Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 1 noiembrie 2006  de organizare si functionare al Organismului de Investigare Feroviar Roman    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 1 noiembrie 2006 de organizare si functionare al Organismului de Investigare Feroviar Roman

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 21 noiembrie 2006
CAP. I
Prevederi generale

ART. 1
Organismul de Investigare Feroviar Român, denumit în continuare OIFR, înfiinţat potrivit <>Legii nr. 55/2006 privind siguranţa feroviarã, este un organism independent care funcţioneazã în cadrul Autoritãţii Feroviare Române - AFER.
ART. 2
OIFR este independent în ceea ce priveşte organizarea, structura juridicã şi procesul decizional faţã de orice administrator de infrastructurã, operator de transport feroviar, organism de tarifare, organism de repartizare şi organism notificat, precum şi de orice parte ale cãrei interese ar putea intra în conflict cu sarcinile încredinţate OIFR.

CAP. II
Atribuţii

ART. 3
(1) OIFR are atribuţiile stabilite în <>art. 21 alin. (1) din Legea nr. 55/2006 .
(2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor stabilite, OIFR este desemnat sã efectueze urmãtoarele activitãţi:
a) investigheazã accidentele feroviare grave;
b) investigheazã alte accidente şi incidente care în condiţii uşor diferite ar fi putut duce la accidente grave;
c) investigheazã defecţiunile tehnice ale subsistemelor de naturã structuralã sau ale constituenţilor de interoperabilitate ai sistemelor feroviare de mare vitezã sau convenţionale europene;
d) poate cere sau oferi asistenţã organismelor de investigare similare din alte state membre ale Uniunii Europene sau din partea Agenţiei Feroviare Europene pentru oferirea de competenţe ori pentru desfãşurarea de inspecţii tehnice, analize sau evaluãri;
e) întocmeşte anual un raport privind activitãţile sale desfãşurate în anul precedent, pe care îl publicã în Buletinul AFER şi pe site-ul propriu şi îl transmite Agenţiei Feroviare Europene cel mai târziu pânã la data de 30 septembrie; de asemenea, publicã rapoartele finale ale investigaţiilor efectuate în Buletinul AFER şi pe site-ul propriu şi le transmite la Agenţia Feroviarã Europeanã;
f) alte atribuţii specifice domeniului sãu de activitate, date în competenţa sa prin acte normative.
(3) În exercitarea atribuţiilor de investigare a accidentelor şi incidentelor feroviare, personalul de specialitate al OIFR are drept de acces pe toate mijloacele de transport feroviar, în unitãţile cu specific feroviar care funcţioneazã sub autoritatea sau în subordinea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în unitãţile operatorilor de transport feroviar şi ale operatorilor de manevrã feroviarã, în unitãţile administratorilor şi deţinãtorilor de infrastructurã feroviarã sau de linii ferate industriale, precum şi în unitãţile operatorilor economici care furnizeazã produse sau presteazã servicii pentru calea feratã, pe baza legitimaţiei speciale emise şi în condiţiile stabilite de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.

CAP. III
Organele de conducere ale OIFR

ART. 4
(1) Conducerea OIFR este exercitatã de un comitet director compus din 5 persoane, al cãrui preşedinte este directorul OIFR, numit prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Membrii comitetului director sunt specialişti din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(3) Salarizarea directorului OIFR şi indemnizaţiile membrilor comitetului director se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(4) Directorul OIFR nu beneficiazã de indemnizaţie pentru activitatea în cadrul comitetului director.
ART. 5
Comitetul director al OIFR are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi competenţe:
a) aprobã regulamentul propriu de funcţionare;
b) propune structura organizatoricã a OIFR şi o înainteazã spre avizare Consiliului de conducere al AFER;
c) avizeazã strategia de modernizare şi dezvoltare a OIFR;
d) aprobã raportul anual al activitãţilor desfãşurate de OIFR;
e) aprobã trimiterea la Agenţia Feroviarã Europeanã a raportului anual al activitãţilor desfãşurate de OIFR;
f) avizeazã dezvoltarea cadrului de reglementare în domeniul accidentelor şi incidentelor feroviare;
g) analizeazã şi urmãreşte desfãşurarea activitãţilor OIFR;
h) propune acţiunile OIFR necesar a fi susţinute pentru aprobare de cãtre Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
i) propune acţiunile OIFR necesar a fi susţinute pentru aprobare în cadrul Consiliului de conducere al AFER;
j) alte atribuţii date în competenţa sa prin acte normative.
ART. 6
(1) Comitetul director al OIFR se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la cererea preşedintelui sau a cel puţin 2 membri.
(2) Şedinţa este condusã de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de cãtre un membru al comitetului director delegat de preşedinte.
(3) Şedinţele comitetului director pot avea loc în situaţia în care la acestea participã cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor comitetului.
(4) Hotãrârile comitetului director se iau cu majoritatea voturilor membrilor acestuia.
ART. 7
Directorul OIFR asigurã conducerea executivã a OIFR.

CAP. IV
Structura organizatoricã

ART. 8
Structura organizatoricã a OIFR se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016