Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 10 ianuarie 2012  de organizare a activitatilor cuprinse in calendarul activitatilor educative, scolare si extrascolare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 10 ianuarie 2012 de organizare a activitatilor cuprinse in calendarul activitatilor educative, scolare si extrascolare

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 69 din 27 ianuarie 2012

    CAP. I
    Cadru general

    ART. 1
    (1) Prezentul regulament este elaborat în conformitate cu prevederile art. 81 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu Recomandarea Consiliului Europei din 30 aprilie 2003, care menţioneazã direcţiile de acţiune referitoare la recunoaşterea statutului echivalent al activitãţii educative şcolare şi extraşcolare cu cel al educaţiei formale, din perspectiva contribuţiei egale la dezvoltarea personalitãţii copilului şi a integrãrii lui sociale.
    (2) Principiile în baza cãrora sunt organizate activitãţile educative şcolare şi extraşcolare sunt:
    a) recunoaşterea statutului activitãţii educative şcolare şi extraşcolare ca dimensiune a procesului de învãţare permanentã;
    b) recunoaşterea activitãţii educative extraşcolare ca parte esenţialã a educaţiei obligatorii;
    c) importanţa activitãţii educative şcolare şi extraşcolare pentru dezvoltarea sistemelor relaţionate de cunoştinţe, a abilitãţilor şi a competenţelor;
    d) contribuţia activitãţii educative extraşcolare pentru crearea condiţiilor egale/echitabile de acces la educaţie, pentru dezvoltarea deplinã a potenţialului personal şi reducerea inegalitãţii şi a excluziunii sociale;
    e) potenţialul activitãţii educative extraşcolare ca modalitate complementarã de integrare socialã şi participare activã a tinerilor în comunitate;
    f) importanţa promovãrii cooperãrii tuturor factorilor interesaţi, în vederea utilizãrii diverselor abordãri didactice necesare creşterii calitãţii procesului educaţional;
    g) necesitatea asigurãrii resurselor umane şi financiare pentru implementarea optimã şi recunoaşterea valoricã a programelor educative extraşcolare din perspectiva rezultatelor învãţãrii;
    h) recunoaşterea activitãţii educative extraşcolare ca dimensiune semnificativã a politicilor naţionale şi europene în domeniul educaţiei.
    ART. 2
    (1) În conformitate cu prevederile legale, antepreşcolarii, preşcolarii şi elevii din învãţãmântul preuniversitar au drepturi egale de participare la activitãţi educative, şcolare şi extraşcolare, organizate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, denumit în continuare MECTS.
    (2) Activitãţile educative, şcolare şi extraşcolare sunt realizate în cadrul unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar, în palate şi cluburi ale copiilor, în tabere şcolare, în baze sportive, turistice şi de agrement sau în alte unitãţi acreditate în acest sens.
    (3) Activitãţile educative se desfãşoarã în afara orelor de curs şi aduc elemente de noutate faţã de disciplinele studiate de elevi prin curriculumul obligatoriu. Ele pot avea la bazã informaţiile acumulate şi competenţele dezvoltate de elevi pe parcursul anului şcolar, fiind complementare sau vizând aplicarea practicã a acestor informaţii şi competenţe.
    (4) Organizarea activitãţilor educative are la bazã dorinţa elevilor de a se implica în proiecte extraşcolare, parteneriatul unitãţii şcolare cu alte instituţii care pot furniza resurse pentru astfel de activitãţi, dorinţa profesorilor de a realiza şi alte activitãţi, în afara orelor de curs, opţiunea managerilor şcolari pentru diversificarea serviciilor educaţionale în scopul creşterii atractivitãţii ofertei unitãţii şcolare, impactul pozitiv asupra comunitãţii etc.
    (5) În cazul palatelor şi cluburilor copiilor, implementarea de proiecte educative este una dintre modalitãţile de evaluare a activitãţii de cerc a copiilor şi a profesorilor deopotrivã.

    CAP. II
    Prevederi generale

    ART. 3
    (1) Activitãţile educative desfãşurate de preşcolari/elevi sunt cuprinse în calendarul activitãţilor educative.
    (2) Calendarul activitãţilor educative este structurat în 3 pãrţi: calendarul activitãţilor educative naţionale, calendarul activitãţilor educative regionale şi interjudeţene şi calendarul activitãţilor educative judeţene.
    (3) Pe baza propunerilor venite de la inspectoratele şcolare, precum şi de la parteneri - organizaţii guvernamentale sau neguvernamentale, MECTS elaboreazã anual calendarul activitãţilor educative naţionale, denumit în continuare CAEN, şi calendarul activitãţilor educative regionale şi interjudeţene, denumit în continuare CAER.
    ART. 4
    (1) CAEN este elaborat de MECTS şi cuprinde:
    a) evenimente naţionale organizate de MECTS şi parteneri, care au etape de desfãşurare: etapã localã, judeţeanã, regionalã (dupã caz), naţionalã şi internaţionalã.
    b) activitãţi naţionale şi internaţionale organizate de inspectoratele şcolare, unitãţi şcolare, palate şi cluburi ale copiilor şi parteneri.
    (2) CAER se elaboreazã pe baza propunerilor inspectoratelor şcolare judeţene, denumite în continuare ISJ, respectiv ale Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, denumit în continuare ISMB, şi este avizat de MECTS.
    (3) Calendarul activitãţilor educative judeţene, denumit în continuare CAEJ, este elaborat de inspectorul de specialitate din cadrul ISJ/ISMB, pe baza propunerilor unitãţilor şcolare, şi este avizat de inspectorul şcolar general.
    ART. 5
    (1) Elaborarea CAEN şi a CAER se face anual, în urma unui proces de selecţie a proiectelor, concursurilor, festivalurilor sau a altor programe propuse.
    (2) CAEN şi CAER sunt publicate de site-ul MECTS în perioada ianuarie-februarie a fiecãrui an.

    CAP. III
    CAEN

    SECŢIUNEA 1
    Prevederi generale

    ART. 6
    (1) În luna septembrie a fiecãrui an se lanseazã Apelul de propuneri pentru CAEN, pentru anul calendaristic urmãtor, publicat pe site-ul MECTS.
    (2) Apelul de propuneri pentru CAEN conţine: formularul de aplicaţie, fişa de evaluare, criterii de eligibilitate, criterii de evaluare, termene şi condiţii de participare la concursul de proiecte educative extraşcolare, alte precizãri pentru anul şcolar respectiv.
    (3) Concursul de proiecte pentru CAEN se realizeazã anual, în luna noiembrie.
    ART. 7
    Proiectele pentru CAEN sunt încadrate în urmãtoarele domenii:
    a) artistic, cu subdomeniile arte vizuale, teatru, literaturã, folclor, tradiţii şi obiceiuri, culturi şi civilizaţii, muzicã, dans;
    b) ecologie şi protecţia mediului;
    c) educaţie civicã;
    d) sportiv-turistic;
    e) tehnic;
    f) ştiinţific.
    ART. 8
    (1 Se considerã cã un proiect este de nivel internaţional dacã participã reprezentanţi din minimum 4 ţãri invitate şi minimum 10 judeţe.
    (2) Se considerã cã un proiect este de nivel naţional, dacã la activitate participã un numãr de judeţe, dupã cum urmeazã:
    a) pentru proiectele la care participarea este individualã sau pe echipaje formate din 2-4 participanţi, reprezentanţi din minimum 25 de judeţe;
    b) pentru proiectele la care participã echipaje formate din 5-7 elevi, reprezentanţi din minimum 20 de judeţe;
    c) pentru proiectele la care participã echipaje/formaţii formate din mai mult de 8 elevi, reprezentanţi din minimum 15 judeţe;
    d) pentru festivaluri de folclor, minimum 10 ansambluri din cel puţin 5 zone folclorice ale ţãrii (Banat, Crişana, Maramureş, Moldova, Dobrogea, Muntenia, Oltenia, Transilvania).
    (3) Se considerã cã un proiect este de nivel regional dacã la activitãţi participã reprezentanţi din minimum 5 judeţe.
    (4) Se considerã cã un proiect este de nivel interjudeţean dacã la activitãţi participã reprezentanţi din minimum 3 judeţe.
    (5) Fac excepţie de la prevederile alin. (2) activitãţile derulate în domeniile în care nu existã centre de instruire/antrenament în fiecare judeţ. În acest caz, proiectul se considerã de nivel naţional dacã la competiţie participã reprezentanţi din minimum 70% dintre judeţele în care se desfãşoarã activitatea respectivã.
    ART. 9
    (1) Instituţiile eligibile sã depunã proiecte pentru includerea în CAEN/CAER sunt ISJ/ISMB, centrele judeţene de resurse şi asistenţã educaţionalã, palatele şi cluburile copiilor, unitãţile de învãţãmânt preuniversitar, consorţii de unitãţi şcolare.
    (2) Instituţiile menţionate la alin. (1) pot încheia parteneriate publice ori public-private cu alte unitãţi de învãţãmânt sau inspectorate şcolare, cu organizaţii neguvernamentale, cu firme private, cu autoritãţile publice locale, cu biblioteci, case de culturã, tabere şcolare, cu alte instituţii ale statului etc.
    (3) La implementarea proiectelor pot contribui şi consiliile elevilor.
    ART. 10
    (1) Proiectele eligibile pentru înscrierea în CAEN/CAER sunt doar cele care au ca grup-ţintã copiii şi adolescenţii, preşcolari şi elevi, implicaţi direct în activitãţi extraşcolare, în cadrul palatelor şi cluburilor copiilor şi/sau al unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar.
    (2) Proiectele cuprinse în CAEN/CAER constituie finalitatea unor activitãţi desfãşurate cu copiii în afara orelor de curs, în cadrul palatelor şi cluburilor copiilor, în cadrul unor cercuri organizate în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar, în cadrul unor programe comune cu organizaţii neguvernamentale, denumite în continuare ONG-uri, sau cu alţi parteneri, al unor programe de voluntariat, al altor programe.
    ART. 11
    (1) Pentru a fi inclus în CAEN/CAER, un proiect trebuie sã fi desfãşurat anterior minimum o ediţie localã şi una judeţeanã sau interjudeţeanã.
    (2) Se considerã activitãţi/proiecte neeligibile pentru includerea în CAEN/CAER:
    a) concursurile adresate exclusiv elevilor care fac activitate de performanţã, în unitãţile şcolare vocaţionale; excepţie o constituie acele concursuri care au secţiuni pentru participanţi care provin de la alte unitãţi şcolare, în afara celor vocaţionale. În cazul în care aceste concursuri solicitã finanţare, vor primi alocare bugetarã doar pentru secţiunea dedicatã elevilor care studiazã domeniul respectiv în afara orelor de curs;
    b) proiectele aflate la prima ediţie;
    c) proiectele care fac parte din programele europene Comenius şi Tineret în acţiune;
    d) concursurile şcolare care vizeazã evaluarea competenţelor dobândite de elevi la una sau mai multe discipline cuprinse în ariile curriculare, acestea putând fi incluse în Calendarul olimpiadelor şi al concursurilor şcolare;
    e) proiectele care s-au desfãşurat în anul anterior fãrã respectarea datelor precizate în fişa de aplicaţie: nerespectarea bugetului de cheltuieli, nerespectarea numãrului de participanţi conform nivelului de desfãşurare, nerealizarea activitãţilor propuse, acumularea de reclamaţii etc.
    (3) Proiectele eligibile au ca grup-ţintã copii, respectiv elevi, conform art. 10, dar pot propune şi activitãţi dedicate profesorilor care instruiesc sau antreneazã participanţii-copii, cum ar fi simpozioane, prezentãri, ateliere, schimb de bune practici şi alte activitãţi de acest tip, fãrã ca proiectul sã se limiteze la acestea.
    (4) Sunt eligibile proiectele care includ activitãţi ce pot fi organizate prin internet, ca parte integrantã a proiectului. În cazul în care astfel de activitãţi se vor desfãşura pe parcursul fazei naţionale a proiectului, pentru acestea nu se acordã finanţare separatã.
    (5) Experienţa în organizarea proiectelor educative constituie un avantaj în procesul de evaluare.
    (6) Aprobarea unui proiect/concurs/festival este valabilã pentru un an calendaristic.
    (7) La nivel de unitate de învãţãmânt preuniversitar pot fi aprobate şi înaintate spre avizarea ISJ/ISMB maximum douã proiecte de nivel naţional/internaţional.
    (8) La nivel de palat sau club al copiilor vor fi aprobate şi înaintate spre avizarea ISJ/ISMB maximum 10 proiecte de nivel naţional/internaţional.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Scrierea proiectelor

    ART. 12
    (1) Pentru elaborarea proiectelor ce vor fi supuse evaluãrii în vederea includerii în CAEN, respectiv CAER, autorii vor avea în vedere definiţia proiectului, ca investiţie de resurse pe o perioadã determinatã, având ca scop realizarea unui obiectiv sau unui set de obiective precise. Obiectivele se realizeazã printr-un set de activitãţi care conduc la obţinerea unor rezultate.
    (2) Proiectele propuse pentru evaluare vor conţine secţiuni separate, care sã prezinte motivaţia, scopul şi obiectivele, strategiile, cãile de realizare, planurile şi acţiunile, responsabilitãţile, resursele umane şi financiare, termenele de realizare.
    (3) În vederea scrierii unui proiect este necesarã stabilirea echipei de proiect, care sã realizeze o analizã a nevoilor şi o documentare prealabile.
    (4) Echipa de proiect menţionatã la alin. (3) parcurge urmãtorii paşi înainte de scrierea propriu-zisã a proiectului:
    a) analiza de nevoi - identificarea nevoilor organizaţiei, prioritizarea acestora şi selectarea celor care corespund criteriilor, respectiv condiţiilor de finanţare identificate;
    b) identificarea liniei sau a sursei de finanţare posibile pentru implementarea unor soluţii de diminuare a nevoii identificate. În funcţie de experienţã pot fi accesate fonduri din diferite surse de finanţare: fundaţii, organizaţii locale, regionale, naţionale sau internaţionale, sponsorizãri, consilii locale, linii de finanţare locale, regionale, naţionale ori internaţionale etc.;
    c) lansarea apelului de propuneri - în care sunt precizate criteriile de eligibilitate, de excludere, de selecţie, de acordare a finanţãrii, precum şi prioritãţile europene şi naţionale (în funcţie de amploarea liniei de finanţare);
    d) lansarea documentelor pentru aplicant: ghidul solicitantului, regulamente, condiţii, criterii, formularul de aplicaţie, grila de evaluare etc.
    (5) Proiectele care vor fi depuse în vederea evaluãrii pentru includerea în CAEN sau CAEJ trebuie sã conţinã urmãtoarele elemente de bazã:
    a) ideea proiectului sau problema ce se doreşte a fi rezolvatã prin proiect;
    b) motivaţia proiectului (de ce se doreşte realizarea proiectului şi ce vine în sprijinul realizãrii lui);
    c) titlul proiectului;
    d) scopul proiectului;
    e) obiectivele proiectului;
    f) resursele solicitate fie pe obiective, fie descrise pentru fiecare activitate în parte;
    g) grupul-ţintã al proiectului şi/sau cine beneficiazã de rezultatele punerii lui în practicã (cui îi este adresat), care de cele mai multe ori poate sã rezulte din scop ori obiective şi/sau trebuie definit distinct;
    h) activitãţile care duc la realizarea obiectivelor, cu descrierea lor şi stabilirea întinderii în timp şi a dependenţelor dintre ele;
    i) rezultatele de bazã ale proiectului, care se stabilesc pentru fiecare obiectiv;
    j) impactul proiectului;
    k) bugetul proiectului, care poate fi defalcat pe fiecare activitate şi pe fiecare sursã în parte, pe perioade de realizare a proiectului şi în final pentru întregul proiect;
    l) indicatorii prin care rezultatele pot fi urmãrite;
    m) modalitãţi de monitorizare şi evaluare a rezultatelor proiectului;
    n) descrierea cãilor/modalitãţilor prin care pot fi diseminate informaţiile despre rezultatele proiectului şi cum pot fi valorizate acestea;
    o) sustenabilitatea proiectului - descrierea modului în care poate fi asiguratã continuitatea proiectului la sfârşitul perioadei de finanţare (dacã este cazul unui astfel de proiect) sau prognozarea în timp a evoluţiei produsului/rezultatului proiectului.
    ART. 13
    La depunerea proiectului ce candideazã pentru includerea în CAEN sau CAER, aplicantul trebuie sã respecte urmãtoarele reguli:
    a) dosarul va cuprinde urmãtoarele documente: formularul de aplicaţie, care nu va depãşi 6 pagini; contracte sau declaraţii de parteneriat, dacã existã; angajamente bugetare din partea partenerilor, dacã existã; regulamentul de organizare; raportul narativ pentru ediţia anterioarã, avizat de inspectorul educativ;
    b) formularul de aplicaţie se completeazã cu caractere Times New Roman, dimensiunea 12;
    c) pe copertã/prima paginã se va preciza clar titlul şi domeniul, în vederea împãrţirii pe categorii, care are loc înaintea evaluãrii propriu-zise; perioada de derulare a fazei finale; nivelul propus;
    d) toate documentele care fac parte integrantã din proiect trebuie legate cu dosar, şinã, arc etc.;
    e) referitor la parteneri, persoane sau instituţii care contribuie la buna desfãşurare a proiectului, se vor anexa în copie contractele ori declaraţiile de parteneriat, dacã este cazul, sau alte angajamente din partea acestora;
    f) rezumatul proiectului trebuie sã conţinã o precizare referitoare la tipul proiectului;
    g) perioada minimã de implementare a proiectului este de 4 luni;
    h) numãrul maxim de activitãţi este de douã pentru fiecare obiectiv;
    i) dosarul proiectului desfãşurat sub formã de concurs va conţine, în mod obligatoriu, regulamentul de organizare, lipsa acestuia determinând eliminarea din procesul de evaluare;
    j) dosarul proiectului va conţine, în mod obligatoriu, raportul narativ al ediţiei naţionale sau, dupã caz, al ediţiei internaţionale anterioare, avizat de inspectorul educativ;
    k) numãrul maxim de instituţii aplicante este de 3;
    l) numãrul de parteneri, organizaţii publice sau private care sprijinã aplicantul în implementarea proiectului nu este limitat;
    m) constituie avantaje: varietatea activitãţilor, abordarea crosscurricularã, implicarea unui numãr mare de parteneri, aducerea unor elemente de noutate şi adaptare la nevoile şi preferinţele grupului-ţintã;
    n) proiectele transmise dupã termenul de predare sau la alte adrese decât cele precizate în Apelul de propuneri pentru CAEN nu vor intra în evaluare.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Transmiterea şi evaluarea proiectelor

    ART. 14
    (1) Toate proiectele vor fi transmise de cãtre inspectorul educativ din fiecare judeţ/municipiul Bucureşti cãtre instituţia colectoare stabilitã, în fiecare an, de cãtre MECTS.
    (2) Inspectorii educativi au datoria de a verifica dosarele proiectelor educative naţionale şi internaţionale şi de a le aviza.
    (3) Inspectorul educativ poate respinge proiectele propuse în urmãtoarele douã situaţii:
    a) proiectele care conţin activitãţi care nu fac parte din categoria activitãţilor educative;
    b) proiectele care nu respectã condiţiile de eligibilitate.
    (4) Toate proiectele sunt transmise în acelaşi pachet, care conţine, pe lângã proiectele propriu-zise, şi o listã cu toate proiectele propuse, semnatã de inspectorul educativ şi de inspectorul şcolar general. Aceastã listã va fi transmisã şi în format electronic, la adresa de e-mail comunicatã în Apelul de propuneri pentru CAEN lansat în luna septembrie a fiecãrui an.
    ART. 15
    (1) Evaluarea proiectelor se realizeazã în comisii de specialitate constituite la nivelul MECTS.
    (2) Comisiile de evaluare, pe domenii, sunt formate din 3-5 specialişti, care pot fi inspectori, directori, profesori, selectaţi pe bazã de concurs.
    (3) În maximum douã sãptãmâni de la expirarea termenului de depunere, proiectele sunt împãrţite pe domenii, sunt numerotate şi sunt predate de cãtre reprezentantul instituţiei colectoare, menţionate la art. 14 alin. (1), cãtre comisiile de specialitate pe bazã de proces-verbal de predare-primire.
    (4) Comisiile de specialitate preiau, pe baza proceselor-verbale, toate proiectele din domeniul/subdomeniul respectiv şi le evalueazã, pe baza fişei de evaluare.
    (5) Evaluarea se face pe domenii, numãrul maxim de proiecte aprobate pentru includerea în CAEN pentru fiecare domeniu/subdomeniu în parte fiind de 25, cu excepţia subdomeniului "Arte vizuale" unde pot fi acceptate maximum 60 de proiecte.
    (6) În timpul procesului de evaluare, fiecare comisie de specialitate completeazã, pentru fiecare proiect, o fişã de evaluare în care este precizat punctajul final, precum şi observaţiile membrilor comisiei, dacã acestea existã.
    (7) În cazul în care existã proiecte propuse pentru a fi înscrise în CAER sau proiecte respinse, pe fişa de evaluare se precizeazã motivul propunerii de includere în CAER sau motivul respingerii.
    (8) Evaluarea are loc în maximum o lunã dupã expirarea perioadei de depunere. La finalul perioadei de evaluare, comisiile vor preda reprezentanţilor MECTS, pe bazã de proces-verbal, proiectele evaluate, proiectele propuse pentru CAER şi proiectele respinse.
    (9) În termen de o lunã de la finalizarea procesului de evaluare, reprezentanţii MECTS elaboreazã forma de lucru a CAEN. Aceastã formã cuprinde doar proiectele care acumuleazã minimum 65 de puncte din cele 100 de puncte posibile, conform fişei de evaluare. Dupã obţinerea avizului conducerii MECTS, CAEN este finalizat şi este postat pe site-ul MECTS.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Implementarea proiectelor

    ART. 16(1)
    Pentru proiectele incluse în CAEN, respectiv CAER, specificul condiţiilor de participare este urmãtorul:
    a) participarea poate fi individualã sau pe echipaje/formaţii;
    b) participanţii sau echipajele/formaţiile participante la concursuri sunt invitate doar pe baza unui proces de selecţie.
    (2) Procesul de selecţie se poate desfãşura prin faze intermediare, pe unitate şcolarã, pe localitate, pe judeţ, pe regiune, sau prin evaluarea unor produse care sã ateste activitatea la cerc/activitatea extraşcolarã.
    (3) Prevederea de la alin. (2) este valabilã atât pentru concursuri, cât şi pentru festivaluri.
    (4) În situaţia selecţiei bazate pe faze intermediare, la faza naţionalã concurenţii, respectiv echipajele sau formaţiile vor prezenta un document care sã ateste clasarea lor pe locul I la faza anterioarã: proces-verbal/clasament/adeverinţã din partea ISJ.
    (5) În cazul proiectelor la care solicitarea de participare este foarte mare şi nu existã posibilitatea de organizare a unor faze intermediare, organizatorii stabilesc o perioadã de înscriere, precum şi criteriile de selectare a participanţilor. Criteriile de selectare a participanţilor pot fi: dosar sau portofoliu, proiect, vizionare de CD/DVD cu prestaţia echipajului/formaţiei/solistului, alte criterii specifice.
    (6) Toate informaţiile legate de condiţiile de participare sunt fãcute publice cu cel puţin o lunã înainte de demararea procesului de selecţie, prin publicarea regulamentului proiectului pe site-ul unitãţii şcolare/ISJ/ISMB şi prin corespondenţã electronicã. (7) În cazul proiectelor internaţionale, formaţiile din alte ţãri vor participa pe bazã de invitaţie din partea organizatorilor, vizatã de ISJ/ISMB.
    (8) Organizatorii asigurã transparenţa întregului proces de înscriere şi selecţie.
    (9) Participanţii acceptaţi în concurs au obligaţia de a respecta, întocmai, regulamentul de organizare şi desfãşurare impus de organizatori, în caz contrar fiind descalificaţi.
    ART. 17
    (1) La toate proiectele organizate sub formã de concurs se pot acorda premii (I, II, III), menţiuni şi premii speciale.
    (2) Modul de jurizare şi modul în care se acordã premiile vor fi precizate în regulamentul concursului sau al festivalului-concurs. (3) Se vor acorda un premiu I, un premiu II, un premiu III şi douã menţiuni pentru fiecare categorie de concurs. Fac excepţie situaţiile în care 2 sau mai mulţi participanţi obţin acelaşi punctaj în concurs, fãrã posibilitatea susţinerii unor probe de departajare, caz în care se poate acorda acelaşi premiu/menţiune pentru punctaje egale, fãrã a depãşi numãrul total de premii şi menţiuni. Decizia de acordare a mai multor premii I, II, III sau menţiuni revine juriului concursului.
    (4) Numãrul total de premii I, II, III şi menţiuni nu poate depãşi 25% din numãrul de concurenţi (individuali sau echipaje/formaţii/ansambluri) pentru fiecare categorie de concurs.
    (5) Instituţia organizatoare, respectiv partenerii sau sponsorii pot acorda şi premii speciale.
    (6) În cadrul fiecãrui proiect pot fi eliberate diplome de participare şi diplome pentru premii şi menţiuni, cu numãr de înregistrare al instituţiei iniţiatoare, respectiv al inspectoratului şcolar.
    (7) Instituţia organizatoare poate elibera adeverinţe pentru profesorii implicaţi în organizare, precum şi documente de mulţumire pentru parteneri sau sponsori.
    (8) Pe diplomele pentru premii, acordate copiilor sau elevilor ori echipajelor, se precizeazã şi numele profesorului coordonator.
    (9) Reprezentanţii MECTS semneazã doar diplome-tip, înregistrate la MECTS, pentru premiile acordate în cadrul proiectelor înscrise în prima anexã la CAEN, "Activitãţi organizate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului şi parteneri".
    (10) Pentru toate celelalte proiecte naţionale, diplomele de participare sunt semnate de organizatori, iar cele acordate pentru premii sunt semnate de cãtre organizator şi de cãtre inspectorul şcolar general din judeţul organizator. Diplomele au numãr de înregistrare dat de organizatori şi sunt înaintate ISJ, cu tabel justificativ.
    (11) Pe orice document care atestã participarea sau obţinerea unui premiu de cãtre un copil/profesor la un proiect educativ se foloseşte termenul "naţional" sau "internaţional", referitor la proiectul respectiv, doar dacã acesta este înscris în CAEN cu denumirea respectivã.
    ART. 18
    (1) În funcţie de bugetul alocat de MECTS pentru cofinanţarea proiectelor educative, o parte dintre proiectele cuprinse în CAEN pot primi şi o alocare financiarã.
    (2) Devizul pentru activitãţile cuprinse în CAEN care primesc finanţare din partea MECTS se aprobã prin notã internã elaboratã de Direcţia generalã educaţie şi învãţare pe tot parcursul vieţii, denumitã în continuare DGEÎTPV, iar sumele sunt comunicate organizatorilor dupã apariţia CAEN pe pagina web www.edu.ro
    (3) Fiecare organizator al unei activitãţi pentru care a fost alocat buget este obligat sã transmitã propunerea de deviz cãtre direcţia responsabilã din MECTS, cel mai târziu cu o lunã înaintea derulãrii etapei naţionale/internaţionale. În propunerea de deviz se va face referire la suma alocatã de MECTS şi nu la bugetul total al activitãţii.
    (4) Cheltuielile de transport al participanţilor şi al profesorilor însoţitori din localitatea de reşedinţã la locul desfãşurãrii activitãţii şi retur vor fi suportate, conform legislaţiei în vigoare, de cãtre ISJ/ISMB/unitatea şcolarã.
    (5) Cheltuielile de organizare vor fi suportate de organizatori, din fondurile alocate de MECTS sau din alte surse.

    CAP. IV
    Realizarea CAER

    ART. 19
    CAER este alcãtuit pe baza propunerilor înaintate de ISJ/ISMB reprezentanţilor MECTS.
    ART. 20
    Inspectorii educativi au obligaţia de a evalua propunerile de proiecte regionale/interjudeţene în cadrul unei comisii de specialişti.
    ART. 21
    În urma evaluãrii, comisia de specialişti înainteazã MECTS, la DGEÎTPV, o listã cu proiectele avizate, cu propunerea de a fi incluse în CAER.

    CAP. V
    Atribuţiile inspectorilor educativi din inspectoratele şcolare

    ART. 22
    Formularul de aplicaţie pentru CAEN, fişa de evaluare, calendarele activitãţilor educative (judeţean, interjudeţean, regional, naţional, internaţional), alte precizãri referitoare la CAEN/CAER se publicã pe site-ul fiecãrui ISJ/ISMB, în zona dedicatã activitãţilor educative din judeţ.
    ART. 23
    Fiecare inspector educativ aduce la cunoştinţa directorilor de unitãţi şcolare, inclusiv palate şi cluburi ale copiilor, şi a consilierilor educativi prezentul regulament, precum şi orice alte informaţii considerate relevante, prezintã documentele din Apelul de propuneri pentru CAEN şi oferã amãnunte legate de scrierea proiectelor, dacã existã solicitãri în acest sens.
    ART. 24
    Concursurile din CAEN, CAER, respectiv CAEJ se desfãşoarã sub coordonarea inspectoratului şcolar, având implicit avizul ISJ/ISMB.
    ART. 25
    În fiecare judeţ, inspectorul educativ sprijinã profesorii care doresc sã implementeze proiecte educative, putând solicita, în acest sens, metodiştilor din judeţ, sã ofere consiliere cadrelor didactice care doresc sã depunã proiecte pentru înscrierea în CAEN, respectiv CAER.
    ART. 26
    Inspectorii educativi resping proiectele care nu îndeplinesc criteriile de eligibilitate şi expediazã pachetul cu toate proiectele propuse pentru CAEN, pânã la data-limitã precizatã de MECTS.
    ART. 27
    La nivel judeţean/al municipiului Bucureşti se alcãtuieşte un CAEJ/calendar al activitãţilor educative din municipiul Bucureşti, care cuprinde şi fazele judeţene ale concursurilor naţionale organizate de MECTS şi parteneri.
    ART. 28
    Pânã la data de 15 a lunii ianuarie a fiecãrui an, inspectorii educativi transmit, în format tipãrit şi electronic, situaţia referitoare la modul de desfãşurare a proiectelor înscrise în CAEN din anul anterior, conform modelului transmis de MECTS.
    ART. 29
    (1) Inspectorii educativi monitorizeazã direct sau prin delegarea metodiştilor/unor cadre didactice de specialitate desfãşurarea/derularea efectivã a activitãţilor proiectelor din CAEN şi CAER, în conformitate cu propunerea de proiect din formularul de aplicaţie.
    (2) În condiţiile în care existã o diferenţã netã între aceste aspecte, organizatorul îşi pierde dreptul de a depune proiectul respectiv pentru înscrierea în CAEN pentru urmãtorii 2 ani. Inspectorii educativi transmit, odatã cu tabelul de mai sus completat, şi un raport sintetic referitor la acest aspect, precum şi mãsurile propuse organizatorilor pentru îmbunãtãţirea activitãţilor, dupã caz.
    ART. 30
    Pentru fiecare proiect cuprins în CAEN, organizatorul înfiinţeazã o comisie de organizare şi evaluare a activitãţii, avizatã de inspectorul responsabil cu activitatea educativã şi aprobatã de inspectorul şcolar general, înainte de derularea proiectului.
    ART. 31
Pentru fiecare proiect cuprins în CAEN, inspectorul educativ întocmeşte un raport de maximum o paginã. Raportul va fi ataşat la dosarul ediţiei viitoare, dacã organizatorul doreşte sã depunã proiectul pentru a face parte din CAEN şi în urmãtorul an.
    ART. 32
    Inspectoratul şcolar din fiecare judeţ particularizeazã CAEN, prin stabilirea, în cadrul Consiliului consultativ pentru activitãţi educative, a termenelor, locurilor de desfãşurare pentru etapele locale, zonale, judeţene, naţionale şi a responsabililor pentru etapele zonale/judeţene. Calendarul particularizat este transmis de cãtre ISJ/ISMB unitãţilor şcolare din judeţ/municipiul Bucureşti.
    ART. 33
    (1) Inspectorii educativi organizeazã fazele judeţene şi/sau, dupã caz, regionale pentru concursurile din CAEN, organizate de MECTS şi partenerii sãi.
    (2) În acest sens, fiecare inspector educativ primeşte, în cadrul întâlnirii anuale cu reprezentanţii MECTS, o listã cu aceste concursuri şi cu perioadele de desfãşurare a fazelor judeţene.
    (3) Fiecare unitate şcolarã are propriul calendar al activitãţilor educative (CAE) care face parte din Planul managerial al activitãţii educative anuale, fiind elaborat în funcţie de obiectivele, planul de dezvoltare instituţionalã şi planurile operaţionale propuse de unitate.

                                     -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016