Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 10 mai 2006  de organizare si functionare a Comisiei privind determinarea oportunitatii proiectelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 10 mai 2006 de organizare si functionare a Comisiei privind determinarea oportunitatii proiectelor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 420 din 16 mai 2006
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Comisia privind determinarea oportunitãţii proiectelor, denumitã în continuare Comisia, este structura naţionalã, fãrã personalitate juridicã, cu rol decizional în selectarea şi aprobarea proiectelor propuse spre finanţare în cadrul Programului de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, denumit în continuare Program.
ART. 2
Comisia este organizatã şi funcţioneazã conform prezentului regulament.
ART. 3
(1) Comisia are în componenţa sa 9 membri: un preşedinte, 7 reprezentanţi ai Guvernului şi un reprezentant al Asociaţiei Comunelor din România.
(2) Membrii Comisiei sunt:
a) un reprezentant desemnat de ministrul de stat pentru coordonarea activitãţilor din domeniul economic;
b) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
c) un reprezentant al Ministerului Administraţiei şi Internelor;
d) un reprezentant al Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor;
e) un reprezentant al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
f) un reprezentant al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;
g) 2 reprezentanţi ai Cancelariei Primului-Ministru;
h) un reprezentant al Asociaţiei Comunelor din România.
(3) Reprezentanţii instituţiilor publice prevãzute la alin. (2) lit. b)-g) vor fi desemnaţi la nivel de secretar de stat.
(4) Înlocuirea unui membru al Comisiei se face de cãtre instituţia care l-a desemnat.
ART. 4
(1) Preşedintele Comisiei este unul dintre reprezentanţii Cancelariei Primului-Ministru, desemnat de primul-ministru.
(2) În caz de indisponibilitate, membrii Comisiei pot desemna prin mandat un înlocuitor din cadrul instituţiei pe care o reprezintã, cu drept de vot.
(3) Mandatul prevãzut la alin. (2) se transmite în scris Comisiei, pânã cel târziu în ziua şedinţei.
(4) Membrii Comisiei îşi exercitã atribuţiile cu titlu gratuit.
ART. 5
(1) Secretariatul Comisiei este format din specialişti din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(2) În cadrul Secretariatului Comisiei se va înfiinţa un Birou, care va funcţiona la Cancelaria Primului-Ministru.

CAP. II
Atribuţiile Comisiei

ART. 6
Comisia îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã, aprobã şi actualizeazã Ghidul de eligibilitate pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, denumit în continuare Ghid de eligibilitate, în conformitate cu obiectivele şi condiţiile Programului;
b) analizeazã, selecteazã şi aprobã cererile de finanţare adresate de cãtre titularul proiectului de investiţie, în baza criteriilor stabilite prin Ghidul de eligibilitate şi a rapoartelor întocmite de Secretariatul Comisiei şi de cãtre Birou;
c) formuleazã propuneri şi prioritãţi de proiecte, în conformitate cu obiectivele şi condiţiile Programului;
d) stabileşte mãsuri în vederea eliminãrii blocajelor ce pot apãrea în diferite faze ale realizãrii proiectelor aprobate şi aflate în curs de desfãşurare;
e) monitorizeazã, prin Secretariatul Comisiei, buna desfãşurare a proiectelor aprobate;
f) soluţioneazã sesizãrile privind derularea proiectelor.
ART. 7
Preşedintele Comisiei îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) convoacã, coordoneazã pregãtirea şi conduce şedinţele Comisiei;
b) semneazã hotãrârile Comisiei şi procesele-verbale ale şedinţelor;
c) reprezintã Comisia în relaţiile cu alte organisme.
ART. 8
Secretariatul Comisiei are urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte şi înregistreazã cererile de finanţare declarate conforme de cãtre Birou, împreunã cu documentaţia ataşatã;
b) analizeazã documentaţia primitã în conformitate cu prezentul regulament şi cu Ghidul de eligibilitate;
c) întocmeşte raportul de verificare a proiectelor;
d) transmite la termenele stabilite în prezentul regulament lista proiectelor analizate şi a rapoartelor de verificare;
e) la solicitarea Comisiei, analizeazã diferitele situaţii apãrute în teritoriu şi prezintã o notã scrisã acesteia;
f) monitorizeazã derularea Programului, în conformitate cu normele metodologice prevãzute în anexa nr. 1, fapt pentru care:
1. primeşte de la beneficiari raportãri trimestriale privind lucrãrile executate;
2. ţine evidenţa sinteticã a lucrãrilor executate;
3. verificã, prin sondaj şi la cerere, calitatea lucrãrilor, cu sprijinul Inspectoratului de Stat în Construcţii, precum şi realizarea stadiului fizic declarat;
4. transmite Comisiei raportãri trimestriale şi anuale privind stadiul fizic al derulãrii proiectelor, situaţia fondurilor alocate şi a sumelor decontate.
ART. 9
Biroul din cadrul Secretariatului Comisiei are urmãtoarele atribuţii:
a) transmite invitaţiile la şedinţele Comisiei;
b) pregãteşte documentele necesare şedinţelor Comisiei;
c) întocmeşte procesul-verbal al şedinţelor Comisiei şi transmite forma finalã a acestuia, semnatã de preşedinte, tuturor membrilor, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data la care a avut loc şedinţa;
d) constituie un registru de evidenţã a hotãrârilor Comisiei;
e) asigurã activitãţile de registraturã şi arhivare a documentelor destinate Comisiei;
f) primeşte şi înregistreazã mandatele scrise pentru delegarea de atribuţii, eliberate în condiţiile prezentului regulament;
g) primeşte şi înregistreazã în registru cererile de finanţare pentru proiectele din cadrul Programului şi verificã împreunã cu reprezentantul solicitantului dacã documentaţia pentru determinarea eligibilitãţii este conformã; întocmeşte fişa de verificare a conformitãţii;
h) transmite Secretariatului Comisiei, în termen de 10 zile de la primire şi înregistrare, cererile de finanţare declarate conforme împreunã cu documentaţia tehnico-economicã, în vederea analizãrii acestora;
i) primeşte de la Secretariatul Comisiei, în termen de 30 de zile de la înaintarea cãtre acesta, lista şi rapoartele pentru proiectele analizate;
j) asigurã informaţiile şi comunicarea cu potenţialii beneficiari;
k) întocmeşte lunar un raport de activitate pe care îl înainteazã Comisiei spre aprobare;
l) transmite Secretariatului Comisiei, dupã caz, sesizãrile primite privind derularea proiectelor, pentru analizare şi emiterea unui punct de vedere;
m) rãspunde la sesizãrile privind derularea proiectelor, aferente atribuţiilor;
n) analizeazã documentaţia primitã în conformitate cu prezentul regulament şi cu Ghidul de eligibilitate;
o) întocmeşte Raportul final de verificare a proiectelor, pe care îl înainteazã Comisiei.

CAP. III
Activitatea Comisiei

ART. 10
(1) Comisia îşi desfãşoarã activitatea în cadrul şedinţelor ordinare şi şedinţelor extraordinare.
(2) Şedinţele ordinare au loc trimestrial şi sunt convocate de cãtre preşedintele Comisiei.
(3) Şedinţele extraordinare ale Comisiei se pot organiza în cazuri deosebite, la solicitarea motivatã a preşedintelui.
ART. 11
(1) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor la şedinţele ordinare ale Comisiei se fac în scris de cãtre Birou, cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii şedinţei.
(2) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor la şedinţele extraordinare ale Comisiei se fac de cãtre Birou, cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii şedinţei.
(3) Invitaţiile la şedinţele Comisiei cuprind în mod obligatoriu ziua, ora şi locul desfãşurãrii, precum şi ordinea de zi.
ART. 12
(1) Şedinţele Comisiei se pot desfãşura numai în prezenţa majoritãţii membrilor acesteia.
(2) În cazul în care nu sunt întrunite condiţiile prevãzute la alin. (1), şedinţa se amânã, urmând sã fie convocatã Comisia pentru o nouã şedinţã în termen de 5 zile; şedinţa organizatã în urma unei amânãri este legal constituitã dacã participã cel puţin o treime din numãrul membrilor Comisiei.
(3) La sfârşitul fiecãrei şedinţe se stabileşte data viitoarei şedinţe ordinare a Comisiei.
ART. 13
(1) Hotãrârile Comisiei vor fi adoptate cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
(2) Hotãrârile adoptate şi semnate de cãtre preşedinte se comunicã, de drept, membrilor Comisiei de cãtre Birou.
ART. 14
(1) În funcţie de lucrãrile supuse dezbaterii, cu acordul preşedintelui Comisiei, la şedinţele acesteia pot lua parte, în calitate de invitat, şi alţi reprezentanţi ai Guvernului, ai autoritãţilor administraţiei publice locale, ai unor instituţii şi organizaţii implicate în Program.
(2) Participanţii la şedinţele Comisiei, alţii decât membrii sãi, nu au drept de vot. Aceştia au un rol consultativ şi pot face propuneri Comisiei, ce pot fi dezbãtute şi supuse la vot.
ART. 15
Pe baza hotãrârilor Comisiei, Cancelaria Primului-Ministru va elabora un proiect de hotãrâre a Guvernului cu lista proiectelor aprobate de Comisie în cadrul Programului, prin care se vor asigura autoritãţilor administraţiei publice locale fondurile necesare pentru realizarea proiectelor, în conformitate cu <>Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 16
Comisia va realiza evaluarea anualã a Programului.
ART. 17
În baza evaluãrii anuale se asigurã cadrul de decizie pentru primul-ministru şi autoritãţile administraţiei publice centrale, precum şi celelalte entitãţi implicate, în vederea îmbunãtãţirii şi actualizãrii anuale a Programului.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016