Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 10 iulie 2003  de functionare a comisiei judetene de autorizare a operatorilor de transport public local de calatori    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 10 iulie 2003 de functionare a comisiei judetene de autorizare a operatorilor de transport public local de calatori

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 569 din 7 august 2003
ART. 1
Autorizarea operatorilor de transport public local de cãlãtori se face de cãtre o comisie de autorizare, care se organizeazã la nivelul fiecãrui judeţ şi al municipiului Bucureşti.
ART. 2
Comisia de autorizare este compusa din:
a) un reprezentant al prefectului, desemnat de cãtre acesta, care va fi şi preşedintele comisiei;
b) un reprezentant al direcţiei finanţelor publice judeţene, desemnat de conducãtorul instituţiei;
c) un reprezentant al inspectoratului judeţean de poliţie, desemnat de conducãtorul instituţiei;
d) un reprezentant al direcţiei pentru dialog, familie şi solidaritate socialã, desemnat de conducãtorul instituţiei;
e) un reprezentant la consiliului judeţean, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dupã caz, desemnat de preşedintele consiliului.
ART. 3
(1) Propunerile pentru desemnarea reprezentanţilor autoritãţilor prevãzute la art. 2 se fac de cãtre conducãtorii autoritãţilor publice respective la cererea prefectului, iar comisia de autorizare se constituie prin ordin al acestuia. Reprezentanţii desemnaţi nu vor fi numiţi în componenta comisiei de autorizare în caz de incompatibilitate. O persoana va fi consideratã incompatibilã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitatilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea coruptiei, cu modificãrile ulterioare, şi va fi înlocuitã din componenta comisiei de autorizare, inclusiv dacã este în relatie de rudenie pana la gradul 4 cu unul dintre operatorii autorizaţi sau se dovedeşte ca are interese în activitatea de transport public local de cãlãtori.
(2) Comisia de autorizare va avea ca organ tehnic de lucru un secretar, nominalizat din structura prefecturii prin acelaşi ordin. Secretarul comisiei nu are drept de vot, iar incompatibilitãţile sunt aceleaşi ca şi pentru reprezentanţii desemnaţi.
ART. 4
Comisia de autorizare lucreazã legal în prezenta preşedintelui şi a cel puţin doi membri, iar hotãrârile se iau cu majoritatea voturilor. În caz de paritate a voturilor, votul preşedintelui prevaleazã.
ART. 5
Comisia de autorizare are urmãtoarele atribuţii:
a) autorizeaza operatorii de transport public local de cãlãtori şi de transport public special local de cãlãtori;
b) suspenda temporar autorizaţia acordatã;
c) retrage autorizaţia acordatã;
d) rezolva reclamaţiile sau sesizãrile în legatura cu încetarea îndeplinirii unuia dintre criteriile de autorizare prevãzute la art. 9.
ART. 6
(1) Suspendarea temporarã a autorizaţiei se realizeazã pentru cazurile în care nu mai sunt îndeplinite criteriile pentru care aceasta a fost acordatã şi se aplica pentru maximum 3 luni, interval în care operatorul respectiv trebuie sa remedieze deficientele semnalate.
(2) Suspendarea temporarã a autorizaţiei nu impune întreruperea activitãţii operatorului respectiv şi se anuleazã din momentul constatãrii remedierii cauzelor care au stat la baza suspendãrii.
(3) Suspendarea temporarã se menţioneazã într-un registru special al comisiei de autorizare.
ART. 7
(1) Procedura de retragere a autorizaţiei se iniţiazã în urmãtoarele cazuri:
a) când, dupã 3 luni de la aplicarea suspendãrii temporare, aceasta nu a fost anulatã din cauze imputabile operatorului de transport;
b) când decizia anulãrii licenţei de transport sau a exemplarului de serviciu al acesteia, deţinute de operator, a rãmas definitiva;
c) când operatorul de transport autorizat nu a obţinut în localitatea respectiva nici un contract de concesiune a serviciului de transport public local de cãlãtori sau, dupã caz, nici un contract de prestare a serviciului de transport public special local de cãlãtori, timp de 2 ani de la momentul autorizãrii;
d) când operatorul de transport autorizat este declarat în procedura de închidere operationala sau de faliment.
(2) În cazurile stipulate la alin. (1) lit. a) şi b) comisia de autorizare anunta, dupã caz, intenţia de retragere a autorizaţiei autoritãţii administraţiei publice locale respective, care, din acest moment, este obligatã sa organizeze, în termen de 30 de zile, o noua licitaţie pentru concesionarea serviciului de transport public local de cãlãtori efectuat de operatorul respectiv.
(3) Autorizaţia se retrage în momentul în care noul operator de transport, câştigãtorul licitaţiei, preia efectuarea transportului public local respectiv.
ART. 8
Impotriva mãsurii de suspendare formala sau de retragere a autorizaţiei operatorul de transport poate face plângere, potrivit legii contenciosului administrativ, în termen de 15 zile de la comunicarea actului prin care s-a dispus mãsura.
ART. 9
Criteriile pe care trebuie sa le îndeplineascã un operator de transport pentru a primi autorizarea sa efectueze transport public local de cãlãtori sau transport public special local de cãlãtori sunt:
a) sa posede licenta de transport valabilã sau exemplarul de serviciu al unei licenţe de transport emise sau vizate, dupã caz, de agenţia Autoritãţii Rutiere Romane din judeţul respectiv;
b) sa posede licentele de execuţie valabile pentru vehiculele deţinute legal;
c) administratorul sau persoana desemnatã efectiv şi nemijlocit sa conducã activitatea nu trebuie sa aibã cazier judiciar;
d) sa nu aibã datorii fata de bugetele centrale şi locale, acumulate pe o perioada mai mare de 3 luni, în fiecare caz;
e) sa nu fi avut în ultimii 3 ani licenta de transport suspendatã sau anulatã;
f) sa detina licenta de execuţie pentru vehicul pentru cel puţin doua mijloace de transport active, adecvate transportului de persoane pentru traseele pe care le solicita.
ART. 10
Îndeplinirea criteriilor prevãzute la art. 9 de cãtre operatorul de transport asigura dreptul acestuia de a primi autorizaţia, care se elibereazã gratuit de cãtre comisia de autorizare.
ART. 11
Autorizaţia este valabilã numai pentru localitatea şi perioada pentru care este valabilã licenta de transport sau exemplarul de serviciu al acesteia, dupã caz.
ART. 12
(1) Autorizaţia reprezintã un document prin care comisia de autorizare atesta dreptul operatorului de transport de a presta serviciul de transport public local de cãlãtori sau de transport public special local de cãlãtori.
(2) Documentul se evidenţiazã în registrul comisiei de autorizare şi se elibereazã cu durata de valabilitate de 5 ani sau mai puţin, în cazuri justificate.
ART. 13
Comisia de autorizare verifica anual, gratuit, dacã criteriile prevãzute la art. 9 mai sunt îndeplinite, procedura care se consemneazã în registrul acesteia.
ART. 14
Autorizaţia se elibereazã solicitantului, dacã sunt îndeplinite criteriile de acordare, în maximum 30 de zile de la data solicitãrii.
ART. 15
Pierderea valabilitãţii sau anularea licenţei de transport ori a exemplarului de serviciu al acesteia atrage pierderea valabilitãţii autorizaţiei.
ART. 16
Suspendarea temporarã a licenţei de transport sau a exemplarului de serviciu al acesteia atrage suspendarea formala a autorizaţiei.
ART. 17
Agenţia Autoritãţii Rutiere Romane va anunta în scris comisia judeteana de autorizare în legatura cu suspendarea sau anularea licenţei de transport ori a exemplarului de serviciu al acesteia, detinuta de operatorul de transport, precum şi asupra suspendãrii sau anulãrii licenţelor de execuţie pentru vehicule.
ART. 18
Orice modificare nominalã justificatã a componentei comisiei de autorizare este de competenta prefectului.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016