Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE din 10 noiembrie 2005  a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Izotopice si Moleculare - I.N.C.D.T.I.M. Cluj-Napoca    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE din 10 noiembrie 2005 a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Izotopice si Moleculare - I.N.C.D.T.I.M. Cluj-Napoca

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.067 din 29 noiembrie 2005
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Izotopice şi Moleculare - I.N.C.D.T.I.M. Cluj-Napoca, denumit în continuare institut naţional, este persoanã juridicã românã în coordonarea Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã, denumitã în continuare organ coordonator.
ART. 2
Institutul naţional funcţioneazã pe bazã de gestiune economicã şi autonomie financiarã, calculeazã amortismente şi conduce evidenţa contabilã în regim economic şi îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare, precum şi ale prezentului regulament.
ART. 3
Institutul naţional are ca scop desfãşurarea activitãţii de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul izotopilor stabili şi al fizicii moleculare.

CAP. II
Obiectul de activitate

ART. 4
(1) Obiectul de activitate al institutului naţional constã în activitãţi de cercetare-dezvoltare în domeniul propriu de activitate, cod CAEN 73/731/7310 - cercetare-dezvoltare în ştiinţe fizice şi naturale şi cuprinde, în principal:
A. Activitãţi de cercetare-dezvoltare:
A.1. în cadrul Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare:
A.1.1. cercetare fundamentalã de bazã şi orientatã, cod CAEN 7311, realizatã în scopul creşterii nivelului cunoştinţelor în urmãtoarele domenii ale fizicii:
a) fizica izotopilor stabili;
b) fizica molecularã;
c) biofizica: interacţiunea câmpurilor electromagnetice cu structurile biologice, investigarea mecanismelor care stau la baza proceselor fundamentale la nivel celular, analiza structuralã şi funcţionalã a moleculelor de interes biologic: proteine şi acizi nucleici;
d) fizica stãrii condensate în medii moleculare;
A.1.2. cercetare aplicativã de tip precompetitiv pentru realizarea de studii şi cercetãri, cod CAEN 7312:
a) cercetarea şi elaborarea de tehnologii pentru separarea izotopilor stabili şi pentru obţinerea de compuşi marcaţi cu izotopi stabili;
b) cercetarea, proiectarea şi elaborarea de aparaturã de analizã izotopicã şi chimicã;
c) cercetarea şi elaborarea de metode de analizã a compuşilor utilizaţi, respectiv rezultaţi în procesele de separare izotopicã;
d) cercetarea şi elaborarea de metodologii de utilizare a izotopilor de mediu în concentraţie naturalã în hidrogeologie, rezerve naturale, ecosisteme schimbãri climatice globale şi sisteme vii;
e) cercetarea şi elaborarea de materiale specifice domeniului fizicii şi tehnologiei izotopilor stabili;
f) investigarea unor procese de separare a amestecurilor izotopice şi moleculare;
g) utilizarea tehnicilor spectroscopice moderne pentru investigarea compoziţiei, structurii şi proprietãţilor fizico-chimice ale compuşilor moleculari, supramoleculari şi biomoleculari, dezvoltarea de aparaturã şi metodologii în domeniu;
h) elaborarea şi caracterizarea sistemelor nanostructurate, multifuncţionale;
i) investigarea la nivel molecular a proceselor din ecosisteme;
A.1.3. alte activitãţi de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã:
a) cercetare aplicativã şi/sau dezvoltare tehnologicã pentru soluţionarea unor probleme concrete din domeniul de activitate şi din domenii conexe;
b) asistenţã tehnicã, transferul de tehnologii, elaborarea de studii de specialitate şi consultanţã, atestarea metrologicã şi elaborarea de certificate de calitate şi buletine de analizã pentru beneficiari din ţarã şi strãinãtate;
c) efectuarea de teste, probe şi mãsurãtori în vederea autorizãrii tehnice şi omologãrii aparaturii, instalaţiilor, sistemelor şi serviciilor din domeniile: fizica izotopilor stabili, fizica molecularã şi biofizica;
d) elaborarea programelor de cercetare-dezvoltare;
e) certificarea calitãţii în domeniul izotopilor stabili şi a aparaturii de analizã fizico-chimicã;
f) certificarea metrologicã a cromatografelor de gaze şi a spectrometrelor de masã;
A.1.4. activitãţi pentru realizarea planurilor sectoriale şi a programelor-nucleu:
a) activitãţi contractuale pentru dezvoltarea strategiei în domeniul proceselor izotopice, fizicii moleculare şi biofizicii;
b) cercetãri fundamentale şi elaborarea de strategii, programe şi studii de diagnozã privind dezvoltarea domeniilor specifice institutului naţional;
c) activitãţi de coordonare a programului-nucleu constând în cercetãri avansate privind procesele elementare de separare izotopicã şi controlul automat al instalaţiilor de separare, cercetãri avansate privind obţinerea de noi compuşi marcaţi cu izotopi stabili, sisteme de detecţie cromatografice şi spectrometrice de masã performante, specifice analizelor de urme, metode spectrometrice de masã în studiul interacţiunilor la nivel de ecosistem şi identificãri de surse de poluare, investigarea interacţiunilor intermoleculare şi procesarea acestora cu radiaţie electromagneticã, calorimetrie şi spectroscopie fototermicã pentru detecţia proceselor moleculare şi izotopice;
A.1.5. activitãţi în cadrul programelor internaţionale de cercetare-dezvoltare şi inovare: participarea la programul CORINT pentru proiecte din PC 5, PC 6, COST, NATO, EUREKA, INCO COPERNICUS, AIEA, CERN, IUCN-Dubna şi altele, precum şi la proiecte dezvoltate în cadrul acordurilor interguvernamentale şi bilaterale.
B. Activitãţi conexe activitãţii de cercetare-dezvoltare, desfãşurate în domeniul propriu de activitate, conform prevederilor legale, constând în:
a) participarea şi elaborarea strategiei domeniului pentru realizarea de:
1. tehnologii pentru separarea izotopilor stabili;
2. tehnologii pentru obţinerea de noi compuşi marcaţi;
3. spectrometre de masã şi echipamente mecanice şi electronice specifice;
4. cromatografe de gaze şi lichide şi echipamente mecanice şi electronice specifice;
b) formare şi specializare profesionalã:
1. desfãşurarea unor activitãţi de specializare şi perfecţionare în vederea formãrii unor specialişti în domeniile specifice institutului naţional;
2. formarea de cadre de cercetare şi de tehnicieni de înaltã calificare, necesare activitãţilor institutului naţional;
3. activitãţi de pregãtire a personalului propriu şi a operatorilor economici în domeniile de activitate specifice institutului naţional şi în domenii conexe;
4. activitãţi de coordonare a lucrãrilor de doctorat, licenţã şi masterat, în condiţiile legii;
c) consultanţã şi asistenţã de specialitate;
d) activitãţi de investiţii în domeniul de activitate;
e) marketing în domeniile izotopilor, compuşilor marcaţi, spectrometrelor de masã, cromatografelor de gaze şi în alte domenii conexe;
f) efectuarea de teste, probe şi mãsurãtori în vederea autorizãrii tehnice şi omologãrii aparaturii, instalaţiilor, sistemelor şi serviciilor din domeniile de activitate;
g) organizarea de manifestãri ştiinţifice naţionale şi internaţionale specifice institutului naţional;
h) activitãţi de documentare, editare şi tipãrire de materiale de specialitate, reviste, preprinturi, cãrţi, materiale publicitare;
i) prestãri de servicii aferente obiectului sãu de activitate în condiţiile legii;
j) participare la realizarea transferului tehnologic prin promovarea activitãţilor de valorificare a cercetãrii prin transferul rezultatelor cercetãrii operatorilor economici;
k) execuţie de unicate şi serii mici, în cadrul activitãţii de microproducţie, ale aparaturii, echipamentelor şi dispozitivelor, precum şi elaborarea de softuri în domeniile de activitate specifice institutului naţional şi conexe;
l) activitãţi de transport de produse şi substanţe periculoase necesare domeniilor de activitate ale institutului naţional;
m) activitãţi de comerţ interior şi de import-export, aferente obiectului sãu de activitate, în condiţiile legii.
Conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificãrii activitãţilor din economia naţionalã CAEN, cu modificãrile ulterioare, activitãţile conexe corespund urmãtoarelor coduri CAEN:
7221 - editare de programe;
7222 - consultanţã şi furnizare de alte produse software;
7230 - prelucrarea informaticã a datelor;
7240 - activitãţi legate de bazele de date;
9251 - activitãţi ale bibliotecilor şi arhivelor;
2213 - editarea revistelor şi periodicelor;
7430 - activitãţi de testãri şi analize tehnice;
3320 - producţie de aparaturã, instrumente de mãsurã, verificare şi control (cu excepţia echipamentelor de mãsurã, reglare şi control pentru procesele industriale);
3330 - execuţie de echipamente de mãsurã, reglare şi control pentru procesele industriale;
7484 - alte activitãţi de servicii prestate în principal întreprinderilor;
5186 - comerţ cu ridicata cu alte componente şi echipamente electronice;
6024 - transporturi rutiere de mãrfuri;
- organizarea de manifestãri ştiinţifice naţionale şi internaţionale specifice institutului naţional.
ART. 5
În cadrul obiectului sãu de activitate, institutul naţional poate colabora şi la realizarea unor activitãţi de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice şi de apãrare naţionalã sau poate desfãşura şi alte activitãţi conexe, cu aprobarea organului coordonator.

CAP. III
Patrimoniul

ART. 6
Patrimoniul institutului naţional, reactualizat, stabilit pe baza situaţiilor financiare încheiate la data de 30 iunie 2005, are valoarea de 15.075.877 mii lei, din care: imobilizãri corporale şi necorporale 9.054.296 mii lei, active circulante 5.445.026 mii lei, alte creanţe 576.555 mii lei.
ART. 7
(1) Institutul naţional administreazã cu diligenţa unui bun proprietar bunuri proprietate publicã şi privatã a statului, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate publicã şi privatã a statului, administrate de institutul naţional, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii, dupã caz, prevãzute în hotãrârea Guvernului de înfiinţare a institutului naţional, se înregistreazã distinct în patrimoniul acestuia.
(2) În exercitarea drepturilor sale, institutul naţional posedã şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sãu şi, dupã caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectului sãu de activitate.
ART. 8
(1) Rezultatele cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unui contract finanţat din fonduri publice aparţin institutului naţional, în calitate de persoanã juridicã executantã, şi ordonatorului principal de credite, în egalã mãsurã, dacã prin contract nu s-a prevãzut altfel. Administrarea, înregistrarea în evidenţa contabilã a institutului naţional, precum şi înstrãinarea, închirierea sau concesionarea şi casarea rezultatelor cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unui contract finanţat din fonduri publice se fac potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare.
(2) Institutul naţional poate realiza servicii sau activitãţi de microproducţie prin asociere în participaţiune, în scopul stimulãrii valorificãrii rezultatelor cercetãrii, cu aprobarea organului coordonator.
ART. 9
Patrimoniul institutului naţional poate fi modificat conform prevederilor legale.

CAP. IV
Structura organizatoricã şi funcţionalã

ART. 10
Institutul naţional poate avea în structurã subunitãţi, cu sau fãrã personalitate juridicã, departamente, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizãrii obiectului sãu de activitate. Sediul subunitãţilor se prevede în hotãrârea de înfiinţare a institutului naţional, înfiinţarea sau desfiinţarea acestora fiind aprobatã prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 11
Structura organizatoricã a institutului naţional se aprobã prin ordin al conducãtorului organului coordonator şi cuprinde, pe lângã structura organizatoricã prevãzutã la art. 10, şi urmãtoarele compartimente: compartimentul juridic, compartimentul de marketing, compartimentul financiar-contabil, compartimentul de audit şi control financiar, compartimentul de diseminare a informaţiilor, relaţii publice şi mass-media.
ART. 12
În funcţie de specificul activitãţii, prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administraţie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unitãţi din ţarã sau din strãinãtate.

CAP. V
Organele de conducere

ART. 13
Conducerea institutului naţional este asiguratã de:
a) consiliul de administraţie;
b) comitetul de direcţie;
c) directorul general.
ART. 14
Orientarea şi coordonarea activitãţii tehnico-ştiinţifice din institutul naţional sunt asigurate de consiliul ştiinţific.
ART. 15
(1) Relaţiile dintre subunitãţile aflate în structura institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii sunt stabilite de directorul general, care poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului naţional, cu avizul consiliului de administraţie.
(2) Conducãtorii subunitãţilor din structura institutului naţional rãspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competenţelor încredinţate de aceştia.
Consiliul de administraţie
ART. 16
(1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, cetãţeni români, numiţi prin ordin al conducãtorului organului coordonator, la propunerea conducerii autoritãţii de la care aceştia provin, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit din 4 în 4 ani.
(2) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu:
a) directorul general al institutului naţional, care este preşedintele consiliului de administraţie;
b) preşedintele consiliului ştiinţific al institutului naţional;
c) un reprezentant al organului coordonator;
d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
(3) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie sunt specialişti din domeniu, propuşi de organul coordonator.
(4) Revocarea membrilor consiliului de administraţie se face de acelaşi organ care a fãcut numirea, în caz de abateri sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin.
ART. 17
(1) Membrii consiliului de administraţie îşi pãstreazã calitatea de angajat la instituţia sau unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care derivã din aceastã calitate.
(2) Pentru activitatea desfãşuratã în calitate de membri ai consiliului de administraţie, aceştia beneficiazã de o indemnizaţie lunarã stabilitã de consiliul de administraţie, dar nu mai mult de 20% din salariul de bazã al directorului general al institutului naţional.
(3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de douã consilii de administraţie ale institutelor naţionale şi nu pot participa în aceeaşi calitate la alte unitãţi cu care institutul naţional are relaţii contractuale sau interese concurente.
(4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal, soţul/soţia ori rudele pânã la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unitãţi cu acelaşi profil ori cu care institutul naţional se aflã în relaţii comerciale directe.
ART. 18
(1) Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) aprobã, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului naţional, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanţã cu strategia generalã a domeniului propriu de activitate;
b) propune modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitãţi din structura acestuia;
c) analizeazã şi avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, care se depune la organul coordonator în vederea aprobãrii, conform reglementãrilor legale;
d) analizeazã şi avizeazã bilanţul contabil şi contul de profit şi pierdere, pe care le supune spre aprobare organului coordonator, şi aprobã raportul de gestiune asupra activitãţii desfãşurate de institutul naţional în anul precedent;
e) analizeazã realizarea criteriilor de performanţã şi raportarea trimestrialã privind activitatea realizatã de institutul naţional şi aprobã mãsuri pentru desfãşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;
f) analizeazã, aprobã sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeazã sã fie realizate de institutul naţional;
g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi concesionarea sau închirierea unor bunuri din patrimoniul institutului naţional, în condiţiile legii;
h) aprobã valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
i) aprobã volumul creditelor bancare prevãzute la art. 39 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
j) aprobã utilizarea disponibilitãţilor în valutã;
k) aprobã mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncã;
l) aprobã criteriile şi comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul institutului naţional.
(2) Consiliul de administraţie exercitã orice alte atribuţii stabilite potrivit prevederilor legale.
ART. 19
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, avizat de organul coordonator. Acesta hotãrãşte în problemele privind activitatea institutului naţional, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
ART. 20
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte de regulã o datã pe lunã sau ori de câte ori interesele institutului naţional o cer, la convocarea preşedintelui sau, dupã caz, a vicepreşedintelui ori la solicitarea a cel puţin 3 membri.
(2) Şedinţele consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de vicepreşedintele ales de membrii consiliului.
ART. 21
(1) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în prezenţa a cel puţin 5 membri. Dacã nu este îndeplinitã aceastã condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se va ţine într-un termen de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
(2) Hotãrârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de votul a cel puţin 4 membri.
ART. 22
La şedinţele consiliului de administraţie participã, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
ART. 23
Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analizã consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remuneratã conform prevederilor legale.
ART. 24
(1) Membrii consiliului de administraţie sunt rãspunzãtori, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi rãspund solidar pentru gestionarea patrimoniului institutului naţional.
(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au abţinut ori s-au împotrivit luãrii unei decizii ce s-a dovedit pãgubitoare pentru institutul naţional nu rãspund dacã au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacã au anunţat în scris despre aceasta organul coordonator.
(3) Membrii consiliului de administraţie care nu respectã prevederile art. 17 alin. (3) şi (4) rãspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului naţional ca urmare a acestui fapt.
ART. 25
În primul trimestru al fiecãrui an consiliul de administraţie prezintã organului coordonator un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
ART. 26
Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institutul naţional. Atribuţiile secretariatului sunt prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie.
Comitetul de direcţie
ART. 27
(1) Conducerea operativã a institutului naţional este asiguratã de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi conducãtorii principalelor compartimente din structura organizatoricã a institutului naţional.
(2) La şedinţele comitetului de direcţie participã, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
ART. 28
(1) Comitetul de direcţie exercitã atribuţii şi are rãspunderi în limita competenţelor propuse de directorul general şi aprobate de consiliul de administraţie.
(2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
a) strategia programelor de dezvoltare a institutului naţional;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) bugetul de venituri şi cheltuieli;
d) programul de investiţii;
e) sistemul de asigurare a calitãţii;
f) alte obligaţii.
ART. 29
Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului naţional o impun.
ART. 30
(1) La nivelul subunitãţilor din institutul naţional se organizeazã şi funcţioneazã comitetul de conducere, care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie al institutului naţional, şi este prezidat de directorul subunitãţii respective.
(2) Comitetul de conducere exercitã atribuţii şi are rãspunderi în limita competenţelor stabilite de directorul general al institutului naţional şi aprobate de consiliul de administraţie.
Directorul general
ART. 31
(1) Activitatea curentã a institutului naţional este condusã de directorul general, numit pentru o perioadã de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului de selecţie organizat conform prevederilor legale. La expirarea acestui termen, în funcţie de performanţele realizate, numirea directorului general poate fi prelungitã pentru o perioadã de cel mult 4 ani.
(2) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general se fac prin ordin al conducãtorului organului coordonator.
ART. 32
Directorul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) reprezintã, personal sau prin delegat, interesele institutului naţional în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi operatori economici, precum şi cu persoane fizice din ţarã şi din strãinãtate;
b) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile la nivelul subunitãţilor şi departamentelor institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii, cu avizul consiliului de administraţie;
c) propune consiliului de administraţie modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional;
d) numeşte directorii şi conducãtorii compartimentelor din structura organizatoricã a institutului naţional, în urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de direcţie, şi îi revocã, dupã caz, cu avizul consiliului de administraţie;
e) angajeazã şi concediazã personalul institutului naţional, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de muncã;
f) asigurã negocierea contractului colectiv de muncã la nivelul institutului naţional şi a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de direcţie; aprobã salariile rezultate din negocierea directã;
g) rãspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
h) adoptã mãsuri şi urmãreşte realizarea operaţiunilor de comerţ interior şi de import-export, prin compartimentele proprii specializate;
i) analizeazã lunar stadiul valorificãrii rezultatelor cercetãrii, inclusiv activitatea compartimentului de marketing;
j) are atribuţii şi rãspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului naţional de la bugetul de stat, în condiţiile legii;
k) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului naţional;
l) exercitã orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie.
Consiliul ştiinţific
ART. 33
(1) Consiliul ştiinţific este format din minimum 5 membri, reprezentând principalele compartimente din cadrul institutului naţional care desfãşoarã activitãţi de cercetare-dezvoltare.
(2) Consiliul ştiinţific este alcãtuit din cercetãtori cu realizãri deosebite în domeniu, salariaţi ai institutului naţional, aleşi pe 4 ani prin vot secret de cãtre cadrele cu studii superioare din institutul naţional.
(3) Din consiliul ştiinţific fac parte de drept directorul general şi directorul ştiinţific ai institutului naţional.
(4) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de cãtre membrii consiliului ştiinţific.
(5) Consiliul ştiinţific se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.
ART. 34
Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt urmãtoarele:
a) participã la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitãţii de cercetare-dezvoltare a domeniului şi la elaborarea planurilor proprii de cercetare-dezvoltare;
b) analizeazã, avizeazã şi urmãreşte realizarea lucrãrilor de cercetare ştiinţificã;
c) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului naţional;
d) avizeazã hotãrârile consiliului de administraţie care implicã politica de cercetare a institutului naţional şi a ramurii;
e) propune mãsuri pentru perfecţionarea profesionalã şi încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
f) organizeazã şi coordoneazã desfãşurarea manifestãrilor cu caracter ştiinţific;
g) avizeazã acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;
h) avizeazã acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţarã şi în strãinãtate personalului institutului naţional.

CAP. VI
Bugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia acestuia. Relaţii financiare

ART. 35
(1) Institutul naţional întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli şi situaţii financiare, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Bilanţul contabil anual se aprobã de cãtre organul coordonator, în condiţiile legii.
ART. 36
(1) Veniturile şi cheltuielile institutului naţional se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe baza indicatorilor de performanţã stabiliţi de organul coordonator şi se aprobã prin ordin al organului coordonator, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
ART. 37
Institutul naţional determinã anual volumul de venituri de realizat şi de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programatã.
ART. 38
(1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementãrilor legale şi prevederilor contractului colectiv de muncã, în limita fondului total destinat plãţii salariilor, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli, stabilit potrivit legii.
(2) Salariul de bazã al directorului general se stabileşte prin ordin al conducãtorului organului coordonator, potrivit reglementãrilor legale.
ART. 39
(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului naţional nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent.
(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se efectueazã cu aprobarea organului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 40
(1) Institutul naţional hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã sã fie realizate, potrivit obiectului sãu de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, precum şi din surse bugetare, prin organul coordonator, potrivit legii.
(2) Organul coordonator va cuprinde în bugetul sãu de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizãrii unor investiţii, dotãri, achiziţionãrii de aparaturã, echipamente şi instalaţii pentru institutul naţional.
(3) Execuţia investiţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se adjudecã potrivit legii.
ART. 41
(1) Operaţiunile de încasãri şi plãţi ale institutului naţional se efectueazã prin conturi deschise la bãnci comerciale cu sediul în România şi prin trezorerie, potrivit legii.
(2) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de încasãri şi plãţi în lei şi în valutã, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casã şi a normativelor de disciplinã financiar-valutarã stabilite prin actele normative.
(3) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de comerţ exterior, aferente obiectului sãu de activitate, potrivit legii. Operaţiunile de încasãri şi plãţi cu strãinãtatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitãţile bancare specializate cu sediul în România.
ART. 42
Institutul naţional îşi va organiza controlul financiar preventiv propriu şi auditul financiar, potrivit legii.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 43
Litigiile institutului naţional cu persoane fizice sau cu persoane juridice, nesoluţionate pe cale amiabilã, sunt supuse spre rezolvare instanţelor judecãtoreşti române de drept comun.
ART. 44
Statutul de institut naţional se reînnoieşte periodic prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani, sau la modificarea obiectului de activitate al institutului naţional.

__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016