Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 1 octombrie 2008  privind organizarea si desfasurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate in administrarea Serviciului de Telecomunicatii Speciale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 1 octombrie 2008 privind organizarea si desfasurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate in administrarea Serviciului de Telecomunicatii Speciale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 696 din 13 octombrie 2008


CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Bunurile aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, scoase din funcţiune potrivit reglementãrilor în vigoare, se valorificã în starea fizicã în care se aflã sau ca materiale şi piese rezultate în urma dezmembrãrii lor.
ART. 2
Valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale se efectueazã la propunerile unitãţilor militare deţinãtoare şi se aprobã de organele competente, potrivit legii.
ART. 3
În sensul prezentului regulament, prin noţiunea bunuri se înţelege produsele, echipamentele şi orice ale obiecte, de orice fel şi cu orice fel de descriere, cu excepţia celor care aparţin domeniului public al statului, precum şi cu excepţia clãdirilor şi terenurilor.
ART. 4
(1) Fac obiectul valorificãrii:
a) activele fixe scoase din funcţiune, materialele de natura obiectelor de inventar şi materialele declasate, precum şi materialele şi piesele rezultate în urma casãrii sau demolãrii;
b) bunurile care nu au putut fi împrospãtate, a cãror pãstrare în depozite ar duce la deprecieri ori stãri periculoase de orice fel, stabilite prin analize şi încercãri în laboratoare şi poligoane specializate, potrivit normelor de specialitate în vigoare;
c) tehnica, utilajele, loturile de piese de schimb, scule şi accesorii, piesele de schimb, agregatele, ansamblele, subansamblele şi materialele de orice fel, precum şi echipamentele şi utilajele achiziţionate aferente obiectivelor de investiţii nefinalizate din unitãţile militare, în starea în care se aflã şi dacã îndeplinesc cel puţin una dintre urmãtoarele condiţii:
(i) nu mai sunt necesare;
(ii) au devenit excedentare;
(iii) nu mai sunt prevãzute în normele de înzestrare ale Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;
(iv) nu se mai fabricã;
(v) nu mai corespund destinaţiei sau fac obiectul înlocuirii cu altele performante de acelaşi tip, datoritã uzurii morale ori fizice avansate;
d) alte bunuri aflate în administrare, indiferent de starea acestora, în scopul rezolvãrii unor nevoi ale Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.
(2) Bunurile care pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate se valorificã la persoane fizice şi/sau juridice, în conformitate cu prevederile prezentului regulament.
(3) Bunurile care implicã apãrarea ţãrii, ordinea publicã şi siguranţa naţionalã, definite conform prevederilor legale în vigoare, se valorificã cãtre:
a) operatorii economici producãtori de astfel de bunuri, în starea în care se aflã ori demilitarizate;
b) operatorii economici specializaţi şi autorizaţi în comercializarea acestora ori care au în obiectul de activitate valorificarea deşeurilor de acest tip, dar numai dupã scoaterea din funcţiune.
(4) Bunurile prevãzute la alin. (3) se valorificã, cu aprobarea ordonatorului principal de credite, numai dupã scoaterea din funcţiune şi efectuarea operaţiunilor de demilitarizare şi cãtre persoane juridice care au prevãzutã în obiectul de activitate realizarea de producţii cinematografice, la cererea expresã a acestora.
(5) Operaţiunile de demilitarizare a bunurilor prevãzute la alin. (4) se executã de unitãţi specializate din sistemul de apãrare, ordine publicã şi securitate naţionalã sau acreditate sã execute astfel de operaţiuni, dupã achitarea contravalorii totale a contractului de vânzare-cumpãrare, iar costurile aferente acestora se suportã de cãtre beneficiar.
(6) Bunurile valorificate cãtre persoane juridice care au ca obiect de activitate realizarea de producţii cinematografice se vor utiliza exclusiv pentru realizarea scopului pentru care au fost cerute.
ART. 5
(1) Nu fac obiectul valorificãrii:
a) aparatura de comunicaţii şi tehnologia informaţiei, aparatura de secretizare, mediile de stocare sau componentele speciale care, prin procedura de valorificare, ar conduce la transmiterea de informaţii şi date cu caracter clasificat. Acestea se scot din funcţiune sau se declaseazã, dupã caz, şi se caseazã potrivit normelor în vigoare;
b) tehnica militarã de transmisiuni, precum şi ansamblele, subansamblele şi piesele de schimb specifice acesteia;
c) bunurile materiale de resortul sanitar care sunt atipice, interzise la comercializare şi/sau utilizare de cãtre organele acreditate în acest sens din România sau care prezintã uzurã fizicã avansatã ce pericliteazã viaţa bolnavilor ori a utilizatorilor;
d) deşeurile nerefolosibile care se distrug.
(2) Nu se valorificã cãtre persoanele fizice şi operatorii economici neautorizaţi bunurile care, prin utilizarea ulterioarã, pot afecta securitatea naţionalã şi individualã sau colectivã.
ART. 6
Bunurile se valorificã în starea tehnicã în care se gãsesc la data transmiterii documentelor pentru aprobarea valorificãrii, dupã parcurgerea operaţiunilor de scoatere din funcţiune.
ART. 7
(1) Pentru bunurile aprobate la valorificare se interzice efectuarea oricãror lucrãri care necesitã manoperã şi materiale din fondurile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale pentru schimbarea stãrii tehnice, cu excepţia situaţiilor stabilite prin instrucţiunile de aplicare a prezentului regulament, aprobate prin ordin al directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, denumite în continuare instrucţiuni.
(2) Bunurile aprobate la valorificare se pãstreazã în starea tehnicã şi de completare în administrarea unitãţilor gestionare, potrivit documentelor de evaluare, pânã la finalizarea procedurii de valorificare şi predare la cumpãrãtor.
ART. 8
Competenţele de stabilire a bunurilor supuse valorificãrii se reglementeazã prin instrucţiuni.
ART. 9
(1) Bunurile aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale se valorificã prin:
a) licitaţie;
b) selecţie de oferte de preţ sau negociere directã;
c) valorificare directã fãrã organizare de licitaţie;
d) transmitere fãrã platã la alte instituţii publice, în condiţiile prezentului regulament.
(2) Prin procedura prevãzutã la alin. (1) lit. a) se valorificã:
a) tehnica de luptã care devine comunã cu cea din alte sectoare de activitate, dupã dezafectarea de dotarea specific militarã, precum şi bunurile, inclusiv cele demilitarizate, care pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate, în starea în care se aflã ori în stare dezmembratã/parţial dezmembratã, cât şi busolele, lunetele, binoclurile, precum şi deşeurile feroase, neferoase, de metale preţioase şi de aliaje ale acestora. La licitaţie pot participa atât persoane fizice, cât şi juridice;
b) armamentul şi tehnica de luptã demilitarizate. La licitaţie pot participa numai operatori economici specializaţi şi autorizaţi care au în domeniul de activitate fabricarea, modernizarea, repararea şi/sau comercializarea bunurilor identice ori de acelaşi gen şi/sau valorificarea deşeurilor feroase şi neferoase;
c) armamentul şi tehnica de luptã demilitarizate, prevãzute la lit. b), care au rãmas neadjudecate, inclusiv bunurile cu uzurã moralã şi fizicã avansatã, la preţuri de deşeuri în stare nedezmembratã. La licitaţie pot participa numai operatori economici specializaţi şi autorizaţi, care au în domeniul de activitate fabricarea, modernizarea, repararea bunurilor identice sau de acelaşi gen şi/sau valorificarea deşeurilor feroase şi neferoase şi care se obligã sã le dezmembreze la sediul unitãţilor militare centrale, ca şi organe de înzestrare.
(3) Prin procedura prevãzutã la alin. (1) lit. b) se valorificã:
a) bunurile care implicã apãrarea ţãrii, ordinea publicã şi siguranţa naţionalã, de natura armamentului, muniţiei, tehnicii de luptã, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, în starea în care se aflã. La procedurã pot participa numai operatori economici de profil din industria de apãrare;
b) materialele de resortul hrãnirii şi cele de construcţii şi cazare, echipamentul, animalele, ambalajele şi deşeurile de sticlã, cauciuc, textile, lemn, hârtie, carton, plastic, feroase şi neferoase;
c) armamentul uşor de infanterie, care nu a fost adjudecat prin procedura de licitaţie prevãzutã la alin. (2), precum şi muniţia care trebuie delaboratã. La procedura de valorificare pot participa numai operatori economici de profil din industria de apãrare.
(4) Prin procedura prevãzutã la alin. (1) lit. c) se valorificã bunuri, în cazul în care producãtorul sau alt ofertant acceptã schimbarea bunurilor cu alte bunuri noi, similare, având cel puţin aceiaşi parametri, necesare Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, inclusiv bunuri contra servicii oferite de operatorii economici de profil din industria de apãrare, ori în cazul vânzãrii cu amãnuntul a obiectelor de inventar, a materialelor de construcţii-cazare sau de resortul hrãnirii, a echipamentului şi a ambalajelor, potrivit metodologiei stabilite prin instrucţiuni, sau în alte situaţii aprobate de ordonatorul principal de credite, la propunerea transmisã pe cale ierarhicã de unitatea centralã, organ de înzestrare. Modalitatea de compensare valoricã se stabileşte prin instrucţiuni, plecând de la preţurile reciproc convenite în cazul schimbãrii bunurilor cu alte bunuri, respectiv pe baza preţurilor de producţie şi/sau servicii practicate de operatorii economici, la data acceptãrii, în situaţia schimbãrii bunurilor contra servicii.
(5) Prin procedura prevãzutã la alin. (1) lit. d) se valorificã bunurile care au parcurs procedurile prevãzute la alin. (1) lit. a)-c) şi care nu s-au valorificat prin aceste proceduri, dar numai dupã scoaterea din funcţiune şi demilitarizare, dupã caz.

CAP. II
Evaluarea bunurilor

ART. 10
(1) Estimarea valorii bunurilor propuse pentru valorificare se face de cãtre comisia ordonatorului de credite în a cãrui administrare nemijlocitã se aflã acestea, potrivit metodologiei stabilite prin instrucţiuni. În documentele de valorificare unitãţile militare gestionare vor preciza bunurile cu uzurã moralã şi fizicã avansatã care se valorificã, prin licitaţie, în starea în care se aflã, la preţuri de deşeuri nedezmembrate. În documentele de valorificare se vor menţiona condiţiile care au generat asemenea situaţie şi se vor anexa copii ale actelor din care rezultã cã bunurile se pot valorifica în acest mod.
(2) Stabilirea preţurilor iniţiale de vânzare se face de cãtre unitãţile centrale, organe de înzestrare, potrivit metodologiei stabilite prin instrucţiuni, printr-o comisie de evaluare numitã prin ordin al şefului unitãţii centrale, formatã din 3-9 membri. Pentru identificarea stãrii tehnice şi de completare a bunurilor din unitãţi, comisia, prin cel puţin 2 membri, va face evaluarea la faţa locului, prilej cu care se vor stabili şi bunurile cu uzura moralã şi fizicã avansatã care se valorificã, prin licitaţie, în starea în care se aflã, la preţuri de deşeuri în stare nedezmembratã.
(3) Preţurile iniţiale de vânzare pentru tehnica de luptã dezafectatã din dotarea specific militarã şi bunurile comune cu alte sectoare de activitate, care au o uzurã moralã şi fizicã avansatã şi care se valorificã, prin licitaţie, în starea în care se aflã, la preţuri de deşeuri în stare nedezmembratã, nu vor fi mai mici decât contravaloarea deşeurilor ce ar rezulta în urma casãrii acestora.
ART. 11
(1) Comisia întocmeşte un raport de evaluare a bunurilor care urmeazã sã fie valorificate. Preţul iniţial de vânzare, structura acestuia şi, dupã caz, preţul diminuat se aprobã conform competenţelor stabilite prin instrucţiuni.
(2) La evaluarea bunurilor se vor avea în vedere procedurile şi criteriile stabilite prin instrucţiuni, precum şi preţul pieţei la bunuri de acelaşi fel.

CAP. III
Valorificarea bunurilor

SECŢIUNEA 1
Organizarea şi desfãşurarea procedurii de valorificare a bunurilor prin licitaţie

ART. 12
Licitaţia se organizeazã de cãtre unitãţile centrale, organe de înzestrare, pentru bunurile de resortul lor aprobate sã fie valorificate prin vânzare.
ART. 13
La licitaţii pot participa persoanele fizice şi/sau juridice prevãzute la art. 9 alin. (2), care prezintã pânã la data ţinerii şedinţei de licitaţie urmãtoarele:
a) documentul din care sã rezulte constituirea garanţiei de participare;
b) copie de pe certificatul unic de înregistrare, pentru persoanele juridice, sau copie de pe actul de identitate, pentru persoanele fizice;
c) chitanţa de achitare a contravalorii caietului de sarcini şi a taxei de participare, eliberatã de casieria organizatorului licitaţiei, sau ordinul de platã emis de instituţiile abilitate;
d) declaraţia de acceptare a proiectului de contract de vânzare-cumpãrare prevãzut în caietul de sarcini;
e) alte documente prevãzute de legislaţia în vigoare şi solicitate de organizatorul licitaţiei.
ART. 14
(1) Şeful unitãţii organizatoare numeşte, cu cel puţin 30 de zile înainte de data ţinerii licitaţiei, comisia de licitaţie, formatã din 3-9 membri, în urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte, din partea organizatorului licitaţiei;
b) secretar al comisiei de licitaţie, din partea unitãţii deţinãtoare a bunului;
c) membri, specialişti (experţi) cu experienţã profesionalã în domeniu din cadrul unor compartimente din unitatea organizatoare sau din alte unitãţi ale Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.
(2) Nu pot face parte din comisia de licitaţie membrii comisiilor de evaluare.
ART. 15
(1) Nu pot participa la licitaţie în calitate de cumpãrãtori membrii comisiilor de evaluare şi ai celor de licitaţie şi nici soţul/soţia sau rudele ori afinii pânã la gradul al patrulea inclusiv.
(2) Membrii comisiilor de licitaţie au obligaţia de a semna pe propria rãspundere o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate, dupã modelul stabilit prin instrucţiuni.
ART. 16
(1) Garanţia de participare la licitaţie reprezintã 10% din valoarea preţului iniţial de vânzare stabilit în caietul de sarcini pentru bunurile care se valorificã. Depunerea garanţiei se face în contul unitãţii organizatoare a licitaţiei pânã la termenul-limitã prevãzut în caietul de sarcini.
(2) Garanţia de participare la licitaţie se va returna, începând cu cea de-a treia zi lucrãtoare de la data închiderii licitaţiei, celor declaraţi necâştigãtori, respectiv celor declaraţi câştigãtori, dupã achitarea şi ridicarea integralã a bunurilor adjudecate, prin ordin de platã sau în numerar.
ART. 17
Organizatorul licitaţiei întocmeşte urmãtoarele documente:
a) caietul de sarcini;
b) anunţul publicitar;
c) tabelul cuprinzând persoanele care participã la licitaţie.
ART. 18
(1) Caietul de sarcini se întocmeşte în baza informaţiilor transmise de unitãţile militare deţinãtoare ale bunurilor şi cuprinde cel puţin urmãtoarele elemente:
a) obiectul licitaţiei;
b) cantitatea de bunuri oferitã şi locul de depozitare sau de pãstrare;
c) preţul de începere a licitaţiei, precum şi valoarea salturilor de supralicitare;
d) modalitãţile de platã;
e) termenul-limitã de prezentare a documentelor de cãtre licitator;
f) data şi locul de desfãşurare a licitaţiei;
g) modul de desfãşurare a licitaţiei;
h) valoarea taxei de participare, cuantumul şi modul de constituire a garanţiei care trebuie sã fie depusã de cãtre solicitanţi pentru a fi admişi la licitaţie, locul şi data depunerii;
i) proiectul de contract de vânzare-cumpãrare;
j) modelul declaraţiei licitatorului de acceptare a proiectului de contract de vânzare-cumpãrare;
k) clauzele asigurãtorii privind pierderea garanţiei de participare la licitaţie, în cazul în care câştigãtorul licitaţiei renunţã la cumpãrarea bunului şi refuzã semnarea contractului de vânzare-cumpãrare, precum şi în situaţia în care la licitaţie fiind acceptaţi minimum 2 participanţi aceştia nu oferã preţurile de pornire a licitaţiei;
l) precizarea de neadmitere la licitaţie a persoanelor care nu prezintã toate documentele sau care prezintã documente incomplete ori incorect întocmite;
m) alte condiţii şi precizãri pe care comisia de licitaţie le considerã necesare.
(2) Caietul de sarcini se aprobã de şeful unitãţii militare organizatoare.
ART. 19
(1) Caietul de sarcini se pune la dispoziţia solicitanţilor cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii licitaţiei şi se poate analiza, respectiv achiziţiona de la sediul unitãţii militare organizatoare.
(2) Preţul caietului de sarcini nu va depãşi contravaloarea întocmirii, redactãrii şi multiplicãrii acestuia.
(3) Fişele tehnice se pun la dispoziţia solicitanţilor numai pentru analizã şi numai la sediul unitãţii militare organizatoare.
ART. 20
(1) Anunţul publicitar se face într-o publicaţie cu circulaţie la nivel naţional. În scopul asigurãrii unei transparenţe maxime, anunţul publicitar se face şi pe pagina de internet a Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (www.stsnet.ro) sau prin alte mijloace de informare, cu cel puţin 15 zile lucrãtoare înainte de data stabilitã pentru licitaţie.
(2) Anunţul privind vânzarea prin licitaţie conţine urmãtoarele informaţii:
a) denumirea şi adresa organizatorului licitaţiei;
b) obiectul licitaţiei;
c) locul, data şi ora începerii licitaţiei;
d) locul şi data la care se poate obţine caietul de sarcini;
e) numãrul de fax sau adresa de e-mail la care se pot obţine informaţii suplimentare;
f) preţul de pornire al licitaţiei.
ART. 21
(1) Persoana care a achiziţionat caietul de sarcini are dreptul sã examineze condiţiile, formularele, termenii şi specificaţiile din documentele licitaţiei, iar în cazul în care are nevoie de informaţii suplimentare în legãturã cu acestea, le solicitã în scris organizatorului licitaţiei.
(2) Organizatorul licitaţiei rãspunde în scris la toate solicitãrile primite, înainte de termenul-limitã de depunere a documentelor de cãtre licitatori.
ART. 22
(1) Organizatorul licitaţiei poate modifica documentele licitaţiei din proprie iniţiativã sau ca urmare a solicitãrii licitatorilor.
(2) Modificãrile aduse documentelor licitaţiei se notificã tuturor licitatorilor în scris, prin fax, prin poşta electronicã, cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de termenul-limitã de depunere a ofertei. În situaţia în care se descoperã vicii de formã şi erori aritmetice ale unor documente ale licitaţiei, care ar putea prejudicia patrimoniul unitãţii deţinãtoare a bunului, modificãrile vor fi aduse la cunoştinţa tuturor licitatorilor, la începerea şedinţei de licitaţie, pe baza documentului oficial şi a procesului-verbal întocmit de unitatea militarã organizatoare şi semnat de toţi licitatorii acceptaţi.
(3) Omiterea vreunei informaţii în documentele de participare la licitaţie sau prezentarea unor documente necorespunzãtoare faţã de cele stabilite prin caietul de sarcini determinã descalificarea licitatorului respectiv.
(4) Organizatorul licitaţiei va anula procedura de licitaţie în situaţia în care constatã existenţa unor omisiuni sau erori în documentaţia de licitaţie, de naturã sã prejudicieze drepturile licitatorilor. În acest caz, garanţiile de participare la licitaţie se restituie licitatorilor.
ART. 23
(1) Taxa de participare la licitaţie se determinã în funcţie de cheltuielile de organizare şi desfãşurare a licitaţiei şi se achitã la termenul prevãzut în caietul de sarcini.
(2) Contravaloarea caietului de sarcini, a taxei de participare, respectiv a garanţiei de participare la licitaţie se poate achita atât la sediul unitãţii militare organizatoare, cât şi prin ordin de platã în contul de virament al acesteia, care este prevãzut în caietul de sarcini.
(3) Licitatorilor care nu participã la licitaţie li se va restitui, la cerere, taxa de participare.
ART. 24
(1) Solicitanţilor care prezintã unitãţilor militare chitanţa sau ordinul de platã privind achitarea contravalorii taxei de participare la licitaţie li se pun la dispoziţie, pentru consultare şi luare la cunoştinţã sub semnãturã, fişele tehnice şi inventarele bunurilor şi li se permite examinarea acestora la locul în care se aflã depozitate ori pãstrate, fãrã punerea în funcţiune şi fãrã efectuarea altor probe.
(2) Renunţarea participanţilor la licitaţie la dreptul de a inspecta bunurile licitate nu constituie temei pentru nulitatea totalã sau parţialã a contractului de vânzare-cumpãrare.
ART. 25
(1) Comisia de licitaţie analizeazã documentele prezentate de licitatori cu cel puţin douã zile lucrãtoare înainte de începerea licitaţiei şi întocmeşte lista cuprinzând ofertanţii acceptaţi, excluzându-i de la participare pe cei care nu au îndeplinit condiţiile sau care nu au prezentat, în totalitate şi la termenul stabilit, documentele cerute prin caietul de sarcini.
(2) Cu aceastã ocazie, comisia de licitaţie verificã:
a) dosarul cu documentele de organizare a licitaţiei;
b) dacã publicitatea s-a fãcut conform prevederilor prezentului regulament;
c) documentele privind calificarea participanţilor la licitaţie.
ART. 26
(1) Licitaţia se desfãşoarã în prezenţa tuturor membrilor comisiei de licitaţie, iar şedinţa este condusã de cãtre preşedintele comisiei.
(2) La data şi ora stabilite pentru începerea licitaţiei, în cazul în care sunt cel puţin 2 participanţi, preşedintele comisiei de licitaţie anunţã obiectul licitaţiei, face prezenţa participanţilor şi constatã dacã sunt îndeplinite condiţiile legale pentru desfãşurarea acesteia.
(3) Desfãşurarea în continuare a licitaţiei se face astfel:
a) preşedintele anunţã preţul iniţial de vânzare de la care se porneşte, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite;
b) participanţii la licitaţie prezintã oferta de preţ. Oferta trebuie sã respecte condiţiile de salt precizate la deschiderea licitaţiei;
c) preşedintele comisiei de licitaţie anunţã cu glas tare şi clar suma oferitã de licitator;
d) dacã la a treia ofertare nu se oferã o sumã mai mare, preşedintele comisiei de licitaţie anunţã adjudecarea licitaţiei în favoarea participantului care a oferit ultima sumã;
e) licitaţia se declarã închisã dupã anunţarea verbalã a câştigãtorului de cãtre preşedintele comisiei de licitaţie şi dupã întocmirea procesului-verbal care se semneazã de cãtre membrii comisiei de licitaţie şi de cãtre participanţii la licitaţie.
(4) Procesul-verbal al procedurii de valorificare împreunã cu documentele privind organizarea şi desfãşurarea acesteia se arhiveazã la sediul organizatorului licitaţiei şi constituie baza legalã a încheierii contractului de vânzare-cumpãrare.
ART. 27
(1) Pentru bunurile care fac obiectul valorificãrii în condiţiile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 28/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în situaţia în care se prezintã un singur participant, comisia de licitaţie negociazã preţul de vânzare pornind de la preţul iniţial al licitaţiei.
(2) Rezultatul negocierii se înscrie într-un proces-verbal de negociere semnat de ambele pãrţi, care constituie temei legal pentru încheierea contractului de vânzare-cumpãrare.
(3) Preţul rezultat din negociere nu poate fi mai mic decât cel stabilit ca preţ de pornire la procedura prin licitaţie.
ART. 28
(1) Participanţii la licitaţie pot formula contestaţii în cazul în care considerã cã nu s-au respectat dispoziţiile legale şi precizãrile din caietul de sarcini referitoare la organizarea şi desfãşurarea licitaţiei.
(2) Contestaţiile se depun la sediul organizatorului licitaţiei în termen de 24 de ore de la încheierea acesteia.
ART. 29
Organizatorul licitaţiei este obligat sã soluţioneze contestaţia şi sã comunice rezultatul în scris tuturor participanţilor, în termen de 5 zile lucrãtoare de la depunerea acesteia. În acest sens va fi numitã o comisie formatã din 3-5 membri, alţii decât cei care au fãcut parte din comisia de licitaţie.
ART. 30
(1) În termen de 10 zile lucrãtoare de la termenul-limitã prevãzut în caietul de sarcini pentru semnarea contractului de vânzare-cumpãrare, persoana cãreia i s-a adjudecat bunul este obligatã sã ia, pe bazã de semnãturã, de la unitatea centralã, organ de înzestrare, exemplarul nr. 1 al facturii şi numai în baza ei sã achite contravaloarea totalã a acestora. Cumpãrãtorul va intra în posesia bunurilor în momentul achitãrii integrale a contravalorii bunurilor adjudecate şi a taxei pe valoarea adãugatã.
(2) Dacã persoana care şi-a adjudecat bunul renunţã la cumpãrarea acestuia sau nu îndeplineşte condiţiile prevãzute la alin. (1), pierde garanţia depusã.
(3) Pentru bunul adjudecat la care persoana câştigãtoare renunţã la cumpãrare, se va relua procedura de valorificare prin licitaţie.
(4) Bunurile adjudecate şi achitate integral vor putea fi ridicate de cumpãrãtor în termenul şi în condiţiile prevãzute în contractul de vânzare-cumpãrare.
(5) Pentru bunurile adjudecate şi achitate integral, care nu se preiau de cãtre cumpãrãtor în maximum 60 de zile de la data achitãrii lor, cumpãrãtorul este obligat sã plãteascã penalitãţile percepute conform contractului de vânzare-cumpãrare.
ART. 31
(1) Organizatorul licitaţiei va anula licitaţia pânã la închiderea acesteia în una dintre situaţiile urmãtoare:
a) nu a fost asigurat un nivel corespunzãtor al concurenţei la licitaţiile organizate pentru bunurile prevãzute la art. 27 alin. (1);
b) niciunul dintre ofertanţi nu a îndeplinit condiţiile de calificare;
c) au fost prezentate numai oferte necorespunzãtoare.
(2) Decizia de anulare a licitaţiei creeazã pentru organizatorul acesteia obligaţia de a comunica în scris tuturor participanţilor la licitaţie atât încetarea obligaţiilor pe care aceştia şi le-au asumat prin depunerea de oferte, cât şi motivul anulãrii, precum şi obligaţia de a returna garanţia de participare.
ART. 32
În situaţia în care bunul nu a fost adjudecat sau nu s-a prezentat niciun participant, organizatorul licitaţiei informeazã în scris unitatea centralã, organ de înzestrare, pentru ca aceasta sã dispunã mãsuri de valorificare prin celelalte proceduri prevãzute la art. 9 ori casarea, dupã caz.

SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea şi desfãşurarea procedurii de valorificare a bunurilor prin selecţie de oferte de preţ sau negociere directã

ART. 33
(1) Valorificarea bunurilor care se gãsesc în situaţia prevãzutã la art. 32 se face prin organizarea selecţiei de oferte de preţ/negocierii directe, pe baza preţurilor care pot fi majorate, menţinute sau diminuate în funcţie de modul de desfãşurare a licitaţiei şi care se aprobã conform competenţelor stabilite prin instrucţiuni.
(2) Dacã bunurile nominalizate în instrucţiuni, care pot intra în competenţa de valorificare a unitãţilor militare gestionare, potrivit prevederilor art. 2, nu se valorificã dupã desfãşurarea procedurii de valorificare prin selecţie de oferte de preţ/negociere directã, în termen de 45 de zile de la data desfãşurãrii procedurii de valorificare prin licitaţie, acestea se vând, în starea în care se aflã, numai operatorilor specializaţi şi autorizaţi în valorificarea deşeurilor sau, dupã caz, se caseazã şi se valorificã deşeurile rezultate.
ART. 34
Numirea comisiei unitãţii militare organizatoare se face conform regulilor stabilite la art. 14.
ART. 35.
(1) Selecţia de oferte de preţ/negocierea directã pentru bunurile care se gãsesc în situaţia prevãzutã la art. 32 se face pe baza anunţului publicitar care se dã cu ocazia organizãrii licitaţiei şi a extrasului din caietul de sarcini de la licitaţie, în care se includ bunurile neadjudecate la licitaţie, la noile preţuri de valorificare, precum şi precizãrile strict necesare, inclusiv proiectul contractului de vânzare-cumpãrare.
(2) Dupã depunerea cererilor de cumpãrare şi a garanţiei de participare în cuantum de 10% din valoarea preţului iniţial de valorificare, solicitanţilor li se trimit invitaţii de participare, în care li se precizeazã şi alte detalii legate de desfãşurarea selecţiei de oferte de preţ/negocierii directe.
(3) Fiecare ofertant are voie sã facã o singurã ofertã de preţ pe care nu o poate schimba.
(4) Ofertele de preţ se depun sau se transmit la sediul organizatorului procedurii de valorificare, în plic închis şi sigilat, pânã la data şi ora precizate în extrasul din caietul de sarcini de la licitaţie, semnate de ofertantul interesat. Ofertele sunt analizate în prezenţa membrilor comisiei. Rezultatul analizei ofertelor de preţ se consemneazã într-un proces-verbal.
(5) Contractul de vânzare-cumpãrare se încheie cu persoana care a oferit preţul cel mai mare.
(6) Dacã un singur ofertant a rãspuns la solicitare, bunurile se valorificã cãtre acesta prin negociere directã.
(7) Procedurile de valorificare pentru bunurile şi deşeurile prevãzute la art. 9 alin. (3) lit. b) se efectueazã potrivit metodologiei stabilite prin instrucţiuni.
ART. 36
(1) Procedura de valorificare a bunurilor prin negociere directã presupune negocierea, cu un singur cumpãrãtor, a clauzelor contractuale, inclusiv preţul de valorificare.
(2) Rezultatele negocierii se consemneazã într-un proces-verbal semnat de ambele pãrţi, care constituie baza legalã a contractului de vânzare-cumpãrare.
ART. 37
Preţul minim de valorificare al bunurilor prevãzute la art. 9 alin. (3) lit. b) şi c) acoperã contravaloarea deşeurilor ce ar rezulta în urma dezmembrãrii acestora, precum şi contravaloarea operaţiunilor de demilitarizare ce se efectueazã prin grija unor unitãţi specializate.

SECŢIUNEA a 3-a
Organizarea şi desfãşurarea procedurii de valorificare a bunurilor prin transmiterea fãrã platã

ART. 38
(1) Bunurile materiale scoase din funcţiune se pot transmite fãrã platã cãtre alte instituţii publice dupã desfãşurarea procedurilor prevãzute la art. 9 alin. (1) lit. a)-c).
(2) Bunurile materiale, aflate în stare de funcţionare, indiferent de durata de folosinţã, dacã nu mai sunt necesare Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, pot fi transmise fãrã platã cãtre alte instituţii publice fãrã parcurgerea procedurilor prevãzute la art. 9 alin. (1) lit. a)-c).
ART. 39
(1) Listele cu bunurile ce urmeazã sã fie valorificate prin transmitere fãrã platã se comunicã de cãtre unitãţile militare deţinãtoare instituţiilor publice interesate.
(2) Cererile privind transmiterea fãrã platã a bunurilor se adreseazã unitãţilor militare deţinãtoare.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 40
Organizarea şi exercitarea controlului financiar preventiv, precum şi înregistrãrile contabile şi documentele justificative ale modificãrilor de patrimoniu determinate de procesul valorificãrii bunurilor se efectueazã potrivit legii.
ART. 41
Sumele încasate din valorificarea bunurilor constituie venituri bugetare şi se vireazã la bugetul de stat în termen de 3 zile lucrãtoare de la încasare.
ART. 42
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament se aprobã, prin ordin al directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, instrucţiuni de aplicare a acestuia, precum şi reguli privind comportamentul personalului participant la procedurile de valorificare, care sã conducã la fluidizarea procesului de valorificare a bunurilor şi la prevenirea actelor de corupţie.

-------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016