Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 10 decembrie 2018  de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru relaţia cu industria naţională de apărare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 10 decembrie 2018 de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru relaţia cu industria naţională de apărare

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1081 din 20 decembrie 2018
──────────
    Aprobat prin Ordinul nr. 142 din 10 decembrie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1081 din 20 decembrie 2018.
──────────
    ART. 1
    Comisia pentru relaţia cu industria naţională de apărare, denumită în continuare Comisia, are următoarea structură:
    a) preşedinte;
    b) membri;
    c) secretariat.


    ART. 2
    (1) Preşedintele Comisiei este directorul general al Direcţiei generale logistice.
    (2) Preşedintele Comisiei are următoarele atribuţii principale:
    a) conduce activitatea Comisiei;
    b) aprobă ordinea de zi pentru şedinţele Comisiei;
    c) semnează, în numele Comisiei, documentele emise de aceasta.

    (3) Atunci când, din motive obiective, nu poate asigura conducerea Comisiei, preşedintele îşi deleagă atribuţiile, în totalitate sau în parte, înlocuitorului legal.

    ART. 3
    Membrii Comisiei sunt reprezentanţi cu funcţie de conducere, desemnaţi potrivit art. 1 alin. (2) din Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 142/2018 privind aprobarea componenţei şi Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru relaţia cu industria naţională de apărare şi a Procedurii de acordare a avizului prealabil necesar autorizării operatorilor economici privind desfăşurarea de activităţi pentru realizarea de produse militare, sensibile şi strategice şi/sau prestarea serviciilor aferente.

    ART. 4
    (1) Secretariatul Comisiei este asigurat de Centrul de coordonare a cercetării ştiinţifice din cadrul Direcţiei generale logistice.
    (2) Secretariatul Comisiei are următoarele atribuţii principale:
    a) asigură gestionarea documentelor în legătură cu activitatea Comisiei;
    b) formulează propuneri privind organizarea şi ordinea de zi a şedinţelor Comisiei, pe care le prezintă preşedintelui spre aprobare;
    c) diseminează membrilor Comisiei documentele aferente temelor cuprinse în ordinea de zi a şedinţelor, cu cel puţin 3 zile înainte de desfăşurarea şedinţei;
    d) întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor Comisiei, precum şi alte documente în legătură cu activitatea acesteia;
    e) ţine evidenţa şi gestionează baza de date privind operatorii economici care solicită avizarea prealabilă, în vederea autorizării.


    ART. 5
    (1) Comisia are următoarele atribuţii principale:
    a) cu privire la avizarea prealabilă necesară autorizării operatorilor economici privind desfăşurarea de activităţi pentru realizarea de produse militare, sensibile şi strategice şi/sau prestarea serviciilor aferente, necesare utilizării de către structurile Ministerului Afacerilor Interne:
    (i) verifică corectitudinea solicitărilor de avizare prealabilă şi a documentelor însoţitoare transmise de Ministerul Economiei;
    (ii) evaluează, pe baza documentelor prevăzute la pct. i), necesitatea utilizării produselor şi/sau serviciilor din portofoliul operatorilor economici de către structurile ministerului;
    (iii) solicită Ministerului Economiei, după caz, orice informaţii, date şi documente suplimentare considerate necesare în legătură cu solicitarea de avizare prealabilă;
    (iv) formulează, pe baza rezultatelor evaluării prevăzute la pct. ii), propuneri privind avizarea/neavizarea prealabilă, pentru întreaga gamă de servicii/produse supuse avizării sau numai pentru anumite servicii/produse.

    b) cu privire la cooperarea şi colaborarea în domeniul cercetare-dezvoltare-inovare pentru industria naţională de apărare:
    (i) analizează oportunitatea şi formulează propuneri privind participarea Ministerului Afacerilor Interne la parteneriate privind cooperarea şi colaborarea în domeniu;
    (ii) consultă structurile ministerului şi stabileşte produsele noi propuse a fi introduse în înzestrare care să fie incluse în planul de cercetare specific industriei naţionale de apărare, subsecvent Planului naţional de cercetare-dezvoltare-inovare;
    (iii) stabileşte reprezentarea structurilor ministerului în cadrul parteneriatelor cu entităţile de cercetare ale operatorilor economici, având ca obiect realizarea produselor noi specifice Ministerului Afacerilor Interne, incluse în planul de cercetare al industriei naţionale de apărare.


    (2) Comisia îndeplineşte şi alte atribuţii, astfel:
    a) sprijină activitatea reprezentantului desemnat al Ministerului Afacerilor Interne în Consiliul pentru coordonarea industriei naţionale de apărare, constituit potrivit legii;
    b) stabileşte categoriile de produse militare, sensibile şi strategice şi/sau serviciile aferente acestora, necesare structurilor Ministerului Afacerilor Interne;
    c) întocmeşte pe baza propunerilor structurilor ministerului, planul de mentenanţă pe categorii de tehnică pe care îl comunică anual la Ministerul Economiei, în condiţiile legii, în scopul stabilirii criteriilor pentru selectarea şi desemnarea centrelor de mentenanţă;
    d) analizează oportunitatea şi asigură reprezentarea Ministerului Afacerilor Interne în comisiile şi grupurile de lucru interministeriale şi interguvernamentale privind industria naţională de apărare;
    e) analizează solicitările şi formulează propuneri privind punerea la dispoziţia operatorilor economici din industria de apărare, cu titlu gratuit, a documentaţiilor tehnice aflate în administrarea Ministerului Afacerilor Interne şi a celor dobândite de la partenerii externi, în vederea efectuării unor activităţi de producţie/mentenanţă, urmărind respectarea regimului juridic al proprietăţii, al legislaţiei privind protecţia informaţiilor clasificate, precum şi altor clauze contractuale;
    f) analizează şi stabileşte, pe baza propunerilor structurilor ministerului, cerinţele tehnice şi operaţionale ale produselor strategice şi sistemelor cu grad de complexitate ridicat, care fac obiectul planurilor proprii de înzestrare şi ale celor realizate prin activităţi de cercetare, care se transmit operatorilor economici din industria de apărare, potrivit legii;
    g) verifică introducerea de clauze în contractele de achiziţii de produse/sisteme noi de către structurile Ministerului Afacerilor Interne, de la operatori economici externi şi/sau în contractele de cooperare tehnologică şi industrială aferente, în baza cărora mentenanţa acestora să poată fi efectuată de către operatori economici din industria de apărare;
    h) analizează şi formulează propuneri privind iniţiativele şi acţiunile de promovare pe piaţa externă a produselor şi a serviciilor furnizate de operatorii economici din industria naţională de apărare;
    i) stabileşte şi asigură reprezentarea Ministerului Afacerilor Interne la activităţile de control şi verificare a modului în care operatorii economici din industria naţională de apărare respectă şi aplică prevederile legale aplicabile, la solicitarea Ministerului Economiei;
    j) informează periodic sau atunci când situaţia o impune conducerea ministerului asupra activităţii desfăşurate;
    k) formulează puncte de vedere şi îndeplineşte orice alte sarcini în legătură cu domeniul industriei naţionale de apărare, dispuse de conducerea ministerului.


    ART. 6
    În îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 5 alin (1) lit. a), Comisia aplică Procedura de acordare a avizului prealabil necesar autorizării operatorilor economici privind desfăşurarea de activităţi pentru realizarea de produse militare, sensibile şi strategice şi/sau prestarea serviciilor aferente, aprobată prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 142/2018.

    ART. 7
    (1) Comisia se întruneşte în şedinţe de lucru trimestriale sau ori de câte ori este necesar.
    (2) Convocarea Comisiei se face de către preşedinte prin intermediul secretariatului, în scris, cu cel puţin 5 zile înainte de data şedinţei şi este însoţită de ordinea de zi.
    (3) Ordinea de zi este propusă de secretariat şi aprobată de preşedintele Comisiei.
    (4) La şedinţele de lucru desfăşurate potrivit prevederilor alin. (1) poate participa şi Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, cu statut de invitat, în calitate de autoritate de specialitate, fără drept de vot şi fără atribuţii stabilite în condiţiile prezentului regulament.
    (5) Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale asigură, la solicitarea Comisiei, consultanţă de specialitate, precum şi alte date şi informaţii din domeniul de competenţă privind pregătirea economiei naţionale pentru apărare, care pot fi necesare în procesul de avizare prealabilă.

    ART. 8
    (1) Comisia se consideră legal întrunită dacă sunt prezente cel puţin două treimi din numărul membrilor.
    (2) În situaţii justificate, membrii Comisiei pot fi reprezentaţi la şedinţe de înlocuitori desemnaţi potrivit art. 1 alin. (2) din Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 142/2018.

    ART. 9
    (1) În îndeplinirea atribuţiilor deţinute, Comisia adoptă hotărâri.
    (2) Hotărârile Comisiei se adoptă, de regulă, prin consens. În cazul în care nu se obţine consensul, hotărârile se adoptă cu votul a cel puţin două treimi din numărul membrilor prezenţi.

    ART. 10
    (1) Comisia întocmeşte procese-verbale ce conţin succint rezultatele analizei/dezbaterilor şi hotărârile adoptate cu privire la tematica din ordinea de zi, care se semnează de participanţii la şedinţă. După semnarea proceselor-verbale, hotărârile Comisiei sunt obligatorii pentru structurile prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 142/2018.
    (2) Documentele rezultate din îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 5 se elaborează de către secretariatul Comisiei.
    (3) Procesele-verbale de şedinţă, precum şi orice alte documente ale Comisiei se arhivează la secretariat.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016