Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT-CADRU din 7 octombrie 2008  pentru organizarea si desfasurarea examenului de promovare in clasa a functionarilor publici incadrati pe functii publice cu nivel de studii inferior, care absolva o forma de invatamant superior de lunga sau de scurta durata in specialitatea in care isi desfasoara activitatea    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT-CADRU din 7 octombrie 2008 pentru organizarea si desfasurarea examenului de promovare in clasa a functionarilor publici incadrati pe functii publice cu nivel de studii inferior, care absolva o forma de invatamant superior de lunga sau de scurta durata in specialitatea in care isi desfasoara activitatea

EMITENT: AGENTIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 698 din 14 octombrie 2008

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) La examenul de promovare în clasã a funcţionarilor publici pot participa funcţionarii publici încadraţi pe funcţii publice cu nivel de studii inferior, care au absolvit o formã de învãţãmânt superior de lungã duratã, studii universitare de licenţã sau o formã de învãţãmânt superior de scurtã duratã, în specialitatea în care îşi desfãşoarã activitatea.
(2) Examenul de promovare în clasã se organizeazã de cãtre autoritatea sau instituţia publicã în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarii publici, în condiţiile prezentului regulament-cadru.
(3) Cu cel puţin 15 zile înainte de data organizãrii examenului de promovare în clasã, conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice are obligaţia de a emite un act administrativ prin care se stabilesc:
a) componenţa comisiei de examen, precum şi persoana care asigurã secretariatul;
b) data susţinerii examenului;
c) bibliografia, pe baza propunerilor compartimentelor în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarii publici care participã la examen.
(4) Compartimentul de resurse umane are obligaţia sã afişeze la sediul autoritãţii sau instituţiei publice, cu 15 zile înainte de data organizãrii examenului de promovare în clasã, data, ora, locul desfãşurãrii şi bibliografia examenului.
(5) În cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data şi ora desfãşurãrii examenului de promovare în clasã, compartimentul de resurse umane are obligaţia de a afişa la sediul autoritãţii sau instituţiei publice modificãrile intervenite în desfãşurarea acestuia.
ART. 2
Funcţionarii publici încadraţi pe funcţii publice cu nivel de studii inferior, care au absolvit o formã de învãţãmânt superior de lungã duratã, studii universitare de licenţã sau o formã de învãţãmânt superior de scurtã duratã, în specialitatea în care îşi desfãşoarã activitatea, trebuie sã prezinte diploma de absolvire sau, dupã caz, adeverinţa care sã ateste absolvirea unei forme de învãţãmânt superior de lungã duratã, de scurtã duratã sau a studiilor universitare de licenţã, precum şi o cerere de înscriere la examenul de promovare în clasã, în termen de 5 zile de la data afişãrii.

SECŢIUNEA a 2-a
Atribuţiile membrilor şi secretarului comisiei de examen

ART. 3
(1) Examenul de promovare în clasã constã în 3 etape, dupã cum urmeazã:
a) verificarea îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 1 alin. (1) şi la art. 2;
b) proba scrisã;
c) interviul.
(2) În aplicarea prevederilor alin. (1) lit. a), comisia de examen va verifica îndeplinirea urmãtoarelor condiţii:
a) funcţionarul public sã fi absolvit o formã de învãţãmânt superior de lungã duratã, de scurtã duratã sau studii universitare de licenţã;
b) funcţionarul public sã fi depus cererea de înscriere la examenul de promovare în clasã, în termen de 5 zile de la data afişãrii.
(3) Pot participa la probele prevãzute la alin. (1) lit. b) şi c) funcţionarii publici admişi de comisia de examen, în condiţiile prezentului regulament-cadru.
ART. 4
(1) Probele prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. b) şi c) se noteazã cu puncte de la 1 la 100.
(2) Proba scrisã constã în redactarea unei lucrãri în prezenţa comisiei de examen.
(3) Promovarea fiecãrei probe se face ca urmare a obţinerii punctajului minim de 50 de puncte. Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susţinerea interviului. Punctajul final necesar pentru promovarea examenului este de minimum 100 de puncte şi se obţine prin cumularea punctajului obţinut la fiecare dintre probele prevãzute.
ART. 5
(1) Comisia de examen este formatã din 3 funcţionari publici, dintre care cel puţin unul deţine o funcţie publicã de clasa I.
(2) Preşedintele comisiei de examen este desemnat din rândul membrilor acesteia prin actul administrativ de constituire a comisiei.
(3) Fiecare comisie de examen are un secretar de comisie, de regulã funcţionar public în cadrul compartimentului de resurse umane sau cu atribuţii în acest domeniu, prevãzute în fişa postului, desemnat prin actul administrativ de constituire a comisiei.
(4) Nu pot fi membri în comisia de examen persoanele care au calitatea de soţ, soţie, rudã sau afin pânã la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi.
(5) Situaţia de incompatibilitate poate fi sesizatã de persoana în cauzã, de oricare dintre candidaţi, de conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice organizatoare a examenului de promovare în clasã sau de orice altã persoanã interesatã. În acest caz, conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice, potrivit prevederilor prezentului regulament-cadru, va constata situaţia de incompatibilitate şi va lua mãsuri de înlocuire, în termen de douã zile de la data sesizãrii, a membrului respectiv cu o altã persoanã care îndeplineşte condiţiile cerute.
ART. 6
Comisia de examen are urmãtoarele atribuţii principale:
a) verificã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 1 alin. (1) şi la art. 2 şi afişeazã la sediu, cu menţiunea "Admis" sau "Respins", lista funcţionarilor publici care pot participa la examen, cu maximum 5 zile înainte de data organizãrii acestuia;
b) stabilesc subiectele pentru proba scrisã;
c) stabilesc planul interviului şi realizeazã interviul;
d) noteazã fiecare probã a examenului;
e) transmit compartimentelor de resurse umane, prin secretarul comisiei de examen, rezultatele examenului, pentru a fi comunicate candidaţilor.
ART. 7
Secretarul comisiei de examen are urmãtoarele atribuţii principale:
a) vegheazã la respectarea procedurii de organizare şi desfãşurare a examenului;
b) întocmeşte, redacteazã şi semneazã alãturi de membrii comisiei de examen întreaga documentaţie privind activitatea specificã a acesteia;
c) asigurã transmiterea rezultatelor examenului compartimentelor de resurse umane, pentru a fi comunicate candidaţilor;
d) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfãşurare a examenului.

SECŢIUNEA a 3-a
Procedura de desfãşurare a examenului

ART. 8
(1) Subiectele pentru proba scrisã se stabilesc pe baza bibliografiei afişate, astfel încât sã reflecte capacitatea de analizã şi sintezã a candidatului, în concordanţã cu specialitatea în care funcţionarul public îşi desfãşoarã activitatea, respectiv cu studiile superioare absolvite.
(2) Comisia de examen stabileşte douã seturi de subiecte pentru proba scrisã şi punctajele ce vor fi acordate pentru fiecare subiect, cu douã ore înainte de începerea acestei probe.
(3) Seturile de subiecte se semneazã de membrii şi de secretarul comisiei de examen.
(4) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de examen, în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depãşi 3 ore.
(5) Ieşirea din salã pe durata desfãşurãrii examenului atrage eliminarea din examen, cu excepţia situaţiilor de urgenţã, în care funcţionarii publici pot fi însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de examen sau de persoanele care asigurã supravegherea.
(6) La ora stabilitã pentru începerea probei scrise comisia de examen prezintã candidatului seturile de subiecte şi îl invitã sã extragã un plic cu subiectele de examen.
(7) În încãperea în care are loc examenul, pe toatã perioada derulãrii acestuia, inclusiv a formalitãţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizãrii probei, candidaţilor nu le este permisã deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare ori a telefoanelor mobile sau a altor mijloace de comunicare la distanţã. Nerespectarea acestor dispoziţii atrage eliminarea candidatului din proba de examen.
ART. 9
(1) Interviul se susţine, de regulã, în aceeaşi zi, dar nu mai târziu de 3 zile lucrãtoare de la data susţinerii probei scrise.
(2) Fiecare membru al comisiei de examen poate adresa întrebãri candidatului. Nu se pot adresa întrebãri referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicalã, religie, etnie, sex, starea materialã şi originea socialã.
(3) Întrebãrile şi rãspunsurile la interviu se consemneazã în anexa la raportul final întocmit de secretarul comisiei de examen, semnatã de membrii comisiei şi de candidat.
ART. 10
(1) La finalizarea examenului de promovare în clasã se întocmeşte un raport final care conţine modul de desfãşurare a celor douã probe şi rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii şi de secretarul comisiei de examen.
(2) Candidatul are acces, la solicitarea sa, la lucrarea individualã redactatã în cadrul probei scrise a examenului.

SECŢIUNEA a 4-a
Notarea probelor şi comunicarea rezultatelor

ART. 11
(1) Notarea probei scrise şi a interviului se face, de regulã, în termen de 24 de ore, dar nu mai târziu de 3 zile de la data susţinerii probelor.
(2) Acordarea punctajului pentru fiecare probã se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de examen.
(3) Se considerã admis la examenul de promovare în clasã funcţionarul public care a obţinut punctajul minim necesar promovãrii.
(4) Punctajele obţinute cu menţiunea "Admis" sau "Respins" se comunicã candidaţilor prin afişare la sediul autoritãţii sau instituţiei organizatoare a examenului de promovare în clasã, în termen de 3 zile de la susţinerea interviului.
ART. 12
Funcţionarul public nemulţumit de rezultatul examenului de promovare în clasã se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.
ART. 13
Funcţionarii publici declaraţi respinşi se pot prezenta la urmãtorul examen de promovare în clasã organizat de autoritatea sau instituţia publicã.
ART. 14
(1) Promovarea funcţionarilor publici care au fost admişi la examenul de promovare se face prin transformarea postului pe care sunt încadraţi într-un post de nivel superior, corespunzãtor studiilor absolvite, conform prevederilor <>art. 9 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 privind unele mãsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici pânã la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordã funcţionarilor publici în anul 2007, cu modificãrile ulterioare.
(2) În vederea transformãrii postului în condiţiile alin. (1), autoritatea sau instituţia publicã are obligaţia sã transmitã Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici:
a) solicitarea de transformare a postului, cu indicarea denumirii, a clasei şi a gradului profesional al funcţiei publice deţinute de funcţionarul public şi al funcţiei publice pe care urmeazã a fi promovat, precum şi salariul stabilit potrivit <>art. 9 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 , cu modificãrile ulterioare;
b) o copie a diplomei de absolvire sau, dupã caz, o adeverinţã care sã ateste absolvirea unei forme de învãţãmânt superior de lungã sau de scurtã duratã de cãtre funcţionarul public declarat "admis" la examenul de promovare în clasã;
c) o copie a fişei postului a funcţionarului public declarat "admis" la examenul de promovare în clasã;
d) raportul final al examenului de promovare în clasã a funcţionarului public, în original.
(3) Dupã primirea avizului de transformare a posturilor, conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice are obligaţia de a emite, în termen de 5 zile lucrãtoare, actul administrativ de numire în funcţia publicã, cu respectarea prevederilor <>art. 9 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 15
În situaţia în care, pe baza documentelor transmise potrivit art. 14 alin. (2), Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici constatã cã nu este îndeplinitã condiţia prevãzutã la <>art. 144 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aceasta nu acordã avizul de transformare a postului şi solicitã instanţei de contencios administrativ constatarea nulitãţii examenului de promovare în clasã.
ART. 16
Examenele de promovare în clasã pentru care a fost demaratã procedura de organizare şi desfãşurare la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament-cadru se finalizeazã potrivit dispoziţiilor în vigoare la data demarãrii procedurii.
__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016