Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 10 aprilie 2009  de organizare si functionare a Directiei pentru dezvoltarea capacitatii administrative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 10 aprilie 2009 de organizare si functionare a Directiei pentru dezvoltarea capacitatii administrative

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 250 din 15 aprilie 2009

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Direcţia pentru dezvoltarea capacitãţii administrative, denumitã în continuare direcţie, este o structurã de specialitate a aparatului central, segment administraţie publicã, al Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare MAI, fãrã personalitate juridicã, cu rolul de Autoritate de management pentru Programul operaţional "Dezvoltarea Capacitãţii Administrative", denumit în continuare PO DCA, având responsabilitatea gestionãrii şi implementãrii asistenţei financiare alocate acestui program, conform prevederilor <>art. 18 din Hotãrârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale.
(2) Activitatea direcţiei este coordonatã de cãtre secretarul de stat pentru reformã în administraţia publicã.
ART. 2
Direcţia asigurã în activitatea sa aplicarea legilor, a ordonanţelor şi a hotãrârilor Guvernului, a ordinelor şi a instrucţiunilor emise de ministrul administraţiei şi internelor, precum şi a dispoziţiilor secretarului de stat pentru reformã în administraţia publicã, în domeniul sãu de competenţã.
ART. 3
(1) În îndeplinirea atribuţiilor, direcţia coopereazã cu celelalte direcţii ale MAI şi colaboreazã cu unitãţi aflate în subordinea acestuia, pe probleme de interes comun, potrivit legii şi ordinelor ministrului administraţiei şi internelor, cu instituţii şi autoritãţi din administraţia publicã centralã şi localã, precum şi cu instituţii ale Uniunii Europene (UE).
(2) Diagrama de relaţii a direcţiei este prevãzutã în anexele nr. 1 a) şi 1 b) la prezentul regulament.

CAP. II
Organizarea direcţiei

ART. 4
(1) Structura organizatoricã a direcţiei este urmãtoarea:
a) conducerea direcţiei;
b) Compartimentul de contractare şi monitorizare a implementãrii proiectelor;
c) Unitatea de comunicare, Sistemul unic de management al informaţiei - SMIS şi Tehnologia informaţiei - IT
d) Serviciul strategie şi coordonare program;
e) Compartimentul management financiar;
f) Compartimentul control şi antifraudã;
g) Unitatea de evaluare;
h) Unitatea de gestionare a documentelor şi înregistrãrilor;
i) Unitatea nereguli şi recuperãri debite.
(2) Structura organizatoricã a direcţiei este prevãzutã în anexa nr. 2 la prezentul regulament.
ART. 5
Între compartimentele direcţiei se stabilesc relaţii de cooperare, în vederea îndeplinirii atribuţiilor.
ART. 6
(1) Personalul direcţiei este format din funcţionari publici şi personal contractual repartizaţi pe domenii de activitate.
(2) Întreg personalul direcţiei este subordonat directorului.
(3) Personalul direcţiei rãspunde pentru executarea sarcinilor de serviciu încredinţate, potrivit fişei postului.
ART. 7
Fişa postului pentru personalul direcţiei va fi întocmitã de cãtre conducãtorul compartimentului în cadrul cãruia îşi desfãşoarã activitatea titularul postului, se contrasemneazã de cãtre superiorul conducãtorului compartimentului şi se aprobã de cãtre conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice.

CAP. III
Atribuţiile direcţiei

ART. 8
Potrivit dispoziţiilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 457/2008 şi a regulamentelor Comisiei Europene (CE), direcţia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã îndeplinirea atribuţiilor ce decurg din funcţiile prevãzute la art. 60 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006;
b) contribuie la elaborarea şi modificarea documentelor programatice (de exemplu, Cadrul Strategic Naţional de Referinţã (CSNR), programul operaţional etc.)
c) negociazã cu Comisia Europeanã PO DCA, în conformitate cu prevederile art. 32, 33 şi 37 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006;
d) asigurã implementarea şi monitorizarea implementãrii PO DCA şi rãspunde pentru utilizarea eficientã, efectivã şi transparentã a fondurilor din care acesta se finanţeazã;
e) analizeazã şi propune modificãri ale PO DCA, pe care le supune Comitetului de monitorizare;
f) asigurã şi rãspunde pentru buna gestionare financiarcontabilã a operaţiunilor finanţate şi derulate prin PO DCA;
g) participã la reuniunile anuale cu Comisia Europeanã pentru examinarea progresului implementãrii PO DCA, în conformitate cu prevederile art. 68 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006; informeazã Comitetul de monitorizare al PO DCA cu privire la observaţiile CE şi colaboreazã cu Autoritatea de coordonare a instrumentelor structurale, denumitã în continuare ACIS, şi Autoritatea de certificare şi platã, denumitã în continuare ACP, pentru întreprinderea acţiunilor necesare în soluţionarea observaţiilor;
h) asigurã corelarea operaţiunilor din PO DCA cu cele din celelalte programe finanţate din fondurile structurale şi, dacã este cazul, cu programele operaţionale finanţate din Fondul European Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã şi Fondul European de Pescuit, sub coordonarea ACIS;
i) urmãreşte dezvoltarea parteneriatelor în procesul de programare şi în fazele de implementare a PO DCA, în conformitate cu prevederile art. 11 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006;
j) asigurã dezvoltarea capacitãţii administrative a structurilor implicate în derularea PO DCA, sub coordonarea şi cu sprijinul ACIS;
k) asigurã dezvoltarea competenţelor profesionale şi pregãtirea profesionalã continuã în domeniile specifice de competenţã ale personalului din direcţie;
l) elaboreazã proceduri pentru gestionarea PO DCA, în vederea asigurãrii îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin conform prezentului articol;
m) pãstreazã înregistrãri pentru fiecare activitate în forma originalã sau versiuni certificate, conforme cu originalele, pe suporturi de date acceptate şi în condiţii corespunzãtoare;
n) furnizeazã ACIS informaţiile solicitate pentru verificarea ex-ante, monitorizarea anualã şi verificarea ex-post a respectãrii principiului adiţionalitãţii, în conformitate cu prevederile art. 15 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006;
o) furnizeazã, în limita competenţelor, informaţiile necesare ACIS şi ACP pentru îndeplinirea de cãtre acestea a atribuţiilor ce le revin prin reglementãrile în vigoare;
p) asigurã prevenirea neregulilor, identificã neregulile, constatã creanţele bugetare şi asigurã recuperarea sumelor rezultate din nereguli, în limita competenţelor;
q) transmite ACP rapoarte privind neregulile identificate şi sumele plãtite necuvenit, precum şi rapoarte privind recuperarea sumelor plãtite necuvenit, a celor neutilizate şi a celor rezultate din nereguli;
r) pune la dispoziţia CE, la cerere, lista operaţiunilor încheiate care fac obiectul închiderii parţiale în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
s) elaboreazã, cu sprijinul celorlalte structuri implicate, descrierea sistemelor de management şi control pentru PO DCA;
ş) elaboreazã şi implementeazã Planul multianual de evaluare şi se asigurã cã acesta este utilizat ca instrument strategic şi de management pe parcursul implementãrii programului operaţional;
t) elaboreazã şi implementeazã Planul de comunicare pentru PO DCA;
ţ) contribuie, împreunã cu ACIS, la dezvoltarea şi implementarea Sistemului unic de management al informaţiilor SMIS - CSNR;
u) colaboreazã cu ACIS în vederea asigurãrii unui cadru procedural eficient şi armonios pentru implementarea instrumentelor structurale;
v) colaboreazã cu ACIS pentru realizarea activitãţilor de informare privind fondurile structurale;
w) realizeazã stabilirea, documentarea, implementarea, menţinerea şi îmbunãtãţirea continuã a eficacitãţii unui sistem de management al calitãţii;
x) verificã şi avizeazã proiectele legislative iniţiate de alte structuri implicate în gestionarea fondurilor structurale la nivel naţional şi care ar putea afecta direct sau indirect implementarea PO DCA;
y) iniţiazã şi promoveazã propuneri legislative în vederea îmbunãtãţirii condiţiilor de implementare a PO DCA;
z) coopereazã cu Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) şi Unitatea pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice (UCVAP) pentru angajarea şi utilizarea corectã şi eficientã a fondurilor comunitare şi evitarea aplicãrii corecţiilor financiare ca urmare a nerespectãrii legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice.

CAP. IV
Conducerea direcţiei

ART. 9
(1) Conducerea direcţiei se exercitã de cãtre director şi directorii adjuncţi.
(2) Fişele posturilor de director, respectiv directori adjuncţi sunt prevãzute în anexele nr. 3, 4 şi 5 la prezentul regulament.
ART. 10
(1) Directorul conduce întreaga activitate desfãşuratã de personalul direcţiei şi o reprezintã în relaţia cu celelalte unitãţi ale MAI cu instituţii, autoritãţi şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi cu instituţii ale UE, în limitele de competenţã stabilite de conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice.
(2) În condiţiile legii şi ale reglementãrilor în vigoare, directorul poate delega atribuţii din competenţa sa directorilor adjuncţi, iar în lipsa acestora altor persoane din cadrul direcţiei.
(3) În baza şi executarea ordinelor sau a instrucţiunilor ministrului administraţiei şi internelor, precum şi a dispoziţiilor secretarului de stat, directorul emite dispoziţii.
ART. 11
Directorul rãspunde de întreaga activitate pe care o desfãşoarã direcţia în faţa ministrului şi a secretarului de stat pentru reformã în administraţia publicã.
ART. 12
(1) Directorii adjuncţi, şeful Serviciului strategie şi coordonare program, personalul Unitãţii de evaluare, personalul Unitãţii nereguli şi recuperãri debite şi personalul Unitãţii de gestionare a documentelor şi înregistrãrilor se subordoneazã nemijlocit directorului şi rãspund în faţa acestuia de planificarea, organizarea şi desfãşurarea activitãţilor proprii, aşa cum sunt prevãzute în cap. V din prezentul regulament.
(2) Personalul Compartimentului management financiar, precum şi personalul Compartimentului control şi antifraudã se subordoneazã nemijlocit directorului adjunct cu atribuţii în domeniul financiar şi control, rãspunzând în faţa acestuia de planificarea, organizarea şi desfãşurarea activitãţilor proprii, aşa cum sunt prevãzute în cap. V din prezentul regulament; în absenţa directorului adjunct financiar şi control, personalul Compartimentului management financiar şi personalul Compartimentului control şi antifraudã rãspund pentru activitatea desfãşuratã în faţa directorului.
(3) Personalul Compartimentului de contractare şi monitorizare a implementãrii proiectelor, precum şi personalul Unitãţii de comunicare, SMIS şi IT se subordoneazã nemijlocit directorului adjunct implementare, rãspunzând în faţa acestuia de planificarea, organizarea şi desfãşurarea activitãţilor proprii, aşa cum sunt prevãzute în cap. V din prezentul regulament; în absenţa directorului adjunct implementare, personalul Compartimentului de contractare şi monitorizare a implementãrii proiectelor, precum şi personalul Unitãţii de comunicare, SMIS şi IT rãspund pentru activitatea desfãşuratã în faţa directorului.
(4) Şeful Serviciului strategie şi coordonare program se subordoneazã nemijlocit directorului, rãspunzând în faţa acestuia de planificarea, organizarea şi desfãşurarea activitãţilor proprii, aşa cum sunt prevãzute în cap. V din prezentul regulament; în absenţa şefului Serviciului strategie şi coordonare program, personalul serviciului rãspunde pentru activitatea desfãşuratã în faţa directorului.
ART. 13
Conducerea direcţiei analizeazã modul în care sunt îndeplinite obiectivele asumate prin documente strategice şi atribuţiile prevãzute prin fişele posturilor şi dispune mãsurile care se impun sau face propuneri de îmbunãtãţire a activitãţii.

CAP. V
Atribuţiile structurilor componente din cadrul direcţiei

SECŢIUNEA I
Structuri în coordonarea directorului adjunct implementare

ART. 14
Directorul adjunct implementare coordoneazã douã structuri, respectiv Compartimentul de contractare şi monitorizare a implementãrii proiectelor şi Unitatea de comunicare, SMIS şi IT, cu urmãtoarele atribuţii comune:
a) elaboreazã şi amendeazã Documentul-cadru de implementare (DCI), în concordanţã cu obiectivele şi prioritãţile stabilite prin programul operaţional şi îl supune avizãrii Ministerului Finanţelor Publice;
b) elaboreazã manualele de proceduri specifice fiecãrei unitãţi/compartiment şi asigurã pistele de audit corespunzãtoare;
c) organizeazã lansarea cererilor de proiecte şi de idei de proiecte;
d) asigurã corespondenţa cu solicitanţii/beneficiarii pe întreaga duratã a procesului de contractare şi monitorizare a implementãrii proiectelor;
e) acordã asistenţã continuã potenţialilor beneficiari/beneficiarilor prin asigurarea unui help desk pe toatã perioada de derulare a PO DCA;
f) se asigurã de îndeplinirea de cãtre beneficiari a obligaţiilor de informare şi publicitate stabilite de regulamentele comunitare;
g) previne, detecteazã şi raporteazã în scris cãtre ofiţerul de nereguli şi riscuri toate neregulile identificate în activitatea curentã;
h) organizeazã activitãţi de informare şi diseminare a bunelor practici;
i) asigurã pãstrarea în vederea arhivãrii a documentelor proprii, conform cerinţelor naţionale şi comunitare.
ART. 15
Atribuţiile specifice Compartimentului de contractare şi monitorizare a implementãrii proiectelor sunt urmãtoarele:
a) elaboreazã criteriile de selecţie şi le transmite spre aprobare Comitetului de monitorizare;
b) realizeazã evaluarea preliminarã a ideilor de proiect şi acordã asistenţã potenţialilor beneficiari în dezvoltarea ideii de proiect;
c) organizeazã procesul de evaluare a cererilor de finanţare;
d) asigurã verificarea conformitãţii administrative şi a eligibilitãţii cererilor de finanţare;
e) pregãteşte documentaţia pentru luarea deciziei privind finanţarea şi realizeazã punerea ei în aplicare;
f) elaboreazã contracte/ordine de finanţare cu beneficiarii proiectelor aprobate, prin care se stabilesc drepturile şi obligaţiile direcţiei şi, respectiv, ale beneficiarului, precum şi condiţiile specifice referitoare la implementarea proiectului, în conformitate cu regulamentele comunitare aplicabile şi cu legislaţia naţionalã în vigoare;
g) are competenţe în faza de angajare a cheltuielilor din cadrul execuţiei bugetare, prin parcurgerea paşilor pentru întocmirea şi aprobarea angajamentelor bugetare şi legale;
h) are competenţe în faza de lichidare a cheltuielilor din cadrul execuţiei bugetare, asigurându-se cã produsele şi serviciile cofinanţate sunt livrate/realizate şi activitãţile sunt îndeplinite în conformitate cu prevederile contractuale, prin verificarea documentelor anexate cererilor de rambursare şi solicitãrilor de acordare a prefinanţãrii;
i) analizeazã şi evalueazã stadiul implementãrii proiectului, aşa cum rezultã din datele cuprinse în rapoartele de monitorizare;
j) planificã şi efectueazã vizitele în teritoriu şi realizeazã, în cazuri excepţionale, verificãri suplimentare pentru a monitoriza stadiul de desfãşurare a activitãţilor stabilite prin contract;
k) trimite cãtre beneficiar concluziile şi/sau recomandãrile şi urmãreşte îndeplinirea recomandãrilor fãcute în urma analizãrii şi evaluãrii rapoartelor, efectuãrii vizitelor şi verificãrilor suplimentare;
l) pune la dispoziţia unitãţilor interesate documentaţia necesarã care sã asigure exercitarea atribuţiilor Comitetului de monitorizare;
m) rãspunde de gestionarea dosarului proiectului;
n) asigurã înregistrarea şi actualizarea cu celeritate a informaţiilor în SMIS - CSNR, fiind responsabilã de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor din competenţa sa.
ART. 16
Atribuţiile specifice Unitãţii de comunicare, SMIS şi IT sunt urmãtoarele:
a) creeazã şi dezvoltã un sistem eficient de promovare a PO DCA;
b) asigurã îndeplinirea obligaţiilor legate de informare şi publicitate, în conformitate cu prevederile pãrţii 1 din Regulamentul Comisiei nr. 1.828/2006;
c) asigurã comunicarea pe problematica PO DCA cu potenţialii beneficiari şi cu publicul larg;
d) disemineazã informaţiile relevante şi asigurã îndrumarea beneficiarilor;
e) realizeazã şi pune în aplicare planul de comunicare pentru PO DCA;
f) asigurã informarea cetãţenilor şi a mass-mediei cu privire la rolul UE în derularea PO DCA şi conştientizarea potenţialilor beneficiari cu privire la oportunitãţile generate de implementarea acestuia, în conformitate cu prevederile comunitare;
g) asigurã avizul de conformitate pentru mãsurile de informare şi publicitate luate de beneficiari în vederea respectãrii legislaţiei comunitare şi a prevederilor contractuale;
h) asigurã buna funcţionare a SMIS, în vederea colectãrii informaţiilor referitoare la implementare, necesare managementului financiar, monitorizãrii, verificãrii, auditãrii şi evaluãrii programului operaţional;
i) gestioneazã baza de date privind ideile de proiect şi cererile de finanţare primite de direcţie;
j) dezvoltã mecanismul privind alocarea cererilor de finanţare şi a ideilor de proiect ofiţerilor de proiect;
k) gestioneazã baza de date privind evaluatorii externi şi interni a cererilor de finanţare;
l) realizeazã rapoarte şi sinteze privind situaţia ideilor de proiect şi a cererilor de finanţare aflate în diferite etape ale implementãrii în cadrul direcţiei;
m) asigurã planificarea, dezvoltarea, întreţinerea şi monitorizarea unitarã a sistemului IT din cadrul direcţiei, precum şi eliminarea disfuncţionalitãţilor acestuia în limita competenţelor;
n) analizeazã şi întocmeşte necesitãţile de programe informatice, precum şi solicitãrile tehnice pentru componente hardware în vederea asigurãrii compatibilitãţii cu programele software rulate pe calculatoare;
o) asigurã planificarea, proiectarea şi implementarea sistemului de securitate a reţelei proprii;
p) asigurã implementarea sistemului de baze de date (conform cerinţelor de implementare) şi accesul la conţinutul acesteia;
r) administreazã serverele de reţea proprii;
s) asigurã actualizarea site-ului/portalului web al direcţiei;
t) reprezintã direcţia, din punct de vedere tehnic, în relaţia cu compartimentul de achiziţii publice al MAI, pentru achiziţiile de IT;
u) asigurã securitatea echipamentelor IT şi a datelor prin mãsuri IT specifice;
v) asigurã salvarea datelor şi informaţiilor la nivelul direcţiei, prin mecanisme IT specifice.

SECŢIUNEA a 2-a
Serviciul strategie şi coordonare program

ART. 17
Serviciul strategie şi coordonare program este format din Unitatea de coordonare şi sintezã şi Secretariatul tehnic comitet de monitorizare, având urmãtoarele atribuţii comune:
a) asigurã elaborarea şi actualizarea PO DCA, în parteneriat cu actorii implicaţi;
b) asigurã monitorizarea PO DCA;
c) asigurã corespondenţa cu actorii implicaţi pe întreaga duratã a procesului de elaborare/actualizare a PO DCA;
d) asigurã legãtura cu instituţiile şi/sau structurile implicate în gestionarea fondurilor structurale;
e) asigurã corelarea operaţiunilor din PO DCA cu operaţiunile din celelalte programe finanţate din fonduri structurale;
f) urmãreşte dezvoltarea parteneriatelor în procesul de programare şi în fazele de implementare a PO DCA, în conformitate cu prevederile legislaţiei comunitare;
g) asigurã coordonarea axei prioritare 3 - Asistenţa tehnicã a PO DCA, prin asigurarea gestionãrii fondurilor alocate acestei prioritãţi;
h) elaboreazã manualele de proceduri specifice fiecãrei unitãţi şi asigurã pistele de audit corespunzãtoare;
i) asigurã înregistrarea şi actualizarea cu celeritate a informaţiilor în SMIS - CSNR şi în SFC, fiind responsabilã de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor din competenţa sa;
j) previne, detecteazã şi raporteazã în scris cãtre ofiţerul de nereguli şi riscuri toate neregulile identificate în activitatea curentã.
ART. 18
Atribuţii specifice ale Unitãţii de coordonare şi sintezã sunt urmãtoarele:
a) elaboreazã/actualizeazã capitolele specifice din CSNR;
b) propune, în vederea negocierii, modificãri ale PO DCA reprezentanţilor Comisiei Europene, în conformitate cu prevederile Regulamentului Consiliului nr. 1.083/2006;
c) deruleazã activitãţile necesare demarãrii procesului de programare a urmãtoarei perioade de programare a fondurilor structurale;
d) realizeazã, actualizeazã şi implementeazã Strategia de resurse umane a direcţiei;
e) gestioneazã, în colaborare cu Direcţia generalã resurse umane, segment al administraţiei publice, resursele umane ale direcţiei;
f) elaboreazã/actualizeazã şi monitorizeazã implementarea Planului de instruire pentru personalul direcţiei, a beneficiarilor şi potenţialilor beneficiari ai PO DCA şi a membrilor Comitetului de monitorizare al PO DCA;
g) desfãşoarã activitãţi de raportare generalã asupra activitãţii direcţiei;
h) asigurã legãtura cu actorii implicaţi în coordonarea asistenţei tehnice aferente programelor operaţionale finanţate din fonduri structurale;
i) asigurã legãtura cu structurile MAI implicate în gestionarea achiziţiilor publice efectuate din fondurile axei prioritare 3 - Asistenţa tehnicã a PO DCA;
j) asigurã legãtura cu structurile MAI responsabile de gestiunea financiarã a fondurilor alocate axei prioritare 3 - Asistenţa tehnicã a PO DCA;
k) verificã cererile depuse spre finanţare din axa prioritarã 3 - Asistenţa tehnicã a PO DCA şi asigurã implementarea proiectelor care primesc finanţare din aceste fonduri, prin întocmirea, avizarea şi aprobarea, dupã caz, a documentelor precum cereri de rambursare, rapoarte tehnice de progres etc.;
l) comunicã lunar pentru luna urmãtoare necesarul de credite din fondurile alocate axei prioritare 3 - Asistenţa tehnicã a PO DCA cãtre structurile MAI responsabile de gestiunea financiarã a acestor fonduri;
m) furnizeazã informaţiile necesare referitoare la axa prioritarã 3 - Asistenţa tehnicã a PO DCA pentru fundamentarea prognozelor pentru fluxul de numerar şi cel de platã întocmite de Compartimentul management financiar;
n) certificã realitatea şi conformitatea cheltuielilor efectuate din proiectele finanţate din axa prioritarã 3 - Asistenţa tehnicã a PO DCA, în calitate de beneficiar al acestor fonduri;
o) acordã viza compartimentului de specialitate în cazul ordonanţãrilor de platã pentru cheltuielile efectuate în cadrul proiectelor finanţate din axa prioritarã 3 - Asistenţa tehnicã a PO DCA;
p) participã la reuniunile şi grupurile de lucru dedicate asigurãrii demarcaţiei şi complementaritãţii între programele operaţionale, informeazã şi/sau implementeazã, dupã caz, recomandãrile rezultate;
r) asigurã legãtura cu reprezentanţii altor autoritãţi de management şi/sau organisme intermediare din ţarã sau din strãinãtate.
ART. 19
Atribuţiile specifice Secretariatului tehnic Comitet de monitorizare sunt urmãtoarele:
a) asigurã constituirea şi organizarea Comitetului de monitorizare al PO DCA, în conformitate cu prevederile art. 63 şi 64 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006;
b) desfãşoarã activitãţi specifice de monitorizare a implementãrii PO DCA şi asigurã legãtura cu reprezentanţii CE în cadrul procesului de analizã a performanţei acestuia;
c) prezintã Comitetului de monitorizare progresul în atingerea obiectivelor specifice ale acestuia, precum şi a ţintelor stabilite pentru fiecare axã prioritarã, în conformitate cu prevederile art. 65 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006;
d) colecteazã, analizeazã, înregistreazã, prelucreazã şi integreazã în mod continuu şi sistematic, atât de la structurile interne responsabile, cât şi din surse externe, informaţii fizice şi financiare privind implementarea PO DCA;
e) colaboreazã cu instituţii de profil pentru colectarea datelor statistice şi a celor provenite din surse administrative necesare monitorizãrii PO DCA;
f) elaboreazã Raportul anual de implementare, precum şi Raportul final de implementare pentru PO DCA, în conformitate cu prevederile art. 67 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006, şi le supune aprobãrii Comitetului de monitorizare, ulterior consultãrii ACIS şi a ACP;
g) realizeazã coordonarea dintre asistenţa financiarã de preaderare (PHARE), cea de postaderare (Facilitatea de tranziţie) şi Fondul Social European (FSE) pentru evitarea dublei finanţãri;
h) elaboreazã informãri referitoare la stadiul fizic şi/sau financiar de implementare a PO DCA;
i) desfãşoarã activitãţile specifice organizãrii reuniunilor Comitetului de monitorizare al PO DCA, precum şi activitãţile postreuniune şi asigurã legãtura cu personalul acestui organism pe perioada dintre reuniuni;
j) elaboreazã, dupã caz, colecteazã şi integreazã documente supuse informãrii sau aprobãrii Comitetului de monitorizare al PO DCA.

SECŢIUNEA a 3-a
Compartimentul management financiar

ART. 20
Compartimentul management financiar este format din Unitatea de validare şi Unitatea de plãţi şi contabilitate, având urmãtoarele atribuţii comune de management financiar:
a) deruleazã gestionarea financiar-contabilã a operaţiunilor finanţate prin PO DCA;
b) elaboreazã şi implementeazã procedurile operaţionale ale procesului de management financiar al fondurilor derulate prin PO DCA, asigurând îmbunãtãţirea activitãţilor specifice, care garanteazã o pistã de audit adecvatã;
c) asigurã fundamentarea programãrii bugetare a sumelor necesare finanţãrii proiectelor, pentru sursele de finanţare reprezentând fonduri externe nerambursabile primite din FSE, precum şi pentru cele alocate de la bugetul de stat;
d) autorizeazã şi efectueazã plãţile pentru prefinanţare şi pentru rambursarea cheltuielilor eligibile/TVA efectuate de cãtre beneficiarii proiectelor finanţate prin PO DCA;
e) transmite informãri financiare privind angajãrile bugetare şi legale, validarea cheltuielilor, plata sumelor, evidenţa financiar-contabilã cãtre ACP, Comisia Europeanã şi alte organe abilitate, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
f) transmite sesizãri cãtre ofiţerul de nereguli şi riscuri, în cazul constatãrii unor nereguli privind derularea operaţiunilor financiar-contabile;
g) se asigurã cã debitele constatate prin titlul de creanţã se înregistreazã în conformitate cu planul contabil şi se deduc din cererile de rambursare depuse de beneficiarii PO DCA;
h) are competenţe în fazele de execuţie bugetarã: angajarea cheltuielilor prin controlul financiar preventiv propriu şi Unitatea de plãţi şi contabilitate, lichidarea cheltuielilor prin Unitatea de validare, ordonanţarea cheltuielilor prin Unitatea de validare, control financiar preventiv propriu şi Unitatea de plãţi şi contabilitate, plata cheltuielilor prin Unitatea de plãţi şi contabilitate;
i) asigurã pãstrarea în vederea arhivãrii a documentelor proprii conform cerinţelor naţionale şi comunitare;
j) efectueazã reconcilieri periodice interne şi externe pentru a se asigura controlul intern al datelor şi raportãrilor;
k) asigurã înregistrarea şi actualizarea cu celeritate a informaţiilor în SMIS - CSNR, fiind responsabilã de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor din competenţa sa.
ART. 21
Unitatea de validare are urmãtoarele atribuţii specifice:
a) se implicã în faza de lichidare a cheltuielilor din cadrul execuţiei bugetare prin determinarea sumelor datorate beneficiarilor proiectelor finanţate prin PO DCA, în cadrul raportului de validare;
b) are competenţe în faza de ordonanţare a cheltuielilor bugetare, prin care se confirmã cã plata sumelor din cadrul cererilor de rambursare sau al solicitãrilor de acordare a prefinanţãrii poate fi realizatã;
c) asigurã recuperarea integralã a prefinanţãrii acordate beneficiarilor, progresiv din cererile de rambursare depuse înainte de plata finalã a proiectului;
d) asigurã validarea cererilor de rambursare de la beneficiari, în vederea efectuãrii plãţilor din fonduri comunitare sau de la bugetul de stat;
e) asigurã deducerea sumelor reprezentând debite de recuperat stabilite prin titlurile de creanţã din cererea de rambursare;
f) iniţiazã prognozele de fluxuri de fonduri aferente prefinanţãrii, cofinanţãrii/TVA de la bugetul de stat, precum şi ale celor aferente contribuţiei UE şi le transmite cãtre Unitatea de plãţi şi contabilitate spre completare şi transmitere la ACP.
ART. 22
Unitatea de plãţi şi contabilitate are urmãtoarele atribuţii specifice:
a) elaboreazã şi fundamenteazã estimãrile privind creditele de angajament şi creditele bugetare pentru fonduri UE şi contribuţie naţionalã;
b) elaboreazã şi transmite ACP notificãri cu privire la cererea de suplimentare a bugetului, însoţite de prognoze ale fluxului de numerar pentru rambursarea cheltuielilor eligibile din bugetul de stat, inclusiv TVA aferentã, în vederea asigurãrii cofinanţãrii de la bugetul de stat;
c) efectueazã deschiderile de credite bugetare în limita creditelor bugetare şi potrivit destinaţiilor aprobate pe capitole, subcapitole, titluri de cheltuieli;
d) elaboreazã şi transmite ACP cereri de fonduri lunare pentru sumele aprobate ca fiind eligibile la nivel de direcţie, însoţite de prognoze ale fluxului de fonduri aferente contribuţiei UE;
e) elaboreazã şi transmite ACP notificãri de prefinanţare însoţite de prognoze ale fluxului de fonduri de prefinanţare de la UE, pe baza contractelor de finanţare încheiate cu beneficiarii;
f) are competenţe în fazele de angajare şi ordonanţare a execuţiei bugetare, prin care se confirmã cã sumele angajate/ordonanţate se încadreazã în liniile bugetare aprobate şi în disponibilul existent la momentul angajãrii/ordonanţãrii;
g) are competenţe în faza de platã a cheltuielilor publice, prin efectuarea plãţilor conform ordonanţãrilor de platã;
h) primeşte de la ACP sumele aferente programului operaţional şi efectueazã plãţile, din fondurile UE şi din cofinanţarea de la bugetul de stat, cãtre beneficiari în mod regulat, fãrã întârzieri sau deduceri nejustificate;
i) asigurã înregistrarea şi raportarea operaţiilor financiare într-un sistem contabil computerizat, în conformitate cu planul contabil şi procedurile în vigoare, utilizând coduri pentru toate operaţiile contabile aferente PO DCA, în vederea reflectãrii surselor de finanţare (FSE, bugetul de stat etc.);
j) elaboreazã şi transmite ACP situaţii financiare de sintezã (declaraţii lunare de cheltuieli validate ca fiind eligibile la nivelul PO DCA, informãri cu privire la plãţile de prefinanţare efectuate, declaraţii de cheltuieli pentru închideri parţiale);
k) actualizeazã tabelul centralizator privind managementul ratei de schimb pentru PO DCA.
ART. 23
(1) În cadrul Compartimentului management financiar se acordã vizã de control financiar preventiv propriu, în sensul verificãrii sistematice şi identificãrii proiectelor de operaţiuni care nu respectã condiţiile de legalitate, regularitate şi/sau, dupã caz, de încadrare în limitele şi destinaţia creditelor bugetare şi de angajament şi prin a cãror efectuare s-ar prejudicia fondurile publice naţionale şi comunitare.
(2) Persoana responsabilã cu controlul financiar preventiv propriu acordã vizã pentru proiectele de operaţiuni derulate în cadrul activitãţilor specifice ale direcţiei, stabilite prin reglementãrile interne ale MAI.
(3) Persoana desemnatã cu controlul financiar preventiv propriu are şi rolul de supraveghere a organizãrii, ţinerii, actualizãrii şi raportãrii evidenţei angajamentelor bugetare şi legale.
(4) Persoana desemnatã cu controlul financiar preventiv propriu întocmeşte şi transmite rapoarte trimestriale şi anuale privind activitatea de control financiar preventiv propriu cãtre Direcţia generalã financiarã şi alte structuri abilitate.

SECŢIUNEA a 4-a
Compartimentul control şi antifraudã

ART. 24
Personalul Compartimentului control şi antifraudã asigurã respectarea legalitãţii, regularitãţii şi conformitãţii în utilizarea şi administrarea fondurilor provenite din asistenţa financiarã nerambursabilã acordatã de Comisia Europeanã prin FSE, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente, în scopul protejãrii intereselor financiare ale bugetului UE şi ale bugetului de stat, având urmãtoarele atribuţii specifice:
a) elaboreazã analiza de risc şi întocmeşte Planul de control pentru proiectele finanţate prin PO DCA;
b) asigurã condiţiile necesare pentru derularea controalelor la faţa locului, în sensul pregãtirii documentelor necesare efectuãrii misiunii de control, culegerii datelor referitoare la proiectul analizat şi elaborãrii fişelor de verificãri;
c) în baza planului de control efectueazã verificãri la faţa locului, în orice fazã de implementare a proiectelor, privind furnizarea de produse şi servicii, realitatea cheltuielilor declarate de beneficiari pentru operaţiuni, precum şi conformitatea acestora cu datele prezentate în rapoartele de progres şi în cererile de rambursare, cu termenii şi condiţiile contractului/ordinului de finanţare, cu reglementãrile legale comunitare şi naţionale;
d) efectueazã acţiuni de control în cazurile în care existã indicii şi/sau sesizãri provenite din interiorul şi exteriorul autoritãţii de management (AM), inclusiv a celor cuprinse în rapoartele de audit, cu privire la gestiunea financiarã defectuoasã sau frauduloasã a fondurilor provenite din asistenţa financiarã externã nerambursabilã, precum şi din cofinanţarea naţionalã aferentã;
e) efectueazã misiuni de control ad-hoc dispuse prin decizia conducerii direcţiei, ori de câte ori aceasta considerã cã este necesar;
f) realizeazã verificãri la faţa locului ex-post, pentru verificarea cu precãdere a pãstrãrii pistei de audit de cãtre beneficiari;
g) efectueazã verificãri administrative ale achiziţiilor publice în baza documentelor justificative solicitate de direcţie;
h) sesizeazã ofiţerul de nereguli şi riscuri cu privire la neregulile/suspiciunile de fraudã constatate în timpul verificãrilor efectuate;
i) întocmeşte procesul-verbal de control la faţa locului şi raportul de control pentru fiecare misiune de control realizatã;
j) monitorizeazã acţiunile corective şi modul de îndeplinire de cãtre beneficiari a mãsurilor dispuse ca urmare a misiunilor de control efectuate;
k) stabileşte obligaţiile de platã privind creanţele bugetare provenite din sumele plãtite necuvenit din fonduri comunitare şi/sau din sume de cofinanţare aferente, ca urmare a neregulilor, cadrul legal încãlcat şi persoanele obligate la platã, prin întocmirea proceselor-verbale de constatare pentru individualizarea creanţelor bugetare, ce reprezintã titlu de creanţã în condiţiile legii;
l) colaboreazã cu Compartimentul de management financiar şi cu Unitatea nereguli şi recuperãri debite în ceea ce priveşte evidenţa contabilã şi recuperarea debitelor, precum şi cu celelalte structuri interne din cadrul MAI, în vederea îndeplinirii atribuţiilor specifice;
m) colaboreazã cu instituţiile şi autoritãţile naţionale cu atribuţii în domeniu, în scopul protecţiei intereselor financiare ale UE;
n) asigurã înregistrarea şi actualizarea informaţiilor în SMIS - CSNR, fiind responsabilã de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor din competenţa sa;
o) elaboreazã manualele de proceduri specifice şi asigurã pistele de audit corespunzãtoare.

SECŢIUNEA a 5-a
Unitatea nereguli şi recuperãri debite

ART. 25
Personalul Unitãţii nereguli şi recuperãri debite asigurã prevenirea, detectarea şi evaluarea neregulilor identificate, raportarea şi monitorizarea cazurilor de nereguli, recuperarea debitelor provenite din utilizarea necorespunzãtoare a fondurilor, având urmãtoarele atribuţii specifice:
a) asigurã documentarea, implementarea, controlul şi îmbunãtãţirea activitãţilor specifice printr-un sistem de proceduri şi instrucţiuni scrise, care garanteazã o pistã de audit adecvatã;
b) contribuie prin activitãţi specifice de prevenire a neregulilor şi a altor fapte ilegale, inclusiv prin identificarea, analiza, prioritizarea şi controlul riscurilor identificate pentru fiecare obiectiv/activitate specificã direcţiei, în scopul implementãrii unui management eficient al riscurilor;
c) în cazul primirii unor sesizãrii din surse interne sau externe autoritãţii de management privind suspiciuni de nereguli, incluzând actele primare administrative de constatare emise de autoritãţi competente, alerteazã conducerea direcţiei în scopul analizei pentru declanşarea acţiunilor preventive şi acţiunilor proprii de verificare, stabilire şi individualizare a obligaţiilor de platã (organizate de membrii Compartimentului control şi antifraudã din cadrul direcţiei) sau, dupã caz, notificã alte structuri competente pentru realizarea verificãrilor/investigaţiilor specifice;
d) în cazul primirii unor sesizãrii privind nereguli/alte acte primare administrative de constatare, informeazã personalul direct implicat din cadrul direcţiei, în scopul reducerii gradului de impact negativ al neregulii sau posibilitãţii de apariţie a unei nereguli similare;
e) asigurã caracterul complet şi corect al înregistrãrilor din registrul riscurilor, registrul sesizãrilor de nereguli, registrul cazurilor de nereguli şi registrul debitorilor;
f) întocmeşte şi transmite ACP şi, dupã caz, altor autoritãţi competente naţionale notificãrile şi rapoartele privind neregulile, precum şi cele privind debitele înregistrate şi stadiul recuperãrii acestora;
g) monitorizeazã cazurile de nereguli înregistrate de la detectarea lor pânã la stingerea creanţelor bugetare rezultate din nereguli şi implementãrii eventualelor mãsuri corective aplicate pentru eliminarea riscului de a se repeta;
h) colaboreazã cu Compartimentul management financiar în ceea ce priveşte evidenţa contabilã şi deducerea din cererile de rambursare a debitelor înregistrate şi a majorãrilor de întârziere aferente;
i) în cazul nerecuperãrii administrative prin platã voluntarã sau prin deducere a creanţelor stabilite prin titlul de creanţã, transmite cãtre Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã procesul-verbal de constatare/hotãrârea judecãtoreascã şi dovada comunicãrii cãtre debitor în scopul aplicãrii procedurii de executare silitã;
j) colaboreazã cu structurile MAI şi, dupã caz, cu alte structuri naţionale competente, în scopul menţinerii evidenţei recuperãrii creanţelor şi aplicãrii eventualelor mãsuri corective stabilite de procedurile administrative civile şi/sau penale;
k) efectueazã reconcilieri periodice interne şi externe pentru a se asigura controlul intern al datelor şi raportãrilor;
l) colaboreazã cu instituţiile şi autoritãţile naţionale/comunitare cu atribuţii în domeniu în scopul prevenirii şi luptei antifraudã;
m) asigurã înregistrarea şi actualizarea informaţiilor în SMIS - CSNR, fiind responsabilã de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor din competenţa sa;
n) elaboreazã manualele de proceduri specifice şi asigurã pistele de audit corespunzãtoare.

SECŢIUNEA a 6-a
Unitatea de evaluare

ART. 26
Personalul Unitãţii de evaluare are urmãtoarele atribuţii specifice:
a) coordoneazã activitãţile de evaluare a PO DCA;
b) elaboreazã şi implementeazã Planul multianual de evaluare;
c) menţine legãtura cu principalii actori implicaţi în evaluarea PO DCA;
d) informeazã Comitetul de monitorizare al PO DCA asupra rezultatelor evaluãrilor şi asupra modalitãţilor propuse pentru implementarea acestora;
e) convoacã şi conduce activitãţile Comitetului de coordonare pentru evaluarea programului operaţional;
f) organizeazã evaluãrile intermediare ale PO DCA;
g) propune Comitetului de monitorizare realizarea de evaluãri ad-hoc ale PO DCA, atunci când se înregistreazã îndepãrtãri semnificative de la obiectivele propuse iniţial;
h) coordoneazã procesul de contractare a proiectelor de evaluare;
i) controleazã din punct de vedere calitativ rapoartele de evaluare primite;
j) monitorizeazã progresul realizat în implementarea recomandãrilor de evaluare;
k) asigurã înregistrarea şi actualizarea cu celeritate a informaţiilor în SMIS - CSNR, fiind responsabilã de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor din competenţa sa;
l) elaboreazã manualele de proceduri specifice şi asigurã pistele de audit corespunzãtoare.

SECŢIUNEA a 7-a
Unitatea de gestionare a documentelor şi înregistrãrilor

ART. 27
Personalul Unitãţii de gestionare a documentelor şi înregistrãrilor are urmãtoarele atribuţii specifice:
a) asigurã circuitul documentelor în cadrul direcţiei, potrivit unui document independent, aprobat de conducerea direcţiei;
b) organizeazã, identificã şi arhiveazã documentele direcţiei (electronic şi pe hârtie), rãspunzând de depozitarea şi predarea acestora arhivei MAI;
c) asigurã trasabilitatea documentelor;
d) identificã riscurile asociate obiectivelor procesului de control al documentelor şi înregistrãrilor şi rãspunde de implementarea mãsurilor de reducere/eliminare stabilite de factorii decizionali;
e) colaboreazã cu personalul direcţiei cu atribuţii de secretariat tehnic al Comitetului de monitorizare al PO DCA;
f) elaboreazã manualele de proceduri specifice şi asigurã pistele de audit corespunzãtoare;
g) gestioneazã procesul de contestaţii conform procedurii.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 28
Personalul direcţiei executã deplasãri interne şi externe în interes de serviciu, potrivit dispoziţiilor conducerii direcţiei.
ART. 29
Personalul direcţiei respectã confidenţialitatea datelor în exercitarea atribuţiilor de serviciu, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 30
Dupã aprobare, Regulamentul de organizare şi funcţionare al direcţiei se aduce la cunoştinţa personalului direcţiei, care este obligat sã-l cunoascã în pãrţile ce îl privesc şi sã aplice întocmai prevederile acestuia.
ART. 31
În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament se vor elabora fişele posturilor personalului din cadrul direcţiei.
ART. 32
Anexele nr. 1 a), 1 b) şi anexele nr. 2-5 fac parte integrantã din prezentul regulament.


ANEXA 1 a)
----------
la regulament
-------------

DIAGRAMA DE RELAŢII INTERNE
a Direcţiei pentru dezvoltarea
capacitãţii administrative

MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
[STEMA ROMÂNIEI]
Direcţia pentru Dezvoltarea Capacitãţii Administrative






┌──────────────────────────┐
│ VICEPRIM-MINISTRU, │
│ MINISTRUL ADMINISTRAŢIEI │
│ ŞI INTERNELOR │
└────────────┬─────────────┘


│ |Direcţia Generalã|
▼ | Control şi |


┌──────────────────────────────────────────────────────────────┤ Audit Intern ├───┐


│ | Comitet de |◄--------------►│Secretar de Stat│ ▲ │


│ | monitorizare| └────────────────┘ | │


│ ▲ │◄----------------------------►▼ │
│ | ▼ │


│ | ┌────────────────┐ │
│ | │ DIRECTOR │ │
│ | └────────────────┘ │ ┌──────────┐
│ | ▲ │ ┌──►│D.G.C.A.I.│
│ | │ ┌─────────────────────────┐ │ │ └──────────┘
│ | │◄───────►│ Unitatea de nereguli şi │ │ │ ┌──────────┐
│ | ┌────────────────┐ │ │ recuperãri debite │ │ ├──►│ D.J. │
│ | │ Unitatea de │ │ └─────────────────────────┘ │ │ └──────────┘
│ | │ gestionare a │◄───────►│ ┌──────────────────────┐ │ │ ┌──────────┐
│ | │ documentelor şi│ │◄───────►│ Unitatea de evaluare │ │ ├──►│ D.G.F. │
│ | │ înregistrãrilor│ │ └──────────────────────┘ │ │ └──────────┘
│ | └────────────────┘ │ ┌──────────────────────────┐ │ │ ┌──────────┐
│ | ┌────────────────┐ │◄───────►│Director adjunct financiar│ │ ├──►│ D.G.R.U. │
│ | │Director adjunct│◄───────►│ │ şi control │ │ │ └──────────┘
│ | │ implementare │ │ └──────────────────────────┘ │ │ ┌──────────┐
│ | └────────────────┘ │ ▲ │ ├──►│ D.G.A. │
│ | ▲ │ │ │ │ └──────────┘
│ | │ │ │ │ │ ┌──────────┐
│ | ▼ │ ▼ │ ├──►│D.P.F.B.L.│
│ | ▲◄─────────────►▲ │ ▲◄─────────────►▲ │ │ └──────────┘
│ | │ │ │ │ │ │ │ ┌──────────┐
│ | ▼ ▼ │ ▼ ▼ │ ├──►│ D.R.I.P. │
│ | ┌──────────────┐ ┌─────────────┐ │ ┌──────────────┐ ┌──────────────┐ │ │ └──────────┘
│ | │Compartiment │ │ Unitatea de │ │ │Compartimentul│ │ Compartiment │ │ │ ┌──────────┐
│ | │Contractare şi│ │ Comunicare, │ │ │ control şi │ │ Management │ │ ├──►│U.C.R.A.P.│
│ | │monitorizare a│ │ SMIS şi IT │ │ │ antifraudã │ │ financiar │ ◄──┼──►│ └──────────┘
│ | │implementãrii │ └─────────────┘ │ └──────────────┘ └───────┬──────┘ │ │ ┌──────────┐
│ | │ proiectelor │ │ ▲ │ ├──►│ U.P.P. │
│ | └──────────────┘ │ ▼ │ │ └──────────┘
│ | │ ▲◄─────┴────►▲ │ │ ┌──────────┐
│ | │ │ │ │ ├──►│D.G.C.T.I.│
│ | │ ▼ ▼ │ │ └──────────┘
│ | ┌──────────▼──────────┐ ┌─────────────┐ ┌────────┐ │ │ ┌──────────┐
│ | │ Şef serviciu │ │ Unitatea │ │Unitatea│ │ ├──►│ D.I.D.L. │
│ | │ Strategie şi │ │ de plãţi şi │ │ de │ │ │ └──────────┘
│ | │ coordonare program │ │contabilitate│ │validare│ │ │ ┌──────────┐
│ | └─────────────────────┘ └─────────────┘ └────────┘ │ ├──►│D.A.E.R.I.│
│ | ▲ │ │ └──────────┘
│ | │ │ │ ┌──────────┐
│ | ▼ │ ├──►│ S.G. │
│ | ▲◄───────────────────────►▲ │ │ └──────────┘
│ | │ │ │ │ ┌──────────┐
│ | ▼ ▼ │ │ │Unitãţi şi│
│ | ┌────────────────────────┐ ┌──────────────────────┐ │ │ │structuri │


│ │ Comitet de Monitorizare│ │ coordonare şi sintezã│ │ │ donate │


│ └────────────────────────┘ └──────────────────────┘ │ │din cadrul│
│ │ │aparatului│
│ │ │ central │
│ │ │ al MAI │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ └──────────┘

┌────────────────────────────────┐
│ Legendã: │
│ ◄─────► Relaţii de subordonare │
│ │




└────────────────────────────────┘




ANEXA 1 b)
----------
la regulament
-------------

DIAGRAMA DE RELAŢII EXTERNE
a Direcţiei generale pentru dezvoltarea
capacitãţii administrative

MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
[STEMA ROMÂNIEI]
Direcţia pentru Dezvoltarea Capacitãţii Administrative





┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ┌─────────────────┐ │
│ │ C.E. │ │
│ ┌────────────────────┐ │ ┌─────────────┐ │ │




│ │ ┌────────────────┐ │ ▲ │ │ C.E. │ │ ▲ │
│ │ │ MINISTERE │ │ | │ └─────────────┘ │ │ │
│ │ └────────────────┘ │ | └─────────────────┘ ▼ │
│ │ ┌────────────────┐ │ | ┌───────────┐ ┌────────────┐ ┌────────────────┐ │
│ │ │ AGENŢII │ │ | │ A.A. │ │A.N.R.M.A.P.│ │ M.F. │ │
│ │ └────────────────┘ │ | └───────────┘ └────────────┘ │ ┌────────────┐ │ │
│ │ ┌────────────────┐ │ | ▲ ▲ │ │ A.C.I.S. │ │ │
│ │ │ O.N.G. │ │ | │ │ │ └────────────┘ │ │
│ │ └────────────────┘ │ | ▼ ▼ │ ┌────────────┐ │ │




│ │ │ UNIVERSITĂŢI │ │ | ▲ │ └────────────┘ │ │
│ │ └────────────────┘ │ | | │ ┌────────────┐ │ │
│ │ ┌────────────────┐ │ | ▼ │ │ A.N.A.F. │ │ │
│ │ │ S.G.G.-U.P.P. │ │ | ┌──────────────┐ │ └────────────┘ │ │
│ │ └────────────────┘ │ | │ M.A.I. │ │ ┌────────────┐ │ ┌──────┐ │
│ │ ┌────────────────┐ │ ▼ │ ┌──────────┐ │ │ │ U.C.V.A.P. │ │ │Mass- │ │




│ │ │ ale A.P.L. │ │ ▲ │ └──────────┘ │ ▲ │ ┌────────────┐ │ └──────┘ │
│ │ └────────────────┘ │ | └──────────────┘ | │ │U.C.R.B.U.E.│ │ ▲ │
│ │ ┌────────────────┐ │ | ▲ | │ └────────────┘ │ | │
│ │ │ Structurile │ │ | │ | └────────────────┘ | │


│ │ │ autoritãţilor │ │ | ▲----------------------▲ │
│ │ │ administraţiei │ │ | │ │ │
│ │ │ publice locale │ │ | │ │ │


│ │ └────────────────┘ │ | ▼ ▼ │
│ │ ┌────────────────┐ │ | ┌───────────────┐ ┌──────────────────────────┐ │
│ │ │ Asociaţiile de │ │ | │Alte instituţii│ │ ┌──────────────────────┐ │ │
│ │ │ dezvoltare │ │ | │ şi autoritãţi │ │ │ AM POS DRU │ │ │
│ │ │inter-comunitarã│ │ | └───────────────┘ │ │ ┌──────────────────┐ │ │ │
│ │ └────────────────┘ │ | │ │ │ ŞEF MISIUNE FSE │ │ │ │
│ └────────────────────┘ | │ │ └──────────────────┘ │ │ │
│ | │ └──────────────────────┘ │ │
│ | │ ┌───────────────┐ │ │
│ | │ │ AM POS CEE │ │ │
│ | │ └───────────────┘ │ │
│ | │ ┌───────────────┐ │ │
│ | │ │AM PO Regional │ │ │
│ | │ └───────────────┘ │ │
│ | │ ┌──────────────────┐ │ │
│ | │ │ AM POS Transport │ │ │
│ | │ └──────────────────┘ │ │
│ | │ ┌──────────────────┐ │ │
│ | │ │ AM POS Mediu │ │ │
│ | │ └──────────────────┘ │ │
│ | │ ┌──────────────────┐ │ │
│ | │ │ POAT │ │ │
│ | │ └──────────────────┘ │ ┌─────────────────┐ │
│ | └──────────────────────────┘ │Aparatul de Lucru│ │




│ └─────────────────┘ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 2
-------
la regulament
-------------

ORGANIGRAMA
Direcţiei pentru dezvoltarea capacitãţii administrative

MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
[STEMA ROMÂNIEI]
Autoritatea de Management pentru Programul
Operaţional Dezvoltarea Capacitãţii Administrative





┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ┌────────────────┐ │
│ │ Director │ │
│ └───────┬────────┘ │
│ │ ┌────────────────────┐ │
│ │ │ Unitatea nereguli │ │
│ ├───────────────┤şi recuperãri debite│ │
│ ┌──────────────────────┐ │ └────────────────────┘ │
│ │Unitatea de gestionare│ │ │
│ │ a documentelor şi ├──┤ │
│ │ înregistrãrilor │ │ ┌────────────────────┐ │
│ └──────────────────────┘ ├───────────────┤Unitatea de evaluare│ │
│ │ └────────────────────┘ │
│ │ │
│ ┌────────────────┐ │ ┌────────────────────┐ │
│ │Director adjunct├──────────┤ │ Director adjunct │ │
│ │ implementare │ ├───────────────┤financiar şi control│ │
│ └─────┬──────────┘ │ └────┬───────────────┘ │
│ ┌──┴─────────────┐ │ ┌───────┴──────────────┐ │
│┌───────────┴────────┐ ┌─────┴────┐ │ ┌──────────┴───────────┐ ┌────────┴───────────┐ │
││ Compartimentul de │ │ Unitatea │ │ │ Compartiment │ │ Compartiment │ │
││contractare şi moni-│ │ de comu- │ │ │control şi antifraudã │ │management financiar│ │
││torizare a implemen-│ │ nicare, │ │ └──────────────────────┘ └───────┬────────────┘ │
││ tãrii proiectelor │ │SMIS şi IT│ │ ┌───────┴─────────┐ │
│└────────────────────┘ └──────────┘ │ ┌────────┴────────┐ ┌──────┴────┐ │
│ │ │Unitatea de plãţi│ │Unitatea de│ │
│ │ │şi contabilitate │ │ validare │ │
│ │ └─────────────────┘ └───────────┘ │
│ ┌──────────┴───────────────┐ │
│ │Şef serviciu strategie şi │ │
│ │ coordonare program │ │
│ └──────────┬───────────────┘ │
│ ┌────────┴─────────┐ │
│ ┌──────────┴─────────┐ ┌──────┴──────┐ │
│ │ Secretariat tehnic │ │ Unitatea de │ │
│ │ comitet de │ │coordonare şi│ │
│ │ monitorizare │ │ sintezã │ │
│ └────────────────────┘ └─────────────┘ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 3
-------
la regulament
-------------



MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
┌─────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
│ │ Aprob │
│ Direcţia pentru dezvoltarea │ ───── │
│ capacitãţii administrative │ Conducãtorul instituţiei, │
│ │ .............. │
└─────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘



FIŞA POSTULUI
Nr. 1

Denumirea postului: director
Nivelul postului: funcţie publicã de conducere
Scopul principal al postului*1):
----------
*1) Se vor indica necesitatea existenţei postului şi contribuţia pe care acesta o are în cadrul autoritãţii sau instituţiei publice.

- îndeplineşte activitãţi specifice utilizãrii fondurilor structurale;
- coordoneazã, îndrumã, verificã şi rãspunde de întreaga activitate desfãşuratã de personalul Direcţiei pentru dezvoltarea capacitãţii administrative.
Condiţii specifice privind ocuparea postului:
● Studii de specialitate: studii superioare de lungã duratã, absolvite cu diplomã de licenţã
● Perfecţionãri (specializãri): managementul fondurilor europene
● Cunoştinţe de operare calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook - nivel avansat
● Limbi strãine*2) (necesitate şi grad de cunoaştere): limba englezã - nivel avansat
-----------
*2) Şi limba minoritãţilor naţionale, acolo unde este cazul.

● Abilitãţi, calitãţi şi aptitudini necesare:
- capacitatea de adaptare la activitãţi complexe în continuã modificare;
- aptitudini deosebite de analizã şi sintezã şi de întocmire a rapoartelor;
- abilitãţi pentru susţinerea de prezentãri;
- capacitatea de a lucra atât în echipã, cât şi independent;
- spirit constructiv în abordarea problemelor;
- corectitudine, disciplinã şi un angajament clar în administrarea fondurilor publice.
● Cerinţe specifice (de exemplu: cãlãtorii frecvente, delegãri):
- cunoaşterea procesului de utilizare a fondurilor structurale, atitudine proactivã în raport cu atribuţiile postului;
- disponibilitate pentru cãlãtorii, delegãri în ţarã şi peste hotare;
- capacitate de comunicare eficientã.
● Competenţã managerialã:
- capacitate de a coordona, organiza, conduce, controla, delega, în gestionarea resurselor umane, de a dezvolta abilitãţile personalului, abilitãţi în domeniul instruirii, de mediere şi negociere, obiectivitate în apreciere.
Atribuţii*3) specifice gestionãrii asistenţei financiare nerambursabile - reprezintã 80% din totalul atribuţiilor de serviciu:
-----------
*3) Se stabilesc pe baza activitãţilor care presupun exercitarea prerogativelor de putere publicã, în concordanţã cu specificul funcţiei publice. Gradul de complexitate şi dificultate va creşte treptat în funcţie de gradul profesional, pentru funcţiile publice de execuţie, sau de nivelul competenţei manageriale, pentru funcţiile publice de conducere şi pentru funcţiile publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici.

● coordoneazã eventualele modificãri aduse documentelor strategice pentru fundamentarea accesãrii fondurilor europene: Programul operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative" (PO DCA), precum şi a Documentului-cadru de implementare (DCI);
● negociazã în baza mandatului acordat eventualele modificãri ale PO DCA cu reprezentanţii Comisiei Europene;
● urmãreşte identificarea şi pregãtirea listei de proiecte care vor fi incluse în Programul operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative";
● coordoneazã activitatea de resurse umane la nivelul D DCA;
● supervizeazã elaborarea rapoartelor anuale şi a raportului final privind implementarea tehnicã şi financiarã a PO DCA;
● face parte din Comitetul de monitorizare al PO DCA;
● participã la reuniunile comitetelor de monitorizare ale altor programe operaţionale ca membru titular sau supleant;
● coordoneazã actualizarea documentelor strategice potrivit recomandãrilor venite ca urmare a rapoartelor de monitorizare şi evaluare;
● dispune identificarea mãsurilor ce trebuie întreprinse în vederea remedierii eventualelor nereguli constatate prin rapoartele de monitorizare şi evaluare;
● aprobã raportul D DCA privind neregulile în vederea transmiterii acestuia la Autoritatea de certificare şi platã;
● realizeazã sinteze şi raportãri solicitate de şefii ierarhici;
● asigurã stabilirea, documentarea, implementarea, menţinerea şi îmbunãtãţirea continuã a eficacitãţii sistemului de management al calitãţii;
● analizeazã ori de câte ori este necesar modul în care sunt îndeplinite obiectivele şi atribuţiile persoanelor din subordine, prevãzute prin fişele posturilor, şi dispune mãsurile necesare.
Atribuţii cu caracter general reprezentând 20% din totalul atribuţiilor de serviciu:
● participã la sesiuni/seminarii/reuniuni pe teme de administraţie publicã şi conexe;
● disemineazã informaţii generale în domeniul administraţiei publice.
Identificarea funcţiei publice
Denumire: director
Vechimea în specialitate necesarã*4): 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitãrii funcţiei publice
----------
*4) Se stabileşte pe baza prevederilor legale.

Sfera relaţionalã:
A. Intern:
a) relaţii ierarhice:
- subordonat faţã de secretarul de stat pentru reforma în administraţia publicã;
- superior personalului din cadrul D DCA;
b) relaţii funcţionale: cu celelalte direcţii/direcţii generale din cadrul MAI;
c) relaţii de control: îndrumã şi controleazã activitãţile personalului din cadrul D DCA;
d) relaţii de reprezentare: reprezintã direcţia şi, dupã caz, pe bazã de mandat, ministerul în relaţia cu alte instituţii, autoritãţi şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale.
B. Extern:
a) cu autoritãţi şi instituţii publice: reprezintã direcţia şi, dupã caz, pe bazã de mandat, şi ministerul;
b) cu şeful de misiune desemnat pentru managementul Fondului Social European de la Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale;
c) în relaţie cu organizaţii internaţionale: reprezintã direcţia, şi dupã caz, pe bazã de mandat, ministerul.
Limite de competenţã*5):
----------
*5) Reprezintã libertatea decizionalã de care beneficiazã titularul pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin.

- îndeplinirea atribuţiilor prevãzute în fişa postului şi a sarcinilor primite de la conducerea departamentului, ministerului.
Delegarea de atribuţii:
- în lipsa titularului postului, atribuţiile din prezenta fişã vor fi preluate de cãtre persoana desemnatã prin delegare scrisã.



┌───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────┐
│ Întocmit de*6): │ Luat la cunoştinţã de cãtre │
│ │ ocupantul postului: │
├───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele: │Numele şi prenumele: │
│Funcţia publicã de conducere: │Funcţia publicã de conducere: │
│Secretar de stat │Director │
│ │ │
│Semnãtura ........ │Semnãtura ........ │
│Data întocmirii ....... │Data ........... │
└───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┘


----------
*6) Se întocmeşte de conducãtorul compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea titularul postului.


ANEXA 4
-------
la regulament
-------------



MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
┌─────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
│ │ Aprob │
│ Direcţia pentru dezvoltarea │ ───── │
│ capacitãţii administrative │ Conducãtorul instituţiei, │
│ │ .............. │
└─────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘



FIŞA POSTULUI
Nr. 2

Denumirea postului: director adjunct
Nivelul postului: funcţie publicã de conducere
Scopul principal al postului*1:
----------
*1) Se vor indica necesitatea existenţei postului şi contribuţia pe care acesta o are în cadrul autoritãţii sau instituţiei publice.

- îndeplinirea unor activitãţi specifice utilizãrii fondurilor structurale;
- asigurarea funcţionãrii şi utilizãrii sistemului de gestionare financiar-contabilã şi de control a operaţiunilor finanţate şi derulate prin PO DCA.
Condiţii specifice privind ocuparea postului:
● Studii de specialitate: studii superioare de lungã duratã, absolvite cu diplomã de licenţã
● Perfecţionãri (specializãri): managementul fondurilor europene
● Cunoştinţe de operare calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook - nivel avansat
● Limbi strãine*2) (necesitate şi grad de cunoaştere): limba englezã - nivel avansat
----------
*2) Şi limba minoritãţilor naţionale, acolo unde este cazul.

● Abilitãţi, calitãţi şi aptitudini necesare:
- capacitatea de adaptare la activitãţi complexe în continuã modificare;
- aptitudini deosebite de analizã şi sintezã şi de întocmire a rapoartelor;
- abilitãţi pentru susţinerea de prezentãri;
- capacitatea de a lucra atât în echipã, cât şi independent;
- spirit constructiv în abordarea problemelor;
- corectitudine, disciplinã şi un angajament clar în administrarea fondurilor publice.
● Cerinţe specifice (de exemplu: cãlãtorii frecvente, delegãri):
- cunoaşterea procesului de utilizare a fondurilor structurale, atitudine proactivã în raport cu atribuţiile postului;
- disponibilitate pentru cãlãtorii, delegãri în ţarã şi peste hotare;
- capacitate de comunicare eficientã.
● Competenţã managerialã:
- capacitate de a coordona, organiza, conduce, controla, delega, în gestionarea resurselor umane, de a dezvolta abilitãţile personalului, abilitãţi în domeniul instruirii, de mediere şi negociere, obiectivitate în apreciere.
Atribuţii*3) specifice gestionãrii asistenţei financiare nerambursabile - reprezintã 80% din totalul atribuţiilor de serviciu:
-----------
*3) Se stabilesc pe baza activitãţilor care presupun exercitarea prerogativelor de putere publicã, în concordanţã cu specificul funcţiei publice. Gradul de complexitate şi dificultate va creşte treptat, în funcţie de gradul profesional, pentru funcţiile publice de execuţie, sau de nivelul competenţei manageriale, pentru funcţiile publice de conducere şi pentru funcţiile publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici.

● coordoneazã, îndrumã şi verificã activitãţile desfãşurate de personalul din cadrul Compartimentului control şi antifraudã şi al Compartimentului de management financiar;
● asigurã funcţionarea şi gestionarea sistemului financiar-contabil a operaţiunilor finanţate şi derulate prin PO DCA;
● gestioneazã derularea activitãţilor privind controlul la faţa locului a operaţiunilor desfãşurate de beneficiari;
● semneazã şi aplicã sigiliul pentru "Bun de platã" pe solicitarea de acordare a prefinanţãrii pe raportul de validare în vederea rambursãrii cãtre beneficiari a cheltuielilor eligibile din FSE şi BS;
● aprobã previziunile fluxurilor de numerar (lunare) şi plãţi (trimestriale) înaintate de AM cãtre ACP;
● verificã şi semneazã notificarea cu privire la contractele de furnizare de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrãri încheiate între un beneficiar şi un operator economic;
● verificã şi semneazã informarea privind plãţile de prefinanţare efectuate, respectiv declaraţia privind eligibilitatea cheltuielilor la nivel de axã prioritarã a PO DCA.
● coordoneazã elaborarea manualelor şi procedurilor privind managementul financiar şi sistemul de control;
● analizeazã ori de câte ori este necesar modul în care sunt îndeplinite obiectivele şi atribuţiile persoanelor din subordine, prevãzute prin fişele posturilor, şi dispune mãsurile necesare;
● supervizeazã elaborarea rapoartelor periodice şi finale privind implementarea financiarã a programului;
● notificã conducerea D DCA cu privire la orice modificare de procedurã;
● efectueazã informãri financiare cãtre Autoritatea de certificare şi platã, Comisia Europeanã şi alte organe abilitate, la solicitarea acestora;
● îndeplineşte atribuţii în conformitate cu activitãţile de management financiar şi control solicitate de şefii ierarhici.
Atribuţii cu caracter general - reprezentând 20% din totalul atribuţiilor de serviciu:
● participã la sesiuni/seminarii/reuniuni pe teme de administraţie publicã şi conexe;
● disemineazã informaţii generale în domeniul administraţiei publice.
Identificarea funcţiei publice
Denumire: Director adjunct
Vechimea în specialitate necesarã*4): 5 ani în specialitatea studiilor
-----------
*4) Se stabileşte pe baza prevederilor legale.

Sfera relaţionalã:
A. Intern:
a) relaţii ierarhice:
- subordonat nemijlocit faţã de directorul Direcţiei pentru dezvoltarea capacitãţii administrative;
- subordonat faţã de secretarul de stat pentru reforma în administraţia publicã;
b) relaţii funcţionale: cu personalul D DCA şi celelalte direcţii/direcţii generale din cadrul MAI;
c) relaţii de control: îndrumã şi controleazã activitãţile personalului din cadrul D DCA;
d) relaţii de reprezentare: reprezintã direcţia generalã şi, dupã caz, pe bazã de mandat, ministerul în relaţia cu alte instituţii naţionale.
B. Extern:
a) cu autoritãţi şi instituţii publice: reprezintã direcţia şi, dupã caz, pe bazã de mandat, ministerul;
b) cu organizaţii internaţionale: reprezintã direcţia şi, dupã caz, pe bazã de mandat, ministerul.
Limite de competenţã*5):
----------
*5) Reprezintã libertatea decizionalã de care beneficiazã titularul pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin.

- îndeplinirea atribuţiilor prevãzute în fişa postului şi a sarcinilor primite de la conducerea direcţiei, departamentului, ministerului.
- în lipsa directorului asigurã conducerea Direcţiei pentru dezvoltarea capacitãţii administrative.
Delegarea de atribuţii şi competenţã:
- în lipsa titularului postului, atribuţiile din prezenta fişã vor fi preluate de persoana desemnatã de şeful ierarhic superior.





┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────┬───────────────────────┐
│ Întocmit de*6): │ Luat la cunoştinţã de cãtre │ Contrasemneazã*7) │
│ │ ocupantul postului: │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────┼───────────────────────┤
│Numele şi prenumele: │Numele şi prenumele: │Numele şi prenumele: │
│Funcţia publicã de conducere: │Funcţia publicã de conducere: │Secretar de stat, │
│ │ │.................. │
│Director │Director adjunct implementare │ │
│ │ │ │
│Semnãtura ........ │Semnãtura ........ │Semnãtura ........ │
│Data ............. │Data ............. │Data ............. │
└──────────────────────────────┴───────────────────────────────┴───────────────────────┘


------------
*6)Se întocmeşte de conducãtorul compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea titularul postului.
*7) Contrasemneazã superiorul conducãtorului compartimentului.


ANEXA 5
-------
la regulament
-------------



MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
┌─────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
│ │ Aprob │
│ Direcţia pentru dezvoltarea │ ───── │
│ capacitãţii administrative │ Conducãtorul instituţiei, │
│ │ .............. │
└─────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘



FIŞA POSTULUI
Nr. ......

Denumirea postului: director adjunct
Nivelul postului: funcţie publicã de conducere
Scopul principal al postului*1):
-----------
*1) Se vor indica necesitatea existenţei postului şi contribuţia pe care acesta o are în cadrul autoritãţii sau instituţiei publice.

- îndeplinirea unor activitãţi specifice utilizãrii fondurilor structurale;
- asigurarea funcţionãrii şi utilizãrii sistemului de implementare.
Condiţii specifice privind ocuparea postului:
● Studii de specialitate: studii superioare de lungã duratã, absolvite cu diplomã de licenţã
● Perfecţionãri (specializãri): managementul fondurilor europene
● Cunoştinţe de operare calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, utilizare programe specifice de e-mail
● Limbi strãine*2) (necesitate şi grad de cunoaştere): limba englezã - nivel avansat
------------
*2) Şi limba minoritãţilor naţionale, acolo unde este cazul.

● Abilitãţi, calitãţi şi aptitudini necesare:
- abilitãţi de a lucra cu resursele umane disponibile;
- capacitatea de adaptare la activitãţi complexe în continuã modificare;
- aptitudini deosebite de analizã şi sintezã;
- abilitãţi de reprezentare a compartimentului pe care îl conduce şi de comunicare;
- capacitatea de a coordona activitãţile personalului din subordine în echipã, cât şi independent;
- spirit constructiv în abordarea problemelor;
- corectitudine, disciplinã şi un angajament clar în administrarea fondurilor publice.
● Cerinţe specifice (de exemplu: cãlãtorii frecvente, delegãri):
- cunoaşterea procesului de utilizare a fondurilor structurale, atitudine proactivã în raport cu atribuţiile postului;
- disponibilitate pentru cãlãtorii, delegãri în ţarã şi peste hotare;
- capacitate de comunicare eficientã.
● Competenţã managerialã:
- capacitate de a coordona, organiza, conduce, controla, delega, în gestionarea resurselor umane, de a dezvolta abilitãţile personalului, abilitãţi în domeniul instruirii, de mediere şi negociere, obiectivitate în apreciere.
Atribuţii*3) specifice gestionãrii asistenţei financiare nerambursabile - reprezintã 80% din totalul atribuţiilor de serviciu:
-----------
*3) Se stabilesc pe baza activitãţilor care presupun exercitarea prerogativelor de putere publicã, în concordanţã cu specificul funcţiei publice. Gradul de complexitate şi dificultate va creşte treptat în funcţie de gradul profesional, pentru funcţiile publice de execuţie, sau de nivelul competenţei manageriale, pentru funcţiile publice de conducere şi pentru funcţiile publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici.

● se asigurã de ducerea la îndeplinire a activitãţilor personalului din subordine;
● coordoneazã elaborarea manualelor şi a procedurilor privind evaluarea, selecţia şi monitorizarea proiectelor, precum şi a instrucţiunilor aferente;
● coordoneazã elaborarea manualelor şi a procedurilor privind procesul de comunicare şi cel de tehnologia informaţiei;
● analizeazã ori de câte ori este necesar modul în care sunt îndeplinite obiectivele şi atribuţiile persoanelor din subordine, prevãzute prin fişele posturilor, şi dispune mãsurile necesare;
● asigurã schimbul de informaţii privind aspectele tehnice ale implementãrii programului cu direcţiile implicate din cadrul Comisiei Europene;
● notificã conducerea D DCA cu privire la orice modificare de procedurã;
● coordoneazã activitatea de elaborare a criteriilor de selecţie şi transmiterea lor spre aprobare Comitetului de monitorizare;
● asigurã respectarea criteriilor de selecţie, monitorizare, raportare şi comunicare stabilite în PO DCA;
● asigurã derularea unui proces de selecţie şi contractare rapid, simplu, eficient şi flexibil;
● coordoneazã monitorizarea constantã a proiectelor selectate (contractelor) pentru a se asigura respectarea legislaţiei şi a regulilor naţionale şi comunitare;
● are competenţe în faza de angajare a cheltuielilor din cadrul execuţiei bugetare prin acordarea vizei de specialitate pe angajamentul bugetar individual, pe angajamentul legal (contractul de finanţare) şi pe propunerea de angajare a unei cheltuieli;
● are competenţe în faza de lichidare a cheltuielilor din cadrul execuţiei bugetare prin semnarea şi aplicarea sigiliului pentru certificarea realitãţii, regularitãţii şi legalitãţii operaţiunilor pe solicitarea de acordare a prefinanţãrii şi pe cererea de rambursare a beneficiarului;
● îndrumã promovarea eficientã a PO DCA şi sprijinirea corespunzãtoare a potenţialilor beneficiari;
● coordoneazã punerea la dispoziţie a documentaţiei necesare exercitãrii atribuţiilor Comitetului de monitorizare (oferã inclusiv date de implementare pentru elaborarea rapoartelor anuale şi finale);
● îndrumã activitatea de administrare a sistemului IT şi coordoneazã managementul sistemului SMIS din cadrul D DCA;
● participã la reuniunile comitetelor de monitorizare ale altor programe operaţionale ca membru titular sau supleant;
● ocupantul postului are acces la informaţii cu caracter strict secret.
Atribuţiile specifice direcţiei generale - reprezintã 20% din totalul atribuţiilor de serviciu:
● realizeazã sinteze şi raportãri solicitate de şefii ierarhici;
● îndeplineşte alte atribuţii necesare bunei funcţionãri a direcţiei, în limita competenţelor dispuse de superiorul ierarhic.
Identificarea funcţiei publice corespunzãtoare postului
Denumire: director adjunct
Vechimea în specialitate necesarã*4): 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitãrii funcţiei publice
-------------
*4) Se stabileşte pe baza prevederilor legale.

Sfera relaţionalã:
A. Intern:
a) relaţii ierarhice:
● subordonat nemijlocit faţã de directorul Direcţiei pentru dezvoltarea capacitãţii administrative;
● subordonat faţã de secretarul de stat pentru reformã în administraţia publicã;
b) relaţii funcţionale: cu experţii din cadrul direcţiei şi cu personalul din celelalte direcţii de specialitate ale MAI;
c) relaţii de reprezentare: reprezintã direcţia şi, dupã caz, pe bazã de mandat, ministerul în relaţia cu alte instituţii naţionale.
B. Extern:
a) cu autoritãţi şi instituţii publice: reprezintã direcţia şi, dupã caz, pe bazã de mandat, reprezintã ministerul;
b) în relaţie cu organizaţii internaţionale: reprezintã direcţia şi, dupã caz, pe bazã de mandat, reprezintã ministerul.
Limite de competenţã*5):
----------
*5) Reprezintã libertatea decizionalã de care beneficiazã titularul pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin.

- îndeplinirea atribuţiilor prevãzute în fişa postului şi a sarcinilor primite de la conducerea departamentului, ministerului;
- în lipsa directorului are delegate atribuţii de conducere a direcţiei.
Delegarea de atribuţii şi competenţã:
- în lipsa titularului postului, atribuţiile din prezenta fişã vor fi preluate de persoana desemnatã de şeful ierarhic superior.





┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────┬───────────────────────┐
│ Întocmit de*6): │ Luat la cunoştinţã de cãtre │ Contrasemneazã*7) │
│ │ ocupantul postului: │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────┼───────────────────────┤
│Numele şi prenumele: │Numele şi prenumele: │Numele şi prenumele: │
│Funcţia publicã de conducere: │Funcţia publicã de conducere: │Secretar de stat, │
│ │ │.................. │
│Director │Director adjunct implementare │ │
│ │ │ │
│Semnãtura ........ │Semnãtura ........ │Semnãtura ........ │
│Data ............. │Data ............. │Data ............. │
└──────────────────────────────┴───────────────────────────────┴───────────────────────┘


-----------
*6) Se întocmeşte de conducãtorul compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea titularul postului.
*7) Contrasemneazã superiorul conducãtorului compartimentului

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016