Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE din 15 septembrie 2015 a Comisiei de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea Programului naţional de hemofilie, talasemie şi alte boli rare - tratamentul specific talasemiei şi hemofiliei (Anexa 2)
EMITENT: CASA NAŢIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 731 din 30 septembrie 2015
1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea Programului naţional de hemofilie, talasemie şi alte boli rare - tratamentul specific talasemiei şi hemofiliei, denumită în continuare Comisie, îşi desfăşoară activitatea specifică pentru aprobarea tratamentului chelator al talasemiei şi are următoarele atribuţii:
a) aprobă schemele terapeutice pentru medicamentele specifice solicitate de medicul curant, în conformitate cu criteriile stipulate de protocoalele terapeutice elaborate de comisiile de specialitate ale Ministerului Sănătăţii;
b) emite decizii de avizare/neavizare (se specifică motivele neincluderii în tratament) a terapiei a căror valabilitate este înscrisă pe decizie; deciziile vor fi transmise prin fax, către casele de asigurări de sănătate. Comisia nu emite aprobări de terapie retroactive;
c) elaborează criteriile de eligibilitate şi de excludere a pacienţilor cu talasemie, precum şi planul de monitorizare;
d) elaborează şi actualizează, ori de câte ori este nevoie, documentele şi circuitul acestora astfel încât să se asigure funcţionarea adecvată a Comisiei.
2. În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri periodice la sediul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) şi, după caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.
3. Comisia elaborează un raport semestrial care conţine numărul de pacienţi intraţi în tratament şi numărul pacienţilor aflaţi în tratament.
4. Circuitul documentelor:
a) dosarele se depun la casele de asigurări de sănătate, care le vor transmite la CNAS în original, numai prin poştă, însoţite de adresă de înaintare şi având număr de înregistrare al casei respective;
b) dosarele pacienţilor trebuie să conţină: referatul de justificare având număr de înregistrare, parafat şi semnat de medicul curant (hematolog sau competenţă de hematologie) şi validat de medicul coordonator al programului; consimţământul informat al pacientului semnat la iniţierea tratamentului; datele de identitate ale bolnavului, inclusiv adresă şi număr de telefon; investigaţiile care susţin diagnosticul (electroforeza hemoglobinei pacientului şi a părinţilor, diagnostic molecular în cazuri neconcludente) şi evoluţia bolii: feritină serică recentă, probe biologice recente (creatinină serică, clearance de creatinină, transaminaze serice, proteinurie, bilirubină, fosfataza alcalină serică), ecografie abdominală şi ecocardiografie; examen oftalmologic şi examen O.R.L.; înălţime şi greutate pentru copii (sub 12 ani ) şi adolescenţi (12-16 ani);
c) comisia poate solicita medicului curant completarea dosarului unui bolnav cu documente justificative privind evoluţia bolii şi terapia administrată, boli asociate etc.;
d) casa de asigurări de sănătate care trimite dosarul pacientului către CNAS îşi asumă responsabilitatea asigurării bugetare a tratamentului specific pentru fiecare pacient; pentru dosarele incomplete, întreaga responsabilitate revine în exclusivitate medicului curant şi coordonatorului de program.
5. Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi asigurat de secretarul Comisiei.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: