Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 1 noiembrie 2018  de organizare şi funcţionare a Comitetului de securitate şi sănătate în muncă, specific sistemului administraţiei penitenciare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 1 noiembrie 2018 de organizare şi funcţionare a Comitetului de securitate şi sănătate în muncă, specific sistemului administraţiei penitenciare

EMITENT: Administraţia Naţională a Penitenciarelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 996 din 26 noiembrie 2018
──────────
    Aprobat prin Decizia nr. 664 din 1 noiembrie 2018, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 996 din 26 noiembrie 2018.
──────────
    ART. 1
    În scopul asigurării implicării salariaţilor în elaborarea şi aplicarea deciziilor în domeniul securităţii muncii, la nivelul fiecărei unităţi penitenciare se constituie Comitetul de sănătate şi securitate în muncă, denumit în continuare CSSM.

    ART. 2
    (1) CSSM are următoarea componenţă:
    a) preşedinte - angajatorul sau reprezentantul legal, respectiv directorul general sau directorul general adjunct în cazul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, iar, în cazul unităţilor subordonate, directorul unităţii;
    b) membri:
    (i) reprezentanţi ai angajatorului cu atribuţii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, desemnaţi, în condiţiile art. 3 alin. (8) şi (9), din rândul conducătorilor/coordonatorilor următoarelor structuri: medical, resurse umane, logistică/financiar. În cazul unităţilor care au secţii exterioare cu mai mult de 10 salariaţi, în componenţa CSSM trebuie desemnat şi şeful secţiei exterioare;
    (ii) reprezentanţi ai salariaţilor cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii salariaţilor, care sunt, după caz, reprezentanţii organizaţiilor sindicale reprezentative, sau, în situaţia în care sindicatul nu este reprezentativ, reprezentanţii federaţiei la care este afiliat sindicatul, conform Legii dialogului social nr. 62/2011, republicată, cu modificările şi completările ulterioare (Legea dialogului social), iar, în cazul unităţilor în care nu sunt constituite sindicate, reprezentanţii aleşi ai angajaţilor;
    (iii) medicul de medicina muncii.

    c) secretar - reprezentantul Compartimentului securitatea şi sănătatea în muncă şi protecţia mediului.

    (2) Numărul reprezentanţilor salariaţilor cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă este egal cu numărul format din angajator sau reprezentantul său legal şi reprezentanţii angajatorului.
    (3) Preşedintele şi membrii CSSM au drept de vot.
    (4) În cazul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, componenţa CSSM se nominalizează prin decizie a directorului general, iar, în cazul unităţilor subordonate, componenţa CSSM se nominalizează prin decizie a directorului unităţii.

    ART. 3
    (1) Reprezentanţii salariaţilor cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă sunt formaţi din reprezentanţii organizaţiilor sindicale reprezentative sau, în situaţia în care sindicatul nu este reprezentativ, reprezentanţii federaţiei la care este afiliat sindicatul, conform Legii dialogului social, iar, în cazul unităţilor în care nu sunt constituite sindicate, reprezentanţii aleşi ai angajaţilor.
    (2) Reprezentanţii salariaţilor cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă sunt aleşi pe o perioadă de 2 ani, iar, în cazul în care unul din ei se retrage, este demarată procedura de înlocuire.
    (3) Reprezentaţii salariaţilor cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă sunt desemnaţi de către organizaţiile sindicale conform legii dialogului social, la solicitarea scrisă a Compartimentului securitatea şi sănătatea în muncă şi protecţia mediului.
    (4) Mandatul reprezentanţilor salariaţilor, prevăzuţi la alin. (3), este reînnoit prin reconfirmarea sau înlocuirea acestora de către organizaţiile sindicale.
    (5) În cazul unităţilor în care nu sunt constituite sindicate, desemnarea reprezentaţilor salariaţilor cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă se realizează prin vot, din rândul acestora şi de către aceştia.
    (6) Mandatul reprezentanţilor salariaţilor, prevăzuţi la alin. (5), este reînnoit prin realegerea acestora.
    (7) Numărul reprezentanţilor salariaţilor cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă se stabileşte în raport cu numărul total al salariaţilor din unitate, în conformitate cu prevederile art. 60 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii securităţii sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
    (8) Pentru unităţile care au între 101 şi 500 salariaţi, reprezentanţii angajatorului cu atribuţii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă sunt conducătorii/coordonatorii următoarelor structuri: medical, logistică/financiar.
    (9) Pentru unităţile care au între 501 şi 1000 salariaţi, reprezentanţii angajatorului cu atribuţii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă sunt conducătorii/coordonatorii următoarelor structuri: medical, logistică/financiar, resurse umane.

    ART. 4
    Organizarea şi derularea operaţiunilor de alegere a reprezentanţilor salariaţilor în care nu sunt constituite sindicate este asigurată de către Compartimentul securitatea şi sănătatea în muncă şi protecţia mediului.

    ART. 5
    (1) În unităţile în care nu sunt constituite sindicate, Compartimentul securitatea şi sănătatea în muncă şi protecţia mediului informează salariaţii, prin intermediul şefilor de structuri, cu privire la locul, data şi ora unde vor avea loc alegerile prevăzute la art. 4.
    (2) Informarea se transmite prin e-mail, se afişează pe portalul intern al unităţii sau la avizier.
    (3) Poate fi candidat eligibil orice salariat care are cel puţin 3 luni vechime în unitate.
    (4) La întrunirea prevăzută la alin. (1), salariaţii propun un număr de candidaţi eligibili, din rândul celor prevăzuţi la alin. (3), alegerea reprezentantului urmând să se realizeze prin vot secret, din rândul candidaţilor eligibili propuşi.
    (5) Întrunirea este legal constituită dacă sunt prezenţi jumătate plus unu din numărul total al salariaţilor unităţii.
    (6) Se consideră câştigător candidatul care obţine cele mai multe voturi. Dacă există doi candidaţi cu acelaşi număr de voturi, se reia procedura după un termen de 15 zile de la primul scrutin.
    (7) Rezultatele votului se menţionează într-un proces-verbal, semnat de toţi participanţii la întrunire, întocmit de către organizator.
    (8) Votul se consideră valid dacă sunt prezenţi cel puţin jumătate plus unu din numărul total al salariaţilor unităţii.

    ART. 6
    Preşedintele are obligaţia să asigure întrunirea CSSM cel puţin o dată pe trimestru sau ori de câte ori este necesar.

    ART. 7
    (1) Ordinea de zi a fiecărei întruniri este stabilită de către preşedinte şi secretar, cu consultarea reprezentanţilor salariaţilor, şi este transmisă membrilor CSSM cu cel puţin 5 zile înaintea datei stabilite pentru întrunirea comitetului.
    (2) Secretarul CSSM convoacă în scris membrii comitetului prin întocmirea unui convocator, care va cuprinde, în mod obligatoriu, locul, data şi ora unde va avea loc întrunirea, precum şi ordinea de zi a şedinţei.
    (3) Materialele-suport pentru buna desfăşurare a şedinţelor CSSM sunt asigurate prin grija secretarului comitetului.

    ART. 8
    La întrunirile CSSM pot participa şi invitaţi din cadrul altor structuri de specialitate sau experţi, dacă pot furniza informaţii în legătură cu subiectele indicate pe ordinea de zi. Aceştia trebuie să fie prezenţi numai în timpul necesar analizării şi discutării aspectelor problematicii care au determinat invitarea la şedinţa CSSM.

    ART. 9
    CSSM este legal întrunit dacă sunt prezenţi cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor săi şi ia hotărâri cu votul a cel puţin două treimi din numărul membrilor prezenţi.

    ART. 10
    (1) La fiecare întrunire se întocmeşte un proces-verbal de către secretarul CSSM, care se semnează de către toţi participanţii.
    (2) Procesele-verbale se arhivează de către secretarul comitetului şi se păstrează la Compartimentul securitatea şi sănătatea în muncă şi protecţia mediului din unitate.

    ART. 11
    Secretarul CSSM va afişa la loc vizibil, pe portalul intern al unităţii sau la avizier, copii ale procesului-verbal încheiat.

    ART. 12
    Secretarul CSSM transmite o copie a procesului-verbal al şedinţei către Compartimentul securitatea şi sănătatea în muncă şi protecţia mediului din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, în termen de 10 zile de la data întrunirii.

    ART. 13
    CSSM are următoarele atribuţii:
    a) analizează şi formulează propuneri privind politica de securitate şi sănătate în muncă, precum şi planul de prevenire şi protecţie în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă;
    b) urmăreşte realizarea planului de prevenire şi protecţie în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă, inclusiv alocarea mijloacelor necesare realizării prevederilor lui şi eficienţa acestora din punctul de vedere al îmbunătăţirii condiţiilor de muncă;
    c) analizează introducerea de noi tehnologii şi alegerea echipamentelor, luând în considerare consecinţele asupra securităţii şi sănătăţii salariaţilor şi face propuneri în situaţia constatării unor deficienţe;
    d) analizează alegerea, cumpărarea, întreţinerea şi utilizarea echipamentelor de muncă şi a echipamentelor de protecţie;
    e) propune măsuri de amenajare a locurilor de muncă, ţinând seama de prezenţa grupurilor sensibile la riscuri specifice;
    f) analizează cererile formulate de salariaţi privind condiţiile de muncă şi modul în care îşi îndeplinesc atribuţiile persoanele desemnate cu securitatea şi sănătatea în muncă;
    g) urmăreşte modul în care se aplică şi se respectă reglementările legale privind securitatea şi sănătatea în muncă, precum şi măsurile dispuse de structurile de control în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi în domeniul protecţiei mediului;
    h) analizează propunerile salariaţilor privind prevenirea accidentelor de muncă şi a îmbolnăvirilor profesionale, precum şi pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi propune introducerea acestora în planul de prevenire şi protecţie;
    i) analizează cauzele producerii accidentelor de muncă, îmbolnăvirilor profesionale şi evenimentelor produse şi poate propune măsuri tehnice, în completarea măsurilor dispuse în urma cercetării;
    j) efectuează verificări proprii privind aplicarea instrucţiunilor proprii şi a celor de lucru, iar, atunci când este cazul, întocmeşte un raport scris privind constatările efectuate;
    k) dezbate raportul scris, prezentat CSSM, de către conducătorul unităţii, cel puţin o dată pe an, cu privire la situaţia securităţii şi sănătăţii în muncă, acţiunile care au fost întreprinse şi eficienţa acestora în anul încheiat, precum şi propunerile pentru planul de prevenire şi protecţie, ce se va realiza în anul următor, în cazul în care se impune revizuirea planului.


    ART. 14
    Obligaţiile preşedintelui CSSM referitoare la comitet sunt următoarele:
    a) să furnizeze CSSM toate informaţiile necesare, pentru ca membrii acestuia să îşi poată da avizul în cunoştinţă de cauză;
    b) să prezinte, cel puţin o dată pe an, în CSSM un raport scris, care va cuprinde situaţia securităţii şi sănătăţii în muncă, acţiunile care au fost întreprinse şi eficienţa acestora în anul încheiat, precum şi propunerile pentru planul de prevenire şi protecţie, dacă este cazul, ce se vor realiza în anul următor;
    c) să transmită raportul prevăzut la lit. b), avizat de membrii CSSM, în termen de 10 zile, către Compartimentul securitatea şi sănătatea în muncă şi protecţia mediului din Administraţia Naţională a Penitenciarelor. În cazul CSSM din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, raportul de la lit. b) este prezentat directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
    d) să supună analizei comitetului documentaţia referitoare la caracteristicile echipamentelor de muncă, ale echipamentelor de protecţie colectivă şi individuală, în vederea selecţionării echipamentelor optime;
    e) să informeze CSSM cu privire la evaluarea riscurilor pentru securitate şi sănătate, măsurile de prevenire şi protecţie atât la nivel de unitate, cât şi la nivelul fiecărui loc de muncă;
    f) să comunice CSSM punctul său de vedere sau, dacă este cazul, al medicului de medicina muncii ori al Compartimentului securitatea şi sănătatea în muncă şi protecţia mediului din unitate asupra plângerilor salariaţilor privind condiţiile de muncă şi modul în care structura de securitate şi sănătate în muncă şi protecţia mediului din unitate îşi îndeplineşte atribuţiile. În cazul în care angajatorul nu s-a conformat unui aviz al CSSM, conform atribuţiilor prevăzute, trebuie să motiveze decizia sa în faţa comitetului; motivaţia va fi consemnată într-un proces-verbal;
    g) să acorde fiecărui reprezentant al salariaţilor în CSSM timpul necesar exercitării atribuţiilor specifice, conform prevederilor art. 6 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii securităţii sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările şi completările ulterioare. Timpul alocat acestei activităţi este considerat timp de muncă.


    ART. 15
    Aspectele de interes general pentru sistemul administraţiei penitenciare, dezbătute în cadrul şedinţelor CSSM din unităţile subordonate, se analizează în şedinţele CSSM din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, având în vedere rolul acesteia de coordonator.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016