Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 10 octombrie 2002  de organizare si functionare al Autoritatii Navale Romane    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 10 octombrie 2002 de organizare si functionare al Autoritatii Navale Romane

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 784 din 29 octombrie 2002
CAP. 1
Prevederi generale

ART. 1
Autoritatea Navala Romana este organizatã şi funcţioneazã potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/1997 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 412/2002 .
ART. 2
Autoritatea Navala Romana este instituţie publica cu personalitate juridicã, cu finanţare extrabugetara, în subordinea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, şi îşi desfãşoarã activitatea pe baza prezentului regulament şi a legislaţiei în vigoare.
ART. 3
Autoritatea Navala Romana, denumita în continuare ANR, are sediul în municipiul Constanta, Incinta Port Constanta nr. 1, judeţul Constanta.

CAP. 2
Atribuţii

ART. 4
ANR are urmãtoarele atribuţii principale:
A. aducerea la îndeplinire a obligaţiilor ce revin statului din acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte, privind domeniul de activitate al ANR;
B. inspecţia, controlul şi supravegherea navigaţiei:
1. efectueazã supravegherea navigaţiei, controlul şi dirijarea traficului de nave în apele naţionale navigabile şi în porturile româneşti;
2. efectueazã inspecţia şi controlul navelor, indiferent de pavilionul acestora, în apele naţionale navigabile şi în porturile româneşti, privind respectarea prevederilor legale naţionale în domeniu şi ale acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte;
3. exercita inspecţia de stat privind respectarea reglementãrilor interne şi internaţionale privind transporturile navale şi în special cele privind transportul mãrfurilor periculoase;
4. instituie dispozitivele de separare a traficului şi pasele obligatorii de intrare-ieşire a navelor din porturi;
5. propune limitele radelor portuare şi ale zonelor de ancoraj;
6. aproba intrarea/ieşirea şi miscarea navelor în porturi;
7. propune, nominal şi pe porţiuni, apele navigabile ale României;
8. face propuneri privind regulile de navigaţie în marea teritorialã, în apele interioare şi în porturile româneşti, în conformitate cu reglementãrile naţionale şi cu acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte;
9. stabileşte necesitatea instalãrii sau suprimãrii semnalelor de navigaţie, dispune amplasarea dispozitivelor de semnalizare în apele naţionale navigabile şi controleazã funcţionarea acestora;
10. aproba efectuarea de operaţiuni portuare în locuri situate în afarã limitelor porturilor;
11. supravegheazã respectarea de cãtre nave a regimului juridic al apelor maritime interioare, al marii teritoriale, al zonei contigue şi al zonei economice exclusive, în limita competentelor conferite prin lege, acordand, dupã caz, autorizaţiile necesare;
12. ia mãsurile ce se impun în situaţii de pericol, elaboreazã norme pentru prevenirea lor şi face propuneri pentru completarea reglementãrilor existente;
13. efectueazã inspecţia şi formalitãţile de sosire/plecare a navelor, conform prevederilor legale în vigoare, eliberand acceptele sau permisele prevãzute de lege;
14. autorizeaza agenţii economici care desfãşoarã activitãţi de transport naval în apele naţionale navigabile şi în porturi;
15. face propuneri privind zonele în care pilotajul navelor este obligatoriu, precum şi regulile de pilotaj şi remorcaj;
16. aproba organizarea parcurilor reci şi a iernaticelor;
17. dispune închiderea porturilor, atunci când condiţiile de siguranta a navigaţiei o impun;
18. emite avize cãtre navigatori;
19. stabileşte personalul minim de siguranta pentru navele sub pavilion roman şi elibereazã certificatul pentru echipajul minim de siguranta;
20. supravegheazã şi controleazã din punct de vedere al siguranţei navigaţiei activitãţile de pilotaj, remorcaj şi de legare/dezlegare a navelor în porturi;
21. controleazã şi supravegheazã din punct de vedere al siguranţei navigaţiei activitatea de salvamar, de agrement nautic, de pescuit industrial şi sportiv;
22. avizeazã lucrãrile ce se executa în apele naţionale navigabile şi în zonele maritime şi fluviale;
C. controlul statului pavilionului şi controlul statului portului:
1. efectueazã controlul statului pavilionului la navele care arboreaza pavilionul roman;
2. efectueazã controlul statului portului la navele care arboreaza pavilionul altor state şi care se afla în apele naţionale navigabile şi în porturile româneşti;
D. elaborarea, avizarea şi, dupã caz, supunerea spre aprobare Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei a proiectelor de acte normative şi normelor obligatorii privind:
1. construcţia, întreţinerea şi repararea navelor;
2. navigaţia în apele naţionale navigabile;
3. siguranta navigaţiei în porturi sau pe cai ori canale navigabile;
4. atestarea, certificarea şi brevetarea personalului navigant;
5. regulamentele serviciului la bordul navelor, structura, ierarhia şi atribuţiile funcţiilor la bordul navelor;
6. aplicarea sau implementarea acordurilor şi convenţiilor internaţionale din domeniul navigaţiei civile la care România este parte;
7. orice alte reglementãri necesare aducerii la îndeplinire a atribuţiilor ANR;
E. coordonarea activitãţilor de asistenta, cãutare şi salvare în apele naţionale navigabile şi a acţiunilor în caz de calamitati naturale şi sinistru naval:
1. organizeazã sistemul de asistenta, cãutare şi salvare în apele naţionale navigabile, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
2. elaboreazã planurile de acţiune de cãutare şi salvare;
3. coordoneazã activitãţile de cãutare şi salvare de vieţi omeneşti, a navelor sau oricãror alte bunuri şi a aeronavelor aflate în pericol pe mare şi în apele naţionale navigabile ale României;
4. întocmeşte actul de confirmare şi aproba, în condiţiile legii, titlul executoriu pentru cheltuielile efectuate cu salvarea navei, precum şi cu scoaterea, paza şi administrarea bunurilor salvate şi curatarea fundului şi luciului apei;
5. participa, în caz de calamitati naturale, împreunã cu alte organe şi organisme naţionale şi internaţionale, la înlãturarea efectelor acestora, coordoneazã activitãţile de intervenţie specifice şi ia mãsurile ce se impun în situaţii de pericol;
F. protecţia apelor navigabile impotriva poluarii de cãtre nave:
1. organizeazã sistemul de prevenire, combatere şi limitare a consecinţelor poluarii pe mare şi pe apele interioare navigabile;
2. coordoneazã activitãţile de prevenire, combatere şi limitare a consecinţelor poluarii apelor de cãtre nave aflate în apele naţionale navigabile şi coordoneazã acţiunile de intervenţie pentru depoluare;
3. întocmeşte actul de confirmare şi aproba titlul executoriu pentru cheltuielile efectuate cu depoluarea, în condiţiile legii;
4. controleazã modul de predare de cãtre nave a reziduurilor la instalaţiile destinate acestui scop;
G. sancţionarea contravenţiilor, cercetarea evenimentelor şi accidentelor de navigaţie:
1. cerceteazã evenimentele şi accidentele de navigaţie în care sunt implicate navele în apele naţionale navigabile ale României, indiferent de pavilionul acestora, precum şi acelea în care sunt implicate navele sub pavilion roman în marea libera;
2. încuviinţeazã expertizele navale, cu excepţia celor dispuse de instanţele judecãtoreşti sau de organele de urmãrire penalã, şi efectueazã, la cerere sau din oficiu, constatãri privind nava, incarcatura şi instalaţiile portuare;
3. aplica sancţiuni contravenţionale persoanelor care incalca prevederile legale privind navigaţia civilã şi poluarea apelor naţionale navigabile de cãtre nave, dacã faptele acestora nu întrunesc elementele constitutive ale unei infracţiuni, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
H. înmatricularea şi evidenta navelor sub pavilion roman:
1. acorda dreptul de arborare a pavilionului roman, dispune prelungirea, suspendarea sau retragerea acestui drept şi elibereazã actele de naţionalitate navelor care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului roman;
2. elibereazã permisul provizoriu de arborare a pavilionului roman, dispune prelungirea, suspendarea sau retragerea acestui drept;
3. efectueazã înmatricularea şi tine evidenta navelor care arboreaza pavilionul roman, precum şi a navelor aflate în construcţie în România;
4. transcrie constituirea, transmiterea sau stingerea drepturilor reale asupra navelor care arboreaza pavilionul roman, precum şi asupra navelor aflate în construcţie;
5. efectueazã scoaterea din evidenta a navelor, la cerere sau din oficiu, atunci când navele nu mai întrunesc condiţiile de arborare a pavilionului roman;
I. evidenta, atestarea şi brevetarea personalului navigant:
1. organizeazã sesiuni de examene pentru atestarea personalului navigant şi pentru obţinerea de cãtre acesta a brevetelor şi a certificatelor de capacitate;
2. acorda, reconfirma, suspenda şi anuleazã brevetele, certificatele de capacitate, atestatele şi certificatele de conformitate personalului navigant roman;
3. efectueazã înmatricularea şi tine evidenta personalului navigant roman;
4. elibereazã carnetul de marinar, prelungeşte valabilitatea acestuia şi efectueazã operaţiunile de imbarcare/debarcare a personalului navigant;
5. autorizeaza societãţile comerciale care desfãşoarã activitãţi de recrutare şi plasare a personalului navigant maritim şi fluvial roman pentru angajare pe nave care arboreaza pavilionul roman sau strãin;
6. stabileşte modul de recrutare, şcolarizare şi brevetare a piloţilor;
7. aproba programele de pregãtire şi perfecţionare a personalului navigant pentru centrele de pregãtire şi perfecţionare în domeniu;
8. avizeazã programele de pregãtire de specialitate ale instituţiilor de învãţãmânt care pregãtesc personal navigant pentru navigaţia maritima şi fluviala;
J. supravegherea tehnica, clasificarea şi certificarea navelor:
1. certifica şi monitorizeazã conformitatea navelor care arboreaza pavilionul roman şi a echipamentelor navelor cu normele tehnice naţionale şi cu prevederile convenţiilor internaţionale la care România este parte;
2. certifica conformitatea companiilor care opereazã nave ce arboreaza pavilionul roman de navigaţie maritima cu prevederile convenţiilor internaţionale la care România este parte;
3. asigura supravegherea tehnica privind clasificarea şi certificarea siguranţei construcţiei navelor care arboreaza pavilionul roman, în conformitate cu normele tehnice obligatorii de construcţie emise de cãtre Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei sau agreate de acesta;
4. efectueazã supravegherea tehnica a lucrãrilor de construcţie a navelor care urmeazã sa arboreze pavilionul roman şi efectueazã certificarea materialelor şi a echipamentelor utilizate la construcţia acestora;
5. asigura supravegherea tehnica şi certificarea în timpul repararii, transformarii şi modernizãrii navelor;
6. efectueazã supravegherea tehnica şi certificarea în timpul construcţiei, reparaţiilor şi exploatãrii containerelor, precum şi a materialelor şi componentelor pentru acestea, în conformitate cu prevederile acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte şi cu normele tehnice proprii;
7. asigura supravegherea tehnica şi eliberarea certificatelor şi documentelor necesare pentru navele care arboreaza pavilionul roman, prin care se atesta respectarea cerinţelor din convenţiile şi reglementãrile internaţionale la care România este parte, privind siguranta navelor şi navigaţiei, ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, integritatea mãrfurilor transportate, prevenirea poluarii;
8. elibereazã certificate de tonaj navelor care arboreaza pavilionul roman;
9. elaboreazã şi perfectioneaza periodic normele tehnice naţionale pentru construcţia navelor maritime, navelor de navigaţie interioarã şi platformelor de foraj marin, normele tehnice naţionale pentru construcţia containerelor, normele tehnice naţionale privind construcţia şi echiparea navelor în scopul prevenirii poluarii mediului, normele tehnice naţionale conform convenţiilor şi reglementãrilor internaţionale aplicabile navelor, echipamentelor şi instalaţiilor navale, precum şi prevederile complementare normelor tehnice naţionale menţionate;
10. analizeazã şi aproba documentaţiile tehnice şi de execuţie pentru construcţia, repararea, transformarea şi modernizarea navelor, platformelor de foraj, containerelor, precum şi a materialelor şi echipamentelor destinate acestora, pentru care se asigura supravegherea tehnica şi certificarea în conformitate cu normele tehnice naţionale mai sus menţionate;
11. verifica şi atesta capabilitatea tehnica a laboratoarelor şi a agenţilor economici pentru executarea de lucrãri în domeniul naval, în concordanta cu normele tehnice naţionale şi, respectiv, cu standardele privind asigurarea calitãţii;
12. certifica sistemele pentru asigurarea calitãţii diferiţilor agenţi economici;
13. inspecteaza, în vederea certificãrii, sistemele de management privind operarea în siguranta a navelor şi prevenirea poluarii mediului;
14. asigura, la cerere, supravegherea tehnica pentru conformitate cu documentaţiile de execuţie a materialelor, echipamentelor, instalaţiilor şi construcţiilor metalice pentru utilizãri în alte domenii decât cel naval, precum şi efectuarea de alte prestaţii specifice domeniilor de specializare ale personalului la solicitarea beneficiarilor interni şi strãini;
K. alte atribuţii:
1. reprezintã statul roman în organisme internaţionale din domeniul transporturilor navale, pe baza de mandat acordat în condiţiile legii;
2. îndeplineşte orice atribuţii specifice stabilite prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.

CAP. 3
Patrimoniul

ART. 5
Patrimoniul ANR este în valoare de 147.290.740.532 lei şi se constituie prin preluarea patrimoniului Inspectoratului Navigaţiei Civile - I.N.C. şi patrimoniului Regiei Autonome "Registrul Naval Roman" în conformitate cu balantele de verificare şi situaţiile financiare întocmite de cele doua persoane juridice la data de 30 septembrie 2002.

CAP. 4
Structura organizatoricã

ART. 6
(1) ANR are în structura sa organizatoricã aparatul propriu central şi organele teritoriale operative.
(2) Aparatul propriu central este constituit din departamente, direcţii, servicii, birouri şi laboratoare de specialitate.
(3) Organele teritoriale operative sunt subunitati fãrã personalitate juridicã, în subordinea ANR, care îşi desfãşoarã activitatea în teritoriu, constituite din capitanii de port şi inspectorate tehnice.
(4) Structura organizatoricã a ANR se aproba prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei, la propunerea Consiliului de conducere al ANR.
(5) Zonele de jurisdicţie ale organelor teritoriale operative se stabilesc de cãtre directorul general şi se aproba de cãtre Consiliul de conducere al ANR.

CAP. 5
Organele de conducere

ART. 7
Conducerea ANR este asigurata de cãtre un consiliu de conducere compus din 11 persoane, condus de un preşedinte care este şi directorul general al ANR.
ART. 8
Directorul general şi membrii Consiliului de conducere al ANR sunt numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
ART. 9
Salariul şi celelalte drepturi salariale ale directorului general, precum şi indemnizaţiile membrilor consiliului de conducere se stabilesc prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
ART. 10
Consiliul de conducere îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare.
ART. 11
Consiliul de conducere are urmãtoarele atribuţii şi competente:
a) aproba regulamentul propriu de organizare şi funcţionare;
b) aproba regulamentul de ordine interioarã şi statutul personalului ANR;
c) aproba strategia de dezvoltare a ANR;
d) propune spre aprobare Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei structura organizatoricã a ANR sau modificarea acesteia;
e) aproba structura organizatoricã a organelor teritoriale operative;
f) aproba statul de funcţii al ANR;
g) avizeazã raportul anual de activitate, întocmit de conducerea executivã a ANR, care este supus spre aprobare conducerii Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei;
h) avizeazã programele de investiţii ce urmeazã sa fie realizate şi stabileşte sursele proprii de finanţare, în limitele legii, şi le prezintã spre aprobare Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei;
i) numeşte şi revoca directorii ANR, în condiţiile legii;
j) analizeazã clauzele contractului colectiv de munca, negociat, în condiţiile legii;
k) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli cu acordul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, în condiţiile legii, şi asigura execuţia acestuia;
l) aproba sau propune spre aprobare, dupã caz, investiţiile ce urmeazã sa se realizeze de cãtre ANR, în condiţiile legii;
m) aproba modalitãţile de finanţare a dotãrii cu echipamente, inclusiv prin credite şi/sau împrumuturi contractate de stat sau cu garanţia statului, pe care le poate derula în condiţiile legii;
n) avizeazã şi supune spre aprobare Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei tarifele pentru prestãrile de servicii;
o) aproba raportul trimestrial al ANR privind activitatea desfasurata şi stabileşte mãsuri pentru continuarea activitãţii în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;
p) aproba rapoartele periodice ale compartimentelor de control din cadrul ANR;
q) aproba închirierea de clãdiri, spaţii, terenuri şi alte bunuri;
r) aproba scoaterea din funcţiune şi valorificarea, în condiţiile legii, a bunurilor din patrimoniul ANR;
s) exercita orice atribuţii care îi revin din prevederile legale, din regulamentul sau de organizare şi funcţionare şi din dispoziţiile Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.
ART. 12
Pentru luarea unor decizii Consiliul de conducere al ANR poate atrage în activitatea sa consilieri şi consultanţi de specialitate, care pot fi remuneraţi în condiţiile legii.
ART. 13
(1) Consiliul de conducere al ANR se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la cererea preşedintelui sau a unei treimi din numãrul membrilor sãi.
(2) Şedinţa este prezidata de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de cãtre un membru al consiliului de conducere, delegat de preşedinte.
(3) Şedinţele consiliului de conducere se desfãşoarã în prezenta a cel puţin jumãtate plus unu dintre membrii consiliului.
(4) Hotãrârile Consiliului de conducere al ANR se iau cu majoritatea voturilor membrilor acestuia.
ART. 14
(1) Directorul general are urmãtoarele atribuţii şi competente:
a) asigura conducerea operativã a ANR;
b) reprezintã ANR în relaţiile cu terţii şi semneazã actele ce o angajeazã fata de aceştia, pe baza şi în limitele împuternicirilor date de consiliul de conducere şi ale celor conferite de legislaţia în vigoare;
c) propune structura organizatoricã a organelor teritoriale operative;
d) propune numirea, şi, dupã caz, revocarea directorilor ANR;
e) angajeazã şi, dupã caz, concediazã personalul de execuţie şi de conducere din cadrul ANR;
f) exercita orice atribuţii care îi revin conform prevederilor legale, regulamentului de organizare şi funcţionare, precum şi hotãrârilor consiliului de conducere.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale directorul general emite decizii.

CAP. 6
Bugetul de venituri şi cheltuieli

ART. 15
(1) ANR întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, în conformitate cu normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli al ANR se aproba de Consiliul de conducere al ANR cu acordul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, în condiţiile legii.
ART. 16
Soldurile anuale rezultate din execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al ANR rãmân la dispoziţia acesteia şi se folosesc în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie.
ART. 17
ANR poate realiza şi poate dispune de venituri şi de cheltuieli în valuta, în condiţiile prevãzute de actele normative în vigoare.

CAP. 7
Personalul ANR

ART. 18
(1) Criteriile şi condiţiile pentru încadrarea şi promovarea personalului se stabilesc prin contractul colectiv de munca.
(2) Funcţiile din cadrul ANR, care concura la siguranta navigaţiei, se stabilesc prin decizie a directorului general al ANR.
(3) Personalul ANR trebuie sa respecte prevederile regulamentului de ordine interioarã al ANR, aprobat de consiliul de conducere, precum şi ale celorlalte reglementãri legale în vigoare.
(4) Atribuţiile departamentelor, direcţiilor, serviciilor, birourilor şi laboratoarelor de specialitate, precum şi ale organelor teritoriale operative din cadrul ANR se stabilesc în conformitate cu structura organizatoricã, prin regulamentul de ordine interioarã, aprobat de consiliul de conducere.
(5) Atribuţiile şi rãspunderile individuale ale personalului ANR se stabilesc prin fişa postului, elaborata în baza regulamentului de ordine interioarã, şi se aproba de cãtre directorul general. Fişa postului este anexa la contractul individual de munca şi se semneazã de salariat şi de şeful ierarhic al acestuia.
(6) Personalul ANR poarta în timpul serviciului uniforma de serviciu, cu gradele şi însemnele specifice, sau, dupã caz, echipamentul de protecţie ori de lucru, care se atribuie în condiţiile legii.
(7) Forma, însemnele specifice, modul de acordare şi durata de folosinta a uniformelor, a echipamentelor de protecţie sau de lucru se aproba prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei, la propunerea Consiliului de conducere al ANR.
(8) Salarizarea personalului se face potrivit reglementãrilor stabilite pentru instituţiile publice finanţate integral din venituri extrabugetare. Drepturile de salarizare şi celelalte drepturi de personal se stabilesc prin contractul colectiv de munca.
(9) În executarea atribuţiilor de inspecţie, control şi supraveghere a navelor şi a navigaţiei, personalul ANR cu atribuţii în acest domeniu are drept de control pe toate mijloacele de transport naval, pe baza legitimatiei speciale emise şi în condiţiile stabilite de ANR.


ANEXA 1


NOTA C.T.C.E.
-------------
SIGLA Autoritãţii Navale Romane este prezentatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 784 din 29 octombrie 2002, pagina 14.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016