Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT - CADRU din 25 martie 2009  privind constituirea si functionarea comisiilor de dialog social la nivelul administratiei publice locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT - CADRU din 25 martie 2009 privind constituirea si functionarea comisiilor de dialog social la nivelul administratiei publice locale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 227 din 7 aprilie 2009

1. Componenţa comisiilor de dialog social
Din cadrul comisiilor de dialog social la nivelul administraţiei publice locale fac parte:
1. prefectul, precum şi reprezentanţi ai prefectului şi ai serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, numiţi prin ordin de cãtre prefect;
2. preşedintele consiliului judeţean sau primarul general al capitalei, pentru municipiul Bucureşti;
3. reprezentanţii partenerilor sociali - reprezentanţii confederaţiilor sindicale şi patronale reprezentative la nivel naţional, conform copiilor de pe hotãrârile judecãtoreşti definitive depuse la secretariatul comisiei de dialog social constituite la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor. Secretariatul comisiei de dialog social constituite la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor va transmite comisiilor de dialog social constituite la nivel judeţean şi al municipiului Bucureşti lista confederaţiilor patronale şi sindicale reprezentative la nivel naţional conform acestor hotãrâri judecãtoreşti. Organizaţiile sindicale şi patronale reprezentative la nivel naţional vor desemna câte un titular şi câte un supleant pentru comisiile de dialog social de la nivel judeţean din structurile proprii în teritoriu;
4. experţi - organizaţiile sindicale şi patronale, în funcţie de tematica abordatã, pot fi asistate de experţi, care vor participa în baza unui mandat;
5. invitaţi - la propunerea preşedintelui comisiei de dialog social plenul comisiei poate aproba participarea unor invitaţi cu statut nepermanent. În cazul dezbaterii care necesitã participarea reprezentanţilor altor instituţii publice, preşedintele comisiei de dialog social are obligaţia de a-i invita la şedinţele comisiei;
6. reprezentantul direcţiei de muncã şi protecţie socialã judeţene - la lucrãrile comisiilor de dialog social la nivel judeţean, pentru asigurarea asistenţei metodologice, un reprezentant al direcţiei de muncã şi protecţie socialã judeţene va participa ca membru de drept.

2. Funcţionarea comisiilor de dialog social
1. Preşedinţia comisiei, în baza principiului copreşedinţiei, este asiguratã de prefect şi de preşedintele consiliului judeţean sau de primarul general al capitalei pentru municipiul Bucureşti.
2. Secretariatul comisiei de dialog social se asigurã de cãtre instituţia publicã în cadrul cãreia aceasta funcţioneazã.
3. Secretariatul comisiei de dialog social are urmãtoarele atribuţii:
a) convocarea membrilor comisiei la şedinţele acesteia;
b) întocmirea şi comunicarea ordinii de zi;
c) difuzarea documentelor de lucru pentru şedinţele comisiei;
d) redactarea minutei pentru fiecare şedinţã, precum şi transmiterea acesteia membrilor comisiei şi secretarului de stat responsabil pentru dialog social din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
4. Comisiile de dialog social se întrunesc ori de câte ori este necesar, în baza unei convocãri fãcute de preşedintele comisiei. Convocarea comisiei se face în scris, cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înaintea datei de desfãşurare, cu comunicarea ordinii de zi şi a documentelor de lucru. Ordinea de zi poate fi completatã cu alte puncte, cu aprobarea plenului comisiei.
5. Preşedintele comisiei poate convoca o şedinţã extraordinarã a comisiei de dialog social pentru dezbaterea unor probleme cu caracter urgent sau la cererea motivatã a unor parteneri sociali.
6. Şedinţa comisiei de dialog social nu necesitã întrunirea unui anumit cvorum, ci respectarea principiului tripartitismului: prezenţa a cel puţin unui reprezentant al fiecãrei pãrţi (confederaţii patronale şi confederaţii sindicale).
7. Punctele de vedere adoptate în comisiile de dialog social se considerã acceptate de cãtre partenerii sociali ai cãror reprezentanţi nu au fost prezenţi la şedinţele de comisie la care au fost invitaţi sã participe. La propunerile formulate în scris de partenerii sociali, iniţiatorul actului normativ sau al altor proiecte are obligaţia de a da un rãspuns motivat în termen de 5 zile de la data şedinţei comisiei.
8. Dupã fiecare şedinţã a comisiei de dialog social secretariatul acesteia întocmeşte o minutã care este difuzatã partenerilor sociali în şedinţa urmãtoare spre aprobare. Minuta respectivã este transmisã şi secretarului de stat responsabil pentru dialog social din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
9. Preşedintele comisiei de dialog social va pune la dispoziţia partenerilor sociali informaţiile disponibile necesare elaborãrii unui punct de vedere argumentat.
10. Punctele de vedere ale partenerilor sociali cu privire la actele normative supuse dezbaterii în comisie vor fi înaintate secretariatului comisiei de dialog social în formã scrisã, dupã modelul: text iniţial - propunere de modificare - motivare.
11. Pentru dezbaterea unor probleme cu caracter specific se pot constitui colective de lucru, cu participarea reprezentanţilor desemnaţi nominal de partenerii sociali, membri ai comisiei cu mandat determinat.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016