Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE din 27 octombrie 2011  al Secretariatului Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE din 27 octombrie 2011 al Secretariatului Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 75 din 30 ianuarie 2012
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 1.493/265/6/2012, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 75 din 30 ianuarie 2012.
──────────
    ART. 1
    (1) Se înfiinţează Secretariatul tehnic ca organism executiv al Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare, denumită în continuare Comisia, în cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică, fără să facă parte din structura organizatorică a acestuia.
    (2) Personalul Secretariatului este desemnat prin decizia conducerii Institutului Naţional de Sănătate Publică.

    ART. 2
    Principalele atribuţii ale Secretariatului sunt:
    a) confirmă primirea dosarului de solicitare a autorizării menţiunii de sănătate asociate alimentelor, denumit în continuare dosar, prin înregistrarea acestuia;
    b) convoacă Comisia;
    c) supune dosarul Comisiei pentru aplicarea procedurii de evaluare;
    d) solicită, la cererea Comisiei, date suplimentare pentru susţinerea ştiinţifică a menţiunii de sănătate propuse spre autorizare;
    e) desfăşoară activitatea de secretariat pentru Comisie;
    f) transmite dosarul către Ministerul Sănătăţii pentru a fi înaintat Autorităţii Europene pentru Siguranţa Alimentelor;
    g) introduce în registrul naţional toate informaţiile privind menţiunea de sănătate autorizată de Comisia Europeană;
    h) îndeplineşte orice alte activităţi solicitate de către Comisie.


    ART. 3
    (1) Procedura de evaluare a conformităţii constă în confirmarea că dosarul de solicitare a autorizării menţiunii/ menţiunilor de sănătate cuprinde documentele menţionate la art. 15 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 1.924/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 decembrie 2006 privind menţiunile nutriţionale şi de sănătate înscrise pe produsele alimentare:
    a) cererea solicitantului, cu menţionarea numelui şi a adresei;
    b) nutrientul, substanţa sau alimentul, ori categoria de alimente care face obiectul menţiunii de sănătate;
    c) caracteristicile menţiunii de sănătate pentru care se solicită autorizarea;
    d) copie a studiilor care au fost efectuate pentru susţinerea menţiunii de sănătate şi alte documente care să susţină menţiunea;
    e) informaţii, proprietate a solicitantului, care susţin menţiunea;
    f) copie a altor studii ştiinţifice relevante pentru acea menţiune de sănătate;
    g) propunere privind formularea menţiunii de sănătate pentru care se solicită autorizarea;
    h) date privind condiţiile specifice de utilizare;
    i) rezumatul solicitării.

    (2) Comisia va ţine seamă în cadrul procedurii de evaluare şi de următoarele aspecte:
    a) rezultatele evaluării riscurilor, în special relaţia dintre expunere şi efect;
    b) beneficiile ce rezultă în urma utilizării menţiunii de sănătate;
    c) orice efecte inacceptabile relevante;
    d) concluziile care rezultă din examinarea de către grupul de experţi a efectelor asupra sănătăţii umane.


    ART. 4
    (1) Persoanele nominalizate în anexa nr. 1 la ordin, denumite în continuare membri ai Comisiei, îşi exercită activitatea pe o perioadă de 5 ani.
    (2) Cu 30 de zile înainte de expirarea perioadei de 5 ani, mandatul poate fi reînnoit sau membrii pot fi înlocuiţi.
    (3) Comisia funcţionează la sediul unde îşi desfăşoară activitatea Secretariatul, respectiv Institutul Naţional de Sănătate Publică.

    ART. 5
    (1) Şedinţele Comisiei sunt conduse de preşedinte şi sunt convocate prin Secretariat, la cererea acestuia.
    (2) În lipsa preşedintelui, Comisia este coordonată de unul dintre cei 2 vicepreşedinţi, care preia toate atribuţiile preşedintelui, fiind desemnat în scris de preşedinte.
    (3) În cazul în care oricare dintre membrii Comisiei nu poate participa la şedinţă, acesta anunţă Secretariatul Comisiei în scris cu privire la mandatarea cu drepturi depline a unui înlocuitor; înlocuitorul este unul dintre membrii Comisiei.
    (4) În cazul în care nici preşedintele şi niciunul dintre vicepreşedinţii desemnaţi nominal prin anexa nr. 1 la ordin nu sunt prezenţi, fiind reprezentaţi de înlocuitori, şedinţa Comisiei se va reprograma la o dată ulterioară.
    (5) Membrii Comisiei pot fi schimbaţi pe baza cererii scrise a acestora sau la propunerea conducătorilor structurilor cărora aparţin, precum şi în cazul în care nu îşi îndeplinesc responsabilităţile.

    ART. 6
    În cazul în care este necesară prezenţa unui expert în cadrul şedinţei, se va transmite o invitaţie de către Secretariatul Comisiei; invitaţia se transmite prin fax sau prin email. Expertul va participa la şedinţă numai pentru problematica pentru care a fost solicitat şi are statut de invitat.

    ART. 7
    (1) La şedinţele Comisiei pot participa, în calitate de invitaţi sau observatori, delegaţi din partea instituţiilor reprezentate în Comisie, cu rol de consultanţi tehnici.
    (2) Observatorii, înainte de începerea şedinţei Comisiei, vor prezenta Secretariatului Comisiei un document prin care au fost desemnaţi să participe la lucrările Comisiei de către instituţia pe care o reprezintă. În document se va preciza domeniul pentru care au fost delegaţi.

    ART. 8
    (1) Ordinea de zi a şedinţei va fi transmisă în format electronic de către Secretariatul Comisiei membrilor Comisiei, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării lucrărilor şedinţei.
    (2) În cazuri excepţionale, preşedintele Comisiei poate adăuga pe ordinea de zi noi subiecte de discuţie, motivat şi cu avizul tuturor membrilor Comisiei, dar nu cu mai mult de 3 zile calendaristice înainte de data desfăşurării şedinţei; în caz contrar, acestea vor fi discutate la o şedinţă ulterioară a Comisiei. Motivarea va fi menţionată în procesul-verbal al şedinţei Comisiei.
    (3) Şedinţa Comisiei se declară deschisă de către preşedintele Comisiei, numai dacă se asigură cvorumul în ceea ce priveşte numărul de participanţi cu drept de vot, respectiv cel puţin 6 dintre persoanele reprezentante ale celor 3 autorităţi şi nominalizate în anexa nr. 1 la ordin.
    (4) În procesul-verbal al şedinţei se va consemna situaţia prezenţei componenţei Comisiei, a invitaţilor, a experţilor şi a observatorilor.
    (5) Discuţiile din timpul şedinţei se consemnează în procesul-verbal de către secretarul Comisiei.
    (6) Documentele adresate Comisiei sunt prezentate în timpul şedinţei, consemnându-se rezoluţia în procesul-verbal al şedinţei.
    (7) Comisia decide prin vot cu majoritate simplă.
    (8) La sfârşitul şedinţelor Comisiei, procesul-verbal al şedinţei împreună cu ordinea de zi este semnat de către fiecare participant la şedinţă.

    ART. 9
    (1) Membrii Comisiei, personalul Secretariatului şi experţii completează Declaraţia de confidenţialitate (anexa nr. 3 la ordin) şi Declaraţia de interese (anexa nr. 4 la ordin) anual, la prima şedinţă din an şi ori de câte ori intervin modificări în cadrul componenţei acesteia.
    (2) Invitaţii şi observatorii la şedinţele Comisiei completează Declaraţia de confidenţialitate (anexa nr. 3 la ordin), cu ocazia participării la aceste şedinţe.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016