutului.
E. Activitãţi de editare şi tipãrire a publicaţiilor de specialitate:
a) Romanian Archives of Microbiology and Immunology;
b) Microbiologia - epidemiologia;
c) publicaţii metodologice şi tehnice de specialitate în domeniile de competenta ale institutului.
ART. 5
Pentru realizarea obiectului sau de activitate institutul are urmãtoarele atribuţii principale:
1. asigura orientarea activitãţii de cercetare ştiinţificã în funcţie de: nevoile sãnãtãţii publice, reieşite din studii proprii şi din programele abordate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei; nevoile de dezvoltare a institutului şi de aliniere la nivel ştiinţific mondial; programele naţionale de cercetare ale Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, Academiei Romane, Academiei de Ştiinţe Medicale;
2. încheie contracte de cercetare cu organisme naţionale şi internaţionale abilitate în acest sens, cu respectarea prevederilor legale;
3. iniţiazã şi încheie convenţii de cooperare ştiinţificã cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale în domeniul sau de activitate;
4. dirijeaza resursele umane şi materiale în vederea realizãrii obiectivelor de cercetare ştiinţificã stabilite pentru fiecare etapa;
5. asigura asistenta tehnica de profil, în vederea experimentarii şi aplicãrii tehnologiilor elaborate;
6. executa lucrãri de consultanţa tehnico-economicã pentru agenţii economici interesaţi, în domeniile specifice;
7. furnizeazã servicii ştiinţifice şi tehnologice agenţilor economici sau oricãror beneficiari interesaţi;
8. executa testare şi certificare de produse;
9. evalueaza periodic stadiul de realizare a programelor de cercetare întreprinse;
10. urmãreşte şi sprijinã din punct de vedere organizatoric şi material difuzarea rezultatelor ştiinţifice proprii în circuitul ştiinţific naţional şi internaţional;
11. asigura, conform prevederilor legale, protecţia rezultatelor ştiinţifice brevetabile;
12. asigura corelarea acţiunilor de specializare şi promovare a cadrelor proprii cu necesitãţile dezvoltãrii programelor de cercetare ale institutului;
13. promoveazã şi urmãreşte aplicarea şi fructificarea complexa a rezultatelor ştiinţifice;
14. pregãteşte, negociaza şi contracteazã cu reprezentanţii competenţi volumul producţiei;
15. fundamenteazã cheltuielile de producţie, negociaza şi stabileşte preţurile de livrare ale produselor;
16. asigura promovarea şi urmãrirea producţiei pentru satisfacerea nevoilor beneficiarilor;
17. asigura baza materialã şi condiţiile necesare pentru exploatarea corecta a biobazelor institutului;
18. stabileşte strategia de dezvoltare a producţiei de biopreparate, a instalaţiilor şi utilajelor din dotare, corelata cu programul de cercetare-dezvoltare propriu şi cu evoluţia previzibila; asigura baza materialã şi organizeazã în condiţiile legale realizarea de biopreparate şi testarea de laborator şi clinica a acestora;
19. iniţiazã şi încheie acţiuni de cooperare tehnica cu firme sau instituţii din ţara ori din strãinãtate în domeniul producţiei şi evaluãrii experimentale şi clinice de biopreparate;
20. asigura desfacerea produselor realizate cãtre beneficiarii contractelor, conform clauzelor contractuale şi prevederilor legale;
21. asigura direct cãtre populaţie şi alţi solicitanti desfacerea de produse biologice, medicamente, reactivi, medii, dispozitive medicale şi de animale de laborator;
22. asigura servicii medicale de profil (expertize, analize de laborator, autovaccinuri şi alte prestaţii de specialitate) cãtre populaţie şi alte instituţii sau unitãţi;
23. coordoneazã şi asigura realizarea tuturor lucrãrilor de întreţinere şi reparaţii ale aparaturii, instalaţiilor, utilajelor din dotare, în vederea menţinerii capacitãţii de cercetare, producţie, asistenta tehnica şi învãţãmânt, cu forte proprii sau cu terţi;
24. stabileşte şi rãspunde de aplicarea mãsurilor pentru protecţia produselor, a mediului înconjurãtor, precum şi protecţia şi securitatea muncii;
25. urmãreşte şi verifica modul de realizare a lucrãrilor de investiţii în vederea respectãrii proiectelor de execuţie şi asigura condiţiile de punere în funcţiune a noilor utilaje şi obiective;
26. pregãteşte executarea noilor obiective, retehnologizarea capacitãţilor existente, potrivit reglementãrilor legale;
27. realizeazã importul de: aparatura, utilaje, echipamente, tehnologii sau licenţe pentru retehnologizarea capacitãţilor existente ori pentru realizarea de noi linii tehnologice, chimicale şi reactivi, materiale consumabile, piese de schimb, tulpini de referinta, linii celulare şi animale de laborator;
28. asigura dezvoltarea aplicatiilor informatice în toate sectoarele de activitate, pentru decizii operative în domeniul organizatoric şi tehnico-economic, precum şi pentru susţinerea documentãrii şi cercetãrii ştiinţifice;
29. asigura respectarea disciplinei muncii, respectarea atribuţiilor de serviciu şi a prevederilor legale de cãtre întregul personal;
30. elaboreazã documentaţiile pentru obţinerea de credite şi de alte surse de finanţare, inclusiv pentru fond valutar;
31. realizeazã programarea şi executarea activitãţii economico-financiare, întocmirea proiectelor de bugete, analiza execuţiei acestora şi stabileşte destinaţia veniturilor conform legislaţiei în vigoare.

CAP. 3
Patrimoniul

ART. 6
(1) Activul patrimonial total al institutului, stabilit pe baza bilanţului încheiat la data de 31 decembrie 2001 şi care se actualizeazã potrivit reglementãrilor legale, este de 140.389.973 mii lei, din care patrimoniul propriu are o valoare de 125.628.157 mii lei.
(2) Activul şi pasivul Institutului "Cantacuzino" Bucureşti se preiau pe baza de protocol de predare-preluare de cãtre Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie "Cantacuzino", în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 7
(1) Institutul administreazã cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate publica, precum şi alte bunuri dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publica, precum şi cele dobândite se afla în administrarea institutului şi se evidenţiazã distinct în patrimoniul acestuia.
(2) Rezultatele cercetãrilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite cu titlu de proprietate, dacã prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistreazã în evidenta contabila a institutului, cu respectarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificãrile ulterioare.
(3) În exercitarea drepturilor sale institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, dupã caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizãrii acestora.
(4) Concesionarea sau închirierea unor subunitati, servicii ori activitãţi se poate face în condiţiile legii, cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi a Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.
(6) Rezultatele cercetãrilor, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, precum şi bunurile achiziţionate în vederea realizãrii acestora sunt bunuri proprii, dacã prin contract nu se prevede altfel.
(7) Concesionarea unor subunitati, servicii sau activitãţi se poate face numai în scopul stimulãrii transferului rezultatelor activitãţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale şi cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi a Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.

CAP. 4
Structura organizatoricã şi funcţionalã

ART. 8
Institutul poate avea în structura subunitati fãrã personalitate juridicã, secţii, laboratoare, servicii, birouri, compartimente şi alte structuri organizatorice necesare realizãrii obiectului sau de activitate.
ART. 9
(1) Modificãrile în structura organizatoricã şi funcţionalã a institutului se propun de directorul general şi se aproba de consiliul de administraţie.
(2) Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunitatile sale aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului.
ART. 10
Conducãtorii subunitatilor din structura institutului rãspund în fata directorului general şi a consiliului de administraţie de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competentelor încredinţate de cãtre aceştia.

CAP. 5
Organele de conducere ale institutului

ART. 11
(1) Conducerea institutului este asigurata de cãtre:
a) consiliul de administraţie;
b) comitetul de direcţie;
c) directorul general.
(2) Organizarea activitãţii de cercetare ştiinţificã, coordonarea şi evaluarea periodicã a activitãţii ştiinţifice sunt asigurate de cãtre consiliul ştiinţific.
Consiliul de administraţie
ART. 12
Consiliul de administraţie al institutului este format din 11 membri numiţi pentru un mandat de 4 ani care poate fi reînnoit.
ART. 13
(1) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu:
a) directorul general - preşedinte;
b) un reprezentant al Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei;
c) un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
e) un reprezentant al Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale;
f) preşedintele consiliului ştiinţific.
(2) Consiliul de administraţie îşi desemneazã vicepreşedintele dintre membrii sãi.
(3) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie sunt specialişti din institut sau din afarã acestuia.
ART. 14
(1) Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei, cu avizul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, la propunerea conducatorului unitãţii de la care aceştia provin.
(2) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate în executarea mandatului se face de cãtre acelaşi organ care a fãcut numirea.
ART. 15
Membrii consiliului de administraţie sunt cetãţeni romani şi îşi pãstreazã calitatea de angajat la instituţia sau unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile ce deriva din aceasta calitate.
ART. 16
(1) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie:
a) cei care au suferit condamnãri;
b) cei care, personal ori soţul (sotia), copiii ori rudele pana la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la societãţile comerciale cu capital privat cu acelaşi profil ori cu care institutul se afla în relaţii economice directe.
(2) Una şi aceeaşi persoana nu poate face parte concomitent din mai mult de doua consilii de administraţie sau sa participe la societãţi comerciale cu care institutul întreţine relaţii economice sau are interese contrare.
ART. 17
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotãrãşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenta altor organe.
ART. 18
Remunerarea membrilor consiliului de administraţie pentru activitatea desfasurata în aceasta calitate se face potrivit legislaţiei în vigoare.
ART. 19
Consiliul de administraţie se întruneşte o data pe luna şi ori de câte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia fãcându-se de cãtre preşedinte sau la solicitarea a cel puţin o treime din numãrul membrilor consiliului de administraţie. Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de cãtre vicepreşedinte.
ART. 20
(1) Consiliul de administraţie îşi poate desfasura activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi. Dacã nu este îndeplinitã aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
(2) Hotãrârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumãtate plus unul din numãrul total al membrilor.
ART. 21
La şedinţele consiliului de administraţie este invitat şi reprezentantul sindicatului.
ART. 22
Pentru luarea unor decizii complexe consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate.
ART. 23
(1) Membrii consiliului de administraţie sunt rãspunzãtori, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.
(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luãrii unei decizii ce s-a dovedit pãgubitoare pentru institut nu rãspund dacã au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au comunicat în scris despre aceasta organului coordonator.
ART. 24
Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) avizeazã modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitati din structura acestuia, necesare realizãrii obiectului de activitate al institutului;
b) aproba propunerile consiliului ştiinţific, strategia şi programele de cercetare-dezvoltare ale institutului, de introducere a unor tehnologii noi de vârf, modernizarea celor existente, în concordanta cu strategia generalã în domeniul propriu;
c) propune Programul anual de cercetare-dezvoltare pe care îl înainteazã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
d) analizeazã şi avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care îl depune la Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei în vederea adoptãrii;
e) analizeazã, aproba sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeazã sa fie realizate de institut în conformitate cu programele de dezvoltare adoptate, finanţate din surse proprii, alocaţii de la buget, credite bancare;
f) analizeazã şi avizeazã bugetul de venituri şi cheltuieli al institutului şi îl depune la Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei în vederea aprobãrii prin hotãrâre a Guvernului, urmãrind încadrarea în limitele indicatorilor financiari şi a numãrului de personal;
g) rãspunde de modul de administrare a întregului patrimoniu, de integritatea acestuia şi de modul de utilizare a mijloacelor financiare ale unitãţii, potrivit legii;
h) propune, negociaza şi, dupã caz, stabileşte tarife pentru produsele, animalele şi prestaţiile sale, în conformitate cu dispoziţiile legii;
i) aproba utilizarea disponibilitãţilor în valuta, în condiţiile legii;
j) aproba volumul creditelor bancare şi stabileşte modul de rambursare a acestora, în condiţiile legii;
k) aproba modul de funcţionare a consiliului ştiinţific, ale cãrui componenta, constituire şi atribuţii se stabilesc în conformitate cu prevederile legale;
l) stabileşte salarizarea personalului în condiţiile legii;
m) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
n) aproba regulamentul de ordine interioarã privind respectarea statutului personalului, disciplina tehnologicã, protecţia şi securitatea muncii;
o) aproba organizarea şi funcţionarea subunitatilor componente ale institutului;
p) asigura legatura permanenta cu sindicatele din unitate şi cu reprezentanţii salariaţilor pentru rezolvarea operativã a problemelor ce apar, în scopul desfãşurãrii optime a activitãţilor institutului;
q) aproba orice alte hotãrâri şi dispune mãsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenta altor organe.
ART. 25
În primul trimestru al fiecãrui an consiliul de administraţie prezintã Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
Comitetul de direcţie
ART. 26
Conducerea operativã este asigurata de un comitet de direcţie compus din directorul general, directorii din structura institutului şi contabilul-şef.
ART. 27
Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
a) strategia propunerilor de dezvoltare a institutului;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) programul anual de producţie;
d) programul de investiţii;
e) sistemul de asigurare a calitãţii produselor biologice şi a activitãţilor de servicii de specialitate;
f) îndeplinirea sarcinilor ce revin institutului din contractele şi convenţiile de colaborare în domeniul cercetãrii, producţiei, acţiunilor de supraveghere a stãrii de sãnãtate;
g) bugetul de venituri şi cheltuieli.
ART. 28
Comitetul de direcţie are urmãtoarele atribuţii:
a) repartizeazã sarcinile profesionale şi economico-financiare pe unitãţi componente, asigurând realizarea activitãţilor;
b) organizeazã activitãţile institutului, asigura baza materialã din ţara şi din import în limita resurselor financiare, precum şi contractarea şi desfacerea producţiei;
c) stabileşte rãspunderile şi competentele pe niveluri ierarhice şi structuri organizatorice, precum şi relaţiile dintre acestea;
d) aplica mãsurile stabilite de consiliul de administraţie pentru paza bunurilor unitãţii, protecţia patrimoniului şi a datelor, respectarea ordinii şi disciplinei tehnologice şi ierarhic administrative;
e) stabileşte împuterniciri de reprezentare a unitãţii pentru fiecare dintre membrii comitetului de direcţie;
f) exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de directorul general al institutului, aprobate de consiliul de administraţie.
ART. 29
Comitetul de direcţie se întruneşte decadal sau ori de câte ori interesele institutului o impun.
Directorul general
ART. 30
Conducerea executivã a institutului este asigurata de directorul general numit prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei, potrivit reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 31
Directorul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) reprezintã institutul în relaţiile cu organele statului, precum şi cu persoanele fizice sau juridice;
b) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul institutului şi a salariilor personalului din institut, împreunã cu comitetul de direcţie; aproba salariile rezultate din negocierea directa;
c) angajeazã prin semnatura unitatea în relaţiile cu terţii, în limita competentelor aprobate de consiliul de administraţie şi prin regulamentul de funcţionare;
d) aproba angajarea şi desfacerea contractului individual de munca al salariaţilor institutului în condiţiile prevãzute de lege;
e) aproba normele privind disciplina tehnologicã şi administrativã din unitate;
f) emite deciziile de recuperare a pagubelor aduse unitãţii, în conformitate cu prevederile legale;
g) numeşte şi revoca conducãtorii unitãţilor şi subunitatilor din structura institutului;
h) premiaza sau sancţioneazã personalul din unitãţi, la propunerea sefilor locurilor de munca;
i) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile de cercetator ştiinţific şi cercetator ştiinţific principal gradele I, II şi III, la propunerea consiliului ştiinţific;
j) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator tertiar de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile <>art. 21 din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 32
Organele de conducere ale institutului vor îndeplini şi alte atribuţii stabilite prin actele normative.
Consiliul ştiinţific
ART. 33
(1) Orientarea, coordonarea şi evaluarea activitãţii de cercetare-dezvoltare a institutului sunt asigurate de consiliul ştiinţific, care este format din 15 membri, reprezentând toate domeniile ştiinţifice din cadrul acestuia. Din consiliul ştiinţific fac parte şi 6 specialişti în domeniu din alte instituţii din ţara sau din strãinãtate.
(2) Consiliul ştiinţific este alcãtuit din cercetãtori cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din învãţãmântul superior, salariaţi ai institutului sau din afarã acestuia, aleşi pe o perioada de 4 ani prin vot secret de cãtre cadrele cu studii superioare din institut sau numiţi de comitetul de direcţie.
(3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte aleşi pe o perioada de 4 ani prin vot secret de cãtre membrii consiliului ştiinţific.
(4) Consiliul ştiinţific se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu regulamentul propriu.
ART. 34
Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt urmãtoarele:
a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitãţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul propriu de activitate şi potrivit Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare;
b) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã;
c) examineazã şi avizeazã proiectele de cercetare ştiinţificã, precum şi realizarea acestora;
d) avizeazã hotãrârile care implica politica de cercetare a institutului şi a ramurii de cercetare-dezvoltare;
e) propune mãsuri pentru perfecţionarea profesionalã şi pentru încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare;
g) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursurilor pentru funcţiile de cercetator ştiinţific, cercetator ştiinţific principal gradele I, II şi III;
h) organizeazã acţiuni cu caracter ştiinţific;
i) avizeazã acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;
j) avizeazã acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în strãinãtate;
k) avizeazã acordarea de premii ştiinţifice.

CAP. 6
Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia.
Relaţii financiare

ART. 35
(1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierdere, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Bilanţul contabil anual se avizeazã de cãtre consiliul de administraţie al institutului, se supune spre aprobare Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, se transmite Ministerului Finanţelor Publice şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 36
(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin bugetul de venituri şi cheltuieli pentru fiecare exerciţiu financiar.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de Guvern, la propunerea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale.
ART. 37
Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
ART. 38
Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementãrilor cuprinse în contractele colective de munca, în limita fondului total destinat plãţii salariilor, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli stabilit, potrivit legii.
ART. 39
(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care în cursul unui an resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu bãncile, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent.
(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se poate face cu aprobarea Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 40
(1) Institutul hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã sa fie realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuandu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenta prevederilor <>art. 11 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993 privind unele mãsuri pentru restructurarea activitãţii regiilor autonome, cu modificãrile ulterioare.
(2) În cazul investiţiilor, altele decât cele prevãzute la <>art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993 , cu modificãrile ulterioare, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o data cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli sa se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.
(3) Execuţia investiţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe baza de licitaţie publica, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.
(4) Contractele de credite mai mari de 500 milioane lei în vederea realizãrii de investiţii de natura celor prevãzute la alin. (1) şi (2) se încheie cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 41
(1) Institutul poate efectua operaţiuni de încasãri şi plati în lei prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutarã, stabilite prin actele normative în vigoare.
(2) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasãri şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitãţile bancare specializate, cu sediul în România.
ART. 42
Institutul îşi va organiza auditul intern şi controlul financiar preventiv în baza <>Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind auditul intern şi controlul financiar preventiv, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. 7
Reglementarea litigiilor

ART. 43
Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecata romane competente, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare.

CAP. 8
Relaţii comerciale

ART. 44
Preţurile şi tarifele pentru produsele şi prestaţiile executate de institut se supun legilor şi reglementãrilor privind preţurile.
ART. 45
Relaţiile comerciale pentru desfacerea producţiei proprii cãtre persoane juridice se desfãşoarã pe baza de contracte încheiate cu beneficiarii, potrivit reglementãrilor legale.

CAP. 9
Dispoziţii finale

ART. 46
(1) Prezentul regulament se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la activitatea institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare.
(2) Modificãrile şi completãrile regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu avizul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei.
ART. 47
Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.




────────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016