Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 10 iulie 2012  de organizare si functionare a birourilor si oficiilor electorale constituite la referendumul national pentru demiterea Presedintelui Romaniei din 29 iulie 2012    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 10 iulie 2012 de organizare si functionare a birourilor si oficiilor electorale constituite la referendumul national pentru demiterea Presedintelui Romaniei din 29 iulie 2012

EMITENT: BIROUL ELECTORAL CENTRAL - REFERENDUM NATIONAL PENTRU DEMITEREA PRESEDINTELUI ROMANIEI 29 IULIE 2012
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 496 din 19 iulie 2012

    ART. 1
    (1) Birourile şi oficiile electorale sunt alcătuite numai din cetăţeni cu drept de vot.
    (2) În îndeplinirea atribuţiilor ce le revin, membrii birourilor şi oficiilor electorale exercită o funcţie ce implică autoritatea de stat. Exercitarea corectă şi imparţială a funcţiei de membru al biroului sau oficiului electoral este obligatorie. Nerespectarea acestei obligaţii atrage răspunderea juridică, civilă sau penală, după caz.
    ART. 2
    Delegaţii partidelor politice în birourile şi oficiile electorale nu pot primi şi nu pot exercita alte însărcinări în afara celor prevăzute de lege.
    ART. 3
    Delegaţii partidelor politice în birourile şi oficiile electorale pot fi înlocuiţi la cererea celor care i-au propus, cu aprobarea biroului electoral ierarhic superior, până în preziua votării, iar în caz de deces, îmbolnăviri sau accidente, inclusiv în ziua alegerilor. Biroul sau oficiul electoral din care face parte delegatul ia act de înlocuirea reprezentantului.
    ART. 4
    (1) Birourile şi oficiile electorale lucrează legal în prezenţa majorităţii membrilor care le compun.
    (2) În sensul prezentului regulament, prin membri ai birourilor şi oficiilor electorale se înţelege şi preşedinţii acestora.
    ART. 5
    Şedinţele birourilor şi oficiilor electorale sunt conduse de preşedinţii acestora.
    ART. 6
    Prezenţa la şedinţe a membrilor birourilor şi oficiilor electorale este obligatorie. În cazuri justificate, preşedinţii birourilor şi oficiilor electorale pot aproba ca unii membri ai acestora să lipsească de la şedinţă.
    ART. 7
    (1) Convocarea membrilor birourilor şi oficiilor electorale în şedinţă se face telefonic sau prin orice alt mijloc, de regulă cu cel puţin 6 ore înainte, cu excepţia situaţiilor urgente, când se face de îndată, din dispoziţia preşedintelui, prin intermediul aparatului tehnic.
    (2) În convocare se precizează ora, motivul, locul de desfăşurare a şedinţei şi se comunică materialele ce sunt propuse a fi luate în discuţie.
    ART. 8
    (1) Proiectul ordinii de zi a şedinţei se propune de către preşedinte şi se aprobă cu votul majorităţii membrilor prezenţi.
    (2) Membrii biroului sau oficiului electoral pot face propuneri pentru completarea ordinii de zi sau pentru eliminarea unora dintre problemele înscrise în aceasta.
    (3) Propunerile de modificare a ordinii de zi se supun aprobării biroului sau oficiului electoral. Dacă acestea sunt aprobate, preşedintele este obligat să le supună dezbaterii.
    ART. 9
    (1) Propunerile se supun dezbaterii biroului sau oficiului electoral în ordinea în care acestea au fost înscrise pe ordinea de zi.
    (2) Schimbarea ordinii de dezbatere a problemelor înscrise pe ordinea de zi se poate face numai cu aprobarea membrilor biroului sau oficiului electoral, la propunerea preşedintelui sau a unuia dintre membri.
    ART. 10
    (1) Membrii biroului sau ai oficiului electoral pot participa la dezbateri în ordinea înscrierii la cuvânt şi numai după acordarea acestuia de către preşedinte.
    (2) În luările de cuvânt, membrii birourilor sau ai oficiilor electorale se limitează strict la problema pusă în discuţie.
    (3) Preşedintele poate limita sau retrage cuvântul acordat, în situaţia în care vorbitorul se abate de la subiectul aflat în discuţie. Dacă cel în cauză nu se supune, preşedintele poate suspenda şedinţa.
    ART. 11
    (1) În îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în soluţionarea întâmpinărilor şi contestaţiilor, birourile şi oficiile electorale adoptă hotărâri cu votul majorităţii membrilor prezenţi. Votul se exprimă deschis şi poate fi numai "pentru" sau "împotrivă".
    (2) În caz de egalitate de voturi, votul preşedintelui este hotărâtor.
    (3) Hotărârile se semnează de preşedinte şi de membri.
    (4) Lipsa semnăturilor unor membri nu influenţează valabilitatea hotărârii, dacă aceasta a fost adoptată în condiţiile alin. (1) şi cu respectarea dispoziţiilor art. 4.
    (5) Hotărârile se aduc la cunoştinţă publică, după caz, prin afişare la sediul birourilor şi oficiilor electorale, pe site-ul propriu, prin comunicare sau prin orice mijloc de publicitate.
    ART. 12
    (1) Birourile şi oficiile electorale sunt obligate să ţină evidenţa întâmpinărilor, contestaţiilor şi altor cereri privind referendumul, precum şi a hotărârilor adoptate.
    (2) După fiecare şedinţă, birourile şi oficiile electorale întocmesc un proces-verbal de şedinţă care se semnează de preşedinte şi persoana care l-a întocmit. Acesta poate fi consultat, la cerere, de către membrii biroului sau oficiului electoral.
    ART. 13
    (1) Durata programului zilnic de lucru cu publicul se afişează la sediile birourilor şi oficiilor electorale şi este respectată cu stricteţe. Acesta nu poate avea mai puţin de 6 ore şi trebuie fixat între orele 9,00-17,00.
    (2) În zilele în care se împlinesc termene privind activităţi care ţin de competenţa lor, birourile şi oficiile electorale îşi încheie programul de lucru cu publicul la ora 24,00.
    (3) În ziua votării, birourile şi oficiile electorale asigură permanenţa.
    ART. 14
    (1) În aplicarea prevederilor Legii nr. 3/2000, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în soluţionarea întâmpinărilor şi contestaţiilor pe care sunt competente să le soluţioneze, birourile electorale şi oficiile electorale adoptă hotărâri care sunt obligatorii pentru toate autorităţile, instituţiile publice, birourile electorale, organismele cu atribuţii în materia referendumului care funcţionează în raza lor teritorială de competenţă, de la data aducerii la cunoştinţă în şedinţă publică.
    (2) Biroul Electoral Central emite hotărâri în interpretarea legii, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (3) Hotărârile se semnează de preşedinte şi de membri. Lipsa semnăturilor unor membri nu influenţează valabilitatea hotărârii, dacă aceasta a fost adoptată în condiţiile art. 11 alin. (1) şi cu respectarea dispoziţiilor art. 4.
    (4) Biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate şi oficiile electorale de sector al municipiului Bucureşti îndeplinesc, în mod corespunzător, atribuţiile prevăzute de lege pentru birourile electorale de circumscripţie ale judeţelor şi al municipiului Bucureşti.
    ART. 15
    Biroul Electoral Central, birourile electorale de circumscripţie ale judeţelor şi al municipiului Bucureşti, biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate şi oficiile electorale îşi desemnează câte un purtător de cuvânt, prin votul majorităţii membrilor prezenţi, care este abilitat să asigure legătura acestora cu mass-media prin prezentarea comunicărilor oficiale.
    ART. 16
    Preşedintele Biroului Electoral Central, preşedinţii birourilor electorale de circumscripţie ale judeţelor şi al municipiului Bucureşti, biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate şi oficiilor electorale stabilesc care dintre problemele cu care acestea au fost sesizate sunt de natură a fi supuse dezbaterii biroului sau oficiului electoral şi rezolvate prin hotărâre.
    ART. 17
    Birourile şi oficiile electorale îşi încetează activitatea după publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a rezultatului referendumului, potrivit prevederilor legale.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016