Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 1 februarie 2017  de selectare şi numire a administratorului incubatorului de afaceri, în cazul în care printre fondatori se află o autoritate publică, potrivit art. 9 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 102/2016 privind incubatoarele de afaceri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 1 februarie 2017 de selectare şi numire a administratorului incubatorului de afaceri, în cazul în care printre fondatori se află o autoritate publică, potrivit art. 9 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 102/2016 privind incubatoarele de afaceri

EMITENT: Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 113 din 10 februarie 2017
──────────
    Aprobat prin Ordinul nr. 17 din 1 februarie 2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 113 din 10 februarie 2017.
──────────
    ART. 1
    Criterii de selecţie şi procedura de selectare
     Selecţia administratorilor de incubator de afaceri se va face prin procedură stabilită la nivelul autorităţii publice, cu respectarea principiului transparenţei, iar în cadrul procesului de selecţie se vor avea în vedere cel puţin următoarele criterii:
    a) după caz, prezentarea de proiecte de consultanţă derulate în ultima perioadă şi rezultatele acestora;
    b) candidatul nu se află în stare de faliment ori lichidare, nu are afacerile administrate de un administrator judiciar, nu are activitatea comercială suspendată şi nu are datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru. Solicitanţii care au datorii eşalonate nu sunt eligibili pentru selecţie;
    c) implicarea în gestionarea acestui proiect a personalului şi a colaboratorilor calificaţi, cu experienţă în managementul afacerilor, capabili să ofere firmelor incubate consultanţă şi alte servicii de dezvoltare a afacerilor;
    d) experienţă demonstrată în ceea ce priveşte cunoaşterea mediului de afaceri din aria geografică de amplasare a incubatorului de afaceri;
    e) capacitatea de a favoriza şi dezvolta o bună relaţionare a incubatorului de afaceri cu autorităţile publice locale, unităţile bancare, institutele de cercetare, instituţiile de învăţământ şi unităţile economice din aria geografică de amplasare a acestuia;
    f) prezentarea unui plan de promovare pentru perioada de preincubare şi a unui plan de afaceri pe durata contractului de administrare;
    g) prezentarea unei strategii de monitorizare a firmelor incubate pe parcursul a 2 ani postincubare;
    h) îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 10 din Legea nr. 102/2016 privind incubatoarele de afaceri.


    ART. 2
    Contractul de prestare servicii
    (1) În urma numirii sau selecţiei administratorului incubatorului de afaceri se încheie un contract de prestări de servicii între fondator şi administratorul respectiv pe o perioadă de incubare de 3 ani, care reprezintă un ciclu de incubare, la care se poate adăuga perioada de 2 ani de monitorizare a rezidenţilor incubatorului.
    (2) Administratorul unui incubator înfiinţat va semna contractul de prestare servicii după primirea notificării privind selecţia din partea fondatorului.
    (3) Fondatorii pot decide ca la finalizarea raportului de evaluare a ciclului de incubare să se semneze reînnoirea contractului.
    (4) Administratorul incubatorului de afaceri care îndeplineşte criteriile de performanţă pentru un ciclu de incubare de 3 ani are dreptul să solicite fondatorilor semnarea unui nou contract de prestări servicii pentru noul ciclu de incubare, în condiţiile stabilite în regulamentul de selectare şi numire a administratorului incubatorului de afaceri.
    (5) Calitatea de administrator al incubatorului de afaceri încetează în următoarele situaţii:
    a) administratorul este declarat în faliment, divizare sau dizolvare;
    b) neîndeplinirea de către administrator a criteriilor de performanţă stabilite în contractul de prestări servicii;
    c) orice alte cazuri prevăzute de legislaţia în vigoare.

    (6) Cu maximum 3 luni înainte de finalizarea contractului administratorului incubatorului, fondatorul va realiza o analiză privind performanţa incubatorului din punct de vedere al vizibilităţii acestuia în zonă şi al contribuţiei incubatorului la dezvoltarea economico-socială a zonei.
    (7) În cazul în care din analiză reiese că funcţionarea incubatorului a condus la:
    - creşterea numărului de contracte/parteneriate încheiate de firmele incubate cu alte societăţi/universităţi/institute de cercetare/autorităţi publice;
    – dezvoltarea locală a zonei prin creşterea cifrei de afaceri, a profitului firmelor incubate, a numărului de locuri de muncă create de acestea,
     se încheie un nou contract de administrare.

    (8) În perioada de tranziţie de la expirarea contractului de administrare până la încheierea unui nou contract de administrare, pentru asigurarea continuităţii, fondatorul poate încheia cu administratorul de incubator de afaceri un act adiţional de administrare pe o perioadă determinată, valabil până la finalizarea procesului de selecţie pentru un nou administrator. Actul adiţional se va semna numai cu administratorii de incubator care au îndeplinit condiţiile prevăzute la alin. (1).
    (9) În baza contractului de administrare, fondatorii vor pune la dispoziţia administratorului, cu titlu gratuit, clădirea incubatorului de afaceri sau platforma, în cazul incubatoarelor virtuale de afaceri, pe o perioadă de minimum 3 ani. Aceasta trebuie să fie racordată la utilităţi: energie electrică, energie termică, apă, gaze, servicii de telefonie şi internet.
    (10) În cazul în care administratorul incubatorului de afaceri nu îşi respectă din culpă obligaţiile contractuale sau în urma raportului de evaluare se constată că rezultatele incubatorului nu sunt satisfăcătoare, fondatorul va putea impune penalităţi sau, după caz, va putea chiar solicita rezilierea contractului de prestare servicii, în conformitate cu condiţiile contractuale stabilite.

    ART. 3
    Rolul şi responsabilităţile administratorului incubatorului de afaceri
    (1) Administratorul incubatorului de afaceri este responsabil pentru aspectele operaţionale şi de conducere a incubatorului de afaceri.
    (2) Administratorul incubatorului de afaceri are următoarele obligaţii:
    a) semnează un contract de prestări de servicii cu fondatorul;
    b) semnează contracte de incubare cu societăţile ce urmează a fi incubate;
    c) organizează şi asigură promovarea locală a incubatorului de afaceri (publicitate, materiale promoţionale etc.), în scopul atragerii de potenţiali beneficiari ai incubatorului, care vor participa, în maximum două grupe, la cursurile de instruire oferite în această perioadă şi din care se vor selecţiona beneficiarii ce urmează a fi incubaţi (rezidenţii incubatorului);
    d) prestează potenţialilor beneficiari ai incubatorului de afaceri servicii de asistenţă în procesul de preincubare;
    e) înfiinţează şi asigură funcţionarea comisiei de selecţie a societăţilor ce urmează a fi incubate;
    f) prestează servicii de consultanţă specializată, la cererea firmelor incubate;
    g) cu aprobarea prealabilă a fondatorului, organizează minimum 5 evenimente pe an, relevante pentru creşterea vizibilităţii firmelor incubate şi a incubatorului de afaceri;
    h) asigură utilizarea optimă şi în conformitate cu scopul incubatorului de afaceri a spaţiilor şi a mijloacelor fixe aflate în dotarea acestuia;
    i) asigură încheierea unui contract de asigurare a clădirii, a mobilierului şi a echipamentelor IT&C puse la dispoziţie de către fondator, a cărui contravaloare va fi repartizată pe parcursul anului în taxa de administrare percepută firmelor incubate;
    j) elaborează anual rapoarte privind stadiul de realizare a obiectivelor şi rapoarte financiare, pe care le înaintează către fondator;
    k) asigură monitorizarea activităţii beneficiarilor incubatorului de afaceri pe toată perioada contractului şi transmite către fondator rapoarte privind activitatea firmelor incubate;
    l) informează fondatorul despre activităţile organizate, serviciile şi cheltuielile efectuate, pune la dispoziţia acestuia documente justificative, în vederea verificării acestora la sediul incubatorului de către fondator;
    m) verifică efectuarea cheltuielilor şi existenţa/corectitudinea documentelor justificative prezentate de către firmele incubate pentru justificarea cheltuielilor menţionate mai sus, transmite aceste documente justificative către fondator, recuperează pe cale amiabilă sumele necheltuite şi pe cele cheltuite necorespunzător şi informează fondatorul asupra procesului de recuperare şi asupra oricăror aspecte neconforme sesizate în legătură cu justificarea cheltuielilor menţionate mai sus;
    n) asigură serviciile necesare pentru buna funcţionare a incubatorului de afaceri;
    o) asigură atragerea de operatori economici ca rezidenţi ai incubatorului de afaceri;
    p) elaborează planul de dezvoltare a incubatorului de afaceri în concordanţă cu strategiile de dezvoltare a domeniilor vizate, pe care îl supune spre aprobare fondatorului;
    q) elaborează regulamentul privind funcţionarea incubatorului de afaceri conform art. 13 din Legea nr. 102/2016 privind incubatoarele de afaceri;
    r) monitorizează întreprinderile incubate şi pe cele aflate în faza de postincubare;
    s) derulează activităţile de promovare şi de atragere a potenţialilor rezidenţi;
    t) elaborează şi prezintă fondatorului raportul de activitate anual, până la data de 30 martie a anului următor;
    u) se asigură că a fost atins numărul minim de firme incubate, monitorizează şi raportează anual, până la 30 martie, către fondator situaţia anului anterior privind:
    - numărul de contracte/parteneriate încheiate de firmele incubate cu alte societăţi/universităţi/institute de cercetare/autorităţi publice;
    – creşterea cifrei de afaceri, a profitului firmelor incubate, a numărului de locuri de muncă create de acestea;

    v) stabileşte condiţiile în care rezidenţii incubaţi părăsesc incubatorul.

    (3) În cazul în care în contractul de administrare în vigoare nu se regăsesc toate responsabilităţile şi atribuţiile menţionate în prezentul articol, administratorii de incubator vor semna un act adiţional la contractul de administrare referitor la rolul şi atribuţiile administratorului de incubator, conform prezentului regulament.
    (4) Fondatorul are dreptul de a verifica cheltuielile efectuate de administratorul incubatorului, precum şi de a recupera de la acesta sumele cheltuite fără documente justificative legale.

    ART. 4
    Tipuri de servicii oferite de administratorul incubatorului de afaceri
     Serviciile oferite de administratorul incubatorului de afaceri sunt cele prevăzute la art. 12 din Legea nr. 102/2016 privind incubatoarele de afaceri.

    ART. 5
    Dispoziţii finale
    (1) Prezentul regulament se va anexa contractelor încheiate între fondatori şi administratori.
    (2) Prezentul regulament de selectare şi numire a administratorului incubatorului de afaceri îşi produce efectele doar în cazul în care printre fondatori se află o autoritate publică, potrivit art. 9 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 102/2016 privind incubatoarele de afaceri.


     -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016