Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 10 decembrie 2001  privind organizarea si desfasurarea examenului in vederea promovarii intr-o functie de executie vacanta sau pe loc la instante si parchetele de pe langa acestea    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 10 decembrie 2001 privind organizarea si desfasurarea examenului in vederea promovarii intr-o functie de executie vacanta sau pe loc la instante si parchetele de pe langa acestea

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 18 din 15 ianuarie 2002
CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Promovarea magistraţilor care îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege în funcţii de execuţie vacante la tribunale, curţi de apel şi parchetele de pe lângã aceste instanţe sau pe loc se face pe baza de examen, conform prevederilor <>art. 66 alin. 4^1 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecãtoreascã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 3 din Legea nr. 50/1996 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului din organele autoritãţii judecãtoreşti, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
Examenul în vederea promovãrii în funcţii de execuţie are ca scop garantarea instituirii unor criterii obiective de apreciere a competentei profesionale a magistraţilor care au vocaţie la promovare şi stimularea spiritului de competiţie al acestora, concretizat în rezultate meritorii, care sa asigure funcţionarea normalã a justiţiei ca serviciu public, respectarea legilor, a regulamentelor şi a Codului deontologic, apãrarea drepturilor şi libertãţilor fundamentale ale cetãţenilor.
ART. 3
(1) Examenul în vederea promovãrii magistraţilor în funcţii de execuţie vacante sau pe loc, prevãzut la art. 1, se organizeazã de doua ori pe an, de regula toamna şi primavara, la sediul Ministerului Justiţiei, respectiv la sediul Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Atunci când între cele doua sesiuni ordinare apar posturi vacante în cadrul instanţelor judecãtoreşti sau al parchetelor de pe lângã acestea, ministrul justiţiei poate dispune, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, organizarea unor sesiuni extraordinare pentru ocuparea acestora.
ART. 4
Ministrul justiţiei şi procurorul general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, vor stabili anual, în limita resurselor bugetare alocate, prin ordin, numãrul de posturi pentru care se organizeazã examen în vederea promovãrii pe loc, cu consultarea preşedinţilor curţilor de apel şi a procurorilor generali ai parchetelor de pe lângã acestea. La stabilirea locurilor pentru promovarea pe loc se va avea în vedere interesul de a fi ocupate cu prioritate, prin promovare efectivã, posturile vacante.

CAP. 2
Criterii de apreciere a activitãţii magistraţilor şi condiţiile cerute pentru înscrierea la examen
ART. 5
Pot participa la examenul în vederea promovãrii magistraţii care au o activitate meritorie şi îndeplinesc condiţiile de vechime în magistratura prevãzute la <>art. 66 alin. 4 lit. a) şi c) din Legea nr. 92/1992 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 6
Magistraţii care solicita promovarea pe loc trebuie sa aibã calificativul "foarte bun" în ultimii 4 ani, precum şi vechimea în magistratura prevãzutã de lege numai ca judecãtor sau procuror.
ART. 7
(1) Vechimea în magistratura este definitã la <>art. 44 din Legea nr. 92/1992 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Pot participa la examen magistraţii care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) se situeaza peste media pe instanta, respectiv pe parchet, în ceea ce priveşte numãrul şi complexitatea cauzelor soluţionate;
b) se încadreazã în termenele procedurale de redactare a lucrãrilor;
c) se situeaza sub media pe instanta sau, dupã caz, pe parchet şi în limitele mediei naţionale la parametrii:
- termenul de soluţionare a cauzelor, în raport cu specificul şi particularitãţile acestora;
- procentul hotãrârilor desfiinţate de instanţele de control judiciar, pentru motive imputabile, respectiv procentul infirmarilor de soluţii, redeschideri de urmãrire penalã, concluzii gresite, schimbãri de incadrari juridice, achitari, restituiri ale dosarelor din instanta la procuror, apeluri şi recursuri nedeclarate ori greşit declarate;
d) asigura acuratetea, conciziunea, coerenta şi fundamentarea corespunzãtoare, în fapt şi în drept, a hotãrârilor redactate şi a lucrãrilor realizate;
e) îndeplinesc, cu respectarea dispoziţiilor legale şi a prevederilor din regulamente, atribuţiile de judecãtor delegat la Registrul comerţului, la Biroul de publicitate imobiliarã, judecãtor-sindic, coordonator al compartimentelor de executãri civile şi penale, arhiva şi registratura;
f) menţin raporturile de serviciu cu justitiabilii şi cu ceilalţi participanţi la activitatea de judecata, în limitele normelor legale sau regulamentare, ale politetii şi corectitudinii;
g) respecta cu rigoare principiile de desfãşurare a procesului, dupã caz, în faza de urmãrire penalã sau în faza de judecata (legalitatea, oficialitatea, solemnitatea, asigurarea garanţiilor, a drepturilor procesuale şi procedurale ale pãrţilor);
h) manifesta interes pentru îmbunãtãţirea continua a valentelor pregãtirii profesionale, prin participarea la acţiunile specifice organizate de instanţele sau parchetele din care fac parte, de curtea de apel sau parchetul de pe lângã aceasta, de Parchetul de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, Institutul Naţional al Magistraturii sau Ministerul Justiţiei;
i) probeazã receptivitate în eliminarea şi evitarea repetarii erorilor din activitatea profesionalã, reţinute pe calea controlului judiciar, sau a lipsurilor constatate de organele de inspecţie (judecãtori sau procurori inspectori);
j) respecta întocmai normele Codului deontologic.
(3) Îndeplinirea criteriilor prevãzute la alin. (2) se constata de preşedintele instanţei sau de conducãtorul parchetului la care funcţioneazã magistratul şi se materializeaza într-un referat în care se analizeazã îndeplinirea tuturor acestor criterii.
(4) Pentru preşedinţii de judecãtorii şi pentru prim-procurorii parchetelor de pe lângã acestea constatarea îndeplinirii criteriilor o face preşedintele tribunalului, respectiv prim-procurorul parchetului de pe lângã tribunal.
(5) Pentru preşedinţii de tribunale şi pentru prim-procurorii parchetelor de pe lângã acestea constatarea o face vicepreşedintele (unul dintre aceştia) curţii de apel, respectiv procurorul general adjunct al parchetului de pe lângã aceasta instanta.
(6) În toate cazurile arãtate mai sus avizul pentru participarea la examen îl va da preşedintele curţii de apel, respectiv procurorul general al parchetului de pe lângã aceasta instanta.
(7) Avizul negativ va fi comunicat magistratului de conducerea curţii de apel sau, dupã caz, de conducerea parchetului de pe lângã aceasta, cu cel puţin 30 de zile înainte de data examenului.
(8) În luarea deciziei vor fi avute în vedere notarea anuala, precum şi raportul judecãtorului inspector sau, dupã caz, al procurorului inspector, întocmit cu prilejul verificãrii activitãţii magistratului.
(9) Impotriva avizului conducerii curţii de apel sau a parchetului de pe lângã aceasta ori impotriva refuzului de a întocmi avizul solicitat, prevãzut la alin. (6), precum şi în situaţia în care magistratul este nemulţumit de aprecierile reţinute în referat, acesta este îndreptãţit sa formuleze contestaţie, în termen de 3 zile de la comunicare, la Consiliul Superior al Magistraturii.
(10) Secretarul general şi/sau secretarul general adjunct al Consiliului Superior al Magistraturii vor soluţiona contestaţia şi vor comunica rezultatul, în termen de 5 zile, atât contestatarului, cat şi preşedintelui curţii de apel.
(11) Pentru rezolvarea corecta a contestaţiei vor fi analizati toţi parametrii care definesc activitatea magistratului, sub aspect profesional şi deontologic, în perioada de referinta. Dacã se considera necesar, pentru elucidarea tuturor aspectelor semnalate, cu prilejul soluţionãrii contestaţiei pot fi ascultaţi atât magistratul în cauza, cat şi preşedintele instanţei sau conducãtorul parchetului din care acesta face parte.
ART. 8
Data organizãrii examenului, numãrul posturilor vacante şi numãrul posturilor aprobate pentru promovarea pe loc se comunica cu cel puţin 60 de zile înainte tuturor curţilor de apel şi parchetelor de pe lângã acestea de cãtre Direcţia organizare, resurse umane şi statistica judiciarã din cadrul Ministerului Justiţiei, respectiv Secţia de analiza, studii, control şi perfecţionare profesionalã din cadrul Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie.
ART. 9
(1) Dupã anunţarea datei examenului preşedintele curţii de apel sau, dupã caz, procurorul general al parchetului de pe lângã aceasta va comunica de îndatã conducãtorilor instanţelor şi, respectiv, ai parchetelor din raza lor de activitate agenda termenelor, obligatorii pentru aceştia, în care trebuie rezolvate toate formalitãţile premergãtoare înscrierii la examen.
(2) În termen de 5 zile de la anunţarea examenului de cãtre Ministerul Justiţiei magistraţii care îşi manifesta intenţia de a participa la acesta vor depune cereri scrise la conducerea instanţei, respectiv a parchetului în cadrul cãruia funcţioneazã, precizând expres dacã solicita promovarea efectivã în funcţia de execuţie vacanta sau promovarea pe loc.
(3) În termen de 7 zile de la înregistrarea cererii conducerea instanţei sau a parchetului o va inainta conducerii curţii de apel sau parchetului de pe lângã aceasta, însoţitã de referatul privind îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 7 alin. (2) şi de fişele de apreciere anuala.
(4) Lucrarea scrisã elaborata de candidat va fi transmisã în termen de cel mult 30 de zile de la anunţarea examenului.
ART. 10
Cu 30 de zile înainte de data examenului preşedinţii curţilor de apel sau, dupã caz, procurorii generali ai parchetelor de pe lângã acestea vor inainta Ministerului Justiţiei - Direcţia organizare, resurse umane şi statistica judiciarã şi, respectiv, Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie - Secţia de analiza, studii, control şi perfecţionare profesionalã - documentaţia necesarã înscrierii la examen, care va cuprinde:
- cererea tip de înscriere la examen;
- referatul privind îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 7 alin. (2);
- fişele de apreciere anuala;
- raportul de inspecţie;
- lucrarea scrisã.

CAP. 3
Organizarea şi desfãşurarea examenului
ART. 11
Examenul consta într-o proba scrisã, materializata printr-o lucrare de specialitate, pe o tema la alegerea candidatului dintre problemele de drept care au generat o practica judiciarã neunitara în cadrul instanţei sau parchetului în care acesta îşi desfãşoarã activitatea sau care au starnit controverse în doctrina, şi o proba orala.
ART. 12
Lucrarea scrisã trebuie sa reflecte obligatoriu contribuţia personalã a candidatului la rezolvarea problematicii care face obiectul acesteia şi va avea cel puţin 20 de pagini, corp litera 14, la un rând şi jumãtate. Indicarea bibliografiei este obligatorie.
ART. 13
(1) Verificarea lucrãrilor scrise ale judecãtorilor se face de o comisie compusa din: un judecãtor de la o curte de apel, alta decât cea în circumscripţia cãreia îşi desfãşoarã activitatea magistratul în cauza, un profesor universitar sau conferenţiar de la o facultate de drept acreditata şi un inspector general judecãtoresc sau consilier juridic din cadrul Ministerului Justiţiei, asimilat magistratului care are vechimea prevãzutã de lege pentru a funcţiona la curtea de apel.
(2) Verificarea lucrãrilor scrise întocmite de procurori se va face de o comisie formatã din: un procuror de la un parchet de pe lângã curtea de apel, altul decât cel în circumscripţia cãruia îşi desfãşoarã activitatea magistratul în cauza, un profesor universitar sau conferenţiar de la o facultate de drept acreditata şi un procuror inspector sau procuror din cadrul Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie.
(3) Componenta comisiei este aprobatã de ministrul justiţiei sau, dupã caz, de procurorul general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, la propunerea Direcţiei organizare, resurse umane şi statistica judiciarã din cadrul Ministerului Justiţiei şi, respectiv, a Sectiei de analiza, studii, control şi perfecţionare profesionalã din cadrul Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie.
ART. 14
Lucrãrile se apreciazã cu note de la 1 la 10. Rezultatul probei scrise este media aritmetica a notelor acordate de cei 3 examinatori.
ART. 15
Pentru a participa la proba orala candidaţii trebuie sa obţinã cel puţin media 8 la lucrarea scrisã.
ART. 16
(1) Impotriva notarii la lucrarea scrisã candidatul poate face contestaţie în termen de 3 zile de la comunicarea rezultatelor. Media dupã contestaţie nu poate fi inferioarã celei acordate de comisia care a verificat iniţial lucrarea scrisã.
(2) Contestaţiile vor fi transmise Ministerului Justiţiei - Direcţia organizare, resurse umane şi statistica judiciarã, respectiv Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie - Secţia de analiza, studii, control şi perfecţionare profesionalã.
(3) Contestaţiile judecãtorilor se soluţioneazã de o comisie formatã din: un judecãtor de la Curtea Suprema de Justiţie, un profesor universitar sau conferenţiar de la Institutul Naţional al Magistraturii şi un inspector general judecãtoresc din cadrul Ministerului Justiţiei, asimilat magistratului care are vechimea prevãzutã de lege pentru a funcţiona la curtea de apel, iar contestaţiile procurorilor vor fi soluţionate de o comisie compusa din: un judecãtor de la Curtea Suprema de Justiţie, un profesor universitar sau conferenţiar de la Institutul Naţional al Magistraturii şi un procuror inspector din cadrul Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie.
(4) Componenta comisiei de contestaţii este aprobatã de ministrul justiţiei sau, dupã caz, de procurorul general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, la propunerea Direcţiei organizare, resurse umane şi statistica judiciarã din cadrul Ministerului Justiţiei şi, respectiv, a Sectiei de analiza, studii, control şi perfecţionare profesionalã din cadrul Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie.
(5) Notarea comisiei desemnate pentru rezolvarea contestaţiilor este definitiva.
ART. 17
Proba orala are drept scop verificarea cunoştinţelor de specialitate ale candidaţilor, capacitatea de analiza şi sinteza a acestora şi consta în:
a) susţinerea lucrãrii scrise, cu prezentarea principalelor instituţii care au format obiectul acesteia, evidentiindu-se contribuţia candidatului pentru unificarea practicii judiciare a instanţei sau a parchetului la care funcţioneazã;
b) un interviu cu privire la:
- instituţiile de drept material şi procesual, alese din categoria celor care intra în competenta instanţei sau, dupã caz, a parchetului pentru care candidatul susţine examenul;
- convenţiile internaţionale privind respectarea drepturilor omului la care România este parte;
- practica judiciarã în domenii de maxima importanta.
ART. 18
(1) Comisia pentru proba orala este formatã din cei 3 membri ai comisiei care a verificat lucrarea scrisã şi un consilier juridic din cadrul Ministerului Justiţiei, specializat în convenţii internaţionale, sau un procuror specializat în convenţii internaţionale din cadrul Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, dupã caz.
(2) Rãspunsurile candidaţilor la proba orala se apreciazã cu note de la 1 la 10.
ART. 19
Pentru a fi declaraţi admişi la proba orala candidaţii trebuie sa obţinã cel puţin media 8.
ART. 20
(1) Rezultatul probei orale este media aritmetica a notelor acordate de cãtre cei 4 examinatori.
(2) Notarea comisiei la proba orala este definitiva.
(3) Media generalã a examenului este rezultatul mediei aritmetice între media obţinutã la lucrarea scrisã şi media obţinutã la proba orala.
ART. 21
Pentru a fi declarat reuşit la examen candidatul trebuie sa obţinã cel puţin media generalã 8.
ART. 22
(1) Dupã încheierea examenului Direcţia organizare, resurse umane şi statistica judiciarã din cadrul Ministerului Justiţiei, respectiv Secţia de analiza, studii, control şi perfecţionare profesionalã din cadrul Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie întocmeşte, pe curţi de apel şi, respectiv, pe parchetele de pe lângã acestea, tabele de clasificare a candidaţilor, în ordinea mediilor obţinute.
(2) Tabelele de clasificare a candidaţilor se comunica curţilor de apel şi parchetelor de pe lângã acestea şi se prezintã ministrului justiţiei, respectiv procurorului general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, în vederea exercitãrii prerogativelor privind promovarea magistraţilor.
(3) Tabelele de clasificare a procurorilor care au susţinut examenul de promovare se comunica şi Direcţiei pentru relaţia cu Ministerul Public şi de prevenire a criminalitatii şi a coruptiei, din cadrul Ministerului Justiţiei.
ART. 23
Promovarea în funcţii de execuţie a candidaţilor declaraţi reusiti la examen se face în ordinea mediilor obţinute şi în limita numãrului de posturi vacante anunţate în condiţiile art. 8.
ART. 24
Promovarea pe loc a candidaţilor declaraţi reusiti la examen se face în limita numãrului de posturi aprobate pentru ocuparea cãrora s-a organizat examenul.
ART. 25
La medii egale au prioritate candidaţii care au vechime mai mare în magistratura, au titlul ştiinţific de doctor, au activitate publicistica în reviste de specialitate ori au absolvit studii postuniversitare.
ART. 26
Valorificarea rezultatelor examenului pentru promovarea pe loc sau în funcţii de execuţie se realizeazã în conformitate cu art. 94 alin. 1 şi <>art. 88 alin. 1 lit. d) din Legea nr. 92/1992 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 27
În cazul în care o instanta sau un parchet nu poate funcţiona normal datoritã numãrului mare al posturilor vacante, ministrul justiţiei, la propunerea motivatã a preşedintelui curţii de apel sau a procurorului general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, poate sa acorde derogãri cu privire la condiţiile de vechime prevãzute de lege pentru susţinerea examenului de promovare în funcţii de execuţie.

CAP. 4
Dispoziţii finale
ART. 28
Dispoziţiile prezentului regulament se aplica în mod corespunzãtor şi magistraţilor militari.
ART. 29
Prezentul regulament intra în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016