Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 10 iulie 2017  de organizare şi funcţionare a Comisiei de monitorizare şi a Echipei de gestionare a riscurilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 10 iulie 2017 de organizare şi funcţionare a Comisiei de monitorizare şi a Echipei de gestionare a riscurilor

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 550 din 12 iulie 2017

──────────
    Aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 84 din 10 iulie 2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 550 din 12 iulie 2017.
──────────

    CAP. I
    Organizarea Comisiei de monitorizare şi a Echipei de gestionare a riscurilor
    ART. 1
    (1) Pe lângă ministrul afacerilor interne funcţionează Comisia de monitorizare şi Echipa de gestionare a riscurilor, ca organe consultative.
    (2) Comisia de monitorizare adoptă recomandări în domeniul implementării şi dezvoltării sistemului de control intern managerial, care se supun deciziei ministrului.
    (3) Pentru dezvoltarea sistemului de control intern managerial, membrii Comisiei de monitorizare au responsabilităţi particularizate, stabilite prin intermediul programului de dezvoltare, precum şi prin politici, strategii şi măsuri dispuse de ordonatorul principal de credite.

    ART. 2
    Comisia de monitorizare are următoarea componenţă:
    a) preşedinte - secretarul general al MAI;
    b) membri - persoanele cu funcţie de conducere care compun Colegiul MAI, denumit în continuare Colegiu.


    ART. 3
    (1) Lucrările Comisiei de monitorizare se desfăşoară, de regulă, în cadrul şedinţelor Colegiului.
    (2) Pentru situaţii determinate de evenimente care pot afecta obiectivele sistemului de control intern managerial, în vederea adoptării unor măsuri speciale, Comisia de monitorizare se poate întruni în şedinţe operative. Cu această ocazie, pot fi convocaţi şi alţi conducători ai unităţilor aparatului central sau ai entităţilor publice subordonate MAI.

    ART. 4
    (1) Echipa de gestionare a riscurilor are următoarea componenţă:
    a) preşedinte - directorul general al Corpului de control al ministrului;
    b) membri - conducătorii compartimentelor funcţionale din cadrul entităţii publice sau înlocuitorii legali.

    (2) În lipsa persoanelor prevăzute la alin. (1), activitatea Echipei de gestionare a riscurilor poate fi realizată de către persoane desemnate responsabile de riscuri.

    ART. 5
    (1) Corpul de control al ministrului asigură secretariatul tehnic al Comisiei de monitorizare, atunci când activitatea acesteia se desfăşoară în şedinţe operative.
    (2) Corpul de control al ministrului asigură secretariatul tehnic al Echipei de gestionare a riscurilor.

    CAP. II
    Atribuţiile Comisiei de monitorizare, ale Echipei de gestionare a riscurilor şi ale Secretariatului tehnic
    ART. 6
    Preşedintele Comisiei de monitorizare propune activităţi pentru ordinea de zi şi organizează lucrările şedinţelor.

    ART. 7
    Comisia de monitorizare îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) propune obiective, acţiuni şi măsuri pentru dezvoltarea sistemului de control intern managerial, în concordanţă cu legislaţia în domeniu;
    b) analizează, avizează şi supune aprobării ministrului afacerilor interne programul de dezvoltare a sistemului de control intern managerial al entităţii publice;
    c) coordonează procesul de actualizare a obiectivelor şi activităţilor la care stabileşte indicatori de performanţă sau de rezultat;
    d) anual, analizează priorităţile de tratare a riscurilor prezentate de către preşedintele Echipei de gestionare a riscurilor, propune limitele de toleranţă la risc, responsabilităţi concrete şi termene de implementare a măsurilor de control al riscurilor identificate;
    e) anual, analizează monitorizarea performanţelor de la nivelul compartimentelor funcţionale;
    f) anual, analizează, în vederea promovării spre aprobare, informarea privind desfăşurarea procesului de gestionare a riscurilor, elaborată de Echipa de gestionare a riscurilor;
    g) urmăreşte realizarea obiectivelor asumate.


    ART. 8
    Preşedintele Echipei de gestionare a riscurilor îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) convoacă Echipa de gestionare a riscurilor în şedinţă de lucru;
    b) propune activităţi pentru ordinea de zi, organizează şi conduce lucrările şedinţelor şi dispune măsuri pentru elaborarea documentaţiei ce va fi promovată la nivelul Comisiei de monitorizare;
    c) asigură elaborarea informării privind desfăşurarea procesului de gestionare a riscurilor, pe care o susţine anual în cadrul Comisiei de monitorizare;
    d) solicită Direcţiei Generale Anticorupţie situaţia privind riscurile de corupţie la nivelul entităţii publice.


    ART. 9
    Echipa de gestionare a riscurilor îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) aplică procedura privind identificarea, analizarea, controlul şi tratarea riscurilor, elaborată de Corpul de control al ministrului;
    b) evaluează şi propune riscurile identificate la nivelul entităţii publice, pe care le înscrie în Registrul de riscuri;
    c) monitorizează modul de implementare a măsurilor de control al riscurilor, precum şi eficienţa acestora, la nivelul entităţii publice;
    d) elaborează rapoarte privind gestionarea riscurilor la nivelul entităţii publice;
    e) revizuieşte şi raportează periodic, la solicitarea preşedintelui Echipei de gestionare a riscurilor, situaţia privind implementarea măsurilor de control al riscurilor la nivelul entităţii publice.


    ART. 10
    Secretariatul tehnic al Comisiei de monitorizare îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) întocmeşte documentaţia privind convocarea Comisiei de monitorizare, pe care o supune aprobării preşedintelui, şi o diseminează membrilor;
    b) întocmeşte minuta şedinţei şi informează conducătorii entităţilor publice şi compartimentelor funcţionale vizate asupra deciziilor aprobate.


    ART. 11
    Secretariatul tehnic al Echipei de gestionare a riscurilor îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) întocmeşte documentaţia privind convocarea Echipei de gestionare a riscurilor;
    b) redactează minuta şedinţei Echipei de gestionare a riscurilor;
    c) întocmeşte şi actualizează Registrul de riscuri al entităţii publice ;
    d) întocmeşte şi actualizează planul de implementare a măsurilor de control al riscurilor la nivelul entităţii publice;
    e) anual, elaborează informarea privind desfăşurarea procesului de gestionare a riscurilor la nivelul entităţii publice, pe baza raportărilor de la nivelul compartimentelor funcţionale, în vederea analizării în cadrul Echipei de gestionare a riscurilor şi transmiterii, spre analiză şi aprobare, Comisiei de monitorizare.


    CAP. III
    Dispoziţii finale
    ART. 12
    Comunicarea informaţiilor necesare activităţii Comisiei de monitorizare şi Echipei de gestionare a riscurilor se realizează, de regulă, prin mijloace de comunicare electronică.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016