Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT DE TABĂRĂ din 12 martie 2019  privind desfăşurarea taberelor pentru copii şi tineri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT DE TABĂRĂ din 12 martie 2019 privind desfăşurarea taberelor pentru copii şi tineri

EMITENT: Ministerul Tineretului şi Sportului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 221 bis din 21 martie 2019
──────────
        Aprobat prin Ordinul nr. 456/2019 publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 221 din 21 martie 2019.
──────────
        Prevederile prezentului Regulament de Tabără, denumit în continuare Regulament se aplică taberelor pentru copii şi tineri organizate în centrele de agrement/bazele turistice ale Ministerului şi Sportului şi vizează confortul şi siguranţa participanţilor la tabără în locaţia ........................ perioada ..................... sosiţi din localitatea ............................ judeţul ..............
    I. Codul de etică - stabileşte normele obligatorii de conduită profesională pentru persoanele care lucrează cu copii/tineri, în mod profesionist.
    1. Valori şi principii:
    1.1. - imparţialitate şi obiectivitate
    1.2. - responsabilitate morală, socială şi profesională;
    1.3. - integritate morală şi profesională
    1.4. - atitudine decentă şi echilibrată;
    1.5. - incluziune şi încurajarea diversităţii.

    2. Norme de conduită:
    2.1. - supravegherea pe parcursul activităţilor desfăşurate;
    2.2. - ocrotirea sănătăţii fizice, psihice şi morale;
    2.3. - combaterea oricăror forme de abuz;
    2.4. - asigurarea egalităţii de şanse.


    II. Măsuri igienico-sanitare şi de securitate personală:
    1. Nu este permisă păstrarea în camere a alimentelor perisabile (în situaţia în care camerele nu sunt dotate cu frigidere),
    2. La sosirea în tabără fiecare copil/cadru didactic va prezenta acordul părinţilor (în cazul elevilor minori) şi avizul epidemiologic obligatoriu. De asemenea, se va efectua un control medical, de către personalul sanitar aflat în tabără, pentru depistarea eventualelor boli parazitare. În cazul în care se depistează probleme medicale, se vor lua măsurile necesare pentru izolarea persoanelor sau grupurilor afectate. Aceste controale sunt necesare doar pentru seriile vacanţelor şcolare*1).
        *1) Pentru cazările ocazionale şi alte proiecte de tineret nu este obligatoriu avizul epidemiologic şi nici controlul medical.

    3. Cazarea în centrul de agrement/baza turistică se va face având în vedere vârsta şi sexul participanţilor la tabără în baza propunerii şi sub atenta supraveghere a însoţitorilor;
    4. Păstrarea curăţeniei în spaţiile de cazare şi împrejurimile acestora;
    5. Folosirea corectă şi civilizată a grupurilor sanitare;
    6. Respectarea orelor şi a seriilor de masă;
    7. în sala de mese se va purta o ţinută decentă;
    8. Respectarea programului de odihnă şi activitate a centrului de agrement/bazei turistice, afişat în locuri vizibile (program ore de odihnă: orele 22.00 - 07.00);
    9. Respectarea igienei individuale;
    10. Evitarea deţinerii de medicamente. Orice problemă de natură medicală va fi adusă la cunoştinţa cadrelor medicale din centrul de agrement, această informare va fi făcută atât de profesorul însoţitor cât şi de fiecare participant la tabără;
    11. Afişarea meniului pentru toată perioada sejurului la loc vizibil. Respectarea gramajului avizat de cadrul medical prezent în tabără, gramaj ce va fi adus la cunoştinţa însoţitorilor de grup;
    12. Se interzice accesul în centrul de agrement/baza turistică al comercianţilor neautorizaţi (interzicerea speculei) şi acte de comerţ ale participanţilor la tabără şi/sau ale persoanelor salariate ale taberei;
    13. Este interzis consumul şi comercializarea de băuturi alcoolice, al substanţelor halucinogene şi folosirea armelor albe; respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 128/1994 privind unele măsuri pentru asigurarea condiţiilor de dezvoltare fizică şi morală a elevilor şi studenţilor şi Legea nr. 123/2008 pentru o alimentaţie sănătoasă în unităţile de învăţământ preuniversitar, Ordinul nr. 1563/2008 pentru aprobarea Listei alimentelor nerecomandate preşcolarilor şi şcolarilor şi a principiilor care stau la baza unei alimentaţii sănătoase pentru copii şi adolescenţi emis de Ministerul Sănătăţii.
    14. Scăldatul (în mare, ape curgătoare, lacuri, etc.) este permis doar în locuri amenajate special în acest scop, doar în prezenţa şi sub atenta supraveghere a însoţitorilor de grup şi doar dacă semnalele specifice de pe plajele amenajate şi salvamarii permit acest lucru;
    15. Expediţiile montane, căţărări, drumeţii, etc. se vor face doar respectând traseele turistice, semnalele specifice şi doar sub îndrumare însoţitorilor de grup sau a unor instructori specializaţi (salvamontişti).

    III. Măsuri privind circulaţia pe drumurile publice:
    1. Respectarea regulilor privind circulaţia pe drumurile publice;
    2. Se va circula doar pe trotuar, iar acolo unde nu există, se va circula pe partea stângă a drumului;
    3. Traversările se vor face doar prin locuri marcate sau pe la colţul străzilor şi doar după o bună asigurare;
    4. Traversările se vor face doar peste pasarelă (unde există), interzicându-se trecerea peste calea ferată.

    IV. Măsuri privind securitatea bunurilor personale
    1. La plecarea din spaţiile de cazare se controlează dacă geamurile şi uşile de acces sunt bine închise, iar în cazul în care se constată unele defecţiuni la sistemul de închidere al acestora, se va informa personalul de serviciu sau administratorul centrului de agrement/bazei turistice pentru remedierea situaţiilor respective;
    2. Se vor evita legăturile ocazionale cu persoane necunoscute;
    3. Este interzisă introducerea în spaţiile de cazare a persoanelor străine de grup.

    V. Măsuri P.S.I.
    1. este interzis fumatul în spaţiile de cazare sau servire a mesei sau în spaţiile centrelor de agrement/bazelor turistice;
    2. este interzisă folosirea chibriturilor sau a altor surse ce pot genera incendii;
    3. este interzis a se umbla la instalaţiile electrice, prize, întrerupătoare, tablouri de siguranţă, precum şi folosirea unor instalaţii improvizate;
    4. orice defecţiune se semnalează personalului de serviciu/administratorului;
    5. se interzice amplasarea în camere a unui număr de paturi peste numărul admis pentru menţinerea liberă a circulaţiilor interioare din camere, în vederea asigurării condiţiilor de evacuare operativă în cazul producerii unei situaţii de urgenţă;
    6. se asigură practicabilitatea permanentă şi la gabaritele proiectate a tuturor căilor de evacuare din clădiri şi a funcţionării iluminatului de securitate pentru evacuarea din clădire;
    7. se asigură necesarul de mijloace tehnice de apărare împotriva incendiilor aferente construcţiilor şi instruirea întregului personal al taberelor, precum şi a conducătorilor de grup şi însoţitori, de către administratorii obiectivelor, asupra utilizării acestora;
    8. se instituie unele proceduri eficiente de anunţare a utilizatorilor asupra producerii unei situaţii de urgenţă, pe întreaga durată cât aceştia se află în clădiri (atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte);
    9. se elimină orice deficienţe la sistemele de închidere/încuiere a uşilor camerelor/dormitoarelor pe durata prezenţei copiilor şi tinerilor în acestea, pentru eliminarea posibilităţii de blocare accidentală a acestora şi se interzice încuierea camerelor/dormitoarelor pe durata prezenţei copiilor şi tinerilor în interior;
    10. se asigură supravegherea permanentă a copiilor, atât pe durata desfăşurării activităţilor planificate, cât şi pe perioadele de odihnă, cu prioritate a celor cu vârste mai mici de 14 ani, de către conducătorii de grup şi însoţitori;
    11. se efectuează instruirea de către administratorii obiectivelor a conducătorilor de grup şi însoţitorilor, a copiilor şi tinerilor, asupra regulilor de apărare împotriva incendiilor ce trebuie respectate şi efectuarea, în mod obligatoriu, în prima zi a fiecărei serii, a unui exerciţiu de evacuare din clădire, în cazul ipotetic al unei situaţii de urgenţă;
    12. focurile de tabără se organizează la distanţe de siguranţă faţă de construcţii, vegetaţie, arbori, autovehicule, doar pe timp fără vânt şi cu respectarea regulilor de apărare împotriva incendiilor, în spaţii special amenajate şi nu este permisă apropierea copiilor de acestea la distanţe care să le pună viaţa în pericol. De asemenea, este obligatorie stingerea focarelor, în totalitate, la finalul activităţii;
    13. se va colabora cu reprezentanţii inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene şi al municipiului Bucureşti, după caz, pentru desfăşurarea în condiţii de siguranţă a activităţilor sus-menţionate.

    VI. Măsuri generale
    1. Se va întocmi şi afişa obligatoriu inventarul spaţiilor de cazare şi se va întocmi proces-verbal de predare-primire între gestionarul/administratorul taberei şi profesorii însoţitori ai grupurilor;
    2. Păstrarea bunurilor din dotarea centrului de agrement/bazei turistice în condiţii bune este obligatorie (mobilier, pături, cearceafuri, perne etc.);
    3. Păstrarea în condiţii bune a încăperilor;
    4. Este interzisă scoaterea veselei şi a tacâmurilor din sala de mese sau a cearceafurilor, păturilor din dormitoare;
    5. Toate pagubele se vor recupera de la cei vinovaţi sau dacă aceştia nu sunt depistaţi, de la întregul grup;
    6. Respectarea programului de masă şi odihnă;
    7. Se interzice părăsirea centrului de agrement/bazei turistice individual, fără însoţitorul de grup;
    8. Sesizarea de urgenţă a conducerii direcţiilor judeţene pentru sport şi tineret/Direcţiei pentru Sport şi Tineret a Municipiului Bucureşti (DJST/DSTMB) şi a poliţiei despre dispariţia unei/unor persoane din grup, precum şi a unor bunuri din cameră;
    9. Valorile monetare, bijuteriile, aparatura electronică, se păstrează în locuri sigure pentru a preveni dispariţia acestora;
    10. Se va evita orice altercaţie între membrii grupului sau cu persoane străine din tabără sau din afara acesteia;
    11. Pe tot parcursul desfăşurării taberelor este interzisă cazarea altor persoane (terţi, turişti, etc.), care nu fac parte din grupul organizat de copii, tineri.

    VII. Sancţiuni
    1. Nerespectarea oricăreia dintre măsurile specificate în prezentul Regulament, duce la următoarele sancţiuni:
    2. 1.1. Beneficiarii (copii şi tineri participanţi la tabere):
    1.1.1. atenţionarea/mustrarea persoanelor vinovate de încălcarea prezentelor norme şi/sau a altor prevederi legale;
    1.1.2. anunţarea urgentă a aparţinătorilor legali ai acestora;
    1.1.3. în cazul abaterilor grave, excluderea directă din centrul de agrement/baza turistică.

    1.2. Conducători de grup şi însoţitori:
    1.2.1. atenţionarea/mustrarea persoanelor vinovate de încălcarea prezentelor norme şi/sau a altor prevederi legale;
    1.2.2. sesizarea organelor abilitate;
    1.2.3. în cazul abaterilor grave excluderea directă şi înlocuirea însoţitorilor.



    VII. Dispoziţii Finale
        Prezentul REGULAMENT DE TABĂRĂ se afişează în mod obligatoriu în locuri vizibile (ex: cantine, intrarea în tabere, holurile spaţiilor de cazare, avizier etc.), în fiecare centru de agrement/bază turistică, se aduc la cunoştinţa tuturor participanţilor la tabere, de către personalul centrului de agrement/bazei turistice, se semnează de către personalul centrului de agrement/bazei turistice şi de către personalul însoţitor, de luare la cunoştinţă printr-un proces verbal de instruire, conform Anexei. Pentru participanţii minori va semna însoţitorul pe propria răspundere că a efectuat personal instruirea.
        Data: (Se va completa în prima zi de sejur) ..................

    ANEXA 1




                                     PROCES-VERBAL
           AM FOST INSTRUIT ŞI AM LUAT LA CUNOŞTINŢĂ "REGULAMENTUL DE TABĂRĂ"
                         CU OBLIGAŢIA DE A-L RESPECTA ÎNTOCMAI

┌────┬──────────┬────────────┬─────────┐
│Nr. │Numele şi │Instituţia │ │
│crt.│prenumele │de │Semnătura│
│ │ │învăţământ │ │
├────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│1 │ │ │ │
├────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│2 │ │ │ │
├────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│3 │ │ │ │
├────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│4 │ │ │ │
├────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│5 │ │ │ │
└────┴──────────┴────────────┴─────────┘

        Însoţitor(i) grup:
        Numele şi prenumele.........................................
        Datele personale:
        B.I./C.I.-Seria ..... nr. ........
        Semnătura................................
        Administrator sau reprezentant DJST/DSTMB
        (Numele şi prenumele şi ştampila centrului de agrement/bazei turistice)
        .............................................


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016