Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT - CADRU din 25 martie 2009  privind constituirea si functionarea comisiilor de dialog social la nivelul administratiei publice centrale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT - CADRU din 25 martie 2009 privind constituirea si functionarea comisiilor de dialog social la nivelul administratiei publice centrale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 227 din 7 aprilie 2009

1. Componenţa comisiilor de dialog social
Din cadrul comisiilor de dialog social la nivelul administraţiei publice centrale fac parte:
1. reprezentanţi ai ministerelor - secretarii de stat, precum şi conducãtorii instituţiilor publice, autoritãţi şi agenţii aflate în coordonarea sau subordonarea ministerelor, numiţi prin ordin al ministrului;
2. reprezentanţi ai partenerilor sociali - reprezentanţii confederaţiilor sindicale şi patronale reprezentative la nivel naţional, conform copiilor de pe hotãrârile judecãtoreşti definitive depuse la secretariatul comisiei de dialog social. Organizaţiile sindicale şi patronale membre ale comisiilor de dialog social vor desemna câte un titular şi câte un supleant pentru comisiile de dialog social de la nivelul ministerelor şi al instituţiilor publice prevãzute în anexa nr. 1;
3. experţi - organizaţiile sindicale şi patronale, în funcţie de tematica abordatã, pot fi asistate de experţi care vor participa în baza unui mandat acordat de confederaţie;
4. invitaţi - la propunerea preşedintelui comisiei de dialog social, plenul comisiei poate aproba participarea unor invitaţi cu statut nepermanent. În cazul dezbaterii care necesitã participarea reprezentanţilor altor instituţii publice, autoritãţi şi agenţii, preşedintele comisiei de dialog social are obligaţia de a-i invita la şedinţele comisiei;
5. reprezentantul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale - la lucrãrile comisiilor de dialog social din ministere şi din alte instituţii publice prevãzute în anexa nr. 1 va fi invitat un reprezentant al Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu statut de observator, pentru asigurarea asistenţei metodologice.
2. Funcţionarea comisiilor de dialog social
1. Preşedinţia comisiei este asiguratã de un secretar de stat sau, în situaţii speciale, cu acordul partenerilor de dialog social, de cãtre un alt reprezentant al ministerului împuternicit prin ordin al ministrului ori, în cazul instituţiilor publice prevãzute în anexa nr. 1, de un reprezentant împuternicit de conducãtorul instituţiei publice.
Preşedintele comisiei are urmãtoarele atribuţii:
a) conduce şedinţele comisiei de dialog social;
b) convoacã membrii comisiei, precum şi invitaţii la şedinţele acesteia;
c) asigurã prezenţa la lucrãrile şedinţelor comisei de dialog social a reprezentanţilor altor autoritãţi şi agenţii aflate în coordonarea sau subordonarea ministerului sau instituţiei publice în cauzã.
2. Secretariatul comisiei de dialog social se asigurã de cãtre instituţia publicã în cadrul cãreia aceasta funcţioneazã.
3. Secretariatul comisiei de dialog social are urmãtoarele atribuţii:
a) întocmirea şi comunicarea ordinii de zi;
b) difuzarea documentelor de lucru pentru şedinţele comisiei;
c) redactarea minutei pentru fiecare şedinţã, precum şi transmiterea acesteia cãtre partenerii sociali, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi Consiliul Economic şi Social;
d) evidenţa hotãrârilor judecãtoreşti definitive privind reprezentativitatea partenerilor sociali, în copie legalizatã.
4. Comisiile de dialog social se întrunesc lunar sau ori de câte ori este necesar, în baza unei convocãri fãcute de preşedintele comisiei. Convocarea comisiei se face în scris, cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înaintea datei de desfãşurare, cu comunicarea ordinii de zi şi a documentelor de lucru. Ordinea de zi poate fi completatã cu alte puncte, cu aprobarea plenului comisiei.
5. Preşedintele comisiei poate convoca o şedinţã extraordinarã a comisiei de dialog social pentru dezbaterea unor probleme cu caracter urgent sau la cererea motivatã a unor parteneri sociali.
6. Şedinţele comisiei de dialog social convocate pentru dezbaterea unor acte normative se întrunesc dupã ce actul normativ propus a fost aprobat de conducerea ministerului şi înainte de transmiterea proiectului spre avizare la alte ministere.
7. Şedinţa comisiei de dialog social nu necesitã întrunirea unui anumit cvorum, ci respectarea principiului tripartitismului: prezenţa a cel puţin unui reprezentant al fiecãrei pãrţi (confederaţii patronale şi confederaţii sindicale).
8. Punctele de vedere adoptate în comisiile de dialog social se considerã acceptate de cãtre partenerii sociali ai cãror reprezentanţi nu au fost prezenţi la şedinţele de comisie la care au fost invitaţi sã participe. La propunerile formulate în scris de partenerii sociali, iniţiatorul actului normativ sau al altor proiecte are obligaţia de a da un rãspuns motivat în termen de 5 zile de la data şedinţei comisiei.
9. Dupã fiecare şedinţã a comisiei de dialog social secretariatul acesteia întocmeşte o minutã, care este difuzatã partenerilor sociali în şedinţa urmãtoare spre aprobare. Minuta respectivã este transmisã şi Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, precum şi Consiliului Economic şi Social.
10. Preşedintele comisiei de dialog social va pune la dispoziţia partenerilor sociali informaţiile disponibile necesare formulãrii unui punct de vedere argumentat.
11. Punctele de vedere ale partenerilor sociali cu privire la actele normative supuse dezbaterii în comisie vor fi înaintate secretariatului comisiei de dialog social în formã scrisã, dupã modelul: text iniţial - propunere de modificare - motivare.
12. Pentru dezbaterea unor probleme cu caracter specific se pot constitui grupuri de lucru, cu participarea reprezentanţilor desemnaţi nominal de partenerii sociali, membri ai comisiei cu mandat determinat.
13. Actele normative dezbãtute în cadrul comisiei de dialog social vor fi însoţite în circuitul de avizare de minuta şedinţei comisiei de dialog social, în care sunt consemnate punctele de vedere ale partenerilor sociali referitoare la actul normativ discutat.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016