Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE din 25 august 2005  a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica si Inginerie Nucleara Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE din 25 august 2005 a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica si Inginerie Nucleara "Horia Hulubei" - IFIN - HH Bucuresti

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 808 din 6 septembrie 2005
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizicã şi Inginerie Nuclearã "Horia Hulubei" - IFIN - HH Bucureşti, denumit în continuare institut naţional, este persoanã juridicã românã aflatã în coordonarea Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã, denumitã în continuare organ coordonator.
ART. 2
Institutul naţional funcţioneazã pe bazã de gestiune economicã şi autonomie financiarã, calculeazã amortismente, conduce evidenţa contabilã în regim economic şi îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare, precum şi ale prezentului regulament.
ART. 3
Institutul naţional are ca scop desfãşurarea activitãţii de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul fizicii şi ingineriei nucleare.

CAP. II
Obiectul de activitate

ART. 4
Obiectul de activitate al institutului naţional, în domeniul fizicii şi ingineriei nucleare, cuprinde în principal:
A. Activitãţi de cercetare-dezvoltare, cod CAEN 73, desfãşurate în cadrul:
a) Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare;
b) planurilor sectoriale şi programelor-nucleu;
c) Planului naţional nuclear;
d) programelor internaţionale.
În cadrul acestor programe activitatea de bazã a institutului naţional constã în cercetare fundamentalã, aplicativã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul de interes naţional al fizicii şi ingineriei nucleare, precum şi în domenii conexe, cod CAEN 7310, dupã cum urmeazã:
I. cercetare fundamentalã:
a) fizicã teoreticã;
b) fizicã atomicã şi nuclearã;
c) fizica particulelor elementare;
d) fizica ştiinţelor vieţii şi a mediului înconjurãtor;
e) alte domenii conexe inter- şi multidisciplinare, incluzând: fizica matematicã, computaţionalã şi informaţionalã, astrofizica nuclearã, fizica stãrii condensate şi a materialelor, radiochimie şi interacţia radiaţiei cu materia etc.;
II. cercetare aplicativã:
a) investigarea prin metode nucleare a structurilor vii şi a materialelor;
b) investigarea de noi posibilitãţi privind transmutaţia radionuclizilor din deşeuri;
c) metode noi de detectare, identificare şi mãsurare a radiaţiilor nucleare;
d) ingineria medicinei nucleare;
e) dozimetria radiaţiilor nucleare;
f) securitatea nuclearã;
g) radioecologia;
h) alte domenii conexe;
III. dezvoltare tehnologicã:
a) detectori avansaţi de radiaţii şi electronicã asociatã;
b) metode, instrumentaţie şi echipamente dozimetrice radiometrice şi de analizã destinate industriei, centralelor nuclearoelectrice, domeniilor biomedicale, activitãţilor de control (detectare de droguri, de armament, de explozivi etc.) şi de radioprotecţie, geologiei, arheologiei, hidrologiei, tribologiei etc.;
c) tehnologii de iradiere şi defectoscopie cu radiaţii gama, neutroni şi particule încãrcate, pentru industrie, medicinã, agriculturã, industrie alimentarã etc.;
d) realizarea, construcţia, punerea în funcţiune, operarea, întreţinerea, exploatarea şi dezafectarea de echipamente, instalaţii, obiective nucleare şi radiologice;
e) radiofarmaceutice, compuşi marcaţi cu radionuclizi, produse de uz medical, precum şi surse radioactive de uz industrial;
f) metrologia radionuclizilor, radiaţiilor şi încercãri în domeniul nuclear;
g) construcţia, operarea şi utilizarea acceleratorilor de particule şi a surselor de ioni şi electroni asociate;
h) supravegherea şi combaterea poluãrii radioactive a mediului şi a amplasamentelor obiectivelor nucleare;
i) tratarea şi depozitarea deşeurilor radioactive, etapa de închiriere a ciclului surselor radioactive;
j) elaborarea liniilor tehnologice şi a tehnologiilor necesare realizãrii (unicate, serii mici etc.) de obiective şi produse rezultate din activitatea de profil;
k) realizarea de modele experimentale, staţii-pilot şi tehnologii generice, cu rol de suport pentru cercetãrile aplicative viitoare derivând din rezultatele cercetãrilor fundamentale şi orientate;
l) activitãţi de transfer tehnologic al rezultatelor din domeniul fizicii şi ingineriei nucleare cãtre subunitãţi proprii sau, în colaborare, cãtre alţi operatori economici;
m) activitãţi de execuţie, în vederea susţinerii şi dezvoltãrii tehnologice în domeniu prin servicii şi serii (mici) de produse, microproducţie sau prin produse unicat, pentru valorificarea rezultatelor cercetãrii proprii, precum şi pentru expoziţii de profil.
IV. inovare, de produs şi tehnologicã, în domeniul fizicii şi ingineriei nucleare.
B. Activitãţi conexe activitãţii de cercetare-dezvoltare, desfãşurate în domeniul propriu de activitate, conform prevederilor legale, constând în:
a) asistenţã tehnicã, consultanţã, expertizã, furnizare de servicii tehnico-ştiinţifice şi tehnologice persoanelor fizice şi/sau juridice interesate - cod CAEN 74/7430; 7487;
b) elaborarea de programe şi strategii de cercetare-dezvoltare şi participarea la elaborarea strategiei domeniului cercetãrii şi dezvoltãrii - cod CAEN 73/731;
c) lucrãri şi acţiuni destinate acceptanţiei publice a energiei şi tehnologiilor nucleare şi difuzarea culturii ştiinţifice de radioprotecţie şi securitate nuclearã prin mass-media şi alte mijloace - cod CAEN 2222; 9251;
d) activitãţi de investiţii în domeniul de activitate - cod CAEN 73/731;
e) import, export şi distribuţie de instalaţii, aparaturã, materiale diverse, documentaţie, reviste şi cãrţi de specialitate, pentru propriile necesitãţi şi în calitate de comisionar - cod CAEN 252; 331;
f) informaticã, comunicaţii şi baze de date în domeniul fizicii şi al tehnologiilor nucleare - cod CAEN 72/7222; 7230; 7240; 7260;
g) activitãţi de transport tehnologic şi persoane, întreţinere parc auto tehnologic - cod CAEN 60/602/6021; 6024;
h) participãri la proiecte internaţionale de cercetare-dezvoltare, consultanţã şi asistenţã tehnicã de specialitate, reprezentare în organizaţiile şi consiliile de specialitate interne şi internaţionale - cod CAEN 73/7310;
i) elaborarea de studii de perspectivã, prognozã, note de fundamentare, teme de proiectare, studii de fezabilitate, analize şi documentaţii în domeniul fizicii şi ingineriei nucleare şi al disciplinelor conexe - cod CAEN 73/7310;
j) elaborarea şi aplicarea de programe de management al calitãţii pe direcţii de activitate - cod CAEN 74/7414;
k) desfãşurarea de activitãţi privind standardizarea, mãsurarea, încercarea şi certificarea calitãţii produselor destinate omologãrii şi (micro)producţiei sau transferului tehnologic - cod CAEN 74/7430;
l) servicii de metrologie legalã în domeniul nuclear - cod CAEN 74/7430;
m) certificarea surselor de radiaţii, a aparaturii şi a echipamentelor cu surse de radiaţii - cod CAEN 74/7487;
n) angajarea şi desfãşurarea de activitãţi de cooperare tehnico-ştiinţificã internã şi internaţionalã în domeniile de activitate din profilul institutului naţional - cod CAEN 9251;
o) elaborarea de proceduri, norme de calitate şi control pentru desfãşurarea activitãţilor cu caracter tehnic şi economic - cod CAEN 74/7430/7487;
p) activitãţi de microproducţie şi servicii în domeniul de activitate - cod CAEN 1589; 2522; 3310; 7430;
q) organizarea şi îndeplinirea de activitãţi vizând schimbul de informaţii tehnico-ştiinţifice în domeniul de profil (schimb de date), congrese, simpozioane, publicaţii, vizite reciproce de lucru ale specialiştilor etc. - cod CAEN 9251;
r) activitãţi de formare şi specializare profesionalã în domeniul propriu de activitate: pregãtire profesionalã la nivel universitar, postuniversitar şi doctorat, pregãtire şi specializare în domeniile nuclear şi conexe a utilizatorilor tehnicilor, metodelor şi instrumentaţiei nucleare, precum şi în domeniul dezafectãrii de obiective nucleare, instalaţii şi echipamente radiologice; activitãţi didactice la solicitarea instituţiilor de învãţãmânt superior - cod CAEN 804;
s) activitãţi de editare, tipãrire a publicaţiilor de specialitate şi bibliotecã: activitate redacţionalã pentru revistele de fizicã ale Academiei Române: Romanian Journal of Physics, Romanian Reports in Physics, "Curierul de Fizicã", revista proprie etc.; studii, rapoarte, sinteze, cãrţi de specialitate, cãrţi tehnice, instrucţiuni de utilizare, foi de catalog, materiale publicitare şi alte publicaţii pentru domeniul propriu de activitate - cod CAEN 22/2211, 2213; 2222.
În cadrul obiectului sãu de activitate institutul naţional îşi poate diversifica serviciile în scopul creşterii resurselor financiare.
ART. 5
În cadrul obiectului sãu de activitate institutul naţional poate colabora la realizarea de activitãţi de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice şi de apãrare naţionalã, cu aprobarea organului coordonator:
a) supravegherea radiometricã, dozimetricã şi metrologicã, alarmarea, în caz de urgenţe nucleare, precum şi pregãtirea şi participarea la intervenţii în caz de accident nuclear - cod CAEN 74/7430;
b) radioprotecţia personalului expus profesional şi a persoanelor din rândul populaţiei - cod CAEN 74/7487;
c) decontaminarea radioactivã în zonele şi în spaţiile afectate - cod CAEN 74/7430;
d) evidenţa şi controlul de garanţii nucleare - cod CAEN 23/2330;
e) colectarea, expertizarea, tratarea şi depozitarea deşeurilor radioactive de la toate unitãţile nucleare din ţarã, precum şi a surselor radioactive ieşite din uz - cod CAEN 90/9002;
f) expertize, analize şi servicii specifice domeniului nuclear - cod CAEN 74/7430;
g) import-export şi transportul materialelor radioactive - cod CAEN 60/6024.

CAP. III
Patrimoniul

ART. 6
(1) Patrimoniul institutului naţional, reactualizat, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 2005, este în valoare de 227.036.318 mii lei, din care: imobilizãri corporale şi necorporale 108.267.363 mii lei şi active circulante 118.768.955 mii lei.
(2) Patrimoniul institutului naţional poate fi modificat conform prevederilor legale.
ART. 7
(1) Institutul naţional administreazã, cu diligenţa unui bun proprietar, bunuri proprietate publicã şi privatã a statului, precum şi bunurile proprii dobândite, în condiţiile legii, sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate publicã şi privatã a statului administrate de institutul naţional, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii, dupã caz, se înregistreazã distinct în patrimoniul acestuia.
(2) În exercitarea drepturilor sale institutul naţional posedã şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sãu şi, dupã caz, dispune de acestea, în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectului sãu de activitate.
ART. 8
Rezultatele cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unor contracte finanţate din fonduri publice aparţin institutului naţional, în calitate de persoanã juridicã executantã, şi ordonatorului de credite, în egalã mãsurã, dacã prin contract nu s-a prevãzut altfel. Administrarea, înregistrarea în evidenţa contabilã a institutului naţional, precum şi înstrãinarea, închirierea sau concesionarea şi casarea rezultatelor cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unui contract finanţat din fonduri publice se fac potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 9
(1) Concesionarea unor subunitãţi, servicii sau activitãţi se poate face în scopul stimulãrii transferului rezultatelor activitãţii de cercetare-dezvoltare sau al eficientizãrii activitãţii economice a institutului naţional, în condiţiile prevederilor legale în vigoare. Închirierea unor spaţii şi bunuri disponibile se va face conform legii.
(2) Institutul naţional poate realiza servicii sau activitãţi de microproducţie prin asociere în participaţiune, în scopul stimulãrii valorificãrii rezultatelor cercetãrii, cu aprobarea organului coordonator şi a autoritãţilor naţionale cu competenţe în domeniul nuclear şi în alte domenii.

CAP. IV
Structura organizatoricã şi funcţionalã

ART. 10
Institutul naţional poate avea în structurã subunitãţi, cu sau fãrã personalitate juridicã, sectoare cuprinzând compartimente, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizãrii obiectului sãu de activitate. Sediul subunitãţilor se prevede în hotãrârea de înfiinţare a institutului naţional, înfiinţarea sau desfiinţarea acestora fiind aprobatã prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 11
(1) Structura organizatoricã a institutului naţional se aprobã prin ordin al preşedintelui organului coordonator, având în componenţã şi compartimente cu activitãţi: juridice, marketing, financiar-contabile, de audit şi control financiar, de diseminare a informaţiilor, relaţii publice şi mass-media.
(2) În funcţie de specificul activitãţii, prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administraţie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unitãţi din ţarã sau din strãinãtate.

CAP. V
Organele de conducere

ART. 12
Conducerea institutului naţional este asiguratã de:
a) consiliul de administraţie;
b) comitetul de direcţie;
c) directorul general.
ART. 13
Orientarea şi coordonarea activitãţii tehnico-ştiinţifice din institutul naţional sunt asigurate de consiliul ştiinţific.
ART. 14
(1) Relaţiile dintre subunitãţile aflate în structura institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii sunt stabilite de directorul general, care poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului naţional, cu avizul consiliului de administraţie.
(2) Conducãtorii subunitãţilor din structura institutului naţional rãspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competenţelor încredinţate de aceştia.
Consiliul de administraţie
ART. 15
(1) Consiliul de administraţie este format din 9 membri, cetãţeni români, numiţi prin ordin al preşedintelui organului coordonator, la propunerea conducerii autoritãţii de la care aceştia provin, pentru un mandat de 4 ani care poate fi reînnoit din 4 în 4 ani.
(2) Din consiliul de administraţie fac parte:
a) directorul general al institutului naţional, care este preşedintele consiliului de administraţie;
b) preşedintele consiliului ştiinţific al institutului naţional;
c) un reprezentant al organului coordonator;
d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei;
f) patru specialişti din domeniu, propuşi de organul coordonator.
(3) Revocarea membrilor consiliului de administraţie se face de acelaşi organ care a fãcut numirea, în caz de abateri sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin.
ART. 16
(1) Membrii consiliului de administraţie îşi pãstreazã calitatea de angajat la instituţia sau la unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care derivã din aceastã calitate.
(2) Pentru activitatea desfãşuratã în calitatea de membru al consiliului de administraţie aceştia beneficiazã de o indemnizaţie lunarã stabilitã de consiliul de administraţie, dar nu mai mult de 20% din salariul de bazã al directorului general al institutului naţional.
(3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de douã consilii de administraţie ale institutelor naţionale şi nu pot participa în aceeaşi calitate la alte unitãţi cu care institutul naţional are relaţii contractuale sau interese concurente.
(4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal, soţul/soţia ori rudele pânã la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unitãţi cu acelaşi profil sau cu care institutul naţional se aflã în relaţii comerciale directe.
ART. 17
(1) Consiliul de administraţie are în principal urmãtoarele atribuţii:
a) aprobã la propunerea consiliului ştiinţific strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului naţional, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanţã cu strategia generalã a domeniului propriu de activitate;
b) propune modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitãţi din structura acestuia.
c) analizeazã şi avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, care se depune la organul coordonator în vederea aprobãrii conform reglementãrilor legale;
d) analizeazã şi avizeazã situaţiile financiare anuale pe care le supune spre aprobare organului coordonator şi aprobã raportul de gestiune asupra activitãţii desfãşurate de institutul naţional în anul precedent;
e) analizeazã realizarea criteriilor de performanţã şi raportarea trimestrialã privind activitatea realizatã de institutul naţional şi aprobã mãsuri pentru desfãşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;
f) analizeazã, aprobã sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeazã a fi realizate de institutul naţional;
g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi concesionarea ori închirierea unor bunuri din patrimoniul institutului naţional, în condiţiile legii;
h) aprobã valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
i) aprobã volumul creditelor bancare prevãzute la art. 37 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
j) aprobã utilizarea disponibilitãţilor în valutã;
k) aprobã mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncã;
l) aprobã criteriile şi comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul institutului naţional.
(2) Consiliul de administraţie exercitã orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.
ART. 18
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, avizat de organul coordonator. Acesta hotãrãşte în problemele privind activitatea institutului naţional, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
ART. 19
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte de regulã o datã pe lunã sau ori de câte ori interesele institutului naţional o cer, la convocarea preşedintelui sau, dupã caz, a vicepreşedintelui, precum şi la solicitarea a cel puţin 3 membri.
(2) Şedinţele consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de vicepreşedintele ales de membrii consiliului.
ART. 20
(1) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în prezenţa a cel puţin 6 membri. Dacã nu este îndeplinitã aceastã condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se va ţine într-un termen de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
(2) Hotãrârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de votul a cel puţin 5 membri.
ART. 21
La şedinţele consiliului de administraţie participã, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional.
ART. 22
Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analizã consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remuneratã conform prevederilor legale.
ART. 23
(1) Membrii consiliului de administraţie sunt rãspunzãtori, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi rãspund solidar pentru gestionarea patrimoniului institutului naţional.
(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au abţinut ori s-au împotrivit luãrii unei decizii ce s-a dovedit pãgubitoare pentru institutul naţional nu rãspund dacã au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacã au anunţat în scris despre aceasta organul coordonator.
(3) Membrii consiliului de administraţie care nu respectã prevederile art. 16 alin. (3) şi (4) rãspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului naţional ca urmare a acestui fapt.
ART. 24
În primul trimestru al fiecãrui an consiliul de administraţie prezintã organului coordonator un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
ART. 25
Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institutul naţional. Atribuţiile secretariatului sunt prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie.
Comitetul de direcţie
ART. 26
(1) Conducerea operativã a institutului naţional este asiguratã de un comitet de direcţie compus din directorul general şi conducãtorii principalelor compartimente din structura organizatoricã a institutului naţional.
(2) La şedinţele comitetului de direcţie participã, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
ART. 27
(1) Comitetul de direcţie exercitã atribuţii şi are rãspunderi în limita competenţelor propuse de directorul general, aprobate de consiliul de administraţie şi cuprinse în regulamentul propriu de organizare şi funcţionare.
(2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
a) strategia programelor de dezvoltare a institutului naţional;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) bugetul de venituri şi cheltuieli;
d) programul de investiţii;
e) sistemul de asigurare a calitãţii;
f) alte obligaţii.
ART. 28
Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului naţional o impun.
Directorul general
ART. 29
(1) Activitatea curentã a institutului naţional este condusã de directorul general, numit pentru o perioadã de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului de selecţie organizat conform reglementãrilor legale. La expirarea acestui termen, în funcţie de performanţele realizate, numirea directorului general poate fi prelungitã pentru o perioadã de cel mult 4 ani.
(2) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general se fac prin ordin al preşedintelui organului coordonator.
ART. 30
Directorul general are în principal urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) reprezintã, personal sau prin delegat, interesele institutului naţional în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi operatori economici, precum şi cu persoane fizice din ţarã şi din strãinãtate;
b) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile la nivelul subunitãţilor şi departamentelor institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii, cu avizul consiliului de administraţie;
c) propune consiliului de administraţie modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional;
d) numeşte directorii şi conducãtorii compartimentelor din structura organizatoricã a institutului naţional, în urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de direcţie, şi îi revocã, dupã caz, cu avizul consiliului de administraţie;
e) angajeazã şi concediazã personalul institutului naţional, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de muncã;
f) asigurã negocierea contractului colectiv de muncã la nivelul institutului naţional şi a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de direcţie; aprobã salariile rezultate din negocierea directã;
g) rãspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
h) adoptã mãsuri şi urmãreşte realizarea operaţiunilor de comerţ interior şi de import-export, prin compartimentele proprii specializate;
i) analizeazã lunar stadiul valorificãrii rezultatelor cercetãrii, inclusiv activitatea compartimentului de marketing;
j) are atribuţii şi rãspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului naţional de la bugetul de stat, în condiţiile prevãzute de lege;
k) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului naţional;
l) exercitã orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie.
Consiliul ştiinţific
ART. 31
(1) Consiliul ştiinţific este format din 23 de membri reprezentând principalele compartimente din cadrul institutului naţional, care desfãşoarã activitãţi de cercetare-dezvoltare.
(2) Consiliul ştiinţific este alcãtuit din cercetãtori cu realizãri deosebite în domeniu, salariaţi ai institutului naţional, aleşi pe o perioadã de 4 ani prin vot secret de cãtre cadrele cu studii superioare din institutul naţional.
(3) Din consiliul ştiinţific fac parte de drept directorul general şi directorul ştiinţific al institutului naţional.
(4) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de membrii consiliului ştiinţific.
(5) Consiliul ştiinţific se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.
ART. 32
Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt urmãtoarele:
a) participã la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitãţii de cercetare-dezvoltare a domeniului şi la elaborarea planurilor proprii de cercetare-dezvoltare;
b) analizeazã, avizeazã şi urmãreşte realizarea lucrãrilor de cercetare ştiinţificã;
c) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului naţional;
d) avizeazã hotãrârile consiliului de administraţie care implicã politica de cercetare a institutului naţional şi a ramurii;
e) propune mãsuri pentru perfecţionarea profesionalã şi încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
f) organizeazã şi coordoneazã desfãşurarea manifestãrilor cu caracter ştiinţific;
g) avizeazã acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific în care este implicat institutul naţional;
h) avizeazã acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţarã şi în strãinãtate salariaţilor institutului naţional, în condiţiile legii.

CAP. VI
Bugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia acestuia.
Relaţii financiare

ART. 33
(1) Institutul naţional întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli şi situaţiile financiare anuale, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Situaţiile financiare anuale se aprobã de organul coordonator, în condiţiile legii.
ART. 34
(1) Veniturile şi cheltuielile institutului naţional se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe baza indicatorilor de performanţã stabiliţi de organul coordonator şi se aprobã prin ordin al preşedintelui organului coordonator, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
ART. 35
Institutul naţional determinã anual volumul de venituri de realizat şi de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programatã.
ART. 36
(1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementãrilor legale şi prevederilor contractului colectiv de muncã, în limita fondului total destinat plãţii salariilor, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli stabilit, potrivit legii.
(2) Salariul de bazã al directorului general se stabileşte prin ordin al ministrului coordonator, potrivit reglementãrilor legale.
ART. 37
(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care în cursul unui an resursele financiare ale institutului naţional nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent.
(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se efectueazã cu aprobarea organului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 38
(1) Institutul naţional hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sãu de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, precum şi din surse bugetare, prin organul coordonator, potrivit legii.
(2) Organul coordonator va cuprinde în bugetul sãu de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizãrii unor investiţii, dotãri, achiziţionãrii de aparaturã, echipamente şi instalaţii pentru institut.
(3) Execuţia investiţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se adjudecã potrivit legii.
ART. 39
(1) Operaţiunile de încasãri şi plãţi ale institutului naţional se efectueazã prin conturi deschise la bãnci comerciale cu sediul în România şi prin unitãţi ale Trezoreriei Statului.
(2) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de încasãri şi plãţi în lei şi în valutã, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casã şi a normativelor de disciplinã financiar-valutare stabilite prin actele normative legale.
(3) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de comerţ exterior, aferente obiectului sãu de activitate, potrivit legii. Operaţiunile de încasãri şi plãţi cu strãinãtatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitãţile bancare specializate cu sediul în România.
ART. 40
Institutul naţional îşi va organiza controlul financiar preventiv propriu şi auditul financiar, potrivit legii.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 41
Litigiile institutului naţional cu persoane fizice sau juridice, nesoluţionate pe cale amiabilã, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecatã române competente, potrivit dispoziţiilor legale.
ART. 42
(1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completeazã cu celelalte reglementãri legale care se referã la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.
(2) Modificãrile şi completãrile prezentului regulament de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative legale şi cu aprobarea organului coordonator.
ART. 43
Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani sau la schimbarea obiectului de activitate al institutului naţional.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016