Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT-CADRU din 29 octombrie 2007  de autorizare a autoritatilor de autorizare pentru serviciile de transport public local    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT-CADRU din 29 octombrie 2007 de autorizare a autoritatilor de autorizare pentru serviciile de transport public local

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE COMUNITARE DE UTILITATI PUBLICE - A.N.R.S.C.
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 756 din 7 noiembrie 2007

CAP. I
Domeniu de reglementare

ART. 1
Prezentul regulament-cadru este elaborat în conformitate cu prevederile art. 20 alin. (5) lit. a) şi c) din <>Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007 .
ART. 2
(1) Prezentul regulament-cadru are ca obiect stabilirea modului în care se realizeazã autorizarea autoritãţilor de autorizare.
(2) Autoritatea de autorizare reprezintã serviciul sau compartimentul de transport din cadrul fiecãrei autoritãţi a administraţiei publice locale.
ART. 3
(1) Autorizarea autoritãţilor de autorizare se face de cãtre direcţia de specialitate din cadrul Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice, denumitã în continuare A.N.R.S.C.
(2) Autorizarea este echivalentã cu licenţierea autoritãţii de autorizare pentru acordarea autorizaţiilor de transport în regim de taxi şi în regim de închiriere, în conformitate cu prevederile legii specifice.
ART. 4
(1) Prezentul regulament-cadru se aplicã autoritãţilor de autorizare care solicitã de la A.N.R.S.C. autorizarea în domeniul serviciilor de transport public local, pentru funcţionarea acestora în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Autorizaţia acordatã de A.N.R.S.C. autoritãţilor de autorizare care fac dovada îndeplinirii condiţiilor de autorizare prevãzute în prezentul regulament dã dreptul acestora sã elibereze, sã modifice, sã prelungeascã, sã suspende şi sã retragã autorizaţiile de transport, în conformitate cu prevederile Regulamentului-cadru de acordare a autorizaţiilor de transport în domeniul serviciilor de transport public local, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice nr. 207/2007.

CAP. II
Condiţii de autorizare

ART. 5
Pentru autorizarea autoritãţilor de autorizare înfiinţate la nivelul oraşelor, municipiilor şi judeţelor trebuie îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã fie constituite şi sã funcţioneze în condiţiile legii;
b) sã aibã minimum 2 angajaţi cu contract individual de muncã pe duratã nedeterminatã;
c) persoanele care analizeazã şi evalueazã documentaţiile de autorizare sã aibã studii superioare;
d) cel puţin un angajat sã aibã studii superioare de specialitate sau studii superioare cu experienţã profesionalã în domeniu.
ART. 6
Pentru autorizarea autoritãţilor de autorizare înfiinţate la nivelul comunelor, trebuie îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã fie constituite şi sã funcţioneze în condiţiile legii;
b) sã aibã minimum un angajat cu contract individual de muncã pe duratã nedeterminatã, cu normã întreagã sau cu o fracţiune de cel puţin jumãtate de normã;
c) sã aibã minimum un angajat cu studii superioare sau medii de specialitate ori experienţã profesionalã în domeniu.

CAP. III
Procedura de autorizare

ART. 7
Pentru dovedirea îndeplinirii condiţiilor de autorizare prevãzute la art. 5 şi 6, dupã caz, autoritatea administraţiei publice locale depune la registratura A.N.R.S.C. un dosar, cu urmãtoarele documente:
a) cererea de autorizare, conform modelului din anexa nr. 1;
b) copie dupã organigrama aparatului de specialitate al primarului/preşedintelui consiliului judeţean, dupã caz, din care sã reiasã compartimentul/serviciul care are atribuţiile autoritãţii de autorizare;
c) copie dupã hotãrârea consiliului judeţean de înfiinţare a autoritãţii de autorizare judeţene;
d) structura de personal, din care sã reiasã numãrul, vechimea în muncã şi calificarea personalului din cadrul autoritãţii de autorizare;
e) actele de studii, în copie, pentru personalul din cadrul autoritãţii de autorizare;
f) fişele postului, în copie, pentru personalul din cadrul autoritãţii de autorizare;
g) numele şi datele de contact ale persoanei desemnate sã reprezinte autoritatea de autorizare.
ART. 8
(1) A.N.R.S.C. analizeazã documentele depuse de solicitant, în vederea acordãrii autorizaţiei, şi, dacã este necesar, transmite solicitantului o adresã prin care i se aduce la cunoştinţã obligaţia de a face completãri, corecturi sau clarificãri, cu referire la cererea şi documentele depuse, în termen de 5 zile de la înregistrarea dosarului.
(2) În cazul în care, în termen de 10 zile de la data adresei de solicitare a completãrilor, solicitantul nu furnizeazã toate documentele corespunzãtoare, prevãzute de prezentul regulament, inclusiv completãrile solicitate, A.N.R.S.C. radiazã solicitarea respectivã din procedura de acordare a autorizaţiei şi comunicã aceastã decizie solicitantului.
(3) A.N.R.S.C. decide asupra acordãrii/respingerii autorizaţiei în termen de 10 zile de la data înregistrãrii dosarului sau în termen de 5 zile de la transmiterea completãrilor solicitate conform prevederilor alin. (2).
ART. 9
(1) Autorizarea/neautorizarea se face prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C. şi se comunicã solicitantului în maximum 3 zile de la data emiterii ordinului.
(2) În termen de 15 zile de la data comunicãrii de cãtre A.N.R.S.C. a înştiinţãrii privind acordarea autorizaţiei, solicitantul va face dovada plãţii tarifului de acordare a autorizaţiei.
(3) În cazul nerespectãrii termenului prevãzut la alin. (2), A.N.R.S.C. va proceda la retragerea autorizaţiei.
(4) Autorizaţiile intrã în vigoare de la data eliberãrii lor şi au valabilitate permanentã.
ART. 10
(1) În cazul autorizãrii, ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. privind acordarea autorizaţiei însoţit de autorizaţie, al cãrei model este cel din anexa nr. 2, se transmite solicitantului dupã achitarea tarifului aferent.
(2) În cazul neautorizãrii, A.N.R.S.C. transmite solicitantului:
a) ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. privind respingerea cererii de acordare a autorizaţiei;
b) motivele refuzului de acordare a autorizaţiei.
ART. 11
Ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. prin care se acordã sau se respinge acordarea autorizaţiei poate fi atacat la Curtea de Apel Bucureşti în condiţiile prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 12
(1) Autorizaţiile se înregistreazã de A.N.R.S.C. într-un registru special, în care înscrierea se face în ordinea emiterii lor.
(2) Numãrul autorizaţiei este numãrul de ordine din acest registru.
(3) Autorizaţia se elibereazã în douã exemplare, dintre care un exemplar este transmis autoritãţii de autorizare, iar celãlalt se pãstreazã la A.N.R.S.C.

CAP. IV
Obligaţiile autoritãţii de autorizare autorizate

ART. 13
În desfãşurarea activitãţii de analizã şi evaluare documentaţii de autorizare, personalul din cadrul autoritãţii de autorizare are urmãtoarele obligaţii:
a) sã cunoascã şi sã respecte legislaţia de specialitate în vigoare din domeniul serviciilor de transport public local;
b) sã cunoascã şi sã respecte prevederile din Regulamentulcadru de acordare a autorizaţiilor de transport în domeniul serviciilor de transport public local;
c) sã îşi fundamenteze concluziile şi consemnãrile din rapoartele de specialitate în mod obiectiv, exclusiv pe documentele analizate;
d) sã transmitã la A.N.R.S.C. orice date sau informaţii solicitate despre activitatea desfãşuratã;
e) sã respecte mãsurile de conformare stabilite în notele de constatare de cãtre agenţii constatatori ai A.N.R.S.C. cu ocazia efectuãrii controalelor planificate sau neplanificate;
f) sã se supunã controlului şi sã punã la dispoziţia agenţilor constatatori ai A.N.R.S.C. datele şi informaţiile solicitate în timpul desfãşurãrii acţiunii de control;
g) sã îşi exercite capacitatea de apreciere în mod imparţial, astfel încât în procesul de luare a deciziilor sã ţinã cont numai de situaţiile pertinente şi sã acţioneze potrivit actelor normative în vigoare;
h) sã nu accepte, prin poziţia lor oficialã, cadouri, servicii, invitaţii la masã şi/sau alte avantaje ori foloase necuvenite, în interes personal sau în beneficiul unui terţ;
i) sã asigure şi sã pãstreze confidenţialitatea datelor şi a informaţiilor obţinute în exercitarea atribuţiilor de serviciu;
j) sã aibã, în toate situaţiile, o atitudine de neutralitate în relaţiile lor cu transportatorii;
k) observaţiile la documentaţiile de autorizare, transmise solicitanţilor, sã nu facã obiectul comentariilor, aprecierilor sau obiecţiilor faţã de aceştia şi nici al comparaţiilor cu alte documentaţii de autorizare.
ART. 14
(1) Autorizaţia se suspendã de cãtre A.N.R.S.C., pe o perioadã de maximum 30 de zile, în cazul nerespectãrii prevederilor art. 13 lit. d) şi e).
(2) Pe perioada suspendãrii autorizaţiei se interzice eliberarea autorizaţiilor de transport.
ART. 15
Autorizaţia se retrage de cãtre A.N.R.S.C., în cazul când autoritatea de autorizare:
a) nu s-a conformat mãsurilor dispuse de agenţii constatatori ai A.N.R.S.C. în perioada de suspendare;
b) nu a respectat prevederile art. 13 lit. f);
c) prin personalul propriu a sãvârşit fapte penale în exercitarea atribuţiilor legale în domeniul serviciilor de transport public local şi existã o hotãrâre judecãtoreascã rãmasã definitivã şi irevocabilã pentru stabilirea vinovãţiei.
ART. 16
(1) Retragerea autorizaţiei se face dupã notificarea prealabilã cu 30 de zile a autoritãţii administraţiei publice locale.
(2) În cazul în care, în perioada de notificare, autoritatea administraţiei publice locale nu face dovada înlocuirii personalului vinovat de sãvârşirea faptelor menţionate la art. 15, A.N.R.S.C. va proceda la retragerea autorizaţiei.
(3) Prin retragerea autorizaţiei înceteazã dreptul autoritãţii de autorizare de a mai elibera autorizaţii de transport.
(4) Autorizaţiile de transport eliberate dupã data emiterii ordinului preşedintelui A.N.R.S.C. de retragere a autorizaţiei sunt nule de drept.
(5) Autoritatea administraţiei publice locale poate solicita la A.N.R.S.C. o nouã autorizare pentru autoritatea de autorizare, în conformitate cu prevederile prezentului regulament, numai dacã persoanele stabilite vinovate, conform prevederilor art. 15 lit. c), nu mai sunt angajate în cadrul autoritãţii de autorizare.
ART. 17
(1) Suspendarea/retragerea autorizaţiei se face prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C. şi intrã în vigoare la data emiterii ordinului.
(2) Ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. de suspendare/retragere a autorizaţiei se transmite autoritãţii de autorizare în termen de 3 zile de la data emiterii şi se publicã pe pagina web a A.N.R.S.C.
ART. 18
Ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. de suspendare/ retragere a autorizaţiei poate fi atacat, la Curtea de Apel Bucureşti, în condiţiile prevederilor <>Legii nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 19
(1) Pentru eliberarea autorizaţiei, A.N.R.S.C. percepe un tarif de acordare a autorizaţiei de:
a) 2.000 lei, pentru unitãţi administrativ-teritoriale cu peste 300.000 de locuitori;
b) 1.000 lei, pentru unitãţi administrativ-teritoriale între 50.000 şi 300.000 de locuitori inclusiv;
c) 500 lei, pentru unitãţi administrativ-teritoriale între 10.000 şi 50.000 de locuitori inclusiv;
d) 200 lei, pentru unitãţi administrativ-teritoriale pânã la 10.000 de locuitori inclusiv.
(2) Începând cu anul al doilea de valabilitate a autorizaţiei, A.N.R.S.C. percepe un tarif anual de monitorizare a autorizaţiei egal cu valoarea tarifului pentru acordarea acesteia.
(3) Tariful anual de monitorizare a autorizaţiei se datoreazã, în condiţiile prevãzute la alin. (2), începând cu data de întâi a lunii corespunzãtoare celei în care s-a eliberat autorizaţia. Plata tarifului de monitorizare se va efectua în tranşe trimestriale egale, având ca termen limitã data de 20 a primei luni din trimestrul curent, pentru trimestrul precedent.
(4) Întârzierea în achitarea sumelor datorate atrage majorãri de întârziere similare celor prevãzute pentru obligaţiile la bugetul general consolidat, conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(5) Ordinea stingerii creanţelor datorate la bugetul A.N.R.S.C. din tariful anual de monitorizare a autorizaţiei şi a majorãrilor de întârziere este cea prevãzutã de Codul de procedurã fiscalã.
(6) Tarifele percepute de A.N.R.S.C. se modificã prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C., în funcţie de evoluţia indicelui preţului de consum, şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 20
(1) Încasãrile realizate din aplicarea tarifelor prevãzute în prezentul regulament se fac venit la bugetul A.N.R.S.C. şi nu intrã în sfera de aplicare a taxei pe valoarea adãugatã.
(2) Tarifele percepute de la fiecare autoritate de autorizare se varsã în contul Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice, cod de identificare fiscalã 14935787, cod IBAN RO73TREZ7005025XXX000275, deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti - A.T.C.P.M.B.
ART. 21
Autorizaţiile nu pot fi transferate, orice transfer efectuat este nul de drept şi determinã retragerea imediatã a autorizaţiei.
ART. 22
Eliberarea de duplicate ale autorizaţiei se face la cererea autoritãţii administraţiei publice locale, dupã achitarea unui tarif în cuantum de 20% din tariful de acordare corespunzãtor.
ART. 23
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul regulament.


ANEXA 1
-------
la regulament
-------------


CERERE
pentru acordarea autorizaţiei

Cãtre

Autoritatea naţionalã de reglementare pentru
serviciile comunitare de utilitãţi publice

Primãria/Consiliul Judeţean .........., cu sediul în localitatea ........,
str. .......... nr. ........., judeţul ........, telefon ......, fax. .....,
cont .........., deschis la ........., vã solicitã autorizarea Autoritãţii
de autorizare pentru exercitarea atribuţiilor legale în domeniul serviciilor
de transport public local.


Data ...........................


PRIMAR/PREŞEDINTE, SECRETAR,
..................... ..................
(semnãtura şi ştampila) (semnãtura)



ANEXA 2
-------
la regulament
---------------


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ GUVERNUL ROMÂNIEI │
│ [STEMA] │
│ AUTORITATEA NAŢIONALĂ DE REGLEMENTARE PENTRU │
│ SERVICIILE COMUNITARE DE UTILITĂŢI PUBLICE │
│ │
│ ─────────────────────────────────────────────────────────────── │
│ │
│ AUTORIZAŢIE │
│ nr. _____ din ______ │
│ │
│ În temeiul Ordinului Preşedintelui A.N.R.S.C. nr. _____ │
│ din _____, se autorizeazã Autoritatea de autorizare din cadrul │
│ Primãriei/Consiliului Judeţean _______________________________ │
│ cu sediul în _________________________________________________ │
│ pentru exercitarea atribuţiilor legale în domeniul serviciilor │
│ de transport public local. │
│ │
│ Autorizaţia are valabilitate permanentã. │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ PREŞEDINTE │
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016